Fiat Panda Aria Concept i Grande Punto Abarth SS Concept
Danas je i Fiat zvanično najavio svoje premijere za toliko pominjani predstojeći salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Jedna od njih je Panda Aria Concept, koja u osnovi predstavlja Fiatov odgovor na razne ekološki podobne automobile drugih proizvođača, a pokreće je mali dvocilidrični turbo motor zapremine samo 900 kubika i snage 60kW/80KS, koji kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%). Ovaj novi motor je za 20 procenata lakši i zauzima 25 % manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage. Osim motora, pažnju privlači Fiatova Stop&Start tehnologija (gasi motor prilikom stajanja, npr. na semaforima, a automatski ga pali kada vozač podigne nogu sa pedale kočnice), koja takođe pomaže u uštedi goriva (Fiat navodi do 10 % u gradskom ciklusu), poboljšana aerodinamika vozila, Pirelli gume sa smanjenim otporom kotrljanja, inovativna MTA transmisija (Manual Transmission Automated ili automatizovani manuelni menjač), kao i materijali dobijeni reciklažom, koji su upotrebljeni za izradu ovog automobila. Rezultat svega navedenog je rekordno niska emisija CO2, koja iznosi samo 69 grama CO2 po kilometru ! S druge strane, Grande Punto Abarth SS Concept ne cilja na ekološki svesne kupce, već one, kojima su performanse i uživanje u brzoj vožnji važnije od "tamo nekih" CO2 vrednosti. A takvih i dalje ima dovoljno... Za njih je namenjen Grande Punto Abarth SS Concept, ili drugim rečima, jača verzija već pola godine poznatog Grande Punta Abarth, predstavljenog na prolećnom salonu u Ženevi, a koji upravo ovog meseca počinje svoj tržišni život sa 1,4 litarskim turbo benzincem i 150 konja. Kome to nije dovoljno, Fiat kroz pomenutu SS (Super Sport) studiju Grande Punta (sa takođe 1,4 litarskim benzincem) najavljuje njegovu snažniju varijantu (sa 132kW/180KS i 272Nm) i agresivnijim aero body paketom (novi branici sa većim otvorima za vazduh, drugačiji pragovi, prošireni blatobrani, veći, 18-inčni točkovi i zadnji spojler, veći završeci izduvne cevi, niže ogibljenje i pojačane kočnice). Motor je uparen sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Maksimalna brzina mu iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi. Grande Punto Abarth SS (ili na italijanskom esse-esse) u serijskoj verziji biće na raspolaganju kupcima već početkom naredne godine.
Citroen C-Cactus
Francuski Citroen na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23.
septembar)
neće izložiti samo studiju C-Airscape (o kojoj je u poslednje vreme već
bilo
reči), već još jedan koncept ekonomičnog i ekološkog automobila sa
petora vrata i zanimljivog imena
C-Cactus. Najnoviji Citroenov prototip naime odlikuju hibridni pogon
(kombinacija
HDi dizel motora snage 51kW/70KS i elektromotora od 22kW/30KS),
mogućnost reciklaže
skoro svih delova i naravno redukovana potrošnja goriva i mala emisija
CO2 (tu je naravno i nezaobilazni DPFS filter čestica čađi).
Menjač je inače automatik sa 5 stepeni prenosa. C-Cactus (Cw količnik
otpora vazduha mu iznosi 0,35) je napravljen na produženoj platformi
aktuelnog Citroena C4
(međuosovinsko rastojanje iznosi 2,80 metara naspram 2,61 metra
Citroena C4),
dugačak je 4,20, širok 1,80, visok 1,49 metra, dok težina automobila
iznosi 1306 kg. Veličina prtljažnika je tačno 500 litara u osnovnoj
konfiguraciji, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1100 litara.
C-Cactus postiže maksimalnu brzinu od samo 150 km/h, ali zato prosečna
potrošnja iznosi 3,4 litra na 100 km, a emisija CO2 samo 78 grama po
kilometru.
