VIDEO : Seat Bocanegra Concept
Bocanegra Concept je najnovija studija španskog Seata, koja je premijeru imala na nedavno završenom salona automobila u Ženevi. Naravno, jasno je da se ovde u stvari radi o najavi potpuno nove generacije Seat Ibize (aktuelna je na tržištu još od 2002. godine), koja će svetsku premijeru u formi serijskog automobila imati još u toku ove godine (kao i ranije, biće ponuđena u verzijama sa troja i petora vrata). Tačnije, Bocanegra Concept najavljuje izgled buduće sportske Cupra verzije nove Ibize, a pokreće ga Volkswagenov 1,4 litarski TSI motor u paru sa sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. Što se serijske verzije tiče, očekuje se da će njena široka paleta benzinskih i dizel motora obuhvatati i 1,2 litarski turbo agregat, 1,4 litarski motor u atmosferskoj i turbo verziji (ovaj potonji sa 150KS u Ibizi FR), kao i 2,0 litarski TFSI sa 200KS u Ibizi Cupra. Bocanegra Concept je inače dugačak 4063 mm, širok 1712 mm, visok 1350 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2461 mm (1 mm više nego kod aktuelne Ibize). Drugim rečima, Bocanegra Concept je od sadašnje Ibize duži za 110 mm, širi za 14, a niži za 91 mm. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena emocijama i snagom (moćni bokovi, branici sa velikim otvorima za vazduh, "namršten" pogled, veliki točkovi od 19 inča, centralno smešten završetak izduvnog sistema i moderniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent već etabliranim predstavnicima B segmenta (Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 207, Fiat Grande Punto, nova Ford Fiesta, Škoda Fabia II, VW Polo), mada ostaje pitanje koliko će serijski model zaista ličiti na ovaj atraktivni koncept automobil.

Evo još tri premijere koje su kineski proizvođači najavili za predstojeći salon automobila u Pekingu (ove godine se održava u terminu od 20. do 28. aprila). Roewe (2005. godine kupio prava na proizvodnju modela britanskog MG-Rovera) u Pekingu premijerno predstavlja svoju novu limuzinu Roewe 550, koja je u osnovi serijska verzija koncept automobila W2, prikazanog prošle godine na salonu u Šangaju (od koga se ovaj konačni proizvod razlikuje, pre svega, po potpuno promenjenom prednjem delu automobila). Roewe 550 inače pokreće 1,8 litarski turbo benzinac, kakav već koristi veći MG7/Roewe 750 1.8T. Drugi kineski proizvođač Geely će, sem GT concepta (o njemu više OVDE), salon u Pekingu iskoristiti i za promociju novog MPV modela srednje klase GE MPV (čiji izgled kao da je delimično inspirisan evropskim Ford Mondeom), kao i kompaktnog minivena HL MPV sa prednom maskom u stilu Acure i sa novim znakom Geely-a (GE MPV se inače nalazi na trećoj, a HL MPV na četvrtoj slici). U ovom trenutku, sem slika, ni za Geely GE, ni za Geely HL, nema nikakvih drugih podataka, pa samo preostaje da budemo strpljivi do početka salona u Pekingu.

Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) je juče saopštila da je postignut dogovor sa Mitsubishijem da se proizvodnja njihovih SUV modela Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser (baziranih na aktuelnom Mitsubishiju Outlander) od sledeće godine prebaci iz Japana u Holandiju. Pomenuti francuski modeli se trenutno prave u Mitsubishijevoj Mizushima fabrici u Japanu, a od januara 2009. godine počinje njihova proizvodnja u Ned Car fabrici u Holandiji, koja se nalazi u vlasništvu Mitsubishija. Kao razlog za ovakav korak, u PSA grupaciji zvanično objašnjavaju da će im to omogućiti da brže reaguju na promene u potražnji na evropskom SUV tržištu, mada se nezvanično govori da je to učinjeno kako bi Mitsubishi popunio kapacitete holandske fabrike, koja je krajem 2006. godine prestala sa proizvodnjom Smarta ForFour. Francuzi inače planiraju da tokom 2009. godine prodaju ukupno 30.000 komada ova svoja dva SUV-a (24.000 u Evropi, a 6000 izvan Starog kontinenta).

Posle promocije novog Gallarda LP560-4 na nedavnom salonu automobila u Ženevi, italijanski Lamborghini je juče saopštio da je prestao sa proizvodnjom Gallarda Superleggera, olakšane i snažnije (+ 10KS) verzije standardnog Gallarda. Superleggera varijantu pokreće 5,0 litarski V10 agregat sa 530KS pri 8000 o/min. i 510Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., pa odnos težina/snaga iznosi samo 2,5 kg/KS (maksimalna brzina ovog modela je 315 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 3,8 sekundi). Ipak, kako stvari sada stoje, Lamborghini će najverovatnije ponuditi i Superleggera varijantu pomenutog novog Gallarda LP560-4, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu posle premijere njegove otvorene Spyder verzije.

