Cadillac Escalade Sport concept i Cadillac CTS Sport concept
I Cadillac, luksuzna divizija američkog GM-a, na SEMA salonu tjunera u Las
Vegasu, predstavlja svoja dva koncept automobila, koji se u standardnoj
varijanti nalaze i u evropskoj ponudi ove marke. Escalade Sport concept još više
naglašava ionako atraktivan i moćan karakter ovog Cadillacovog luksuznog SUV
modela. To je postignuto, kako snažnim V8 motorom sa 550 konja (u paru sa
šestostepenim automatskim menjačem), tako i modifikovanim izgledom (novi
branici sa većim otvorima za vazduh, spojleri, pragovi, gril hladnjaka, nova
hauba, dupli završetak izduvnog sistema, revidirana zadnja svetla, ogromni 24-inčni
aluminijumski točkovi, spušteno i sportski podešeno ogibljenje, pojačani kočioni
sistem i "Sport" oznake). Unutrašnjost je bogatija za sportska Recaro sedišta,
kožu na prednjem panelu, centralnoj konzoli i oplatama vrata, kao i za
alumijumske pedale. Drugi zanimljiv Cadillac na ovogodišnjem salonu u Las
Vegasu je model CTS Sport concept, koji možda može da se shvati i kao najava
buduće sportskog Cadillaca CTS-V. Doduše, ovaj CTS Sport concept nema neki
ultra snažan motor od bar 400 konja (kako bi konkurisao BMW-u M3, Lexusu IS-F
ili Mercedesu C 63 AMG), već standardni 3,6 litarski V6 agregat od 304KS, tako
da je naglasak pre svega na agresivinijem izgledu. Tako CTS Sport concept ima
modifikovanu haubu motora sa saćastim otvorima za vazduh, nove branike, zadnji
spojler, 20-inčne točkove, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, jače
kočnice sa žutim kočionim klještima i kožnu unutrašnjost sa sportskim Recaro
sedištima.
Kleemann GTK concept
Tjuning kuća Kleemann iz Danske (specijalizovana za obradu Mercedesa i njihovih AMG verzija) otkrila je juče prve detalje o svom novom modelu GTK concept, koji se bazira na Mercedesu SLK 55 AMG. Sem atraktivnog izgleda (sa velikim otvorima za vazduh napred, naglašenim blatobranima, zadnjim difuzorom, svetlima sa Mercedesa CLS), GTK privlači pažnju i onim što krije ispod poklopca motora, a to je V8 agregat iz modela SLK 55 AMG, koji je ovom prilikom dobio i Kleemannov kompersor i koji isporučuje 540KS i 700Nm obrtnog moemnta. Snaga se na put prenosi preko sedmostepenog automatskog menjača, Kleemannovog diferencijala sa zatvaračem i niskoprofilnim gumama na petokrakim 20-inčnim točkovima, napravljenim posebno za GTK. Po Kleemannovim podacima, GLK do 100 km/h ubrzava za samo 3,7 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 300 km/h. Za sigurno zaustavljanje se brine Kleemannov kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, odnosno diskovima od 345 mm pozadi. Danski tjuner trenutno ne planira serijsku proizvodnju ovog automobila, već on treba da posluži kao inspiracija za neke buduće projekte na bazi Mercedesovih modela.
