home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Iako je izgled Mazde Furai ("zvuk vetra") trebao da ostane dobro čuvana tajna sve do januarskog NAIAS (North American International Auto Show) salona automobila u Detroitu, na internet su pre vremena procurele prve zvanične slike ovog novog koncept automobila. Japanska marka je inače još početkom ovog meseca pustila u javnost samo jednu, tzv. teaser sliku Mazde Furai (prva slika), koja treba da podseti na pobedu Mazde 787B sa rotacionim Wankel motorom 1991. godine na trci 24 sata Le Mana. I Furai nastavlja sa Mazdinim Nagare ("tok") dizajnerskim rečnikom (posle studija Nagare, Ryuga, Hakaze i Taiki), a bazira se na trkačkom automobilu Courage C65 iz ALMS serije (American Le Mans Series). Pokreće ga Mazda 20B 3-rotorski rotacioni motor sa 450KS, koji za gorivo koristi etanol E100. Sem koncepta Furai, Mazda će na salonu u Detroitu predstaviti i obnovljeni model RX-8 (sportski kupe sa 4 vrata i rotacionim motorom), kao i koncept Taiki, koji smo videli na nedavnom salonu u Tokiju. Što se doterane Mazde RX-8 tiče, u saopštenju fabrike se samo kratko navodi da će ovaj automobil pretrpeti opsežne izmene na polju dizajna (novi branici i doterana svetla), kvaliteta, opreme, upravljivosti i ubrzanja.





Toyota A-BAT Concept

28 Dec 2007 - 02:09 Concept cars Link

Nova studija manjeg pick-up modela, koji će Toyota prikazati na predstojećem januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu, nosi ime A-BAT Concept i sem zanimljivim izgledom (koji je mnoge podsetio na Hondu Ridgeline), pažnju privlači i hibridnim pogonom (Toyotin Hybrid Synergy Drive u kombinaciji sa četvorocilindričnim benzinskim motorom). Tu su i zadnja bočna "samoubilačka" vrata (otvaraju se u suprotnom smeru od prednjih), kratki prepusti, visoko bokovi, mala bočna stakla, veliki 19-inčni aluminijumski točkovi i prilično položeni A i C stubovi (za jedan pick-up). Za razvoj ovog koncepta je inače bio zadužen Toyotin razvojni i dizajnerski centar u Kaliforniji, a kako stvari sada stoje, A-BAT bi mogao da se nađe u serijskoj proizvodnji u bližoj budućnosti (u ovoj ili nekoj sličnoj verziji), budući da sama Toyota navodi da ova studija predstavlja sledeću evoluciju kompaktnih pick-up modela. Cilj dizajnera je bio napraviti moderan, funkcionalan, prostran i ekonomičan automobil sa dobrim manevarskim sposobnostima i jedinstvenim stajlingom. A-BAT ima dovoljno mesta za komforan smeštaj četiri putnika, kojima su na raspolaganju različite mogućnosti organizacije interijera (recimo, sedišta pozadi mogu da se preklope kako bi se povećao tovarni prostor u slučaju potrebe prevoza dužih predmeta). Moderna unutrašnjost (dva multi-informaciona ekrana ispred vozača i suvozača, satelitska navigacija, Wi-Fi internet) je u kombinaciji crne i žute boje, a na prednjem panelu, centralnoj konzoli, vratima i sedištima korišćeni su lagani materijali (karbon fiber, aluminijum), kako bi se što je moguće više redukovala masa vozila. I podaci o dimenzijama : A-BAT je dugačak 4605 mm, širok 1890 mm, visok 1625 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2850 mm.



