home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Jaguar XKR-S

4 Mar 2008 - 22:40 Noviteti Link

Jaguar je za salon u Ženevi pripremio novu limitiranu ediciju svog kupea XKR, koji će se na evropskom tržištu naći na leto ove godine (biće napravljena serija od samo 200 komada). Novi XKR-S predstavlja najbrži i najagilniji serijski Jaguar XK, a to je postignuto smanjenjem težine, poboljšanom aerodinamikom, unapređenim upravljenjem i ukidanjem elektronskog ograničenja maksimalne brzine. 4,2 litarski kompresorski motor (u paru sa 6-stepenom sekvencijalnom automatskom transmisijom) razvija 420KS i 560 Nm obrtnog momenta, što je u slučaju Jaguara XKR-S dovoljno za maksimalnu brzinu od 280 km/h (standardni XKR ima blokadu na 250 km/h) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde. Po fabričkim podacima, kombinovana potrošnja ovog 1665 kg teškog automobila iznosi 12,3 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 294 g/km. U paketu su još i revidirano ogibljenje (spušteno za 10 mm u odnosu na običan XKR), Alcon R Performance kočnice (6-klipna kočiona klešta napred, 4-klipna pozadi, diskovi od 400 mm napred i 350 mm nazad), Vortex aluminijumski točkovi od 20 inča (sa Pirelli P Zero gumama), posebna Ultimate Black metalik boja, doterani eksterijer (novi prednji spojler, pragovi, zadnji branik sa integrisanim difuzorom, drugačiji zadnji spojler) i interijer (kožna sedišta, revidirana instrument tabla, trokraki kožni volan, alu pedale, 525W Premium Audio sistem, poseban XKR-S logo na naslonima za glavu i patosnicama...).






Korejska Kia na salonu automobila u Ženevi izlaže ukupno tri SOUL koncept automobila, koji najavljuju skori dolazak serijskog komapktnog crossovera sa ovim imenom (pojaviće se u septembru ove godine na salonu u Parizu). Na prvoj slici se nalazi SOUL Burner, koji predstavlja "lošeg momka" u celoj SOUL porodici (veliki deo odgovornosti za to leži u ratničkom izgledu sa "tetovažama" na karoseriji i zanimljivim točkovima u crno-crvenoj kombinaciji boja). SOUL Diva (druga slika) je kreiran kao modni detalj za žene kojima je izgled automobila važan kao i njihova odeća, a karakterišu ga crna kožna sedišta, interijer u kombinaciji crne, bele i zlatne boje (zlatna boja je upotrebljena i na točkovima, bočnim zaštitnim lajsnama, kvakama, krovnim nosačima i grilu hladnjaka), kao i stakleni panoramski krov. Treći koncept je nazvan SOUL Searcher  (ako ništa drugo, Kiji treba odati priznanje na imenima ova tri automobila), namenjen je onima malo konzervativnijima koji ne žele da privlače pažnju, a odiše bojama i teksturom interijera u duhu istočnjačke kulture. Kia tvrdi da će sa modelom SOUL startovati sa potpuno novim segmentom i time privući (mlađe) kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za SOUL kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion.

  

VIDEO : Kia SOUL Burner/Diva/Searcher




Nama verovatno najzanimljiviji novitet ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi (danas otvoren za novinare, a za publiku počinje 6. marta) jeste ova nova Dacia Sandero, koja u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju već nekoliko godina poznatog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti). Sandero je inače promovisan još pre nekoliko meseci u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo potpuno isto. Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta, i to na 1200 litara (naslon zadnjih sedišta je deljiv u odnosu 60:40). Sandero je inače širok 175 cm, međuosovinsko rastojanje je 259 cm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm. Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 90KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS. Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja je već startovala u Brazilu, dok će Evropljanima biti dostupan od juna ove godine. Ovde i napomena da će Dacia (kao i za ostale svoje modele) i za Sandero odobravati garanciju u trajanju od tri godine.

VIDEO : Dacia Sandero




Posle verzije sa troja vrata, Ford je danas promovisao i potpuno novu generaciju svoje Fieste u praktičnijoj varijanti sa petora vrata. Za nju važi praktično sve ono što je rečeno za trovratnu verziju (i dimenzije su im iste). Dakle, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta, poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da nova Fiesta putnicima nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Fiestu će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km i potrošnjom od 3,8 litara dizela na 100 km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine proizvodiće se i u Valensiji. Slike nove Fieste sa troja vrata možete pogledati OVDE.



Iznenađenje iz Renaulta. Naime, sem sportskog Twinga RS, SUV modela Koleos i Lagune GT sa upravljanjem na sva četiri točka, Renault na salonu u Ženevi predstavlja i svoju novu studiju Megane Coupe Concept. Drugim rečima, ovo je najava treće generacije Renaulta Megane, koga u serijskoj verziji možemo očekivati već na jesen ove godine na salonu u Parizu (takođe ukazuje i na Renaultovu evoluciju ka fluidnijem, sportskijem stajlingu). U francuskoj fabrici ističu da je Megane Coupe Concept namenjen kupcima, koji od svog vozila ne traže samo uživanje u vožnji, već njime žele da izraze i svoju individulnost. Za tu individualnost su velikim delom odgovorna velika vrata koja se otvaraju u vis, atraktivni sedmokraki aluminijumski točkovi od 21 inča (Gume Michelin Pilot Sport, dimenzija 245/35 ZR 21), LED svetla (uključujući i ona za maglu), veliki otvori za vazduh napred, moćan zadnji deo, veliki panoramski krov i futuristička, ali u minimalističkom stilu uređena unutrašnjost (u preovlađujućoj crvenoj boji, sa centralnom konzolom koja se proteže do zadnjih sedišta i klima uređajem u četiri zone, koji dozvoljava svakom putniku da individualno podešava temperaturu). Renault je za pogon ove studije (teške 1310 kg) izabrao 2,0 litarski turbo motor sa 147kW/200KS pri 5800 o/min. i 280 Nm obrtnog momenta pri 2600 o/min., koji je odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 220 km/h (motor je inače uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok je pogon na prednjim točkovima). Po fabričkim podacima Megane Coupe Concept se na svakih 100 km zadovoljava sa 6,5 litara goriva, dok mu emisija CO2 iznosi 154 grama po kilometru. Na kraju još dimenzije : dužina 4514 mm, širina 1908 mm, visok 1371 mm (sa podignutim vratima 2085 mm), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2749 mm (ovde i podatak je da zapremina prtljažnika skromnih 290 litara).

VIDEO : Renault Megane Coupe Concept

 



Kao što je bilo i najavljeno, Italijanski Lamborghini je objavio detalje o novoj verziji svog najmanjeg modela Gallardo, koja svetsku premijeru ima na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart). Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 30% napred i 70% pozadi). Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja (412kW) pri 8000 o/min. i 540 Nm obrtnog momenta pri 6500 o/min. (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Zahvaljujući smanjenju težine od 20 kg (sada 1420 kg) i snažnijem motoru, Gallardo LP560-4 ima bolji odnos težina/snaga, tačnije on iznosi 2,5 kg po KS, maksimalna brzina je 325 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,7 sekundi, a do 200 km/h mu treba samo 11,8 sekundi. Uprkos povećanju snage, fabrika tvrdi da novi Gallardo ima za 18% manju potrošnju goriva i emisiju CO2. Gallardo LP560-4 ima takođe poboljšanu trakciju, upravljivost i stabilnost pri velikim brzinama, kao i novo ogibljenje i optimizovanu aerodinamiku. Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točka. Ovaj novi Gallardo se i vizuelno razlikuje od dosadašnje verzije, što je zasluga doteranog prednjeg (nova svetla i branik sa tri otvora za vazduh) i zadnjeg dela automobila (drugačija svetla, crni gril koji se prostire celim zadnjim delom, četiri izduvne cevi i veliki difuzor), kao i novih 19-inčnih točkova sa Pirelli P-Zero gumama (napred 235/35 ZR 19, pozadi 295/30 ZR 19). Ovaj dvosed je inače dugačak 4345 mm, širok 1900 mm, visok 1165 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, a raspored težine je 43% napred i 57% nazad. Što se kočnica tiče, standardno se ugrađuju diskovi od 365 m napred i 356 mm pozadi, dok se kao opcija nude karbon-keramičke kočnice sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 356 mm nazad. Serijska oprema (između ostalog) podrazumeva prednje i bočne vazdušne jastuke, dvozonski klima uređaj, Lamborghini Multimedia System (uključujući i USB konektor), sportska sedišta sa el. podešavanjem, Bi-Xenon prednja svetla i LED dnevna svetla.



VIDEO I

VIDEO II

Više o novom VW Sciroccu možete pročitati OVDE



Nemački Audi na salonu automobila u Ženevi promoviše studiju sportskog Audija R8 TDI Le Mans sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom. Pomenuti V12 TDI motor (sa dva turbo punjača) raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (pri samo 1750 o/min.), a sa njim Audi R8 V12 TDI od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h (motor je inače uparen sa menuelnim šestostepenim menjačem i već zadovoljava buduće Euro 6 norme, koji stupaju na snagu 2014. godine). Ovo je inače za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke u odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS. Audi R8 TDI Le Mans Concept je i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga modifikovanog prednjeg dela sa većim otvorima za vazduh, doterane "single frame" maske, novog zadnjeg branika, atraktivnih aluminijumskih točkova, LED prednjih i zadnjih svetala, posebne "Brilliant Red" boje i staklenog krova sa ugrađenim otvorom za vazduh, koji je potreban centralno smeštenom motoru. Pogon je naravno quattro na sva četri točka, a snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine.

VIDEO : Audi R8 TDI Le Mans Concept




Alpina D3 Bi-turbo

4 Mar 2008 - 02:26 Tuning Link

U nemačkoj kompaniji Alpina su rešili da se poigraju sa modelom D3 Bi-turbo, pa su u njega ugradili četvorocilindrični 2,0 litarski bi-turbo dizel motor iz BMW-a 123d, samo što sada umesto standardnih 204KS i 400 Nm, ovde razvija 214KS i 450 Nm obrtnog momenta (specifična snaga iznosi 107 konja po litri zapremine). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 6,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 244 km/h. Zbog veće težine Alpina D3 Bi-turbo ima nešto veću potrošnju od donatora BMW-a 123d, tačnije, po podacima Alpine ona iznosi 5,9 litara na 100 km i emituje 156 grama CO2 po kilometru (BMW 123d troši 5,2 litre). Kao i svaki BMW Alpina, i D3 Bi-turbo ima Alpinin aero body kit, sportsko ogibljenje, novi sportski izduvni sistem i karakteristične Alpinine aluminijumske točkove.



Chevrolet je u svoju limuzinu Epica ugradio potpuno novi šestostepeni automatski menjač, koji može da se kombinuje sa sva tri motora : 2,0 i 2,5 litarskim benzincima (sa 143 i 156KS), kao i 2,0 litarskim turbo-dizel agregatom od 150KS. Po navodima same fabrike, novi menjač omogućava brže menjanje stepeni prenosa i manju potrošnju goriva u odnosu na njegovog petostepenog prethodnika. Chevrolet to ilustruje i podatkom da Epica 2,5 sa novim automatikom troši do 15% manje goriva pri konstantnoj brzini od 90-120 km/h u poređenju sa starim 5-stepenim automatskim menjačem. Takođe, i ubrzanje od 0 do 60 km/h je poboljšano za 10%.



Vulca V12 je nova kreacija italijanske kompanije Faralli & Mazzanti (F&M Auto), koja nam je od ranije poznata pre svega po svom modelu Antas V8. Ovog puta su se odlučili za ugradnju V12 agregata, koji u zavisnosti od zapremine razvija snagu u rasponu od 450 do 600KS. Za osnovnu verziju Vulce V12 je predviđen 6,0 litarski V12 sa 445KS i 600 Nm obrtnog momenta, sledi varijanta od 7,1 litra zapremine i sa 520KS i 730 Nm, dok je za one najzahtevnije na raspolaganju 7,5 litarski motor sa 600KS i 800 Nm. U osnovi, Vulca V12 predstavlja sportski 2+2 coupe sa aluminijumskom karoserijom, koja se odlikuje "modernim, elegantnim i agresivnim stajlingom." F&M Vulca V12 je inače dugačak 4,83 metra, širok tačno dva metra i visok 1,35 metra. F&M auto će Vulcu V12 (ručno) proizvesti u ograničenoj seriji od samo deset komada, i to po sledećim cenama : verzija 6,0 V12 sa 450KS koštaće 280.000 evra, snažniji 7,1 V12 od 520KS staje 320.000 evra, dok najsnažniji model 7,5 V12 sa 600KS ima cenu od 340.000 evra.

 



Startech Chrysler 300C

4 Mar 2008 - 00:53 Tuning Link

Tjuning kuća Startech iskoristiće salon automobila u Ženevi da javnosti prikaže svoj novi "ekskluzivni i inovativni" stajling program za nedavno blago obnovljeni Chrysler 300C sedan i wagon. Promene na spoljašnjosti obuhvataju novi prednji spojler sa dnevnim svetlima, pragove, poseban Startech hromirani gril, LED ulazna svetla (aktiviraju se prilikom otvaranja vrata) integrisani zadnji krovni spojler kod sedana, nove izduvne cevi Startecovog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika i nove petokrake startech Monostar IV točkove od 20 ili 22 inča (ovi od 22 inča imaju gume dimenzija 265/30 ZR 22). U paketu su još spušteno ogibljenje (za 40 mm), doterani interijer (Mastik koža, drvo, sportski volan, aluminijumske pedale i ručica menjača) i naravno SD6 tuning kit za povećanje snage 3,0 litarskog V6 CRD common-rail turbo-dizel motora. U praksi to znači povećanje sa 160kW/218KS na 193kW/262KS pri 4000 o/min. i 580 Nm umesto standardnih 510 Nm (u rasponu od 1600 do 2800 o/min.). Maksimalna brzina sada iznosi 238 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,2 sekunde (ovo su vrednosti za sedan verziju, dok wagon postiže 232 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi). 



Pored Lotusa Exige 270E Tri-fuel concept (o njemu više OVDE), Lotus će na 78. salonu automobila u Ženevi promovisati i doterani model Europa za 2008. godinu. Modifikovani Lotus Europa će se od juna ove godine evropskim kupcima nuditi u dve verzije; baznoj sa cenom od 37.500 evra i bogatijoj SE varijanti sa cenom od 41.500 evra (cene su bez poreza i ostalih troškova). Obe verzije se odlikuju većim nivoom komfora, kao i bogatijom opremom, odnosno i Europa i Europa SE sada imaju vazdušni jastuk za vozača i suvozača, dugme za start motora, kožna sportska sedišta i stereo sistem kao deo standardne opreme. Europa SE na sve to ima i nove aluminijumske točkove sa širim gumama (napred su 17, a pozadi od 18 inča) i AP Racing kočnice sa diskovima od 308 mm. Za pogon se brine centralno smešteni 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor, koji u Europi SE sada raspolaže sa 225KS i 300 Nm obrtnog momenta, dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi (do 160 km/h mu treba samo 13 sekundi) i najveću brzinu od 230 km/h.



Italijanski dizajn studio Bertone je danas objavio da će u Ženevi ipak predstaviti svoj novi koncept automobil Alfa Romeo B.A.T. 11 (B.A.T. je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica), ali se to neće desiti na salonu automobila u tom gradu, koji se inače za predstavnike medija otvara već sutra (traje do 16. marta). Razlog su veliki finansijski problemi u kojima se ova kompanija trenutno nalazi, pa će umesto na izložbenom prostoru sajmišta Palexpo, Alfa Romeo B.A.T. 11 Concept biti predstavljen na nekoj "lepoj lokaciji u Ženevi." B.A.T. 11 Concept se bazira na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, dok je insipracija za njegov zaista zanimljiv izgled pronađena u studijama B.A.T. 5, B.A.T. 7 i B.A.T. 9, koje je Nuccio Bertone napravio između 1953. i 1955.     



 

Proteklih meseci se dosta govorilo o nameri Porschea da preuzme većinski deo akcija Volkswagena, a danas je nadzorni odbor Volkswagen Groupe to i zvanično odobrio. To u praksi znači da će Porsche AG za oko 20 milijardi američkih dolara (detalji još nisu objavljeni) kupiti još 20% akcija VW-a, pa će njegov udeo sa sadašnjih 31%, porasti na 51 odsto.




«Prethodni   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13  Sledeći»