Mitsubishi i-EV

Japanski Mitsubishi će na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu, osim nove generacije Lancera, MPV modela Delica D5 i Concepta cX, izložiti i mali gradski automobil i-EV sa elektropogonom i litijum-jonskim baterijama. Ovog mališana sa pogonom na zadnjim točkovima (!) pokreće elektomotor (snage 47kW/64KS), koji omogućava maksimalnu brzinu od 130 km/h, dok mu autonomija iznosi do 160 kilometara (zavisno od načina vožnje). Bez obzira na male dimenzije (dužina 340, širina 148, visina 160 cm), i-EV ima dovoljno mesta za četiri osobe. Kako se najavljuje, prodaja ovog modela u Japanu počinje već krajem ove godine. Ovde i kratko podsećanje da se običan Mitsubishi i (izgovara se "aj") već prodaje u Velikoj Britaniji, i to sa malim trocilindričnim turbo benzincem od 660 kubika (sa takođe 47kW/64KS) i 4-stepenim automatskim menjačem.

Nissanov MPV model Note je prošao blagi kozmetički tretman kako bi spremno dočekao novu prodajnu sezonu, ali su promene ograničene na samo na par novih detalja, koji se vide tek na treći ili četvrti pogled. U stvari, najočiglednija promena na spoljašnjosti se odnosi na promenjeno mesto za antenu, koja se više ne nalazi na prednjem, već na zadnjem delu krova. Takođe, bogatija je i paleta boja za karoseriju ovog automobila, pa tako kupci imaju na raspolaganju tri boje više (dve nove nijanse sive, poznate sa modela Qashqai i tzv. Emotion Red crvenu boju, koja je već upotrebljena na Micri). Uz novi dizajn aluminjumskih točkova, to je to. Par promena ima i u unutrašnjosti. Naime, sedišta su dobila nove presvlake (nov dizajn i tkanina), upotrebljeni su kvalitetniji materijali, a veći je i izbor boja za kabinu. Od opreme vredi izdvojiti novi audio sistem sa MP3 plejerom, kao i Bluetooth konekciju sa komandama na volanu. Paleta motora ostaje neizmenjena, odnosno čine ju benzinci 1,4 16v (65kW/88KS), 1,6 16v sa 81kW/110KS i 1,5 litarski dCi dizelaš u verzijama sa 50kW/68KS i 63kW/86KS. Istovremeno je predstavljena i peronalizovana Life verzija, koja se odlikuje crvenom bojom karoserije, alu točkovima od 16 inča, zatamnjenim zadnjim bočnim staklima i staklom na vratima prtljažnika, branicima u potpunosti u boji karoserije, svetlima za maglu i kabinom u crveno/crnoj kombinaciji boja.
Seat Tribu concept

