Renault Laguna Coupe Concept
Izgled nove Lagune Coupe Concept je trebalo da ostane tajna sve do zvanične
promocije na salonu automobilu u Frankfurtu, ali kao što vidite, ni Francuzima
nije pošlo za rukom da spreče da se slike ovog koncepta pre vremena nađu na
internetu, pa od planiranog velikog iznenađenja u Frankfurtu nema ništa. Ispod
privlačno oblikovane karoserije Lagune Coupe Concept (naročito ako se uporedi
sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), krije
se potpuno novi 3,0 litarski V6 dCi dizel motor (zavisno od verzije razvija od
170 do 195kW ili 230 do 265KS i 450Nm do 550Nm obrtnog momenta), razvijen u
saradnji sa Nissanom. Sa ovim motorom, ova Laguna Coupe stiže do 100 km/h za
oko sedam sekundi, dok emisija CO2 iznosi ispod 200 g/km. Naravno, Laguna Coupe
Concept pre svega najavljuje dolazak serijske verzije Lagune Coupe, koja na
tržištu treba da se pojavi sredinom naredne godine. Očekuje se da spoljašnji
izgled serijskog modela u odnosu na ovaj koncept ostane manje-više neizmenjen,
ali će dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz ovog koncepta sigurno biti
"prizemljena" i više nalik onoj iz Lagune sedan i Lagune GrandTour. Lagunu
Coupe Concept karakterišu elegantan dizajn veoma sličan studiji Renault Fluence
od pre neku godinu, nizak, širok i robustan aluminijumski gril, LED svetla,
zadnji difuzor, stakla na vratima bez okvira, veliki sedmokraki 20-inčni točkovi (gume Michelin Pilot Sport 245/35
ZR20), kao i agilno upravljanje, dinamične vozne osobine i visok stepen
bezbednosti i komfora. Od opreme se izdvajaju satelitska navigacija, Bose Sound
sistem sa 10 zvučnika, Bluetooth konekcija, automatski klima uređaj i
start/stop dugme za pokretanje motora. Snaga se na prednje točkove prenosi
preko automatske 6-stepene transmisije. Dužina Lagune Coupe Concept iznosi
4685, širina 1964, visina 1372, međuosovinsko rastojanje 2710 mm, a veličina
prtljažnika 380 litara.

Porsche će na salonu automobila u Frankfurtu sledeće nedelje promovisati novu varijantu svog SUV modela Cayenne, koji nosi dodatak GTS u svom imenu. Iako je Cayenne GTS dobio pojačani 4,8 litarski V8 motor, novi aero body kit, 21-inčne točkove sa gumama 295/35 R 21 i nova sportska sedišta presvučena kožom i alkantarom, poenta ovog Cayenna jeste da je to prvi Porscheov SUV model opremljen elektronski kontrolisanim vešanjem i PASM (Porsche Active Suspension Management) sistemom, koji zajedno spuštaju Cayenne GTS za dodatnih 24 mm. Cayenne GTS je takođe opremljen PTM (Porsche Traction Management) permanentnim pogonom na sva četiri točka, a kao opcija se nudi i vazdušno vešanje. Pomenuti V8 motor zapremine 4,8 litara sada razvija 302kW/405KS (+20KS u odnosu na Cayenne S) pri 6500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., a standardno je uparen sa manuelnim 6-stepenom menjačem, koji ima kraće prenosne odnose u poređenju sa Cayennom S (u ponudi je i 6-stepena Tiptronic S transmisija). Sprint do 100 km/h sa mauelnim menjačem inače traje 6,1 sekundu, što je pola sekunde manje od Cayenna S. Samo za ovaj Cayenne GTS, Porsche je ponudio i dve nove boje, nazvane GTS Red i Nordic Gold Metallic. Isporuka prvih primeraka počinje u februaru naredne godine, a cena u Nemačkoj će iznositi 76.725 evra (sa tamošnjim porezom).
