Rinspeed sQuba

Švajcarska kompanija Rinspeed nas je proteklih godina navikla na zaista zanimljive i originalne koncept automobile, a ta tradicija neće biti izneverena ni na sledećem salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show), koji će se održati od 6. do 16. marta 2008. godine. Na domaćem terenu ženevskog salona Rinspeed će naime prikazati svoju najnoviju kreaciju, nazvanu sQuba, a radi se prvom pravom automobilom sa kojim možete i da ronite do dubine od 10 metara. Zbog toga ovaj izuzetan automobil odmah podseća na specijalno prerađeni Lotus Esprit koji je takođe mogao da roni, doduše samo u filmu o tajnom agentu James Bondu pod nazivom "Špijun koji me je voleo." Ono što je pre 30 godina bila samo holivudska mašta, Rinspeed je pretvorio u stvarnost (mada su za sada u javnost puštene samo ove kompjuterske slike). Budući da je James Bond u pomenutom filmu vozio Lotus, i Rinspeed je za osnovu svoje kreacije upotrebio jedan Lotusov automobil, ovog puta radi se o modelu Elise. Zadnje točkove ovog dvoseda pokreće elektromotor (sa 37kW i 160Nm), dok su za pokretanje ispod vode zaduženi propeleri i dva mlazna motora. Zbog laganih materijala korišćenih u njegovoj konstrukciji, sQuba je težak samo 920 kg, a dimenzije mu izgledaju ovako : dužina 3785 mm, širina 1820 mm, a visina 1117 mm. Kao što je to već bio slučaj i ranije sa studijama ove švajcarske firme, i sQuba će najverovatnije ostati samo koncept, kao jedinstven dokaz mašte ljudi iz Rinspeeda.
Mazda Atenza Mazdaspeed Concept

Mazda će na predstojećem januarskom Tokyo Auto Salonu tjunera promovisati studiju na bazi svog modela Atenza (u Evropi Mazda 6), zvanično nazvanu Mazda Atenza Mazdaspeed Concept. Sa fabričkim aerodinamičkim paketom (modifikovani branici sa spojlerima, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, niže ogibljenje, aluminijumski desetokraki točkovi od 18 inča i sportski izduvni sistem), ovaj koncept pokazuje i kako bi mogao da izgleda naslednik sportske Mazde 6 MPS (sa 2,3 litarskim turbo motorom i pogonom na sva četiri točka), koja je doduše u dosadašnjem obliku zabeležila ipak skroman učinak na tržištu. Prema izvorima iz Tokija, ovaj koncept je ipak samo to – koncept, što se poklapa sa ranijim nezvaničnim informacijama da japanska fabrika ne razmatra mogućnost razvoja MPS verzije nove Mazde 6 (mada bi ovaj koncept mogao da bude indikacija da se ipak radi na tome). U svakom slučaju, glavni zadatak Atenze Mazdaspeed Concept (za koju se za sada ne zna koji motor je pokreće, ni da li ima 4x4 pogon) na Tokyo Auto Salonu je da ispita reakcije publike i potencijalnih kupaca na fabrički aerodinamički paket, koji će kupcima biti na raspolaganju putem zvanične dilerske mreže ove japanske kompanije.
Land Rover LRX Concept na salonu u Detroitu

Land Rover je još sredinom septembra ove godine na tadašnjem salonu automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog budućeg SUV modela u kupe formi (bez ikakvih drugih detalja), ali od tada u javnost nije procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Konačno, evo i prvih oficijelnih fotografija i par detalja o tom novom kompaktnom Land Roveru LRX, koji će zvanično biti predstavljen na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, koji se održava u januaru 2008. godine. Ovo na slikama je još uvek koncept automobil, dok se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. godine. Usput da kažemo da slike koje vidite jesu zvanične, ali su dospele na internet pre vremena, jer je Land Rover trebao da ih pusti u javnost tek za nekoliko dana, tačnije 18. decembra. Kako bilo, novi LRX je dugačak 4,35 metra, visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. Koncept namenjen izlaganju na salonu u Detroitu ima točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm. Od ostalih detalja treba izdvojiti velika vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta (gdepreovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum) ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za kontrolu 4x4 pogona), a tu su i produžena centralna konzola i frižider. Što se serijskog LRX-a tiče, on će predstavljati konkurenciju budućim SUV modelima iz Audija (Q3) i BMW-a (X1), najverovatnije će imati i hibridnu verziju, a pominje se da će imati i novo ogibljenje od aluminijuma i stop-start sistem.
Honda Pilot prototype