I španski Seat će imati premijeru na 62. salonu automobila u Frankfurtu (počinje naredne nedelje), i to u vidu novog koncept automobila nazvanog Tribu. Slike koje vidite su opet pre vremena i naravno bez volje same fabrike procurele na internet. Kao što vidite, radi se o SUV automobilu sa troja vrata, koji u osnovi predstavlja Seatov odgovoru na SUV virus, koji se nezaustavljivo širi i na proizvođače, koji dosad nisu imali takav model u svojoj ponudi. Kako se očekuje, Španci bi trebalo da do 2009. godine počnu sa proizvodnjom novog kompaktnog SUV automobila na osnovi ove studije, čime će Seat proširiti ponudu svojih SUV modela (ako naravno aktuelnu Alteu Freetrack računate za pravi SUV). Prve reakcije na izgled novog Seata na netu baš i nisu ohrabrujuće, mada Tribu ima par zanimljivih dizajnerskih detalja koji privlače pažnju (recimo izraženi blatobrani, visok klirens, prozirna vrata prtljažnika, prednja svetla nalik na Audi R8, zanimljivo oblikovane točkove od 20 inča i gumama dimenzija 255/50, dok unutrašnjost karakteriše TFT ekran osetljiv na dodir, koji vozaču pruža sve neophodne informacije). Kako bilo, Tribu concept će deliti mehaniku sa Volkswagenovim novim Tiguanom (njegovu platformu, motore i integralni pogon). Inače, Tribu concept predstavlja i prvi rad za špansku marku bivšeg Lamborghinijevog dizajnera Luca Donckerwolkea.
Italijanski dizajn studio Castagna (poznat po preradama novog Minija i superautomobilu
Aznom), za svoj najnoviji projekat je izabrao novi Fiat 500, koji trenutno
stvara slatke muke torinskom gigantu (celokupna ovogodišnja proizvodnja je
planula za samo tri nedelje). U Castagni su naime odlučili da od novog
"500" naprave još individualniji lifestyle automobil za šepurenje
gradskim ulicama, iako već i fabrički primerak na tom polju ima šta da pokaže.
Mada iz ovog Milanskog dizajn studija zasad nisu saopštili neke konkretnije
detalje o ovoj doradi, objavljena slika ipak dovoljno otkriva. Odmah se
primećuje plastična nadogradnja blatobrana, novi branici, dvobojna karoserija
(krov i B stubovi u crnoj boji), a tu su i stakleni panoramski krov, novi alu
točkovi od 17 inča, hromirani dupli završetak izduvnog sistema, Castagna logo
na B stubovima, kožna unutrašnjost (uključujući i oplate vrata i prednji panel),
kao i detalj u vidu crvene trake, koja okružuje ceo automobil.
Vraća se Trabant !

Trend oživljavanja automobilskih legendi se nastavlja. Naime, posle Volkswagenove nove Bube, BMW-ovog novog Minija, pa Fiata 500 i najave da i Citroen radi na Spačeku za 21. vek, sada stiže vest da je u pripremi i reinkarnacija već odavno legendarnog Trabanta ! Čitava priča se vrti oko firme Herpa (poznata po proizvodnji kolekcionarskih modela Trabanta u razmeri 1 : 87), koja je vlasnik prava na proizvodnju ovog automobila, a da bi upoznali javnost (i naravno čuli reakcije i privukli investitore), pomenuta kompanija planira da maketu novog Trabanta (u razmeri 1:10) izloži već na predstojećem domaćem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Pokretanje projekta oživljavanja Trabanta baš sada nije nimalo slučajno, jer ovaj automobil ove godine slavi tačno 50 godina početka proizvodnje (kao i pomenuti Fiat 500 uostalom). Nezvanično se pominje da bi kao osnova za novi Trabant ("New Trabi") mogla da posluži Škoda Fabia, odnosno novi Volkswagen Polo za 2008. godinu (VW-ova platforma PQ25), pa čak i Dacia, dok bi se karoserija pravila od čelika, a ne više od plastike. Pominje se i osnovna cena od oko 15.000 evra, koliko bi "New Trabi" mogao da košta. Iako bi novi Trabant trebao da dobije dodatni par vrata, prepoznatljiv oblik starog modela je skoro u celosti očuvan, odnosno karakteristični detalji poput velike prednje maske, prednjih farova, haube, blatobrana, oblika krova i vertikalnih zadnjih svetala, su i dalje tu i nedvosmisleno asociraju na originalni Trabant (mada je krov bele boje na maketi ovog Trabanta u stvari Minijev detalj).
Ford, GM, Fiat, Ford, Indijci i Kinezi zainteresovani za Zastavu

