home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Opel je objavio još jednu tzv. teaser sliku svog novog automobila srednje klase, nazvanog Insignia, koji će svetsku premijeru imati u julu ove godine, na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Prva teaser fotografija (na njoj se vidi deo zadnjeg dela automobila) je inače puštena u javnost u novembru prošle godine, kada je nemački proizvođač i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia, što je ime Opelovog atraktivnog koncept automobila iz 2003. godine. Nova fotografija prikazuje prednji deo automobila, ali se sem maske i delimično svetala, drugi detalji ne vide (zato se ovo i zove teaser slika). Kako se najavljuje, Insignia će predstavljati radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia će koristiti novu Epsilon 2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina oko 4,80 metara ili 20 cm više od Vectre), a uz bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom), atraktivniji dizajn i bogatiju opremu, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Kako sada stvari stoje, Insigniu će pokretati agregati od 4 i 6 cilindara, sa snagom i do 250 konja, a u toj paleti posebno mesto zauzeće novi dizelaši sa 180 i 200KS. Insignia će se nuditi u verziji limuzine, hatchbacka i karavana, prodaja će početi pred kraj ove godine, dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. Inače, Opel je prvu generaciju Vectre predstavio još 1988. godine (nasledila je Opel Asconu) i od tada je prodato ukupno oko 5,5 miliona primeraka automobila sa ovim imenom.






Dodge Nitro by Cobra

12 Mar 2008 - 00:48 Tuning Link

I Dodgeov Nitro je prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini ekskluzivni elementi (prednji "bul bar" i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovom Nitrou daju atraktivniji i individualniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi, koji osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.



Posle modela CLR X530 sa benzinskim V8 motorom (na bazi BMW-a X5 4.8i), tjuning kuća Lumma Design je sada paletu tog modela proširila i sa dve dizel verzije, napravljene na osnovi BMW-a X5 3.0d i X5 3.0sd. I ovaj CLR X530 karakteriše agresivan aerodinamički kit (modifikovan prednji branik sa integrisanim svetlima za maglu i velikim otvorima za vazduh, široki pragovi, revidirani zadnji branik sa četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, proširenja blatobrana, nova hauba motora od karbon fibera, kao i nova kućišta retrovizora i "trepavice" na prednjim svetlima), ogibljenje spušteno za 40 mm, točkovi veličine 22 inča, doterana unutrašnjost (koža, Lumma sportski volan, aluminijumske pedale i odmorište za nogu i brzinomer koji pokazuje brzinu do 330 km/h) i naravno pojačani motori 3.0d i 3.0sd. Prvi je pojačan na 275KS i 600 Nm obrtnog momenta, a drugi na 330KS i 660 Nm (snaga je povećana revidiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora, novim sportskim filterom za vazduh i sportskim izduvnim sistemom).

    



Peugeot 207 Van Sports

12 Mar 2008 - 00:21 Tuning Link

Peugeot je kupcima Peugeota 207 Van koji žele nešto više od običnog gradskog transportera za svaki dan, ponudio poseban fabrički Sports paket za atraktivniji izgled ovog automobila. Sports paket u ovom slučaju podrazumeva SP Body Kit (modifikovani branici, zadnji krovni spojler, saćasti gril), svetla za maglu, RC Stripe Kit (znak lava na bokovima i crvena traka koja se proteže od prednje haube, preko krova i zadnjih vrata do zadnjeg branika), sportski izduvni sistem sa duplim završetkom, aluminijumske točkove od 17 inča, sportski vrh ručice menjača i ručne kočnice, Bluetooth Kit, kao iPod Kit. Sve ostalo je isto kao i na običnom 207 Van, koji se od standardnog, putničkog modela 207 razlikuje po izostanku zadnjih bočnih stakala i zadnjih sedišta. Zbog toga ova komercijalna Van verzija sa 207-icom hatchback deli iste dimenzije (dužina 4030 mm, širina 1920 mm, visina 1470 mm i međuosovinsko rastojanje 2540 mm), dok je korisna zapremina 1,1 kubnih metara, a nosivost iznosi 450 kg.     



