home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
 

Kao što je nedavno bilo i najavljeno jednim teaser crtežom, Suzuki je danas na salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show), premijerno prikazao svoju novu studiju sportske limuzine, nazvanu Kizashi 3. Posle Kizashija (promovisan na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu) i Kizashija 2 (predstavljen na salonu u Tokiju 2007.), ovo je dakle već treći model u Suzukijevoj Kizashi (jap. – predigra) seriji koncept vozila i, sudeći po ovim zvaničnim fotografijama, najbliži serijskom primerku koji bi trebao da se pojavi 2010. godine (proizvodiće se u Sagara fabrici u Japanu). Kizashi 3 istovremeno nagoveštava i novi dizajnerski pravac u ovoj japanskoj kompaniji (to posebno važi za veliki prednji gril). Kizashi 3 je dugačak 4650 mm, širok 1900 mm, visok 1450 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2800 mm, a klirens (rastojanje od tla) je 120 mm. Za pogon ovog automobila sa 5 sedišta izabran je novi 3,6 litarski DOHC V6 motor sa 300KS, uparen sa šestostepenom automatskom transmisijom, dok je pogon na sva četiri točka (Advanced i-AWD system). Točkovi su inače od 21 inča i sa gumama dimenzija 255/30ZR21.

VIDEO : Suzuki Kizashi 3






Američki Saleen je na salonu automobila u Njujorku prikazao koncept svog novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom. Novi Saleen je nazvan S5S Raptor koji, kako bi težina bila što manja, ima aluminijumsku šasiju i karoseriju od kompozitnih materijala, dok je za pogon zadužen 5,0 litarski V8 agregat sa kompresorom i 650KS i 853Nm obrtnog momenta, koji može da koristi i benzin i E85 etanol gorivo (menjač je šestostepeni manuelni, a pogon je na zadnje točkove). To će biti dovoljno da S5S Raptor postigne maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h), a da do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za nešto preko tri sekunde (tačnije 3,2 sekunde). Serijska proizvodnja novog S5S Raptora zavisi od toga da li će automobil izazvati dovoljno veliko interesovanje posetilaca na salonu u Njujorku. Ako dođe do proizvodnje (2010. godine), cena bi prema prvim najavama iznosila oko 185.000 američkih dolara.



Švajcarski dizajner Franco Sbarro na domaćem terenu ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi publici predstavlja jedan zaista zanimljiv hibridni automobil, nazvan Assystem City Car. Zanimljiv je po originalno rešenom načinu parkiranja, tačnije Assystem City Car se neverovatno lako parkira (video dovoljno govori). To nije zasluga samo njegovih skromnih dimenzija (dužina 3,60, širina 1,60 i visina 1,60 metra) ili male težine od samo 600 kg, već pre svega zato što ovaj koncept ima tri osovine; jednu smeštenu centralno sa dva točka i po jedan točak na prednjem i zadnjem kraju automobila. Prednji točak pokreće elektro motor sa 20 kW/27KS (dovoljan za maksimalnu brzinu od 50 km/h i autonomiju od 30 km), dok zadnju osovinu pokreće mali motor sa unutrašnjim sagorevanjem od 60KS, uz čiju pomoć Assystem City Car može do 130 km/h i ima autonomiju od 600 km (sem pojedinačno, ovi motori mogu da rade i zajedno).   



Suzuki Kizashi 3

7 Mar 2008 - 00:59 Concept cars Link

Suzuki je najavio da će 20. marta, na predstojećem salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show), premijeru imati njihova nova studija sportske limuzine, nazvana Kizashi 3. Posle Kizashija (promovisan na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu) i Kizashija 2 (predstavljen na salonu u Tokiju 2007.), ovo je dakle već treći model u Suzukijevoj Kizashi seriji koncept vozila i, sudeći po ovoj zvaničnoj skici, najbliži eventualnom serijskom primerku. Kizashi 3 nagoveštava i novi dizajnerski pravac u japanskoj kompaniji, a društvo na salonu u Njujorku će mu praviti i ostala dva člana Kizashi (jap. – predigra) porodice. Suzuki za sada nije saopštio nikave druge detalje vezane za ovaj koncept, tako da detalji tek slede.  



