home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ford je objavio prve zvanične slike i detalje o potpuno novoj generaciji Ford Fieste (konačno!), čija svetska premijera je najavljena za skorašnji salon automobila u Ženevi. Fiesta je dakle ipak zadržala svoje preko 30 godina poznato ime (za to vreme je prodato oko 12 miliona primeraka ovog modela), iako je proteklih meseci bilo nagoveštaja da bi ovaj automobil B segmenta mogao da dobije neki novi naziv. Kao što se odmah primećuje, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta, poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da nova Fiesta putnicima nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Ipak, najviše oduševljava sam izgled ineterijera koji je praktično preslikan iz pomenutog Verve koncepta. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Azije i Severne Amerike, a koristi platformu nedavno predstavljene nove Mazde2 (kao i Mazda2, i nova Fiesta će biti lakša od svog istoimenog prethodnika, a zadržaće slične dimenzije). Fiestu će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša će na raspolaganju biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste (u verzijama sa 3 i 5 vrata) počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine proizvodiće se i u Valensiji.

VIDEO : nova Ford Fiesta






Evo konačno i definitivne, serijske verzije novog Fordovog kompaktnog crossover modela Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima), koji će svetsku premijeru imati početkom narednog meseca na salonu automobila u Ženevi. Kao dizajnerska osnova za ovaj model je Fordovim dizajnerima poslužio njihov koncept Iosis-X iz 2006. godine, i kako to već biva, konačni serijski proizvod izgleda "prizemnije" u odnosu na atraktivni prototip. Ipak, Kuga je sasvim privlačan i atraktivan crossover automobil (nekakav miks SUV i MPV automobila) na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim trapezoidnim otvorom za vazduh u prednjem braniku, a tu su i veliki lukovi blatobrana (i isti takvi točkovi), kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Uglavnom, i Kuga prati već poznati Fordov kinetički stil u dizajniranju automobila, pa ne iznenađuje sličnost ovog modela sa Fordovim modelima kao što su S-MAX, Galaxy i novi Mondeo (što takođe važi za unutrašnjost). Kuga će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost, prostran prtljažnik (u osnovnoj konfiguraciji zapremina je 360 litara, a sa obrenim zadnjim sedištima 1355 litara), kao i bogatu opremu. Kuga se inače bazira na Fordovoj C platformi, koju već koriste Ford Focus i C-MAX, Mazda3, Volvo S40 i Volvo V50. Kugu će pokretati 2,0 litarski Duratorq TDCi dizel motor sa 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (340Nm uz pomoć overboosta), uparen sa manuelnim šestostepenim menjačem. Kuga će se nuditi u varijantama sa AWD integralnim pogonom, kao i sa FWD pogonom samo na prednjoj osovini. Potrošnja u AWD verziji iznosi 6,4 litra goriva na 100 km (emituje 169 grama CO2 po km), a u FWD varijanti 6,3 litra (naravno ovo su fabrički podaci).Inače, proizvodnja ovog Fordovog konkurenta VW Tiguanu, Toyoti RAV4, Hondi CRV, Nissanu Qashqaiju i ostalima, odvijaće se u nemačkom gradu Saarlouis.

 

VIDEO : Ford Kuga

 



 

Michael Arndt iz Nemačke (preciznije iz Hanovera) je utrošio 6 godina svog života i oko 6000 evra, kako bi napravio vernu kopiju Mercedes-McLarenenovog bolida Formule 1 u prirodnoj veličini, ali napravljenu u potpunosti od - šibica! Za ovo remek delo dotični gospodin je upotrebio 956.000 šibica i 1686 tuba lepka, a njegova Formula može da se rastavi na 45 pojedinačnih delova, radi lakšeg pomeranja i transporta. Da li neko zna bolji način da se utroši 6 godina i 6000 evra?



