home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Južnokorejska Kia će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar) izložiti koncept sportskog 2+2 Coupea čije zvanično ime se za sada krije u tajnosti. Studiju je inače realizovao Kijin evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. prešao u Kiu), koji je siguran da će u Frankfurtu "Kia iznenaditi čitav automobilski svet, kada ljudi vide naš novi sportski koncept uživo". Držimo ga za reč ! U ovom trenutku Kia je objavila samo ovu tzv. teaser sliku novog koncepta dok će detaljniji podaci biti saopšteni naknadno. 





Dok iz samog Ferrarija stižu kontradiktorne vesti o mogućem novom malom modelu Dino, Portugalac Ernesto Freitas iz firme Luso Motors, odlučio je da ne čeka Italijane pa je napravio svoju viziju kako bi novi Ferrari Dino mogao i morao da izgleda. Za sada je ovaj Ferrari samo maketa, a dizajn skoro u potpunosti prati stil originalnog Dina iz druge polovine prošlog veka. Ukratko; moderno, dinamično i, pre svega atraktivno (slike dovoljno govore) tako da bi i sam Ferrari mogao da se ugleda na rad ovog Portugalca, naravno pod uslovom da Italijani stvarno spremaju povratak svog već odavno legendarnog modela.

   



Osim komapnije RUF (pre nekoliko dana su predstavili Porsche Cayman 3400K Coupe sa 400 konja), još jedan nemački tjuner je nedavno u svoje ruke uzeo ovaj Porscheov model. Ovoga puta radi se o tjunerskoj kući SpeedART a njihov Cayman S se odlikuje prilično decentnim ali i originalnim dizajnerskim detaljima. Novi su diskretan prednji spojler, izraženiji pragovi, zadnje krilo i novi točkovi od 20 inča. Najveću pažnju u stvari privlači zelena boja, upotrebljena na kočionim klještima, retrovizorima, a naročito u interijeru (na središnjem delu volana, sportskim sedištima, delu oko ručice menjača i na patosnicama). Osim vizuelnih doterivanja, i 6-cilindrični 3,4 litarski motor je promenama na softveru pojačan za 22kW/30KS. Tako sada umesto serijskih 217kW/295KS i 340Nm obrtnog momenta, razvija 239kW/325KS i 360Nm. Maksimalna brzina iznosi 285 km/h a ubrzanje do stotke 5,3 sekundi (serijski model 275 km/h i 5,4 sekunde). 




ZAZ Lanos M

16 Jun 2007 - 01:26 Concept cars Link

Ukrajinska fabrika ZAZ iz Zaporožja (poznata po proizvodnji Tavrije a danas sklapa i Ladu Samaru i Opel Astru G) u svom proizvodnom programu i dalje ima Daewoo Lanos, koji joj je ostao iz braka sa tom južnokorejskom kompanijom. I dok je za Daewoo (sada u vlasništvu GM-a), Lanos već odavno postao istorija, Ukrajinci ga i dalje proizvode a u okolne zemlje ga izvoze pod amblemom Chevroleta. Ipak, svesni starosti ovog automobila, u ZAZ-u ne sede skrštenih ruku pa su krajem maja na ukrajinskom salonu automobila SIA 2007. predstavili koncept Lanos M, koji najavljuje kako će izgledati obnovljena verzija Lanosa za 2009. godinu, kada bi naime trebalo da počne serijska proizvodnja. Izmene se jasno vide na slikama, a obuhvataju novi prednji i zadnji kraj dok je bočna silueta uglavnom bez izmena. Dizajneri su Lanosu napred podarili nova svetla, hromiranu masku, branike, blatobrane i malo izmenjenu haubu dok su pozadi primetni novi branici i izmenjena grafika svetala. Interijer je takođe modernizovan i prema tvrdnjama fabrike sada je savremenjiji i daleko bolje ergonomski uređen. U svakom slučaju, rezultat je svakako zanimljiv pa čak i blago ekstravagantan budući da se radi o korejsko/ukrajinskoj dizajnerskoj kombinaciji. Što se motora tiče, novi Lanos M pokretaće postojeći benzinci od 1,5 i 1,6 litra mada je moguće da se ispod haube nađe i savremeniji motor zapremine 1,4 litra sa 77KS.




