home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dva nova automobila iz palete General Motorsa (veoma zanimljiva i za naše kupce) su nedavno predstavljena specijalizovanim automobilskim novinarima na prezentaciji održanoj u Marseju. Radi se o drugoj generaciji Opelovog mikrovena Agila i novom Chevrolet Aveu u hatchback verziji (oba su inače svetskoj javnosti predstavljena još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu). Što se Agile II tiče, odmah treba napomenuti da je ona nastala kao plod saradnje Opela i japanskog Suzukija, koji svoju verziju ovog zajedničkog malog gradskog automobila prodaje kao Suzuki Splash. U odnosu na stari model, dimenzije Agile II su narasle pa sada dužina iznosi 3720, širina 1680, visina 1590 mm, a međuosovinsko rastojanje 2360 mm (18 cm duža, 6 cm šira ali i 10 cm niža u odnosu na staru Agilu). Spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva, pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model koji zamenjuje (koji je takođe napravljen u saradnji sa Suzukijem). Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila II dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini imati dovoljno mesta na komfornijim sedištima. U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi), dok se visoka pozicija sedenja brine za bolju preglednost. Sama unutrašnjost je dizajnerski daleko privlačnija u odnosu na stari model, sa boljom ergonomijom, kvalitetnijim materijalima i višim nivoom završne obrade. Ovde i podatak da volumen prtljažnika iznosi 180 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima zapremina istog raste na 918 litara (naravno, pri tome se dobija i potpuno ravan pod). S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru, pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Pomenuti novinari su jedinu veću zamerku novoj Agili uputili previše tvrdo podešenom ogibljenju, koje ipak nije primereno ovakvom gradskom automobilu. Novu Agilu pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i 90Nm (postiže 160 km/h, do 100 km/h ubrzava za 14,7 sekunde, troši 5 litara na 100 km), veći benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS i 114Nm (do stotke ubrzava za 12,3 sekunde, može do 175 km/h, troši 5,5 litara na 100 km), dok ekonomičan turbo-dizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,9 sekundi, postiže 165 km/h, a troši 4,5 litara dizela na 100 km). Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa pet stepeni, samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju sa četiri brzine. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa četiri vazdušna jastuka, dok će elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Opel planira da u Evropi proda između 60.000 i 80.000 komada nove Agile godišnje, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako: osnovni 1,0 litarski benzinac košta 9990 evra, model sa 1,2 litarskim benzincem staje 13.700 evra, a bazna Agila sa 1,3L dizelašem ima cenu od 16.010 evra.


Novi Chevrolet Aveo

U Marseju je General Motors organizovao i prezentaciju novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom (na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba, dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski agregat, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 74kW/101KS (uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija). Veliki napredak je učinjen i u prostranijoj unutrašnjosti, i to ne samo na polju dizajna, već i unapređenom ergonomijom, kvalitetom upotrebljenih materijala i završnom obradom. Prvi utisak novinara je da je osnovni benzinac sa 84KS dovoljno živahan u gradskim uslovima, ali da Aveu naravno boje pristaje jači agregat. Ipak, da bi utisak bio kompletan nedostaju kraći i precizniji hodovi menjača, dok je upravljač dovoljno precizan. Kočnice su pojačane, dok ogibljenje meko i bez buke upija neravnine. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara.