Lotus Sport, sportska divizija britanskog Lotusa, predstavio je novi Sport Exige Cup 260 za 2008. godinu, koji zahvaljujući revidiranoj elektronici motora sada raspolaže sa 260KS pri 8000 o/min. i 236Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., odnosno za 5KS više nego prošlogodišnja verzija (menjač je inače sa šest stepeni). Budući da je auto težak samo 928 kg, odnos snaga/masa iznosi impresivnih 273KS na 1000 kg. Sport Exige Cup 260 postiže maksimalnu brzinu od 237 km/h, od 0 do 100 km/h stiže za 4,1 sekundu, a do 160 km/h (100 milja na sat) mu treba 9,9 sekundi. Sem pojačanog motora, ovaj Exige je dobio i modifikovanu instrument tablu, novi alarm/imobilajzer, Lotusov Traction Control i Launch Control, poboljšano upravljanje, točkove od 16 inča sa Yokohama A048R gumama, kočioni sistem sa diskovima od 308 mm napred i 282 mm nazad, podešavajuće amortizere, dok su od opcija kupcu na raspolaganju (između ostalog) Recaro/Lotus Sport sedište za vozača, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, klima uređaj i metalik boja. Cena za Sport Exige Cup 260 startuje od 56.034 evra, i to bez poreza.



Chevrolet će uskoro kupcima ponuditi novu (i naravno limitiranu) ediciju aktuelne Corvette Z06. Nova verzija je nazvana 2008 Corvette 427 Limited Edition Z06, a napravljena je u znak sećanja na modele iz šezdestih godina, koji su imali motore zapremine 427 kubna inča. Toliko, odnosno 7,0 litara zapremine ima i V8 LS7 motor u ovoj najnovijoj limitiranoj Corvetti, a raspolaže sa snagom od 377kW/505KS (snaga se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog šestostepenog menjača). Dovolno da auto težak 1437 kg od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za samo 3,7 sekunde, da pređe četvrt milje (402 metra) za 11,7 sekundi, a stazu Nirburgring za 7 minuta i 43 sekunde (najveća brzina iznosi 198 milja na sat ili nepunih 319 km/h). Corvettu 427 Limited Edition Z06 karakteriše posebna Crysstal Red crvena boja, zadnji spojler i kvake na vratima u boji karoserije, jedinstveni hromirani točkovi (gume napred and 275/35ZR18, a pozadi 325/30ZR19), "427" oznake na haubi, sedištima i patosnicama i kožna unutrašnjost (uz doplatu od 1750 dolara dobija se i satelitska navigacija). Corvette 427 Limited Edition Z06 će kupcima u SAD-u i Kanadi biti ponuđena u 427 primeraka (po ceni od 84.195 američkih dolara), a izvan Severne Amerike još u 78 komada, pa će ukupan broj dostići 505 komada (koliko motor ima KS).



Italijanski dizajn studio Bertone je objavio da će na salonu automobila u Ženevi 4. marta 2008. predstaviti novi koncept automobil, i to uprkos velikim finansijskim problemima u kojima se ova kompanija trenutno nalazi. Novi koncept je nazvan Alfa Romeo B.A.T. 11 (B.A.T. je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica), bazira se na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, a budući da je ovo ipak samo dizajnerska vežba, unutrašnjost automobila uopšte nije uređena.



Mazda je danas saopštila da je krajem januara ove godine u Japanu proizvela jubilarni, 100.000 primerak nove generacije svog modela Demio (u Evropi Mazda2). Proizvodnja ovog hatchback modela sa petora varta je inače počela pre osam meseci (krajem maja 2007.), a za predstojeći salon automobila u Ženevi Mazda je pripremila i premijeru Mazde2 u verziji sa troja vrata (o tome više OVDE).



Švajcarska kompanija Rinspeed nas je proteklih godina navikla na zaista zanimljive i originalne koncept automobile, a ta tradicija neće biti izneverena ni na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (2008 Geneva Motor Show). Na domaćem terenu ženevskog salona Rinspeed će naime prikazati svoju najnoviju kreaciju, nazvanu sQuba, a radi se prvom pravom automobilom sa kojim možete i da ronite do dubine od 10 metara. Zbog toga ovaj izuzetan automobil odmah podseća na specijalno prerađeni Lotus Esprit koji je takođe mogao da roni, doduše samo u filmu o tajnom agentu James Bondu pod nazivom "Špijun koji me je voleo." Ono što je pre 30 godina bila samo holivudska mašta, Rinspeed je pretvorio u stvarnost. Budući da je James Bond u pomenutom filmu vozio Lotus, i Rinspeed je za osnovu svoje kreacije upotrebio jedan Lotusov automobil, ovog puta radi se o modelu Elise. Zadnje točkove ovog dvoseda pokreće elektromotor (sa 37kW i 160Nm), dok su za pokretanje ispod vode zaduženi propeleri i dva mlazna motora. Zbog laganih materijala korišćenih u njegovoj konstrukciji, sQuba je težak samo 920 kg, a dimenzije mu izgledaju ovako : dužina 3785 mm, širina 1820 mm, a visina 1117 mm. Kao što je to već bio slučaj i ranije sa studijama ove švajcarske firme, i sQuba će najverovatnije ostati samo koncept, kao jedinstven dokaz mašte ljudi iz Rinspeeda.



Britanski Morgan je danas saopštio da će na skorašnjem salonu automobila u Ženevi predstaviti koncept automobil LifeCar sa gorivim ćelijama i četiri elektromotra (po jedan se nalazi u svakom točku automobila). U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se samo vodena para). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile, dok autonomija ovog Morgana iznosi oko 200 milja (322 km). LifeCar Concept se inače bazira na Morganu Aero Eight, a za ceo ovaj projekat bile su potrebne dve i po godine (na projektu su inače učestvovali i QinetiQ, Cranfield i Oxford univerziteti).



Izvor : www.tanjug.co.yu

Model "tojota prijus" nadmašio je pet drugih automobila koji koriste čiste tehnologije u maratonskom ispitivanju koji je organizovao nemački ADAC.
Prosečna potrošnja goriva "tojote prijus" bila je 5,8 litara na 100 kilometara, uz emisiju štetnog ugljen-dioksida od 119 grama po kilometru, što je znatno bolje od rezultata njenih rivala, prenela je agencija DPA.
U ispitivanju, koje je uključilo više od 300 kriterijuma, učesvovali su i "škoda oktavija RS TDI", hibridna "honda sivik", "VW turan ekofjuel", "ford fokus FFV" i "subaru autbek ekomatik". Svako od testiranih vozila prešlo je više od 20.000 kilometara.
Vozila "prijus" i "honda sivik", oba s hibridnom tehnologijom, opisana su kao "aktuelni pobednici" zbog toga što je benzin dostupan svugde, a hibridna tehnologija je uspešno funkcionisala, posebno u uslovima gradske vožnje.
Kontrolori ADAC-a, međutim, kažu da nema idealnog koncepta za sve situacije, a da individualne navike vozača igraju značajnu ulogu u izboru idelane tehnologije za vožnju.
Ako kao gorivo koristite prirodni gas (CNG), tečni petolej gas (LPG) ili etanol, neophodno je da pažljivo planirate duže putovanje evropskim putevima, budući da pumpe za ove vrste goriva ne postoje svugde.
Automobil "turan", koji koristi CNG, ima prednosti samo ako u blizini postoje pumpe prirodnog gasa i ako rade tokom dana.
Servisnih stanica LPG za "subaru outbek" je mnogo više, ali je potrošnja tog goriva veća nego kada se koristi benzin, pa se gubi pozitivan efekat smanjenja ugljendioksida.
Automobil "ford fokus" imao je 40 procenata veću potrošnju etanola nego benzina, pa kada su u pitanju troškovi nije imao prednosti nad benzinskim vozilom. Ekološka prednost etanola je, osim toga, pod znakom pitanja kada se on proizvodi od poljoprivrednih sirovina, kao što je kukuruz, smatra ADAC. Druga generacija proizvodnje etanola od fabričkih ostataka još je godinama daleko, smatraju ispitivači.
"škoda oktavija" turbo dizel sa 200 konjskih snaga izabrana je na testu kao najčistiji dizel automobil, s prosečnom potrošnjom od 6,8 litara na 100 kilometra. Po emisiji štetnih gasova "oktavija" se našla na drugom mestu, iza "prijusa."



Nemački tjuner Lorinser će na salonu automobila u Ženevi početkom marta izložiti svoje obrade Mercedesa SL 65 AMG i C klase T-Model (Mercedesova oznaka za karavan modele). Baza za Lorinser SL Nardo3 je Mercedes SL 65 AMG, a u nemačkoj tjuning kući su iz 6,0 litarskog V12 biturbo motora (standardno raspolaže sa 450kW/612KS) izvukli dodatnih 35kW/48KS, pa sada njihov SL Nardo3 razvija 485kW/660KS i svih 1013Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu ne iznenađuje podatak o maksimalnoj brzini. Ona naime iznosi 325 km/h, dok standardni Mercedes SL 65 AMG ima elektronsku blokadu, koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h. Sem pojačanja motora, nemački tjuner je SL Nardo3 opremio i svojim aerodinamičkim kompletom (novi prednji kraj i ispupčeniji pragovi, drugačiji zadnji branik, modifikovani bočni otvori za vazduh), impresivnim aluminijumskim točkovima (u obliku turbine) i sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Uz nova sportska sedišta i alkantaru u unutrašnjosti, to je to i ono što treba da opravda Lorinserov slogan "Moving perfection". Naravno, perfekcija košta, pa ne iznenađuje cena od 195.000 evra (u Nemačkoj), a treba napomenuti da će u ovom automobilu moći da uživa samo mali broj (bogatih) srećnika, jer je planirana serija od samo 50 komada. Lorinser C klasa T-Model se bazira na Mercedesovom modelu C320 T CDI i umesto serijskih 164kW/224KS raspolaže sa 192kW/261KS. Lorinser je za karavansku C klasu predvideo i novi aero body paket, koji uključuje atraktivnije pragove, modifikovane branike, spušteno ogibljenje i nove točkove od 19 inča (takođe u obliku turbine).

 



Rekordna godina za Ferrari

14 Feb 2008 - 01:40 Vesti Link

 

I Ferrari je prošlu godinu završio sa rekordnim brojkama. Tako je za 12 meseci 2007. godine ostvaren promet od ukupno 1,668 milijardi evra, što je za 15,3% više nego 2006. kada je promet iznosio 1,447 milijardi evra (i profit je za 45,4% veći nego godinu dana ranije i iznosi 266 miliona evra). Što se prodaje tiče, kupce je tokom 2007. godine našlo 6465 Ferrarija (ili 14% više nego 2006.). Najveći rast je zabeležen u Azijsko-Pacifičkom regionu (47,2%), Bliski istok ima rast od 32,3%, SAD 7,7%, Velika Britanija 8,2%, Nemačka 5,9%...



Hartge BMW M3

14 Feb 2008 - 01:38 Tuning Link

Pošto je nedavno Hamann predstavio dorađeni BMW M3 Coupe (serija E92), to isto je sada uradio i nemački tjuner Hartge, koji je kupcima ponudio dva različita paketa modifikovanja elektronske kontrolne jedinice BMW-ovog V8 motora. Uz pomoć prvog paketa M3 postiže 291 km/h, dok uz drugi paket idu i Pirelli P-Zero gume za brzine do 340 km/h. Hartge je na svoj M3 ugradio i 20-inčne aluminijumske točkove (gume napred 245/30, pozadi 285/25 ili 295/25), novi spojler na poklopcu prtljažnika, kućišta retrovizora od karbona, Hartge trokraki kožni volan, aluminijumske pedale, aluminijumski vrh ručice menjača i ručne kočnice, detalje od karbona i posebne patosnice. Ukoliko vas sve ovo zanima, treba da znate da ukupna cena Hartge paketa za M3 može dostići i svih 6000 evra...



Porsche GT3 RSR

14 Feb 2008 - 01:32 Noviteti Link

Posle modela 911 GT3 Cup S predstavljenog prošle nedelje (o tome više OVDE), Porsche je juče promovisao i modifikovani GT3 RSR, odnosno najsnažniji trkački auto na bazi Porschea 911. Što se izgleda tiče, GT3 RSR je dobio modifikovani prednji kraj (u cilju poboljšanja aerodinamike) i dodatne spojlere, dok je zadnji kraj (uključujući tu i zadnje krilo) isti kao i kod prethodnika. Za pogon ovog 1200 kg teškog automobila je zadužen 3,8 litarski šestocilindrični bokser motor sa 342kW/465KS pri 8000 o/min. i 430Nm obrtnog momenta pri 7250 o/min., koji snagu na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog sekvencijalnog menjača. Inače, cena za GT3 RSR iznosi 349.800 evra (bez poreza).  



Vath Mercedes CL 65 AMG

14 Feb 2008 - 01:28 Tuning Link

Nemački tjuner Vath Motorentechnik GmbH poradio je na performansama i nešto atraktivnijem izgledu Mercedesa CL 65 AMG. To u praksi znači povećanje snage njegovog 6,0 litarskog V12 motora sa standardnih 612 na 718KS, a rezultat je maksimalna brzina od svih 340 km/h (umesto 250 km/h na koliko je "obuzdan" serijski model). Što se ostalih promena tiče, one se odnose na nove Vathove aluminijumske točkove od 20 inča, pojačani kočioni sistem, spušteno ogibljenje i par novih detalja poput prednjeg spojlera od karbon fibera i difuzora pozadi.