Škoda Fabia Scout Concept i Škoda Fabia GreenLine
Sem nove Fabije u karavan verziji, Škoda ima još dve zanimljive premijere na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu. To su proterenska Fabia Scout na bazi pomenute Fabije karavan i ekološki podobna Fabia GreenLine. Kao i u slučaju već poznatih Octavie Scout i Roomstera Scout, i Fabia Scout nije pravi terenac, već više šminkersko i lifestyle vozilo bez preteranih off-road pretenzija, za koje ionako nije sposobna (pogon je i dalje samo na prednjoj osovini). Dakle, sve se svodi na atraktivniji spoljašnji izgled (robusniji branici da dodatnom zaštitom u donjem delu, široki plastični zaštitni elementi na donjem delu vrata i na blatobranima, veći i atraktivniji točkovi, svetla za maglu, krovni nosači) i bogatiju opremu. Fabia Scout je u ovom trenutku zvanično i dalje samo dizajnerska vežba, ali šanse za serijsku proizvodnju su vrlo velike. U slučaju serijske proizvodnje, kako se nezvanično pominje, paleta motora bi obuhvatala 1,4 i 1,9 litarske TDI dizelaše sa 59kW/80KS, odnosno 77kW/105KS, kao i benzinac sa 63kW/85KS. Što se Fabije GreenLine tiče (treća slika), radi se o modelu, koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i emisije CO2. U osnovi, Škoda je na Fabiji GreenLine samo primenila već poznati recept velikog tate Volkswagena sa njegovim BlueMotion modelima. Motor je 1,4 litarski TDI PD dizelaš sa 59kW/80KS i obaveznim filterom čestica čađi. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,1 litara dizela na 100 km, dok emisija CO2 iznosi 110 grama po kilometru.

Toyota iQ Concept
Novi Toyotin iQ Concept, koji je juče predstavljen na salonu u Frankfurtu, može da se posmatra i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Prema navodima Toyote, iQ Concept treba da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. Dizajn ove studije inače potpisuje ED2, Toyotin evropski dizajn studio, smešten u južnoj Francuskoj. iQ concept je dugačak samo 2980 mm (425 mm kraći od Toyote Aygo i 770 mm manje od Yarisa) ali uprkos tome ima mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ Concept je inače širok 1680 mm, a visok 1480 mm. Da bi se stvorilo dovoljno mesta za četiri osobe, veći deo komandi (uključujući i one za audio sistem i navigaciju) je integrisan u upravljač. Od zanimljivih detalja vredi izdvojiti i 17-inčne točkove i stakleni panoramski krov. Bez obzira na svoju veličinu, iQ Concept po navodima Toyote nudi visok stepen bezbednosti, za šta se, između ostalog, brine i ojačana sigurnosna putnička ćelija.
Karmann Volkswagen Polo Cabrio
I Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova) ima svetsku premijeru na salonu automobila u Frankfurtu. Iako se karijera aktuelnog Volkswagenovog Pola već polako bliži kraju, Karmann je odlučio da na njegovoj osnovi napravi studiju malog kabrioleta. Tačnije, za osnovu je uzet sportski Polo GTI, a konačan rezultat je privlačan mali kabriolet, koji je ipak zadržao četiri sedišta (mada je pitanje koliko je realno upotrebljiva zadnja klupa). Iako su u modi tvrdi sklopivi krovovi, Karmann se ipak odlučio da na ovom Polu zadrži klasičan platneni krov (mada sa integrisanim staklenim šiberdahom). Kada je taj krov sklopljen, u prtljažniku ostaje samo 148 litara korisne zapremine, a kada je krov podignut, prtljažni prostor raste na 304 litra (34 litra više od serijskog Pola GTI). Osim toga, zadnje staklo se pomera gore-dole, čime je olakšano ubacivanje predmeta u prtljažnik. Inače, ovaj Polo Cabrio je i 130 mm duži i 40 mm širi od serijskog primerka. Karmann je na svoj Polo Cabrio "nabacio" i nove desetokrake 17-inčne točkove u crnoj boji (sa Yokohama gumama dimenzija 215/45), dodao modifikovane branike, zadnji difuzor, dok je dupli završetak izduvnog sistema sada smešten centralno.
