Jeep JT Concept
Prošle nedelje je Chrysler ponudio nekoliko svojih najnovijih koncept automobila na probu novinarima a među gomilom već prikazanih prototipova našao se i jedan Jeep, koji dosad nije nigde zvanično promovisan. Ime mu je JT Concept i naravno da je izazvao zasluženu pažnju novinara, koji su ga isprobali (doduše na zatvorenom parkingu ali i to je nešto). Radi se o pick-up verziji modela Wrangler, tačnije njegove duže tzv. Unlimited varijante sa međuosovinskim rastojanjem od 2946 mm. Ogibljenje i motor (3,8 litarski V6 sa 4-stepenim automatikom) nisu dirani ali je zato povećan klirens (rastojanje vozila od tla) a tu su i 35 (!) inčni točkovi. Zanimljivo je da je sanduk za teret pozadi (dužine 1500 mm) pozamljen sa vojne verzije Wranglera, koja se inače proizvodi za potrebe egipatske vojske. Ovaj Jeep JT Concept biće izložen u novembru na SEMA tuning show-u u Las Vegasu.
Weber predstavio svoj superauto
Možda se sećate (a možda i ne) da smo nedavno pisali o najavi švajcarske kompanije Weber Sportscars (dobavljač auto delova) da će na salonu Top Marques Auto Show, koji se održava u Monaku, predstaviti superauto iz sopstvenog razvoja, koji će moći da dostigne i prestigne magičnu granicu od 400 km/h. Iako su mnogi (s pravom !) sumnjali u njihove smele najave, to se ipak dogodilo. Weberov superauto (doduše još uvek kao koncept) predstavljen je i zvanično u Monaku pa su pred vama i slike ovog neobično oblikovanog automobila. Dakle radi se o ekstremnom sportskom automobilu, napravljenom sopstvenim Weberovim snagama, čija je šasija napravljena od aluminijuma i teška je samo 65 kg. Po navodima Webera novi super auto može preko 400 km/h dok se ubrzanje do 100 km/h procenjuje na 2,7 sekundi. Karoserija je naravno od karbon fibera, da bi se redukovala težina a motor, koji pokreće Weber-ov superautomobil jeste centralno smešten 7,0 litarski V8 supercharged sa 900KS i 1050Nm. Pogon je na sva 4 točka a menjač poluautomatski sekvencijalni sa 6 stepeni. Ceo pogonski sklop je razvijen u samom Weberu, koji će i proizvoditi neke delove. Zanimljivo da Weberov super auto ima 4 rezervoara za gorivo ukupne zapremine 110 litara ali su zbog bolje raspodele težine, rezervoari smešteni po jedan na svaki ugao automobila. S obzirom da je masa praznog vozila samo 1100 kg a time je i odnos težina-snaga veoma povoljan, Weberove tvrdnje o maksimalnoj brzini i ubrzanju ne izgledaju nerealno. Standardna oprema će sadržati unutrašnjost u koži i karbon fiberu, volan sa kontrolama u stilu formule 1, keramičke kočnice prečnika 380mm, traction control, kompletan audio i satelitski navigacioni sistem, kameru za pregled vožnje u nazad itd. I ponovo ponavljamo da koliko god tvrdnje iz švajcarske kompanije izgledale realne, moraćemo ipak da sačekamo da se u praksi provere njihove tvrdnje.
SOAR Automotive Prototype 1
Za vreme nedavno završenog salona automobila u Šangaju, veliku pažnju posetilaca sajma privukle su neobične dizajnerske kreacije kineske kompanije SOAR Automotive. Međutim, SOAR Automotive nije izlagao svoje automobile na samom salonu već na obližnjem parkingu ! Da li je u pitanju zakasnela prijava za salon ili nešto drugo tek jedan od izloženih automobila, nazvan Prototype 1 (na slikama), izdvajao se svojim neobičnim estetskim nastupom, pre svega prednjeg dela. Prototype 1 je, kao što mu i samo ime kaže, još uvek samo koncept (izgleda pomalo nedovršeno) i to limuzine više srednje klase (bar po dimenzijama), koja se bazira na modelu BS6 kineskog proizvođača Brilliance. Taj Brilliance BS6 se inače od nedavno nudi i u nekim evropskim zemljama a SOAR ga prepravlja i u karavan varijantu.
Toyota Hilux Sport Concept
Toyota na sajmu komercijalnih vozila, koji se održava u Birmingemu (24.-26. april), izlaže zanimljiv koncept na bazi svog pick-up modela Hilux. Nazvan je Hilux Sport Concept a zasluga za njegovo stvaranje pripada Toyoti Motorsport i Toyoti UK. Osim zaista atraktivne pojave (kao da je izašao iz MTV serijala Pimp My Ride) pažnju privlači i pojačan 3,0 litarski D-4D dizel motor. Sada se pod poklopcem motora krije ergela od tačno 200 konja dok serijski raspolaže sa 169KS. Osim belo/crvene kombinacije boje karoserije, Hilux se izdvaja od sabraće po ogromnim 22-inčnim točkovima, zatamnjenim prozorima i svetlima, pokrivenom teretnom prostoru pozadi, hromiranim B stubovima kao i posebno dizajniranim prednjim branikom. Ovaj Hilux je samo koncept i Toyota, bar zasad, nema nikakvih planova da ga uvrsti u serijsku ponudu.
