Castagna Fiat 500 WoodyWagon

Oni koji nemaju strpljenja da čekaju 2010. godinu, kada Fiat treba da startuje sa proizvodnjom Giardiniera (karavan) verzije novog retro Fiata 500, rešenje mogu da potraže već ove nedelje na salonu automobila u Ženevi, gde će italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna predstaviti koncept Fiat 500 WoodyWagon. Najkraće rečeno, novi 500 WoodyWagon predstavlja produženu varijantu Fiata 500, čime je milanska firma postala i prva koja je promenila osnovne dimenzije i oblik ovog gradskog mališana. Sem produženog zadnjeg prepusta (čime je povećana i zapremina prtljažnog prostora), WoodyWagon ima i veće zadnje bočno staklo, nova zadnja svetla, stakleni panoramski krov, veće aluminijumske točkove i detalje od drveta na karoseriji (čime opravdava i ono Woody u svom imenu). Iako to zvanično još nije potvrđeno, očekuje se da će 500 WoodyWagon pokretati modifikovani 1,4 litarski agregat sa mehaničkim kompresorom, koji umesto standardnih 100KS i 131 Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 155KS i 170 Nm (kakav se već nalazi u Fiatu 500 Castagna Qinquino).
Lotus Exige 270E Tri-fuel

Lotus je za posetioce 78. salona automobila u Ženevi pripremio iznenađenje u vidu modela Exige 270E Tri-fuel, čiji 1,8 litarski četvorocilindrični kompresorski motor može da koristi bilo koju mešavinu benzina, bioetanola i metanola. Pomenuti motor razvija 201kW/270KS pri 8000 o/min. i 260 Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min., što je za 51KS (19%) i 45 Nm (14%) više u odnosu na standardni benzinski Lotus Exige S. Po fabričkim podacima Exige 270E Tri-fuel do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 3,88 sekundi, dok je maksimalna brzina 158 milja na sat, odnosno 255 km/h.
Kia SOUL Burner : nova slika

Ovo je nova fotografija jednog od ukupno tri Kijina SOUL koncept automobila, koji najavljuju skori dolazak serijskog kompaktnog crossovera sa ovim imenom (pojaviće se pred kraj ove godine). Premijera sva tri SOUL koncepta će naravno biti održana na predstojećem salonu automobila u Ženevi (Genava Motor Show, od 6. do 16. marta), a na ovoj slici se nalazi SOUL Burner, koji predstavlja "lošeg momka" u SOUL porodici (veliki deo odgovornosti za to leži u ratničkom izgledu sa "tetovažama" na karoseriji i zanimljivim točkovima u crno-crvenoj kombinaciji boja). Kia tvrdi da će sa modelom SOUL startovati sa potpuno novim segmentom i time privući kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za SOUL kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion.
Mercedes Vision GLK Bluetec Hybrid

Mercedes je još u januaru ove godine na salonu automobila u Detroitu predstavio dve koncept verzije svog novog kompaktnog SUV modela GLK (nazvane Vision GLK Freeside i Vision GLK Townside), a za salon u Ženevi (počinje sledeće nedelje) Mercedes je pripremio još jednu GLK studiju, zvanično nazvanu Vision GLK Bluetec Hybrid. Već iz imena se vidi najznačajnija karakteristika ovog automobila, tj. hibridni pogon, koji se sastoji od kombinacije 2,2 litarskog četvorocilindričnog turbo-dizel agregata i elektromotora. Kombinovana snaga iznosi 165kW/224KS i 560 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 7,3 sekunde, maksimalnu brzinu od 215 km/h, potrošnju od samo 5,9 litara na 100 km i emisiju CO2 koja iznosi 157 grama po kilometru. Vision GLK Bluetec Hybrid je opremljen i Mercedesovom Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi) i start-stop sistemom, pa ovaj koncept automobil već sada zadovoljava buduće EU6 standarde. Od ostalih Merdesovih caka, Vision GLK Bluetec Hybrid ima i Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, HDD navigaciju, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone. Mercedes Vision GLK Bluetec Hybrid je dugačak 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), stoji na aluminijumskim točkovima od 20 inča, ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase. Inače, serijska verzija Mercedesa GLK će se na tržištu naći već ove jeseni.
Giugiaro Quaranta Concept

Quaranta Concept je novi futuristički sportski automobil sa
hibridnim pogonom, koji
će italijanska dizajnerska kuća Italdesign-Giugiaro javnosti zvanično
prikazati
sledeće nedelje na salonu automobila u Ženevi. Italdesign-Giugiaro ove
godine
slavi 40 godina rada, što je i razlog da je Quaranta i dobila ovo ime
(Quaranta
na italijanskom znači četrdeset). Ispod karoserije ovog automobila sa
mestom
"za tri odrasla putnika i jednu bebu", krije se Toyotin Hybrid
Synergy Drive hibridni sistem (kombinacija elektromotora i 3,3
litarskog V6 benzinca sa 268KS i 287 Nm obrtnog momenta), čija se snaga
prenosi na sva četiri točka (preko kontinualne CVT transmisije). Prema
navodima italijanske dizajnerske kuće, Quaranta Concept može
da postigne maksimalnu brzinu od 250 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h
traje
samo četiri sekunde, a autonomija mu iznosi do 1000 km. Quaranta
Concept se odlikuje i podešavajućim ogibljenjem, točkovima od 20 inča
sa Vredestein gumama (dimenzija 275/35 R20 napred, a 275/40 R20 nazad),
dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2620 mm.
Bentley Zagato GTZ

Italijanski dizajn studio
Zagato je i ove godine za salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart)
pripremio ekskluzivnu kreaciju, tačnije posetioci ovog salona će biti u
prilici da
vide novi Bentley Zagato GTZ, koji se bazira na već ionako izuzetnom
Bentleyu Continental GT Speed. Za pogon je zadužen 6,0 litarski W12
motor sa 610KS i 750 Nm, kakav pokreće i standardni Continental GT
Speed (uparen sa 6-stepenim automatskim menjačem), što je dovoljno da
ovaj 2+2 automobil od 0 do 100 km/h ubrza za 4,5 sekunde i postigne 326
km/h. U režiji Zagata, ovaj
Bentley dobija
poprilično izmenjen izgled, gde najviše pažnje privlače "talasasti"
oblik krova
i zadnjeg stakla (poznati Zagatov "double bubble" stil), dvobojna
karoserija, modifikovan zadnji deo sa novim svetlima, veliki točkovi od
20 inča, kao i drugačiji
prednji deo sa novim grilom, koji je mnoge
podsetio
na Bugatti Veyron. Iako je ovaj Bentley zvanično samo studija, Zagato
će na osnovu reakcije publike na salonu u Ženevi odlučiti da li će ipak
biti proizvedena neka ograničena serija za kupce sa neograničenim
sredstvima.
HSV W427 Concept

Još jedan Holdenov novitet na salonu u Melburnu zanimljiv evropskoj publici je i ovaj HSV W427 Concept, koga je izradio Holden Special Vehicles (HSV), odnosno Holdenov fabrički tjuner (ovim modelom HSV nastavlja da obeležava 20 godina postojanja). Najvažnija karakteristika HSV W427 je da ga pokreće 7,0 litarski LS7 V8 agregat iz Corvette Z06, koji ovde raspolaže sa 370kW/500KS pri 6500 o/min. i 640 Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (broj 427 u imenu automobila označava zapreminu motora od 427 kubna inča). U paketu su još pojačne kočnice (diskovi od 380 x 35 mm), GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, zadnji spojler od karbon fibera, veliki aluminijumski točkovi od 20 inča, Tremec TR6060 šestostepeni manuelni menjač i interijer u crvenoj koži. Dobra vest je da će HSV W427 (kao konkurent BMW-u M5, Mercedesu E63 AMG i Audiju RS6) sredinom ove godine u blago izmenjenoj verziji krenuti i u serijsku proizvodnju (doduše u limitiranom broju primeraka), a cena bi trebalo da iznosi između 140.000 i 170.000 australijskih dolara ili 132.000 do 161.000 američkih dolara (garancija će iznositi tri godine ili 100.000 km).
Magna Steyr MILA Alpin concept