Mitsubishi i MiEV Sport i Mitsubishi Concept ZT

Japanski Mitsubishi je danas najavio dva nova, ekološki podobna koncept automobila, koji će zvaničnu promociju imati na predstojećem salonu automobila u Tokiju. Prvi je i MiEV Sport, koji "maksimalizuje sportske mogućnosti elektro-vozila sa nultom emisijom." Novi i MiEV se inače bazira na postojećem Mitsubishiju i MiEV i raspolaže sa pogonom na sva četiri točka (E- 4WD sistem) i tri elektromotora (dva snage po 20kW su smeštena u prednjim točkovima, dok se treći snage 47kW nalazi ispod prostora za prtljag i zadužen je za pogon zadnjih točkova). Spoljašnji dizajn ovog kompaktnog i ekološki podobnog automobila, sam Mitsubishi u svom press saopštenju, opisuje kao živahan i fluidan, dok je pojednostavljen interijer zaslužan za prijatan ambijent i putnicima (kombinacija 2+2) omogućuje da se osećaju kao kod kuće. i MiEV Sport ima prilično dugačko međuosovinsko rastojanje za svoju dužinu(međuosovinsko rastojanje iznosi 2550 mm, dužina 3450 mm, širina 1600 mm, visina 1400 mm), a zahvaljujući tome, kao i smeštaju litijum-jonskih baterija u najniži deo poda automobila, dobijena je optimalna raspodela težine, niže težište vozila i prostraniji interijer. Uz E-4WD sistem, Mitsubishi i MiEV Sport raspolaže i sistemima kao što su novi E-AYC (Electric Active Yaw Control), koji reguliše raspored obrtnog momenta između levog i desnog zadnjeg točka (veličine 17 inča), kao i S-AWC (Super All Wheel Control) sistem dinamičke kontrole vozila. Maksimalna brzina ovog koncepta iznosi 180 km/h, a autonomija sa jednim punjenjem baterija 200 kilometara. Drugi koncept automobil, koji je Mitsubishi pripremio za salon Tokiju, jeste Concept ZT u obliku klasične limuzine sa 4 vrata (prilično smirenog i neupadljivog dizajna) i novim 2,2 litarskim common-rail turbo-dizel motorom, uparenim sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) transmisijom da duplim kvačilom. Pomenuti 4-cilindrični motor sa 16 ventila rasoplaže snagom od 140kW/190KS i 400Nm obrtnog momenta, turbinom promenljive geometrije i direktnim ubrizgavanjem goriva. Kao i iMiEV Sport, i Concept ZT ima elektronski kontrolisani pogon na sva četiri točka (veličine 20 inča) i S-AWC sistem dinamičke kontrole vozila. Concept ZT je inače dugačak 4950 mm, širok 1820 mm, visok 1440 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2815 mm. Mitsubishi napominje da se Concept ZT odlikuje visokim stepenom aktivne i pasivne bezbednosti, što je zasluga sistema kao što su Pre-crash Safety System (radar upozorava vozača o mogućnosti sudara sa drugim vozilom i, ako je potrebno sam počinje da koči i zateže sigurnosne pojaseve), Lanne-Drift Warning System (uz pomoć kamere na prednjem delu automobila i senzora upozorava vozača da je prešao linuju na putu bez uključivanja žmigavaca), a tu je i Parking Assistance system koji, uz pomoć senzora u branicima, procenjuje da li ima dovoljno mesta za parkiranje vozila. Ukoliko je parkiranje izvodljivo, sistem automatski preuzima manevrisanje točkovima, odnosno volanom, dok vozač treba samo da kontroliše kočenje.

