Pininfarina Hyperion
Nakon jednog teaser crteža krajem juna, danas su se na internetu pojavili i ovi renderinzi, koji najavljuju novi projekat italijanske dizajnerske kompanije Pinifarina. To je Hyperion, koji će zvanično biti predstavljen sredinom ovog meseca na događaju Pebble Beach Concours d’Elegance (održava se u Montereju u Kaliforniji).
Corvette Centennial Design Concept
Misteriozni koncept automobil, koji je nekoliko puta uhvaćen na setu filma
Revenge of the Fallen (drugi deo Transformersa), jeste Corvette Centennial
Design Concept. (Dalje)
VIDEO : Honda OSM
Honda je na salonu automobila u Londonu (2008 British International Motor Show, traje do 3. avgusta) predstavila svoj novi koncept sportskog hibridnog automobila, zvanično nazvanog Open Study Model ili jednostavno OSM (društvo na salonu mu prave i Hondini modeli CR-Z hybrid i FCX Clarity hydrogen fuel cell car).
Za dizajn je odgovoran Hondin centar za istraživanje i razvoj u nemačkom Ofenbahu, a naglasak projekta je bio na smanjenju potrošnje goriva i maloj emisiji CO2.
U Hondi naglašavaju da OSM-om želeli da pokažu da automobili sa malom emisijom CO2 mogu da bude atraktivni, odnosno da budu sportski i zabavni za vožnju.
Čiste i dinamične linije spoljašnjosti se nastavljaju i u dvobojnom enterijeru, gde se ističe prednji panel podeljen u nekoliko delova, centralni displej iza volana (ostali podaci se prikazuju u luku u gornjem delu prednjeg panela), a tu su i komande za menjanje brzina smeštene na volanu.
Iako će možda prva pomisao mnogih zaljubljenika u Hondu biti da OSM najavljuje neki budući serijski model ove japanske marke, u Hondi naglašavaju da to jednostavno nije slučaj i da je OSM u ovom trenutku samo dizajnerska studija i da još nema zelenog svetla za njegovu eventualnu serijsku proizvodnju.
Citroen C6 Pallas i Citroen C-Surf

Citroen je specijalno za salon automobila u Londonu (2008 British International Motor Show, traje do 3. avgusta) pripremio dve posebne verzije svojih modela C6 i C-Crosser, koji su nekako ostali u senci mnogobrojnih svetskih premijera, kao što su recimo Opel/Vauxhall Insignia, Lotus Evora, Ford Focus RS, Renault Megane R26.R ili Seat Ibiza SportCoupe.
Kako bilo, radi se o modelima Citroen C6 Pallas (luksuzno izdanje najvećeg modela u ponudi francuske marke) i Citroen C-Surf, koji je, kao što mu i samo ime kaže, namenjem surferima, pa mu je i oprema u skladu sa ciljnom grupom (posebni krovni nosači za daske za surfovanje, surferske dekoracije na karoseriji, kompas na prednjem panelu, kožna unutrašnjost, LED unutrašnje osvetljenje, sound sistem, DVD plejer, Nintendo Wii, jedan 15-inčni krovni monitor i dva LCD monitora u naslonima za glavu, aluminijumski točkovi od 20 inča, novi izduvni sistem...).
Što se tiče C6 Pallasa, ovaj jedinstveni primerak C6-ice spolja privlači pažnju crnim aluminijumskim točkovima i posebnom bojom, dok je unutrašnjost, između ostalog, bogatija za nova dvobojna kožna sedišta, iPod dock, LCD monitore (osetljive na dodir), DVD plejer...
C6 Pallas inače pokreće 2,7 litarski V6 HDi dizelaš sa 208KS, a njegovo ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekundi.
Honda OSM i zvanično

Honda je danas novinarima na salonu automobila u Londonu (2008 British International Motor Show) predstavila svoj novi koncept sportskog automobila, zvanično nazvanog Open Study Model ili jednostavno OSM (društvo na salonu će mu praviti i Hondini modeli CR-Z hybrid i FCX Clarity hydrogen fuel cell car).
Za dizajn je odgovoran Hondin centar za istraživanje i razvoj u nemačkom Ofenbahu, a naglasak projekta je bio na smanjenju potrošnje goriva i maloj emisiji CO2 (nažalost, Honda u press saopštenju nije objavila nikakve podatke o pogonu i dimenzijama ovog dvoseda). U Hondi naglašavaju da OSM-om želeli da pokažu da automobili sa malom emisijom CO2 mogu da bude atraktivni, odnosno da budu sportski i zabavni za vožnju.
Čiste i dinamične linije spoljašnjosti se nastavljaju i u dvobojnom enterijeru, gde se ističe prednji panel podeljen u nekoliko delova, centralni displej iza volana (ostali podaci se prikazuju u luku u gornjem delu prednjeg panela), a tu su i komande za menjanje brzina smeštene na volanu.
Iako će možda prva pomisao mnogih zaljubljenika u Hondu S2000 biti da OSM najavljuje njegovog naslednika, u Hondi naglašavaju da to jednostavno nije slučaj i da je OSM u ovom trenutku samo dizajnerska studija i da još nema zelenog svetla za njegovu eventualnu serijsku proizvodnju.
Mazda Kazamai concept

Mazda će na ovogodišnjem međunarodnom salonu automobila u Moskvi (traje od 26. avgusta do 7. septembra) publici premijerno prikazati potpuno novi koncept automobil u crossover kategoriji, nazvan Kazamai. Tačnije, radi se o sportskom, kompaktnom SUV vozilu, dizajniranom specijalno za rusko tržište. S tim u vezi, Rusija je jedno od najbrže rastućih evropskih tržišta, posebno u segmentu SUV vozila (čiji udeo na tržištu Rusije iznosi oko 20%), pa svetska premijera ovog koncepta u Moskvi i ne treba mnogo da iznenađuje. Sem studije Kazamai (koji dakle najavljuje mogući pravac razvoja Mazdinih crossover modela u budućnosti), japanska fabrika će na moskovskom salonu održati i rusku premijeru svog velikog SUV modela CX-9, koji je u februaru ove godine osvojio titulu "2008 North American Truck of the Year".
Kazamai concept je inače najnoviji u nizu novog Mazdinog dizajnerskog pravca Nagare (na japanskom "tok"), koji je već viđen na ranijim studijama, kao što su Nagare, Ryuga, Hakaze, Taiki i Furai. U svakom slučaju, iz Mazde poručuju da je ovaj novi koncept automobil dizajniran tako da zadovolji pre svega mlađe kupce SUV vozila, koji imaju izražen osećaj za stil. Na njemu se najviše ističu petougaoni prednji gril, naglašeni lukovi prednjih blatobrana, male bočne stakle ne površine i veliki 22-inčni točkovi (pogon je naravno na sva četiri točka, dok se za motor samo navodi da se radi o sledećeoj generaciji motora sa direktnim ubrizgavanjem i malom potrošnjom goriva, a u kombinaciji sa novom transmisijom).
SMS Twenty Fifth Anniversary Mustang Concept

Još jedna nova tjunirana verzija aktuelnog Fordovog Mustanga nije nikakvo iznenađenje, posebno ako iza svega stoji Steve Saleen, bivši trkač koji se modifikovanjem sportskih automobila bavi već četvrt veka. Upravo je njegova 25-godišnjica u tom poslu bila dobar povod za pojavljivanje posebnog Twenty Fifth Anniversary Mustang Concepta, koji je delo Saleenove nove kompanije SMS (treba reći da za sada nema planova o eventualnoj proizvodnji). Bez obzira na modifikovani izgled (uključujući i dvobojnu kožnu unutrašnjost), ono najzanimljive se ipak krije pod poklopcem motora. To je kompresorski 5.0 litarski V8 agregat sa 720 konja i 907Nm obrtnog momenta, čija snaga se preko manuelnog šestostepenog menjača isporučuje na zadnje točkove.
Honda Open Study Model Concept

Honda je danas ovim crtežom i kratkim press saopštenjem najavila da će 22. jula na salonu automobila u Londonu izložiti novi koncept sportskog automobila, zvanično nazvanog Open Study Model (OSM). Za dizajn je odgovoran Hondin centar za istraživanje i razvoj u nemačkom Ofenbahu, a naglasak projekta je na smanjenju potrošnje goriva i maloj emisiji CO2 (nažalost, Honda u press saopštenju nije objavila nikakve tehničke detalje u vezi ovog dvoseda). Iako će možda prva pomisao mnogih zaljubljenika u Hondu S2000 biti da OSM najavljuje njegovog naslednika, u japanskoj fabrici naglašavaju da to jednostavno nije slučaj i da je Honda OSM u ovom trenutku samo dizajnerska studija i da još nema zeleno svetlo za seriJsku proizvodnju.
VIDEO : Toyota Aygo Crazy
Standardni Toyotin Aygo sa 1,0 litarskim motorom od 68 konja, 93Nm obrtnog momenta, maksimalnih 157 km/h i ubrzanjem do stotke od 14,2 sekunde teško da može koga da impresionira ali ovaj unikatni Aygo Crazy je nešto potpuno drugo. Kako i ne bi kada je u njega ugrađen 1,8 litarski VVT-i motor iz Toyote MR2, koji uz pomoć turbo punjača sada raspolaže sa svih 200KS pri 6700 o/min. i 240Nm pri 3400 o/min. Rezultat? Manje od 1000 kg tažak automobil na ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) potroši manje od 6 sekundi (tačnije 5,9 sec) dok maksimalna brzina prelazi 200 km/h.
Pored jačeg motora, Aygo Crazy je dobio i kompletan aero body kit (uključujući i veliko zadnje krilo od karbon fibera), novi set 17-inčnih točkova i Godyear guma (dimenzija 225/45), širi trag točkova, Tein amortizere, zaštitni kavez, trkačka sedišta i Sparco volan (ali zato nema ni ABS, ni servo upravljač, ni traction control...).
Toyota će inače Aygo Crazy premijerno predstaviti na salonu automobila u Londonu krajem ovog meseca (British International Motor Show 2008).
Suzuki SX4-FCV

Suzuki će za vreme G8 samita sedam najrazvijenijih zemalja sveta i Rusije (koji se u Japanu održava od 7. do 9. jula), javnosti prikazati novu studiju kompaktnog automobila sa gorivim ćelijama. Radi se o modelu SX4-FCV (dužine 4190 mm, širine 1730 mm, visine 1585 mm i međuosovinskog rastojanja od 2500 mm) u čijim gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil. Najveća brzina koju SX4-FCV (Fuel Cell Vehicle) može da postigne je 150 km/h, a autonomija mu iznosi 250 km.
Ford Focus RS i zvanično

Pošto su sredinom juna iz samog Forda stigle prve zvanične informacije o novom Focusu RS (plus par slika njegovog maskiranog prototipa tokom testiranja na nemačkoj stazi Nirburgring), sada su konačno dostupne i fotografije njegove predprodukcijske verzije, koja će krajem ovog meseca debitovati na salonu automobila u Londonu (prodaja serijske verzije startuje na proleće 2009. godine).
Za pogon će biti zadužen petocilindrični 2,5 litarski turbo motor (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji razvija okruglo 300KS i 410Nm obrtnog momenta (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 250 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde.
Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati 4x4, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).
Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, za 40 mm širim tragom točkova, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 235/35 i posebne RS oznake).
Renault Scenic ZEV H2 sa gorivim ćelijama

I Renault se pridružio proizvođačima koji su napravili automobil sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik. Tačnije, novi koncept automobil Scenic ZEV H2 (Zero Emission Vehicle) je plod zajedničkog rada alijanse Renault-Nissan, koji 2010. godine treba da rezultira početkom prodaje njegove serijske verzije (ali u novoj karoseriji, budući da tokom 2009. Renault planira promociju potpuno nove generacije ovog MPV modela). U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil. Tačnije, to radi elektro-motor od 90kW/122KS (sa litijum-jonskim baterijama), koji ovaj 1850 kg težak Scenic tera do maksimalnih 160 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 14,6 sekundi, dok mu autonomija sa jednim punjenjem vodonika iznosi 350 km.
Subaru Plug-in Stella Concept

Subaru je otkrio prve detalje o svom novom prototipu vozila sa elektropogonom, koji će u Japanu biti predstavljen početkom jula. Novi Plug-in Stella Concept je napravljen na bazi 3,4 metra dugačkog modela Stella (prodaje se samo u Japanu), a koristi EV sistem iz Subarua R1e. To znači da elektro-motor ima 40kW i 150Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da ovaj mališan sa prednjim pogonom i 1060 kilograma postigne najveću brzinu od 100 km/h. Plug-in Stella Concept je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija ima autonomiju od 80 km (baterije inače mogu da se napune i preko obične kućne utičnice).
Mazda 3 Concept

Ako je verovati pojedinim izvorima, ovo su prve slike novog Mazdinog koncept vozila, koji najavljuje kako će izgledati nova, druga generacija Mazde 3. Premijera se očekuje ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a serijska verzija (koja izgledom ne bi trebalo mnogo da odudara od studije) na tržištu startuje 2009. godine.
Novi Mazdin predstavnik u C klasi imaće osobeniji i sportskiji dizajn (u stilu RX8-ice i nove Mazde 6) u odnosu na aktuelni model, a odlikuju ga dinamičniji prednji kraj sa karakterističnim Mazdinim otvorom za vazduh, naglašeni lukovi blatobrana, veliki točkovi, mala bočna stakla i zanimljivo rešen izgled C stuba. Što se unutrašnjosti tiče, ona će dobiti novi izgled u stilu nove Mazde 6 (kvalitetniji materijali i još viši nivo završne obrade se naravno podrazumevaju) sa komandama za audio sistem i satelitsku navigaciju na upravljaču.
Buduća Mazda 3 će koristiti produženu platformu sledeće, treće generacije Forda Focus (pojaviće se 2010. godine), što će u praksi značiti prostraniju kabinu nego do sada i poboljšane vozne osobine. Takođe, novi model će biti lakši u odnosu na istoimenog prethodnika, a to kao posledicu daje nižu potrošnju i manju emisiju CO2.
Što se motora tiče, nova "trojka" će koristiti već poznate agregate iz sadašnjeg modela (uključujući i 1.6 litarski dizelaš), uz dodatak novog 2,5 litarskog benzinca sa 250KS (u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem), koji će se u sportskom MPS modelu pojaviti 2010. godine.
Volkswagen Golf Twin Drive Hybrid

U Volkswagenu su napravili novu hibridnu verziju aktuelnog Golfa, zvanično nazvanog Golf Twin Drive Hybrid. Ovaj Golf ima dva motora, tačnije jedan elektro-motor sa 61kW/82KS (namenjen vožnji u gradu) i 2.0 litarski turbo-dizel od 91kW/122KS, koji služi za duža putovanja (ugrađen je naravno i stop-start sistem). Sa elektro-motorom (litijum-jonske baterije mogu da se pune na običnoj kućnoj utičnici) Golf Twin Drive Hybrid može do maksimalno 120 km/h, njegova autonomija iznosi 50 kilometara (dovoljno za svakodnevne potrebe), a kada se baterije isprazne uključuje se pomenuti 2.0 turbo-dizelaš. Inače, od 2010. godine Volkswagen će zajedno sa nemačkom vladom testirati flotu od 20 ovakvih Golfova u okviru programa istraživanja budućnosti prevoza.