Futurističku unutrašnjost (sastoji se od samo 200 delova; više nego
duplo manje od konvencionalnih automobila) odlikuje prilično
minimalistički stil, dok od opreme
ovog koncepta vredi izdvojiti cruise-control sa limiterom brzine,
satelitsku navigaciju sa touch screen ekranom, el. ručnu kočnicu,
automatski klima uređaj, radio/CD
plejer, veliki panoramski krov, kao i velike 21-inčne točkove.
Zanimljiva je ocena ljudi iz Citroena, da kada bi sada krenuo u
proizvodnju, C-Cactus bi koštao oko 25.000 dolara ili oko 18.400 evra,
što je prilično manja cena u odnosu na postojeće hibridne
automobile.
Hyundai i-Blue
Korejski Hyundai će na salonu automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar) zajedno sa novim modelom i30 u karavan verziji, predstaviti i novu studiju i-Blue Fuel Cell Electric Vehicle sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik (u gorivim ćelijama se u kontaktu vodonika i vazduha hemijskom reakcijom dobija električna energija, koja u stvari na kraju i pokreće i-Blue, a kao nusprodukt se stvara voda). Autonomija ovog automobila sa jednim punjenjem vodonika iznosi oko 600 kilometara, a raspolaže snagom od 136KS. Studija i-Blue inače demonstrira privrženost korejske kompanije u razvoju ekološki podobnih vozila. Zanimljivo je da je i-Blue razvijen u Hyundaijevom dizajnerskom i tehničkom centru u Japanu, a ne u Koreji. Za razliku od nekih ranijih prototipova, i-Blue nije napravljen na platformi SUV modela, već koristi novu platformu CUV (crossover utility vehicle) vozila, međuosovinskog rastojanja 2,85 metara (i-Blue je dugačak 4,85, a visok 1,60 metara). Na konceptu se uočava par zanimljivih dizajnerskih detalja, kao što su LED prednja svetla, veliki panoramski stakleni krov, originalno dizajnirani točkovi veličine 20 inča i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru u odnosu na zadnja).
Peugeot Flux concept
Na salonu automobila u Frankfurtu (održava se sredinom septembra) francuski Peugeot će na svom štandu izložiti i koncept automobil Flux, koji je dizajnirao pobednik četvrtog Peugeotovog dizajnerskog konkursa, Rumun Mihai Panaitescu. Pomenti konkurs je trajao od septembra do decembra 2006. (u konkurenciji su bila 4029 projekta iz 113 zemalja), a pobednik je proglašen u martu ove godine. Pobednik konkursa uvek ima tu čast da na osnovu njegovog projekta, Peugeotov Style Center napravi prototip u prirodnoj veličini i izloži ga na velikim svetskim salonima automobila. Ove godine u Frankfurtu ćemo dakle videti "rumunski" Peugeot Flux, autora Mihaja Panaitescua. Pravljenje ovog koncepta u razmeri 1:1 je inače počelo još u martu ove godine. Glavi cilj pomenutog Rumuna je bio stvoriti automobil dinamičnog izgleda, koji vozaču i suvozaču pruža veliki užitak u vožnji, ali uz malu potrošnju i što je moguće manje zagađenje vazduha.
Nissan Mixim concept
Japanski Nissan će na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra izložiti i svoju najnoviju studiju, nazvanu Mixim concept. Radi se o automobilu kompaktnih dimenzija, namenjenog pre svega mlađim vozačima (naravno pod uslovom da ikada uđe u serijsku proizvodnju u ovakvom ili sličnom izdanju), koji vreme uglavnom provode za kompjuterom i surfujući internetom. Zato su i volan i ostale komande u kabini insiprisani interfejsima, koji su poznati igračima kompjuterskih igrica. Auto inače ima tri mesta za sedenje, a pažnju pre svega privlači centralna pozicija vozačevog sedišta, dok su ostala dva sedišta smeštena sa njegove leve i desne strane (postoji i pomoćno četvrto sedište za svaki slučaj, a spakovano je u poseban modul iza vozačevog sedišta). Mixim concept pokreću dva elektromotora (Nissan "Super Motor"), koji koriste kompaktne litijum-jonske baterije (bez obzira na to, Mixim je težak samo 950 kg). Jedan motor pokreće prednju osovinu, a drugu zadnju, pa Mixim concept ima integralni pogon na sva četiri točka. Sam Mixim concept je inače manji coupe, koji se ističe oštrim linijama, vratima, koja se otvaraju visoko u vis, velikim vetrobranom (koji se estetski uklapa sa bočnim staklima pa liči na vizir zaštitne kacige), kao i LED prednjim dnevnim svetlima. Kao što je već napomenuto, Mixim concept se odlikuje kompaktnim dimenzijama, koje mu olakšavaju manevrisanje u gradu, a one izgledaju ovako : dužina 3700 mm, širina 1800 mm, visina 1400 mm, dok se međuosovinsko rastojanje proteglo na 2530 mm. Drugim rečima, Mixim concept je kraći i niži, ali i nešto širi od Micre.
Mitsubishi Concept-cX po drugi put
Prošlog meseca je japanski Mitsubishi objavio prve dve zvanične skice njihovog novog koncept automobila, spremnog za predstojeći septembarski salon automobila u Frankfurtu, a sada su končano objavljene i prve slike ovog automobila u njegovoj definitivnoj formi. Kako to već obično biva, na skicama je Concept-cX izgledao mnogo atraktivnije i dinamičnije, dok je u realnosti "ispalo" da auto ima daleko viši krov i ipak manje atraktivnu spoljašnost. Ipak, bez obzira na manje razočarenje, određena doza privlačnosti i dalje postoji, jer prednji deo veoma liči na (uspešno) dizajnersko rešenje novog Lancera i sportskog modela EVO X. Kako bilo, Concept-cX u stvari predstavlja najavu nove generacije kompaktnog Mitsubishijevog SUV modela. Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski dizel motor sa turbinom promenljive geometrije (VG), dizelskim oksidacionim katalizatorom (DOC) i filterom čestica čađi (DPF) u izduvnom sistemu, što sve zajedno čini da ovaj agregat zadovoljava Euro5 norme. Motor inače raspolaže sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta. Ekološki su podobni i materijali korišćeni u kabini, a dobijeni su, između ostalog, i od bambusa. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Inače, Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm i visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja.
Peugeot 308 Hybride HDi concept
Kao što je bilo i najavljeno, Peugeot će na predstojećem septembarskom
salonu automobila u Frankfurtu, pored standardnog Peugeota 308
hatchback, 308
RC Z concepta i 308 SW Prologue concepta, predstaviti još i studiju
hibridne
308-ice sa nazivom 308 Hybride HDi concept. Već iz imena se vidi
najvažnija
karakteristika ove 308-ice. Naime, za razliku od većine drugih auto
kompanija,
čije hibride pokreće benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom,
308
Hybrid HDi concept pokreće 1,6 litarski HDi dizel agregat (ima
82kW/110KS i
240Nm obrtnog momenta), a u kombinaciji sa elektromotorom od 16kW/22KS
i 130Nm. Snaga se na prednje točkove prenosi preko elektronski
kontrolisanog manuelnog menjača sa šest stepeni. Rezultat
je prosečna potrošnja, koja po fabričkim tvrdnjama iznosi samo 3,4
litra dizela
na 100 km, kao i emisija CO2 od 90 grama po kilometru (auto naravno već
zadovoljava buduće Euro5 norme). Inače, težina ove 308-ice iznosi 1460
kg, a ubrzanje do 100 km/h traje 12,2 sekunde. Ovde treba podsetiti da
je
Peugeot još prošle godine predstavio prototip 307 CC Hybride HDi, koga
je
takođe pokretao hibridni pogon u kombinaciji dizelaš/elektromotor.
Međutim za
razliku od 307-ice CC Hybrid HDi koja je ostala samo koncept, novi 308
Hybrid
HDi kreće u serijsku proizvodnju, ali će se nažalost pojaviti u prodaji
tek
krajem ove decenije (2009. godine kao model za 2010.-tu).
