Chevrolet Trax, Beat i Groove
Trax
Chevrolet Trax je samo jedan od 3 koncepta mini automobila, koje će GM izložiti na salonu u New Yorku (6.-15. april). Dizajniran je za mlade kupce u urbanim centrima pa su u GM-u želeli da energiju, različitost i uzbudljivost urbanog života izraze kroz Trax, koji nudi privlačan i zabavan izgled, ekonomičnost i dobar odnos plaćeno-dobijeno. Radi se o manjem automobilu sa 4 vrata, off-road izgledom (zanimljiv detalj je rezervni točak na vratima pozadi u maniru pravih terenaca), koga pokreće benzinski motor zapremine 1,0 litra. Imajući u vidu oblik i veličinu Trax-a možda su u pravu oni, koji tvrde da ovaj koncept pokazuje kako će izgledati nova generacija Chevroleta Spark. Inače sva tri mini automobila spremna za salon u New York-u su dizajnirana u Južnoj Koreji gde se nalazi jedan od ukupno 11 GM-ovih dizajn studija. Napravljeni su na istoj platformi i demonstriraju fleksibilnost, kreativnost i inovativnost pomenutog GM-ovog dizajn studija.
Groove
Druga GM-ova studija za salon u New Yorku, model Groove, sa svojim "nagnječenim" krovom, visokom bočnom linijom i okomitim vetrobranskim staklom pomalo liči na hot-rod automobile. Poput Trax-a i ovaj prototip ima 5 vrata a prednje točkove pokreće 1,0 litarski dizelaš.
Beat
Beat ima nešto veći motor u odnosu na ostala dva koncepta, koje je GM spremio za New York. Radi se o 1,2 litarskom agregatu sa turbo punjačem. Drugih podataka o motoru nema ali je jasno da je Beat najviše sportski orijentisan model u ovom trilingu. Na to ukazuje već i hatchback karoserija sa 3 vrata i ekstremnim sportskim izgledom (za ovako mali auto), zakošenim vetrobranom, 17 inčnim felnama, kočionim klještima u boji karoserije...
BMW X6 Concept
Ovo su prve zvanične skice željno iščekivanog BMW-ovog sportskog crossover modela X6 (sa 4 sedišta), koji će se u formi koncept automobila (po nekim nezvaničnim informacijama) pojaviti za nekoliko dana na salonu u New Yorku. Osim skica insajderi saopštavaju da novi X6 koristi platformu BMW-a X5 i da ima ugrađen redni 6-cilindrični twin-turbo motor iz modela 335 Ci, koji razvija 306KS. Kao što se vidi sa skica, X6 Concept je praktično spreman za proizvodnju tako da se premijera serijskog modela očekuje u septembru na salonu automobila u Frankfurtu dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine. Inače, kao što smo ranije pisali, BMW će novi X6 proizvoditi u svojoj fabrici u gradu Spartanburg, u američkoj saveznoj državi Južna Karolina. To je i zvanično potvrdio šef BMW-a Norbert Reithofer u nedavnom razgovoru sa novinarima. U Spartanburgu se trenutno proizvode modeli X5 i Z4 a sa dolaskom novog X6, kapaciteti fabrike će narasti na 200.000 komada godišnje.
Chery Shooting Sport Concept
Kineski Chery za predstojeći domaći salon automobila u Šangaju priprema nekoliko interesantnih koncept vozila a među njima se izdvaja ovaj Shooting Sport Concept. Nažalost osim ovih crteža drugih informacija o ovom modelu nema. Ipak radi se o zanimljivoj kombinaciji coupe i karavan automobila, karoserijskoj formi poznatoj i kao Shooting Brake.
Suzuki Grand Vitara Bandit
Već smo objavili jednu skicu koncept automobila na osnovi Grand Vitare, koji priprema holandski uvoznik Suzukija za domaći salon automobila u Amsterdamu (29. mart- 9.april). Umesto skice sada su tu i slike gotovog modela spremnog za salon. Ova Grand Vitara nije doduše nastala samo radom uvoznika Suzukija za Holandiju već je napravljen u saradnji sa firmom Progress Europe B.V. Bandit verzija se od serijske Grand Vitare razlikuje po 30 cm većoj visini i isto toliko većoj širini automobila. Ova studija cilja na mlađu populaciju pa je firma Noorman Watersports za Grand Vitaru Bandit obezbedila dodatnu opremu za sportove na vodi. Za atraktivan izgled brinu se ogromni točkovi, prošireni blatobrani, robusniji branici, dodatna svetla na krovu pa i sama bela boja automobila. Takođe i untrašnjost je sva u beloj boji.
Infiniti EX Concept
Ovo je prva slika novog koncept automobila EX japanskog Infiniti-ja, koji će se najverovatnije pojaviti na salonu automobila u New Yorku početkom aprila. EX Concept, koji najavljuje novu generaciju srednje velikog Infiniti-jevog CUV modela, koristi Nissan-ovu modularnu FM platformu sa međuosovinskim rastojanjem od 2845 mm. Motor je V6, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom. EX Concept ima ventilirajuće disk kočnice, EBD i BAS elektronske bezbednosne sisteme. Tu su i kamere smeštene sa strane i pozadi automobila, koje eliminišu tzv. mrtvi ugao. U kabini putnici mogu da uživaju u prostranom interijeru obloženom kožom i aluminijumskim dodacima. Naravno EX Concept ima AWD integralni pogon na sva 4 točka veličine 19 inča. Serijska varijanta će se pojaviti do kraja godine ali neće imati stakleni krov od tečnih kristala, koji se pritiskom na dugme iz potpuno prozirnog može u potpunosti zatamneti.
Hyundai Genesis
Hyundai je objavio i prve zvanične fotografije svog novog koncept automobila Genesis, koji će publici predstaviti na salonu automobila u New Yorku (počinje 6.aprila). Genesis najavljuje Hyundai-jev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi. Zbog toga novi Genesis ima pogon na zadnje točkove a pokreće ga V8 motor, zapremine 4,6 litra sa preko 300KS (precizan podatak nije objavljen). Svoje ambicije Hyundai pokazuje već i dimenzijama Genesisa. Dužina mu iznosi 5000 mm, širina 1860 mm, visina 1490 mm a međuosovinsko rastojanje 2940 mm. Raspored težine iznosi 53:47 odsto a Hyundai tvrdi da je krutost karoserije bolja nego kod BMW-a serije 5 ili Mercedesa E klase. Genesis ubrzava do 60 milja na sat (96 km/h) za 6 sekundi a postiže 210 km/h. Osim pomenutog V8 motora Hyundai najavljuje da će se u Genesis ugrađivati i drugi motori kao što je npr. 3,8 litarski V6. Menjač je naravno automatski sa 6 stepeni prenosa. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, Bluetooth konekciju, aktivni cruise control (tempomat), satelitsku navigaciju i sl. Koncept ima i ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i 8 vazdušnih jastuka. Serijska verzija Genesisa se očekuje u drugoj polovini 2008. godine a cena će startovati od oko 30.000 američkih dolara za osnovni model pokretan 3,8 L V6 motorom.
Električni ZAP-X sa 644 konja
Američka kompanija ZAP Automotive je objavila prve skice njihovog novog elektroautomobila, napravljenog zajedno sa inženjerima britanskog Lotusa pa bi Tesla Roadster veoma brzo mogao da dobije opasnu konkurenciju u vidu modela ZAP-X. Teslu Roadster pominjemo zato jer je i u razvoju tog elektroautomobila učestvovao Lotus a i performanse ZAP-X-a su primerenije nekom sportskom roadsteru poput Tesle nego ovom crossover automobilu, koji je najavila kalifornijska firma. Dakle, ZAP-X pokreću 4 elektromotora (smešteni po jedan u svakom točku) sa ukupno 644KS pa ovaj auto postiže 250 km/h i ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 4,8 sekundi ! Naravno ovo su fabričke podaci. ZAP-X ima aluminijumsku konstrukciju, koju deli sa prošlogodišnjim konceptom Lotus APX od koga preuzima i spoljašnji dizajn. Osim performansi pažnju privlači i tvrdnja fabrike da autonomija sa jednim punjenjem litijumskim baterija iznosi 560 km a punjenje istih navodno iznosi samo 10 minuta ! Uz sve to novi crossover ima pogon na sva 4 točka i mesta za 7 putnika (konfiguracija 5+2). Sve to je dovoljno da prvi čovek kompanije ZAP, Steve Schneider, u fabričkom saopštenju samouvereno naglasi da je ZAP-X "najnapredniji i najpraktičniji elektroauto dosad napravljen i koji će izvršiti revoluciju u auto industriji a vozaču pružiti užitak vožnje sportskog autombila uz praktičnost jednog SUV vozila."
Suzuki Grand Vitara Bandit Concept
Holandski uvoznik Suzukija (zajedno sa firmom Progress Europe B.V.), za domaći salon automobila u Amsterdamu (29.mart-9.april), priprema koncept na bazi modela Grand Vitara. Bandit verzija se od serijske Grand Vitare razlikuje po 30 cm većoj visini i isto toliko većoj širini automobila. Ova studija cilja na mlađu populaciju pa je firma Noorman Watersports za Grand Vitaru Bandit obezbedila dodatnu opremu za sportove na vodi. Za atraktivan izgled brinu se ogromni točkovi, prošireni blatobrani, robusniji branici, dodatna svetla na krovu pa i sama bela boja automobila. Takođe i untrašnjost je sva u beloj boji.
Hyundai Genesis Concept
Hyundai je upravo objavio ove crteže svog novog koncept automobila spremnog za salon u New Yorku, koji se održava početkom aprila. Prototip sa jednostavnim a ipak elegantnim dizajnom, zove se Genesis i predstavlja Hyundai-jevu viziju velike limuzine (veći od trenutno najvećeg modela Grandeur) sa pogonom na zadnje točkove i V8 motorom. Kako se očekuje, Genesis će predstavljati bazu na kojoj će nešto kasnije nastati i budući najluksuzni automobil južnokorejskog proizvođača, naslednik sadašnjeg modela Equus.
Castagna Sportscar
Dizajn studio Castagna iz Milana pustio je u opticaj kratku informaciju i ovu sliku njihovog novog prototipa sportskog automobila, koji će promovisati sledećeg meseca u Monte Karlu na izložbi pod nazivom Top Marque Monaco. Auto, koji će po prvim najavama ostati unikat i koji zasad nema pravo ime, jeste dvosed sa karoserijom od karbon fibera, elegantnog ali istovremeno i agresivnog dizajna. Šasija je od aluminijuma a pokretaće ga motor sa 700 konja pri 6200 obrt./min. i 950Nm obrtnog momenta pri 3800 obrt./min. Prema tvrdnjama ljudi iz Castagne njihov supersportski auto će moći da dostigne 350 km/h i da ubrza do 100 km/h za 3,4 sekunde.
Sbarro Citroen Jumpy Atlante i Turbo 20S
Švajcarski dizajner i konstruktor Franco Sbarro je za domaći salon automobila u Ženevi, koji traje do 18. marta, spremio dva koncept automobila. Prvi je prototip pod nazivom Citroen Jumpy Atlante (prva slika), otvoreni automobil napravljen na bazi istoimenog modela Citroena. Sbarro-ov Jumpy Atlante, težine 1400 kg, ima 6 sedišta i namenjen je upotrebi u ski centrima. Motor je 1,6 litarski sa 110KS a točkovi od 17 inča. Drugi koncept je Turbo 20S barchetta i napravljen je na zahtev TV emisije o automobila Turbo, koja se emituje na francuskoj televiziji i ove godine slavi 20 godinja emitovanja. Zato i broj 20 u imenu ovog koncept automobila izuzetnog izgleda i sa vratima, koja se otvaraju uvis. Pokreće ga 5,0 litarski V8 motor sa 350KS. Auto je težine 1150 kg a postavljen je na točkove od 19 inča (napred) i 20 inča (nazad).
Mitsubishi Outlander V6 Concept
Novi Mitsubishi Outlander na salonu u Ženevi ima svoju evropsku premijeru a osim običnih verzija sa motorima od 140KS (VW-ov 2,0L dizel) i 170KS (2,4 litarski benzinac), koji će biti ponuđeni na početku prodaje ovog modela, Mitsubishi na svom štandu izlaže i studiju Outlandera sa snažnijim motorom od 220 konja i atraktivnijim vizuelnim nastupom. Taj Outlander Concept ima 3,0 litarski V6 motor sa 220KS i 276Nm obrtnog momenta, dakle sa motorom, koji se već nudi američkim kupcima a na salonu u Ženevi je izložen da bi se ispitala reakcija kupaca sa Starog kontinenta. Od toga će zavisiti i odluka ljudi u Mitsubishi-ju da li će ovaj motor uvrstiti u evropsku ponudu Outlandera.
Tata Elegante Concept
Tata Motors, najveća auto kompanija u Indiji i jedina iz te zemlje, koja poslednjih 10 godina redovno izlaže na salonu u Ženevi, predstavila je model Elegante, limuzinu napravljenu na potpuno novoj platformi. Planirano je da se u Elegante, koji je veći od aktuelnog modela Indica sedan, ugrađuju 4-cilindrični benzinski i dizel motori zapremine od 1,4 do 2,0 litra kao i V6 benzinski motor. Snaga tih motora se kreće u rasponu od 90 do 200KS a obrtni momenat do 280Nm. Kao opcija, pored manuelnog menjača sa 5 brzina, nudiće se i ručni menjač sa 6-stepeni kao i automatska transmisija. Pored toga što zadovoljava sve evropske standarde u pogledu bezbednosti i zaštite životne sredine, i oprema novog modela treba da zadovolji evropske kupce. U Elegante će se građivati i satelitska navigacija, bluetooth konekcija, cruise control, grejanje retrovizora, senzori za kišu, prednji i stražnji parking senzori i sl.
VW Multivan PanAmericana concept
VW je od svog modela T5 u Multivan putničkoj verziji, za salon u Ženevi, napravio koncept Multivan PanAmericana sa pogonom na sva 4 točka i proterenskom šminkom (robusniji branici i novi alu pragovi, specijalan lak za karoseriju, novi točkovi od 16 inča sa gumama Goodyear Wrangler M/T-225/75R16). Naravno i klirens je u odnosu na standardnu verziju povišen za 30 mm.
Bertone Barchetta Concept
O Barchetti, malom roadsteru iz Bertone-a, već smo pisali ali nam je tada bio dostupan samo jedan crtež. U međuvremenu je Bertone svoju studiju malog otvorenog automobila promovisao u Ženevi pa evo kako izgleda taj Bertone Barchetta. Studija nosi Fiatov logo, budući da je ovaj koncept i napravljen na osnovi Fiatove Pande 100HP. Inače tradicija saradnje Bertone-a i Fiata traje već skoro 80 godina. Može se zaključiti da ovaj roadster samo nastavlja gde je prethodni koncept, Bertone Suagna, stao. Nova Barchetta koristi aluminijum u konstrukciji šasije i plastiku za neke delove karoserije. Ovaj dvosed ima zanimljivo oblikovano ( i nisko ) vetrobransko staklo koje se, u istom stilu, nastavlja i na vrata kao i prava trkačka, školjasta sedišta u koži. Svetla, i napred i pozadi, su LED tehnologije a zanimljiv detalj predstavljaju i vrata koja se otvaraju na gore u stilu Lamborghinija. Pod haubom ovog zanimljivog koncepta krije se, kao što smo rekli, Fiatov 1,4L 16v FIRE motor koji pokreće Pandu 100HP i razvija 100KS pri 6000 obrt./min. i 131Nm pri 4250 obrt./min. Panda sa tim motorom postiže 185 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 9,5 sekundi, a budući da je ovaj koncept lakši i aerodinamičniji, postiže nešto bolju maksimalnu brzinu i to 195 km/h. Još dimenzije : DxŠxV 3585 mm/1705 mm/1090 mm i međuosovinsko rastojanje 2300 mm. Točkovi su od 20 inča a gume 225/30 R20.