Suzuki Kizashi na salonu u Frankfurtu
Suzuki je na salonu u Frankfurtu promovisao svoju novu studiju, nazvanu Kizashi (jap.-predigra, uvod), koji najavljuje novu Suzukijevu limuzinu srednje klase (dakle ime je sasvim adekvatno), mada je sasvim sigurno da nažalost budući serijski primerak ipak neće mnogo ličiti na ovaj koncept automobil. Pomenuta buduća Suzukijeva limuzina će se pojaviti 2010. godine i biće namenjena globalnoj prodaji, što znači da ćemo ga videti i u Evropi. U vezi s tim, biće zanimljivo videti kako će kupci prihvatiti Suzukijev automobil u srednoj klasi, jer se njegova ponuda do sada sastojala samo od manjih putničkih automobila i SUV modela (limuzina srednje klase Suzuki Verona, koja se prodaje u Americi, se ne računa jer se tu u stvari radi o Daewoo/Chevrolet Evandi). Kizashi zaista izgleda agresivno (nizak krov u hot rod stilu, ogromna prednja maska a la Maybach Exelero i predimenzionisani točkovi od 21 inča sa gumama 255/30R21), pa je zaista teško poverovati da je ovo Suzuki. Kako bilo, Kizashi je dugačak 4650 mm, širok 1950 mm, visok 1400 mm, a ispod atraktivnog odela krije se potpuno novi 4-cilindrični turbo-dizel motor zapremine 2,0 litra, čija snaga se preko 6-stepenog sekvencijalnog menjača prenosi na sva četiri točka.
Honda Accord Tourer Concept
Honda je sa novim Accordom Tourer Concept na salonu u Frankfurtu nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine (premijera već u martu na salonu u Ženevi). Sudeći prema ovoj studiji, novi Accord imaće još atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra, kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaće više snage, ali će im emisija CO2 i potrošnja goriva biti značajno umanjena (svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim novih motora, Honda najavljuje da će se novi Accord odlikovati širim tragom točkova, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika.
Mercedes F700 concept
Bez obzira na novu C klasu u karavan verziji (uključujući i njenu AMG varijantu sa 457 konja), Mercedesov najatraktivniji automobil na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu je ipak ova luksuzna limuzina F700 concept. Iako je i izgled dovoljno impresivan sam po sebi, prava novost se krije ispod odela, odnosno u inovativnom DiesOtto motoru, koji kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću vrhunskog dizelaša, a sve to uz ekstremno čistu emisiju izduvnih gasova. Jednostavno, Mercedes je kombinovao sve prednosti oba tipa motora i nastao je DiesOtto, čiji tehnološki paket sadrži direktno ubrizgavanje goriva, turbo punjač i varijabilnu kompresiju(poenta svega je visoko efikasni proces sagorevanja, sličan dizelašima). Rezultat je 4-cilindrični motor, koji iz samo 1,8 litra (!) zapremine razvija 175kW/238KS (132KS po litri zapremine). Ovaj motor je zaslužan da 5,18 metara dugačak F700 concept troši samo 5,3 litra benzina na 100 km i emituje svega 127 grama CO2 po kilometru, što su sve vrednosti nekog automobila C segmenta, a ne ekskluzivne limuzine kakav je F700 concept. Pomenuti DiesOtto motor je uparen sa novim hibridnim starter/generator sistemom i 7-stepenim automatskim menjačem, koji se brine da ovaj automobil do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi. Kao što je napomenuto, DiesOtto agregat razvija 238KS, elektromotor daje dodatnih 15kW/20KS, dok kombinovani maksimalni obrtni moment oba motora iznosi 400Nm. Hibridni modul sa integrisanim sterter/generatorom omogućava da se još više smanji potrošnja, uglavnom u gradskim stani-kreni situacijama (motor se isključuje kada vozač pritisne pedalu kočnice i automatski pali kada vozač podigne nogu sa iste, dok se elektromotor napaja energijom dobijenom prilikom kočenja). Inžinjeri su ugradili i novo aktivno PRE-SCAN vešanje, odnosno novi sistem koji uz pomoć dva lasera prati situaciju na putu ispred automobila i automatski podešava vešanje ako detektuje neravnine na putu (stvarajući efekat "letećeg tepiha"). F700 concept je inače dizajniran u Mercedesovom Advanced Design studiju u Kaliforniji, a pored velikih dimenzija (prostranost i vrhunski komfor se naravno podrazumevaju), karakterišu ga ogromna maska hladnjaka, velika prednja svetla, izraženi blatobrani, dugačka hauba motora, položeno vetrobransko staklo i 21-inčni točkovi u obliku turbine.

