home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

LINX Concept je rad španske kompanije M2Linx Design S.L. (sa sedištem u Barseloni) i prema rečima ljudi iz ove firme, njihov novi dvosed LINX Concept vozaču treba da pruži osećaj slobode, snage, brzine i agilnosti, što je sve zajedno i bila inspiracija prilikom stvaranja ovog jedinstvenog i ekskluzivnog vozila (za izgled je inače odgovoran 25–godišnji dizajner Andy Juárez). Možda najzanimljiviji je podatak o odnosu težina/snaga. Budući da LINX Concept ima šasiju od aluminijuma, a karoseriju od karbon fibera, njegova težina iznosi samo 650 kg, što u kombinaciji sa motorom od 380KS daje odnos od 1,7 KS po KS. Zato uopšte i ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od tri sekunde.





Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring Superleggera (osnovana još 1926. godine), vratila se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Na ovogodišnjoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este", koja je održana od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring Superleggera je javnosti prikazala koncept sportskog automobila Maserati A8GCS Berlinetta Touring. Ovaj lagani kupe sa aluminijumskom karoserijom (težak 1150 kg u poređenju na 1880 kg Maseratija GranTurismo) može da se opiše kao moderna interpretacija klasičnih italijanskih sportskih automobila iz šezdesetih godina prošlog veka (pri tome je zanimljivo da je za njegov izgled odgovoran 31-godišnji belgijski dizajner Louis de Fabribeckers). Maserati A8GCS Berlinetta Touring je inače dugačak 4200 mm, širok 1800 mm, visok 1210 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm, dok je zapremina prtljažnika 315 litara. Točkovi su veličine 19 inča (gume 245/40 ZR19 napred, 185/35 ZR19 nazad), a za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 330 x 32 mm napred, osnosno 310 x 28 mm pozadi. Za pogon je predviđen 4,2 litarski V8 agregat sa 295kW/400KS pri 7000 o/min. i 451Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min. Imajući u vidu težinu od 1150 kg, to znači da je odnos snaga/zapremina 94,25KS po litri zapremine motora, a odnos snaga/težina izbosi 347,83KS po toni. Ljudi iz Carrozzerie Touring se nadaju da će na salonu automobila u Ženevi 2009. godine uspeti da prikažu i serijsku verziju Maseratija A8GCS Berlinetta, a da će nakon toga krenuti i njegova (veoma) limitirana proizvodnja.

Maserati Quattroporte Bellagio Fastback

Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, Carrozzeria Touring Superleggera je na pomenutoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este izložila i, u najmanju ruku, neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. Bellagio Fastback je zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm. Inače, Bellagio Fastback je samo 50 kg teži od standardnog Quattroportea limuzine, pa bez problema postiže maksimalnih 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde (iste cifre važe i za Quattroporte limuzinu), kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru. Carrozzeria Touring je i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji.



Više o BMW-u M1 Concept možete pročitati OVDE



Hyundai i10 Chilly

29 Apr 2008 - 01:45 Concept cars Link

 

Novi Hyundaijev gradski mališan i10, koji i kod nas izaziva veliku pažnju potencijalnih kupaca, doživeo je zanimljivu preradu u vozilo za prodaju sladoleda. Hyundai i10 Chilly je u stvari nastao u cilju promocije standardnog i10 u Velikoj Britaniji, a rad je automobilskog inovatora Andya Saundersa, kome je za izradu Chilly-a trebalo šest nedelja rada. Saunders je inače već dobro poznat po svojim brojnim originalnim kreacijama, među kojima se posebno ističu Citroen 2CV Picasso i najniži Fiat (na bazi Peglice).



Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring Superleggera (osnovana još 1926. godine), vratila se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Na ovogodišnjoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este", koja je održana od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring Superleggera je, sem u najmanju ruku neobične studije Bellagio Fastback (aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti-četvrta slika), javnosti prikazala i koncept sportskog automobila Maserati A8GCS Berlinetta Touring (na prve tri slike). Ovaj lagani kupe sa aluminijumskom karoserijom (težak 1150 kg u poređenju na 1880 kg Maseratija GranTurismo) može da se opiše kao moderna interpretacija klasičnih italijanskih sportskih automobila iz šezdesetih godine prošlog veka (pri tome je zanimljivo da je za njegov izgled odgovoran 31-godišnji belgijski dizajner Louis de Fabribeckers). Maserati A8GCS Berlinetta Touring je inače dugačak 4200 mm, širok 1800 mm, visok 1210 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm. Točkovi su veličine 19 inča (gume 245/40 ZR19 napred, 285/35 ZR19 nazad), a za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 330 x 32 mm napred, osnosno 310 x 28 mm pozadi. Za pogon je predviđen 4,2 litarski V8 agregat sa 298kW/400KS pri 7000 o/min. i 452Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min. Imajući u vidu težinu od 1150 kg, to znači da je odnos snaga/zapremina 94,25KS po litri zapremine motora, a odnos snaga/težina iznosi 347,83KS po toni.



Ovo su prve slike nove BMW-ove studije M1 Hommage Concept, kojim bavarska marka na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como obeležava 30-godišnjicu svog već odavno legendarnog sportskog automobila M1. Drugim rečima, ovo je moderna (i to kakva!) interpretacija tog BMW-ovog prvog modela sa centralno smeštenim motorom, koga je fabričko M odeljenje premijerno predstavilo javnosti na 64. salonu automobila u Parizu 1978. godine. Originalni M1 od pre tri decenije, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (a razvijen je uz pomoć italijanskog Lamborghinija), između 1978. i 1981. godine izrađen je u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455). Njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilindraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekundi). BMW inače tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, uključujući i nastup na pomenutoj izložbi Concorso d´Eleganza, gde se publici pored ovog M1 Hommage Concepta, prikazuju i serijske i trkačke verzije originalnog M1.

 



Suzuki je predstavio SX4t Crossover Concept, odnosno studiju sportskog SX4, koji je nastao u saradnji sa kalifornijskom kompanijom Road Race Motorsports. Uz pomoć Road Race turbo paketa, 2,0 litarski DOHC motor sada razvija 221KS i 282Nm obrtnog momenta, čija se snaga prenosi na sva četiri točka. Prema Suzukiju, to bi trebalo da bude dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje manje od sedam sekundi. U paketu su još i Road Race GRIP opruge, Rota petokraki točkovi od 17 inča, hauba od karbon fibera, karoserija u dve boje, Rockford Fosgate audio sistem, nova sportska sedišta, sportski volan (iz Suzukija Swift), novi set SWT pedala...



Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring (osnovana 1926. godine), vraća se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Naime, na prestižnoj manifestaciji "Concours d’élegance Villa d’Este" koja se održava od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring će predstaviti u najmanju ruku neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u (polu)karavan varijanti. Sem ove slike, u ovom trenutku nisu dostupni nikakvi drugi podaci o ovom Maseratiju. Inače, Carrozzeria Touring će "Concours d’élegance Villa d’Este" manifestaciju iskoristiti za promociju još jednog novog modela – Superleggera, o kome za sada takođe još nema konkretnijih detalja.



Jedna od zanimljivijih premijera ovogodišnjeg salona automobila u Pekingu jeste i Buickova studija Invicta Concept ("Invicta – nepobediv") koji najavljuje izgled buduće limuzine ove marke za sledeću godinu (u Americi bi trebalo da se zove LaCrosse, mada neki izvori pominju mogućnost da se naziv Invicta iskoristi i za serijski auto, dok bi u Kini ovaj model mogao da se zove Buick Regal). Prema sadašnjim najavama, interijer budućeg serijskog automobila (kako god se već bude zvao) neće pretrpeti neke drastične promene u odnosu na unutrašnjost Invicte Concept, a biće prvi auto u SAD-u koji će koristiti novu globalnu Epsilon II platformu. Za zanimljiv dizajn ovog luksuznog sedana srednje klase (moćni bokovi sa malim staklenim površinama i visokom bočnom linijom, kratki prepusti, "waterfall" gril, oblik krova u stilu nekog kupea, atraktivni točkovi od 20 inča) su inače zaslužni GM-ovi centri u Mičigenu i Šangaju, koji su inspiraciju pronašli i u prošlogodišnjem koncept automobilu Buick Riviera. Što se motora tiče, ovaj 4932 mm dugačak automobil pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i sa 186kW/250KS i 298Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom).



Haima H2

16 Apr 2008 - 00:53 Concept cars Link

Haima Auto, deo kineske kompanije FAW (First Automobile Works) iz Haikoua, za salon automobila u Pekingu (održaće se od 20. do 28. aprila) najavljuje promociju svog novog MPV modela, prosto nazvanog H2. Za sada je Haima H2 još uvek u formi koncept vozila, ali se već najavljuje i njegova serijska proizvodnja za poslednji kvartal ove godine. Za pogon je odabran 1,8 litarski HA-VIS benzinski motor, međuosovinsko rastojanje iznosi 2667 mm, dok će ostali podaci biti saopšteni na salonu u Pekingu. Što se cene tiče, Haima H2 bi na domaćem, kineskom tržištu trebalo da košta (preračunato) između 14.285 i 18.571 dolara. 



Geely NL Concept

12 Apr 2008 - 00:41 Concept cars Link

Na predstojećem salonu automobila u Pekingu (od 20. do 28. aprila), kineski Geely će domaćoj publici pored studija GT Concept, GE MPV, HL MPV, FC-3, LC-E, CE Concept i serijskog modela King kong2, predstaviti i studiju kompaktnog crossover/SUV vozila NL Concept. Kao i za većinu pomenutih automobila, ni za Geely NL Concept za sada nema nikakvih detalja u vezi motora, dimenzija i opreme, ali bar dizajn puno obećava. Više podataka uslediće dakle tek na salonu u Pekingu. 