Novi tjuning kit za aktuelni Ford Mustang GT stiže iz nemačke kompanije Hengst. Najkraće rečeno, Hengst je pojačao Mustangov 4,6 litarski V8 motor na 365KS, doradio ogibljenje, dodao suptilan bodykit i nove točkove od 20 inča, presvukao unutrašnjost u crvenu kožu, ugradio Rainbow Platinum stereo sistem, dok je petostepeni manuelni menjač ostao netaknut.
Volkswagen Golf VI : novi rendering

Premijera Volkswagenovog Golfa šeste generacije je sve bliže, a ovaj novi rendering bi trebalo da nam pruži prilično realističan pogled na njegov konačni izgled. Kao što se i pretpostavljalo, budući Golf baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju. Jednostavno, Golf je najvažniji model fabrike i rukovodstvo VW-a nema nameru da dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju bestetelera koju Golf ima. Očekuje se da novi Golf stigne na tržište krajem 2008. godine, dok ga Amerikanci neće videti do 2009. ili čak 2010. godine. Ono što je zanimljivo jeste glasina da navodno postoji mogućnost da Golf VI ne bude ponuđen u verziji sa troja vrata (prazninu bi popunio novi Scirocco), već samo u hatchback varijanti sa petora vrata i kao Variant, odnosno karavan. Kao i ranije, i Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, među kojima se nalaze benzinski 1,4 TSI, novi 1,6 TSI sa 200KS, 1,8 TSI i 2,0L sa 260 konja koji bi pokretao novi Golf GTI (sadašnji ima 200KS), kao i 1,9 i 2,0 litarski TDI dizelaši. Pominje se i mogućnost ugradnje 3,6 litarskog V6 motora iz Passata R36, koji bi u Golfu razvijao 281KS, kao i hibridnog modela (kombinacija dizel i elektromotora) ali se ovaj poslednji ipak neće tako skoro pojaviti u prodaji.
Volkswagen Robust

Prema poslednjim vestima, nemački Volkswagen će tokom 2010. godine početi sa prodajom svog novog pick-up modela Robust (ime još nije zvanično potvrđeno), koji će kupcima najverovatnije biti na raspolaganju u Single Cab i Double Cab verzijama sa dvoja i četvora vrata, sa 4WD pogonom na sva četiri točka, kao i u jeftinijoj 2WD varijanti za manje zahtevne kupce. Robust treba da preotme kupce sličnim modelima koji dolaze iz Toyote, General Motorsa i Forda, a proizvodiće se u Volkswagenovim fabrikama u nemačkom Hanoveru (za evropske potrebe) i argentinskom Pachecu (za ostala tržišta), mada se pominje i mogućnost proizvodnje u Južnoj Africi. Što se motora tiče, za sada se pominju samo "novi common rail dizelaši" i jedan V6 benzinac, dok će izgled pratiti već poznati korporativni look nemačke kompanije.

Posle skoro pet godina proizvodnje, Audijevu fabriku u nemačkom Ingolštatu napustio je jubilarni, milioniti primerak model A3 druge generacije. Ta čast je pripala modelu A3 Sportback sa 2,0 litarskim TDI motorom od 140KS u Brilliant Red crvenoj boji, koji je namenjen kupcu u Nemačkoj. Inače, od lansiranja prvog Audija A3 1996. godine, ukupno je napravljeno nešto više od 1,9 miliona komada ovog modela. Proizvodnja aktuelne, druge generacije je počela u junu 2003. godine, 2004. ponudu je proširio A3 Sportback, a ove godine i A3 Cabriolet, koji se pravi u našem komšiluku – u Mađarskoj.

Nakon restilizacije modela SLK, SL, CLS, ML i B klase, red je došao i na najmanji Mercedes A klase, koji je dobio blago revidiran spoljašnji izgled, doterani interijer, ECO stop-start tehnologiju za smanjenje potrošnje goriva u modelima A150 i A170, a tu je i nova ekonomična verzija A150 BlueEfficiency. Ovaj potonji (ima 95KS) zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici, gumama sa manjim otporom kotrljanja i uštedama na težini, troši samo 5,8 litara benzina na 100 km, a emituje 139 grama CO2 po kilometru (standardni A150 troši 6,3 litra goriva i emituje 148 grama CO2). Ipak, najekonomičniji je i dalje model A160 CDI sa 82KS koji se zadovoljava sa samo 4,5 litre dizela na svakih 100 km (emisija CO2 mu iznosi 119 grama po kilometru). Ostatak palete obuhvata modele A170 (ima 116KS), A200 (136KS), A200 Turbo (193KS), A180 CDI (109KS) i A200 CDI (140KS). Što se vizuelnih promena tiče, njih nema mnogo i odnose se, pre svega, na prednja i zadnja svetla, gril hladnjaka, modifikovane branike, nove aluminijumske felne, a u kabini na nove materijale za sedišta i oplate vrata, kao i opcione detalje od aluminijuma i drva. Inače, obnovljena A klasa će premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Lajpcigu (5. - 13. april), a na tržištu će se naći u drugoj polovini ove godine.
VIDEO : Alfa Romeo 159 GTA
Već nekoliko meseci se govori da Alfa Romeo sprema naslednika svog modela 156 GTA, a ovaj špijunski video to i povrđuje. Ipak, mnogo su zanimljivije informacije o onome što se krije ispod prednjeg poklopca, a to je ili nešto oslabljeni V8 motor iz Ferrarija F430 ili 4,2 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo, pa možda i 4,7 L iz Alfe 8C Competizione. I to u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. Za poređenje, pomenuta Alfa 156 GTA ima 3,2 litarski V6 agregat, koji raspolaže sa 184kW/250KS, a ima pogon samo na prednjoj osovini. Kako stvari sada stoje, ovaj Alfin konkurent BMW-u M3, Audiju RS4, Mercedesu C63 AMG i Lexusu IS-F bi mogao da se pojavi u prodaji već naredne godine.

Obeležavajući početak ovogodišnje sezone BTCC šampionata (British Touring Car Championship), koja počinje trkom u Brends Hatchu 30. marta, Seat je u Velikoj Britaniji kupcima ponudio novu limitiranu FR550 ediciju svog modela Leon (kao što mu i ime kaže, biće ponuđeno samo 550 primeraka ovog automobila). Poenta svega je u bogatijoj opremi (sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, aluminijumski Draco točkovi od 18 inča, USB konekcija za iPod, MP3, posebne FR550 oznake), dok je motor standardni 2,0 litarski TDI dizelaš sa 170KS, kakav se već nalazi pod haubom Leona FR TDI. Leon FR550 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, postiže maksimalnih 217 km/h, emituje 161 gram CO2 po kilometru, a troši 6 litara goriva na 100 km (fabrički podatak). U ponudi su četiri boje, i to Candy White, Black Magic, Emocion Red i Citrus, a cena za Leon FR550 u Velikoj Britaniji iznosi 18.405 funti (400 funti više u odnosu na standradni Leon FR 2,0 TDI).

Nedugo posle promocije novog Mitsubishija EVO X za japansko tržište, tjuning kuća HKS je doradila ovaj sportski sedan, koga pokreće 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo agregat. Japanski tjuner se kod obrađivanja modela EVO X fokusirao pre svega na povećanje snage njegovog motora (uz pomoć novog turbo punjača i modifikovane elektronike motora sada razvija svih 383 konja pri 6230 o/min. i 480Nm obrtnog momenta pri 4360 o/min.), ali i na poboljšanje njegovih voznih osobina (dorađeno i spušteno ogibljenje) i unapređenje izgleda (potpuni aero body kit od karbon fibera). Tačka na i su novi aluminijumski Advan Racing RZ točkovi od 19 inča sa Advan gumama, dimenzija 265/30R19. HKS se takođe pozabavio i Suzukijem Swift Sport (ima 1,6 litarski motor sa 125KS), koji u režiji ovog tjunera dobija novi aero kit (uključuje novi prednji spojler, pragove, zadnji krovni spojler, novu haubu, kućišta retrovizora od karbona, modifikovani zadnji branik sa integrisanim izduvnim cevima), doterano ogibljenje, jače kočnice i nove Advan RC-III aluminijumske točkove od 18 inča sa Yokohama gumama, dimenzija 215/35 R18.

Mada mnogi (s pravom) smatraju da automobilu kakav je Lamborghini Murcielago nisu potrebne nikave dorade, takvo mišljenje očigledno ne dele ljudi iz japanske tjuning kompanije Premier4509, koja se bavi proizvodnjom aerodinamičkih paketa, točkova i modifikovanjem interijera sportskih i ekskluzivnih automobila. Njihov najnoviji aero kit je namenjen upravo pomenutom Lamborghinijevom modelu i sadrži novi prednji i zadnji branik, pragove i opcioni podešavajući zadnji spojler (ovi elementi su inače napravljeni od karbon fibera i fiberglasa). Ceo kit ima cenu od (previsokih) 28.000 američkih dolara, a budući da će biti ponuđeno samo 300 kompleta, svaki Murcielago će dobiti i posebnu pločicu sa serijskim brojem. Inače, Premier4509 za sledeću godinu planira da proširi svoju ponudu i aero body paketima i za ostale Lamborghinijeve modele, kao i za automobile Bentleya, Aston Martina i Maseratija.