Nissanov luksuzni brend Infiniti postoji već skoro 20 godina, a svojim nastupom na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (6. - 16. mart) najavljuje zvaničan dolazak i u Zapadnu Evropu. Kako bi pokazao koliki značaj pridaje evropskom tržištu, Infiniti će pomenuti salon u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju nove, druge generacije crossover modela Infiniti FX, što će inače biti prvi put da je ova fabrika premijerno predstavlja neki svoj model izvan SAD-a. Društvo na Infinitijevom izložbenom prostoru u Ženevi će mu praviti još nekoliko modela prilagođenih evropskom tržištu. Tačnije, to su manji crossover EX37, G37 sedan i G37 Coupe koji će zajedno sa pomentim FX-om, činiti okosnicu Infinitijeve ponude na Starom kontinentu. Novi kompaktni crossover EX37 (kao i već ranije promovisani EX35) predstavljaju serijsku verziju Infinitijevog EX Concepta, koga su prvi mogli da vide posetioci salona u Njujorku aprila prošle godine. Serijska varijanta ovog crossovera "zavodljivog dizajna, elegantnog interijera i inovativnih tehnologija" verno prati linije EX Concepta (dugačka hauba, kratki prepusti karoserije, linije krova), što znači da i EX37 (sa 5 sedišta) predstavlja fuziju luksuznog coupea sa četiri vrata i nekog sportskog SUV automobila (zato i pripada crossover kategoriji). Za izgled je inače bio zadužen Infinitijev dizajn centar u Japanu. Novi EX37 koristi FM platformu, dok je za pogon zadužen 3,7 litarski V6 benzinac sa 310KS i 350Nm obrtnog momenta, uparen sa 7-stepenim automatskim menjačem, koji ima i manuelni mod za ručno menjanje brzina (pogon je naravno na sva četiri točka). Od opreme (bilo standardne bilo opcione) izdvajaju se napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim Lane Departure Prevention sistem (vozača upozorava kada prelazi liniju na putu bez uključenih žmigavaca), Scratch Shield boja, koja sama sebe može da "isceli" od manjih ogrebotina (tu sposobnost zadržava tri godine od dana proizvodnje automobila), Bi-Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, dupli završetak izduvnog sistema, 18-inčni alu točkovi, zadnji krovni spojler, VDC elektronska kontrola stabilnosti, Cruise Control, Bluetooth Hands-Free sistem, prednji i zadnji parking senzori, Bose Premium Audio sistem sa 11 zvučnika, iPod konekcija, satelitska navigacija, vozačevo sedište koje se pomera u 8 smerova (sa opcijom grejanja istih), dok se elektronski sistemi kao što su ABS, EBD i BAS jednostavno podrazumevaju.

Infiniti G37 sedan

Ovo je još jedan novitet Infinitija za ženevski salon automobila, koga takođe pokreće pomenuti 3,7 litarski V6 benzinac sa 310KS i 350Nm (ovaj agregat inače pokreće i Infiniti G37 Coupe namenjen prodaji u Americi, samo što ta američka varijanta ovog motora raspolaže sa 330KS). Evropljani će G37 sedan dobiti sa šestostepenom manuelnom transmisijom ili sa opcionim sedmostepenim automatikom, dok pogon može biti ili na zadnjim točkovima ili na sva četiri točka (Infiniti G37x). U standardnoj opremi G37 sedana nalazi se 6 vazdušnih jastuka, pomenuta Scratch Shield boja, ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), ESP (elektronska kontrola stabilnosti), Infiniti I-key (za otvaranje i startovanje automobila bez vađenja ključa iz džepa), CD audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekcija, Cruise Control, el. podesiva sedišta, parking senzori napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumski točkovi od 18 inča... Infiniti G37 sedan, između ostalog, karakteriše i prilično veliko međuosovinsko rastojanje od 2850 mm (direktna posledica je više mesta u interijeru), kao i aluminijumske komponente vešanja, kako bi se težina smanjila što je moguće više.

 

Infiniti G37 Coupe

Pored sedana, Infiniti će u Ženevi Evropljanima predstaviti i G37 u Coupe varijanti, koji takođe koristi 3,7 litarski V6 motor sa 310 konja i 350Nm. Iako i G37 Coupe ima međuosovinsko rastojanje od 2850 mm, njegova dužina je za 100 mm manja od sedana, pogon je na zadnjim točkovima, a kupcima će na raspolaganju biti izbor od dva menjača : manuelni sa 6 ili automatik sa 7 brzina. Kao i kod sedana, i G37 Coupe ima bogatu standardnu i široku listu dodatne opreme. To u praksi znači serijski ABS, EBD, BAS, ESP, 6 vazdušnih jastuka, Infiniti I-key, Bose audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekcija, Cruise Control, el. podesiva sedišta, parking senzore napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumske točkove od 18 inča i Scratch Shield boju.



Hummer H3 sa V8 motorom

26 Feb 2008 - 01:22 Noviteti Link

Svoj debi na predstojećem ženevskom salonu automobila imaće i Hummer H3 u varijanti sa V8 benzinskim motorom, čija prodaja će startovati odmah nakon ovog salona. Novi 5,3 litarski V8 razvija 224kW/305KS pri 5200 o/min. i 432Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., sa kojim H3 V8 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde  i u proseku troši 14,5 litara goriva na 100 km (u poređenju sa modelom H3 3,7 automatic kome na svakih 100 km treba 14,6 litara benzina). H3 V8 ima Hydra-Matic 4L60 četvorostepenu automatsku transmisiju, ojačanu karoseriju, doterano vešanje, kožni interijer, grejana prednja sedišta (podesiva u 8 smerova) i CD plejer/MP3.