Volkswagen up! concept
Nemački gigant Volkswagen na salonu u Frankfurtu ima svetsku premijeru novog koncept automobila, nazvanog prosto up! Dakle, radi se o malom i funkcionalnom vozilu, koji u sebi nosi duh pravog Volkswagena, odnosno narodnog automobila kakav je nekad bila legendarna Buba (što u prevodu znači pristupačan gradski automobil sa troja vrata, četiri sedišta i motor pozadi !). Po rečima same fabrike, up! je pravi specijalista za probijanje kroz gradsku gužvu, pogodan i za odlazak na fakultet, na plažu ili jednostavno na kraći izlet van gradske vreve. Takođe, up! uprkos svojim skromnim dimenzijama (dužina 3,45 metra, širina 1,63 metra i visina 1,42 metra), nudi veću i prostraniju kabinu za četiri putnika od bilo kog automobila ove veličine. Činjenica da se motor nalazi pozadi (VW za sada nije objavio o kom se agregatu radi, a nezvanično se pominje mali turbo benzinac sa direktnim ubrizgavanjem), uticala je na spoljašnji dizajn ovog koncepta. Tako recimo up! nema klasičnu masku hladnjaka napred, pa do izražaja dolaze prednja svetla i veliki znak VW-a, a tu su i kratki prepusti karoserije, poveći C stub, veliki 18-inčni točkovi i prozirna vrata prtljažnika (slično triju Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo). Što se unutrašnjosti tiče, zanimljiva je mogućnost da se sva sedišta (sem vozačevog naravno), mogu sklopiti i izvaditi iz automobila, a mogu se i smestiti u jedan od dva prtljažnika : ili u onaj napred ispod prednje haube ili u manji pozadi. Up! u kabini ima dva centralna displeja : jedan veličine 8 inča, koji vozaču pokazuje osnovne podatke tipa kolika je trenutna brzina kretanja, potrošnja ili čak trenutna emisija CO2, dok se drugim 7-inčnim displejem, osetljivim na dodir, kontrolišu klima uređaj, satelitska navigacija, radio i putni kompjuter.
Kia Kee
Kia je konačno objavila detalje i prve zvanične fotografije svog novog koncept automobila Kee, koji će svetsku premijeru naravno imati na salonu automobila u Frankfurtu. Radi se o 4324 mm dugačkom coupe modelu sa 2 vrata i 4 sedišta (u stvari 2+2 konfiguracija), koga pokreće 2,0 litarski V6 benzinski motor sa 200KS i 6-stepenom automatskom transmisijom. Kee karakteriše par zanimljivih dizajnerskih detalja, poput zanimljivog oblikovanog krova (nije baš u stilu pravih coupe modela), dinamičnog profila, snažnog i moćnog prednjeg dela sa LED svetlima, a tu su i naglašeni zadnji blatobran, koji doprinosi snažnijoj pojavi, kao i velike, 20-inčne alu felne. Ovaj novi koncept, koji treba da nam pokaže u kom pravcu će se kretati dizajn ove marke u budućnosti, realizovao je Kijin evropski dizajnerski tim na čelu sa Peterom Schreyerom (radio 25 godina za VW i Audi, a 2006. prešao u Kiu).
