
Seat je lansirao novu limitiranu ediciju svog modela Leon Cupra, koga karakteriše atraktivni K1 aero body kit, pa ovaj Leon liči na Seat Sport BTCC trkački auto. Novi K1 kit podrazumeva redizajnirani prednji i zadnji branik, izražajnije pragove, veliki zadnji krovni spojler i centralno smešteni hromirani završetak izduvnog sistema. Tu su i opcioni Orion aluminijumski točkovi od 18 inča (u beloj ili crnoj boji) i paleta atraktivnih boja za karoseriju : Inferi Black, Emocion Red, Luna Grey i Candy White. Promena na motoru nema, pa Leon Cupra K1 i dalje pokreće 2,0 litarski turbo motor sa 240KS (ubrzanje do 100 km/h iznosi 6,7 sekundi, najveća brzina 246 km/h), dok cena u Velikoj Britaniji iznosi 20.495 funti.

I švedski Koenigsegg je pripremio dve premijere za nastupajući salon automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 6. do 16. marta. Tačnije, radi se o limitiranim Edition verzijama modela CCX (biće napravljeno 14 primeraka) i CCXR (u seriji od svega šest komada). Prvi iz 4,8 litarskog V8 bi-kompresorskog motora izvlači 888KS, a drugi raspolaže sa svih 1018KS pri 7200 o/min. i 1060 Nm obrtnog momenta pri 6100 o/min., a za pogon koristi bioetanol (otuda i zeleno slovo slovo R u imenu). Ovaj snažniji dvosed sa 1018KS od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 2,9 sekunde, dok se za maksimalnu brzinu tvrdi da prelazi 250 milja na sat, odnosno 400 km/h. Uz ovoliku snagu i brzinu ide i podatak o zaustavnom putu, koji od 100-0 km/h iznosi 31 metar. Automobili su dobili spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, veliko podešavajuće krilo pozadi, veći prednji spojler, točkove jedinstvenog dizajna, Inconell izduvni sistem, kao i doteranu unutrašnjost (u opremi se nalaze i kamera za vožnju unazad, satelitska navigacija, Bluetooth konekcija). Ekskluzivnost mora da se plati, pa CCX Edition košta 1.330.000 evra, a CCXR Edition svih 1.500.000 evra.

Britanski Lotus je objavio detalje o svom doteranom modelu Exige S za 2008. godinu, koji sa Performance Pack paketom (i uz pomoć Magnuson/Eaton M62 kompresora) umesto dosadašnjih 163kW, sada raspolaže sa 179kW (ili 240KS) pri 8000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,2 sekunde, sprint od 0 do 100 milja na sat (161 km/h) od 9,9 sekundi i maksimalna brzina od 245 km/h (kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi samo 9,1 litara goriva na 100 km). Exige S je takođe dobio i nove instrumente na komadnoj tabli, novi alarm/imobilajzer, bogatiju opremu, a pomenuti Performance Pack, između ostalog, podrazumeva i ventilirajuće AP Racing diskove od 308 mm, povećani otvor za vazduh na krovu i sisteme kao što su launch control i traction control.

Imajući u vidu ogromnu potražnju (ili je bolje reći pomamu?) za novim Fiatom 500 (dileri su do kraja januara primili 160.000 narudžbina), upravo donešena odluka italijanske kompanije da poveća proizvodnju ovog modela na 190.000 primeraka godišnje, i ne predstavlja neko posebno iznenađenje. Naime, Fiat je odlučio da poveća proizvodnju "500" u svojoj fabrici u poljskom mestu Tychy, i to sa ranije planiranih 120.000 na pomenutih 190.000 komada godišnje. Ili drugačije rečeno, sa 500 na 750 primeraka dnevno. Da bi se ovakav trend nastavio i ubuduće, Fiat planira proširenje porodice ovog modela novim verzijama. Među njima su sportski Fiat 500 Abarth sa 135KS (o njemu više OVDE), dok se kabriolet planira za 2009. (na slici njegov mogući izgled), a station wagon za 2010. godinu.

Nemačka tjuning kuća GeigerCars ponovo je obradila Corvettu Z06, čiji je motor ovom prilikom pojačan na svih 389kW/542KS (zasluga za to, između ostalog, pripada reprogramiranoj elektronici motora, novom sportskom filteru za vazduh i modifikovanom izduvnom sistemu). Nova Geiger Corvette Z06 Black Edition tako sada ima maksimalnu brzinu povećanu na 327 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je smanjeno na 3,7 sekundi. Sem motorom, GeigerCars se pozabavio i izgledom, što u praksi znači drugačije oblikovani zadnji deo (u stilu Ferrarijevih modela 599 GTB Fiorano i F430), koji je dobio novi branik sa integrisanim difuzorom, LED zadnja svetla i hromirane izduvne cevi, kao i prednji spojler i nove točkove od 19 inča. U paketu su i pojačani kočioni sistem, novi set-up ogibljenja sa novim oprugama i doterani interijer.
Lamborghini Gallardo LP560-4

Italijanski Lamborghini je za sledeću nedelju i salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) najavio svetsku premijeru nove verzije svog najmanjeg modela Gallardo. Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka. Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja i 528 Nm obrtnog momenta (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točk. Ovaj novi Gallardo će se i vizuelno razlikovati od dosadašnje verzije, mada za sada (bez obzira na razne špijunske slike) nije poznat njegov definitivni izgled.
Volvo Hot Rod Jakob

Dizajner Leif Tufvesson je za Volvo napravio zanimljivu kreaciju Hot Rod Jakob, koja će javnosti biti predstavljena još ovog meseca u Volvo muzeju u Geteborgu. U osnovi, ovaj hot rod je napravljen kako bi se javnosti skrenula pažnja na prvi automobil ove marke, model ÖV4 iz 1927. godine (poznat kao Jakob), odnosno Hot Rod Jakob predstavlja modernu interpretaciju automobila starog preko 80 godina. Leif Tufvesson je za Hot Rod Jakoba napravio aluminijumsku karoseriju (šasija je od karbon fibera), dok je za pogon izabran Volvo T5 turbo petocilindrični flexifuel motor sa 195kW/265KS i 370 Nm obrtnog momenta, koji sem benzina, može da koristi i etanol. Zanimljive su i ostale komponente ovog dvoseda. Tako je upravljački mehanizam preuzet sa Volvoa P1800, petostepena manuelna transmisija je iz modela Volvo 960, a u stilu pravog hot roda su i AEZ točkovi sa Pirelli gumama, tačnije oni pozadi (od 22 inča) su veći od onih napred (19 inča). Kočioni diskovi su prečnika 450 mm napred, 515 mm nazad, dok je izduvni sistem od nerđajućeg čelika. Hot Rod Jakob će inače tokom ove godine početi sa turnejom po Skandinaviji i po SAD-u (biće izložen na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu u novembru).

Novi član Audijeve TT porodice je verzija sa 2,0 litarskim četvorocilindričnim common-rail TDI turbo-dizel motorom, koji raspolaže sa snagom od 125kW/170KS pri 4200 o/min. i 350 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). Motor je uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem, a kupcima će TT 2,0 TDI quattro biti na raspolaganju i u Coupe i otvorenoj Roadster verziji. TT 2,0 TDI Coupe quattro po fabričkim podacima troši 5,3 litre dizela na 100 km, ubrzanje od 0 do 100 km/h mu traje 7,5 sekundi, a najveća brzina je 226 km/h, dok TT 2,0 TDI Roadster quattro troši 5,5 litara na 100 km, do stotke stiže za 7,6 sekundi i može do maksimalnih 223 km/h (emisija CO2 kod Coupea je 140, a kod Roadstera 145 grama po kilometru). U standardnoj opremi Audija TT 2,0 TDI quattro se, između ostalog, nalaze i aluminijumski točkovi od 16 inča (gume 255/55 R16), ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, kožni sportski volan, Chorus audio sistem i aluminijumski detalji u interijeru.

Kada je poslednji put nemački tjuner Irmscher poradio na Opelovom roadsteru GT, njegov 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor je dobio dodatnih 51KS (ukupno 315KS). Sada, povodom 40 godina postojanja kompanije, Irmscher za martovski salon automobila u Ženevi najavljuje prezentaciju novog modela GT i40, koji pod poklopcem skriva 6,0 litarski V8 agregat sa svih 353kW/473KS, dovoljno za maksimalnu brzinu od 300 km/h (serijski model sa 264KS inače postiže 229 km/h). Drugih podataka za sada nema, ali se na slici vide i diskretne modifikacije, koje uključuju i novi prednji spojler i atraktivne petokrake aluminijumske točkove.
Pininfarina Sintesi : nove slike

Italijanski dizajn studio Pininfarina pustio je u javnost nekoliko novih zvaničnih fotografija njihovog najnovijeg koncept vozila Sintesi (na italijanskom suština, zbir, sadržaj ili pregled), koji će svetlost dana ugledati na salonu automobila u Ženevi, 4. marta ove godine. Sintesi nije samo dizajnerska vežba ove poznate italijanske kompanije, kojim se najavljuju novi dizajnerski trendovi, već će na njemu prvi put debitovati i neki novi sistemi aktivne bezbednosti. Pininfarina Sintesi raspolaže sa snagom od oko 700 konja (za pogon su inače zadužene gorive ćelije, a u svakom od točkova nalazi se po jedan elektromotor) i u svom interijeru nudi komforan smeštaj za četiri osobe (ulazak/izlazak putnika je olakšan vratima koja se otvaraju u vis, i to prednja u suprotnom smeru od onih pozadi). U Pininfarini napominju da novi koncept automobil predstavlja "sintezu naših vrednosti, ljubavi do našeg posla i našu strast za inovacijama, lepotom vođenom funkcionalnošću, sportom i elegancijom". Sintesi je inače prvi koncept koji je Pininfarina promovisao u poslednje tri godine, a za njegov izgled je odgovoran Lowie Vermeersch, šef dizajna u ovoj italijanskoj kompaniji. OVDE možete pogledati zvaničan Pininarinin sajt o ovom konceptu.
Opel Meriva Concept : prve slike

Posle nekoliko zvaničnih skica i teaser slika, evo konačno i prvih, pravih fotografija nove Opelove studije Meriva Concept, koja će biti izložena na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 6. do 16. marta 2008.). Kao što je već dobro poznato, ovim konceptom nemačka fabrika najavljuje dolazak nove generacije svog MPV modela Meriva, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuju tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od onih pozadi, koja se pritom otvaraju pod uglom od 90 stepeni), kao i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija najverovatnije poprilično razlikovati. Što se serijske Merive druge generacije tiče, bar kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).

Britanski Caterham Cars je u saradnji sa kompanijom RS Performance napravio do sada svoj najluđi model RST-V8 Levante (baza je Caterham Seven), koji iz 2,4 litarskog V8 kompresorskog motora izvlači svih 500KS pri 10.000 o/min. i 406Nm obrtnog momenta pri 8500 o/min. (u paru sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem). Imajući u vidu malu težinu automobila od samo 520 kg (što je ionako karakteristika Caterhama), to u praksi znači da mu odnos snaga/težina iznosi 1000KS po toni, odnosno više nego kod Bugattija Veyron (da bi se smanjila težina, obilato je korišćen karbon fiber, dok se za prenos snage na podlogu brinu napredni elektronski sistemi, uključujući traction control i launch control). Zato i ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje ispod tri sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 150 milja na sat (nešto preko 240 km/h). Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 280 mm napred, 260 mm nazad, dok su točkovi veličine 15 inča sa Avon CR500 gumama, dimenzija 195/45-15 napred i 245/40-15 pozadi. Caterham RST-V8 Levante je inače dugačak 3530 mm, širok 1685 mm, visok 1140 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2305 mm. Za one kojima je 500KS previše, Caterham će ponuditi i nešto slabiju varijantu, koja nema kompresor i koja raspolaže sa 400 konja i 257Nm. Cena za ovaj Caterham iznosi najmanje 115.000 funti (152.700 evra), a rok isporuke je 12 nedelja.

Nezavisna organizacija Euro NCAP (European New Car Assessment Programme, www.euroncap.com), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), objavila je rezultate crash testova za novi Citroen C5, Renault Kangoo, Suzuki Splash, BMW X3, Daihatsu Terios, Nissan Navaru, Isuzu D-MAX/Rodeo i Mitsubishi L200. Za zaštitu odraslih putnika Euro NCAP dodeljuje maksimalno pet zvezdica, za bezbednost dece takođe pet zvedica, dok je za sigurnost pešaka moguće osvojiti četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). Novi Citroen C5 (na slici) je očekivano dobio svih pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika, za bezbednost dece četiri, dok je za zaštitu pešaka osvojio samo dve zvezdice. Sledi nova generacija Renaulta Kangoo, koja je osvojila četiri zvezdice za sigurnost odraslih putnika, četiri zvezdice za sigurnost dece i dve zvezdice za zaštitu pešaka. Suzuki Splash je ocenjen sa četiri zvezdice za zaštitu odraslih putnika, za sigurnost dece sa tri i za zaštitu pešaka sa takođe tri zvezdice. BMW-u X3 su dodeljene 4 zvezdice za bezbednost odraslih putnika (i isto toliko za sigurnost dece), a za zaštitu prešaka samo jedna zvezdica. Mali SUV Terios japanskog Daihatsua je ocenjen sa 4 zvezdice za sigurnost odraslih putnika, za zaštitu dece sa tri i za zaštitu pešaka sa takođe tri zvezdice. Najlošije je u ovoj seriji crash testova prošao pick up model Nissan Navara (na drugoj slici), koji je dobio samo 1 (jednu !) zvezdicu za bezbednost odraslih putnika, što je posledica neprihvatljivo visokog rizika smrtonosnih povreda glave vozača i vrata suvozača prilikom sudara (deo odgovornosti za ovako loš rezultat Navare snosi i relativno sporo otvaranje vazdušnih jastuka). Za sigurnost dece Navara je dobila tri, a za zaštitu pešaka dve zvezdice (ovde i napomena da je Euro NCAP u međuvremenu već dobio na test i unapređenu verziju Navare čiji rezultati testiranja će biti uskoro objavljeni). Isuzu D-MAX/Rodeo je za bezbednost odraslih putnika osvojio dve zvezdice, za zaštitu dece dve, a za zaštitu pešaka jednu zvezdicu. I na kraju Mitsubishi L200, kome su dodeljene četiri zvezdice za sigurnost odraslih putnika, tri za bezbednost dece i jedna za zaštitu pešaka.

Imajući u vidu komercijalni uspeh prošlogodišnjeg modela Clio Exception (preko 35.000 prodatih primeraka širom Evrope), Renault je odlučio da i ove godine kupcima ponudi posebnu seriju, nazvanu Clio Exception2 (u verzijama sa troja i petora vrata). Novi Exception2 se bazira na Cliu Dynamique, a akcenat je stavljen na "dinamičke performanse, rafinirani komfor i bezbednost." Lista standardne opreme, između ostalog, sadrži i aluminijumske točkove od 16 inča, delimično kožni interijer (uključujući tu i kožni volan), belu pozadinu instrumenata, posebne patosnice napred i pozadi, zatamnjena zadnja bočna stakla i zadnje staklo, prednja svetla sa crnim kućištem i cruise control sa limiterom brzine (kupci će moći da biraju između deset boja, od toga su devet metalik). Od motora su na raspolaganju benzinci sa rasponom snage od 100 do 140KS, a dizelaši sa snagom od 85 i 105 konja. Prodaja Clia Exception2 u Francuskoj startuje sledećeg meseca, a cene se kreću od 16.150 pa do 20.250 evra.