 
Kineska kompanija Changan Automobile Group pripremila je novi koncept automobil za domaći salon automobila u Pekingu, koji se ove godine održava od 20. do 28. aprila. Mada je novi Changan V802 za sada zvanično samo studija kompaktnog hatchback modela u klasi Volkswagen Golfa i Opel Astre, serijska proizvodnja je skoro sasvim izvesna. Definitivna odluka o tome bi trebalo da bude saopštena za vreme salona u Pekingu, kada će biti saopšteni i ostali detalji, uključujući i podatke o pogonskim agregatima. To isto važi i za studiju manje limuzine sa nama interesantnim imenom V 101 Concept (treća slika).

     

 



Bocanegra Concept je najnovija studija španskog Seata, koja je premijeru imala na nedavno završenom salona automobila u Ženevi. Naravno, jasno je da se ovde u stvari radi o najavi potpuno nove generacije Seat Ibize (aktuelna je na tržištu još od 2002. godine), koja će svetsku premijeru u formi serijskog automobila imati još u toku ove godine (kao i ranije, biće ponuđena u verzijama sa troja i petora vrata). Tačnije, Bocanegra Concept najavljuje izgled buduće sportske Cupra verzije nove Ibize, a pokreće ga Volkswagenov 1,4 litarski TSI motor u paru sa sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. Što se serijske verzije tiče, očekuje se da će njena široka paleta benzinskih i dizel motora obuhvatati i 1,2 litarski turbo agregat, 1,4 litarski motor u atmosferskoj i turbo verziji (ovaj potonji sa 150KS u Ibizi FR), kao i 2,0 litarski TFSI sa 200KS u Ibizi Cupra. Bocanegra Concept je inače dugačak 4063 mm, širok 1712 mm, visok 1350 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2461 mm (1 mm više nego kod aktuelne Ibize). Drugim rečima, Bocanegra Concept je od sadašnje Ibize duži za 110 mm, širi za 14, a niži za 91 mm. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena emocijama i snagom (moćni bokovi, branici sa velikim otvorima za vazduh, "namršten" pogled, veliki točkovi od 19 inča, centralno smešten završetak izduvnog sistema i moderniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent već etabliranim predstavnicima B segmenta (Opel Corsa, Renault Clio, Peugeot 207, Fiat Grande Punto, nova Ford Fiesta, Škoda Fabia II, VW Polo), mada ostaje pitanje koliko će serijski model zaista ličiti na ovaj atraktivni koncept automobil.



Geely GT concept

26 Mar 2008 - 22:30 Concept cars Link

Kineska kompanija Geely je za predstojeći salon automobila u Pekingu (održava se od 20. do 28. aprila) pripremila novu studiju prilično futurističkog sportskog kupea, prosto nazvanog GT concept. Iako smo kod kineskih proizvođača odavno navikli na kopiranje/kloniranje dizajnerskih rešenja uspešnih automobila iz Evrope i Japana, to ovde nije slučaj, mada mnogi primećuju određene sličnosti GT concepta sa modelima kao što su Pontiac Solstice, Maybach Exelero, Maserati Gran Turismo, Ferrari 612 Scaglietti, Alfa Romeo 8C Competizione, pa i Aston Martin V8 Vantage. U svakom slučaju, GT concept izgleda daleko, daleko bolje od recimo Geely-a Mybo II, koncepta predstavljenog prošle godine na salonu u Šangaju, koji je bio mešavina stilova sa Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) i Nissana Skyline GTR (bokovi). Nažalost, sem ove dve fotografije, Geely za sada nije objavio nikakve tehničke detalje o svom novom koncept automobilu, pa tako ni o pogonskom agregatu. Takođe nije poznata ni sudbina ovog zanimljivog automobila, odnosno da li će ostati samo koncept ili će u ovakvoj ili sličnoj formi ipak završiti u proizvodnji.




Scion, Toyotin brend namenjen pre svega mlađim kupcima u Americi, na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) promoviše zaista zanimljivu studiju pod nazivom Hako Coupe concept. U skladu sa njegovim imenom (hako - jap. kutija), ovaj koncept karakteriše naglašeni kockasti dizajn, vertikalno postavljeno vetrobransko staklo, kao i naglašeni lukovi blatobrana, visoka bočna linija, male bočne staklene površine, panoramski krov, petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča (sa gumama 225/45 R18), uska LED prednja svetla i moderna ali minimalistički uređena unutrašnjost u kombinaciji crne i narandžaste boje (ima mesta za četiri putnika). Hako Coupe concept je inače dugačak 3701 mm, širok 1730 mm (sa retrovizorima 1880 mm), visok 1461 mm, klirens (rastojanje od tla) mu iznosi 102 mm, dok podataka o mehanici nema, budući da se ovde radi samo o dizajnerskoj studiji.