Saabov najnoviji koncept automobil, 9-X BioHybrid, proglašen je za najbolji koncept ("Best Concept") ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi, čime je stao uz rame sa takođe veoma uspešnim Saabom Aero X conceptom, koji je pre dve godine na salonu u Ženevi osvojio nagradu "Best in Show". Anthony Lo, direktor Advanced Designa pri General Motorsu Europe, izjavio je u ime dizajnerskog tima da su "oduševljeni što je naš posao priznat ovom prestižnom nagradom". Što se samog koncepta 9-X BioHybrid tiče, sem izgledom (produžena linija krova, veliki točkovi od 21 inča u obliku turbine, kratki prepusti karoserije, futuristička unutrašnjost za četiri osobe i sa instrumentima koji se protežu i na vrata), ovaj automobil privlači pažnju i svojim hibridnim pogonom, koji se sastoji od kombinacije 1,4 litarskog BioPower turbo agregata, elektromotora i litijum-jonskih baterija. Menjač je manuelni sa šest stepeni prenosa, dok je pogon samo na prednje točkove. Kako bi se što više smanjila potrošnja goriva, 9-X BioHybrid concept je opremljen i regeneracijom kočione sile i stop-start tehnologijom. Saab 9-X BioHybrid concept može da koristi i E85 gorivo i benzin, pa od toga zavise snaga, performanse i potrošnja. Tako na E85 gorivo snaga ovog automobila iznosi 147kW/200KS i 280 Nm, a kada se koristi benzin snaga je 125kW/170KS i 230 Nm. Na E85 gorivo 9-X BioHybrid od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, postiže 216 km/h, troši 6,4 litra goriva na 100 km, emituje 105 grama CO2 po km, dok sa pogonom na benzin postiže maksimalnih 192 km/h, do stotke mu treba 8,3 sekunde, troši 4,9 litara i emituje 117 grama CO2 po km.




 

Posle skoro 12 godina proizvodnje, Škoda je proizvela jubilarni, 2-milioniti primerak svog modela Octavia. Jubilarac je bila Octavia Scout 2,0 TDI srebrne boje, a sišla je sa proizvodnih traka Škodine fabrike u Vrchlabi. Prva Octavia je inače predstavljena još 1996. godine, dok je aktuelna druga generacija promovisana pre tačno četiri godine. Prva generacija se međutim i dalje proizvodi (kao Octavia Tour), pa je tako prošle godine sa proizvodnih traka sišlo 72.529 Octavia Tour i 237.422 Octavia druge generacije. Od 2007. se nova Octavia proizvodi i u Kini (pod imenom Ming Rui), dok se u Indiji prodaje kao Škoda Laura. Inače, za proteklih 12 godina, češka fabrika je proizvela ukupno 1.315.000 primeraka prve Octavije i 685.000 komada druge generacije. I američki Dodge ovih dana obeležava važan jubilej, i to proizvodnju 25.000-tog primerka već odavno legendarnog sportskog modela Viper, koji je u svojoj prvoj generaciji počeo da se prodaje još u januaru 1992. godine.

 