BMW Concept X6 i BMW X6 ActiveHybrid Concept

Ovo su prve zvanične fotografije toliko željno očekivanog
BMW-ovog novog SAC (Sports Activity Coupe) modela X6. Doduše, bavarska fabrika
će na salonu automobila u Frankfurtu (koji se za medije otvara danas)
predstaviti X6 samo u formi studije, koja najavljuje serijsku verziju za
sledeću godinu (ali koja se praktično neće bitnije razlikovati od automobila na
slikama). Novi Concept X6 (na platformi BMW-a X5) sa svojim niskim krovom, položenim
C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zanimljivu mešavinu coupe automobila
sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan
automobil, u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže
težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u
kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic
Performance Control). Ono što se ranije nezvanično govorilo, danas je i
potvrđeno, odnosno Concept X6 je duži, širi i niži od BMW-a X5. U brojkama to
izgleda ovako : X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, a
aktuelni X5 ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm
(međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde
i napomena da u dugačkom saopštenju bavarske fabrike nema nikakvih podataka o
motorima, koji će pokretati budući serijski X6. Međutim, očekuje se da paleta agregata
bude veoma slična kao i kod X5, a to znači da će novi X6 pokretati 3,0 litarski
bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS,
odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8
agregat sa 355KS a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400
konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu
Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje.
Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.

Istovremeno sa ovim Conceptom X6, BMW na salonu u Frankfurtu prikazuje i njegovu hibridnu verziju, nazvanu X6 ActiveHybrid Concept (treća slika). Ovaj hibrid pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektromotora, što na kraju rezultira time da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20 % manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Tzv. modularni hibridni sistem je inače razvijen u saradnji sa General Motorsom i DaimlerChryslerom. Vizuelno se X6 ActiveHybrid Concept od običnog X6 razlikuje po jedinstvenim oznakama, posebnom Light Blue bojom karoserije i velikim 21-inčnim točkovima.

Renault Kangoo Compact concept
Sem serijske verzije novog Kangooa, Renault na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i koncept automobil na njegovoj osnovi, nazvan Kangoo Compact concept. U principu, radi se lifestyle varijanti novog Kangooa, namenjenog mladima, koji se aktivno bave sportom i koji traže kompaktan automobil za svoje potrebe (što se vidi već po izboru boja za karoseriju, koja je u narandžasto/aluminijumskoj kombinaciji i uopšte mladalačkom i energičnom izgledu). Za razliku od standardnog Kangooa, Kango Compact ima samo po jedna bočna vrata i nešto je kraći od njega (dužina mu iznosi 3896, širina 1856, visina 1717 mm), ali ipak raspolaže prostranom, rafiniranom, i kako Renault kaže, dinamičnom i zabavnom kabinom, punom svetlosti (zasluga kako velikih staklenih površina, tako i velikog panoramskog krova, čiji se zadnji deo može otvoriti i uživati u svežem vazduhu). Iako je zahvaljujući svojim kompaktnim dimenzijama u osnovi namenjen gradskoj upotrebi, Kangoo Compact concept je prikladan i za kraće izlete u prirodu, što može zahvaliti pogonu na sva četiri točka, klirensu od 200 mm i velikim 19-inčnim aluminijumskim petokrakim točkovima. U tom slučaju, korisni mogu biti i navigacioni sistem i kompas, koji se nalaze na centralnoj konzoli. Sem toga, auto ima još par praktičnih detalja, poput zadnje klupe, koja se može rotirati za 180 stepeni i zadnjih vrata, koja se otvaraju nadole i dovoljno su čvrsta da na njih mogu da sednu dve osobe. Kangoo Compact concept pokreće 1,5 litarski dCi dizel agregat sa 78kW/105KS i 240Nm obrtnog momenta pri 2200 o/min., koji ima već toliko puta pomenuti DPF filter čestica čađi i naravno zadovoljava Euro4 norme. Motor je inače uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem, ubrzanje do 100 km/h traje 11,5 sekundi, prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,3 litra dizela na 100 kilometara, a emisija CO2 139g/km.