Hyundai je na salonu u Ženevi predstavio svoju tzv. i-blue seriju ekološki prihvatljivijih modela, koja se za sada sastoji od modela i10 i i30. Kako bi se što više smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2, Hyundai je na ovim i-blue modelima upotrebio već oprobani recept : poboljšanje aerodinamike vozila, produženje tri najviša stepena prenosa u menjaču, spuštanje vešanja za 15-20 mm, upotreba guma sa manjim otporom kotrljanja, ugradnja Start&Stop sistema i sl. Tako Hyundai i10 blue CNG ima ugrađen mali trocilindrični turbo motor od samo 0,8 litra zapremine, koji (kao što mu i ime kaže) koristi komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG-compresed natural gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Snaga ovog agregata iznosi 98KS (to je 121KS po litri zapremine), dok je emisija CO2 samo 65 grama po kilometru. Hyundai i10 blue postoji i u varijanti sa 1,1 litarskim CRDi dizel motorom od 75KS, koji emituje samo 95 grama CO2 po km, dok standardni Hyundai i10 1,1 CRDi ima emisiju CO2 od 114 g/km. I na kraju, Hyundai i30 blue, čiji 1,6 litarski CRDi dizelaš od 90KS zahvaljujući i-blue tretmanu sada emituje 106 grama CO2 po km, umesto standardnih 125 g/km (smanjenje od 15,2%).




Th!nk Ox

6 Mar 2008 - 00:28 Concept cars Link

Ovo je Th!nk Ox, novi koncept automobil norveške kompanije Think Global koja se bavi proizvodnjom elektro automobila i koja nam je od ranije poznata po malom gradskom automobilu Th!nk. Ukratko, novi Ox (upravo promovisan na salonu u Ženevi) predstavlja studiju manjeg MPV automobila sa petora vrata, za čiji pogon je zadužen elektromotor sa snagom od 60kW. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi, maksimalnu brzinu od 135 km/h, dok mu autonomija iznosi 200 km. Inače, ovaj automobil sa prednjim pogonom je dugačak 4120 mm, širok 1814 mm (bez retrovizora), visok 1650 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2775 mm. Ox neće ostati samo koncept, jer prema navodima ljudi iz ove norveške firme, Th!nk Ox najavljuje dolazak njihovog budućeg serijskog modela koji će imati mesta za pet osoba.



Sem tri SOUL koncept automobila (o njima više OVDE), Kia na salonu automobila u Ženevi izlaže i ekološki prihvatljiviju studiju eco_ cee´d (u verzijama sa 3 i 5 vrata), koja se odlikuje redukovanom potrošnjom goriva i emisijom CO2. Da bi se ostvarilo, Kia je u eco_cee´d ugradila 1,6 litarski CRDi turbo-dizel agregat sa 85kW/115KS, koji zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici, novom ISG sistemu (Kijin Start & Go sistem), produženim prenosnim odnosima u 6-stepenom manuelnom menjaču i gumama sa manjim otporom kotrljanja, sada u proseku troši samo 3,9 litara dizela na 100 km (fabrički podatak). Ovde još i podatak da eco_cee´d sa 3 vrata emituje 104 grama CO2 po kilometru (17% manje od standardnog modela), a kod verzije sa 5 vrata emisija CO2 iznosi 106 g/km.