Chevrolet Corvette C6RS Concept i FlexFuel Chevy Hot Rod
Chevrolet na prestojećem SEMA salonu tjunera u Las Vegasu (30. oktobar – 2. novembar), između ostalih automobila, izlaže i modele Corvette C6RS Concept i FlexFuel Chevy Hot Rod, koji kao gorivo koriste E85 etanol. Corvette C6RS Concept je u stvari nastao kao plod saradnje poznatog TV voditelja (i velikog kolekcionara automobila) Jay Lenoa i kompanije Pratt & Miller, a pokreće je aluminijumski 8,2 litarski V8 agregat sa tačno 600 konja najveće snage i 792Nm obrtnog momenta. Snaga se na zadnje točkove prenosi na podlogu preko manuelnog menjača sa 6 stepeni prenosa. Kako kaže Leno, Corvette C6RS Concept dokazuje da sportski automobil visokih performansi i alternativni pogon nisu dva dijametralno suprostavljena koncepta. Naravno, ova crna Lenova Corvetta je i vizuelno atraktivnija zahvaljujući aerodinamičkom kitu (modifikovani branici, pragovi, spojleri i hauba, difuzor pozadi), kao i novim aluminijumskim BBS-ovim točkovima, napred od 18, a pozadi od 19 inča (sa Michelin gumama dimenzija 295/30ZR18 napred, odnosno 345/30ZR19 nazad).
Drugi novitet Chevroleta za Las Vegas jeste FlexFuel Chevy Hot Rod, replika Chevy-a iz 1934. godine ali sa 2,0 litarskim turbo Ecotec motorom od 500 konja, koji kao gorivo koristi E85 etanol, benzin ili bilo koju kombinaciju prethodna dva. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko petostepenog automatskog menjača. FlexFuel Chevy Hot Rod naravno nema ni branike, ni blatobrane, točkovi pozadi su veći od onih napred (pozadi od 20 inča, napred 18), dok je unutrašnjost urađena u minimalističkom stilu.
Audi A8 2.7 TDI
Posle blagog kozmetičkog i mehaničkog doterivanja najvećeg
Audija A8 (premijera je bila na salonu automobila u Frankfurtu sredinom
septembra), Nemci su ovih dana predstavili i prototip ovog luksuznog modela sa
manjim 2,7 litarskim V6 TDI dizel agregatom i snagom od 180KS. Možda najvažniji
podatak vezan za A8 2.7 TDI jeste onaj o potrošnji. Naime, prema fabričkim
podacima ona prosečno iznosi samo 7 litara dizela na 100 km ! Ubrzanje od
mirovanja do 100 km/h iznosi 8,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 224 km/h.
Kada će se tačno i po kojoj ceni novi Audi A8 TDI pojaviti u prodaji, nažalost
još nije poznato.
Video : Audi Metroproject Quattro concept
Ovo je nova Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro concept sa hibridnim pogonom, koju je nemačka fabrika danas i zvanično predstavila javnosti na salonu automobila u Tokiju, ali serijski model u obliku Audija A1 se neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Metroproject Quattro concept se odlikuje prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame" maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa 110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama samostalno pokreće ovaj Audi, a njegova autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9 litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka ovog njihovog "Mini killera".
Volkswagen space up!
Novi Volkswagenov koncept space up!, koji je upravo predstavljen novinarima
na salonu automobila u Tokiju, u osnovi je logičan nastavak priče započete pre
nešto više od mesec dana na salonu u Frankfurtu, kada je nemačka fabrika
promovisala studiju up! Taj VW up! dobio je veoma pozitivne kritike (i za najavljenju
cenu od 8000 evra), tako da pojavljivanje ovog drugog modela iz up! serije
koncept automobila nije nikakvo iznenađenje. Novi space up! je mali gradski
automobil za 4 putnika i sa četiri vrata na boku (za razliku od modela up! sa dvoja)
i prema rečima ljudi iz VW-a predstavlja malo prostorno čudo (zato i reč space u imenu). Dugačak je naime
samo 3,68 metra (23 cm više od up!-a), širok 1,63 metra, visok 1,54 metra, a
nudi "prostranost značajno većeg vozila". Tome doprinosi i nešto duže
međuosovinsko rastojanje u odnosu na up!, koje sada iznosi 2560 mm, dok je
motor smešten pozadi i pokreće zadnje točkove. Novi space up! u stvari ima 6
vrata : četiri bočna, i to tzv. "samoubilačka" (prednja se otvaraju u
suprotnom smeru od zadnjih), dok se pozadi nalazi providni poklopac
prtljažnika, koji se otvara iz dva dela, u odnosu 1/3:2/3. Korisna zapremina
prtljažnika se kreće od 220 litara (osnovna zapremina) pa sve do 1005 litara
kada se obore i sedišta pozadi (ovde i napomena da se suvozačevo sedište može
zarotirati za 180 stepeni). Kao i up!, i space up! ima mogućnost da se sva
sedišta (sem vozačevog) mogu sklopiti i izvaditi iz automobila. U kabini space
up! ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje
osnovne podatke (kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna
emisija CO2), dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu
klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter. Što se dizajna
tiče, VW je i ovde primenio jednostavne i čiste linije, bez mnogo
eksperimenata. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW najavljuje benzinske,
dizel i hibridne motore), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako
space up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja
svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub
i veliki 18-inčni točkovi sa gumama dimenzija 165/50. Dakle, ovde radi se o
malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno
narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba. Kako sada stvari
stoje, na serijsku verziju ovog koncepta moraćemo da sačekamo još koju godinu,
tačnije do kraja 2009. ili početka 2010. godine.
BMW 1-Series tii Concept
Evo i jednog iznenađenja (prijatnog naravno) iz BMW-a spremnog za 40. salon automobila u Tokiju, koji se za predstavnike medija otvara danas. Radi se o sportskom koncept automobilu na bazi nedavno promovisane serije 1 u Coupe varijanti, koji treba da evocira uspomene na klasični model BMW 2002 tii po kome je i dobio ime. BMW 1-Series tii concept karakteriše izrazito sportski stajling čemu doprinose agresivan body kit (uključujući i spojler na poklopcu prtljažnika), desetokrake aluminijumske felne od 18 inča, niži profil (spušteno ogibljenje), dupli završetak izduvnog sistema, crno-bela kombinacija boja (boja karoserije je nazvana Alpine White) i detalji u vidu prednjih bubrega u crnoj boji i "tii" oznake na automobilu. I u unutrašnjosti se nastavlja kombinacija pre svega crne i bele boje (mada ima i par detalja u plavoj), s tim što dominira crna alkantara (na sportskim sedištima sa integrisanim naslonima za glavu, trokrakom volanu, pa čak i na prednjem panelu), a bela boja se nalazi na rukohvatima vrata, volanu, prednjem panelu i prostoru oko ručice menjača (zanimljiv detalj su i brzinomer sa crnom, a obrtomer sa belom podlogom). Auto koristi brojne komponente od lakog materijala CFP (plastika ojačana karbon fiberom) kako bi se očuvao dobar odnos težina/snaga i raspored masa, a time i dinamične vozne osobine i "temperamentni karakter" ovog automobila. A koliki je taj odnos težina/snaga ostaje nepoznato budući da BMW u svom zvaničnom press saopštenju ne daje nikakve podatke o motoru koji se nalazi pod haubom ovog koncepta. Ova serija 1 je, kako sada stvari stoje, samo BMW-ova dizajnerska studija (i to već peta ove godine), pa pitanje njene eventualne serijske proizvodnje i dalje ostaje otvoreno.
Audi Metroproject Quattro concept
Posle bezbrojnih najava, špekulacija i brojnih nezvaničnih crteža i
fotografija, konačno imamo priliku da vidimo kako će stvarno izgledati budući Audi A1. Doduše,
ovo na slikama je Audijeva studija zvanično nazvana Metroproject Quattro
concept sa hibridnim pogonom, koju će nemačka fabrika prvi put predstaviti
javnosti 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju, ali serijski model u obliku
Audija A1 se neće mnogo razlikovati od ovog koncepta. Istovremeno, Audi
Metroproject Quattro concept se praktično ne razlikuje od crteža, koje smo
objavili pre nekoliko meseci i za koje su u engleskom CarMagazinu tvrdili da se
radi o oficijelnim crtežima. Ukratko, Metroproject Quattro concept se odlikuje
prilično agresivnim izgledom, čemu doprinose prokupeovski krov sa
aluminijumskim lukovima, odsustvo B stuba, veliki desetokraki točkovi, dva
završetka izduvnog sistema i tradicionalna Audijeva "single frame"
maska hladnjaka. Pod haubom se skriva 1,4 litarski TFSI turbo benzinac sa
110kW/150KS (uparen sa S-tronic menjačem sa duplim kvačilom), dok se na zadnjoj
osovini nalazi i elektromotor sa 30kW/41KS i 200Nm obrtnog momenta (koristi
litijum-jonske baterije). Taj elektromotor je u stanju da u gradskim sredinama
samostalno pokreće ovaj Audi, čija autonomija sa jednim punjenjem pomenutih baterija
iznosi do 100 kilometara. Takođe, Metroproject Quattro concept je opremljen i
tehnologijama poput stop/start sistema i regeneracije kočione sile. Performanse
izgledaju ovako : ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 7,8 sekundi, dok je
maksimalna brzina 201 km/h. Po fabričkim podacima ovaj hibridni Audi troši 4,9
litara benzina na 100km, a emisija CO2 iznosi 112 g/km. Što se serijskog Audija
A1 tiče (prodaja počinje 2009.), pokretaće ga benzinski i dizel motori u
rasponu od 1,2 do 2,0 litra zapremine, a očekuje se cena od 25.500 dolara pa
naviše. U Audiju se nadaju da će godišnje prodavati 80.000-100.000 primeraka
ovog njihovog "Mini killera".
Daihatsu Mud Master-C
Nekad i kod nas popularni japanski brend Daihatsu je za predstojeći 40. salon automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) pripremio novi koncept terenskog vozila sa zanimljivim imenom Mud Master-C (slovo C od Concept). Kako je Daihatsu (inače u vlasništvu Toyote) poznat i priznat kao specijalista za male putničke automobile i manje SUV modele, tako ni Mud Master-C ne predstavlja nikakav izuzetak (dugačak je samo 3395 mm, širok 1600 mm, a visok 1960 mm). U osnovi, ovde se radi o kompaktnom i laganom transporteru namenjenom kako za sportske aktivnosti van urbanih sredina (posebno za biciklizam), tako i za rad na slabije pristupačnim terenima. Za takav teren, Mud Master-C je opremljen pogonom na svim točkovima, visokim klirensom (rastojanje od tla) od 370 mm i velikim točkovima od 16 inča. U skladu sa osnovnom namenom ovog automobila je i unutrašnjost – robusna, sa jednostavnim panelom za instrumente ali i sa velikim LCD displejom.
Toyota 1/X, Toyota Hi-CT, Toyota FT-MV i Toyota Crown Hybrid concept
Tojota je za domaći salon automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) pripremila zaista veliki broj raznih koncept automobila, od kojih izdvajamo 1/X, Hi-CT, FT-MV i Crown Hybrid concept.
Iako bi se u prvi mah Toyota 1/X mogla shvatiti i kao najava neke buduće Toyote Prius, stvari ipak stoje malo drugačije. 1/X u stvari najavljuje novi Toyotin hibridni automobil, i to nešto manji od Priusa, koji će se pojaviti u prodaji najverovatnije 2010. godine. Toyota u svom press saopštenju ipak 1/X poredi sa Priusom, tačnije navodi se podatak da je sa težinom od samo 420 kg (!) novi 1/X čak tri puta lakši od Priusa (što je postignuto upotrebom karbon fibera u konstrukciji). Zadnje točkove Toyote 1/X pokreće napredni hibridni pogonski sklop (smeštem ispod zadnjih sedišta), a Toyota posebno ističe da je 1/X duplo ekonomičniji od Priusa. Pri tom naravno 1/X emituje i manju emisiju CO2. Inače, 1/X je dugačak 3900 mm, širok 1620 mm i visok 1410 mm.
Studija Hi-CT ("hi ride city truck) sa hibridnim pogonom prema Toyotinom saopštenju ima za cilj da bude urbani cool automobil i da putnicima pruži zabavnu vožnju, a sve to u pakovanju standardnih gradskih automobila. Ipak, Hi-CT je sve samo ne standardan automobil, a pre svaga po pitanju dizajna. Nalik više na manji kamion, Hi-CT ima izrazito visoku bočnu liniju, kratke prepuste i spoljašnji pomoćni prtljažnik između zadnjih tokova. Sem toga, zanimljive su i dimenzije : Hi-CT je naime dugačak samo 3330 mm, širok 1695 mm, a visok čak 1780 mm.
Toyota FT-MV je u odnosu na Toyotu 1/X i Toyotu Hi-CT daleko bliže serijskoj proizvodnji, što nam njegovo ime uostalom i najavljuje. FT-MV u osnovi znači Future Minivan, a neki novi Toyotin model, sličan ovom FT-MV, bi navodno mogao da se pojavi u prodaji već tokom 2008. godine. Kao i kod svakog minivena, i ovde je naglasak na prostranosti i praktičnosti pa FT-MV ima tri reda sedišta i nudi komotan smeštaj za šest putnika.
Toyota Crown Hybrid concept je hibridna verzija (kombinacija benzinca i elektromotora) Toyotine limuzine Crown, čije su različite generacije u Japanu u ponudi već 50 godina. Toyota nažalost ne navodi konkretne podatke o motoru, snazi i potrošnji, već samo napominje da Crown Hybrid concept odlikuju visoka ekonomičnost motora, mala emisija CO2 i nizak stepen buke. Sem toga, Crown Hybrid concept poseduje i VDIM traction control, 10 vazdušnih jastuka i poseban LCD displej za pružanje informacija vozaču. Vrhunski komfor za svih pet putnika se naravno podrazumeva. Očekuje se da serijska verzija Toyote Crown Hybrid krene u prodaju krajem 2008. godine.
Lexus LF-Xh
I Toyotin luksuzni brend Lexus imaće zanimljivu postavku na
predstojećem 40. salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.). Pre svega,
tu je novi koncept hibridnog SUV vozila nazvanog LF-Xh, koji bi mogao da se
shvati i kao najava buduće generacije sadašnjeg Lexusa RX. Po navodima Lexusa,
Studija LF-Xh se odlikuje kombinacijom snažnog i dinamičnog izgleda eksterijera
i elegantnog interijera, a sve u skladu sa Lexusovom "težnja ka
perfekciji" filozofijom. LF-Xh pokreće hibridni sistem, koji se sastoji od
benzinskog V6 motora (Lexus ne navodi ni njegovu zapreminu ni snagu) i elektromotora,
dok je pogon naravno na svim točkovima. Inaće, novi koncept je dugačak 4800 mm,
širok 1895 mm, visok 1650 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2850 mm. Lexus
će na salonu automobila u Tokiju izložiti i već poznatu studiju sportskog
automobila LF-A sa 5,0 litarskim V10 motorom i karoserijom od karbon fibera,
kao i serijske modele LS600hL, LS460, GS450h, GS460 i novog "M3
killera", model IS-F sa 423KS.
Nissan Intima Concept, Nissan Round Box i Nissan NV200
Sem serijske verzije nestrpljivo očekivene nove generacije sportskog modela GT-R i koncepta Pivo 2, Nissan će na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) promovisati i nekoliko studijskih automobila, među kojima se posebno izdvajaju Intima Concept, Round Box i NV200.
