Ford Verve sedan concept na salonu u Detroitu

Ford će na salonu automobila u Detroitu predstaviti novi automobil iz svoje serije koncept vozila Verve. Naime, posle Forda Verve hatchback sa troja vrata sa salona u Frankfurtu (septembar 2007.) i modela Verve sedan sa salona u kineskom gradu Guangzhou (novembar 2007.), novi Verve sedan concept za salon u Detroitu je već treći (i verovatno poslednji) u seriji koncept vozila sa imenom Verve. Ovaj najnoviji, američki Verve concept se u osnovi veoma malo razlikuje od koncepta viđenog na salonu u Guangzhouu, tačnije najveća promena je drugačije rešen prednji kraj automobila, koji je dobio nešto agresivniji izgled. Novi Verve sedan concept je dugačak 3692 mm, širok 1654 mm, visok 1380 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2489 mm, dok je za pogon zadužen "ekonomični četvorocilindrični motor." Ford inače ovaj najnoviji Verve concept kartko opisuje kao "viziju malog automobila za Severnu Ameriku." Prvi Verve concept u hatchback verziji najavljuje i skori dolazak naslednika aktuelne Ford Fieste koji će se u prodaji naći krajem 2008. godine (pominje se novembar). Što se tiče modela Verve sedan, u Fordu su nagovestili da bi i ova varijanta mogla da se nađe u prodaji, ali ne pre 2010. godine. Inače, prema pisanju britanskog AutoExpressa, naslednik aktuelne Fieste zadržaće ovo ime, iako je ranije bilo i različitih najava. Kao što se vidi prema izgledu Verve studija, buduća Fiesta će napustiti konzervativni dizajn prethodnika i dobiti daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX, Galaxy, novi Mondeo i nedavno predstavljeni redizajnirani Focus). I Verve sedan concept karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, 18-inčni aluminijumski točkovi, LED prednja i zadnja svetla, atraktivno dizajnirana unutrašnjost (u kombinaciji crne i crvene boje) i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Inače, u Fordu najavljuju da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade.
VIDEO : Ford Verve sedan concept
VIDEO : Audi R8 V12 TDI Concept
Nemački Audi će već 13. januara na predstojećem salonu automobila u Detroitu promovisati studiju sportskog Audija R8 sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom. Iako je R8 V12 TDI za sada studija, prema raznim izvorima vrlo je moguće da ovaj model ipak uđe i u serijsku proizvodnju. Pomenuti V12 TDI motor raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (već je najavljen i za Audi Q7 V12 TDI), a sa njim Audi R8 V12 TDI od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde, a prosečna potrošnja je oko 10 litara dizela na 100 km. U odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS, to je za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke, a treba napomenuti da je R8 V12 TDI i 100 kg teži od benzinskog R8. Audi R8 V12 TDI Concept je i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga novih spojlera, pragova, modifikovanog zadnjeg dela i doterane "single-frame" maske hladnjaka.
Indijski Bajaj predstavlja auto za 3000 dolara
Sem Tate Motors, koja će na 9. salonu automobila
u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) promovisati novi mali auto sa cenom od oko 2500
američkih dolara ili 1700 evra (sa dvocilindričnim benzinskim
motorom od 660 kubika, 33KS i pogonom pozadi), još jedan indijski proizvođač će na
istom salonu predstaviti automobil za široke narodne mase. Radi se o kompaniji
Bajaj Auto, a njihov novi koncept automobil koji će u serijskoj verziji koštati
oko 3000 dolara (oko 2035 evra), vidite na slikama. Ljudi iz Bajaj Auta napominju
da je auto na slikama ipak još uvek samo prototip na kome još treba da se radi,
a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi
trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje
proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji
još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto
razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva
cilindra. U razvoju je takođe i nova jedinstvena transmisija, koja će
"ponuditi najbolje od manuelnih i automatskih menjača."
Hummer HX Concept na salonu u Detroitu

General Motors će za neki dan (13. januara) na salonu automobila u Detroitu promovisati novi Hummer HX Concept, za koga brojni izvori tvrde da se radi o najavi novog SUV model ove marke, koji bi se u veoma sličnom obliku trebao pojaviti u salonima dilera 2010. ili 2011. godine (konačno ime serijskog modela je i dalje tajna, ali najverovatnije će to biti H4 a ne HX). Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Na HX-u je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i vrata i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Iako na prvi pogled zbog položenog C stuba HX Concept izgleda kao nekakav SUV Coupe, njegova namena je u stvari konkurisati Jeepu Wrangleru, pružajući užitak u vožnji bez krova i u njegovim off-road mogućnostima. HX Concept je inače dugačak 4343 mm, širok 2057 mm, visok 1829 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2616 mm, a ima mesta za četiri putnika. U press saopštenju se još navodi da HX Concept pokreće FlexFuel 3,6 litarski SIDI V6 motor koji koristi E85 biogorivo. Motor ima 227kW/304KS pri 6300 o/min. i 370Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min., a njegova snaga se preko šestostepene automatske transmisije prenosi na sva četiri točka (veličine 20 inča).
Cadillac Provoq

General Motors je danas promovisao novi koncept automobil Cadillac Provoq sa pogonom na gorive ćelije, odnosno na vodonik (u gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil, a kao nusprodukt stvara se voda). Provoq takođe najavljuje i izgled budućeg crossover modela Cadillac BRX, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. ili 2010. godine. Novi BRX će inače koristiti Theta II platformu (kao Saturn VUE), dok će za pogon biti zadužena paleta V6 benzinaca, kao i dizel motor (BRX će se proizvoditi u Meksiku, a prodavaće se i u Evropi). Autonomija Cadillaca Provoq iznosi oko 300 milja ili nepunih 483 km (oko 450 km sa pogonom na vodonik i dodatnih 32 km sa pogonom samo na baterije). Baterije mogu da se pune ili putem gorivih ćelija ili kao plug-in putem obične kućne utičnice. Dva rezervoara za vodonik se nalaze pozadi, ispod prostora za prtljag, a gorive ćelije ispod prednje haube. Sistem gorivih ćelija ima snagu od 88kW, dok baterije obezbeđuju dodatnih 60kW. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 8,5 sekundi, a najveća brzina je 100 milja na sat (nepunih 161 km/h). Što se unutrašnjosti tiče, ona pruža dovoljno mesta za komforan smeštaj pet putnika (poboljšano sedenje, ergonomija i materijali u odnosu na Cadillace poslednjih godina), a sve je urađeno u kombinaciji svetlo sive i tamno sive boje, hroma i plavog osvetljenja instrumenata (koje se nastavlja i na prednji panel i oplate vrata). Provoq takođe koristi solarne panele na krovu kako bi se strujom snadbevali audio sistem, unutrašnje osvetljenje i drugo.
UPDATE : Saab 9-4X BioPower Concept

Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj prvi kompaktni SUV sa oznakom 9-4X, a kako će taj model izgledati pokazuju ove prve slike Saabove nove studije 9-4X BioPower Concept, koji će švedska kompanija izložiti na predstojećem salonu automobila u Detroitu. Serijski primerak (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i budućem Audiju Q5) ne bi trebalo mnogo da se razlikuje od koncepta, a prema nezvaničnim informacijama, 9-4X bi mogao da se nađe u prodaji tokom sledeće godine (proizvodnja bi se inače odvijala u GM-ovoj fabrici u Meksiku). Saab 9-4X BioPower koristi GM-ovu Theta Premium platformu i ima Mekferson vešanje napred, a pozadi Multilink. Dizajn ovog koncepta u osnovi reflektuje skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani Saabovim konceptom Aero X, a to isto važi i za unutrašnjost u kojoj ima mesta za četiri osobe. Ovde treba pomenuti i inovativni sistem za skladištenje tri para skija u prtljažniku (razvijen u saradnji sa firmom Salomon). Saab 9-4X BioPower pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 180kW/245KS i 353Nm obrtnog momenta (ukoliko se kao gorivo koristi benzin), a ako se koristi E85 etanol (kombinacija 85% etanola i 15% benzina), snaga motora raste na 221kW/300KS i 400 Nm. Pogon je naravno Saabov XWD na sva četiri točka (veličine 21 inča sa gumama dimenzija 245/55R21), a menjač je šestostepeni automatski sa komandama za manuelno menjanje brzina na upravljaču. Maksimalna brzina verzije pokretane benzinom iznosi 235 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8 sekundi, a potrošnja je 10,5 litara na 100 km.
VIDEO : Mercedes Vision GLK Freeside
Mercedes je pustio u opticaj prvi zvaničan video svog novog koncept automobila Vision GLK Freeside, koga će publika moći da vidi već 14. januara na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Serijska verzija GLK će biti predstavljena u aprilu na salonu u Pekingu, a prodaja u Evropi počinje na jesen ove godine (u Americi u januaru 2009. godine). Novi GLK će predstavljati konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktnu verziju Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). Vision GLK Freeside je postavljen na velike aluminijumske točkove od 20 inča, dugačak je 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). I unutrašnjost ima par elemenata sa C klase (instrumenti), dok su prednji panel i centralna konzola različiti (komforan i prostran interijer je inače u kombinaciji bele kože i drva u boji antracita). Primerak na salonu u Detroitu će imati ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Što se motora za serijski GLK tiče, njega će (bar u početku) pokretati dva V6 benzinca (jedan sa 228KS za GLK 280, a drugi sa 305KS za GLK 350) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljujuje u odnosu 45% napred, a 55% nazad). Od ostalih Merdesovih caka Vision GLK Freeside ima Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude oko 38.000 dolara.
Ford Explorer America Concept

Američki Ford će na predstojećem salonu automobila u Detroitu (za novinare počinje već 13. januara) između ostalog izložiti i ovaj novi koncept automobil, patriotski nazvan Explorer America Concept (inače više u crossover formi nego u stilu klasičnog SUV-a). Što se izgleda tiče, ovaj Explorer karakterišu moćan prednji kraj, naglašeni lukovi blatobrana, prilično kratak prednji prepust, veliki panoramski stakleni krov, zadnja vrata sa suvozačeve strane koja se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih, kao i moderna ali u minimalističkom stilu urađena unutrašnjost sa čistim i jasnim linijama (od nekih caka treba izdvojiti trodimenzionalni kompas i navigacionu jedinicu ugrađene u panel sa instrumentima). Iako je i dakle sam izgled prilično zanimljiv, glavni novitet se ipak krije ispod poklopca motora. Tamo je smešten 2,0 litarski 4-cilindrični benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem (ima 275KS i 379Nm obrtnog momenta), a opremljen je novom tzv. EcoBoost tehnologijom koja je po Fordovim tvrdnjama zaslužna za manju potrošnju, redukovanu emisiju CO2 i bolje performanse. Osim ovog motora, novi Ford Explorer (trebalo bi da se pojavi za dve godine) dobiće još jedan agregat sa EcoBoost tehnologijom, a to je 3,5 litarski V6 sa 340KS. Po Fordovim tvrdnjama, zahvaljujući EcoBoost tehnologiji, manjoj masi i EPAS električnom servo upravljaču, Explorer America Concept u poređenju sa aktuelnim Explorerom troši 20 do 30% manje goriva. Explorer America Concept inače ima mesta za šest putnika, dok će serijska verzija najverovatnije imati sedam sedišta.
VIDEO : Ford Explorer America Concept
Zvanično : Mercedes Vision GLK Freeside

Posle onih jučerašnjih procurelih slika, Mercedes je danas i zvanično objavio prve oficijelne fotografije i detalje o svom novom koncept automobilu Vision GLK Freeside, koga će publika moći da vidi već 14. januara na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Iako se zvanično radi o studiji koja najavljuje serijsku verziju budućeg manjeg SUV modela GLK, ipak je jasno da se ovde više radi o predprodukcijskom primerku novog GLK, a ne o klasičnom koncept vozilu. Serijska verzija GLK će biti predstavljena u aprilu na salonu u Pekingu, a prodaja u Evropi počinje na jesen ove godine (u Americi u januaru 2009. godine). Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a koga Mercedes najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktnu verziju Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). Vision GLK Freeside je postavljen na velike aluminijumske točkove od 20 inča, dugačak je 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). I unutrašnjost ima par elemenata sa C klase (instrumenti), dok su prednji panel i centralna konzola različiti (komforan i prostran interijer je inače u kombinaciji bele kože i drva u boji antracita). Primerak na salonu u Detroitu će imati ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Što se motora za serijski GLK tiče, njega će (bar u početku) pokretati dva V6 benzinca (jedan sa 228KS za GLK 280, a drugi sa 305KS za GLK 350) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljujuje u odnosu 45% napred, a 55% nazad). Od ostalih Merdesovih caka Vision GLK Freeside ima Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Već se priča i o sportskom modelu GLK 63 AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 450KS iz modela C 63 AMG, koji bi trebao da se pojavi početkom 2009. godine. Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude 38.000 dolara.
UPDATE : Mercedes Vision GLK Freeside
Ljudima iz Mercedesa u poslednje vreme baš ne ide najbolje kada je
reč o
čuvanju najvećih tajni, koje se tiču njihovih budućih proizvoda. Naime,
posle
procurelih slika novog Mercedesa GLK (u serijskoj verziji), pa
obnovljenih
Mercedesa CLS i SL, sada su se na internetu pre vremena pojavile i prve
slike najnovijeg koncept automobila ove
nemačke
fabrike. Radi se o studiji Mercedes Vision GLK Freeside, spremnoj za
predstojeći NAIAS (North American International Auto Show) salon
automobila u
Detroitu, koji počinje za nekoliko nedelja. Budući da Vision GLK
Freeside najavljuje
serijsku verziju budućeg manjeg SUV modela GLK (dužine 4,57
metra i sa 5 sedišta),
može se zaključiti da se ovde više radi o predprodukcijskom primerku
novog GLK,
a ne o klasičnom koncept vozilu. Kako bilo, slike prikazuju definitavan
izgled ovog
novog, možda i previše kockastog SUV-a koga Mercedesa najavljuje kao
konkurenta
BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i
budućim modelima
Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u
osnovi prilično liči na umanjenu verziju Mercedesa GL, a i samo ime GLK
bi moglo da se protumači kao GL Klein ili Kurz (na nemačkom mali,
odnosno kratak). Iako još uvek nema zvaničnih detalja, prema ranijim
saznanjima
serijski GLK će deliti veliki broj komponenti sa novom Mercedesovom C
klasom, za
pogon će (bar u početku) biti zaduženi V6 benzinci (jedan sa 228, a
drugi sa 268KS) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS,
a
drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u
kombinaciji
sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim
4Matic
pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 40/60%). Od
ostalih caka možemo očekivati Agility
Control, Dynamic Handling Control,
Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a)
i ESP
sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti (ne treba zaboraviti ni na
poznati
Pre Safe sistem bezbednosti). Primerak na salonu u Detroitu bi
nezvanično
trebao da ima ugrađen 2,2 litarski CDI dizel agregat sa Bluetec
tehnologijom i
snagom od 170 konja, a već se priča i o sportskom modelu GLK 63 AMG sa
6,2 litarskim V8 agregatom od 450 konja iz Mercedesa C 63 AMG. Očekuje
se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude oko 38.000 dolara. Priloženi
špijunski video prikazuje serijsku
verziju
Mercedesa GLK, koji je korišćen na snimanju filma Sex and the City.
Honda Civic Type-R Modulo Concept i Honda Inspire Modulo Concept

Honda je za predstojeći Tokyo Auto Salon tjunera (od 11. do 13. 1. 2008.) pripremila dva koncept automobila : Civic Type-R Modulo Concept i Inspire Modulo Concept. Zajednički im je agresivniji i sportskiji izgled u odnosu na serijske verzije, što je zasluga kompletnog aerodinamičkog paketa, uključujući tu i nove alu točkove. Ukratko, Civic Type-R Modulo Concept u osnovi predstavlja trkački automobil ali "legalizovan" i za običan saobraćaj, a sem neizostavnih trkačkih šara na karoseriji, eksterijer ovog modela odlikuju pre svega novi branici, izraženiji pragovi, modifikovana maska hladnjaka, veliki spojler na poklopcu prtljažnika, prozirna zadnja svetla i atraktivniji aluminijumski točkovi od 19 inača (sa gumama 225/35 R19). Promene je naravno doživela i unutrašnjost, koja je bogatija za sportska Recaro sedišta, ali je s druge strane iz interijera izbačeno sve što nije neophodno, kako bi se što više smanjila težina automobila. Tako su recimo standardne oplate vrata zamenjene onima od karbon fibera, a isti materijal se našao i na novom sportskom volanu, ručnoj kočnici i na centralnoj konzoli. Za sada nema informacija o eventualnim promenama na motoru i ostaloj mehanici, mada se nezvanično pominje da Civic Type-R Modulo Concept ima elektronsko podešavanje amortizera.
Drugi novitet za Tokyo Auto Salon je Honda Inspire Modulo Concept, odnosno sportski koncept na bazi modela Inspire, koji se u Americi prodaje kao Honda Accord (u Japanu je inače prodaja standardnog modela Inspire počela pre nekoliko dana, tačnije 22. decembra). Kao i u slučaju Civica Type-R Modulo Concept, i Inspire Modulo Concept privlači pažnju pre svega agresivnijim izgledom. Zasluga za to pripada novim sportskim branicima, prozirnim zadnjim svetlima, novom grilu hladnjaka, novim prednjim svetlima, hromiranim detaljima i sedmokrakim aluminijumskim točkovima od 19 inča. Interijer je presvučen dvobojnom kožom (narandžasto/crna kombinacija), a od zanimljivih detalja izdvajaju se LCD ekrani u naslonima prednjih sedišta. Za pogon je zadužen standardni 3,5 litarski V6 i-VTEC benzinac, koji razvija 280KS.
Mazda Furai : prve slike

Iako je izgled Mazde Furai ("zvuk vetra") trebao da ostane dobro čuvana tajna sve do januarskog NAIAS (North American International Auto Show) salona automobila u Detroitu, na internet su pre vremena procurele prve zvanične slike ovog novog koncept automobila. Japanska marka je inače još početkom ovog meseca pustila u javnost samo jednu, tzv. teaser sliku Mazde Furai (prva slika), koja treba da podseti na pobedu Mazde 787B sa rotacionim Wankel motorom 1991. godine na trci 24 sata Le Mana. I Furai nastavlja sa Mazdinim Nagare ("tok") dizajnerskim rečnikom (posle studija Nagare, Ryuga, Hakaze i Taiki), a bazira se na trkačkom automobilu Courage C65 iz ALMS serije (American Le Mans Series). Pokreće ga Mazda 20B 3-rotorski rotacioni motor sa 450KS, koji za gorivo koristi etanol E100. Sem koncepta Furai, Mazda će na salonu u Detroitu predstaviti i obnovljeni model RX-8 (sportski kupe sa 4 vrata i rotacionim motorom), kao i koncept Taiki, koji smo videli na nedavnom salonu u Tokiju. Što se doterane Mazde RX-8 tiče, u saopštenju fabrike se samo kratko navodi da će ovaj automobil pretrpeti opsežne izmene na polju dizajna (novi branici i doterana svetla), kvaliteta, opreme, upravljivosti i ubrzanja.
Toyota A-BAT Concept

Nova studija manjeg pick-up modela, koji će Toyota prikazati na predstojećem januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu, nosi ime A-BAT Concept i sem zanimljivim izgledom (koji je mnoge podsetio na Hondu Ridgeline), pažnju privlači i hibridnim pogonom (Toyotin Hybrid Synergy Drive u kombinaciji sa četvorocilindričnim benzinskim motorom). Tu su i zadnja bočna "samoubilačka" vrata (otvaraju se u suprotnom smeru od prednjih), kratki prepusti, visoko bokovi, mala bočna stakla, veliki 19-inčni aluminijumski točkovi i prilično položeni A i C stubovi (za jedan pick-up). Za razvoj ovog koncepta je inače bio zadužen Toyotin razvojni i dizajnerski centar u Kaliforniji, a kako stvari sada stoje, A-BAT bi mogao da se nađe u serijskoj proizvodnji u bližoj budućnosti (u ovoj ili nekoj sličnoj verziji), budući da sama Toyota navodi da ova studija predstavlja sledeću evoluciju kompaktnih pick-up modela. Cilj dizajnera je bio napraviti moderan, funkcionalan, prostran i ekonomičan automobil sa dobrim manevarskim sposobnostima i jedinstvenim stajlingom. A-BAT ima dovoljno mesta za komforan smeštaj četiri putnika, kojima su na raspolaganju različite mogućnosti organizacije interijera (recimo, sedišta pozadi mogu da se preklope kako bi se povećao tovarni prostor u slučaju potrebe prevoza dužih predmeta). Moderna unutrašnjost (dva multi-informaciona ekrana ispred vozača i suvozača, satelitska navigacija, Wi-Fi internet) je u kombinaciji crne i žute boje, a na prednjem panelu, centralnoj konzoli, vratima i sedištima korišćeni su lagani materijali (karbon fiber, aluminijum), kako bi se što je moguće više redukovala masa vozila. I podaci o dimenzijama : A-BAT je dugačak 4605 mm, širok 1890 mm, visok 1625 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2850 mm.
VIDEO : Land Rover LRX Concept
Novi kompaktni Land Rover LRX Concept će zvanično biti predstavljen na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, koji se održava u januaru 2008. godine. Ovo na videu i slikama je još uvek koncept automobil, dok se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. godine. Reč kompaktan podrazumeva da je LRX dugačak 4,35 metra, a visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. Koncept namenjen izlaganju na salonu u Detroitu ima točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm. Od ostalih detalja treba izdvojiti velika vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta (gde preovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum) ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za kontrolu 4x4 pogona), a tu su i produžena centralna konzola i frižider. Što se serijskog LRX-a tiče, on će predstavljati konkurenciju budućim SUV modelima iz Audija (Q3) i BMW-a (X1), najverovatnije će imati i hibridnu verziju, a pominje se da će imati i novo ogibljenje od aluminijuma i stop-start sistem.
Nissan Forum Concept

Pošto je nedavno pustio u opticaj nekoliko skica, Nissan je juče konačno objavio i zvanične slike i karakteristike svog novog koncept vozila Nissan Forum, koji će svetsku premijeru imati na predstojećm januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu. Nissan navodi da Forum najavljuje sledeću generaciju porodičnog vozila za sedam putnika, čije su glavne karakteristike prostrana i praktična unutrašnjost sa tri reda sedišta (drugi red naravno može da se okrene prema sedištima u trećem redu), bočna klizna vrata (prednja vrata se otvaraju pod uglom od 90 stepeni), odsustvo B stuba (čime je znatno olakšan ulazak na sedišta pozadi), odlična preglednost (tu je i veliki panoramski stakleni krov), ugrađena mikrotalasna (dovoljna za spremanje kokica i dostupna putnicima iz prvog i drugog reda) i napredna tehnologija. Od pomenute napredne tehnologije izdvajaju se Bose Media System sledeće generacije (sadrži XM satelitski radio, DVD, iPod, Bluetooth i GPS navigacioni sistem), Around View Monitor Monitor (AVM), odnosno sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere) i Kid Cam sistem za nadgledanje dece u zadnjem delu vozila (preko LCD monitora na centralnoj konzoli i uz pomoć dve kamere postavljene iznad drugog i trećeg reda sedišta). Forum je dugačak 4987 mm, širok 2114 mm, visok 1763 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 3075 mm. U Nissanu naglašavaju da će u slučaju da Forum ikada uđe u serijsku proizvodnju, za pogon biti zadužen "čisti" dizel agregat u paru sa CVT transmisijom (motor i pogon bi bili napred). Inače, za izgled Foruma je bio zadužen Nissanov NDA (Nissaan Design America) studio iz Kalifornije, koji je Forumu podario agresivan dizajn prednjeg dela, kratke prepuste karoserije napred i pozadi, visoku bočnu liniju, 20-inčne alu felne sa pneumaticima dimenzija 245/45 R20, dva završetka izduvnog sistema i LED svetla napred i nazad.
VIDEO : Nissan Forum Concept