Izvor : dnevni list Blic (www.blic.co.yu)
Ministar za ekonomiju Mlađan Dinkić juče je potvrdio da će tender za prodaju
„Zastava automobila“ biti raspisan u decembru jer je pet svetskih kompanija već
zainteresovano za kupovinu kragujevačke fabrike. Prema njegovim rečima, to su
„Ford“, „Dženeral motors“, „Fijat“, kao i firme iz Indije i Kine. Kako „Blic“
saznaje u poslovodstvu „Zastave“, taj spisak nije konačan, a od budućeg
vlasnika domaće automobilske industrije se očekuju velika ulaganja koja mogu
dostići i milijardu evra i otvaranje novih radnih mesta. Kako je za „Blic“
izjavio generalni direktor grupe „Zastava vozila“ Zoran Radojević, napravljen
je projekat po kome bi kupac trebalo da instalira modernu tehnologiju i da
kapacitete za proizvodnju podigne na 120.000 do 150.000 automobila godišnje.
- Planirali smo da minimalna ulaganja treba da budu 151 milion evra, ali ona
mogu da dostignu i nekoliko puta veću sumu. Investicija bi trajala dve godine,
i za to vreme bi, postepeno, posao u novoj fabrici dobilo još 5.000 radnika.
Kod izbora kupca presudno će biti to da bude afirmisan proizvođač automobila,
sa jakim brendom. Sledi se princip iz škole - druži se sa dobrim đacima, i budi
takav da oni hoće da se druže sa tobom - kaže Zoran Radojević, koji je duboko
ubeđen u uspeh tendera.
Velike kompanije koje se bave proizvodnjom automobila je, kako tvrde u
menadžmentu „Zastave“, bez sumnje ohrabio ugovor sa „Fijatom“ i kupovina
licence za proizvodnju „punta“. Država je uložila 14 miliona evra za kupovinu
tehnološki nove, delimično robotizovane linije, na kojoj može da se montira i
40.000 vozila u toku godine u jednoj smeni. U isto vreme, od prodaje imovine
„Zastava“ je vratila 11,5 miliona evra starog duga italijanskom proizvođaču.
Prema rečima Miodraga Savićevića, predsednika Upravnog odbora „Zastave“,
„republička vlada je posle dužeg vremena aktivno krenula u privatizaciju
industrije“ i „sa punim džepovima povoljnih uslova krenula u veliko lobiranje
po svetu“.
- Za kupovinu fabrike automobila nisu zainteresovane samo kompanije koje je
pomenuo ministar Dinkić, već i firme iz Južne Koreje, Rusije i jedna
kanadsko-ruska korporacija. Već krajem septembra naši menadžeri će ići u Torino
na razgovore sa predstavnicima „Fijata“, a nakon nekoliko dana i sa drugom
grupacijom. Treba poneti „buket“ najpovoljnijih uslova, a to su poreske i
carinske olakšice, ulaganja novca i iz Nacionalnog investicionog fonda,
povoljni uslovi za zapošljavanje radnika i smanjenje doprinosa... Pojedini
sastanci prevazilaze mogućnosti industrijskih menadžera, pa će biti potrebna i
pomoć diplomatije - kaže Miodrag Savićević.
- Očekujem ulaganja od 500 miliona do milijardu evra, a u Kragujevcu bi trebalo
da radi i fabrika karoserija, montaža, dok će šansu dobiti i proizvođači
delova, pre svega guma, akumulatora i enterijera. U Srbiji bi oživeli transport
i trgovina.

