home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mercedes je još u januaru ove godine na salonu automobila u Detroitu predstavio dve koncept verzije svog novog kompaktnog SUV modela GLK (nazvane Vision GLK Freeside i Vision GLK Townside), a za salon u Ženevi (počinje sledeće nedelje) Mercedes je pripremio još jednu GLK studiju, zvanično nazvanu Vision GLK Bluetec Hybrid. Već iz imena se vidi najznačajnija karakteristika ovog automobila, tj. hibridni pogon, koji se sastoji od kombinacije 2,2 litarskog četvorocilindričnog turbo-dizel agregata i elektromotora. Kombinovana snaga iznosi 165kW/224KS i 560 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 7,3 sekunde, maksimalnu brzinu od 215 km/h, potrošnju od samo 5,9 litara na 100 km i emisiju CO2 koja iznosi 157 grama po kilometru. Vision GLK Bluetec Hybrid je opremljen i Mercedesovom Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi) i start-stop sistemom, pa ovaj koncept automobil već sada zadovoljava buduće EU6 standarde. Od ostalih Merdesovih caka, Vision GLK Bluetec Hybrid ima i Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, HDD navigaciju, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone. Mercedes Vision GLK Bluetec Hybrid je dugačak 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), stoji na aluminijumskim točkovima od 20 inča, ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase. Inače, serijska verzija Mercedesa GLK će se na tržištu naći već ove jeseni.






Ssangyong Chairman W

1 Mar 2008 - 00:58 Noviteti Link

Korejski Ssangyong (nama najviše poznat po terenskim vozilima originalnog dizajna) je objavio još nekoliko novih zvaničnih fotografija i video o svojoj novoj luksuznoj limuzini Chairman W, koja zamenjuje dosadašnji Chairman. Na slikama se primećuje prilična sličnost bokova novog automobila sa modelima BMW-a, što verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "veliki domaći model" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji se od januara ove godine prodaje u Južnoj Koreji. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Chairman W je inače dugačak 5,11 metra, širok 1,90 metra, visok 1,50 metra, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2,97 metra (postojaće i produžena Limousine varijanta sa 5,41 metara dužine i međuosovinskim rastojanjem od 3,27 metara). Što se motorizacije novog Chairmana W tiče, Ssangyong će u njega ugraditi i 5,0 litarski V8 benzinac, uparen sa 7-stepenom 7G-TRONIC automatskom transmisijom, a pogon je 4-Tronic na sva četiri točka (u ponudi će biti i manji 3,6 litarski V6 motor). Chairman W će u opremi imati 10 vazdušnih jastuka, Harman-Kardon audio sistem i aktivni cruise control.

VIDEO : Ssangyong Chairman W




Švajcarski maloserijski proizvođač Peraves će domaći salon automobila u Ženevi (6.-16. mart) iskoristiti da javnosti ponovo prikaže svoj Monotracer, zanimljivo vozilo na dva točka, koje po navodima fabrike može da postigne 250 km/h, dok mu ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,8 sekundi. Monotracer ima mesta za dve osobe (koje naravno sede jedna iza druge), dok se vrata otvaraju u vis kako bi se obezbedilo dovoljno mesta za nesmetani ulazak/izlazak oba putnika. Peraves je Monotracer inače prvi put predstavio prošle godine, takođe na salonu u Ženevi, samo što je taj model još uvek bio u ranoj fazi razvoja. Ovu konačnu verziju Monotracera pokreće četvorocilindrični benzinski motor sa 96kW/130KS pri 8750 o/min. i 117 Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., čija potrošnja iznosi 3,6 litra goriva na 100 km (emisija CO2 je 85 g/km). Peraves se nada da će uspeti da plasira 100 primeraka Monotracera godišnje, i to po ceni od 52.000 evra.




«Prethodni   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13