Startech Starster concept
Startech Starster je ime novog koncept automobila, koji će svetsku premijeru doživeti na salonu automobila u Frankfurtu i koji treba da prebrodi jaz između klasične i moderne škole dizajna, odnosno da kroz modernu interpretaciju podseti na klasične američke "muscle cars" automobile iz sedamdesetih godina prošlog veka. Startech (filijala mnogo poznatijeg Brabusa) je kao osnovu za svoju novu studiju iskoristio novi Dodge Avenger, ofarbao ga u boju slonovače sa narandžastim kontrastima i modifikovao eksterijer i interijer, što je Starstera učinilo jednim od najatraktivnijih predstavnika ove klase (interijer naravno prati stil eksterijera, pa je takođe u boji slonovače sa narandžastom bojom kao kontrastom). Prednji kraj karakterišu čiste i dinamične linije, novi branici, modifikovana maska hladnjaka (ali i dalje u tipičnom Dodgeovom stilu), LED svetla i brojni otvori za vazduh, uključujući i onaj na haubi motora u pravom "muscle car" stilu. Potpuno je redizajniran i zadnji deo automobila, koji je dobio nova svetla (u LED tehnologiji) i novi branik sa integrisanim završecima novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Proširenja blatobrana se brinu za mišićaviju pojavu Starstera, ali su i neophodna da bi se napravilo mesta za nove Startechove Monostar petokrake 22-inčne točkove u crnoj boji i odgovarajuće pneumatike (napred točkovi veličine 9Jx22 i gume 245/30 R 22, a pozadi 10.5Jx22 sa gumama 295/25 R 22). Nije izgled sa neobičnim detaljima jedino što je novo i zanimljivo na Starsteru; tu je i pojačani 4-cilindrični 2,4 litarski turbo motor, koji posle obrade u Startechu razvija 250kW/335KS pri 6400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min. Snaga se prenosi na prednje točkove, i to preko modifikovanog 5-stepenog manuelnog menjača. Performanse Startech Starstera su sasvim na nivou klasičnih američkih "muscle" automobila : sprint do 100 km/h traje 5,6 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 265 km/h.
Opel Flextreme Concept
Još jedan hibridni koncept automobil je spreman za promociju na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu. Ovog puta radi se o Opelovoj studiji Flextreme Concept, koja u osnovi predstavlja već poznati Chevrolet Volt, samo sa drugim oblikom. Drugim rečima, oba automobila dele istu bazičnu arhitekturu ispod različito oblikovanih karoserija. Jedina razlika se ogleda u činjenici da Chevrolet Volt ima ugrađen 1,0 litarski trocilindrični turbo benzinac, a novi Opel Flextreme Concept raspolaže sa 1,3 litarskim CDTI turbo-dizelom sa interkulerom (snage 55kW/75KS). Kako bilo, oba modela pokreće napred montirani elektromotor, koji se napaja iz litijum-jonskih baterija (u Flextreme Conceptu ovaj elektromotor pogoni prednje točkove i razvija do 120kW snage i 320Nm obrtnog momenta). Kada se pomenute baterije isprazne (autonomija sa jednim punjenjem im inače iznosi oko 100 km), u pomoć priskače dizel motor (koristi biodizel gorivo), koji preko generatora puni baterije (kao i kod Chevrolet Volta, i baterije Flextreme Concepta mogu da se pune preko obične kućne utičnice, što traje oko 6,5 sati). Kombinovana autonomija i dizel i elektromotora inače iznosi 775 kilometara. Flextreme Concept karakteriše prilično fururistički izgled (nekakva mešavina hatchback i MPV modela) sa nekoliko detalja, koji privlače pažnju. Nabrojimo samo veliki stakleni krov (koji omogućuje izuzetnu vidljivost), zatim tu su i tzv. samoubilačka vrata (prednja se otvaraju u suprotnom smeru od zadnjih), kao i vrata prtljažnika podeljena u dva dela, koja se otvaraju u vis, poput galebovih krila. Tu nije kraj pa Flextreme Concept ima posebno oblikovan prtljažni prostor, u koji mogu da se smeste dva električna Segway skutera (čije baterije, ako zatreba, mogu da se napune direktno sa električnog sistema ovog Opela).
Renault Laguna Coupe Concept

Izgled nove Lagune Coupe Concept je trebalo da ostane tajna sve do zvanične
promocije na salonu automobilu u Frankfurtu, ali kao što vidite, ni Francuzima
nije pošlo za rukom da spreče da se slike ovog koncepta pre vremena nađu na
internetu, pa od planiranog velikog iznenađenja u Frankfurtu nema ništa. Ispod
privlačno oblikovane karoserije Lagune Coupe Concept (naročito ako se uporedi
sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), krije
se potpuno novi 3,0 litarski V6 dCi dizel motor (zavisno od verzije razvija od
170 do 195kW ili 230 do 265KS i 450Nm do 550Nm obrtnog momenta), razvijen u
saradnji sa Nissanom. Sa ovim motorom, ova Laguna Coupe stiže do 100 km/h za
oko sedam sekundi, dok emisija CO2 iznosi ispod 200 g/km. Naravno, Laguna Coupe
Concept pre svega najavljuje dolazak serijske verzije Lagune Coupe, koja na
tržištu treba da se pojavi sredinom naredne godine. Očekuje se da spoljašnji
izgled serijskog modela u odnosu na ovaj koncept ostane manje-više neizmenjen,
ali će dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz ovog koncepta sigurno biti
"prizemljena" i više nalik onoj iz Lagune sedan i Lagune GrandTour. Lagunu
Coupe Concept karakterišu elegantan dizajn veoma sličan studiji Renault Fluence
od pre neku godinu, nizak, širok i robustan aluminijumski gril, LED svetla,
zadnji difuzor, stakla na vratima bez okvira, veliki sedmokraki 20-inčni točkovi (gume Michelin Pilot Sport 245/35
ZR20), kao i agilno upravljanje, dinamične vozne osobine i visok stepen
bezbednosti i komfora. Od opreme se izdvajaju satelitska navigacija, Bose Sound
sistem sa 10 zvučnika, Bluetooth konekcija, automatski klima uređaj i
start/stop dugme za pokretanje motora. Snaga se na prednje točkove prenosi
preko automatske 6-stepene transmisije. Dužina Lagune Coupe Concept iznosi
4685, širina 1964, visina 1372, međuosovinsko rastojanje 2710 mm, a veličina
prtljažnika 380 litara.

Mitsubishi i MiEV Sport i Mitsubishi Concept ZT
Japanski Mitsubishi je danas najavio dva nova, ekološki podobna koncept automobila, koji će zvaničnu promociju imati na predstojećem salonu automobila u Tokiju. Prvi je i MiEV Sport, koji "maksimalizuje sportske mogućnosti elektro-vozila sa nultom emisijom." Novi i MiEV se inače bazira na postojećem Mitsubishiju i MiEV i raspolaže sa pogonom na sva četiri točka (E- 4WD sistem) i tri elektromotora (dva snage po 20kW su smeštena u prednjim točkovima, dok se treći snage 47kW nalazi ispod prostora za prtljag i zadužen je za pogon zadnjih točkova). Spoljašnji dizajn ovog kompaktnog i ekološki podobnog automobila, sam Mitsubishi u svom press saopštenju, opisuje kao živahan i fluidan, dok je pojednostavljen interijer zaslužan za prijatan ambijent i putnicima (kombinacija 2+2) omogućuje da se osećaju kao kod kuće. i MiEV Sport ima prilično dugačko međuosovinsko rastojanje za svoju dužinu(međuosovinsko rastojanje iznosi 2550 mm, dužina 3450 mm, širina 1600 mm, visina 1400 mm), a zahvaljujući tome, kao i smeštaju litijum-jonskih baterija u najniži deo poda automobila, dobijena je optimalna raspodela težine, niže težište vozila i prostraniji interijer. Uz E-4WD sistem, Mitsubishi i MiEV Sport raspolaže i sistemima kao što su novi E-AYC (Electric Active Yaw Control), koji reguliše raspored obrtnog momenta između levog i desnog zadnjeg točka (veličine 17 inča), kao i S-AWC (Super All Wheel Control) sistem dinamičke kontrole vozila. Maksimalna brzina ovog koncepta iznosi 180 km/h, a autonomija sa jednim punjenjem baterija 200 kilometara. Drugi koncept automobil, koji je Mitsubishi pripremio za salon Tokiju, jeste Concept ZT u obliku klasične limuzine sa 4 vrata (prilično smirenog i neupadljivog dizajna) i novim 2,2 litarskim common-rail turbo-dizel motorom, uparenim sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) transmisijom da duplim kvačilom. Pomenuti 4-cilindrični motor sa 16 ventila rasoplaže snagom od 140kW/190KS i 400Nm obrtnog momenta, turbinom promenljive geometrije i direktnim ubrizgavanjem goriva. Kao i iMiEV Sport, i Concept ZT ima elektronski kontrolisani pogon na sva četiri točka (veličine 20 inča) i S-AWC sistem dinamičke kontrole vozila. Concept ZT je inače dugačak 4950 mm, širok 1820 mm, visok 1440 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2815 mm. Mitsubishi napominje da se Concept ZT odlikuje visokim stepenom aktivne i pasivne bezbednosti, što je zasluga sistema kao što su Pre-crash Safety System (radar upozorava vozača o mogućnosti sudara sa drugim vozilom i, ako je potrebno sam počinje da koči i zateže sigurnosne pojaseve), Lanne-Drift Warning System (uz pomoć kamere na prednjem delu automobila i senzora upozorava vozača da je prešao linuju na putu bez uključivanja žmigavaca), a tu je i Parking Assistance system koji, uz pomoć senzora u branicima, procenjuje da li ima dovoljno mesta za parkiranje vozila. Ukoliko je parkiranje izvodljivo, sistem automatski preuzima manevrisanje točkovima, odnosno volanom, dok vozač treba samo da kontroliše kočenje.

Mercedes F700 Concept, Mercedes ML 450 Hybrid i Mercedes S 300 BLUETEC Hybrid
Pod motom "Fascinacija i Odgovornost" Mercedes će na salonu u Frankfurtu (11. – 23. septembar) prikazati jedinstvenu paletu novih, ekstremno ekonomičnih i ekološki podobnih automobila. Između 19 novih modela (od toga sedam hibrida) izdvaja se pre svega novi Mercedes F700 Concept (prva slika), koji zahvaljujući inovativnom 1,8 litarskom 4-cilindričnom Diesotto motoru sa 238KS (kombinuje performanse benzinca sa visokim obrtnim momentom i štedljivošću dizelaša) i hibridnoj tehnologiji troši jedva 5,3 litra benzina na 100 km, dok emisija CO2 iznosi samo 127 grama po kilometru. Ove vrednosti odgovaraju potrošnji nekog dizelaša kompakt klase (VW Golf, Fiat Bravo, Ford Focus i ostalo društvo), a ne nekom luksuznom i velikom automobilu, kakav je Mercedes F700 Concept. Nemci za sada kriju ostale podatke, kao i sam izgled ovog automobila, pa su tako objavili samo ovu tzv. teaser sliku, na kojoj se praktično vidi samo prednji deo ove studije. Više podataka dakle tek sledi.
Mercedes takođe prikazuje i model ML 450 Hybrid, koji će se na tržištu naći 2009. godine, a čiji inovativni hibridni sistem (razvijen u saradnji Mercedesa sa BMW-om i GM-om) raspolaže sa 250kW/340KS i 480Nm obrtnog momenta. Prema fabričkim podacima, ML 450 Hybrid prosečno troši samo 7,7 litara benzina na 100 kilometara, a emisija CO2 mu iznosi 185 grama po kilometru.
Još jedan hibrid, koji svakako zaslužuje bar trenautak vaše pažnje, jeste Mercedes S 300 BLUETEC Hybrid sa jedinstvenom kombinacijom BLUETEC i hibridne tehnologije, koja razvija 165kW/224KS i 560Nm obrtnog momenta. Uprkos pomenutoj snazi i svojoj veličini, Mercedes tvrdi da prosečna potrošnja ovog modela iznosi samo 5,4 litra dizela na 100 km, a toliko pominjana emisija CO2 je 142 grama po kilometru (oko 30 % manje od proseka klase). Inače, pomenuta Mercedesova BLUETEC tehnologija podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi.