Nova Opel Astra sedan u Srbiji od 17.240 evra

Iako će prodaja nove Opel Astre H u obliku klasične limuzine sa 4 vrata u Srbiji početi tek krajem ove godine, cene za ovaj model su već poznate. Paletu motora čine benzinci od 1,6 i 1,8 litara (slabiji ima 115KS i 155Nm, snažniji 140KS i 175Nm) i CDTi dizeleši od 1,3 (90KS i 200Nm) i 1,9 litara sa 100KS i 240Nm. U ponudi se nalaze manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni prenosa, 4-stepeni automatik i automatizovani manuelni menjač Easytronic. Bazna verzija Astre H limuzine sa 1,6 litarskim benzincem od 115 konja i 155Nm, kao i osnovnim paketom opreme, u našoj zemlji ima cenu od 17.240 evra sa PDV-om, dok najjeftinija varijanta sa 1,3 litarskim CDTI dizelašem od 90KS i 200Nm staje 18.040 evra (cena je takođe sa uračunatim PDV-om). Sve verzije u opremi imaju prednje disk kočnice, četiri vazdušna jastuka, ABS sistem, CBC (Cornering Brake Control), BA (pomoć pri kočenju), EHPS elektro-hidraulički servo upravljač, el. podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje i zadnju klupu deljivu u odnosu 60:40. Astra H sedan je prvenstveno namenjena rastućim tržištima Centralne i Istočne Evrope, dugačka je 4587 mm (široka 1753 mm, visoka 1458 mm) i ima prtljažnik zapremine 490 litara (duža je za 369 mm od standardne Astre H hatchback sa petora vrata i ima 140 litara veći prtljažnik). Inače, Astra H sedan (negde će se prodavati i kao Astra notchback) je imala svetsku premijeru još u novembru prošle godine na salonu automobila u Istanbulu, a njena serijska proizvodnja je počela tek krajem avgusta ove godine u Opelovoj fabrici u mestu Gljivice u Poljskoj.
Kia Mesa – zvanična teaser slika

Ovo je prva zvanična teaser slika Kijinog novog full size SUV modela (nezvanično se naziva Mesa mada Kia još nije saopštila kako će se zvanično zvati). Novi SUV bi na domaćem, korejskom tržištu trebao da bude predstavljen već na jesen ove godine, a na američkom (kome je u stvari najviše namenjen) na samom početku sledeće godine (tačnije na salonu u Detroitu u januaru 2008). Kao što se i očekivalo, serijska varijanta Mese će ličiti na koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salona u Detroitu ali 2005. godine. Mesa će kupce osvajati svojim privlačnim izgledom, atraktivnim i prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Budući da je namenjena Amerikancima, ne čudi što se (bar zasad) najavljuje ugradnja samo 3,8 litarskog V6 benzinca sa 260KS, dok o dizelašu nema ni pomena. Zasad. Zbog toga ga u Evropi i ne treba očekivati tako brzo, naravno ako se ikada i pojavi na Starom kontinentu. Prema nepotvrđenim informacijama, Kia će u Mesu ugrađivati i jači 4,6 litarski V8 benzinac.
Subaru Impreza WRX STi - prva slika
Subaru je uoči svetske promocije željno očekivane Impreze WRX STi (na salonu automobila u Tokiju od 27.10. do 11.11.) danas objavio jednu tzv. teaser sliku ovog automobila, koji će se odlikovati daleko agresivnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi) nego upravo predstavljena obična verzija Impreze. Najavu izgleda serijske Impreze WRX STi mogli smo da vidimo još na salonu u Frankfurtu ovih dana kroz model Subaru WRC Concept. Naravno, agresivan izgled bez odgovarajućeg motora i mehanike ne znači mnogo, pa Impreza WRX STi prema do sada dostupnim podacima (jer zvaničnih nažalost još nema) pod haubom ima 2,0 litarski (verzija za Japan) bokser agregat sa turbo punjačem i okruglo 300KS pri 6500 o/min. i 450Nm obrtnog momenta, dok se snaga na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača. Na pojedinim automobilskim forumima se pominje i impresivan, ali naravno i nezvaničan podatak o ubrzanju od 0 do 100 km/h za samo 4,5 sekunde, za čiju potvrdu ćemo ipak morati da sačekamo na zvanično press saopštenje (inače, sadašnji WRX STi do 100 km/h ubrzava za 5,4 sekunde). Dužina Impreze WRX STi iznosi 4435 mm, širina 1790 mm, visina 1475 mm, dok je rastojanje između osovina 2620 mm.