Intima Concept je prototip nove limuzine više srednje klase (dužina/širina/visina : 4980/1840/1450 mm), koja, sudeći po njenom izgledu, od sva tri Nissanova koncepta izgleda nekako najrealnije i najbliže serijskoj proizvodnji. Komforna, elegantna i prostorna unutrašnjost ovog automobila po Nissanovim rečima objedinjuje atraktivan dizajn, visok nivo funkcionalnosti i naprednu tehnologiju, a sve u skladu sa Nissanovom filozofijom "Modern Living Concept". Ulazak je putnicima olakšan tzv. samoubilačkim vratima (ona pozadi se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih) i odsustvom B stuba. Od opreme treba izdvojiti napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere), zatim DCAS (Distance Control Assist System) sistem za održavanje razdaljine od ostalih vozila, pa "inteligentni" automatski klima uređaj u četiri zone (svaki putnik individulano kontroliše i podešava temperaturu na svom sedištu uz pomoć infracrvenih senzora), veliki panoramski stakleni krov i indirektno osvetljenje kabine inkorporirano u instrument tablu, centralnu konzolu, oplate vrata i plafon. Intima Concept je opremljena dizelskim V6 motorom, koji se odlikuje tihim radom, efikasnošću i ekološkom podobnošću.
Nissan Round Box ili kraće R.D/B.X je studija kompaktnog (dužina/širina/visina : 3650/1750/1530 mm) otvorenog automobila za četiri osobe i predstavlja novi pravac u dizajniranju vozila za zabavu i uživanje u vožnji. Uprkos toj svojoj nameni, Nissan navodi da ovaj koncept pokreće i ekološki podoban benzinski motor sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva, uparen sa Nissanovom Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Ovu studiju karakteriše, hmm, zanimljiv dizajn spoljašnjosti gde se najviše ističu visoki bokovi, naglašeni lukovi blatobrana, prednja hauba u skoro istoj ravni sa vetrobranom, veliki točkovi od 18 inča (sa gumama 225/40R18) i mali stakleni paneli na donjim delovima vrata (nazvani "road surface windows"). I R.D./B.X. ima već pomenuti napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju i DCAS (Distance Control Assist System) sistem za održavanje razdaljine od ostalih vozila.
Nissan NV200 je još jedan inovativni koncept malog komercijalnog vozila i predstavlja rezultat zajedničkog rada Nissanovog Design Centra iz Japana i Nissan Design Centra iz Londona. Fabrika novi NV200 opisuje kao radikalan, futuristički ali istovremeno i potpuno praktičan koncept. U osnovi, NV200 pokušava da kombinuje funkcionalnost (i to funkcionalnost sa velikim F) nekog kombi vozila sa komforom mobilne kancelarije. Glavnu odliku ove studije predstavlja prostor za prtljažnik, i to u obliku jedinstvene čaure, koja se izvlači iz automobila, čime se oslobađa prostor za mobilnu kancelariju iza prednjih sedišta. Naravno ovo je samo dok automobil stoji. I kome je ovo namenjeno ? Po rečima ljudi iz Nissana : "novoj generaciji aktivnih profesionalaca".
Subaru Exiga Concept i Subaru G4e Concept
Sem nove Impreze WRX STi, Subaru će na predstojećem 40. salonu
automobila u Tokiju (pod motom "Fantastic Moments") publici
predstaviti i dva koncept automobila – Subaru Exiga Concept i Subaru G4e Concept. Exiga
Concept (na prve dve slike) je studija karavana koji u tri reda sedišta pruža
komforan smeštaj za sedam putnika, pri čemu su sedišta (u koži) postavljena kao
u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom
redu. Utisku velike prostranosti (i preglednosti naravno) doprinose i velike
staklene površine, kao i ogromni panoramski krov. Exiga Concept nam u osnovi
pokazuje budući dizajnerski pravac ovog japanskog proizvođača, odnosno ovo bi
sa većim ili manjim izmenama mogao da bude naredni Subaru Legacy. Pogon je
naravno integralni (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive), a pod haubom se
nalazi 2,0 litarski turbo motor, uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem.
Drugi studijski automobil ove marke za salon u Tokiju je Subaru G4e Concept (treća i
četvrta slika), maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i
sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila).
Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65
metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a
sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e Concept sa jednim punjenjem baterija
ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15
minuta moguće napuniti 80% kapaciteta baterija (u stanicama za punjenje na
lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi
se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam
sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele
boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije
živopisna atmosfera).
Honda CR-Z i Honda Puyo
Za domaći salon automobila u
Tokiju koji počinje za dve nedelje (27.10. – 11.11.2007.), Honda je pripremila
dva zaista zanimljiva koncept automobila, nazvana Honda CR-Z (na prve dve
slike) i Honda Puyo (treća slika). CR-Z (skraćeno od Compact Renaissance Zero)
predstavlja, kao što vidi već iz njegovog imena, kompaktni sportski automobil na
hibridni pogon, koji može da se posmatra i kao najava nekog budućeg naslednika
i kod nas nekad vrlo popularnog modela Honda CR-X (Civic Rennaissance Model X),
a koji je prestao da se proizvodi pre nekih deset godina. Dizajniran da bude
"futuristički i dinamičan", odnosno da kombinuje snažne performanse u
kompaktnoj formi sa futurističkim imidžom, CR-Z karakteriše i prostrana
unutrašnjost puna svetlosti. Ovo potonje je postignuto zahvaljujući, pre svega,
panoramskom vetrobranskom staklu, kao i sunčanom krovu, koji se proteže preko
cele dužine krova. Sem toga, CR-Z se ističe i detaljima kao što su veliki gril
hladnjaka, prednja i zadnja LED svetla, veoma mali retrovizori, dvostruke
izduvne cevi, Brembo kočnice, bočna linija koja se uzdiže od napred prema nazad
stvarajući moćne bokove automobila, veliki 19-inčni točkovi i hi-tech
interfejsi u sportskoj ali i funkcionalnoj i prostranoj unutrašnjosti. Drugi
prototip, koji će Honda izložiti na salonu u Tokiju, jeste model Puyo sa tehnologijom gorivnih ćelija.
Ukratko, Puyo predstavlja funkcionalan, prostran, bezbedan i ekološki podoban
automobil sa minimalističkim dizajnom (bez ikakvih oštrih ivica), na kome se
posebno ističu vrata koja se otvaraju u vis, velike staklene površine i
kupolasti krov.
Nissan Pivo 2 Concept
Iako će na predstojećem 40. salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) glavne Nissanove premijere biti potpuno novi modeli GT-R i Skyline Coupe, još jedan novitet iz ove fabrike zaslužuje našu pažnju (i to ne samo zbog čudnog dizajna i nama zanimljivog imena). To je koncept gradskog automobila Pivo 2, koji u osnovi predstavlja nastavak originalne studije Nissan Pivo, predstavljene pre dve godine. I novi Pivo 2 ima elektropogon (litijum-jonske baterije) ali ono što je najveći "fazon" jeste putnička kabina, koja može da se okreće za svih 360 stepeni, čime se eliminiše potreba za vožnjom u "rikverc" i automobil čini daleko pokretljivijim. Tu nije kraj jer se i točkovi ove studije okreću za 90 stepeni, a time je omogućeno bočno kretanje i olakšano parkiranje. Nissan je u Pivo 2 ugradio još i "by-wire" tehnologiju za kočnice i upravljanje, kao i sistem nazvan "Robotic Agent", koji može da razgovara sa putnicima na japanskom ili engleskom jeziku (sem za zabavu i "druženje", služi i za pružanje informacija o stanju osnovnih funkcija automobila pa do informacija o najbližem slobodnom parking mestu). Drugim rečima, "Robotic Agent" treba da omogući putnicima putovanje bez stresa i da stvori "jedinstven odnos između automobila i vozača".