Toliko dugo očekivani novi Audi RS6 Avant je konačno pred nama, tačnije njegova zvanična svetska premijera je zakazana za salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Kao što smo ranije pisali, ovo je Audijev odgovor BMW-u M5 (ima 507KS) i Mercedesu E63 AMG (514KS), a ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja. Međutim Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, novi RS6 Avant ima V10 bi-turbo TFSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 5,2 litara, koji raspolaže sa 426kW/580KS !! Ranije se špekulisalo da će se snaga kretati od 520 do 550 konja ali su se izgleda u Audiju odlučili da povećaju ulog u ovoj igri mačke i miša sa BMW-om i Mercedesom. Maksimalni obrtni moment novog RS6 iznosi 650Nm i na raspolganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. A sada najlepše – ubrzanja. Do 100 km/h RS6 Avant se katapultira za samo 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 14,9 sekunde, dok je maksimalna brzina nažalost ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, ni prosečna potrošnja od 13,9 litara na 100 km (naravno po fabričkim tvrdnjama) ne izgleda preterano. Snaga se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenosi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 Avant se naravno i vizuelno razlikuje od drugog sportiste u gami Audija A6, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi, novi završeci izduvnog sistema) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jednog praktičnog i porodičnog karavana (zapremina prtljažnog prostora sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1660 litara). RS6 Avant se standardno oprema petokrakim točkovima od 19 inča (gume 255/40), a kao opcija na raspolganju će biti i veći od 20 inča sa gumama 275/35 i keramičkim kočionim diskovima. Od ostale opreme treba izdovojiti (između ostalog) Bi-Xenon farove, dnevna svetla u LED tehnologiji, ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), DRC (Dynamic Ride Control), sportska sedišta (presvučena kožom i alkantarom), trokraki multifunkcionalni kožni volan, Audijev MMI sistem, alu pedale, Bose Sound system itd, itd.

Budući da "American way of life" dobija na popularnosti i u Evropi (bar što se tiče automobila), austrijski tjuner Koenigseder (poznat pre svega po preradama Renault Clia i Dodge Calibera) od nedavno u ponudi ima i robustan aerodinamički paket za Jeep Grand Cherokee, koji još više naglašava njegovu veličinu i snagu. Osim velikih 24-inčnih (!) Milane 721 hromiranih točkova, ovaj Grand Cherokee karakterišu i proširenja blatobrana i ogromno zadnje krilo (veličine onog u Formuli 1). To zadnje krilo je i jedino što će većina učesnika u saobraćaju i videti kada ih ovaj Grand Cherokee pretekne na nekom autoputu...Iako je Koenigseder ovaj aero body kit u osnovi razvio za sportski Grand Cherokee SRT-8, ipak ga je moguće ugraditi na bilo koji Grand Cherokee. I kolika je cena za ovo zadovoljstvo ? Koenigseder ovaj aero body paket naplaćuje 3300 evra...

Osim obnovljenog Audija A8 za 2008. godinu, nemačka fabrika je za salon automobila u Frankfurtu (počinje sledeće nedelje) pripremila i blago osveženi sportski model S8. Kao i u slučaju modela A8, ristajling Audija S8 je toliko diskretan da se može primetiti samo veoma, veoma pažljivim posmatranjem. Ovaj najnoviji redizajn donosi blago doterivanje maske hladnjaka, kao i nove detalje u vidu svetala za maglu (više nisu ovalnog oblika) i retrovizora u aluminijum looku, koji su dobili novi izgled i inkorporirane pokazivače pravca. Zadnji kraj može da se pohvali novim LED svetlima, odnosno njihovom novom grafikom, kao i već standardnim elementima poput četiri završetka izduvnog sistema i inkorporiranog malog spojlera na poklopcu prtljažnika. Uz nove aluminijumske 20-inčne točkove (9J x 20, gume 265/35 R20), to je to što se tiče estetskih promena, mada se poenta modela S8 ionako skriva ispod elegantnog odela. Tu pre svega mislimo na 5,2 litarski V10 FSI motor, koji razvija 331kW/450KS i 540Nm obrtnog momenta (čijih 90 % je dostupno već od 2300 obrt./min.). V10 agregat (u paru sa 6-stepenom Tiptronic transmisijom) "tera" ovu sportsku "osmicu" do elektronski ograničenih 250 km/h, dok sprint do stotke traje samo 5,1 sekundu. Uz ovakve karakteristike, Quattro integralni pogon (40 % momenta se prebacuje na prednje, a 60 % na zadnje točkove) i težinu od 1940 kg, prosečna potrošnja od 13,4 litra i ne predstavlja neko iznenađenje. Motor se osim velikom snagom i obrtnim momentom, odlikuje i spontanim odzivom, kao i dubokim zvukom prilikom ubrzavanja. U osnovi Audi S8 pruža vozaču (i ostalim putnicima naravno) perfektnu sintezu uživanja u sportskoj, dinamičnoj vožnji i komfor na dugim putovanjima. Inžinjeri Audija su takođe doterali upravljački mehanizam i ogibljenje; sve u cilju preciznijeg i direktnijeg upravljanja (za stabilnost, agilnost i pre svega bezbednu vožnju, brine se adaptivno vazdušno ogibljenje). Audi za S8 kao opciju nudi i keramičke kočione diskove, napred prečnika 380 mm, a pozadi od 356 mm (ovi diskovi traju do 300.000 kilometara i lakši su od konvencionalnih, napravljenih od čelika). Uz ionako luksuznu i komfornu unutrašnjost (sportska kožna sedišta, multifunkcionalni trokraki volan, DVD navigacioni sistem, Bose Surround audio sistem, detalji od aluminijuma ili karbon fibrera, poboljšana zvučna izolacija), ove estetske promene trebali bi sportskoj "osmici" osigurati mirniji period do lansiranja potpuno nove generacije.
Audi Q7 Hybrid