Za vreme trajanja teniskog turnira Roland Garros, koji se održava u Parizu od 27. maja do 10. juna, Peugeot će gledaocima, takmičarima i medijima prikazati 207-icu CC Roland Garros concept u upadljivoj žutoj boji, koja treba da asocira na boju loptice za tenis. Peugeot očigledno dobro zna kako da iskoristi pažnju medija, koji će pokrivati ovaj teniski turnir. U osnovi se Peugeot 207 CC (Coupe-Cabrio) Roland Gaross bazira na 207-ici CC sa Sport paketom opreme dok se ispod haube nalazi 1,6 litarski motor sa 88kW/120KS i 160Nm obrtnog momenta sa kojim 207 CC postiže 200 km/h i ubrzava do stotke za nešto manje od 11 sekundi. Naravno, Roland Garros ima mnogo bogatiju opremu u odnosu na 207 CC Sport pa je unutrašnjost obložena kožom a tu su i grejana (prednja) sedišta, moćni hi-fi sistem i par znački Roland Garros, koje se nalaze i na vratima ovog automobila. Inače, Peugeot je dosad proizveo oko 100.000 automobila koji su imali Roland Garros oznaku.   



 

Posle jučerašnjeg Audijevog koncepta TT Clubsport Quattro, evo još jednog iznenađenja iz Volkswagena, predstavljenog danas na četvorodnevnom skupu ljubitelja Golfa GTI u austrijskom mestu Worthersee. Iznenađenje ali kakvo !! Ovo je studija ulimativnog, monstruoznog, ekstremnog, neverovatnog, brutalnog (i ko zna kakvog još) Golfa nad Golfovima. Golf GTI W12 650 Concept naime raspolaže sa skoro neverovatnih 478kW/650 konja pri 6500 obrt./min., koje izvlači iz centralno smeštenog 6,0 litarskog bi-turbo W12 motora. Maksimalni obrtni moment iznosi 750Nm pri 4500 obrt./min. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko 6-stepenog automatskog menjača. Ovaj kralj svih Golfova se do 100 km/h katapultira za samo 3,7 sekundi dok je maksimalna brzina 325 km/h ! Iako je ovaj koncept pretrpeo velike modifikacije, kojima je auto snižen i proširen, osnovna silueta Golfa GTI je ipak zadržana. Promene uključuju dodavanje mnogobrojnih ventilacionih otvora za bolje hlađenje motora, nove agresivne branike, proširenja blatobrana i donjih delova vrata, specijalno dizajnirani krov (od karbon fibera), koji igra ulogu difuzora/spojlera, zatim 19-inčne točkove sa gumama širine 235 napred a 295 pozadi, hromirane izduvne cevi (po dve na svakom ćošku automobila), zadnji krovni spojler i tradicionalni detalj Golfova GTI u vidu crveno uokvirene prednje maske. Svaka čast onome/onima u VW-u, koji su smisli i realizovali ovo čudo ! Dodali smo i kratak video sa današnje prezentacije.

 


 



Ovo je novi Audijev koncept automobil nazvan prosto TT Clubsport Quattro iako bi mu možda bolje odgovaralo ime Speedster budući da je kao očigledna inspiracija za izgled poslužio klasični Porsche 356 Speedster iz pedesetih godina prošlog veka. TT Clubsport Quattro je naravno nastao na bazi aktuelnog Audija TT Roadster ali su mu vetrobransko staklo i bočni prozori veoma malih dimenzija (u pravom speedster stilu) dok je A stub uklonjen. Osim toga karakteristični su i detalji poput ogromnih otvora za vazduh u prednjem braniku (sa integrisanim spojlerom), izraženija i mnogo veća single frame rešetka, proširenja blatobrana, novi pragovi i veoma tanki retrovizori, spušteno ogibljenje i naravno novi točkovi od 20 inča. Studiju pokreće 2,0 litarski TFSI turbo benzinac iz Audija S3 ali umesto serijskih 265KS, motor ovde raspolaže sa okruglih 300 konja. Snaga se preko S-tronic menjača (sa duplim kvačilom) prenosi na sva četiri točka. Zanimljivo da Audi nije izabrao neki auto salon za prezentaciju ovog koncepta već će to danas učiniti u Austriji, na tuning showu/okupljanju nazvanom Wortherseetreffen 2007 gde se sastaju zaljubljenici u VW Golf GTI.