Jedna od premijera korejskog Hyundaija na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi jeste i ova studija, zvanično nazvana HED-5 i-Mode concept. Radi se o MPV vozilu sa šest sedišta, koji treba da ponudi novi nivo svestranosti u kombinaciji sa izuzetnom ekonomičnošću i naprednim tehnologijama (zato je HED-5 i-Mode nastao u saradnji sa kompanijama kao što su Keiper, Bayer MaterialScience i LG Electronics). Sem novog Swivel koncepta rotiranja sedišta ("modernog izgleda i inovativne funkcionalnosti"), najsavremenije komunikacione tehnologije i laganih materijala koji zamenjuju metal i staklo gde je to moguće (rezultat su smanjena težina, potrošnja i emisija CO2), Hyundai HED-5 i-Mode concept donosi i premijeru u vidu potpuno novog 2,2 litarskog turbo dizel agregata sa 158kW/215KS i 461 Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa šestostepenim automatskim menjačem). Ovaj motor će se inače naći u prodaji već sledeće godine.




Korejska Kia na salonu automobila u Ženevi izlaže ukupno tri SOUL koncept automobila, koji najavljuju skori dolazak serijskog komapktnog crossovera sa ovim imenom (pojaviće se u septembru ove godine na salonu u Parizu). Na prvoj slici se nalazi SOUL Burner, koji predstavlja "lošeg momka" u celoj SOUL porodici (veliki deo odgovornosti za to leži u ratničkom izgledu sa "tetovažama" na karoseriji i zanimljivim točkovima u crno-crvenoj kombinaciji boja). SOUL Diva (druga slika) je kreiran kao modni detalj za žene kojima je izgled automobila važan kao i njihova odeća, a karakterišu ga crna kožna sedišta, interijer u kombinaciji crne, bele i zlatne boje (zlatna boja je upotrebljena i na točkovima, bočnim zaštitnim lajsnama, kvakama, krovnim nosačima i grilu hladnjaka), kao i stakleni panoramski krov. Treći koncept je nazvan SOUL Searcher  (ako ništa drugo, Kiji treba odati priznanje na imenima ova tri automobila), namenjen je onima malo konzervativnijima koji ne žele da privlače pažnju, a odiše bojama i teksturom interijera u duhu istočnjačke kulture. Kia tvrdi da će sa modelom SOUL startovati sa potpuno novim segmentom i time privući (mlađe) kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za SOUL kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion.

  

VIDEO : Kia SOUL Burner/Diva/Searcher




Iznenađenje iz Renaulta. Naime, sem sportskog Twinga RS, SUV modela Koleos i Lagune GT sa upravljanjem na sva četiri točka, Renault na salonu u Ženevi predstavlja i svoju novu studiju Megane Coupe Concept. Drugim rečima, ovo je najava treće generacije Renaulta Megane, koga u serijskoj verziji možemo očekivati već na jesen ove godine na salonu u Parizu (takođe ukazuje i na Renaultovu evoluciju ka fluidnijem, sportskijem stajlingu). U francuskoj fabrici ističu da je Megane Coupe Concept namenjen kupcima, koji od svog vozila ne traže samo uživanje u vožnji, već njime žele da izraze i svoju individulnost. Za tu individualnost su velikim delom odgovorna velika vrata koja se otvaraju u vis, atraktivni sedmokraki aluminijumski točkovi od 21 inča (Gume Michelin Pilot Sport, dimenzija 245/35 ZR 21), LED svetla (uključujući i ona za maglu), veliki otvori za vazduh napred, moćan zadnji deo, veliki panoramski krov i futuristička, ali u minimalističkom stilu uređena unutrašnjost (u preovlađujućoj crvenoj boji, sa centralnom konzolom koja se proteže do zadnjih sedišta i klima uređajem u četiri zone, koji dozvoljava svakom putniku da individualno podešava temperaturu). Renault je za pogon ove studije (teške 1310 kg) izabrao 2,0 litarski turbo motor sa 147kW/200KS pri 5800 o/min. i 280 Nm obrtnog momenta pri 2600 o/min., koji je odgovoran za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 220 km/h (motor je inače uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok je pogon na prednjim točkovima). Po fabričkim podacima Megane Coupe Concept se na svakih 100 km zadovoljava sa 6,5 litara goriva, dok mu emisija CO2 iznosi 154 grama po kilometru. Na kraju još dimenzije : dužina 4514 mm, širina 1908 mm, visok 1371 mm (sa podignutim vratima 2085 mm), dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2749 mm (ovde i podatak je da zapremina prtljažnika skromnih 290 litara).