Izvor : www.tanjug.co.yu    

Delegacija kineske kompanije "Faw", u pratnji predstavnika ambasade te zemlje u Beogradu, Ministarstva ekonomije i Agencije za privatizaciju, obišla je danas Grupu "Zastava vozila" u Kragujevcu, gde se upoznala sa potencijalima fabrika kamiona i automobila koje su u predtenderskom postupku za privatizaciju.
Posle obilaska proizvodnih pogona, pomoćnik generalnog direktora kineske kompanije Ksin Hjaugung izjavio je novinarima da je "današnja poseta početak saradnje" i da će uslediti analiza potencijala kragujevačke "Zastave".
Zamenik direktora Republičke agencije za privatizaciju Vladislav Cvetković najavio je raspisivanje tendera za Fabriku automobila sredinom aprila, a današnji dolazak predstavnika kineske kompanje ocenio kao prvu značajniju posetu Fabrici automobila, za koju je u decembru prošle godine objavljen predtenderski postupak.
Reč je o ozbiljnom investitoru sa kojim ćemo uskoro posetiti i Pribojski "Fap", rekao je Cvetković i objasnio da se radi o uzvratnoj poseti kineskih privrednika, jer je državna delegacija Srbije u decembru prošle godine posetila tu kompaniju.
Kompanija "Faw" je najveća državna kompanija koja godišnje proizvede blizu milion i po vozila, ima 130.000 zaposlenih u šest fabrika u Kini, rekao je Cvetković i dodao da ta kompanija ima i zajednička ulaganja sa velikim evropskim i japanskim proizvođačima automobila za kinesko tržište.
Pored automobila, Kompanija "Faw" proizvodi i specijalna vozila, autobuse i kamione.
Cvetković je najavio dolazak i drugih potencijalnih investitora narednih nedelja, među kojima, kako je rekao i jednog evropskog proizvođača automobila.
Generalni direktor Grupe Zastava vozila Zoran Radojević ocenio je da je reč "o ozbiljnoj poseti koja je veoma dobro pripremljena", te i da su "partneru dati jasni i precizni podaci o mogućnostima kragujevačkih fabrika automobila i kamiona".
"Mi volimo da pomognemo da se realizuje privredna i trgovinska saradnja između Srbije i Kine", ocenio je u izjavi novinarima prvi sekretar kineske ambasade za ekonomska pitanja Jang Ccunmi.



Zastupnik Hyundaija za Srbiju, Hyundai Auto Beograd d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu), juče je i zvanično domaćoj javnosti predstavio naslednika Hyundaija Atos, koji je u skladu sa novim načinom obeležavanja modela u ovoj korejskoj kompaniji poneo ime i10. Kao i dosadašnji Atos, i novi i10 je pre svega mali gradski automobil (dužine 3565 mm, širine 1595 mm, visine 1540 mm), koji konkurente ima u Peugeotu 107/Citroenu C1/Toyoti Aygo, Fiat Pandi, Chevrolet Sparku, Renaultu Twingo, Kiji Picanto i sličnima. Bez obzira na svoje kompaktne dimenzije (idealne za gradsku vožnju i lakše parkiranje), novi i10 ima (za svoju klasu) dugačko međuosovinsko rastojanje od 2380 mm, što je u kombinaciji sa točkovima smeštenim u same uglove karoserije omogućilo više mesta u unutrašnjosti za petoro putnika i njihov prtljag (u osnovi 225 litara, a kada se obore zadnja sedišta zapremina prtljažnika iznosi 910 litara). Kupcima u Srbiji će u početku na rapolaganju biti verzije sa tri paketa opreme (Time, Trend i Taboo), jednim benzinskim i jednim dizel motorom : četvorocilindrični benzinac je zapremine 1,1 litra, raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min. (postiže152 km/h, do 100 km/h ubrzava za 15,6 sekunde, troši u proseku 5 litara benzina na 100km, emituje 119 grama CO2 po km), dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm (u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), u proseku troši 4,3 litra dizela na 100 km (fabički podatak), do stotke ubrzava za 15,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 165 km/h. Iz korejske firme stiže i najava da će na jesen ponudu dopuniti 1,2 litarski benzinac sa 55kW/75KS. Novi i10 se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija na raspolaganju je i 4-stepena automatska transmisija (sama ručica menjača se inače nalazi na centralnoj konzoli kako bi se poboljšala ergonomija i oslobodio prostor između sedišta vozača i suvozača). Što se samog interijera tiče, upotrebljeni su kvalitetniji materijali nego u Atosu Prime, instrument tabla je zaista pregledna (to isto važi i za preglednost iz automobila u svim pravcima), sedišta su dobro oblikovana, ima veliki broj ostava za sitnice, a viši je i nivo završne obrade (ovde i podatak da se i10 proizvodi u Hyundaijevoj fabrici u Indiji). Najjeftinija varijanta koja stiže sa paketom opreme Time i 1,1 litarskim benzinskim motorom, sa carinom i PDV-om u Srbiji košta 8.390 evra u dinarskoj protivvrednosti. Treba napomenuti i da je taj osnovni paket opreme prilično bogat pa tako sadrži ABS, Brake Booster, prednje i zadnje disk kočnice, vazdušni jastuk za vozača, servo upravljač, podešavanje nagiba stuba upravljača po visini, centralno zaključavanje, elektronsku blokadu paljenja motora, podešavanje nivoa osvetljenja instrumenata, podešavanje nagiba svetlosnog snopa glavnih svetala, predopremu za radio sa dva zvučnika i krovnom antenom, tonirana stakla, prednje i zadnje zavesice, zadnja svetla za maglu, naslone za glavu na prednjim sedištima koji su podesivi po visini, 3 naslona za glavu na zadnjoj klupi podesiva po visini, pojaseve na prednjim sedištima sa električnim predzatezačima, standardizovane kopče za dečije sedište (ISO FIX), 60:40 preklopiva zadnja sedišta, svetlo u prtljažniku, čelične felge 4.0 B x 13", pneumatike 155/70 R13. Inače, Hyundai Auto Beograd d.o.o. će novi i10 izložiti i na predstojećem salonu automobila u Beogradu, koji se ove godine održava u periodu od 13. do 19. marta i pod nazivom BG Car Show 02.