Evo konačno i prvih zvaničnih slika Hondinog novog modela Fit, koji se u Evropi prodaje pod imenom Jazz. Što se izgleda tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg Jazza, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (od juna 2001. godine prodato je preko 2 miliona Jazza u 115 zemalja sveta, a u Evropi 417.000). Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Jazz dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Naravno, budući Fit/Jazz je nešto veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim komforniji i prostraniji (ima više mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina umesto sadašnjih 3,84 iznosi 3,90 metra, širina 1695 mm (+ 20 mm), visina 1525 mm, dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 50 mm, tačnije na ukupno 2500 mm. I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument tabla je osavremenjena, a bolji je i kvalitet upotrebljenih materijala. I novi Fit/Jazz je naravno zadržao Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. Novi Fit/Jazz pokreću revidirani i-VTEC benzinski motori od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 5-stepeni automatski menjač, kao i CVT transmisija. Zvanična svetska promocija će se održati na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11. 2007.), dok prodaja u Japanu počinje krajem oktobra ove godine, a u ostatku sveta u prvoj polovini 2008.
Hyundai i30 stigao u Srbiju

Prodaja novog Hyundaijevog modela i30 je nedavno konačno počela i u našoj zemlji. Radi se o automobilu C segmenta (gde se nalaze VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 308, Citroen C4, Renault Megane, Toyota Auris...), a već po imenima glavnih igrača u ovoj klasi postaje kristalno jasno koliko težak posao tek čeka novi i30 u pridobijanju evropskih kupaca, tradicionalno naklonjenim pomenutim markama. Naravno, Hyundai ima nekoliko jakih aduta, koji bi trebalo da obezbede dobar plasman novog i30 na Starom kontinentu. Mada možda tako ne izgleda na prvi pogled, i izgled je jedan od aduta na koji Hyundai i te kako računa. Iako je dizajn u suštini stvar subjektivnog utiska, ipak se mora priznati da svaki novi Hyundai izgledom sve više liči na ono što prosečan Evropljanin želi; dakle ne previše futuristički što bi odbijalo potencijalne kupce ali istovremeno ne i bezličan dizajn, koji bi se utopio u masu, dok se kvalitet i bezbednost naravno podrazumevaju. U globalu, radi se o Hyundaijevoj verziji već postojeće Kie Ceed, što naravno nije ništa neobično kada se zna da je Hyundai i vlasnik Kie. Za izgled je inače bio zadužen Hyundaijev dizajn centar u nemačkom Riselshajmu. Iako je i30 pokupio par dizajnerskih rešenja sa nekih postojećih automobila (maska a la Honda Civic sedan, vrata prtljažnika su kao na BMW-u seriji 1, a svetla pozadi neodoljivo liče na Fiat Punto u verziji sa 3 vrata iz 1999.-2003.), opšti utisak je ipak izuzetno pozitivan. Par reči i o dimenzijama. Dužina novog i30 je 4245 mm, širina 1765, visina 1480 mm, dok je rastojanje između osovina identično Kiji Ceed i iznosi 2650 mm (za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm, Toyota Auris 4220 mm, Seat Leon 4315 mm, Renault Megane 4209 mm, Peugeot 308 4276 mm, Citroen C4 4260 mm, Fiat Bravo 4336 mm itd). Ovakve dimenzije uslovile su da i30 ima prostranu unutrašnjost dok je prtljažnik veličine 340 litara (isto kao Kia Ceed dok su ostali konkurenti u tom pogledu nešto bolji, izuzev Renault Meganea, koji ima korisnu zapreminu od 330 litara). Ipak, situacija se popravlja preklapanjem sedišta pozadi kada se dobija 1250 litara korisnog prostora. Unutrašnjost je uredna i pregledna, izgledom prija evropskom oku, materijali su kvalitetni a relativno visoka pozicija sedenja omogućava dobru vidljivost. Jedan od aduta je i velika paleta motora, koja obuhvata benzince 1,4 16v (105KS i 137Nm), 1,6 16v (115KS i 154Nm) i 2,0 16v sa 143KS i 188Nm dok su dizelaši zastupljeni sa 1,6 CRDi VGT (90KS i 188Nm), 1,6 CRDi VGT (115KS i 235Nm) i 2,0 CRDi VGT sa 140KS i 304Nm obrtnog momenta. Maksimalne brzine se za benzince kreću u rasponu od 187 do 205 km/h a za dizelaše od 172 do 205 km/h. Kod nas su trenutno u ponudi samo 1,4 i 1,6 litarski benzinci sa 105, odnosno 115KS, kao i slabiji 1,6 litarski CRDi dizelaš sa 90KS. Najjeftiniji Hyundai i30 kod nas košta 13.990 evra (benzinski model 1,4 L sa 105KS i baznim paketom opreme), verzija sa 1,6 litarskim benzincem i 115KS startuje od 16.990 evra, a dizelaš 1,4 CRDi sa 90KS košta 17.444 evra (sve navedene cene su sa PDV-om). Za sve modele ovog južnokorejskog proizvođača, naš zastupnik (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu) Beograd ) odobrava garanciju u trajanju od 5 godina. Na kraju da podsetimo da je Hyundai nedavno počeo sa izgradnjom svoje fabrike u Češkoj, sa čijih će proizvodnih traka od 2009. silaziti i i30, a dotle će ovaj auto i dalje stizati iz fabrike u Južnoj Koreji.

Sem Cayenna Magnum, nemački tjuner TechArt Automobildesign je na salonu automobila u Frankfurtu predstavio i nešto smireniju obradu ovog Porscheovog SUV modela. Nazvan Aerodynamic Kit I, ovaj sportski paket sadrži modifikovan prednji branik sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, atraktivnije pragove, zadnji difuzor i Formula I ili Formula II točkove od 20 do 22 inča (sa gumama 295/40 ZR 20 do 295/30 ZR 22). Osim agresivnijeg spoljašnjeg izgleda, TechArt je za Cayenne sa Aerodynamic Kit I paketom pripremio i performance kit za povećanje snage njegovog 4,8 litarskog turbo motora za 120 konja pa umesto serijskih 368kW/500KS sada raspolaže sa pravom ergelom od svih 456kW/620KS. Da bi se ovo čudovište zaustavilo brine se novi kočioni sistem sa diskovima od 405 mm napred i 365 mm nazad. Od ostalih detalja, koje je TechArt namenio ovom Cayennu, izdvajaju se i TechArt vazdušno ogibljenje (spušteno za 30 mm), kao i novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika. Što se unutrašnjosti tiče, TechArt nudi nekoliko opcija za oplemenjivanje iste, koje će zadovoljiti i najrafiniraniiji ukus. Između ostalog, tu su ergonomski oblikovan sportski upravljač, koža u svim mogućim bojama, dettalji od karbona i multimedijalni sistem.

Gotovo neprimetno, Chryslerov 300C je ovih dana doživeo blagu restilizaciju, mada, ruku na srce, ovaj model je i dalje dovoljno atraktivan i privlačan da neke radikalne promene na eksterijeru i nisu bile preko potrebne. Kako bilo, 300C za 2008. godinu ćete najlakše prepoznati po promenjenoj grafici zadnjih svetala, malom spojleru integrisanom u poklopac prtljažnika i... i ni po čemu više ! Mada Chyrsler u press saopštenju navodi da je i prednji kraj prerpeo izmene, one su toliko male da su praktično zanemarljive. Uostalom, prosudite sami. Kao i eksterijer, i interijer je doživeo promene samo "u naznakama", odnosno najvidljivije modifikacije se odnose na blago korigovani izgled centralne konzole i novi navigacioni sistem. U osnovi, to je to, mada treba pomenuti i nove mekše materijale na mnogobrojnim unutrašnjim panelima, opcioni adaptivni cruise control, Chryslerov MyGIG sistem za zabavu i još par sitnica. Ponuda motora ostaje kao i do sada, tačnije tu su 3,5 litarski V6 benzinac sa 249KS, 5,7 L HEMI V8 sa 340KS, 6,1 litarski benzinac sa 431KS za sportski SRT-8 model, kao i 3,0 L CRD dizel sa 218KS.

