Mercedes Ocean Drive concept
Evo ga najavljeni Mercedesov kabriolet sa 4 vrata na osnovi S klase spreman za salon u Detroitu pocetkom januara naredne godine. Kabriolet u januaru? Zasto da ne! Daleko su vremena kada su platneni krovovi pravili probleme a, bogami, daleko su i vremena od kada su poslednji put kabrioleti sa 4 vrata bili na sceni. Zato Mercedesova fantasticna studija (nazalost to ce i ostati) Ocean Drive mozda dolazi u pravi cas da nas prodrma iz ucmalosti kabrioleta dvoseda i roadstera i pokaze sta to u Mercedesu znaju i mogu. A da mogu vidi se vec po dizajnu.
Rinspeed eXasis
Svajcarski Rinspeed je stekao ime zbog svojih, hmm, otkacenih ( blago receno ) koncept vozila a ovaj novi najavljen za, a gde bi drugo, salon u Zenevi 2007.godine je jos jedan takav. eXasis je napravljen od high-tech plastike a pokrece ga bioetanol sto je jos jedan zastitni znak Rinspeeda. Svi njihovi prototipovi naime nude nova resenja za zastitu okoline pa tako i eXasis nije izuzetak. Ono sto je zanimljivo i sto se odmah i primecuje je oblik ovog koncepta u obliku cigare ( mada asocijacija na pusenje i dim sa paznjom Rinspeeda za zastitu zdravlja coveka bas i ne idu zajedno) a kao da ni to nije dovoljno cela karoserija (?) sa ovako izbacenim tockovima je providna a nudi mesta za 2 putnika u stilu tandema, gde jedan sedi iza drugoga. A sad najlepse. Naravno ako volite lagane automobile sa velikom snagom i uzivanje u sportskoj voznji. eXasis je tezak samo 750kg a pokrece ga 2-cilindricni motor sa 8 ventila, koji iz 750 kubika sa turbo punjacem izvlaci lepih 150KS i 150Nm. Sto znaci da 1 KS mora da izadje na kraj sa samo 5kg tezine ovog koncepta a sto je na nivou jednog Porschea. Pri tome ubrzanje do stotke iznosi 4,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 210km/h.
Zytek Hybrid Smart Forfour
Britanski Zytek predstavlja svoje novo hibridno vozilo (kombinacija struja/dizel) na osnovi Smarta Forfour dizel, kao automobil sa najmanjom emisijom ugljen dioksida CO2, koja iznosi samo 85g/km sto je manje i od Toyote Prius. Pritom potrosnja dizela iznosi samo 2,7 litara na 100km puta. Ovaj prvi jevtini i visoko efikasni hibrid na svetu, bar tako kazu u Zyteku, koristi struju za pokretanje vozila dok se kasnije ukljucuje konvencionalni dizel. Smart je izabran zbog svog trocilindricnog dizel motora sa malom masom i dimenzijama kao i svoje efikasnosti. Velicinu i kompleksnost celog hibridnog sistema su u Zyteku smanjili tako sto su mehanicke komponente zamenjivali elektronskim. Zytekov hibrid odnosno njegove baterije, osim preko dizelskog motora, pune se i na obicnoj gradskoj naponskoj mrezi kao "plug-in" vozilo tako da je i to jos jedna prednost na koju u Zyteku racunaju kada kazu da se nadaju da ce proizvodnju njihovog hibridnog sistema preuzeti neka veca firma. Izvor : autocar.co.uk

Mazda Ryuga
Evo nam jos jednog prototipa iz, u poslednje vreme, hiperaktivne Mazde sa imenom Ryuga spremnog za januarski salon u Detroitu. Naime posle samo 2 nedelje od predstavljanja studije Nagare na salonu u LA-u stize jos jedna u tom novom kucnom dizajnerskom pravcu nazvanom flow-tok. Doduse ovo je samo teaser skica dok cemo na konacan izgled jos malo pricekati. Ryuga na japanskom inace znaci graciozni tok. Mozda glavni dizajnerski stos na ovom konceptu predstavljaju vrata koja se otvaraju uvis sto se ne moze ocekivati na eventualnom serijskom proizvodu koji bi se temeljio na ovoj studiji. Prema recima Mazdinih dizajnera Ryuga kao celina objedinjuje lepotu, mladost, pouzdanost i zabavu. Tu nije kraj Mazdinih noviteta za Detroit. Sprema se jos ekoloski prihvatljivi hidridni model Tribute HEV sa kombinacijom benzinskog i elektromotora i ukupno 155KS.

Kia Kue
Ovo je zvanicna skica studije crossovera koji ce Kia izloziti na salonu u Detroitu u januaru sledece godine. Napravljen je na tzv. unibody platformi, koju ce Kia koristiti i za novu generaciju Sorenta najavljenog za 2008.godinu. Studija ce biti duzine 4,63 metra dok medjuosovinsko rastojanje iznosi 2896mm, ciji su veliki deo ukrali ogromni tockovi od 22 inca. Kia Kue takodje najavljuje buduci pravac kretanja dizajna novih vozila ove marke. Da li se na ovom prototipu krije nesto od dizajna buduceg Sorenta, na ovoj skici, koja pokazuje ¾ automobila, tesko je proceniti. Za to ce biti potrebno videti uzivo ovaj koncept na standu Kie na salonu u Detroitu a do tada ima jos mesec dana. Medjutim nije nemoguce da se Kue pojaviti u proizvodji u manje ili vise promenjenom obliku do januara 2009.godine. U tom slucaju idealni motori sa ugradnju bi bili 3,3 i 3,8 litarski benzinci iz Kie Opirusa i novi V6 3,0 litarski dizelas iz Hyundai-a Veracruza.
Acura Advanced Sedan Concept
Kao i maticna kuca i Hondina americka divizija za proizvodnju luksuzniih vozila, Acura, predstavlja studiju na salonu u Los Angelesu i to naravno u klasi limuzina. Za izgled je bio zaduzen Hondin americki dizajn centar dok se za sledecu godinu planira otavaranje i Acurinog dizajn centra u Kaliforniji. U Acuri dizajn svog koncepta opisuju kao progresivan i napredan i njime porucuje da Acura ostaje privrzena modernom obliku i vrhunskom stilu. Uhh ! Samo u fabrickom press materijalu mozete procitati ovakve ocene o sopstvenom radu. Konacnu rec o dizajnu dace naravno kupci jer ovaj Acurin prototip najavljuje i buduce smernice u oblikovanju novih Acurinih modela. Da li ce se kupcima ovakav stil svideti ostaje da se vidi. Po velici ovog sedana moze se samo zakljuciti da ga pokrece neki snazan motor. Kazem zakljuciti jer nema nikakvih napomena o kom se agregatu radi kao sto nema i informacija o dimenzijama ove ladje. Na automobilu su, osim bocnih vrata, koja se otvaraju jedna nasuprot drugima, zanimljivi jos i veoma nizak klirens i ogromna petougaona maska. Izdvajaju se jos tockovi od 22 inca napred i 23 inca nazad i to od poliranog aluminijuma. U kabini se podrazumeva luksuzno i komforno okruzenje mada u Acurinom press materijalu nisu objavljene slike unutrasnjosti pa mozemo samo da nagadjamo.


Hyundai HCD10 Hellion
Salon u LA-u ima i Hyundaijevu premijeru novog koncepta. Radi se o kompaktnom sportskom crossoveru sa 3 vrata namenjenom ispunjavanju individualnih zelja velikog broja korisnika. Ovo je vec deseti koncept u Hyundaijevoj seriji HCD prototipova, koja je zapocela modelom HCD1 jos 1992. godine na salonu u Detroitu. Interesantan dizajn ( potpisuje ga Hyundai design of America ), koga u Hyundai-ju opisuju kao cvrst i sa sopstvenim stavom, dopunjuje Dakar Gold boja sa nepogresivom aluzijom sa cuveni pustinjski reli. Tu su i dominantna prednja maska, 20 incne alu felne i hromirani zavrseci izduvnih cevi. Zanimljiv je jos i pokretni meki krov preko cele duzine automobila kao i maksimalno prilagodljiv prostor za prtljag odnosno sportske rekvizite. Za motor je izabran 3,0 V6 CRDi dizelas sa 236KS a pogon je naravno 4x4 uz elektronsku kontrolu stabilnosti. Unutra auto ima nekoliko tehnickih caka u vidu bezicnog pristupa internetu, satelitske navigacije, adapivnog cruise controla i sl.