FuelVapor Ale
Ovo je Ale, kanadski auto na tri točka (svaki veličine 18 inča), koji je izradila kompanija FuelVapor Technologies i koji kombinuje malu potrošnju goriva sa sportskim performansama. Naime, Ale ubrzava do 100 km/h za 5,2 sekunde i postiže elektronski ograničenu maksimalnu brzinu od 225 km/h, a potrošnja goriva iznosi samo 2,5 litra benzina na 100 km ! Usput, četvrt milje ili 402 metra, Ale prelazi za samo 12,9 sekundi. To je postignuto veoma aerodinamičkim oblikom karoserije i malom težinom automobila od samo 635 kg. Za pogon je odabran Hondin 1,5 litarski turbo agregat, koji raspolaže sa 135kW/184KS, a može biti uparen sa manuelnim 5-stepenim ili 4-stepenim automatskim menjačem. Trenutno postoji samo jedan prototip ovog dvoseda, ali se od 2012. planira i serijska proizvodnja.
Opel Corsa Hybrid concept
Nova Corsa Hybrid concept (premijera na salonu automobila u Frankfurtu sledećeg meseca) je rezultat General Motorsovih napora da smanji potrošnju goriva i emisiju CO2 u svojim automobilima. Ovu Corsu pokreće i 1,3 litarski CDTI dizel agregat sa 55kW/75KS, a troši prosečno 3,75 litra dizela na 100 km (fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi samo 99 grama po kilometru. Ipak, iako ima naziv Hybrid u imenu, ova Corsa nije hibridni automobil kakav je npr. Toyota Prius (koju pokreće benzinski motor u kombinaciji sa elektromotorom), već Corsa Hybrid concept koristi jednostavnu tehnologiju poput elektropokretača, koji istovremeno vrši funkciju alternatora (starter-generator) i Stop/Start automatski prenos. Pored 1,3 litarskog CDTI dizelaša Corsa Hybrid concept koristi i litijum-jonsku bateriju, koja obezbeđuje starter-generatoru neophodnu električnu energiju. Pomenuta baterija se puni kroz sistem regeneracije energije, koja se stvara prilikom kočenja. Drugim rečima, tokom kočenja prekida se opskrbljivanje motora gorivom, a kinetička energija se pretvara u električnu.
Ford Verve concept
Posle onih jučerašnjih skica, Ford je danas objavio i prve zvanične slike svog novog koncept automobila B segmenta, koji će svetsku premijeru doživeti na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu. Auto se zvanično zove Verve concept i najavljuje kako će izgledati sledeća generacije Forda Fieste (ako se uopšte tako i dalje bude zvala). Prema onome što vidimo, buduća Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najveća razlika između ovog koncepta i serijske nove Fieste (koja će se pojaviti u prodaji sredinom naredne godine), biće u visini krova, odnosno serijski automobil imaće viši krov. Zadnji kraj je međutim veoma sličan budućoj Fiesti (sa sve oblikom zadnjeg stakla i krovnog spojlera), dok prednji deo koncepta karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, veoma uska maska i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Pažnju privlače i LED zadnja svetla i veliki 18-inčni alu točkovi. Ipak, bez obzira na najavljene razlike u izgledu, nova Fiesta će biti veoma slična ovom konceptu, jer Ford želi da nova atraktivnija Fiesta preuzme deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se proizvoditi i prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Južne i Centralne Amerike. Buduća Fiesta će koristiti platformu nedavno predstavljene nove Mazde2, a što se motora tiče, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara. Inače, Verve concept je nastao u Fordovom dizajn studiju u Dantonu, u Velikoj Britaniji, mada je u njegov razvoj bio umešan i dizajn tim iz nemačkog Kelna.
Koncept nove Ford Fieste na salonu u Frankfurtu
Ove skice otkrivaju izgled novog koncept automobila u B segmentu, koji će evropski Ford predstaviti na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (uz novi SUV model Kuga i redizajnirani Focus). Ovaj koncept takođe najavljuje i kako će izgledati sledeća generacije Forda Fieste. Kao što ste odmah primetili, buduća Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najveća razlika između ovog koncepta i serijske nove Fieste (koja će se pojaviti u prodaji sredinom naredne godine), biće u visini krova, odnosno serijski automobil imaće viši krov. Zadnji kraj je međutim veoma sličan serijskoj Fiesti (sa sve oblikom zadnjeg stakla i krovnog spojlera), dok prednji deo koncepta karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh, maska sa dve hromirane prečke i izdužena svetla (koja će u serijskoj varijanti biti manja). Ipak, bez obzira na najavljene razlike u izgledu, nova Fiesta će biti veoma slična ovom konceptu, jer Ford želi da ovakva atraktivnija Fiesta preuzme deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse itd. U Fordu najavljuju i da će nova Fiesta putnicima nuditi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Nova Fiesta biće takođe i globalni auto, jer će se proizvoditi i prodavati ne samo na Starom kontinentu, već i na tržištima Južne i Centralne Amerike. Buduća Fiesta će koristiti platformu nedavno predstavljene nove Mazde2, a što se motora tiče, u ponudi će biti Duratec SCi benzinci od 1,3, 1,6 i 1,8 litara i TDCi dizelaši od 1,4 i 1,6 litara.
Lada Project C
Na moskovskom auto salonu "Interavto-2007", ruski auto gigant VAZ (poznatiji kao Lada) predstaviće publici novi koncept klasične limuzine sa četiri vrata, nazvan Project C. Automobil je nastao u saradnji sa austrijskom kompanijom Magna, sa kojom se planira i razvoj čitave porodice modela na platformi Projecta C, odnosno osim ove limuzine, u planu su i hatchback sa pet vrata, Universal (karavan), kompaktni van pa čak i crossover. Osim modernijeg dizajna, Project C karakteriše i bogata bezbednosna oprema u vidu ABS+EBD i ESP sistema, ISOFIX dečijih sedišta, kompleta vazdušnih jastuka (frontalni i bočni), zatezača sigurnosnih pojaseva, xenon farova, a tu su i putni kompjuter, parking senzori, podešavanje volana i sedišta vozača po visini, imobilajzer, atermička stakla, centralno daljinsko zaključavanje vrata, električni podizači stakala, elektro podesivi i grejani retrovizori i itd. Drugo je pitanje šta će se sve od nabrojanog naći u serijskoj verziji ovog automobila, koji bi trebao da se pojavi najranije 2009. godine sa motorima zapremine između 1,6 i 2,0 litra. A da li će se stvarno pojaviti 2009. godine, zavisi pre svega od finansijskih mogućnosti fabrike iz Toljatija, koje su ranije predstavljale veliki problem da se neki od zanimljivih prototipova preseli na fabričke trake (setimo se samo porođajnih muka nove Kaline).
Peugeot 308 SW Prologue
Osim standardnog modela 308 hatchback (sa troja i petora vrata), Peugeot će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar) izložiti i dva koncept automobila na njegovoj osnovi – 308 RC Z (o njemu smo već nedavno pisali) i 308 SW Prologue. Prvi najavljuje buduću Coupe-Cabrio (CC) verziju 308-ice, a drugi, odnosno 308 SW Prologue, prikazuje izgled njene karavan varijante (naslednik aktuelnih modela 307 Break sa pet sedišta i 307 SW sa sedam sedišta). Ovu studiju pokreće 2,0 litarski HDi dizelaš sa 100kW/136KS i DPFS filterom čestica čađi. 308 SW Prologue je dugačak 4500 mm, širok 1815 mm, visok 1560 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2708 mm. Zahvaljujući ovim dimenzijama našlo se mesta i za treći red sedišta i smeštaj sedam putnika. Prema sadašnjim informacijama, budući 308 SW će u serijskoj varijanti (kada se početkom 2008. bude našao na evropskom tržištu) pod haubom imati već poznate agregate iz 308-ice hatchback. To su 1,6 litarski VTi benzinac (razvijen u saradnji sa nemačkim BMW-om) u dve varijante : atmosferskoj sa 120KS i 160Nm i THP turbo sa 150 konja i 240Nm, dizelaše u vidu 1,6 litarskog HDi od 110KS i 240Nm, kao i već pomenutog 2,0 litarskog HDi sa 136 konja i 320Nm. Što se bezbednosti tiče, Peugeot će 308-icu opremati i vazdušnim jastukom za kolena (ukupno do 9 vazdušnika jastuka na raspolaganju, a sedam je standard), Lane Departure Warning sistemom iz bratskog Citroena C4 (upozorava vozača kada pređe liniju na putu bez davanja žmigavaca), bi-xenon farovima, ojačanom strukturom karoserije i već standardnim elektronskim sistemima kao što su ABS, EBD, EBA i ESP. Uz privlačan dizajn, veću prostranost i funkcionalnost, komfor, bolju ergonomiju, veliki izbor karoserijskih varijanti (kada paleta bude potpuno kompletna), veći kvalitet upotrebljenih materijala i pomenute moderne motore i vrhunsku bezbednost, nije ni čudo da Peugeot očekuje prodaju od 350.000 komada svih varijanti modela 308 godišnje, koji će se proizvoditi u fabrikama u Miluzu i Sošou.
Citroen C-Airscape
Citroen je ranije najavio da će slike svog novog koncepta C-Airscape objaviti u ponedeljak 20. avgusta, ali kako je to već uobičajeno u poslednje vreme, fotografije i ovog automobila su se pre vremena (i bez volje same fabrike) danas pojavile na internetu (zasluga za to pripada jednom od članova foruma "planete-citroen"). C-Airscape predstavlja elegantnu studiju kabrioleta srednje klase sa četiri sedišta i krovom izrađenim od od karbon fibera i stakla. C-Airscape takođe najavljuje i izgled novog Citroena C5, koji će od ovog koncepta praktično u potpunosti preuzeti izgled prednjeg i zadnjeg dela automobila (90-95 %). U ovaj koncept je ugrađen 2,7 litarski V6 HDi dizel motor sa 150kW/208KS pri 4000 obrt./min. i 440Nm obrtnog momenta pri 1900 obrt./min., koji kao gorivo može da koristi i biodizel, a menjač je automatski sa šest stepeni prenosa (naravno uz ovaj motor neizostavno ide i DPF filter za čestice čađi). Citroen će C-Airscape promovisati već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu (11. do 23.septembar), dok se i premijera serijskog modela C5 II očekuje na pomenutom salonu, mada je moguće da se prezentacija održi i na salonu u Ženevi, na proleće naredne godine. Osim elegantnog, pa i moćnog izgleda (izdužena silueta, veliki otvori za vazduh, 19-inčni točkovi, hromirane izduvne cevi, LED svetla), C-Airscape donosi i par novotarija kao što su Snow Motion traction control sistem i UrbanHybrid sistem, koji je zadužen za isključivanje motora dok automobil stoji (npr. na semaforu), a čim vozač pritisne gas, sistem automatski ponovi pali motor (rezultat je smanjena potrošnje goriva i emisija CO2).
Kia Sports Coupe Concept - drugi deo
Ovo je već druga tzv. teaser slika nove studije korejske Kia-e, koja će biti promovisana u septembru na salonu u Frankfurtu. Prvu sliku novog Sports Coupe Concepta (pokazuje samo prednji deo automobila) Korejci su objavili još tokom jula, a sada je stigla i druga, koja pak prikazuje samo profil ovog 2+2 koncepta, dugačkog 4,3 metra. Drugih podataka uz sliku nema, pa ćemo na informacije o motoru i ostalim karakteristikama morati da sačekamo pomenuti salon u Frankfurtu (očigledno da će Kia informacije deliti na kašičicu). Ipak, nova slika pokazuje zanimljiv detalj u vidu prilično produženog krova, koji nije baš u stilu pravih Coupe modela, a tu je i naglašen zadnji blatobran, koji doprinosi snažnijoj pojavi. Novi koncept (koji treba da nam pokaže u kom pravcu će se kretati dizajn ove marke u budućnosti) realizovao je Kia-in evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je za Audi, a od septembra 2006. prešao u Kiu), koji je siguran da će u Frankfurtu "Kia iznenaditi čitav automobilski svet, kada ljudi vide naš novi sportski koncept uživo".