Protekle nedelje su ljudi iz Audija na seminaru "Audi´s TechDay 2007" otkrili nekoliko novih detalja vezanih za budući Audi Q7 Hybrid. Iako je na pomenutom seminaru hibridna tehnologija za Q7 Hybrid još uvek bila prikazana u formi koncepta, očekuje se da će i serijski primerak Q7 Hybrida pokretati ta ista tehnologija bez ikakvih izmena, a takođe je verovatno da će isti hibridni sistem prvo debitovati u Porscheovom Cayennu Hybrid, o kome je nedavno već bilo reči. Ukratko, Audi Q7 Hybrid pokretaće hibridni sistem, koji se sastoji od elektomotora snage 34kW/46KS i benzinskog 3,6 litarskog V6 FSI motora sa 206kW/280KS. Elektromotor pruža dodatnih 285Nm obrtnog momenta benzincu, koji sam razvija 375Nm. Ovom hibridu od 0 do 100 km/h treba 7,6 sekundi, dok mu ubrzanje od 60 do 120 km/h u petom stepenu prenosa iznosi skoro 12 sekundi. Kada se ovaj hibrid kreće samo pomoću el. energije, moguće je preći 2 kilometra (sa brzinom do 50 km/h) pre nego što se uključi i benzinski motor. Zanimljivija je potrošnja. Naime, čak 2480 kg težak Q7 Hybrid prosečno troši 9,8 litara dizela na 100 km (po navodima fabrike).

Volkswagen je za salon automobila u Frankfurtu pripremio produženu, tzv. Maxi Life verziju svog modela Caddy, koja se od standardnog modela razlikuje po 470 mm dužoj karoseriji (sada 4,88 metra) i po tome što ima tri reda sedišta i mesta za ukupno sedam putnika. Pri tome je ostalo i dovoljno mesta i za prtljažnik veličine 380 litara, koji obaranjem trećeg reda sedišta raste na svih 1350 litara, dok se za olakšan ulazak u vozilo brinu klizna vrata sa obe strane automobila. Za pogon su odabrani jedan benzinac (snage 75kW/105KS) i dva dizelaša sa 77kW/105KS, odnosno 103/140KS. Cene još nisu poznate, a nemačka fabrika planira i komercijalnu verziju ovog modela, koja će imati samo dva sedišta i prtljažnik zapremine čak 4200 litara.
Hyundai i-Blue concept i Veloster concept na salonu u Frankfurtu