Honda je kratkim saopštenjem za medije i jednom skicom najavila izlaganje prototipa sledeće generacije svog modela Pilot na predstojećem NAIAS salonu automobila u Detroitu, koji se održava narednog meseca. Kako se najavljuje, budući Pilot će karakterisati autentičan SUV stajling, praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika). Za očekivati je da se prototip Honde Pilot ne razlikuje mnogo od budućeg serijskog modela. Kako bilo, "društvo" ovom Pilotu na izložbenom prostoru Honde na salonu u Detroitu praviće modeli FCX Clarity (sa ovogodišnjeg salona u Los Anđelesu) i studija Honda CR-Z, koju su mogli da vide posetioci salonu u Tokiju.
Aston Martin V12 Vantage RS Concept

Jutros je Aston Martin otvorio novi dizajn studio u Gaydonu i tom prilikom je promovisan V12 Vantage RS Concept, jedan od najatraktivnijih, ako ne i najatraktivniji model ove marke ikada. Razlog za ovu tvrdnju se krije pod poklopcem motora, tačnije radi se o V12 agregatu iz trkačkog Aston Martina DBRS9, koji razvija svih 600KS pri 6250 o/min. i 690Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bude četiri sekunde, do 100 milja na sat (nepunih 161 km/h) stiže za 8,5 sekundi, maksimalna brzina je 200 milja na sat (ili 322 km/h), a za njegovo zaustavljanje se brinu karbon-keramičke kočnice. Imajući u vidu težinu manju od 1600 kg, to znači da odnos snaga/težina iznosi 375KS po toni. Šef Aston Martina Ulrich Bez je još ponosno dodao da novi model ima skoro iste performanse kao Ferrari 599 GTB. I spoljašnji izgled je nešto agresivniji, mada je glavna preokupacija bila poboljšanje aerodinamike i težine vozila (hauba motora je recimo od karbon fibera). Novi Aston Martin V12 Vantage RS će doduše najverovatnije sledeće godine krenuti u serijsku proizvodnju, ali će ona biti ograničena (ne pominje se tačna cifra), a cena će biti viša od modela Aston Martin DBS.
Suzuki A-Star Concept

Suzuki je danas saopštio da će već u januaru 2008. godine na 9. salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) promovisati novu studiju kompaktnog automobila sa petora vrata, nazvanog A-Star Concept. Ovde se u stvari radi se o najavi novog gradskog mališana, koji će se i proizvoditi u Indiji, a biće namenjen prodaji kako u Indiji, tako i na evropskom tržištu. Iako sem ovih slika nema drugih detalja o ovom novom Suzukiju (jedino se najavljuje da će njegov potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km), najverovatnije se ovde radi o novoj generaciji modela Alto (na to upućuje i slovo A u imenu studije), koji bi trebao da se pojavi na sledećem salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine (proizvodnja se najavljuje za oktobar, a prodaja u Evropi za decembar sledeće godine). I na kraju zašto Indija? Odgovor leži u prostoj činjenici da je ta zemlja veoma važno tržište za japansku kompaniju, u kojoj već ima partnerski odnos sa fabrikom Maruti, koji će do 2010/2011. godine dostići proizvodnju od oko milion automobila godišnje.
Hummer HX Concept

Hummer HX Concept koji vidite na ovom crtežu, rezultat je rada tri mlada dizajnera (David Rojas, Min Young Kang i Robert Jablonski) iz Hummerovog dizajn studija i biće predstavljen na sledećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu, u januaru 2008. godine. Cilj dizajnera je bio stvoriti zabavan, okretan i inovativan koncept automobil, odnosno HX Concept treba da pruži viziju budućeg dizajna off-road vozila, ali uz zadržavanje prepoznatljivih dizajnerskih formi Hummerovih modela. Inače, od prvobitnih nekoliko različitih verzija izabrano je dizajnersko rešenje prikazano na ovom crtežu. U press saopštenju se navodi još samo da HX Concept koristi E85 biogorivo i da je moguće skinuti krovne panele iznad vozača i suvozača, kao i modularni zadnji deo krova, kako bi se od zatvorenog automobila dobilo otvoreno SUT vozilo za uživanje na svežem vazduhu. Više detalja možemo očekivati u narednom periodu, kako se bude približavao salon u Detroitu.
Land Rover LRX Concept
Land Rover je još sredinom septembra ove godine na tadašnjem salonu
automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog
budućeg SUV modela (bez ikakvih drugih detalja), ali od tada u javnost nije
procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Do danas.
Naime, ovo je navodno prva zvanična fotografija novog koncepta Land Rover LRX, spremnog
za predstojeći NAIAS salon u Detroitu (održava se u januaru 2008. godine).
Prema prvim, nezvaničnim informacijama, serijska verzija LRX-a bi trebao da
krene u proizvodnju tokom 2011. godine. Detalji dakle tek slede.
Bolonja 2007 : Volkswagenova up! porodica na okupu

Volkswagen je na salonu automobila u Bolonji (7. – 16. 12. 2007.) po prvi put na jednom salonu okupio sva tri člana svoje up! porodice koncept automobila, koje smo pojedinačno inače mogli da vidimo na prethodna tri velika salona automobila u Frankfurtu, Tokiju i Los Anđelesu. Tako je studija up! sa 2 vrata (više OVDE) promovisana 10. septembra na salonu u Frankfurtu, space up! sa petora vrata (OVDE) na salonu u Tokiju šest nedelja kasnije, a 20 dana posle Tokija, koncept space up! blue (OVDE) je doživeo premijeru u Los Anđelesu. Ono što je za nemačku kompaniju itekako važno, reakcije na sva tri automobila su bile izuzetno pozitivne širom sveta, tako da uopšte ne treba strahovati za njihovu budućnost kao serijskih vozila (proizvodnja počinje krajem 2009. ili 2010. godine). Sva tri modela su inače napravljena na novoj MHB platformi, a pogon je na zadnjim točkovima.
Peugeot Bipper Beep Beep

Slično bratskom Citroenu, koji je za salon automobila u Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) pripremio "šareni" Nemo Concetto (o njemu više OVDE), i Peugeot će na istom salonu promovisati novi koncept automobil na bazi svog modela Bipper (koji u osnovi naravno nije ništa drugo do Citroen Nemo, samo sa oznakom Peugeota). Kao i kod Nema Concetto, i Bipper Beep Beep stavlja naglasak pre svega na atraktivan stajling; tačnije u ovom slučaju upotrebljena je crno-crveno-bela kombinacija boja za karoseriju (crni bokovi i crveno-bela hauba i krov), kakvu ima i pobednički trkački automobil Peugeot 908 HDi FAP (sa Peugeotom 908 HDi FAP francuski proizvođač je osvojio ovogodišnje Le Mans Series prvenstvo i drugo mesto na legendarnoj trci 24 sata Le Mana). Budući da 908 HDi FAP ima dizel agregat, Peugeot je odlučio da i u Bipper Beep Beep ugradi dizelaš, i to 1,4 litarski HDi, koji raspolaže sa 55kW/70KS i 160Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Motor naravno ima FAP filter čestica čađi, pa emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru. Od ostalih detalja na Bipperu Beep Beep treba izdvojiti još zatamnjena stakla (čija boja treba da podseća na vizir trkačke kacige), stilizovanu glavu lava na bokovima u beloj boji (znak Peugeot Sporta), prednje kočione diskove od 313 mm i atraktivne crne aluminijumske točkove od 18 inča sa gumama Michelin Pilot Sport, dimanzija 225/45 R 18.
Update : Hennessey Venom GT

Iako auto na ovim crtežima na prvi pogled izgleda kao neki novi Lotusov superautomobil, ovde se ipak radi o novom projektu američke kompanije Hennessey. To je Hennessey Venom GT za čiji izgled je bio zadužen Britanac Steve Everitt. Ipak, više od izgleda privlači pažnju ono što se krije ispod poklopca motora. To je centralno smešten 8,5 litarski bi-turbo V10 agregat sa 1000KS pri 5200 o/min. i 1500Nm obrtnog momenta pri 4200 o/min. Snaga će se na zadnje točkove prenosti preko šestostepenog menjača ili opcione sekvencijalne transmisije. Imajući u vidu pomenutu snagu i težinu od 1225 kg (odnos težina/snaga je 1,225 kg/1KS), ne iznenađuje najavljeno ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 2,4 sekunde, do 100 milja na sat (skoro 161 km/h) mu treba 5,3 sekunde, dok će dostizanje 300 km/h trajati oko 14 sekundi. Teoretska maksimalna brzina iznosi 421 km/h, što bi, ako se potvrdi u praksi, bilo dovljno da se sa trona zbaci najbrži serijski automobil, američki SSC Ultimate Aero Twin-Turbo (nedavno je postigao 411,76 km/h). Za zaustavljanje će se inače brinuti karbon-keramičke kočnice. Prema sadašnjim planovima, Hennessey bi Venom GT trebalo da predstavi tokom 2009. godine, a ako zanimanje bude dovoljno veliko, moguća je proizvodnja veoma ograničene serije.
Citroen Nemo Concetto

Pošto je u oktobru na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu (Road Transport Show) promovisao dostavnu verziju svog novog modela Nemo, Citroen je najavio da će na predstojećem salonu automobila u italijanskoj Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) izloži i koncept automobil na osnovi ovog kompaktnog i praktičnog vozila. Studija živahnih boja je nazvana Citroen Nemo Concetto ("koncept"), a može da se shvati i kao najava skore promocije putničke verzije ovog modela, koja će se pojaviti početkom naredne godine (ovde i podsećanje da su Peugeot i Fiat već predstavili putničke varijante Nemovih blizanaca – modela Peugeot Bipper i Fiat Fiorino). Budući da nosi isto ime kao i glavni lik (mala riba) iz Diznijevog crtanog filma "Finding Nemo", Citroen Nemo Concetto je ofarban u istu kombinaciju narandžaste i bele boje (u beloj boji su i točkovi), pa istovremeno prikazuje i svet i vrednosti Nema, kao i bezbrojne mogućnosti personalizacije ovog Citroenovog modela. Kako napominju u Citroenu, Nemo Concetto zbog svoje veličine pripada svetu "malih" (poput ribice u pomenutom filmu), ali mu upravo ta osobina predstavlja i veliku prednost, jer mu kompaktne dimenzije olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama. Drugim rečima, Nemo Concetto objedinjuje inteligentni koncept sa kompaktnom spoljašnošću i prostranim interijerom. Nemo Concetto šalje i poruku o sposobnosti Citroena da kreira vozila koja imaju karakter, vozila koja se prilagođavaju životima svojih vlasnika...poput ribe u vodi !
Toyota Auris 2,2 D-CAT concept sa 200 konja

Za nastanak nove sportske Toyote Auris 2,2 D-CAT concept odgovorna je Toyota Motorsport GmbH iz nemačkog Kelna, a glavna stvar kod ovog modela krije se pod prednjom haubom. Tamo su naime ljudi iz Toyota Motorsporta smestili 2,2 litarski turbo-dizel agregat, ali koji može da radi u dva moda : ili sa standardnih 177KS ili sa više od 200KS (ne precizira se koliko). To je omogućeno ugradnjom novog elektronskog sistema za nadzor elektronike motora. Novi "Power On Demand System" pružu vozaču mogućnost da prostim pritiskom na dugme odluči koliko snage želi da angažuje u datom trenutku, jer je sastavljen od dve različito programirane kontrolne jedinice. Prva kontrolna jedinica je identična serijskoj verziji elektronike motora, koja vozaču stavlja na raspolaganje 130kW/177KS, a pritiskom na posebno dugme, pomenuti "Power On Demand System" aktivira drugi mod koja daje više od 147kW/200KS. Sem motorom, u Toyota Motorsport GmbH su se pozabavili i izgledom ovog unikatnog Aurisa. Uz neizbežan novi aero body kit (prednji i zadnji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler), Auris 2,2 D-CAT concept je bogatiji i za 18-inčne aluminijumske točkove sa gumama 225/40, kao i za zatamnjena zadnja stakla, sportska kožna sedišta, sportski volan (takođe kožni), aluminijumske pedale i detalje od karbon fibera u kabini. Naravno, uz povećanu snagu motora idu i doterano ogibljenje i pojačani kočioni sistem. Ogibljenje je naime tvrđe podešeno i za 30 mm bliže asfaltu od standardnog Aurisa 2,2 D-4D, a prednji kočioni diskovi su prečnika 328 mm.
Mitsubishi Concept-RA

Japanski Mitsubishi je najavio da će na sledećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu 13. januara sledeće godine publici predstaviti studiju sportskog automobila, nazvanog Concept-RA kod koga je u konstrukciji obilato korišćen aluminijum. Iako bi se na osnovu ovih prvih zvaničnih crteža moglo zaključiti da će novi Mitsubishijev sportski kupe pokretati neki V8 benzinac, u japanskoj fabrici su se odlučili da u njega ugrade "visoko-efikasni čisti dizel agregat." Radi se o četvorocilindričnom 2,2 litarskom DOHC turbo-dizel motoru (sa 16 ventila, varijabilnom geometrijom lopatica turbine, DOC i NTC katalizatorima i DPF filterom čestica čađi), koji razvija 150kW/204KS i 420Nm obrtnog momenta. Motor je uparen sa Mitsubishijevim Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) šestostepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (ima ga i novi Lancer Evolution X). Concept-RA raspolaže i Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za dinamičku kontrolu vozila.
Hyundai HDC Prototype

Najnoviji Hyundaijev koncept automobil HDC ima svetsku promociju na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (Guangzhou Auto Show, od 19. do 26. novembra 2007.), a predstavlja najavu buduće limuzine korejske kompanije namenjene kineskom tržištu, koja će se pojaviti u prodaji tokom 2008. godine. Planira se ugradnja 1,6 i 1,8 litarskih benzinskih motora sa 112KS, odnosno 130KS. Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje – 4542 mm/1775 mm/1485 mm/2650 mm. Očigledno je kao osnova za HDC poslužila nova generacija Hyundai Elantre, koja se već prodaje u Severnoj Americi. U odnosu na pomenutu Elantru, HDC Prototype se razlikuje po nešto "oštrijem" spoljašnjem dizajnu, pre svega po modernizovanim svetlima napred i pozadi, novoj masci hladnjaka i branicima. Ipak, za neke detaljnije informacije moraćemo još da se strpimo.