home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pontiac Wave5

2 Feb 2008 - 00:54 Noviteti Link

Kupci u Kanadi će od sredine ove godine moći da nabave novi Pontiac Wave5, koji je nama u Evropi inače poznat kao Chevrolet Aveo. U principu ništa neobično za General Motors koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije (na nekim tržištima Wave/Aveo nosi i imena Daewoo Gentra i Holden Barina). Kako bilo, najvažnije promene u odnosu na prethodnika se odnose na njegov nešto agresivniji eksterijer, unapređenu unutrašnjost i novi DOHC 1,6 litarski benzinski motor. Pomenuti motor raspolaže sa 80kW/107KS i 143Nm obrtnog momenta, a zaslužan je za bolje performanse i manju potrošnju goriva u odnosu na svog prethodnika (fabrika navodi da autonomija sa jednim punjenjem rezervora iznosi 640 km). Wave5 je inače dugačak 3,94 metra, širok 1,68 metra, visok 1,51 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,48 metra (zanimljivo da fabrika u svom press saopštenju ne navodi kolika je zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji, već samo da sa oborenim zadnjim sedištima volumen istog raste na 1189 litara). U standardnoj opremi svih verzija će se, između ostalog, naći i frontalni i bočni vazdušni jastuci, podešavanje prednjih sedišta u 6 smerova, cruise control, el. podizači stakala i centralno zaključavanje, grejanje spoljnih retrovizora, naslon za ruku vozača i garancija od 5 godina ili 160.000 km za pogonski sklop.





Novi Viper SRT10 ACR (American Club Racer) u osnovi predstavlja pravi trkački auto registrovan za svakodnevni saobraćaj. ACR paket podrazumeva pre svega poboljšanje aerodinamike i smanjenje težine ovog automobila. Ovo potonje je postignuto ugradnjom lakših aluminijumskih točkova, Michelin Pilot Sport Cup pneumatika, Stoptech kočnica i izbacivanjem audio sistema, prostirke iz prtljažnika, prednjih svetala za maglu, zvučne izolacije poklopca motora, zvučnika (na njihovo mesto su postavljeni paneli od karbon fibera)... ACR paket takođe znači i podešavajuće KW ogibljenje, novi prednji spojler i ogromno karbonsko zadnje krilo, koje može da se postavi u sedam različitih pozicija. Motor je ostao standardni Viperov 8,4 litarski aluminijumski V10, koji razvija ravno 600 konja i 758Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa Tremec T56 šestostepenim manuelnim menjačem. Viper SRT10 ACR će se pojaviti u prodaji u drugom kvartalu ove godine, i to po ceni manjoj od 100.000 američkih dolara. U ponudi će biti pet boja za karoseriju: Viper Red, Viper Black, Viper Violet, Viper Bright Blue Metallic i Viper Very Orange, dok su aluminijumski Sidewinder točkovi u crnoj boji, kako bi se uklopili u atraktivan stajling eksterijera.



Posle Opela i BMW-a, koji su nedavno proslavili proizvodnju 10-milionite Corse, odnosno 5-milionitog primerka serije 5, još jedan nemački proizvođač slavi proizvodnju jubilarnog primerka nekog svog automobila. Ovog puta radi se o Porscheu koji je u svojoj fabrici u Lajpcigu proizveo 200.000-ti Cayenne. Za ovaj broj je nemačkom proizvođaču bilo potrebno oko pet godina, a jubilarac je crveni Cayenne GTS, koji će biti isporučen kupcu na Bliskom istoku. Porsche je u početku planirao da proizvodi oko 20.000 komada svog prvog SUV-a godišnje, ali zahvaljujući velikoj potražnji taj broj sada iznosi oko 40.000 godišnje. Najvažnije tržište za Cayenne je i dalje SAD, gde se proda oko 30% svih Cayenna. Porsche je inače pomenuti Cayenne GTS promovisao na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, a karakterišu ga 4,8 litarski V8 motor, novi aero body kit, 21-inčni točkovi sa gumama 295/35 R 21 i pogon na sva četiri točka. Njegov V8 motor razvija 302kW/405KS (+20KS u odnosu na Cayenne S) pri 6500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., a standardno je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem, koji ima kraće prenosne odnose u poređenju sa Cayennom S (u ponudi je i 6-stepena Tiptronic S transmisija). Sprint do 100 km/h sa manuelnim menjačem inače traje 6,1 sekundu, što je pola sekunde bolje od Cayenna S. Samo za ovaj Cayenne GTS, Porsche je ponudio i dve nove boje, nazvane GTS Red i Nordic Gold Metallic. Inače, cena za Cayenne GTS u Nemačkoj iznosi 76.725 evra (sa tamošnjim porezom).




Iako je prvobitno bilo predviđeno da će Saab 9-1 Concept biti predstavljen u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (London Motor Show), dizajner ove švedske kompanije Anthonly Lo je za švedski magazin Auto Motor & Sport najavio da ćemo ovaj koncept automobil kompakt klase ipak videti već početkom marta na salonu u Ženevi. Što se tiče serijske vezije ovog modela, ona bi po nekim ranijim najavama trebalo da se pojavi tek 2010. godine, a predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30. Ovaj budući najmanji Saab koristiće GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Što se izgleda novog kompaktnog Saaba tiče, očekuje se da će biti inspirisan koncept modelima Saab Aero-X i 9-3X. U vezi s tim, insajderi kažu da će 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Sada se pominje i manji 1,4 litarski turbo benzinac, a insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i verziju sa hibridnim pogonom.  



VIDEO : Mercedes CLC

1 Feb 2008 - 01:18 Noviteti Link

Više o novom Mercedesu CLC možete pročitati OVDE



Kao što smo već pisali, zvanična promocija serijske verzije novog Dodge Challengera SRT8 biće održana sledeće nedelje na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Iako bi njegov izgled trebalo da ostane dobro čuvana tajna sve do prezentacije, zahvaljujući procurelim oficijelnim fotografijama od pre sedam dana već smo bili u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog automobila. Doduše, falila je zvanična slika zadnjeg dela, koja je sada ipak konačno pred nama. Challenger SRT8 inače pokreće 6,1 litarski V8 HEMI motor od 425KS i 569Nm (uparen sa šestostepenim automatskim menjačem), dok mu ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi nešto više od pet sekundi. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča, audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov). Nakon Challengera SRT8 uslediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene. Ostale slike i više detalja o drugim verzijama novog Challengera možete potražiti OVDE.



PPI ICE Audi Q7

1 Feb 2008 - 01:07 Tuning Link

Tjuning kuća PPI Automotive Design GmbH promoviše svoj najnoviji rad – PPI ICE Audi Q7, koji predstavlja tehnički i vizuelno napredniju verziju već postojećeg modela PPI PS Q7. Drugim rečima, ovde se radi o dinamičnijem, luksuznijem, ekskluzivnijem i naravno još skupljem Audiju Q7, koga pokreće 4,2 litarski V8 turbo motor. Kako bilo, osim neizbežnog i agresivnog aero body paketa (atraktivniji prednji deo sa novim branikom i većim usisnicima za vazduh, dodatna četiri svetla, nova hauba, "trepavice" za prednja svetla, proširenja blatobrana, novi pragovi, zadnji krovni spojler od karbon fibera, modifikovan zadnji branik sa difuzorom), modifikovanog ogibljenja, sportskog izduvnog sistema sa četiri završetka, jačeg kočionog sistema (diskovi napred 405 x 34 mm, pozadi 380 x 28 mm), atraktivnih petokrakih PPI Formula točkova od 22 inča (gume Michelin, dimenzija 295/30 ZR 22) i doteranog interijera (PPI "Identity" sportski upravljač, koža, alkantara, PPI patosnice itd.), ovaj PPI ICE Audi Q7 karakteriše i pojačani 4,2 V8 motor, koji sada raspolaže sa snagom od 442kW/600KS. To je dovoljno za najveću brzinu od 295 km/h i ubrzanje do stotke za manje od 6 sekundi (tačnije 5,9 sekundi, odnosno 1,5 sekundi bolje od serijskog modela).




Isuzu napušta Ameriku

1 Feb 2008 - 01:04 Vesti Link

Isuzu Motors America je saopštio da će se do 31. januara 2009. godine povući sa tržišta SAD-a. Imajući u vidu slabe prodajne rezultate u toku proteklih godina, ovakav potez u stvari i nije neko iznenađenje. Naime, prošle godine Isuzu je Amerikancima prodao samo 7906 svojih vozila, a 2006. godine 15.751. Ovde treba napomenuti da su oba modela koja Isuzu nudi kupcima u SAD-u u stvari samo preimenovani automobili iz palete General Motorsa, odnosno pick up model Isuzu i-Series (na slici) se bazira na Chevrolet Coloradu/GMC Canyonu, a Isuzu Ascender SUV je samo Chevroilet Trailblazer sa oznakom japanske kompanije (posledica svojevremenog udela GM-a u japanskoj firmi, a imali su i dogovor o zajedničkoj proizvodnji). Budući da GM nema planove da zameni Colorado/Canyon i Trailblazer sa modelom koji bi Isuzu mogao da prodaje pod svojim imenom, a sam Isuzu ne planira razvoj nekog svog posebnog vozila za Severnu Ameriku, doneta je odluka o napuštanju američkog tržišta.



VIDEO : Hummer H3T

1 Feb 2008 - 00:58 Noviteti Link

Na predstojećem salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show), koji počinje sledeće nedelje, Hummer će konačno i zvanično publici predstaviti novi Hummer H3T, odnosno pick up varijantu postojećeg Hummera H3. Tačnije, radi se o pick up modelu sa duplom kabinom (crew cab), četiri vrata i manjim sandukom za teret, iako je originalni koncept H3T od pre neku godinu bio pick up sa samo 2 vrata i većim sandukom iza kabine. U odnosu na standardni H3, novi H3T ima za 558 mm duže međuosovinsko rastojanje, tačnije ono iznosi 3403 mm. Ponuda pogonskih agregata će obuhvatati redni petocilindrični motor od 3,7 litara sa 180kW/242KS i 328Nm, kao i novi 5,3 litarski V8 sa 224kW/300KS i 434Nm, prikazan prvi put u modelu Hummer H3 Alpha (na slikama se inače i nalazi H3T Alpha). Oba motora će moći da se dobiju ili uz manuelni petostepeni ili automatski menjač sa četiri brzine. Hummer će kupcima ponuditi i dva različito podešena ogibljenja, jedno podešeno za off road uslove vožnje, a drugi za kupce koji retko silaze sa asfaltiranih puteva. Što se interijera tiče, nema razlika u odnosu na H3 SUV, a treba napomenuti da će zadnja sedišta u H3T moći da se sklope, kako bi se dobio dodatni prostor za prtljag. Proizvodnja H3T počinje u oktobru 2008. godine, a GM (vlasnik Hummera) planira godišnju prodaju od oko 35.000 komada ove varijante H3.

 




«Prethodni   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13