Mercedes CL500 4MATIC

25 Feb 2008 - 19:29 Noviteti Link

 Mercedes će na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) proširiti ponudu svog kupe modela CL novom, CL500 4MATIC verzijom sa pogonom na sva četiri točka, koja će se u prodaji naći ovog leta. CL500 4MATIC i dalje pokreće V8 benzinac sa 285kW/388KS, odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde i elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 250 km/h (potrošnja goriva po fabričkim podacima iznosi 12,1 litru na 100 km). Kao deo standardne opreme, novi CL500 4MATIC ima Intelligent Light System i bezbednosni PRE-SAFE sistem.



Maserati GranTurismo S

25 Feb 2008 - 19:22 Noviteti Link

Iako se u poslednje vreme mnogo više govori o budućem malom Maseratiju i kabriolet verziji modela GranTurismo, ova italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) će pre toga već na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart 2008.) publici predstaviti i snažniju "S" varijantu kupea GrandTurismo, koga će pokretati veći i snažniji 4,7 litarski V8 agregat sa 323kW/ 440KS (oslabljena verzija motora iz Alfe 8C Competizione/Spider). Sadašnji, standardni GranTurismo ima takođe V8 motor, ali zapremine 4,2 litra i sa 298kW/405KS, dovoljnih za 285 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde. Novi GranTurismo S će ubrzanje do stotke postizati za samo 4,9 sekunde, dok podatak o najvećoj brzini još nije saopšten. Novost je i menjač sa duplim kvačilom, koji će zameniti aktuelnu šestostepenu ZF automatsku transmisiju, kao i poboljšani raspored težine automobila, standardne Brembo kočnice sa 6-klipnim aluminijumskim kočionim kleštima (odgovorne za zaustavni put od 35 metara), novi sportski izduvni sistem i manja doterivanja na spoljašnjosti i unutrašnjosti (suptilan aero body kit, novi aluminijumski točkovi, koža i alkantara u interijeru, nova sedišta).

   



Ono što su mnogi priželjkivali još od septembra prošle godine, kada je prelepi kupe Peugeot 308 RC-Z prvi put kao koncept predstavljen javnosti na salonu automobila u Frankfurtu, desiće se naredne godine. Naime, prema pisanju nemačkog Auto Bilda, francuski proizvođač će na predstojećem 78. salonu u Ženevi početkom marta i zvanično objaviti svoju odluku da atraktivni 308 RC-Z od 2009. godine postane serijski automobil. Kao što mu i samo ime kaže, 308 RC-Z je napravljen na bazi standardnog Peugeota 308 ali se odlikuje daleko privlačnijim dizajnom, koja podseća i na Audijev TT. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko je 308 RC-Z Concept oduševio svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Dizajn bi ukratko mogao da se opiše kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Uostalom slike dovoljno govore. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC-Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. 308 RC-Z ima isto međuosovinsko rastojanje i dužinu kao i klasični 308, dok širina iznosi 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC-Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160 g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno to je 1,6 litarski turbo benzinac, koji umesto serijskih 129kW/175KS, ovde razvija 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Serijska verzija će verovatno imati daleko širu paleta pogonskih agregata, a Auto Bild navodi da bi njegova cena trebalo da iznosi oko 23.000 evra.




Povodom predstojećeg salona automobila u Beogradu (pod nazivom BG Car Show 02), koji se ove godine održava od 13. do 19. marta 2008., uvoznik Volkswagenovih automobila za Srbiju, firma Porsche SCG (www.volkswagen.co.yu), od 25. februara i pod sloganom S-Sajam kreće sa novom kampanjom tokom koje će za sve modele u svojoj ponudi odobravati popust u iznosu od 5% (uz dodatnih 2% ukoliko se vozilo kupuje preko Porsche Mobilitija). Na ovogodišnjem BG Car Showu izlagaće oba beogradska Volkswagen dilera – Porsche Sever (Zrenjaninski put 11, tel. 011/2075-610) i Autokomerc Komision (Oblakovska bb, tel. 011/3060-400). Na štandu, koji se tradicionalno nalazi na istom mestu u Areni hale 1, biće izloženo 9 automobila: Polo, Golf, Golf Variant, Passat, Touran, Eos, Touareg i premijerno model Tiguan, i to u obe verzije kao Sport&Style i Track &Field. Tiguan kao novi model na našem tržištu jedini ne podleže kupovini putem sajamskog popusta. Sajamski uslovi prodaje vozila čitave VW game (osim dakle Tiguana) traju do 25. marta i važe kod svih ovlašćenih Volkswagen dilera u Srbiji.



Nemački tjuner Abt Sportsline je za Golf V Variant pripremio novi aero body kit, atraktivnije aluminijumske točkove od 19 inča i pojačanje za njegove 1,9 TDI, 2,0 TDI i 1,4 TSI motore. Za sportskiji izgled ovog Golfa su zaslužni novi prednji i zadnji spojler, ispupčeniji pragovi i dupli završetak izduvnog sistema, dok je unutrašnjost bogatija za novi vrh ručice menjača i aluminijumske pedale. Benzinski 1,4 TSI agregat umesto standardnih 170, sada raspolaže sa 210KS, 1,9 TDI dizelaš ima 25 konja više, dok je snaga 2,0 TDI motora skočila na 190KS. Abt Sportsline paket za Golf V Variant zaokružuju još doterano ogibljenje i pojačane kočnice.

 



Ovo su nove i potentnije verzije Minijevih modela Cooper S i Clubman Cooper S, najnoviji rad engleske tjuning kompanije John Cooper Works (JCW), inače u vlasništvu bavarskog BMW-a. Bez obzira na doteranu spoljašnjost, ono najbitnije kod ovih automobila se u stvari krije pod poklopcem motora. Radi se o pojačanom 1,6 litarskom četvorocilindričnom turbo benzincu (u paru sa šestostepenom transmisijom), koji umesto fabričkih 129kW/175KS i 240Nm obrtnog momenta, sa JCW tuning paketom sada razvija 155kW/211KS pri 6000 o/min. i 260Nm, dostupnom u rasponu od 1850 do 5700 o/min. (sa overboostom kratkotrajno raste na 280Nm). To je dovoljno da 1205 kg težak Mini JCW od 0 do 100 km/h ubrza za 6,5 sekundi, Miniju JCW Clubmanu treba 6,8 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 238 km/h. Po fabričkim podacima Mini JCW troši 6,9 litara goriva na 100 km (emituje 165 grama CO2 po km), a Mini JCW Clubman 7,0 litara na svakin 100 km (emituje 167 g/km CO2). Osim snažnijeg motora, oba ova Minija su dobila i 17-inčne točkove (JCW Cross Spoke CHALLENGE) sa Run-Flat pneumaticima, pojačane kočnice (diskovi od 316 mm napred, 280 mm pozadi), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, dorađeno ogibljenje (tvrđe podešeno i spušteno za 10 mm), sportska sedišta i trokraki kožni sportski volan. U opremi se nalaze i sistemi, kao što su ABS, EBD, CBC (Cornering Brake Control), DSC (Dynamic Stability Control), DTC (Dynamic Traction Control) i EPAS (Electrical Power Assisted Steering). Zvanična premijera ovih Minija je najavljena za salon automobila u Ženevi (6.- 16. mart), a cene su već poznate : Mini JCW ima cenu od 27.700 evra, a Mini JCW Clubman 29.500 evra.

VIDEO : Mini JCW i Mini JCW Clubman

VIDEO : Mini JCW




Izvor : www.blic.co.yu

Autor: Aleksandar Andrić

Evropeizacija proizvodnog programa dovela je do lansiranja nekoliko prilično interesantnih "kija". Jedna od njih svakako je "sid sporti vagon", karavan kod koga južnokorejski proizvođač prilično uspešno spaja praktičnost i dobar izgled. Pri kreiranju karoserije, koja nastaje produžavanjem zadnjeg dela limuzine, najčešće strada-dizajn. "Kijini" stilisti su, međutim, vešto izbegli večitu zamku pa ovaj automobil stasom nimalo ne zaostaje za baznim "sidom". Štaviše, veliki unutrašnji prostor i niz praktičnih detalja pretvaraju "sporti vagona" u najintersantniju "kiju" niže srednje klase.

Krenimo od transportnog potencijala. Fabrika navodi da je osnovna zapremina prtljažnika 534 litra. To je, međutim, ukupan volumen, odnosno zbir dve potpuno odvojene celine. Koferi i drugi veći predmeti odlažu se u prostor veličine 479 litara, a za pribor, alat i slične sitnice na raspolaganju je još 55 litara u dvostrukom podu. Poput drugih sličnih vozila, i „sporti vagon“ ima deljivu zadnju klupu u odnosu 60:40 odsto, koja omogućava proširenje tovarnog dela do 1.664 litra. Kada se na sve to doda i komotan putnički prostor, nije teško zaključiti da je ovaj automobil spreman da pruži puno toga čak i veoma zahtevnim korisnicima.

IZBALANSIRANA PONUDA

I oprema je prilično bogata, pogotovu kada se ima u vidu sadržaj paketa „EX jurop plus“. Putnicima je na raspolaganju automatska klimatizacija, kaseta povezana s njom, audio sistem s priključcima za eksterne uređaje poput MP3 plejera, putni računar, automatsko zaključavanje vrata... Treba, ipak, istaći da se s luksuzom nije preterivalo. „Kija“ je pod kontrolom „Hjundaija“, pa je sasvim logično što „sid“ po nekim detaljima zaostaje za modelom „i30“ s kojim deli istu platformu i dobar deo mehanike i drugih komponenti. Razlike su najuočljivije na plastičnim panelima i iluminaciji instrumenata, čija naranžasta pozadina prilično dobro razbija monotoniju u kabini dominantne sive boje.
Pozicija za upravljačem je dobra, vozačko sedište udobno, ali sa slabom potporom na bokovima zbog čega je prilikom oštrije vožnje teško zadržati telo onako kako želite. Tokom hladnih dana delimično je ugrožena i preglednost. Zagrevanje kabine i odmagljivanje prozora traje duže nego što bi trebalo, pa neprozirni trouglasti prozori i iskošeni stubovi u zadnjem delu stvaraju velike mrtve uglove.

DOBRE PERFORMANSE

Pored ambiciozno projektovanog sistema oslanjanja (napred: mekferson, nazad: višestruke veze) dobre vozne karakteristike zasluga su i progresivnog servo-upravljača i brojnih elektronskih kontrola. „Sid EX jurop plus“ ima nadzor stabilnosti i proklizavanja pogonskih točkova, što dodatno unapređuje i onako solidan učinak turbo dizela radne zapremine 1,6 litara. U test vozilo bila je ugrađena jača varijanta tog motora, maksimalne snage 115 konja. Ubrzanja su iznad očekivanja, imajući u vidu pozamašnu masu i veličinu karoserije, ali i činjenicu da „sid SW 1,6 CRDI“ raspolaže s petostepenim menjačem. Pored toga što nije opremljen „brzinom“ više, ovom „korejcu“ se može zameriti i to što pravi nešto veću buku, čime ni u jednom trenutku ne ostavlja dilemu koji energent sagoreva. Ako već ne može da se pohvali tihim radom, onda to svakako čini potrošnjom evrodizela koja tokom testiranja nije prešla prosečan nivo od 6,5 litara na 100 kilometara pređenog puta. Nasuprot ekonomičnosti motora stoji prodajna cena „sida SW 1,6 CRDI EX jurop plus“, koja čak i s aktuelnim popustom dostiže skoro 20.000 evra. Za taj novac može se nabaviti puno toga, pa je odnos plaćeno-dobijeno bez ikakve dileme najveća mana ovog automobila.

Cena i oprema test vozila

Kia C’eed SW EX Europe+: ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, frontalni i bočni er-begovi, vazdušne zavese, aktivni nasloni za glavu, imobilizator, daljinsko centralno zaključavanje s automatskim aktiviranjem iznad 40 km/h i otključavanjem u slučaju sudara, progresivni servo-upravljač (podesiv po visini i dužini), putni računar, polen-filter, električne komande za prozore u svim vratima, radio/CD/MP3 sa šest zvučnika i USB priključkom, deljiva zadnja klupa 60:40 odsto, električna utičnica u prtljažniku, tonirana stakla, krovni nosači srebrne boje, alarm, automatski klima uređaj, kožne obloge upravljača i ručice menjača, prednja sedišta s potporom u donjem delu leđa (vozačevo podesivo i po visini), centralni naslon s dvodelnom kasetom, kaseta s hlađenjem, električno pokretani i grejani spoljni retrovizori, držač za naočare u krovu, prednja i zadnja svetla za maglu, metalik boja (+370 evra)... Cena test vozila s uračunatim PDV-om je 23.110 evra (s trenutnim popustom 19.641).

Tehničke karakteristike

Kia C’eed SW 1.6 CRDI
motor 4-cilindrični, zapremina 1.582 ccm, maks. snaga 84,6 kW (115 KS) pri 4.000 o/min., maks. obr. moment 255Nm pri 1.900-2.750 o/min., prenos napred, menjač petostepeni, dužina 4.480 mm, širina 1.790 mm, visina visina 1.490 mm, međuosovinsko rastojanje 2.650 mm, masa 1.419 kg, prtljažnik 534-1.664 l, rezervoar 53 l, pneumatici 205/55 R16, maks. brzina 188 km/h, 0-100 km/h 11,5 s, potrošnja (EU) 4,2-5,7 l/100 km, gorivo evrodizel.




Daimler AG je odlučio da pokrene proizvodnju modela Maybach Landaulet, koga su u formi koncepta prvo videli posetioci salona "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (u novembru prošle godine), a nedavno je bio izložen i na salonu automobila u Detroitu. Za vreme salona u Detroitu najavljena je i proizvodnja jedne manje serije ovog modela (kada se nezvanično pominjala cena od oko 800.000 evra), a ovih dana je stiglo i zvanično obaveštenje fabrike da će se Maybach Landaulet naći u prodaji na jesen ove godine, i to po ceni od 1,35 miliona dolara, odnosno oko 900.000 evra. Maybach Landaulet se inače bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil na slikama je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovaj model. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ADS II (Adaptive Damping System), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju).



Mitsubishi je za skorašnji salon automobila u Ženevi (za predstavnike medija se otvara 4. marta) pripremio promociju studijskog modela Lancer Prototype-S, koji najavljuje skori dolazak serijskog Lancera u obliku hatchback verzije sa petora vrata (zvaće se Lancer Sportback). Ovde i podsećanje da je japanski proizvođač još 2005. godine predstavio studiju Lancer Sportback Concept, takođe u formi kombilimuzine sa 5 vrata, koja je dizajnerski veoma slična ovom Lanceru Prototype-S. Razlike se svode na svetla i branike, a i izduvne cevi kod Lancera Prototype-S su konvencionalnijeg oblika. Drugim rečima, Lancer Prototype-S na ovim slikama je praktično spreman za proizvodnju i neće se mnogo razlikovati od serijskog modela. U ovu studiju je ugrađen 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac (iz Lancera Ralliart), koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon je naravno na sva četiri točka). Lancer Prototype-S ima i aluminijumske točkove veličine 19 inča i Mitsubishijev ACD Active Center Differential. Dimenzije izgledaju ovako : dužina 4585 mm, širina 1760 mm, visina 1480 i međuosovinsko rastojanje 2635 mm. Po sadašnjim informacijama serijski Lancer Sportback će se pojaviti na tržištu u drugoj polovini ove godine i dopuniće paletu ovog Mitsubishijevog modela, u kojoj se već nalaze sedan i sportska EVO verzija. Ponuda motora bi trebalo da obuhvata već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o benzinskim i dizel motorima zapremine od 1,5 do 2,4 litra (mada za sada nije sigurno da li će se ugrađivati i 2,0 litarski turbo iz sportskog EVO modela).



Nemačka tjuning kuća Carlsson (specijalizovana za preradu Mercedesovih modela) je objavila da će na salonu u Ženevi početkom marta izložiti jednu svetsku i dve švajcarske premijere. Svetska premijera je Carlsson CD32, koji se bazira na Mercedesu C 320 CDI Estate (karavan), dok lokalnu, švajcarsku premijeru imaju Carlsson Aigner CK65 Eau Rouge i Carlsson ML CD32 na osnovi Mercedesa ML 320 CDI. Carlsson je za CD32 Estate pripremio C-Tronic CD32 paket, zaslužan za porast snage i obrtnog momenta u iznosu 20 % u odnosu na serijsku verziju ovog agregata, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom filteru za vazduh. To u praksi znači da je kod ovog V6 dizelaša snaga porasla na 269KS (ranije 224KS), dok maksimalni obrtni moment sada iznosi masivnih 612Nm (na raspolaganju u rasponu od 1600 do 2300 o/min.). Inače, ubrzanje do stotke je bolje za sekundu nego kod fabričkog modela. Po navodima Carlssona, ovaj motor ne samo da je snažniji, nego mu je i prosečna potrošnja (samim tim i emisija CO2) manja za oko 10%. Za moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlssonovi 1/14RS točkovi od 19 inča. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, "suknjice" sa strane automobila, novi branik pozadi sa difuzorom, Carlsson maska hladnjaka i novi sportski izduvni sistem. Skraćene sportske opruge zaokružuju ovaj paket i zaslužne su za kako za dinamičniji izgled (spušteno ogibljenje), tako i za značajno poboljšano upravljanje. U unutrašnjosti samo je mašta (ili bolje reći novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...).  

Carlsson Aigner CK65 "Eau Rouge"


Mercedes CL 65 AMG (koji je sam po sebi već dovoljno "nasviran" i ekskluzivan) u režiji Carlssona dobija ime CK65 "Eau Rouge" i pojačan V12 motor na svih 529kW/720KS i 1100Nm (dakle, za 79kW/108KS više u odnosu na pomenuti CL 65 AMG). To je zasluga (između ostalog) specijalne elektronske kontrolne jedinice motora, sportskog filtera za vazduh i sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Maksimalna brzina prema zvaničnom saopštenju iznosi elektronski limitiranih 320 km/h, dok ubrzanje do 100 traje samo 3,9 sekundi. Cena je svih 305.000 evra, napraviće se serija od samo 10 primeraka. Ovaj CK65 je inače dizajniran zajedno sa ljudima iz poznatog nemačkog brenda Etienne Aigner (proizvode ženske tašne, obuću i ostale proizvode od kože), a karakteriše ga i dvobojni eksterijer i detaljno preuređena unutrašnjost.

Carlsson ML CD32


Carlsson je za Mercedesov model ML 320 CDI kupcima ponudio kompletan tjuning paket, koji podrazumeva ne samo povećanje snage njegovog V6 dizel agregata, već i atraktivan aerodinamički kit, nove aluminijumske točkove, doteranu unutrašnjost, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (brinu se ne samo za moćniji izgled, već i za odgovarajući zvuk), kao i elektronski kontrolisano podešavajuće C-Tronic ogibljenje (spušteno za 40 mm i zaslužno za poboljšano upravljanje, manje naginjanje i bolju aerodinamiku vozila). Carlsson je svoj model nazvao ML CD32, a velika snaga u kombinaciji sa atraktivnim izgledom i luksuznim interijerom čine ga snažnom pojavom, bilo u gradu ili van njega. Što se snage tiče, Carlsson je V6 dizelaš pojačao na 198kW/269KS i 612Nm obrtnog momenta, dostupnog pri 1800 o/min. Sa većom snagom ide i dinamičniji izgled, što je zasluga modifikovanih branika (napred sa integrisanim spojlerom, a pozadi sa difuzorom) i naravno novih Carlsson 1/11Evo Brilliant Edition točkova, veličine 22 inča i sa gumama dimenzija (285/30 R22. Unutrašnjost je oplemenjena samo najboljim materijalima (kožom, alkantarom i drvetom), ergonomskim Carlsson sportskim volanom (u koži ili kombinaciji kože i alkantare), aluminijumskim pedalama i dodatnim osvetljenjem. Naravno, ne postoje nikakva ograničenja za želje onih kupaca koji žele da svom ML-u daju neki svoj lični pečat.



Uvoznik Forda za našu zemlju, Grand Motors (Novi Beograd, Treći bulevar 21, tel. 011/20 90 600, 20 90 610, www.ford.co.yu) organizovao je 20. februara srpsku prezentaciju detaljno restilizovanog Forda Focus, koji je inače premijerno predstavljen još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu. Prvo što kod obnovljenog Focusa upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle nešto više od tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Od jednog prilično neupadljivog  Focusa dobijen je daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga za to pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Focus i dalje ostaje jedan od najprostranijih automobila u klasi, nudeći mnogo mesta na zadnjim sedištima i za dva odrasla putnika. Prvoklasne vozne osobine koje su proslavile Focus prisutne su i u obnovljenom modelu, odnosno Focus još uvek postavlja merila u klasi kada su u pitanju upravljivost, preciznost servoupravljača i celokupnog užitka u vožnji. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema, tačnije benzinci (zapremine od 1,4 do 2,5 litra) imaju snagu u rasponu od 80 do 225KS, dok TDCi dizelaši, zapremine od 1,6 do 2,0 litra, razvijaju  između 90 i 136KS. Kao i do sada, Focus će se nuditi u verzijama hatchback (sa troja i petora vrata), karavan i limuzina (kasnije stiže i Coupe-Cabriolet varijanta). Posebnu pažnju zaslužuje sportska ST varijanta, koja sem snažnijeg motora, raspolaže i agresivnijim aero body paketom (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, difuzor pozadi, zadnji krovni spojler), atraktivnijim aluminijumskim točkovima veličine 18 inča i sa dva završetka izduvnog sistema. Focus ST pokreće 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 241 km/h. Prosečna potrošnja mu po fabričkim podacima iznosi 9,4 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 je 224 grama po kilometru. Što se cena za obnovljeni Focus u Srbiji tiče, one su čak i nešto niže od prethodnog modela, što znači da osnovni Focus (1,4 litarski benzinac sa 80KS,  sa troja vrata i opremom Trend) košta 15.600 evra sa PDV-om (110 evra manje od ranije redovne cene), dok najjeftiniji dizelaš 1,6 TDCi sa 90KS i Trend paketom, sada ima cenu od 17.600 evra (ranije 17.870 evra).



Pet meseci posle zvanične prezentacije na salonu automobila u Frankfurtu, novi Suzuki Splash stiže i na naše tržište. Tačnije, cena za bazni model 1.0 GLX + (sa trocilindričnim 1,0 litarskim benzincem od 65 konja) u Srbiji iznosi 12.200 evra sa PDV-om. Splash inače predstavlja plod zajedničke saradnje ove japanske fabrike i Opela, koji svoju verziju ovog malog gradskog automobila prodaje kao Opel Agilu. Naravno, Suzuki se pobrinuo da što više vizuelno odvoji svoju verziju ovog mikrovena od Opelovog, pa je Splash dobio karakterističan Suzukijev prednji kraj sa bademastim svetlosnim grupama, novu haubu, drugačiju masku (koja se nastavlja i u donji deo prednjeg branika), kao i drugačiju grafiku zadnjih svetala i nova vrata prtljažnika. Sam Suzuki dizajn Splasha opisuje kao svež, energičan, mladalački i emocionalan. Splash je dugačak 3715 mm, širok 1680 mm, a visok 1590 mm i, kao i nova Agila, koristi novu platformu i iste pogonske agregate. Splash pokreću tri motora; dva benzinca i jedan dizelaš. Manji 1,0 litarski benzinac ima 3 cilindra, 48kW/65KS i postiže 160 km/h (troši 5,2 litra benzina na 100 km), veći četvorocilindrični benzinac od 1,2 litra razvija 63kW/86KS (do stotke ubrzava za 12 sekundi, dostiže 174 km/h, troši 5,6 litra benzina), dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta (do 100 km/h ubrzava za 13,5 sekundi, postiže 162 km/h, a troši nešto više od 4 litre dizela na 100 km). Standardno se ugrađuje ručni menjač sa 5 stepeni, dok je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju. Sve ono što važi za novu Agilu, važi i za Splash. Dakle, male dimenzije omogućuju olakšano manevrisanje i parkiranje u gradu, a povećana dužina i širina (u odnosu na prethodni Suzuki Wagon R) pristojan komoditet u unutrašnjosti (imajući naravno u vidu dimenzije ovog automobila). U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi), prtljažnik se obaranjem zadnje klupe može povećati sa 178 na svih 918 litara, a kockasti oblik karoserije i povišeno sedenje poboljšavaju preglednost. Splash se proizvodi u susednoj Mađarskoj, dok će se produkcija 1,3 litarskog dizel agregata odvijati u Suzukijevoj fabrici u Indiji. Suzuki planira da godišnje u Evropi proda 60.000 primeraka ovog modela.

VIDEO : Suzuki Splash