Hyundai će osim modela i30 CrossWagon, na salonu u Frankfurtu koji počinje sledeće nedelje, predstaviti i dva koncept automobila. To su i-Blue Fuell Cell Electric Vehicle (prva slika) i Veloster concept (druga i treća slika). O studiji i-Blue je doduše već bilo reči, ali kako je korejski proizvođač tokom jučerašnjeg dana objavio nove slike i nove podatke o ovom prototipu, red je za još jedan kratak osvrt. Dakle, radi se automobilu sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik, čija autonomija sa jednim punjenjem vodonika iznosi oko 600 kilometara, a raspolaže snagom od 136KS. Studija i-Blue inače demonstrira privrženost korejske kompanije u razvoju ekološki podobnih vozila. Zanimljivo je da je i-Blue razvijen u Hyundaijevom dizajnerskom i tehničkom centru u Japanu, a ne u Koreji. Za razliku od nekih ranijih prototipova, i-Blue nije napravljen na platformi SUV modela, već koristi novu platformu CUV (crossover utility vehicle) vozila, međuosovinskog rastojanja 2,85 metara (i-Blue je dugačak 4,85, a visok 1,60 metara). Na konceptu se uočava par zanimljivih dizajnerskih detalja, kao što su LED prednja svetla, veliki panoramski stakleni krov, originalno dizajnirani točkovi veličine 20 inča i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru u odnosu na zadnja). Drugi koncept ove marke na salonu u Frankfurtu je manji 2+2 sportski coupe nazvan Veloster. Prototip je inače prvi put prikazan javnosti u aprilu ove godine na salonu u Seulu, a nastao je u glavnom razvojnom centru korejske fabrike, koji se nalazi u mestu Namyang. Veloster concept ima ugrađen 2,0 litarski turbo motor sa 162kW/220KS i 5-stepeni automatski menjač, a dimenzije mu izgledaju ovako - dužina/širina/visina : 4100/mm/1790 mm/1450 mm. Već po izgledu (naglašeni lukovi blatobrana, stakleni panoramski krov, opadajuća linija krova, atraktivni točkovi) je jasno da se radi o zaista zanimljivom sportisti poput nekadašnjeg Hondinog CRX-a ili takođe Hondinog koncepta REMIX, prikazanog na salonu u Los Anđelesu krajem prošle godine. Koliko god bio atraktivan i privlačan, Veloster će po svoj prilici ostati samo koncept vozilo bez većih šansi za serijsku proizvodnju.

Evo konačno i prvih zvaničnih slika novog Fordovog kompaktnog SUV modela Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima), koji će svetsku premijeru naravno imati sledeće nedelje na salonu automobila u Frankfurtu. U stvari, izloženi primerak na pomenutom salonu je tek predserijska verzija, koja najavljuje konačnu varijantu ovog automobila, čija prodaja u Evropi počinje u prvoj polovini naredne godine. Kao dizajnerska osnova za ovaj model Fordovim dizajnerima je poslužio prošlogodišnji koncept Iosis-X, i kako to već biva, konačni serijski proizvod izgleda "prizemnije" u odnosu na atraktivni prototip. Ipak, Kuga je sasvim privlačan i atraktivan crossover automobil (nekakav miks SUV i MPV automobila) na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim otvorom za vazduh u prednjem braniku, a tu su i veliki lukovi blatobrana (i veliki točkovi od 19 inča), kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Uglavnom, i Kuga prati već poznati Fordov kinetički stil u dizajniranju automobila, pa ne iznenađuje sličnost ovog modela sa Fordovim modelima kao što su S-MAX, Galaxy i novi Mondeo (što takođe važi za unutrašnjost, koja veoma liči na rešenje Forda C-MAX). Kuga će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost, kao i bogatu standardnu opremu. Kuga se inače bazira na Fordovoj C1 platformi, koju već koriste Ford Focus i C-MAX, Mazda3, Land Rover Freelander, Volvo S40 i Volvo V50. Mada Ford nije objavio neke detaljnije tehničke karakteristike, očekuje se da će se serijski model nuditi i u varijanti sa integralnim pogonom, kao i u verziji sa pogonom samo na prednjoj osovini, dok će paleta motora obuhvatati veliki broj benzinaca i dizelaša (za sada nije precizirano, koji su to agragati). Sajamski primerak Kuge na salonu u Frankfurtu imaće ugrađen 2,0 litarski TDCi dizel motor sa 100kW/136KS, uparen sa manuelnim menjačem sa 6 brzina. Proizvodnja ovog Fordovog konkurenta VW Tiguanu, Toyoti RAV4, Hondi CRV, Nissanu Qashqaiju i ostalima, odvijaće se u nemačkom gradu Saarlouis.