Austrijska kompanija Magna Steyr, poznata pre svega po proizvodnji BMW-a X3, Jeepa Grand Cherokee i Chryslera 300C za Evropu (a treba da proizvodi i najavljeni Mini SUV Crossman), za salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) najavljuje premijeru još jedne studije iz svoje MILA (Magna Innovation Lightweight Auto) serije koncept vozila. Najnoviji se zvanično zove Magna Steyr MILA Alpin concept i predstavlja inovativni i ekstremno kompaktni off-road model, sposoban da savlađuje uspone do 45 stepeni. Za pogon je zadužen centralno smešten trocilindrični agregat, koji koristi CNG (Compressed Natural Gas) komprimovani prirodni gas (mada je karoserija tako dizajnirana da može da primi različite tipove alternativnih pogonskih agregata). MILA Alpin concept karakterišu i visoka pozicija sedenja, mesta za četiri putnika (u stvari 3+1 konfiguracija) i dobra preglednost, zahvaljujući velikom panoramskom staklenom krovu.
Holden Coupe 60

Australijski Holden (deo General Motorsa) slavi 60-godišnjicu postojanja, pa je za tu priliku za salon automobila u Melburnu pripremljen novi koncept sportskog kupea, prigodno nazvan Coupe 60, koji predstavlja ono najbolje što Holden može da ponudi. Coupe 60 je za 60 mm kraći od Holdenove VE serije limuzina (ali zadržava isto međuosovinsko rastojanje), a karakteriše ga agresivan izgled kakav se i očekuje od modela, koji pod prednjim poklopcem krije 6,0 litarski V8 agregat (za sada nema podataka o njegovoj snazi i obrtnom momentu). Snaga se inače preko manuelne šestostepene transmisije prenosi na zadnje točkove, dok se za zaustavljanje brinu Brembo kočnice. Agresivnosti doprinose i ogromni točkovi od 21 inča (sa Kumho gumama), naglašeni lukovi blatobrana, novi prednji branik sa velikim centralnim otovorom za vazduh, moćan zadnji kraj sa difuzorom i spojlerom na poklopcu prtljažnika, otvori za vazduh na prednjim blatobranima, završeci izduvnog sistema postavljeni tačno ispred zadnjih točkova, posebna Diamond Silver boja i interijer insiprisan automobilima iz australijske V8 Supercras serije (sportske "kadice" od karbon fibera, sportski volan sa zaravnjenim donjim delom, koža, hromirani detalji, LCD displej). Iako je Coupe 60 za sada samo koncept, njegovi tvorci se nadaju da bi auto ipak mogao da završi i u serijskoj proizvodnji.
VIDEO : Mitsubishi Lancer Prototype-S
Više o Lanceru Prototype-S možete pročitati OVDE.
Saleen S5S Raptor Concept

Američki Saleen je pustio u opticaj ovaj crtež njihovog novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom, koji će se prvi put (u obliku koncepta) pojaviti na salonu automobila u Njujorku krajem narednog meseca. Novi Saleen je nazvan S5S Raptor i, kako bi težina bila što manja, ima šasiju od aluminijuma i karoseriju od kompozitnih materijala, dok je za pogon zadužen 5,0 litarski V8 agregat, koji koristi E85 etanol. To će biti dovoljno da S5S Raptor postigne najveću brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h). Cena? Između 150.000 i 200.000 američkih dolara...
Webasto Light Concept

Nemački dobavljač automobilskih delova Webasto je za predstojeći salon automobila u Ženevi (6. – 16. mart) pripremio novi studijski automobil, nazvan Webasto Light Concept. Webasto je pre svega poznat kao specijalista za krovne konstrukcije kod kabrioleta (ali i po sistemima za grejanje i hlađenje u komercijalnim vozlima), pa tako novi Light Concept karakteriše inovativni sklapajući meki krov, koji je težak samo 13 kg. Drugim rečima, Webasto sa novim koncept automobilom namerava da pokaže da krovna konstrukcija kod kabrioleta ne mora da bude teža od nekog stereo sistema i da zbog njega ne mora da se smanji korisna zapremina prtljažnika. Uprkos svojoj maloj težini, krov i dalje ima zadnje staklo sa grejanjem i pruža adekvatnu zvučnu izolaciju. Što se samog automobila tiče, za njegov izgled su zaslužni studenti italijanskog dizajn studija Istituto Europeo di Design (IED), čiji je zadatak bio da stvore modernu interpretaciju Fiata 124 Spider sa početka sedamdesetih godina prošlog veka.
Volvo Hot Rod Jakob