VIDEO : Renault Megane Coupe Concept

 



Nemački Audi na salonu automobila u Ženevi promoviše studiju sportskog Audija R8 TDI Le Mans sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom. Pomenuti V12 TDI motor (sa dva turbo punjača) raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (pri samo 1750 o/min.), a sa njim Audi R8 V12 TDI od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h (motor je inače uparen sa menuelnim šestostepenim menjačem i već zadovoljava buduće Euro 6 norme, koji stupaju na snagu 2014. godine). Ovo je inače za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke u odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS. Audi R8 TDI Le Mans Concept je i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga modifikovanog prednjeg dela sa većim otvorima za vazduh, doterane "single frame" maske, novog zadnjeg branika, atraktivnih aluminijumskih točkova, LED prednjih i zadnjih svetala, posebne "Brilliant Red" boje i staklenog krova sa ugrađenim otvorom za vazduh, koji je potreban centralno smeštenom motoru. Pogon je naravno quattro na sva četri točka, a snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine.

VIDEO : Audi R8 TDI Le Mans Concept




Italijanski dizajn studio Bertone je danas objavio da će u Ženevi ipak predstaviti svoj novi koncept automobil Alfa Romeo B.A.T. 11 (B.A.T. je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica), ali se to neće desiti na salonu automobila u tom gradu, koji se inače za predstavnike medija otvara već sutra (traje do 16. marta). Razlog su veliki finansijski problemi u kojima se ova kompanija trenutno nalazi, pa će umesto na izložbenom prostoru sajmišta Palexpo, Alfa Romeo B.A.T. 11 Concept biti predstavljen na nekoj "lepoj lokaciji u Ženevi." B.A.T. 11 Concept se bazira na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, dok je insipracija za njegov zaista zanimljiv izgled pronađena u studijama B.A.T. 5, B.A.T. 7 i B.A.T. 9, koje je Nuccio Bertone napravio između 1953. i 1955.     



Iako je prvobitno bilo predviđeno da će Saab 9-X BioHybrid concept biti predstavljen u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show), švedski proizvođač je odlučio da ćemo ovaj koncept automobil kompakt klase ipak videti već na predstojećem salonu u Ženevi. Ipak, po nekim ranijim najavama, serijski Saab 9-1 (koji ovaj koncept najavljuje) pojaviće se na tržištu tek 2010. godine i predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30. Sem izgledom (produžena linija krova, veliki točkovi od 21 inča u obliku turbine, kratki prepusti karoserije, futuristička unutrašnjost za četiri osobe i sa instrumentima koji se protežu i na vrata), 9-X BioHybrid koncept privlači pažnji i svojim hibridnim pogonom, koji se sastoji od kombinacije 1,4 litarskog BioPower turbo agregata, elektromotora i litijum-jonskih baterija. Menjač je manuelni sa šest stepeni prenosa, dok je pogon samo na prednje točkove. Kako bi se što više smanjila potrošnja goriva, 9-X BioHybrid concept je opremljen i regeneracijom kočione sile i stop-start tehnologijom. Saab 9-X BioHybrid concept može da koristi i E85 gorivo i benzin, pa od toga zavise snaga, performanse i potrošnja. Tako na E85 gorivo snaga ovog automobila iznosi 200KS i 280 Nm, a kada se koristi benzin snaga je 170KS i 230 Nm. Na E85 gorivo 9-X BioHybrid od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekundi, postiže 216 km/h, troši 6,4 litra goriva na 100 km, emituje 105 grama CO2 po km, dok sa pogonom na benzin postiže maksimalnih 192 km/h, do stotke mu treba 8,3 sekunde, troši 4,9 litara i emituje 117 grama CO2 po km. Što se budućeg Saaba 9-1 tiče, taj model će koristiti GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Insajderi kažu da će budući 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Sada se pominje i manji 1,4 litarski turbo benzinac, a insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i verziju sa hibridnim pogonom.



Ovo su prve zvanične fotografije Seata Bocanegra Concept, nove studije španskog proizvođača, pripremljene za salon automobila u Ženevi koji ove godine počinje 6. marta (za novinare se inače otvara već sutra, 4. marta). Naravno, jasno je da se ovde u stvari radi o najavi potpuno nove generacije Seat Ibize (aktuelna je na tržištu još od 2002. godine), koja će svetsku premijeru u formi serijskog automobila ipak imati tek u maju ove godine na domaćem terenu salona u Madridu (kao i ranije, biće ponuđena u verzijama sa troja i petora vrata). Tačnije, Bocanegra Concept najavljuje izgled buduće sportske Cupra verzije nove Ibize, a pokreće ga Volkswagenov 1,4 litarski TSI motor u paru sa sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. Što se serijske verzije tiče, očekuje se da će njena široka paleta benzinskih i dizel motora obuhvatati i 1,2 litarski turbo agregat, 1,4 litarski motor u atmosferskoj i turbo verziji (ovaj potonji sa 150KS u Ibizi FR), kao i 2,0 litarski TFSI sa 200KS u Ibizi Cupra. Bocanegra Concept je inače dugačak 4063 mm, širok 1712 mm, visok 1350 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2461 mm (1 mm više nego kod aktuelne Ibize). Drugim rečima, Bocanegra Concept je od sadašnje Ibize duži za 110 mm, širi za 14, a niži za 91 mm. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena emocijama i snagom (moćni bokovi, branici sa velikim otvorima za vazduh, "namršten" pogled, veliki točkovi od 19 inča, centralno smešten završetak izduvnog sistema i moderniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent već etabliranim predstavnicima B segmenta (Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 207, Fiat Grande Punto, nova Ford Fiesta, Škoda Fabia II, VW Polo), mada ostaje pitanje koliko će serijski model zaista ličiti na ovaj atraktivni koncept automobil.



Land Rover je saopštio da će za neki dan na salonu automobila u Ženevi premijerno evropskoj publici predstaviti svoju cross-coupe studiju LRX Concept, koju su prvi mogli da vide posetioci januarskog salona u Detroitu. Ipak, u Ženevi će britanska marka promovisati malo modifikovanu verziju ovog automobila sa četiri sedišta, i to u crnoj boji karoserije i sa srebrnim krovom (od karbon fibera), umesto bele boje u kojoj je bio primerak izložen u Detroitu. Sem boje, najočiglednije razlike se svode na nove aluminijumske točkove od 20 inča i krovne nosače. LRX Black & Silver inače predstavlja ono što u Land Roveru opisuju kao "inovativni primer personalizacije", odnosno ovaj LRX treba da demonstrira mogućnosti personalizacije (potencijalne) serijske verzije LRX-a (koji bi mogao da se pojavi u prodaji 2009. ili 2010. godine). Kako bilo, LRX Black & Silver je dugačak 4351 mm, visok 1535 mm, što znači da je od bratskog modela Freelander i kraći i niži. Njegov klirens iznosi samo 130 mm (pogon je naravno stalni na sva četiri točka), a tu je i Hill Descent Control sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo. Pogon je hibridni, odnosno LRX ima ugrađen 2,0 litarski turbo-dizelaš i elektromotor, pa njegova potrošnja iznosi samo 4,7 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 120 g/km (do brzine od 20 milja na sat, odnosno 32 km/h, LRX može da se kreće samo na struju). Od ostalih detalja treba izdvojiti dugačka vrata, bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima.