home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mitsubishi je za skorašnji salon automobila u Ženevi (za predstavnike medija se otvara 4. marta) pripremio promociju studijskog modela Lancer Prototype-S, koji najavljuje skori dolazak serijskog Lancera u obliku hatchback verzije sa petora vrata (zvaće se Lancer Sportback). Ovde i podsećanje da je japanski proizvođač još 2005. godine predstavio studiju Lancer Sportback Concept, takođe u formi kombilimuzine sa 5 vrata, koja je dizajnerski veoma slična ovom Lanceru Prototype-S. Razlike se svode na svetla i branike, a i izduvne cevi kod Lancera Prototype-S su konvencionalnijeg oblika. Drugim rečima, Lancer Prototype-S na ovim slikama je praktično spreman za proizvodnju i neće se mnogo razlikovati od serijskog modela. U ovu studiju je ugrađen 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac (iz Lancera Ralliart), koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon je naravno na sva četiri točka). Lancer Prototype-S ima i aluminijumske točkove veličine 19 inča i Mitsubishijev ACD Active Center Differential. Dimenzije izgledaju ovako : dužina 4585 mm, širina 1760 mm, visina 1480 i međuosovinsko rastojanje 2635 mm. Po sadašnjim informacijama serijski Lancer Sportback će se pojaviti na tržištu u drugoj polovini ove godine i dopuniće paletu ovog Mitsubishijevog modela, u kojoj se već nalaze sedan i sportska EVO verzija. Ponuda motora bi trebalo da obuhvata već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o benzinskim i dizel motorima zapremine od 1,5 do 2,4 litra (mada za sada nije sigurno da li će se ugrađivati i 2,0 litarski turbo iz sportskog EVO modela).





Pored Bertonea, Pinifarine i IED Designa, još jedna italijanska dizajnerska kompanija je za skorašnji salon automobila u Ženevi pripremila novu studiju. To je Fioravanti, koji sa svojim novim Hidra konceptom obeležava i 20 godina postojanja kompanije. Naime, pre dve decenije ovaj dizajn studio je osnovao bivši Pininfarinin dizajner Leonardo Fioravanti, koji je radio na projektima kao što su Ferrari Daytona, Ferrari Dino, Ferrari 512 Berlinetta Boxer, Ferrari 308 GTB i Ferrari 288 GTO. Što se nove Hidre Concept tiče, radi se o kupeu sa petora vrata i za četiri putnika, koga Fioravanti opisuje kao "sporty multi-functional vehicle" ili MPC ("Multi Purposes Coupe"). Hidra Concept takođe treba da predstavi novu generaciju pogonskih agregata na alternativnu energiju kao i fleksibilnu arhitekturu vozila.




Ovo je nova teaser slika Opelove studije Meriva Concept, koja će biti izložena na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 6. do 16. marta 2008.). Ovim konceptom nemačka fabrika najavljuje dolazak nove generacije Merive, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuje da će imati i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od onih pozadi), kao i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija nove Merive najverovatnije prilično razlikovati. Što se serijske Merive druge generacije tiče, kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).  



 

Fiat je za toliko pominjani salon automobila u Ženevi početkom marta, sem sportskog Fiata 500 Abarth (o njemu više OVDE), pripremio i ekološki prihvatljiviju studiju Fiat 500 Aria Concept, koja se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. Ovaj 500 Aria Concept naime emituje samo 98 grama CO2 po kilometru, zahvaljujući 1,3 litarskom Multijet Euro5 motoru sa DPF filterom čestica čađi, robotizovanoj Dual Logic transmisiji, kao i sistemima Stop&Start i EcoDrive. Ovde i podsećanje da je Fiat još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu izložio još jednu studiju sa imenom Aria, tačnije to je bio model Panda Aria Concept (na drugoj slici), koju je pokretao dvocilidrični turbo motor zapremine 900 kubika i snagom od 60kW/80KS. U Pandi Aria taj motor kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%), a za 20 procenata je lakši i zauzima 25% manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage.




Kia SOUL Burner

19 Feb 2008 - 16:06 Concept cars Link

Kia je danas objavila prvu tzv. teaser fotografiju jednog od ukupno tri SOUL koncept automobila, koji najavljuju skori dolazak serijskog komapktnog crossovera sa ovim imenom (pojaviće se pred kraj ove godine). Premijera ova tri SOUL koncepta će naravno biti održana već početkom marta na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show, od 6. do 16. marta), a na ovoj slici se nalazi SOUL Burner, koji predstavlja "lošeg momka" u SOUL porodici (veliki deo odgovornosti za to leži u ratničkom izgledu sa "tetovažama" na karoseriji i zanimljivim točkovima u crno-crvenoj kombinaciji boja). Kia tvrdi da će sa modelom SOUL startovati sa potpuno novim segmentom i time privući kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovni nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za SOUL kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion.    



Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj prvi kompaktni SUV sa oznakom 9-4X, a kako će taj model izgledati pokazuje Saabova studija 9-4X BioPower Concept, koju će švedska kompanija izložiti i na predstojećem salonu automobila u Ženevi (pre toga već su mogli da je vide posetioci salona u Detroitu). Serijski primerak (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i budućem Audiju Q5) ne bi trebalo mnogo da se razlikuje od koncepta, a prema nezvaničnim informacijama, 9-4X bi mogao da se nađe u prodaji tokom sledeće godine (proizvodnja bi se inače odvijala u GM-ovoj fabrici u Meksiku). Saab 9-4X BioPower koristi GM-ovu Theta Premium platformu i ima Mekferson vešanje napred, a pozadi Multilink. Dizajn ovog koncepta u osnovi reflektuje skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani Saabovim konceptom Aero-X, a to isto važi i za unutrašnjost u kojoj ima mesta za četiri osobe. Ovde treba pomenuti i inovativni sistem za skladištenje tri para skija u prtljažniku (razvijen u saradnji sa firmom Salomon). Saab 9-4X BioPower pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 221kW/300KS i 400Nm obrtnog momenta, a koristi gorivo E85 etanol (kombinacija 85% etanola i 15% benzina). Pogon je naravno Saabov XWD na sva četiri točka (točkovi su veličine 21 inča sa gumama dimenzija 245/55R21), a menjač je šestostepeni automatski sa komandama za manuelno menjanje brzina na upravljaču.



Land Rover (koji ove godine slavi 60 godina postojanja) je najavio da će na salonu automobila u Ženevi evropskoj publici predstaviti svoju studiju LRX Concept, koju su prvi mogli da vide posetioci nedavnog salona u Detroitu. U osnovi, ovde se radi o konceptu kompaktnog SUV-a, čije se serijska verzija neće pojaviti pre 2009. godine. Kako bilo, novi LRX je dugačak 4,35 metra, visok 1,55 metra, što znači da je od bratskog modela Freelander (na kome se bazira) i kraći i niži. LRX Concept je postavljen na točkove veličine 20 inča, dok njegov klirens iznosi samo 130 mm (pogon je naravno stalni na sva četiri točka, a tu je i Hill Descent Control sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo). Pogon je hibridni, odnosno LRX ima ugrađen 2,0 litarski dizelaš i elektromotor, pa njegova emisija CO2 iznosi samo 120 g/km. Od ostalih detalja treba izdvojiti dugačka vrata (sa staklima bez okvira), bočnu liniju koja se uzdiže od prednjeg dela vozila ka zadnjem, veoma malo zadnje staklo, široke lukove blatobrana, dva završetka izduvnog sistema, veliki stakleni panoramski krov i dinamičan izgled prednjeg kraja sa uskim LED svetlima. U unutrašnjosti ovog koncepta ima mesta za četiri osobe, u kokpitu se nalaze dva ekrana (osetljiva na dodir) i samo nekoliko prekidača (od kojih je najupadljiviji onaj za  kontrolu 4x4 pogona), produžena centralna konzola i frižider, a u kabini preovlađuje koža u dve boje i polirani aluminijum.

VIDEO : Land Rover LRX Concept




Italijanski dizajn studio Bertone je objavio da će na salonu automobila u Ženevi 4. marta 2008. predstaviti novi koncept automobil, i to uprkos velikim finansijskim problemima u kojima se ova kompanija trenutno nalazi. Novi koncept je nazvan Alfa Romeo B.A.T. 11 (B.A.T. je skraćeno od Berlinetta Aerodinamica Tecnica), bazira se na Alfinom sportskom modelu 8C Competizione, a budući da je ovo ipak samo dizajnerska vežba, unutrašnjost automobila uopšte nije uređena.



Švajcarska kompanija Rinspeed nas je proteklih godina navikla na zaista zanimljive i originalne koncept automobile, a ta tradicija neće biti izneverena ni na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (2008 Geneva Motor Show). Na domaćem terenu ženevskog salona Rinspeed će naime prikazati svoju najnoviju kreaciju, nazvanu sQuba, a radi se prvom pravom automobilom sa kojim možete i da ronite do dubine od 10 metara. Zbog toga ovaj izuzetan automobil odmah podseća na specijalno prerađeni Lotus Esprit koji je takođe mogao da roni, doduše samo u filmu o tajnom agentu James Bondu pod nazivom "Špijun koji me je voleo." Ono što je pre 30 godina bila samo holivudska mašta, Rinspeed je pretvorio u stvarnost. Budući da je James Bond u pomenutom filmu vozio Lotus, i Rinspeed je za osnovu svoje kreacije upotrebio jedan Lotusov automobil, ovog puta radi se o modelu Elise. Zadnje točkove ovog dvoseda pokreće elektromotor (sa 37kW i 160Nm), dok su za pokretanje ispod vode zaduženi propeleri i dva mlazna motora. Zbog laganih materijala korišćenih u njegovoj konstrukciji, sQuba je težak samo 920 kg, a dimenzije mu izgledaju ovako : dužina 3785 mm, širina 1820 mm, a visina 1117 mm. Kao što je to već bio slučaj i ranije sa studijama ove švajcarske firme, i sQuba će najverovatnije ostati samo koncept, kao jedinstven dokaz mašte ljudi iz Rinspeeda.



Britanski Morgan je danas saopštio da će na skorašnjem salonu automobila u Ženevi predstaviti koncept automobil LifeCar sa gorivim ćelijama i četiri elektromotra (po jedan se nalazi u svakom točku automobila). U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil (kao nusprodukt stvara se samo vodena para). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile, dok autonomija ovog Morgana iznosi oko 200 milja (322 km). LifeCar Concept se inače bazira na Morganu Aero Eight, a za ceo ovaj projekat bile su potrebne dve i po godine (na projektu su inače učestvovali i QinetiQ, Cranfield i Oxford univerziteti).



Hyundai je danas sa kratkim saopštenjem i ove dve skice najavio da će na salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) izložiti svoju novu studiju, nazvanu HED-5 concept. Radi se o MPV vozilu sa šest sedišta, koji treba da ponudi novi nivo svestranosti u kombinaciji sa izuzetnom ekonomičnošću. HED-5 concept je inače nastao u saradnji sa kompanijama kao što su Recaro, Bayer i LG. Još jedan model iz Hyundaija, spreman za premijerno prikazivanje na salonu u Ženevi je i obnovljeni MPV Matrix, koji je dobio doteranu spoljašnjost i novi interijer, usklađen sa aktuelnim automobila ove marke.

 



Kupac sa Bliskog istoka, koji je ranije već pazario unikatne modele Ferrarija u karavan varijantama, naručio je i karavan verziju (bolje reći shooting brake verziju) aktuelnog Maseratija Quattroporte (na italijanskom "četiri vrata"). Za razvoj novog Maseratija Cinqueporte ("pet vrata") će biti zaduženi italijanski Studio M i StudioTorino, koji su za sada javnosti predstavili samo maketu ovog automobila u razmeri 1:4. Cinqueporte je dobio produžen krov i oboriva zadnja sedišta, dok je rezervoar za gorivo pomeren kako bi se povećala upotrebljivost ovog Maseratija. Tu su još i dvobojna karoserija (B stubovi, retrovizori i okviri novih zadnjih stakala su crni, a sve ostalo je u beloj boji) i modifikovani prednji deo (drugačiji branik sa većim otvorima za vazduh, što mu daje nešto oštriji i agresivniji izgled). Što se motora tiče, tu promena nema. I dalje će za pogon biti zadužen 4,2 litarski V8 sa 294kW/400KS i 451Nm, kakav se već nalazi u standardnom Maseratiju Quattroporte. Za sada nema planova o nekoj (bar maloserijskoj) proizvodnji ovog Maseratija; jedino je sigurno da će jedan primerak dobiti naručilac sa Bliskog istoka. Po kojoj ceni i kada nije saopšteno, mada se nezvanično pominje cifra od najmanje 350.000 evra.




Opel je objavio prvu zvaničnu skicu svog novog koncept vozila, koji će biti izložen na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 4. do 16. marta 2008.). Radi se o Merivi Concept, kojom nemačka fabrika najvljuje dolazak nove generacije ovog modela, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuje i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija nove Merive najverovatnije prilično razlikovati. Meriva Concept će inače biti jedna od ukupno tri svetske premijere koje je Opel pripremio za salon u Ženevi. Što se serijske Merive druge generacije tiče, kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).   



Američki GMC je za predstojeći salon automobila u Čikagu (počinje već za neki dan) pripremio novu hibridnu studiju pick up vozila sa 4 vrata i 4 sedišta, zvanično nazvanu GMC Denali XT Concept. Iako Denali XT Concept svojim mišićavim izgledom (ogromna prednja maska, veliki točkovi od 23 inča, naglašeni lukovi blatobrana, visoka bočna linija, male staklene površine) asocira na klasične pick up i SUT (Sport Utility Truck) modele, ovaj automobil se u stvari bazira na GM-ovoj Zeta platformi, koju već koriste putnički automobili kao što su Pontiac G8, Chevrolet Camaro i australijski Holden Commodore (vešanje napred i pozadi je nezavisno, a može da se podešava po visini). Ovaj koncept je u stvari dizajniran i razvijen u Australiji (potpisuje ga Holden Design), a na aprilskom salonu u Njujorku biće izložena još jedna studija za čiji razvoj će takođe biti zadužena ova australijska grana GM-a. Denali XT concept je dugačak 5207 mm, širok 1938 mm, visok 1587 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 3134 mm, dok je sanduk za teret pozadi dugačak 1397 mm, a širok 1206 mm. Denali XT Concept pokreće 4,9 litarski V8 benzinski motor sa 243kW/326KS (pored benzina može da koristi i etanol E85 gorivo) u kombinaciji sa hibridnim 2-Mode Hybrid sistemom. To u praksi znači da prilikom vožnje manjim brzinama (pre svega u gradu), ovaj automobil može da se vozi samo na struju, a kada je potrebno više snage uključiće se i V8 motor. Zahvaljujući tome, fabrika tvrdi da je potrošnja manja za svih 50% u odnosu na neki slični pick up model koga pokreće samo benzinski motor. Pomenuti V8 motor je opremljen direktnim ubrizgavanjem i AFS (Active Fuel Management) sistemom, koji može da isključi nekoliko cilindara kada je potrebno manje snage. Dakle, novi hibridni sistem ne samo da dozvoljava da se Escalade Hybrid vozi isključivo na struju prilikom manjih brzina, već omogućava da 4,9L V8 motor može da radi i u ekonomičnijem modu.

VIDEO : GMC Denali XT Concept

 



Pininfarina Sintesi

29 Jan 2008 - 22:42 Concept cars Link

Italijanski dizajn studio Pininfarina pustio je u javnost prvu zvaničnu skicu njihovog novog hibridnog (kombinacija gorivih ćelija i elektomotora) koncept vozila Sintesi, koji će svetlost dana ugledati na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.). Sintesi (na italijanskom suština, zbir, sadržaj ili pregled) nije samo dizajnerska vežba ove poznate italijanske kompanije, već će na njemu prvi put debitovati i neki novi sistemi aktivne bezbednosti. U Pininfarini napominju da novi koncept automobil predstavlja "sintezu naših vrednosti, ljubavi do našeg posla i našu strast za inovacijama, lepotom vođenom funkcionalnošću, sportom i elegancijom". Za izgled Sintesija je inače odgovoran Lowie Vermeersch, šef dizajna u ovoj italijanskoj kompaniji. Više detalja dakle tek sledi, a dotle OVDE pogledajte zvaničan Pininfarinin sajt o ovom konceptu.