Novi kompaktni Land Rover LRX Concept će zvanično biti predstavljen na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, koji se održava u januaru 2008. godine. Ovo na videu i slikama je još uvek koncept automobil, dok se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. godine. Reč kompaktan podrazumeva da je LRX dugačak 4,35 metra, a visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. Koncept namenjen izlaganju na salonu u Detroitu ima točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm. Od ostalih detalja treba izdvojiti velika vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta (gde preovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum) ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za kontrolu 4x4 pogona), a tu su i produžena centralna konzola i frižider. Što se serijskog LRX-a tiče, on će predstavljati konkurenciju budućim SUV modelima iz Audija (Q3) i BMW-a (X1), najverovatnije će imati i hibridnu verziju, a pominje se da će imati i novo ogibljenje od aluminijuma i stop-start sistem.



Nissan Forum Concept

19 Dec 2007 - 00:39 Concept cars Link

Pošto je nedavno pustio u opticaj nekoliko skica, Nissan je juče konačno objavio i zvanične slike i karakteristike svog novog koncept vozila Nissan Forum, koji će svetsku premijeru imati na predstojećm januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu. Nissan navodi da Forum najavljuje sledeću generaciju porodičnog vozila za sedam putnika, čije su glavne karakteristike prostrana i praktična unutrašnjost sa tri reda sedišta (drugi red naravno može da se okrene prema sedištima u trećem redu), bočna klizna vrata (prednja vrata se otvaraju pod uglom od 90 stepeni), odsustvo B stuba (čime je znatno olakšan ulazak na sedišta pozadi), odlična preglednost (tu je i veliki panoramski stakleni krov), ugrađena mikrotalasna (dovoljna za spremanje kokica i dostupna putnicima iz prvog i drugog reda) i napredna tehnologija. Od pomenute napredne tehnologije izdvajaju se Bose Media System sledeće generacije (sadrži XM satelitski radio, DVD, iPod, Bluetooth i GPS navigacioni sistem), Around View Monitor  Monitor (AVM), odnosno sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere) i Kid Cam sistem za nadgledanje dece u zadnjem delu vozila (preko LCD monitora na centralnoj konzoli i uz pomoć dve kamere postavljene iznad drugog i trećeg reda sedišta). Forum je dugačak 4987 mm, širok 2114 mm, visok 1763 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 3075 mm. U Nissanu naglašavaju da će u slučaju da Forum ikada uđe u serijsku proizvodnju, za pogon biti zadužen "čisti" dizel agregat u paru sa CVT transmisijom (motor i pogon bi bili napred). Inače, za izgled Foruma je bio zadužen Nissanov NDA (Nissaan Design America) studio iz Kalifornije, koji je Forumu podario agresivan dizajn prednjeg dela, kratke prepuste karoserije napred i pozadi, visoku bočnu liniju, 20-inčne alu felne sa pneumaticima dimenzija 245/45 R20, dva završetka izduvnog sistema i LED svetla napred i nazad.

VIDEO : Nissan Forum Concept 




Rinspeed sQuba

17 Dec 2007 - 01:54 Concept cars Link

Švajcarska kompanija Rinspeed nas je proteklih godina navikla na zaista zanimljive i originalne koncept automobile, a ta tradicija neće biti izneverena ni na sledećem salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show), koji će se održati od 6. do 16. marta 2008. godine. Na domaćem terenu ženevskog salona Rinspeed će naime prikazati svoju najnoviju kreaciju, nazvanu sQuba, a radi se prvom pravom automobilom sa kojim možete i da ronite do dubine od 10 metara. Zbog toga ovaj izuzetan automobil odmah podseća na specijalno prerađeni Lotus Esprit koji je takođe mogao da roni, doduše samo u filmu o tajnom agentu James Bondu pod nazivom "Špijun koji me je voleo." Ono što je pre 30 godina bila samo holivudska mašta, Rinspeed je pretvorio u stvarnost (mada su za sada u javnost puštene samo ove kompjuterske slike). Budući da je James Bond u pomenutom filmu vozio Lotus, i Rinspeed je za osnovu svoje kreacije upotrebio jedan Lotusov automobil, ovog puta radi se o modelu Elise. Zadnje točkove ovog dvoseda pokreće elektromotor (sa 37kW i 160Nm), dok su za pokretanje ispod vode zaduženi propeleri i dva mlazna motora. Zbog laganih materijala korišćenih u njegovoj konstrukciji, sQuba je težak samo 920 kg, a dimenzije mu izgledaju ovako : dužina 3785 mm, širina 1820 mm, a visina 1117 mm. Kao što je to već bio slučaj i ranije sa studijama ove švajcarske firme, i sQuba će najverovatnije ostati samo koncept, kao jedinstven dokaz mašte ljudi iz Rinspeeda.




Mazda će na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu tjunera promovisati studiju na bazi svog modela Atenza (u Evropi Mazda 6), zvanično nazvanu Mazda Atenza Mazdaspeed Concept. Sa fabričkim aerodinamičkim paketom (modifikovani branici sa spojlerima, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, niže ogibljenje, aluminijumski desetokraki točkovi od 18 inča i sportski izduvni sistem), ovaj koncept pokazuje i kako bi mogao da izgleda naslednik sportske Mazde 6 MPS (sa 2,3 litarskim turbo motorom i pogonom na sva četiri točka), koja je doduše u dosadašnjem obliku zabeležila ipak skroman učinak na tržištu. Prema izvorima iz Tokija, ovaj koncept je ipak samo to – koncept, što se poklapa sa ranijim nezvaničnim informacijama da japanska fabrika ne razmatra mogućnost razvoja MPS verzije nove Mazde 6 (mada bi ovaj koncept mogao da bude indikacija da se ipak radi na tome). U svakom slučaju, glavni zadatak Atenze Mazdaspeed Concept (za koju se za sada ne zna koji motor je pokreće, ni da li ima 4x4 pogon) na Tokyo Auto Salonu je da ispita reakcije publike i potencijalnih kupaca na fabrički aerodinamički paket, koji će kupcima biti na raspolaganju putem zvanične dilerske mreže ove japanske kompanije.




Land Rover je još sredinom septembra ove godine na tadašnjem salonu automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog budućeg SUV modela u kupe formi (bez ikakvih drugih detalja), ali od tada u javnost nije procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Konačno, evo i prvih oficijelnih fotografija i par detalja o tom novom kompaktnom Land Roveru LRX, koji će zvanično biti predstavljen na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, koji se održava u januaru 2008. godine. Ovo na slikama je još uvek koncept automobil, dok se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. godine. Usput da kažemo da slike koje vidite jesu zvanične, ali su dospele na internet pre vremena, jer je Land Rover trebao da ih pusti u javnost tek za nekoliko dana, tačnije 18. decembra. Kako bilo, novi LRX je dugačak 4,35 metra, visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. Koncept namenjen izlaganju na salonu u Detroitu ima točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm. Od ostalih detalja treba izdvojiti velika vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta (gdepreovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum) ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za kontrolu 4x4 pogona), a tu su i produžena centralna konzola i frižider. Što se serijskog LRX-a tiče, on će predstavljati konkurenciju budućim SUV modelima iz Audija (Q3) i BMW-a (X1), najverovatnije će imati i hibridnu verziju, a pominje se da će imati i novo ogibljenje od aluminijuma i stop-start sistem.

 



Honda je kratkim saopštenjem za medije i jednom skicom najavila izlaganje prototipa sledeće generacije svog modela Pilot na predstojećem NAIAS salonu automobila u Detroitu, koji se održava narednog meseca. Kako se najavljuje, budući Pilot će karakterisati autentičan SUV stajling, praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika). Za očekivati je da se prototip Honde Pilot ne razlikuje mnogo od budućeg serijskog modela. Kako bilo, "društvo" ovom Pilotu na izložbenom prostoru Honde na salonu u Detroitu praviće modeli FCX Clarity (sa ovogodišnjeg salona u Los Anđelesu) i studija Honda CR-Z, koju su mogli da vide posetioci salonu u Tokiju.



Jutros je Aston Martin otvorio novi dizajn studio u Gaydonu i tom prilikom je promovisan V12 Vantage RS Concept, jedan od najatraktivnijih, ako ne i najatraktivniji model ove marke ikada. Razlog za ovu tvrdnju se krije pod poklopcem motora, tačnije radi se o V12 agregatu iz trkačkog Aston Martina DBRS9, koji razvija svih 600KS pri 6250 o/min. i 690Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bude četiri sekunde, do 100 milja na sat (nepunih 161 km/h) stiže za 8,5 sekundi, maksimalna brzina je 200 milja na sat (ili 322 km/h), a za njegovo zaustavljanje se brinu karbon-keramičke kočnice. Imajući u vidu težinu manju od 1600 kg, to znači da odnos snaga/težina iznosi 375KS po toni. Šef Aston Martina Ulrich Bez je još ponosno dodao da novi model ima skoro iste performanse kao Ferrari 599 GTB. I spoljašnji izgled je nešto agresivniji, mada je glavna preokupacija bila poboljšanje aerodinamike i težine vozila (hauba motora je recimo od karbon fibera). Novi Aston Martin V12 Vantage RS će doduše najverovatnije sledeće godine krenuti u serijsku proizvodnju, ali će ona biti ograničena (ne pominje se tačna cifra), a cena će biti viša od modela Aston Martin DBS.

  



Suzuki je danas saopštio da će već u januaru 2008. godine na 9. salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) promovisati novu studiju kompaktnog automobila sa petora vrata, nazvanog A-Star Concept. Ovde se u stvari radi se o najavi novog gradskog mališana, koji će se i proizvoditi u Indiji, a biće namenjen prodaji kako u Indiji, tako i na evropskom tržištu. Iako sem ovih slika nema drugih detalja o ovom novom Suzukiju (jedino se najavljuje da će njegov potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km), najverovatnije se ovde radi o novoj generaciji modela Alto (na to upućuje i slovo A u imenu studije), koji bi trebao da se pojavi na sledećem salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine (proizvodnja se najavljuje za oktobar, a prodaja u Evropi za decembar sledeće godine). I na kraju zašto Indija? Odgovor leži u prostoj činjenici da je ta zemlja veoma važno tržište za japansku kompaniju, u kojoj već ima partnerski odnos sa fabrikom Maruti, koji će do 2010/2011. godine dostići proizvodnju od oko milion automobila godišnje.

 



Hummer HX Concept

11 Dec 2007 - 00:59 Concept cars Link

Hummer HX Concept koji vidite na ovom crtežu, rezultat je rada tri mlada dizajnera (David Rojas, Min Young Kang i Robert Jablonski) iz Hummerovog dizajn studija i biće predstavljen na sledećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, u januaru 2008. godine. Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Inače, od prvobitnih nekoliko različitih verzija izabrano je dizajnersko rešenje prikazano na ovom crtežu. U press saopštenju se navodi još samo da HX Concept koristi E85 biogorivo i da je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Više detalja možemo očekivati u narednom periodu, kako se bude približavao salon u Detroitu.



Land Rover je još sredinom septembra ove godine na tadašnjem salonu automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog budućeg SUV modela (bez ikakvih drugih detalja), ali od tada u javnost nije procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Do danas. Naime, ovo je navodno prva zvanična fotografija novog koncepta Land Rover LRX, spremnog za predstojeći NAIAS salon u Detroitu (održava se u januaru 2008. godine). Prema prvim, nezvaničnim informacijama, serijska verzija LRX-a bi trebao da krene u proizvodnju tokom 2011. godine. Detalji dakle tek slede.



Volkswagen je na salonu automobila u Bolonji (7. – 16. 12. 2007.) po prvi put na jednom salonu okupio sva tri člana svoje up! porodice koncept automobila, koje smo pojedinačno inače mogli da vidimo na prethodna tri velika salona automobila u Frankfurtu, Tokiju i Los Anđelesu. Tako je studija up! sa 2 vrata (više OVDE) promovisana 10. septembra na salonu u Frankfurtu, space up! sa petora vrata (OVDE) na salonu u Tokiju šest nedelja kasnije, a 20 dana posle Tokija, koncept space up! blue (OVDE) je doživeo premijeru u Los Anđelesu. Ono što je za nemačku kompaniju itekako važno, reakcije na sva tri automobila su bile izuzetno pozitivne širom sveta, tako da uopšte ne treba strahovati za njihovu budućnost kao serijskih vozila (proizvodnja počinje krajem 2009. ili 2010. godine). Sva tri modela su inače napravljena na novoj MHB platformi, a pogon je na zadnjim točkovima.



Slično bratskom Citroenu, koji je za salon automobila u Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) pripremio "šareni" Nemo Concetto (o njemu više OVDE), i Peugeot će na istom salonu promovisati novi koncept automobil na bazi svog modela Bipper (koji u osnovi naravno nije ništa drugo do Citroen Nemo, samo sa oznakom Peugeota). Kao i kod Nema Concetto, i Bipper Beep Beep stavlja naglasak pre svega na atraktivan stajling; tačnije u ovom slučaju upotrebljena je crno-crveno-bela kombinacija boja za karoseriju (crni bokovi i crveno-bela hauba i krov), kakvu ima i pobednički trkački automobil Peugeot 908 HDi FAP (sa Peugeotom 908 HDi FAP francuski proizvođač je osvojio ovogodišnje Le Mans Series prvenstvo i drugo mesto na legendarnoj trci 24 sata Le Mana). Budući da 908 HDi FAP ima dizel agregat, Peugeot je odlučio da i u Bipper Beep Beep ugradi dizelaš, i to 1,4 litarski HDi, koji raspolaže sa 55kW/70KS i 160Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Motor naravno ima FAP filter čestica čađi, pa emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru. Od ostalih detalja na Bipperu Beep Beep treba izdvojiti još zatamnjena stakla (čija boja treba da podseća na vizir trkačke kacige), stilizovanu glavu lava na bokovima u beloj boji (znak Peugeot Sporta), prednje kočione diskove od 313 mm i atraktivne crne aluminijumske točkove od 18 inča sa gumama Michelin Pilot Sport, dimanzija 225/45 R 18.




Iako auto na ovim crtežima na prvi pogled izgleda kao neki novi Lotusov superautomobil, ovde se ipak radi o novom projektu američke kompanije Hennessey. To je Hennessey Venom GT za čiji izgled je bio zadužen Britanac Steve Everitt. Ipak, više od izgleda privlači pažnju ono što se krije ispod poklopca motora. To je centralno smešten 8,5 litarski bi-turbo V10 agregat sa 1000KS pri 5200 o/min. i 1500Nm obrtnog momenta pri 4200 o/min. Snaga će se na zadnje točkove prenosti preko šestostepenog menjača ili opcione sekvencijalne transmisije. Imajući u vidu pomenutu snagu i težinu od 1225 kg (odnos težina/snaga je 1,225 kg/1KS), ne iznenađuje najavljeno ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 2,4 sekunde, do 100 milja na sat (skoro 161 km/h) mu treba 5,3 sekunde, dok će dostizanje 300 km/h trajati oko 14 sekundi. Teoretska maksimalna brzina iznosi 421 km/h, što bi, ako se potvrdi u praksi, bilo dovljno da se sa trona zbaci najbrži serijski automobil, američki SSC Ultimate Aero Twin-Turbo (nedavno je postigao 411,76 km/h). Za zaustavljanje će se inače brinuti karbon-keramičke kočnice. Prema sadašnjim planovima, Hennessey bi Venom GT trebalo da predstavi tokom 2009. godine, a ako zanimanje bude dovoljno veliko, moguća je proizvodnja veoma ograničene serije.