Oni koji nemaju strpljenja da čekaju 2010. godinu, kada Fiat treba da startuje sa proizvodnjom Giardiniera (karavan) verzije novog retro Fiata 500, rešenje već sada nudi italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna, koji je na salonu u Ženevi predstavio originalni Fiat 500 WoodyWagon. Najkraće rečeno, novi 500 WoodyWagon predstavlja produženu varijantu Fiata 500, čime je milanska firma postala i prva koja je promenila osnovne dimenzije i oblik ovog gradskog mališana. Sem produženog zadnjeg prepusta (čime je povećana i zapremina prtljažnog prostora na 440 litara), WoodyWagon ima i veće zadnje bočno staklo, nova zadnja svetla, stakleni panoramski krov, vrata prtljažnika koja se otvaraju u dva dela, veće aluminijumske točkove i detalje od drveta na karoseriji (time opravdava i ono Woody u svom imenu). Novi Fiat 500 WoodyWagon pokreće modifikovani 1,4 litarski agregat sa mehaničkim kompresorom, koji umesto standardnih 100KS i 131 Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 156KS i 170 Nm (kakav se već nalazi u Fiatu 500 Castagna Qinquino), što je dovoljno za najveću brzinu od 200 km/h. Naravno, ovako nešto košta, pa Carrozzeria Castagna za svoj rad zahteva 63.000 evra... Međutim, tu nije i kraj planova ove milanske kompanije sa Fiatom 500 WoodyWagonom. Naime, već je u toku razvoj ovog modela sa hibridnim pogonom, kao i verzije sa pogonom na sva četiri točka (sa komponentama Fiatove Pande 4x4).