Honda Step Bus
Jos jedna Hondina studija sa salona u LA-u. Za razliku od sportskog Remixa ovaj koncept je napravljen u Japanu. To se i vidi pre svega u kutijastom ali funkcionalnom obliku sa kliznim bocnim vratima i prostornoj i brzo prilagodljivoj unutrasnjosti. Studija ima centralno smesten motor i pogon na zadnje tockove a moze da primi 5 osoba. Kao i za Remix i za ovaj koncept nema planova za proizvodnju.


Honda Remix
I Honda se predstavlja studijom malog sportskog coupea dvoseda na salonu u Los Angelesu. Nosi ime Remix i delo je Hondinog americkog dizajn studija iz Kalifornije. Auto je svojim sportskim performansama namenjen agilnoj i zabavnoj voznji cemu doprinosi i kupolasti krov, koji stvara iluziju vozacu kao da se nalazi u borbenom avionu. I pored sportskog duha i malih dimenzija u Hondi tvrde da pozadi ima dovoljno mesta i za prirucni prtljag. Dizajn koncepta boje alumijuma je pun jasnih geometrijskih ali jos uvek dovoljno tecnih oblika. Auto ima prednji pogon, motor je cetvorocilindras a menjac ( zacudo ) rucni sa 6 brzina.. Sve to uz sportski podeseno ogibljenje i jace kocnice docarava pravu sliku ovog malog prznice. Steta sto ce ipak ostati samo prototip.

Mazda Nagare i zvanicno
Novi koncept je jos jedan u nizu Mazdinih studija u poslednjih godinu i nesto vise dana ( Sassou, Kabura, Senku). To je i Mazdina ozbiljna najava kako bi mogao izgledati sportski coupe oko 2020.godine. Studiju je uradio Mazdin dizajn studio u SAD-u, gde Nagare i ima svoju promociju na upravo otvorenom salonu u Los Angelesu. Rec Nagare na japanskom znaci tok, cime se opisuje tecni izgled linija na konceptu, koje se otpozadi slivaju prema napred. Sami dizajneri ovaj auto opisuju kao koncept koncepta automobila buducnosti.


VW Tiguan concept
Evo i prvih zvanicnih slika prvog VW-og kompaktnog SUV-a. Ali za sada samo u formi koncepta namenjenog izlaganju na salonu u Los Angelesu. Ovaj model ce u serijskoj varijanti zagristi deo kolaca, koji mu Toyota RAV4 i Honda CRV nece tako lako prepustiti. Neka vas neki detalji poput dvobojnih guma na ovoj studiji ne zavaraju. Ovakav ce biti i serijski Tiguan. Mozda smo ocekivali vise ekstravagantnosti, buduci da je kao osnova za dizajn posluzio atraktivni Concept A sa pocetka godine. Ali od VW-a se i ne ocekuje da se neki koncept bez promena jednostavno preseli u proizvodnju. Napravljen je na platformi Golfa Plus pa ne cudi da je i unutrasnjost, tacnije instrument tabla preuzeta sa tog modela. Pogon je naravno 4x4, tacnije VW-ov 4MOTION. Iako je prototip u Los Angelesu opremljen TDI agregatom VW ce u serijski model ugradjivati celu paletu benzinskih i dizelskih motora kao sto je benzinski 2,0 TFSI sa 200KS i 1,4TSI u 2 verzije sa 140 odnosno 170KS. Pocetak prodaje se ocekuje odmah nakon zvanicne premijere produkcijskog modela septembra 2007. godine na salonu u Frankfurtu.


Fordova italijanska veza
Fabrizio Giugaro, sin slavnog Giorgetta, osnivaca Italdesigna, toliko se zaljubio ( i to na prvi pogled ) u novi Ford Mustang da je pocetkom 2005. kontaktirao sefa dizajna Forda-J.Maysa sa predlogom da napravi svoju viziju Mustanga, koji je u isto vreme svojim retro dizajnom i misicavom pojavom, odusevio i potencijalne kupce. Danas, nekoliko dana pre zvanicne promocije na salonu u Los Angelesu, zvanicne slike ovog italijanskog koncepta napravljenog za samo 4 meseca, dostupne su javnosti. Ono sto se odmah primecuje jeste izuzetan sklad oblika automobila sa atraktivnim detaljima, koji privlace paznju. Pocevsi od boje, preko staklenog krova do vrata sa otvaranjem na gore. Jednostavno sve pod konac, nista neprijatno ne strci. Naravno i iznutra je utisnut italijanski pecat u oblikovanju kokpita. Buduci da je koncept, koji ce krasiti stand Italdesigna na salonu, u potpunosti delo porodicnog dizajn studija iz Italije, logicno je sto je pored Fabrizia i stariji Giugaro uzeo ucesca u stvaranju ovog lepotana ( mada se ne zna koliki je bio njegov uticaj ). Sam automobil, koji se kotrlja na tockovima od 20 inca, pokrece 4,6 V8 motor sa oko 500KS. Promena ima i na ogibljenju, skracene su opruge i promenjeni amortizeri. Uz sve ovo auto je napred siri za 30 a pozadi za 80 mm. Sada samo ostaje nada da ce se naci racunica da se ovakav Mustang nadje u prodaji, makar u ogranicenoj seriji.



JEEP TRAILHAWK I CHRYSLER NASSAU
I Chrysler je pre vremena pustio u opticaj par zvanicnih crteza 2 svoja nova koncept vozila, spremna za salon u Los Angelesu, koji pocinje sledece nedelje. Radi se zapravo o jednom Chrysleru sa imenom Nassau i jednom Jeepu po imenu Trailhawk. Novi koncept iz Jeepa (na gornjoj slici) napravljen je na osnovi Wranglera Unlimited i predstavlja neku mesavinu stilova upotrebljenih na Grand Cherokee-u i vec pomenutom Wrangleru. Po recima predstavnika fabrike Trailhawk predstavlja visokoefektivmo off-road oruzje. Druga studija, Chrysler Nassau, prikazuje Chryslerovo vidjenje danas sve popularnijh coupea sa 4 vrata. Bar prema renderingu, Nassau ima vece sanse da se svidi siroj publici nego Chryslerov prototip limuzine Imperial sa pocetka ove godine.


VW NEEZA
Za salon u Pekingu VW je, zajedno sa svojim kineskim partnerom Shanghai-VW-om, spremio studiju velikog porodicnog vozila tipa crossover. Model nazad i sa strane neodoljivo lici na Audi Q7,a posebno su zanimljiva vrata koja se otvaraju jedna nasuprot drugoj . Napravljena je na platformi PQ35, koju VW koristi za Eos, a uskoro i na novim modelima kao sto je nadolazeci Tiguan. Neeza je zamisljena i kao konkurent Mercedesovoj R klasi, a VW najavljuje da bi mogao poceti sa proizvodnjom 2010. godine prvo u Kini a kasnije mozda i u Evropi kako bi popunio prazninu izmedju svojih modela Passat i Phaeton.


GEELY FENGYIN
Ovaj monstrum na slici bi mogao cak i da bude i Betmenovo prevozno sredstvo samo kad se amerikanci (producenti) ne bi zgrozili nad cinjenicom da je ovaj prototip napravljen u Kini u fabrici Geely. Da, taj Geely o kome se i kod nas mnogo prica u poslednje vreme. Naravno kao i vecina kineskih vozila i ovaj model sa imenom Fengyin pati od efekta deja vu-vec vidjeno. Naime ceo prednji kraj je preslikan sa Mitsubishijevog prototipa Pajero EVO od pre neku godinu sa par originalnih kineskih dodataka kao sto su vrata u Lambo stilu.