Dizajner Leif Tufvesson je za Volvo napravio zanimljivu kreaciju Hot Rod Jakob, koja će javnosti biti predstavljena još ovog meseca u Volvo muzeju u Geteborgu. U osnovi, ovaj hot rod je napravljen kako bi se javnosti skrenula pažnja na prvi automobil ove marke, model ÖV4 iz 1927. godine (poznat kao Jakob), odnosno Hot Rod Jakob predstavlja modernu interpretaciju automobila starog preko 80 godina. Leif Tufvesson je za Hot Rod Jakoba napravio aluminijumsku karoseriju (šasija je od karbon fibera), dok je za pogon izabran Volvo T5 turbo petocilindrični flexifuel motor sa 195kW/265KS i 370 Nm obrtnog momenta, koji sem benzina, može da koristi i etanol. Zanimljive su i ostale komponente ovog dvoseda. Tako je upravljački mehanizam preuzet sa Volvoa P1800, petostepena manuelna transmisija je iz modela Volvo 960, a u stilu pravog hot roda su i AEZ točkovi sa Pirelli gumama, tačnije oni pozadi (od 22 inča) su veći od onih napred (19 inča). Kočioni diskovi su prečnika 450 mm napred, 515 mm nazad, dok je izduvni sistem od nerđajućeg čelika. Hot Rod Jakob će inače tokom ove godine početi sa turnejom po Skandinaviji i po SAD-u (biće izložen na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu u novembru).
Pininfarina Sintesi : nove slike

Italijanski dizajn studio Pininfarina pustio je u javnost nekoliko novih zvaničnih fotografija njihovog najnovijeg koncept vozila Sintesi (na italijanskom suština, zbir, sadržaj ili pregled), koji će svetlost dana ugledati na salonu automobila u Ženevi, 4. marta ove godine. Sintesi nije samo dizajnerska vežba ove poznate italijanske kompanije, kojim se najavljuju novi dizajnerski trendovi, već će na njemu prvi put debitovati i neki novi sistemi aktivne bezbednosti. Pininfarina Sintesi raspolaže sa snagom od oko 700 konja (za pogon su inače zadužene gorive ćelije, a u svakom od točkova nalazi se po jedan elektromotor) i u svom interijeru nudi komforan smeštaj za četiri osobe (ulazak/izlazak putnika je olakšan vratima koja se otvaraju u vis, i to prednja u suprotnom smeru od onih pozadi). U Pininfarini napominju da novi koncept automobil predstavlja "sintezu naših vrednosti, ljubavi do našeg posla i našu strast za inovacijama, lepotom vođenom funkcionalnošću, sportom i elegancijom". Sintesi je inače prvi koncept koji je Pininfarina promovisao u poslednje tri godine, a za njegov izgled je odgovoran Lowie Vermeersch, šef dizajna u ovoj italijanskoj kompaniji. OVDE možete pogledati zvaničan Pininarinin sajt o ovom konceptu.
Opel Meriva Concept : prve slike

Posle nekoliko zvaničnih skica i teaser slika, evo konačno i prvih, pravih fotografija nove Opelove studije Meriva Concept, koja će biti izložena na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 6. do 16. marta 2008.). Kao što je već dobro poznato, ovim konceptom nemačka fabrika najavljuje dolazak nove generacije svog MPV modela Meriva, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuju tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od onih pozadi, koja se pritom otvaraju pod uglom od 90 stepeni), kao i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija najverovatnije poprilično razlikovati. Što se serijske Merive druge generacije tiče, bar kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).