Kompletna serija od nešto preko 200 primeraka (koliko je planirano za ovu godinu) novog Rolls-Royce Phantoma Coupe (o njemu više OVDE) je prodata pre nego što je ovaj automobil uopšte i predstavljen na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, izjavio je prvi čovek britanske marke (pod kontrolom bavarskog BMW-a) Ian Robertson. Ono što čelnike Rolls-Roycea još više može da raduje, jeste činjenica da je čak dve trećine kupaca Phantoma Coupe po prvi put kupilo model ove kompanije, odnosno da se ostvaruje njihov plan da novim automobilima privuku širu klijentelu. Slično se dešava i sa modelom Phantom Drophead Coupe (kabriolet verzija Phantoma), koji je rasprodat sve do sredine naredne godine. Inače, prošle godine je prodato 250 primeraka Phantoma Drophead Coupe, dok je ukupno u svetu prodato 1010 Rolls-Royce automobila. S druge strane, i Bugatti Automobiles S.A.S (u vlasništvu Volkswagena) ima razloga za zadovoljstvo. Naime, posle nešto više od dve godine, prodato je ukupno 220 primeraka superbrzog (i superskupog) Veyrona 16.4. Od tog broja, 132 su već u garažama svojih srećnih i bogatih vlasnika, a ovde treba podsetiti da Bugatti planira ukupnu proizvodnju od 300 komada ovog modela. Kako bi zadovoljio povećanu potražnju kupaca za individualizaciju, Bugatti je tokom proteklih nekoliko meseci javosti predstavio i dve posebne edicije Veyrona, nazvane Pur Sang i Fbg par Hermes (ovaj poslednji upravo ima premijeru na salonu automobila u Ženevi).




Španski Seat je upravo proširio paletu pogonskih agregata u svom (pro)terenskom modelu Altea Freetrack, i to 2,0 litarskim TDI dizel motorom od 140KS. Do sada je ponuda obuhvatala 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS. Novi 2,0 litarski TDI (naravno sa DPF filterom čestica čađi) dakle raspolaže sa 103kW/140KS i 320 Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., postiže 193 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,1 sekundu (ubrzanje od 80 do 120 km/h u petom i šestom stepenu prenosa inače iznosi 10,3 sec, odnosno 13,1 sekundu). Što se potrošnje tiče, ona po fabričkim podacima i u kombinovanom ciklusu iznosi 6,5 litara na 100 km, a emisija CO2 je 171 g/km. Od estetsko-vizuelnih dodataka, Altea Freetrack 2,0 TDI (kao i ostale Altee Freetrack) ima masivnije i robusnije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštitu pragova i blatobrana, kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovne nosače. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije, a sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled (klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL). Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove, a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra, dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu, a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Standardna oprema Altee Freetrack obuhvata automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ABS, ESP + DSR sistem, EBA, TCS, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.  



Jedan od najzanimljivijih (svakako jedan od najlepših) noviteta na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) jeste i ovaj Alfa Romeo 8C Spider, odnosno otvorena verzija već poznatog Alfinog sportskogkupea 8C Competizione. Kao i pomenuti 8C Competizione, i novi 8C Spider će biti ponuđen u limitiranoj seriji od svega 500 primeraka, a pokretaće ga i isti motor. Tačnije, radi se o 4,7 litarskom V8 agregatu sa 331kW/450KS pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta, čija se snaga preko šestostepene robotizovane transmisije (sa komandama za menjanje brzina na volanu) prenosi na zadnje točkove (veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 245/35 napred, a 285/35 pozadi). Inače, karoserija ovog dvoseda je napravljena od karbon fibera, kočnice su karbon-keramičke (diskovi napred od 380 mm, a nazad 360 mm), a tu je i poznat Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.



VIDEO : Infiniti FX50

10 Mar 2008 - 22:14 Noviteti Link

Više o Infinitiju FX50 možete pročitati OVDE.