Britanski maloserijski proizvođač Farbio Sports Cars je juče najavio dolazak na tržište njihovog potpuno novog sportskog modela Farbio GTS (sa centralno smeštenim motorom), koji je upravo krenuo u proizvodnju po ceni od 59.925 (bazna verzija sa 262KS) do 71.675 funti (varijanta sa Rotrex kompresorom i 384KS). Elegantno stilizovana karoserija ovog sportiste je izrađena od karbon fibera, a zahvaljujući težini od 1048, odnosno 1066 kg, odnos snaga/težina je zaista impresivan, pa tako bazni GTS ima odnos 250KS po toni, a snažniji GTS sa kompresorskim motorom 360KS po toni. Slabiji model inače do 100 km/h stiže za 4,8 sekundi, a snažniji za 3,9 sekundi. Uz odličnu aerodinamiku, Farbio GTS raspolaže i AP Racing kočnicama (diskovi od 350 mm napred, 328 mm pozadi), podešavajućim ogibljenjem, Eibach oprugama; što je sve zajedno zaslužno za uzbudljive i sigurne vozne karakteristike. Interijer automobila Farbio kratko opisuje kao prostran i ergonomski oblikovan, a deo standardne opreme, između ostalog, čine i satelitska navigacija, klima uređaj, Recaro sportska sedišta i moćan audio sistem. Očekivano, prtljažnik nije baš izdašan, ali i sa 220 litara korisne zapremine je dovoljno veliki za set golf palica. Farbio Sports Cars je objavio i podatak da lista čekanja na njihov novi model trenutno u Velikoj Britaniji iznosi 8 meseci.

Osim firme Mansory sa modelom Le MANSory Bentley Continental GTC, još jedna nemačka tjuning kompanija je poradila na izgledu i mehanici ionako prestižnog Bentleya Continental GTC. Ovog puta, reč je o bavarskoj tjuning kući MTM (Motorentechnik Mayer), čiji Continental GTC Birkin Edition nema napadnih spojlera, širih blatobrana ili ogromnih prednjih branika, koji bi samo pokvarili originalni karakter ovog automobila. Umesto napadnog eksterijera, MTM se kod ove prerade najviše koncentrisao na promene ispod odela, tačnije na motor, elektronski kontolisano spušteno ogibljenje, pojačane kočnice i izduvni sistem (mada je i spoljašnost dobila par ekskluzivnih MTM detalja u vidu novih Bimoto 21-inčnih točkova sa Dunlop gumama dimenzija 285/30 i modifikovanog zadnjeg branika sa četiri izduvne cevi od nerđajućeg čelika). 6,0 litarski W12 motor je reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora pojačan za 75KS, sa 412kW/560 na 467kW/635KS i 780Nm obrtnog momenta. Kome to nije dovoljno, MTM u ponudi ima i snažniju verzija ovog motora, koja razvija 478kW/650KS i 795Nm. Dovoljno da ovaj poslednji MTM Continetal GTC Birkin Edition sa 650 konja (težak 2,5 tone), bude jedan od najbržih otvorenih automobila na svetu; konkretnije ubrzanje do 100 km/h traje 4,2 sekunde (serijski model 4,8 sekunde). MTM takođe najavljuje i svoju verziju novog Continentala GT Speed Coupe, koji će razvijati svih 551kW/750KS i postizati 340 km/h (fabrički GT Speed ima 610KS i postiže 326 km/h).

Nemačka tjunerska kuća Lorinser na salonu automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra) promoviše svoju modifikovanu verziju Mercedesove nove C klase u limuzinskoj varijanti. Model je nazvan Lorinser L35GS, a karakteriše ga aerodinamički kit sa velikim otvorima za vazduh, gde se naročito ističe onaj u sredini prednjeg branika. Od ostalih detalja na Lorinseru L35GS treba izdvojiti i velika prednja svetla za maglu, nove pragove, prednje blatobrane za otvorima za vazduh, 19-inčne aluminijumske točkove karakterističnog Lorinserovog dizajna, a naročito novi sportski izduvni sistem, koji je savršeno uklopljen u zadnji modifikovani branik. Novi izduvni sistem ne samo da izgleda odlično, već se brine i za odgovarajući sportski zvuk. L35GS je takođe dobio pojačani 6-cilidrični benzinski motor (iz modela C 350), koji sada umesto 200kW/272KS razvija 224kW/305KS i 380Nm obrtnog momenta.
Fiat B-Compact car i Fiat C X-Over

Fiat je obelodanio planove za dva svoja nova modela, koji su za sada označeni samo kao B-Compact car i C X-Over. Prvo će se na tržištu 2009. godine pojaviti novi model B segmenta (prva slika) i predstavljaće automobil manji od aktuelnog Grande Punta, a najverovatnije će poneti već dobro poznato ime Uno. Auto će biti dostupan u nekoliko različitih verzija karoserije (za sada se pominju dve) i nudiće italijanski stil, praktičnost, štedljive motore, male troškove održavanja i pristupačnu cenu. Ovim modelom italijanska fabrika planira da učvrsti svoj snažan položaj u segmentu malih hatchback automobila. Drugi Fiatov novitet jeste crossover model C segmenta (ili drugačije rečeno C X-Over) sa petora vrata i dužinom od 4,5 metra, koji treba da predstavlja "praktičnu i emotivnu alterantivu" novom Fiatu Bravo. Kako se najavljuje, ovaj automobil sa praktičnošću MPV-a i robusnošću SUV-a (nudiće se naravno i sa pogonom na sva četiri točka), treba da košta između 22.000 i 30.000 evra, zavisno od verzije.
Novi Mazdin Coupe sa rotacionim motorom na salonu u Tokiju

Mazda će na predstojećem 40. po redu salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11. 11.) predstaviti javnosti novi koncept sportskog Coupea (još mu se ne zna ime) sa novom generacijom rotacionog motora. Novi Coupe će biti poslednji u nizu koncept automobila Mazdine tzv. "flow" serije, koju već čine Nagare, Ryuga, Senku i Hakaze (mada mnogi s pravom zapažaju veliku sličnost i sa nešto starijom studijom Kabura, tako da novi Coupe liči na njenu evoluciju). Neki od dizajnerskih elemenata sa pomenutih prototipova su se inače već našli na pojedinim serijskim modelima japanske komapanije, kao npr. na novoj Mazdi6 i obnovljenoj Mazdi Premacy (u Evropi Mazda5), a tokom ove zime nas očekuje i redizajn modela RX-8, koji bi takođe trebao da dobije par detalja sa ovih koncept automobila. Bez obzira na privlačan izgled ovog novog Mazdinog Coupea, značajnija novost se ipak skriva ispod poklopca motora. Radi se o novog generaciji Mazdinog rotacionog motora, koji je prvi put posle 1974. godine dobio zapreminu veću od 1,3 litra (mada se još ne zna za koliko tačno), a radi se o laganom, kompaktnom i snažnom RENESIS(2) motoru (nažalost, osim zapremine, još se ne zna ni snaga ovog agregata).