Iza ovog imena krije se BMW serija 3 Coupe u obradi nemačkog tjunera AC Schnitzera, ali sa pogonom na tečni naftni gas (TNG). Pod haubom se skriva 5,0 litarski V10 motor iz BMW-a M5 i M6, koji umesto serijskih 373kW/507KS ovde razvija 406kW/552KS pri 8000 o/min. i 540Nm obrtnog momenta pri 6200 o/min. (povećanje od 33kW/45KS zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i izduvnom sistemu). Dovde sve u redu, ali zašto pogon na gas ? Ne samo da je jeftiniji kao gorivo, već TNG emituje za 15 % manje CO2; dakle snaga, efikasnost, ekonomičnost i ekologija u jednom paketu (inače, rezervoar za gas je zapremine 80 litara). Najlepše tek sledi. Sa ovim motorm i pogonom na gas, AC Schnitzer postiže 100 km/h za 4,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 13,9 sekundi, dok maksimalna brzina bez problema premašuje 300 km/h, tačnije iznosi 320 km/h. Da bi se naglasila snaga i potencijal, AC Schnitzer se pobrinuo za ekstravagantni eksterijer (novi branici, spojleri i pragovi, hromirana rešetka u prednjem odbojniku, zadnji difuzor, novi izduvni sistem sa centralno smeštenim završetkom, novi spojler na poklopcu prtljažnika, proširenja blatobrana od 50 mm napred, a pozadi za 60 mm, nova hauba sa integrisanim otvorima za vazduh, Mineral Green boja), sportsko-elegantni interijer (trokraki AC Schnitzer kožni upravljač, kožna unutrašnjost, trkačka sedišta, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, patosnice sa logom GP3.10), a tu su i AC Schnitzerovo trkačko ogibljenje sa podešavanjem visine, novi kočioni sistem (diskovi napred 374 x 36 mm, pozadi od 350 x 24 mm), 20-inčni točkovi AC Schnitzer Type VI (gume 245/30 ZR 20 napred, a 315/25 ZR 20 nazad). Za sada je AC Schnitzer GP3.10 samo unikat (vredan 198.000 evra), ali će se svakako mnoge komponente sa ovog automobila uskoro naći u redovnoj ponudi ove tjuning kuće. Zvanična premijera naravno već na salonu u Frankfurtu naredne nedelje.
Nemački tjuner se pozabavio i BMW-ovim SAV (Sports
Activity Vehicle) modelom X5, koji posle tretmana u ovoj kompaniji dobija novi
izgled eksterijera i interijera, kao i pojačani 3,0 litarski dizel motor.
Naime, pomenuti agregat umesto serijskih
173kW/235KS i 520Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 195kW/265KS i
550Nm. Iako je i serijski X5 dovoljno agilan automobil (uprkos svojoj veličini),
u AC Schnitzeru su se ipak odlučili da njihov X5 dobije novo trkačko
ogibljenje, čime su ionako dobre vozne osobine još više unapređene. Za
dinamičniji i još sportskiji izgled brine se novi aerodinamički paket, koji
sadrži modifikovane branike sa integrisanim spojlerima, moćnije pragove, zadnji
dufuzor, krovni spojler, a tu je i novi sportski izduvni sistem sa hromiranim
završecima i čitava paleta novih točkova (AC Schnitzer Type VI i Type IV,
veličine 20 i 22 inča). Naravno, ni unutrašnjost nije zaboravljena, pa je ista
bogatija ne samo za trokraki AC Schnitzer sportski upravljač, kožna sportska
sedišta i aluminijumske pedale, već i za brojne dekorativne elemente od karbona
i aluminijuma, kao i AC Schnitzer patosnice od velura.