Jeep JT Concept

16 Maj 2007 - 01:01 Concept cars Link

Prošle nedelje je Chrysler ponudio nekoliko svojih najnovijih koncept automobila na probu novinarima a među gomilom već prikazanih prototipova našao se i jedan Jeep, koji dosad nije nigde zvanično promovisan. Ime mu je JT Concept i naravno da je izazvao zasluženu pažnju novinara, koji su ga isprobali (doduše na zatvorenom parkingu ali i to je nešto). Radi se o pick-up verziji modela Wrangler, tačnije njegove duže tzv. Unlimited varijante sa međuosovinskim rastojanjem od 2946 mm. Ogibljenje i motor (3,8 litarski V6 sa 4-stepenim automatikom) nisu dirani ali je zato povećan klirens (rastojanje vozila od tla) a tu su i 35 (!) inčni točkovi. Zanimljivo je da je sanduk za teret pozadi (dužine 1500 mm) pozamljen sa vojne verzije Wranglera, koja se inače proizvodi za potrebe egipatske vojske. Ovaj Jeep JT Concept biće izložen u novembru na SEMA tuning show-u u Las Vegasu. 




Možda se sećate (a možda i ne) da smo nedavno pisali o najavi švajcarske kompanije Weber Sportscars (dobavljač auto delova) da će na salonu Top Marques Auto Show, koji se održava u Monaku, predstaviti superauto iz sopstvenog razvoja, koji će moći da dostigne i prestigne magičnu granicu od 400 km/h. Iako su mnogi (s pravom !) sumnjali u njihove smele najave, to se ipak dogodilo. Weberov superauto (doduše još uvek kao koncept) predstavljen je i zvanično u Monaku pa su pred vama i slike ovog neobično oblikovanog automobila. Dakle radi se o ekstremnom sportskom automobilu, napravljenom sopstvenim Weberovim snagama, čija je šasija napravljena od aluminijuma i teška je samo 65 kg. Po navodima Webera novi super auto može preko 400 km/h dok se ubrzanje do 100 km/h procenjuje na 2,7 sekundi. Karoserija je naravno od karbon fibera, da bi se redukovala težina a motor, koji pokreće Weber-ov superautomobil jeste centralno smešten 7,0 litarski V8 supercharged sa 900KS i 1050Nm. Pogon je na sva 4 točka a menjač poluautomatski sekvencijalni sa 6 stepeni. Ceo pogonski sklop je razvijen u samom Weberu, koji će i proizvoditi neke delove. Zanimljivo da Weberov super auto ima 4 rezervoara za gorivo ukupne zapremine 110 litara ali su zbog bolje raspodele težine, rezervoari smešteni po jedan na svaki ugao automobila. S obzirom da je masa praznog vozila samo 1100 kg a time je i odnos težina-snaga veoma povoljan, Weberove tvrdnje o maksimalnoj brzini i ubrzanju ne izgledaju nerealno. Standardna oprema će sadržati unutrašnjost u koži i karbon fiberu, volan sa kontrolama u stilu formule 1, keramičke kočnice prečnika 380mm, traction control, kompletan audio i satelitski navigacioni sistem, kameru za pregled vožnje u nazad itd. I ponovo ponavljamo da koliko god tvrdnje iz švajcarske kompanije izgledale realne, moraćemo ipak da sačekamo da se u praksi provere njihove tvrdnje. 

 



Za vreme nedavno završenog salona automobila u Šangaju, veliku pažnju posetilaca sajma privukle su neobične dizajnerske kreacije kineske kompanije SOAR Automotive. Međutim, SOAR Automotive nije izlagao svoje automobile na samom salonu već na obližnjem parkingu ! Da li je u pitanju zakasnela prijava za salon ili nešto drugo tek jedan od izloženih automobila, nazvan Prototype 1 (na slikama), izdvajao se svojim neobičnim estetskim nastupom, pre svega prednjeg dela. Prototype 1 je, kao što mu i samo ime kaže, još uvek samo koncept (izgleda pomalo nedovršeno) i to limuzine više srednje klase (bar po dimenzijama), koja se bazira na modelu BS6 kineskog proizvođača Brilliance. Taj Brilliance BS6 se inače od nedavno nudi i u nekim evropskim zemljama a SOAR ga prepravlja i u karavan varijantu.




Toyota na sajmu komercijalnih vozila, koji se održava u Birmingemu (24.-26. april), izlaže zanimljiv koncept na bazi svog pick-up modela Hilux. Nazvan je Hilux Sport Concept a zasluga za njegovo stvaranje pripada Toyoti Motorsport i Toyoti UK. Osim zaista atraktivne pojave (kao da je izašao iz MTV serijala Pimp My Ride) pažnju privlači i pojačan 3,0 litarski D-4D dizel motor. Sada se pod poklopcem motora krije ergela od tačno 200 konja dok serijski raspolaže sa 169KS. Osim belo/crvene kombinacije boje karoserije, Hilux se izdvaja od sabraće po ogromnim 22-inčnim točkovima, zatamnjenim prozorima i svetlima, pokrivenom teretnom prostoru pozadi, hromiranim B stubovima kao i posebno dizajniranim prednjim branikom. Ovaj Hilux je samo koncept i Toyota, bar zasad, nema nikakvih planova da ga uvrsti u serijsku ponudu.




Pre neki dan smo objavili jednu malu sliku, tačnije rendering, koji pokazuje izgled budućeg modela A6 CC, kineske kompanije Chery. U međuvremenu je auto i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, doduše još uvek kao koncept vozilo ali sa velikim izgledima da uđe u serijsku proizvodnju. Evo i par novih slika tog modela sa pomenutog salona. Ako se pojavi na proizvodnoj traci, u njega bi se ugrađivali motori od 2,0 litra (sa 4 cilindra) i V6 agregat zapremine 3,0 litra. Osim ove CC varijante, model A6 će se proizvoditi i kao klasična limuzina o kojoj smo takođe već pisali pre neki dan.  

 





Kao što smo i najavili pre nekoliko dana kada smo objavili jedinu tada dostupnu sliku, Buick na salonu u Šangaju izlaže novi koncept sa starim imenom Riviera. Sada su objavljene nove fotografije ovog prototipa i par dodatnih informacija vezanih za dimenzije. Ukratko radi se o 2+2 coupeu, koji najavljuje novi dizajnerski pravac u kome će se kretati budući modeli ove marke. Da ne bude zabune, Riviera nije osmišljena u američkoj centrali već u azijskom GM-ovom Pan Asia Tehničkom Centru. Ovde i napomena da GM (kome Buick pripada) u Kini ima svoju fabriku u kojoj se proizvode modeli Buicka prilagođeni kineskom tržištu a prošle godine je prvi put više Buicka prodato u Kini nego u samim SAD ! Pojavljivanje na salonu u Šangaju je samo prva stanica "svetske turneje" ovog koncepta. Naime posle Šangaja, Buick Riviera Concept će biti prikazivan na salonima koji slede a među njima je i nekoliko u SAD-u. Posmatrano iz profila, Riviera ima sve karateristike pravog coupea poput kratkih prednjih i zadnjih prepusta i prilično dugačkog nosa. Ipak ono što nije baš karakteristično i što privlači najveću pažnju na ovom konceptu, jesu njegova velika vrata, koja se otvaraju uvis poput galebovih krila čime je znatno olakšan ulazak putnika u kabinu ovog automobila. Da pomenemo i dimenzije (DxŠxV) 4710/1940/1415 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2870 mm. 




Pre nekoliko dana je italijanski dizajn studio Zagato objavio tri slike njihovog najnovijeg koncept vozila ali je na sve tri slike bio vidljiv samo zadnji deo ovog prototipa. Jednu od tih slika smo i mi objavili a u međuvremenu (tačnije danas) su se pojavile i nove zvanične fotografije, koje (konačno!) pokazuju ceo automobil. Maserati GS by Zagato je ekskluzivno predstavljen na manifestaciji Concours Villa dEste u italijanskom gradu Cernobbio, koja je počela danas a traje do 22. aprila. Ovaj unikatni automobil za osnovu koristi sada već stari Maserati Coupe odnosno njegovu Spyder varijantu (i to skraćenu platformu za 180 mm) a nastao je po zahtevu izvesnog Paola Boffija. Motor je isti kao i u serijskoj varijanti, dakle V8 mašina zapremine 4,2 litra sa 400 konja. Iako u Zagatu tvrde da novi Maserati GS kao uzor koristi izgled Maserati-ja A6 G Zagato iz 1954. godine, više liči na prošlogodišnji Ferrari 575GTZ i ovogodišnji koncept Diatto Ottovu.