Audi je u Velikoj Britaniji proširio ponudu svog modela A4 Cabrio novom, sportskom verzijom, nazvanom S-Line Special Edition. Nova varijanta se bazira na postojećem A4 Cabrioletu 2,0TFSI (147kW/200KS i 280Nm obrtnog momenta) sa S-Line stajling paketom eksterijera, koji uključuje blago doteranu masku hladnjaka, jedinstvene branike napred i pozadi, zadnji difuzor, kao i ekskluzivne sedmokrake 18-inčne aluminijumske točkove sa gumama 235/40 R 18 i spuštenim sportskim ogibljenjem. Unutrašnjost ovog A4 se odlikuje sportskim sedištima presvučenim Pearl Nappa kožom, S-Line sportskim upravljačem, aluminijumskim pedalama, Symphony audio sistemom, el. prednjim i zadnjim staklima, automatskom klimom, a u paketu su i parking senzori pozadi i xenon prednja svetla. U ponudi su manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa, kao i opciona CVT Mulitronic transmisija. Sa manuelnim menjačem, ubrzanje do 100 km7h traje 8,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 235 km/h. Cena za A4 Cabriolet S-Line Special Edition u Velikoj Britaniji iznosi 29.990 funti, a isporuka prvih primeraka je zakazana za decembar ove godine.
Renault Clio GrandTour
Novi Clio karavan, odnosno GrandTour (negde kao Clio Sport Tourer ili prosto Estate) je Renaultov odgovor Peugeotu 207 SW kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koja je poput Clia GrandTour svetlost dana takođe ugledala na salonu automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra). Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 420 cm (širina, visina i međuosovinsko rastojanje su ostali isti). Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to sa 290 na 439 litara (tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara). Clio GrandTour pokretaće već poznati Renaultovi motori, tačnije četiri benzinca (dva 1,2 litarska sa 75 i 80KS, novi TCE turbo sa 100KS i 1,6 16V sa 110KS), kao i tri dizel agregata (1,5 dCi sa 70, 85 i 105KS). Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu. Tako Clio GrandTour prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio GrandTour će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, a na tržište stiže početkom 2008. godine.
Renault Kangoo II
Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao preko 2,2 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju, i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. Dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu, i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litara i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača.
Renault Sandero
Ovo je novi
niskobudžetni Renault Sandero, za sada namenjen kupcima u Južnoj Americi, ali
će se tokom 2008. godine naći i na određenim tržištima Starog kontinenta sa
amblemom rumunske Dacije, koja će ga i proizvoditi. Drugim rečima, Sandero je
Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim
dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i
koncept Koleos SUV). Za potrebe Južne Amerike (gde prodaja počinje već u
decembru ove godine), Sandero će proizvoditi Renaultova fabrika u Brazilu, koja
već sklapa standardni Logan sa značkom Renaulta i Nissana. Naravno, Sandero je
kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj
konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U
Brazilu će se Sandero opremati 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima
pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u
dve verzije : sa 70 i 86KS. Renault će inače za Sandero u Brazilu odobravati
garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara. Prema prvim
najavama, Evropljani će dobiti 1,6 16V benzinac sa 105KS i 1,5 dCi dizelaš sa
86KS.

Bar tako planiraju u kompaniji Hulme Supercars Ltd, čija centrala se nalazi na Novom Zelandu. Poenta cele priče jeste njihov ekstremni trkački superautomobil Hulme F1, koji će vlasniku pružiti najpribližniji mogući osećaj vožnje Formule 1; što znači da će nedavno predstavljeni Caparo T1 dobiti ozbiljnu konkurenciju. Hulmeov superautomobil (kompletna konstrukcija je od karbon fibera) pokreće centralno smešten 5,0 litarski V8 motor sa 404kW/550KS (poreklom iz BMW-a), dok se snaga na zadnje točkove prenosi preko 6-stepene manuelne transmisije. Ipak, u poređenju sa Caparom T1, Hulme F1 ima lošiji odnos težina/snaga, jer Caparo T1 je težak samo 550 kg i ima 575KS, dok je Hulme F1 duplo teži, tačnije masa mu iznosi 1175 kg. Hulme Supercars Ltd se nada da će sledeće godine početi sa proizvodnjom ovog automobila, i to u tiražu od samo 25 komada godišnje, a cena će biti 620.000 američkih dolara ili oko 450.000 evra. Inače, komapnija i auto nose ime po Dannyu Hulmu, koji je osvojio Can-Am šampionat pre skoro 40 godina.