Pojava novog Audija RS6 Avant sa svih 580 konja izazvala je momentalnu reakciju tjunera, koji se bave preradom automobila bavarskog BMW-a. Tako je nemački AC Schnitzer za salon u Frankfurtu i zvanično juče najavio svoju obradu aktuelnog BMW-a M5 u Touring, odnosno karavan varijanti sa 500 litara korisne zapremine prtljažnika (sa oborenim zadnjim sedištima 1650 litara). Kao i u slučaju limuzinske verzije ACS5 sedan, i ACS5 Touring pokreće pojačani 5,0 litarski V10 agregat sa 406kW/552KS (serijski M5 raspolaže sa 373kW/507KS. Motor je dakle ojačan za 33kW/45KS zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici motora i modifikovanom sportskom izduvnom sistemu (sa sportskim katalizatorom). Najlepše je da AC Shnitzer ima lep običaj da skida fabričko ograničenje maksimalne brzine, pa ACS5 Touring umesto 250, postiže svih 320 km/h. Osim toga, AC Schnitzer je obradio i ogibljenje ove "Petice", koje je dobilo nove sportske opruge zaslužne za niže težište automobila, a zahvaljujući tvrđe podešenom vešanju i naginjanje karoserije je smanjeno. Tu je i pojačani kočioni sistem i relativno suptilan aerodinamički paket, koji uključuje novi karbonski prednji spojler, hromiranu rešetku u prednjem braniku, zadnji difuzor, krovni spojler, hromirane "bubrege" i 20-inčne aluminjumske točkove sa gumama 245/35 R20 napred, odnosno 285/30 R20 ili 295/30 R20 nazad (u ponudi su i Black Magic točkovi od 21 inča). Ni unutrašnjost ne zaostaje za atraktivnom spoljašnjom pojavom. Kabina je između ostalog obogaćena AC Schnitzerovin trokrakim sportskim volanom, setom aluminijumskih pedala i istim takvim odmorištem za nogu i ručicom ručne kočnice, detaljima od karbona...
Mercedes F700 Concept, Mercedes ML 450 Hybrid i Mercedes S 300 BLUETEC Hybrid

Pod motom "Fascinacija i Odgovornost" Mercedes će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar) prikazati jedinstvenu paletu novih, ekstremno ekonomičnih i ekološki podobnih automobila. Između 19 novih modela (od toga sedam hibrida) izdvaja se pre svega novi Mercedes F700 Concept (prva slika), koji zahvaljujući inovativnom 1,8 litarskom 4-cilindričnom Diesotto motoru sa 238KS (kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću dizelaša) i hibridnoj tehnologiji troši jedva 5,3 litra benzina na 100 km, dok emisija CO2 iznosi samo 127 grama po kilometru. Ove vrednosti odgovaraju potrošnji nekog dizelaša kompakt klase (VW Golf, Fiat Bravo, Ford Focus i ostalo društvo), a ne nekom luksuznom i velikom automobilu, kakav je Mercedes F700 Concept. Nemci za sada kriju ostale podatke, kao i sam izgled ovog automobila, pa su tako objavili samo ovu tzv. teaser sliku, na kojoj se praktično vidi samo prednji deo ove studije. Više podataka dakle tek sledi.
Mercedes takođe prikazuje i model ML 450 Hybrid, koji će se na tržištu naći 2009. godine, a čiji inovativni hibridni sistem (razvijen u saradnji Mercedesa sa BMW-om i GM-om) raspolaže sa 250kW/340KS i 480Nm obrtnog momenta. Prema fabričkim podacima, ML 450 Hybrid prosečno troši samo 7,7 litara benzina na 100 kilometara, a emisija CO2 mu iznosi 185 grama po kilometru.
Još jedan hibrid, koji svakako zaslužuje bar trenautak vaše pažnje, jeste Mercedes S 300 BLUETEC Hybrid sa jedinstvenom kombinacijom BLUETEC i hibridne tehnologije, koja razvija 165kW/224KS i 560Nm obrtnog momenta. Uprkos pomenutoj snazi i svojoj veličini, Mercedes tvrdi da prosečna potrošnja ovog modela iznosi samo 5,4 litra dizela na 100 km, a toliko pominjana emisija CO2 je 142 grama po kilometru (oko 30 % manje od proseka klase). Inače, pomenuta Mercedesova BLUETEC tehnologija podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi.
Volvo ReCharge concept

Volvo će na salonu automobila u Frankfurtu, osim već ranije najavljenog modela C30 Efficiency, izložiti još jednu ekološki podobnu verziju na bazi Volvoa C30, koji je razvijen u Volvo Concept and Monitoring centru u Kaliforniji. To je hibridni Volvo ReCharge concept, u koji su ugrađeni i 1,6 litarski 4-cilindrični Flexifuel motor (pokreće ga E85 gorivo, odnosno mešavina 85 % etanola i 15 % benzina) i četiri elektromotora (po jedan na svakom točku automobila). ReCharge concept može da se kreće i samo pomoću elektromotora (u tom slučaju autonomija mu sa jednim punjenjem baterija iznosi do 100 kilometara), a kada kapacitet baterija padne na ispod 30 %, automatski se uključuje pomenuti 4-cilindrični motor, koji puni baterije. Zanimljivo je da se baterije mogu puniti i preko običnog kućnog utikača (punjenje traje tri sata). Zavisno od razdaljine, ovaj Volvo ReCharge može da troši od 0 do 5,5 litara goriva na 100 km. Naime, ako neki prosečan vozač od kuće do posla i nazad, dnevno prevaljuje oko 100 km, onda se za pokretanje automobila koristi samo električna energija (pošto je tolika autonomija sa jednim punjenjem baterija), pa je samim tim potrošnja goriva i emisija CO2 ravna nuli, a u slučaju da je potrebno prevaliti oko 150 kilometara, onda potrošnja goriva za tih 150 km iznosi manje od 2,8 litra, odnosno efektivno oko 1,9 litara na 100 km. Pri tom, Volvo ReCharge uopšte i nije toliko spor; ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 9 sekundi, dok je maksimalna brzina od 160 km/h ipak manje impresivna, mada s obzirom na tip vozila, realno i sasvim dovoljna.

Na internet su procurele zvanične fotografije potpuno nove generacije Mazde6, koju japanska fabrika inače najavljuje kao svoju najveću premijeru predstojećeg salona automobila u Frankfurtu. Kao što je bilo i za očekivati, Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i u unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom. Nova Mazda6 je duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu, što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (produženo je i međuosovinsko rastojanje za 50 mm), a prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički će se nova Mazdina limuzina srednje klase oslanjati na nedavno predstavljeni Ford Mondeo (koristi njegovu CD3 platformu, koju će dobiti i novi Volvo S60), što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Ipak, Mazda6 će biti manja i lakša od pomenutog Mondea, a biće i nešto lakša od svoje prethodnice. To će u praksi značiti i nešto nižu potrošnju, redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina i preciznijeg upravljanja, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike, unapređene bezbednosti (ABS, DSC, TCS, BA sistemi i šest vazdušnih jastuka kao standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, aktivni cruise control, parking senzori, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinac sa 125kW/170KS (nastao iz starog 2,3L), dok ostatak palete čine već poznati 1,8 i 2,0 litarski benzinci i 2,0 litarski dizelaš. Prodaja će početi početkom sledeće godine (kada će biti poznate i cene), a kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina, liftback sa petora vrata i Wagon, odnosno karavan. Tokom 2009. godine će se pojaviti i sportska MPS varijanta, a u planu je i hibridna verzija (kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i elektromotora).
Video : BMW Concept X6
BMW će na domaćem terenu salona automobila u Frankfurtu sledeće nedelje predstaviti željno očekivati novi SAV (Sports Activity Vehicle) model X6, doduše još u formi koncept vozila. Kao najavu ovog automobila, BMW je objavio dva tzv. teaser video klipa, koji pokazuju par detalja nove X6-ice, mada je najveći deo vremena oba video klipa "potrošen" na razgovore sa dizajnerima. Za ostalo ćemo ipak morati da sačekamo zvaničnu promociju.
BMW serija 1 Coupe u Srbiji od 31.890 evra

Mada još nije objavljen tačan datum početka prodaje, uvoznik BMW-a za našu zemlju, kompanija Delta Motors (Kralja Milana 31a, Beograd, tel. 011/3243-959) već je odredila cene za novi BMW serije 1 Coupe, koje će važiti u Srbiji. Konkretno, najjeftiniji će biti model 120d Coupe, koji košta 31.890 evra, a najskuplji je benzinac 135i Coupe, kome je određena cena od 37.980 evra (sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Ponuda motora u seriji 1 Coupe inače obuhvata sledeće agregate : 3,0 litarski bi-turbo motor od 306KS i 400Nm za model 135i (uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem), sledi ga 123d sa 2,0 litarskim dizelašem sa 204KS i 400Nm i na kraju verzija 120d sa takođe 2,0 litarskim dizel agregatom ali sa 177KS i 350Nm. Prema fabričkim podacima, 135i do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde, 123d za 7,0 a 120d za 7,6 sekundi. Maksimalna brzina modela 135i je 250 km/h, 123d postiže 238 km/h a kod 120d maksimum je 227 km/h. Kao i BMW serija 3 Coupe, i serija 1 Coupe ima raspored masa 50:50, motor napred a pogon pozadi, što obećava iste, ako ne i bolje vozne osobine u odnosu na seriju 3 Coupe, zahvaljujući između ostalog i manjoj težini serije 1 Coupe. Za bezbednost će se brinuti najmanje 6 vazdušnih jastuka i elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). Iako se novi Coupe bazira na hatchback verziji serije 1, dimenzije su im različite pa tako dužina "jedinice" Coupe iznosi 4360 mm (133 mm više od hatchbacka), dok širina iznosi 1934 mm (1 mm više). Povećan je i prtljažnik, koji sada ima volumen od 370 litara (hatchback 350), a standard je i zadnje sedište deljivo u odnosu 60/40, čime se dobija veća fleksibilnost u organizaciji unutrašnjeg prostora. Za poređenje, cene u Nemačkoj se kreću ovako : verzija 120d košta 28.750, 123d 32.500, a top model 135i ima cenu od 38.950 evra.

Jubilarni, milioniti primerak druge generacije Fiatove Pande, sišao je juče sa proizvodne trake fabrike Fiat Auto Poland u poljskom gradu Tychy. Jubilarac je bila crvena Panda 4x4 sa 1,2 litarskim benzincem, a namenjena je kupcu iz Italije. Od ukupno milion proizvedenih novih Pandi, 82.292 komada je prodato u samoj Poljskoj, dok je "ostatak" od 917.708 primeraka našao kupce u još 68 zemalja. Inače, produkcija nove Pande je u Poljskoj počela u maju 2003. godine, dok se prvi automobil našao na tržištu septembra iste godine. Panda je ubrzo posle toga postigla veliki tržišni uspeh i postala lider u svom segmentu, čemu je pomogla i laskava titula "Evropski automobil godine 2004." Fiatova fabrika u Poljskoj inače zapošljava 4200 radnika i dnevno proizvede 1400 automobila, a za ovu godinu je planirana produkcija od 366.000 vozila (58.000 više nego 2006.).

Chrysler je saopštio da će na salonu automobila u Frankfurtu (počinje sledeće
nedelje) i zvanično evropskoj publici prikazati novu generaciju modela Cherokee
(u Americi je promovisan još pre nekoliko meseci, a tamo se prodaje kao
Liberty). Prvo što upada u oči je sličnost novog
Cherokeeja sa Jeep Commanderom (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitrom (sa
strane i pozadi). Gledano u celini, cela karoserija je sada mnogo više
kockastija i robusnija; više u stilu Cherokeeja iz osamdesetih godina prošlog
veka, što je valjda i bila namera. S druge strane, unutrašnjost je između
ostalog, dobila komfornija sedišta i povećan prtljažni prostor. Osim novog
dizajna, novi Cherokee donosi bolje vozne karakteristike (novo prednje i zadnje
vešanje, napred nezavisno), bogatiju serijsku opremu, Selec-Trac II stalni pogon na sva četiri točka
i unapređenu bezbednost
(ABS, elektronska kontrola stabilnosti, Traction Control, pomoć pri
kočenju, brisači
sa senzorima za kišu, prednji i bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne
zavese).
Posebno je zanimljiv Sky Slider pokretni krov, koji se proteže celom
dužinom
istog (treba da privuče kupce, koji na svom vozilu žele kombinaciju
prednosti
jednog kabrioleta sa prostranošću i bezbednošću porodičnog SUV-a). Novi
Cherokee pokreću 3,7 litarski V6 benzinac sa 151kW/205KS i 314Nm
obrtnog momenta, kao i modifikovani 2,8 litarski Common-rail dizel
agregat sa DPF
filterom čestica čađi i snagom od 130kW/177KS pri 3800 obrt./min. i
460Nm pri 2000 obrt./min. Prosečna potrošnja ovog dizelaša po fabričkim
podacima iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. U ponudi su 6-stepeni
manuelni menjač (uz oba motora), 5-stepeni automatik (samo uz dizel
motor) i 4-stepeni automatik, koji se ugrađuje samo uz benzinski motor.
Novi Cherokee dolazi u dva paketa opreme : Sport i Limited.

Iako bi se serijskom BMW-u M5 (kod nas košta 100.730 evra sa PDV-om) teško
pronašla neka prava mana, uvek ima onih koji teže boljem i savršenijem, a takvi
očigledno vode tjunersku firmu Evosport u kojoj je nastala ova prerada
pomenute "Petice" u M odelu. Ukratko, Evosport je serijski 5,0
litarski V10 motor sa 373kW/507KS pojačao na 412kW/560 konja, što je postignuto
zahvaljujući novom izduvnom sistemu i reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj
jedinici motora. Motor naravno nije sve što je promenjeno prilikom ovog zahvata,
pa je Evosport na svoj M5 ugradio i Rotora kočioni sistem (diskovi od 405 mm
napred, a pozadi 380 mm), H&R opruge i TRAK+ distancijale (čime je spušteno
ogibljenje, povećan trag točkova i spušteno težište automobila), Meisterschaft
Race izduvne cevi, nove Vorsteiner V Series-1 točkove, kao i čitav niz delova
od karbona (zadnji difuzor, poklopac motora sa dodatnim prorezima za vazduh, spojler
na poklopcu prtljažnika, prednji spojler, retrovizori). Tačka na i su prednji
bubrezi i bočne škrge na prednjim blatobranima u celosti u crnoj boji.
BMW M3 CSL

Ako je verovati nezvaničnim informacijama (jer zvanične potvrde naravno nema), ovo na slikama je novi BMW M3 CSL, kojim se vrše ispitivanja na nemačkoj trkačkoj stazi Nirburgring. Na automobilu sa slika se zapaža par novih detalja u vidu novog, većeg spojlera na poklopcu prtljažnika, širih tragova točkova, a oni sa oštrim vidom su primetili i drugačija sedišta. Osim toga, M3 CSL imaće manju težinu u odnosu na standardni M3 (1655 kg) i snažniji motor (aktuelni M3 ima 4,0 litarski V8 agregat sa 420KS i 400Nm obrtnog momenta). Samim tim, očekuje se i poboljšanje ubrzanja od 0 do 100 km/h (sada 4,9 sekunde). Sam BMW je nedavno priznao da je M3 CSL verzija na bazi novog M3 (serije E92) u planu, a kojom bi se M3 po broju konjskih snaga približio ili izjednačio sa novim Mercedesom C 63 AMG (ima 457KS).