home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kao što je bilo i najavljeno, nemački tjuner Elia je na salonu automobila u Frankfurtu predstavio javnosti svoju preradu druge generacije Renault Twinga (za osnovu je iskorišćen Twingo GT sa 100 konja). Ovaj Elia Twingo GT-R bi mogao da se shvati i kao vizija nemačkog tjunera, kako bi trebalo da izgleda budući fabrički sportski Twingo RS, koji će francuska fabrika predstaviti na salonu u Ženevi narednog proleća. Kako bilo, Elia je na Twingo GT-R ugradio sportski aero body kit (novi branici sa spojlerima, pragovi, zadnji difuzor, 17-inče alu felne, dupli završetak izduvne cevi) sa kojim ovaj mališan izgleda prilično agresivnije i privlačnije od serijskog modela (u Nemačkoj ovaj aero paket će inače koštati 3000 evra). Krajem godine Elia će kupcima ponuditi i flexifuel verziju Twinga GT, koji će pored benzina, moći da koristi i E85 bioetanol, što će po najavama ovog tjunera, snagu 1,2 litarskog agregata podići sa fabričkih 74kW/100 na 85kW/116KS.






Nemački maloserijski proizvođač sportskih automobila Wiesmann je i zvanično promovisao svoj najnoviji model GT MF 5 Coupe, u koji je ugrađen BMW-ov 5,0 litarski V10 motor sa 373kW507KS pri 7750 o/min. i 520Nm obrtog momenta pri 6100 o/min. iz modela BMW M5 i M6. Ovo je prvo veće doterivanje ovog automobila od njegove promocije 2005. godine, a osim novog motora, GT MF 5 se od standardnog modela MF 4 razlikuje i po blago izmenjenim dimenzijama (duži, širi, niži) i aerodinamičkom paketu. Neka vas ne zavara njegov retro izgled, jer sa pomenutim V10 agregatom, ova ala teška 1380 kg (odnos težina/KS je 2,7 kg po KS), može 310 km/h, dok joj za sprint do stotke treba 3,9 sekunde. Snaga se inače na podlogu prenosi preko sekvencijalne 7-stepene SMG automatske transmisije. Sa ovolikom snagom i pomenutim performansama, potrošnja u gradu od 22,7 litara je sasvim očekivana (u kombinovanom ciklusu iznosi 14,8 litara). Wiesmann GT MF 5 će se u prodaji naći početkom naredne godine, po ceni od 178.900 evra.




Prošlo je tačno 10 godina od promocije prve A klase, a tim povodom Mercedes je predstavio ekskluzivnu "Edition 10" verziju ovog modela. Spoljašnost A klase "Edition 10" karakterišu sedmokraki 16-inčni aluminijumski točkovi, modifikovana maska hladnjaka, panoramski sunčani krov i posebne boje za karoseriju, a sportsko-elegantnu unutrašnjost visoko-kvalitetna koža (sedišta, multifunkcionalni volan, ručica menjača), aluminijum (na prednjem panelu i vratima) i patosnice sa Edition logom. Od opreme se još izdvajaju putni kompjuter, "Audio 5" radio sa CD plejerom, AUX-IN konektorom i šest zvučnika. A klasa "Edition 10" se nudi u dve karoserijske varijante (sa troja i petora vata) i sedam različitih motora (tri dizelaša i četiri benzinca). Snaga tih agregata se kreće od 60kW/82KS (model A 160 CDI) do 142kW/193KS (A 200 Turbo). Cene za "Edition 10" počinju od 21.182 evra (model A 150 Coupe) i kreću se do 29.244 evra, koliko treba platiti A 200 CDI sa petora vrata. Inače, za poslednjih deset godina Mercedes je prodao preko 1,6 miliona komada A klase, od toga pola miliona primaraka druge generacije (od septembra 2004.).



Edo Porsche 997 GT2 R

15 Sep 2007 - 01:23 Tuning Link


Nemački tjuner Edo Competition objavio je podatke o njihovom novom modelu Edo 997 GT2 R, koji u stvari predstavlja modifikovanu verziju Porschea 911 GT2 (prethodne serije 996), ali sa novim masivnim aero body paketom (kako bi ličio na aktuelni Porsche 997). Edo 997 GT2 R pokreće 6-cilindrični bi-turbo motor, koji razvija 398kW/542KS pri 6790 o/min. i 755Nm obrtnog momenta pri 4300 o/min. Maksimalna brzina mu iznosi 330 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,8 sekundi, a do 200 km/h stiže za 11,0 sekundi. Baza za novi Edo 997 GT2 R predstavlja stari Edo 996 GT2 R, koji je već doživeo promene na kočionom sistemu, ogibljenju, motoru, transmisiji, aerodinamici, izduvnom sistemu, interijeru i točkovima. Sada je Edo Competition na taj 996 GT2 R dodao novi a la Porsche 997 aerodinamički kit, napravljen od ultra-laganog karbon fibera (kit se sastoji od novog prednjeg spojlera, modifikovanih branika sa većim otvorima za vazduh, proširenih blatobrana, novih pragova, ogromnog zadnjeg krila...). Ostale modifikacije se odnose na nova prednja svetla, veće kočione diskove (380 mm), KW podešavajuće sporstsko ogibljenje i 18-inčne točkove sa Michelin Pilot gumama (napred 235/45-18, a nazad 335/30-18).

 



Novitec Rosso TuNero

15 Sep 2007 - 01:21 Tuning Link

Nemački tjuner Novitec Rosso na salonu automobila u Frankfurtu ne predstavlja samo svoju obradu Ferrarija 599 GTB Fiorano, već i ekstremnu verziju Ferrarija F430. U režiji Novitec Rossa taj Ferrari dobija zanimljivo ime TuNero, zlokobnu crnu boju (koja mu savršeno pristaje), ali i ono važnije – pojačan serijski V8 motor na svih 520kW/707KS pri 8350 o/min. i 712Nm obrtnog momenta pri 6300 o/min. Tolika snaga je dobijena zahvaljujući, između ostalog, ugradnji dva kompresora, novih interkulera, pumpe za vodu, filtera za vazduh i reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora. Novitec Rosso TuNero do 100 km/h stiže za samo 3,5 sekunde, a maksimalna brzina mu iznosi 348 km/h (za poređenje, serijski Ferrari F430 sa 490KS postiže 316 km/h, a do stotke ubrzava za 4 sekunde).




Nemačka tjuning kompanija Hamann je baš aktivna poslednjih dana. Posle BMW-a serije 3 Coupe (model  E92) Thunder, BMW-a X5 Flash i Porschea Cayenne Cyclone, na red je došao još jedan izuzetan automobil. Ovo je Hamannov Lamborghini Gallardo Victory, koji je sem pojačanog 5,0 litarskog V10 motora (zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i novom sportskom izduvnom sistemu sada razvija 520 konja), dobio i novi aero body paket (prednji spojler, prošireni blatobrani, novi pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, veliko zadnje krilo i otvor za vazduh na krovu). Tačka na i su 20-inčni aluminijumski točkovi u crnoj boji, novi sportski kočioni sistem, kao i atraktivna kombinacija boja.




Sem obrade BMW-ovih modela serije 3 Coupe i X5, Hamann se pozabavio i novim Porsche Cayennom. Prvo što upada u oči kod Cayenna Cyclone je naravno agresivan aero body paket, koji čine redizajnirani prednji branik sa novim LED dnevnim svetlima i sa ogromnim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana, modifikovani zadnji branik sa difuzorom i četiri završetka sportskog izduvnog sistema (od nerđajućeg čelika), zadnji krovni spojler, nova svetla pozadi i Hamannovi Anniversary II aluminijumski točkovi od 22 inča (10.5J x 22). Moguće je dobiti i veće Edition Race točkove od 23 inča sa Hankook pneumaticima dimenzija 315/25 R23. Podrazumeva se da su vozne osobine i agilnost vozila na višem nivou u odnosu na serijski model, čemu doprinosi i za 35 mm spušteno sportsko ogibljenje, a tu je i ojačani kočioni sistem (ventilirajući diskovi 380x28 mm). Što se tiče interijera, kao i kod ostalih Hamnnovih modela, ni ovde ne postoje nikakva ograničenja u ispunjavanju želja kupaca. Dvobojna kožna unutrašnjost, trokraki Hamannov upravljač, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, detalji od karbona i ekskluzivne patosnice sa Hamann logom, to je samo deo ponude ovog nemačkog tjunera.




Brabusovi inžinjeri i dizajneri su svojim najnovijim modelom SV12 S Biturbo Roadster uspeli da od ionako atraktivnog Mercedesa SL naprave još sportskiji i ekskluzivniji automobil. Brabus navodi da je njihov novi SV12 S Biturbo najsnažniji roadster na svetu, a njihove navode prate sledeće brojke : 5,5 litarskom 12-cilindričnom motoru iz standardnog Mercedesa SL 600 je povećana zapremina na 6,3 litra, koji umesto 380kW/517KS i 830Nm obrtnog momenta, sada razvija 537kW/730KS pri 5100 o/min. i 1320Nm (dostupan od 2100 o/min.). Kao i obično, Branbus je taj maksimalni obrtni moment elektronski ograničio na 1100Nm, kako bi se sačuvali menjač i gume. Sledeće brojke su još impresivnije : ubrzanje do 100 km/h traje samo 4,0 sekunde, do 200 km/h mu treba 10,9 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 350 km/h. Brabusovi dizajneri su za ovaj SL razvili nekoliko novih aerodinamičkih elemenata, konkretnije redizajnirani prednji branik sa velikim centralnim otvorom za vazduh i četiri dodatna svetla, kao i modifikovani zadnji branik sa integrisanim difuzorom. Posebna priča je veliki izbor Brabusovih aluminijumskih točkova, veličine od 17 do 20 inča (najveći su Brabus Monoblock VI, S i E točkovi sa Pirelli ili Yokohama gumama, dimenzija 255/30 ZR 20 napred, odnosno 305/25 ZR 20 nazad). Uz sve ovo, ogibljenje je spušteno za dodatnih 15 mm, a kočioni sistem je pojačan (diskovi napred 375 x 28 mm napred, pozadi 355 x 28 mm). Interijer se bogatiji za sedišta presvučena kombinacijom Mastik kože i alkantare, ergonomski oblikovanim volanom i detalje od karbona.

 



Pod motom "Fascinacija i Odgovornost" Mercedes na salonu automobila u Frankfurtu (13. – 23. septembar) prikazuje jedinstvenu paletu novih, ekstremno ekonomičnih i ekološki podobnih automobila. Pored F700 Concepta, ML 450 Hybrida i S 300 BLUETEC Hybrida (o kojima smo već pisali), izdvajaju se još C 300 BLUETEC Hybrid, C 250 BLUETEC, S 400 BLUETEC Hybrid i S 400 Hybrid. Sa BLUETEC tehnologijom je inače nemačka kompanija kod dizel motora postigla drastično smanjenje emisije štetnih gasova (posebno ugljen monoksida i azot-oksida), a između ostalog, ta tehnologija podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i DPF filter čestica čađi. Mercedes C 300 BLUETEC Hybrid (prva slika) se odlikuje kombinacijom 4-cilindričnog 2,2 litarskog dizel motora od 150kW/204KS i 480Nm sa kompaktnim hibridnim modulom snage 15kW/20KS. Kombinavana snaga iznosi 165kW/224KS i 560Nm obrtnog momenta, što ovom modelu omogućava ubrzanje do 100 km/h za 7,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 236 km/h. Uprkos ovim performansama, C 300 BLUETEC Hybrid po fabričkim tvrdnjama troši prosečno svega 4,6 litara dizela, dok emisija CO2 iznosi 122 grama po kilometru (što je najmanja vrednost emisije CO2 u ovoj klasi).

Mercedes C 250 BLUETEC nije hibrid ali sa pomenutom BLUETEC tehnologijom, njegov 4-cilindrični 2,2 litarski dizel motor sa 150kW/204KS i 480Nm u proseku troši samo 4,9 litara dizela na 100 km, uz emisiju CO2 od 130 g/km. Maksimalna brzina ovog modela je 245 km/h, a ubrzanje do stotke traje 7,9 sekundi.

Mercedes S 400 BLUETEC Hybrid karkteriše kombinacija hibridnog modula (15kW/20KS) i V6 dizel motora sa 180kW/245KS, što znači da kombinovana maksimalna snaga iznosi 195kW/265KS i 630Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa standardnom 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom). Kod ovog modela je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 7,3 sekunde, dok je prosečna potrošnja samo 5,8 litara dizela na 100 km (emisija CO2 je 154 g/km).

I na kraju još i Mercedes S 400 Hybrid. Kombinacija hibridnog modula (15kW/20KS) i benzinskog V6 motora (205kW/279KS) je zaslužna za prosečnu potrošnju od 7,9 litara dizela na 100 km i emisiju CO2 u iznosu od 190 g/km (imajuću u vidu veličinu i snagu automobila, ovo su zaista respektabilne brojke). Kombinovana snaga ovog Mercedesa iznosi 220kW/299KS i 375Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,3 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. 



Bugatti Veyron više nije najbrži automobil na svetu ! Od sada zvaničan rekord u maksimalnoj brzini za serijske modele drži američki SSC (Shelby Super Cars) Ultimate Aero Twin-Turbo, koji je postigao 255,83 milje na sat ili 411,76 km/h. U prvoj vožnji SSC Ultimate Aero je stigao do 257,11 milja na sat (413,82 km/h), a u drugoj do 254,55 milja na sat (409,71 km/h); međutim za rezultat se uzima prosek obe vožnje, što na kraju iznosi pomenutih 411,76 km/h (rekordna vožnja je inače obavljena u američkoj saveznoj državi Washington). Do sada je zvaničan rekord u maksimalnoj brzini držao Koenigsegg CCX (242 milje na sat ili 389,38 km/h), a nezvaničan Bugatti Veyron sa 253,4 milje na sat ili 407,72 km/h. Inače, SSC Ultimate Aero Twin-Turbo pokreće 6,2 litarski V8 motor sa 882kW/1183KS i 1480Nm obrtnog momenta, a Bugatti Veyron raspolaže sa 1001KS i 1250Nm.



Hamann BMW X5 Flash

14 Sep 2007 - 00:42 Tuning Link

Evo nove prerade još jednog BMW-ovog modela u režiji nemačkog Hamanna. Posle BMW-a serije 3 Coupe, Hamann je našao novu "žrtvu" u vidu SAV modela X5, koji je novim aerodinamičkim paketom, spuštenim ogibljenjem (napred za 40, pozadi za 30 mm) i pojačanim motorima dobio na agresivnosti i dinamičnosti, pa opravdano nosi ime Flash. Novi aero body kit čine novi širi prednji spojler, modifikovani zadnji branik, proširenja blatobrana, moćniji pragovi, i kao tačka na i, veliki zadnji krovni spojler. Posebna priča je veliki izbor novih točkova. Hamann naime nudi širok izbor atraktivnih točkova veličine od 20 pa sve do 23 inča (ovi poslednji se opremaju pneumaticima dimenzija 315/25R23). Tu je i novi sportski izduvni sistem, koji može imati dva (prečnika po 145 mm) ili četiri završetka (po 76 mm). Kod ovako velikih vozila svako povećanje snage motora je i te kako dobrodošlo, a u Hamannu su pojačali modele 3,0si (+ 10kW/14KS i 25Nm), model 3,0d je pojačan sa 173kW/235KS na 195kW/265KS i 600Nm, dok je osmocilindrični X5 4,8i dobio dodatnih 13kW/18KS. Bez pojačanja kočionog sistema ne ide, pa X5 Flash raspolaže sa novim diskovima prečnika 405 mm napred, odnosno 345 mm nazad. Promene nisu zaobišle ni interijer, pa u njemu, sem kože u različitim bojama, možemo pronaći ekskluzivne crne patosnice, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, kao i multimedijalni sistem (uključuje DVD, TV i Play station).




Hamann BMW E92 Thunder

14 Sep 2007 - 00:37 Tuning Link

Ni nemački Hamann nije odoleo da u aktuelnu BMW-ovu seriju 3 Coupe ugradi 5,0 litarski V10 motor iz BMW-a M5 i M6, koji u serijskoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS. Međutim, inžinjerima iz Hamanna je i to bilo malo, pa su taj V10 agregat pojačali na ukupno 412kW/560KS pri 7750 o/min. i impresivnih 574Nm obrtnog momenta pri 6100 o/min. (čime je Hamann sasvim opravdao ime Thunder u nazivu ove kreacije). Snaga se inače na zadnje točkove prenosi preko 7-stepene manuelne SMG transmisije. Hamannov Thunder bez ikakvih elektronskih "okova", koji sputavaju serijske modele, stiže do čak 335 km/h, pri čemu sprint od 0 do 100 km/h traje samo 4,3 sekunde. U Hamannu su se malo poigrali i sa dizajnom eksterijera i interijera. Tako je Thunder dobio kompletan M3 aerodinamički paket (uključujući i Hamannov prednji spojler, difuzor pozadi i spojler na poklopcu prtljažnika), pojačane kočnice (diskovi napred 405x43 mm, nazad 380x28 mm), novi sportski izduvni sistem (sa četiri završetka od nerđajućeg čelika i prečnika po 76 mm), 20-inčne Edition Race točkove, a unutrašnjost je bogatija za nova trkačka sedišta, Hamannov sportski volan i detalje od karbona. Sve navedene modifikacije, od motora, aerodinamike, kočnica, izduvnog sistema, točkova pa do promena u unutrašnjosti, Hamann izvodi na bilo kom BMW-u serije 3 Coupe sa benzinskim motorima, počevši od modela 325i, 330i, 335i do M3.




Nemačka tjuning kompanija Mansory na salonu automobila u Frankfurtu, između ostalih svojih kreacija, predstavlja i Le MANSory Bentley Continental GTC, kojim se odaje počast već odavno legandarnoj 24-časovnoj trci u Le Manu. Naravno, u skladu sa imenom, Mansory će napraviti samo 24 primerka ovog eksluzivnog automobila (a to će naravno i papreno naplatiti). Modifikacije spoljašnjosti počinju novim prednjim branikom sa integrisanim spojlerom, dnevnim LED svetlima i većim otvorima za vazduh, tu su i novi pragovi, prošireni blatobrani, 22-inčni točkovi i četiri hromirana završetka izduvnog sistema. Motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj jedinici pojačan na 478kW/641KS pri 6100 o/min. i 780Nm obrtnog momenta, dostupnog već od 1600 o/min. Ne iznenađuje zato maksimalna brzina od 328 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,4 sekunde (ne treba smetnuti sa uma da je ovaj Bentley težak oko dve tone). Za zaustavljanje se brinu Brembo diskovi od 412 mm napred, odnosno 405 mm nazad.

 



Prototip Artege GT bio je izložen još na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, a sada je mlada nemačka kompanija na salonu u Frankfurtu konačno promovisala i serijsku verziju ovog dvoseda, koji će kupcima biti dostupan sredinom naredne godine (naravno onima koji imaju 75.000 evra, koliko će Artega GT sa porezom koštati u Nemačkoj). Sem zanimljivog spoljašnjeg izgleda (potpisuje ga Henrik Fisker, zaslužan za Aston Martin DB9), Artega GT pažnju privlači i kompaktnim dimenzijama. Naime, dužima iznosi samo 3950 mm (koliko približno ima jedan VW Polo), širina je 1880 mm, a visina samo 1180 mm. Bez obzira na ove dimenzije, dvoje odraslih ima sasvim dovoljno mesta za udoban smeštaj; štaviše moguće je ugraditi i jedno dečje sedište, ukoliko kupac to želi, a tu su i dva prtljžnika ukupne zapremine 300 litara. Za pogon je odabran Volkswagenov 3,6 litarski V6 FSI motor sa 300KS i 350Nm obrtnog momenta (pri 2400 o/min.), uparen sa 6-stepenom Direct-Shift transmisijom. Ovako snažan agregat u kombinaciji sa malom težinom od 1100 kg (karoserija je inače od karbon fibera), zaslužan je za ubrzanje do 100 km/h za manje od 5 sekundi, dok je maksimalna brzina 270 km/h. Za bezbednost se brinu elektronski sistemi kao što su ASP (Artega Stability Program), ABS i traction control TC. U Artegi su optimisti i veruju da će ostvariti profit i pre nego što prva serija od 500 komada bude našla svoje kupce.

 



Subaru je na 62. salonu automobila u Frankfurtu i zvanično predstavio novu generaciju svog malog modela Justy. Ipak, novi Justy nije baš ni toliko nov. Naime, ovaj Justy je samo klon već nekoliko godina dobro poznatog Daihatsua Sirion (negde poznat i kao Daihatsu Boon, Toyota Passo i Perodua Myvi). Razlike između dva Japanca se svode samo na drugačiju prednju masku i znak proizvođača, dok je sve ostalo praktično isto. Za Subaru saradnja sa drugim brendovima u proizvodnji malih automobila nije nikakva novost. Tako je Justy predstavljen 1995. bio samo brat blizanac tadašnjeg Suzukija Swift, a dosadašnji Justy GX3 iz 2003. je bio klon aktuelnog Suzukija Ignis (uz sve to, oba Subarua je i proizvodio Suzuki u svojoj mađarskoj fabrici). Sada je mesto Suzukija zauzeo Daihatsu, odnosno Toyota, budući da je ova poslednja vlasnik Daihatsua. Novi Subaru Justy će tako biti kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su mu dimenzije ovakve : dužina 3610 mm, širina 1665 mm i visina 1550 mm. Za poređenje, sadašnji Justy je dugačak 3770 mm, širok 1605 mm, a visok 1565 mm. Novi Justy će, bar u početku, pokretati samo jedan trocilindrični benzinski 1,0 litarski motor sa 12 ventila (nije bokser) i snagom od 51kW/70KS i 94Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa manuelnim 5-stepenim menjačem), a nudiće se u dva paketa opreme : 1,0S i 1,0E. Da ne bude zabune, pogon je samo na prednjoj osovini. Već i osnovni paket podrazumeva šest vazdušnih jastuka, el.podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, ABS+EBD, radio-CD plejer itd. U Subaruu napominju da Justy nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti, ekonomične motore i malu emisiju CO2.