Hyundai je konačno i zvanično objavio prve slike i karakteristike svog novog modela i30 CrossWagon, odnosno karavan varijante već nekoliko meseci poznatog Hyundaija i30 hatchback. Premijera novog i30 CrossWagona će se naravno održati na salonu automobila u Frankfurtu sledeće nedelje (korejska verzija je inače promovisana još u aprilu ove godine na salonu u Seulu). U odnosu na već poznati i30 hatchback, i30 CrossWagon ima za 50 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2700 mm), dok je dužina porasla za svih 230 mm, pa sada iznosi 4475 mm (CrossWagon je širok 1775, a visok 1530 mm). Naravno, i zapremina prtljažnika prelazi vrednosti i30 hatchbacka, konkretnije u osnovnoj konfiguraciji i30 CrossWagon raspolaže sa 415 litara korisne zapremine (i30 hatchback 340 litara), a sa oborenim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1395 litara. Prednji kraj novog i30 CrossWagona je identičan hatchback modelu, dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu, odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno (za razvoj je inače bio zadužen Hyundaijev razvojni centar u nemačkom Riselshajmu). Prodaja u Evropi počinje krajem ove godine, a paleta motora obuhvata sledeće agregate : benzince od 1,6 i 2,0 litra sa 122, odnosno 143KS, dok dizelaše predstavljaju 1,6 litarski CRDi (u dve verzije; sa 90KS i 115KS) i veći 2,0 litarski CRDi VGT, koji razvija 140KS.

Skorašnji salon automobila u Frankfurtu italijanski Alfa Romeo će iskoristiti za predstavljanje još jedne limitirane serije (samo 1000 komada) modela 147, čija karijera se polako bliži kraju. Verzija je nazvana Alfa 147 C´N´C CoSTUME NATIONAL, a plod je saradnje između Alfa Romea i stiliste Ennia Capase. Inače, inspiracija za ovaj model je pronađena u svetu muzike i multimedija, a karakterišu je ekskluzivna Eldorado bela boja i rafinirani detalji poput crnih retrovizora visokog sjaja, zatamnjenih zadnjih svetala i 17-inčni točkovi sa aeronautičkim dizajnom. Naravno, ne treba zaboraviti ni logo 147 C´N´C, koji se nalazi na B stubovima i zadnjem delu automobila, čisto da vas podseti na ne vozite običnu alfu 147. Sportsko-elegantna unutrašnjost je namerno u crnoj boji kao idelan kontrast beloj boji eksterijera, a izdvajaju se sedišta presvučena kožom i alkantarom, i detalji u vidu crvene pozadine instrumenata sa belim osvetljenjem, kao i posebne patosnice. Alfu 147 C´N´C CoSTUME NATIONAL pokreće 1,9 litarski JTDM dizel agregat sa 110kW/150KS, a u standardnoj opremi se, između ostalog, nalaze i elektronski bezbednosni sistemi kao što su ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova), VDC (Alfin sistem kontrole stabilnosti automobila), zatim šest vazdušnih jastuka, dok se kao opcija nude i Bose Hi-Fi sistem, Xenon prednja svetla, satelitska navigacija i niže vešanje.