Ove godine će na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) biti organizovane dve izložbe vozila – BG CAR SHOW 02 i Beotruck 08. Prvo je na redu manifestacija BG CAR SHOW 02, koji se održava od 13. do 19. marta, gde će domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložiti i automobile koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu. Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima biće predstavljena kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije biće upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a biće održana i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok će na posebnom poligonu ispred Hale 3 biti organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a pripašće i vredne nagrade – prva nagrada je Opel Astra Classic II (izvlačenje ove nagrade biće poslednjeg dana sajma, 19. marta u 17 sati), dok su druga i treća - put u Peking na Olimpijske igre. Važno je napomenuti da nije reč o osvajanju običnog aranžmana, već o putovanju sa olimpijskom reprezentacijom Srbije. Zanimljivost predstavlja i projekat SMS INFO, a reč je o mogućnosti da svaki pošiljalac SMS poruke dobije odgovor o tehničkim karakteristikama i ceni automobila za koji su zainteresovani, upotpunjen podacima o prodavcu. Posebno zanimljiv događaj biće i 18. Tuning Styling Show, koji će se na Beogradskom sajmu održati 14. marta sa početkom u 12 sati. Iz bogatog programa se izdvaja međunarodna izložba na kojoj će biti prikazani najlepše sređeni automobili zemalja iz okruženja. Atrakciju će upotpuniti nezaobilazno takmičenje "1 na 1 - dB" za izbor auta sa najglasnijim audio sistemom, izbor najlepše sređenog automobila, atraktivne dens igračice, muzički performansi, plesna grupa Golden Stars i koncert benda High Way. Radno vreme Beogradskog sajma radnim danima je od 10 do 19 sati (vikendom do 20 sati), dok cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG CAR SHOW 02 važiti i za izložbu Beotruck 08.

NAJAVLJENE PREMIJERE :

ALFA ROMEO (Brera), AUDI (A4 2,0 TDI, A4 2,7 TDI, A5 3,0 TDI quattro), BMW (X6), CITROEN (C5 berlina i C5 Tourer), FIAT (novi Fiat 500), FORD (obnovljeni Focus), GLOBUS AUTO (kineski elektromodeli EV 1, EV 5 i EV 6), HONDA (Civic Hybrid), HYUNDAI (i10, i30 CW - karavan), JEEP (novi Cherokee), KIA (Pro_cee´d, obnovljeni Picanto), LAND ROVER (Range Rover Sport S/C 2,7TD), LADA (Priora), MAHINDRA Goa DX 2,5 CRDe, MAZDA (nova Mazda6 i obnovljena Mazda5), MERCEDES (C klasa T-model, odnosno karavan), MITSUBISHI (LAncer 2,0 DI-D dizel), OPEL (obnovljena Zafira), PEUGEOT (308, SUV model 4007 i 207 SW- karavan), RENAULT (novi Twingo, novi Kangoo, Clio Grandtour i Laguna Grandtour), SSANGYONG (Kyron Prestige 2,7 XDI), SUZUKI (Splash), ŠKODA (novi Superb i Fabia II Combi), TOYOTA (Land Cruiser V8), VOLKSWAGEN (SUV model Tiguan) i VOLVO (novi V70 i XC 70).

SAJAMSKI POPUSTI :

ALFA ROMEO : Uvoznik ovih italijanskih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) spustio je cene modela GT 2,0 JTS za 1910 evra, Alfe 147 sa 2,0 litarskim benzincem i 1,9 JTD dizelašem za 2200 evra, dok se najveći popust odnosi na Alfu 159 2,2 i iznosi 3540 evra.  

HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 5 odsto. Za Hondu Civic hatchback, Accord i Legend popust iznosi 5%, za Civic sedan popust je 3%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).

CHEVROLET : Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom je jeftiniji za 3000, a Lacetti sa benzinskim agregatom, Epica i Captiva za 2000 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu

CITROEN : Za sve modele odobrava se popust od 5 odsto, a firma Vitro Group (www.citroen.co.yu), ovlašćeni uvoznik ovih francuskih automobila za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Leasingom nastavlja sa odobravanjem posebnih uslova prilikom kupovine automobila na operativni lizing. To znači da visina mesečne rate, umesto dosadašnjih 50% plate, može da iznosi 100% plate.

PEUGEOT : U ponudi su modeli Peugeot 307 1,6E OXYGO (košta 14.990 evra), Peugeot 207 1,4E je na popustu od 500 evra (staje 12.490 evra), mali gradski model 107 košta 8830 evra, limuzina 407 1,8E Confort Pack ima cenu od 19.990 evra, 206 One Line 1,4E 11.490, a 206 sedan 10.990 evra. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu).

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za SX4 Sedan (sada staje 15.900 evra),  SX4 ima cenu sniženu za 400 evra (14.500 evra), dok Swift 1,2 GLX ima cenu od 12.190 evra.

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (www.velauto.co.yu) daje popuste i poklone za sve modele u ponudi. Pajero (količine iz 2007. godine) jeftiniji je za 6500 evra, Lancer za 1000, Colt kabriolet za 2200, a L200 od 700 do 1200 evra. Uz standardni Colt i Outlander na poklon se dobija dodatna oprema.    

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji treba platiti 11.990 evra sa PDV. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka. Modeli Leon Cupra i Leon FR su na popustu od 2000 evra, a ako se odlučite za kupovinu na lizing preko Porsche Mobilitija, na poklon dobijate i kasko osiguranje ili dodatni popust od dva ili tri odsto (zavisno od izabranog modela). To nije sve iz Seata, jer su na popustu svi modeli iz 2007. godine, koji se nalaze na lageru. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (seat-scg.com).

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351) je do kraja BG CAR SHOW-a spustila cene za 10 modela ova tri brenda, i to čak do 6000 evra. 

VOLKSWAGEN : Povodom predstojećeg salona automobila u Beogradu, uvoznik Volkswagenovih automobila za Srbiju, firma Porsche SCG (www.volkswagen.co.yu), do 25. marta za sve modele u svojoj ponudi odobrava popust u iznosu od 5% (uz dodatnih 2% ukoliko se vozilo kupuje preko Porsche Mobilitija). Na ovogodišnjem BG Car Showu izlagaće oba beogradska Volkswagen dilera – Porsche Sever (Zrenjaninski put 11, tel. 011/2075-610) i Autokomerc Komision (Oblakovska bb, tel. 011/3060-400). Na štandu, koji se tradicionalno nalazi na istom mestu u Areni hale 1, biće izloženo 9 automobila: Polo, Golf, Golf Variant, Passat, Touran, Eos, Touareg i premijerno model Tiguan. Tiguan kao novi model na našem tržištu jedini ne podleže kupovini putem sajamskog popusta (najjeftiniji Tiguan inače košta 26.883 evra sa PDV-om).

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., internet : www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke, pa tako sniženje za Rio iznosi od 2000 do 2700 evra, Magentis staje 5000 evra manje, Cerato sada košta 12.990 evra (benzinac), odnosno 13.990 evra (sa dizel motorom), za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra (bazni model staje 19.990 evra), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) na sniženju od 2363 do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam) godina.

SSANGYONG : Na sajamskom sniženju od 5% su modeli Rexton II, Actyon, Actyon Pick-up i Kyron. Ssangyong kod nas prodaju Asta-ATT Holding iz Novog Sada (Partizanska 40, tel. 021/443-236) i Auto Trend-Att Holding iz Zemuna (Cara Dušana 266, tel.011/3073-300).

OPEL : Za vreme sajma automobila u Beogradu, Opelovi automobili (modeli Astra H, Meriva, Zafira, Vectra i Antara) biće jeftiniji do 2500 evra (zavisno od modela), dok će kupci Astre Classic II i Corse na poklon dobiti satelitsku navigaciju sa mapom Srbije. Zvaničan sajt : www.opelauto.co.yu

RENAULT : U toku je tradicionalna akcija "Zeleno srce", tokom koje su pojedini modeli ovog francuskog proizvođača jeftiniji od 1300 do 3000 evra. Clio III je na popustu od 1300 do 1600 evra, Megane sedan je jeftiniji za 3000 evra, Megane berline 2500, Scenic i Grand Csenic 2800, Kangoo Express 1519, a Master i Trafic za 2360 evra. Zvaničan sajt uvoznika Renault Nissan Srbija je : www.renault.co.yu

DACIA : Samo za vreme trajanja BG Car Show-a traje ponuda za Logan Preference, koji košta 8550 evra + 1 evro klima uređaj. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika je www.dacia.co.yu

SUBARU : Modeli ove marke nisu na popustu, ali naš uvoznik (www.subaruserbia.com) svim kupcima nove Impreze poklanja Bluetooth uređaj, vredan 400 evra.

MAZDA : Svi modeli Mazde3 su na sniženju od 1500 evra, pa osnovni model (sa 1,4 litarskim benzincem i petora vrata) sada može da se dobije već za 14.999 evra. Mazdine automobile u Srbiji prodaje firma Profil Internacional iz Beograda (www.mazda-profil.co.yu).

FIAT : Kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) na sniženju ima Fiat Grande Punto (- 900 evra), Lineu (- 800 evra) i Bravo (- 1000 evra).  

FORD : Sve do 31. marta Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju (www.ford.co.yu), odobrava popuste za modele koji se nalaze na zalihama. Tako  je Fiesta (zavisno od verzije), jeftinija od 1.570 do 2.330 evra, za Ford Fusion popust se kreće od 1850 do 3180 evra, Focus Classic (u varijantama sa 4 vrata i karavan) je na sniženju od 2160 do 3260 evra, Ford C-MAX je jeftiniji za 1800 evra, dok se pojedine verzije novog Mondea mogu nabaviti sa popustom od 590 do 1010 evra.

HYUNDAI : Zastupnik korejskog Hyundaija za našu zemlju, Hyundai Auto d.o.o. (www.hyundai-auto.co.yu), spremio je posebne poklone za kupce vozila na Beogradskom sajmu u periodu od 13. do 19. marta. Za Atos Prime: 5 godina besplatno redovno servisiranje, metalik boja i radio CD mp3, Getz: Radio CD mp3. Za Getz 1.6 GLS 3vr. u opremi 5+ 5 godina besplatno redovno servisiranje, Accent: Radio CD mp3. Za Accent (MC) 1.6 GL 3Vr. u opremi leader 5+ i za Accent (MCT) 1,6 GLS 4Vr. u opremi 5+ 5 godina besplatno redovno servisiranje, za Hyundai i30: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Hyundai i30CW: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Matrix: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Sonata: Plinski uređaj Landirenzo (za vozila sa benzinskim motorom), Coupe: Garmin Nüvi 200 GPS Navigacioni uređaj, Tucson: Originalni Radio CD mp3 i zadnja stop svetla u crnoj ili srebrnoj boji. Plinski uređaj Landirenzo (za vozila sa benzinskim motorom) odnosno Bonove za gorivo za 10.000 km (za vozila sa dizel motorom), Santa Fe: - JJ PAKET (za ograničenu količinu vozila proizvedenih 2007. godine, a paket, između ostalog, sadrži P BOX Chip Tuning, BULL-BAR prednji 60mm, zadnje senzore parkiranja) i za Hyundai VAN H-1: Radio CD mp3 i zadnje parking senzore

ŠKODA : Auto Čačak (www.autocacak.co.yu), generalni uvoznik Škode, u predsajamskom periodu nudi popust od pet odsto za Škodu Octaviju i novu Fabiju, dok za sve ostale modele popust iznosi sedam odsto.



Švajcarski dizajner Franco Sbarro na domaćem terenu ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi publici predstavlja jedan zaista zanimljiv hibridni automobil, nazvan Assystem City Car. Zanimljiv je po originalno rešenom načinu parkiranja, tačnije Assystem City Car se neverovatno lako parkira (video dovoljno govori). To nije zasluga samo njegovih skromnih dimenzija (dužina 3,60, širina 1,60 i visina 1,60 metra) ili male težine od samo 600 kg, već pre svega zato što ovaj koncept ima tri osovine; jednu smeštenu centralno sa dva točka i po jedan točak na prednjem i zadnjem kraju automobila. Prednji točak pokreće elektro motor sa 20 kW/27KS (dovoljan za maksimalnu brzinu od 50 km/h i autonomiju od 30 km), dok zadnju osovinu pokreće mali motor sa unutrašnjim sagorevanjem od 60KS, uz čiju pomoć Assystem City Car može do 130 km/h i ima autonomiju od 600 km (sem pojedinačno, ovi motori mogu da rade i zajedno).