Chery A6 CC na salonu u Šangaju
Pre neki dan smo objavili jednu malu sliku, tačnije rendering, koji pokazuje izgled budućeg modela A6 CC, kineske kompanije Chery. U međuvremenu je auto i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, doduše još uvek kao koncept vozilo ali sa velikim izgledima da uđe u serijsku proizvodnju. Evo i par novih slika tog modela sa pomenutog salona. Ako se pojavi na proizvodnoj traci, u njega bi se ugrađivali motori od 2,0 litra (sa 4 cilindra) i V6 agregat zapremine 3,0 litra. Osim ove CC varijante, model A6 će se proizvoditi i kao klasična limuzina o kojoj smo takođe već pisali pre neki dan.
Ponovo Buick Riviera Concept
Kao što smo i najavili pre nekoliko dana kada smo objavili jedinu tada dostupnu sliku, Buick na salonu u Šangaju izlaže novi koncept sa starim imenom Riviera. Sada su objavljene nove fotografije ovog prototipa i par dodatnih informacija vezanih za dimenzije. Ukratko radi se o 2+2 coupeu, koji najavljuje novi dizajnerski pravac u kome će se kretati budući modeli ove marke. Da ne bude zabune, Riviera nije osmišljena u američkoj centrali već u azijskom GM-ovom Pan Asia Tehničkom Centru. Ovde i napomena da GM (kome Buick pripada) u Kini ima svoju fabriku u kojoj se proizvode modeli Buicka prilagođeni kineskom tržištu a prošle godine je prvi put više Buicka prodato u Kini nego u samim SAD ! Pojavljivanje na salonu u Šangaju je samo prva stanica "svetske turneje" ovog koncepta. Naime posle Šangaja, Buick Riviera Concept će biti prikazivan na salonima koji slede a među njima je i nekoliko u SAD-u. Posmatrano iz profila, Riviera ima sve karateristike pravog coupea poput kratkih prednjih i zadnjih prepusta i prilično dugačkog nosa. Ipak ono što nije baš karakteristično i što privlači najveću pažnju na ovom konceptu, jesu njegova velika vrata, koja se otvaraju uvis poput galebovih krila čime je znatno olakšan ulazak putnika u kabinu ovog automobila. Da pomenemo i dimenzije (DxŠxV) 4710/1940/1415 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2870 mm.
Nove slike Maseratija GS by Zagato
Pre nekoliko dana je italijanski dizajn studio Zagato objavio tri slike njihovog najnovijeg koncept vozila ali je na sve tri slike bio vidljiv samo zadnji deo ovog prototipa. Jednu od tih slika smo i mi objavili a u međuvremenu (tačnije danas) su se pojavile i nove zvanične fotografije, koje (konačno!) pokazuju ceo automobil. Maserati GS by Zagato je ekskluzivno predstavljen na manifestaciji Concours Villa dEste u italijanskom gradu Cernobbio, koja je počela danas a traje do 22. aprila. Ovaj unikatni automobil za osnovu koristi sada već stari Maserati Coupe odnosno njegovu Spyder varijantu (i to skraćenu platformu za 180 mm) a nastao je po zahtevu izvesnog Paola Boffija. Motor je isti kao i u serijskoj varijanti, dakle V8 mašina zapremine 4,2 litra sa 400 konja. Iako u Zagatu tvrde da novi Maserati GS kao uzor koristi izgled Maserati-ja A6 G Zagato iz 1954. godine, više liči na prošlogodišnji Ferrari 575GTZ i ovogodišnji koncept Diatto Ottovu.
BMW CS Concept
BMW se na salonu u Šangaju predstavlja novim koncept automobilom, koji najavljuje budući pravac dizajniranja novih generacija BMW modela. Mada BMW ne daje nikakve informacije o mogućnosti serijske proizvodnje (iako je auto praktično za to spreman), vrlo je moguće da CS Concept pokazuje kako bi mogao da izgleda novi sportski sedan serije osam o kome se u poslednje vreme pronose glasine. Novi automobil (koristi platformu buduće serije 7) bi bio rival drugim sportskim modelima sa 4 vrata u coupe stilu, poput Aston Martina Rapide, Mercedesa CLS, Maseratija Quattroporte i Porsche-a Panamera. Spoljašnje dimenzije su impresivne. Dugačak je 5100 mm, širok 1981 mm a visok 1359 mm dok međuosovinsko rastojanje iznosi 3142 mm. Time je sadašnja serija 7 kraća (5040 mm) i uža (1902 mm). Naravno CS Concept ima mesta samo za 4 putnika za koje su pripremljena sportska i veoma nisko postavljena sedišta da bi svi putnici, a ne samo vozač, uživali u pravoj sportskoj vožnji. Navodno bi ovaj koncept trebao da popuni prazninu između serije 7 i velikog Rolls Royce-a Phantom, naravno pod uslovom da uđe u proizvodnju. Dizajn je prilično futuristički sa puno oštrih ivica (dovoljno je pogledati agresivan i moćan prednji kraj sa ogromnim "bubrezima") a veliki točkovi veličine 21 inča samo nagoveštavaju potencijal i performanse ovog automobila. Za njih će se brinuti V12 motor zapremine 6,0 litara.
Audi Cross Coupe quattro concept
Kao što smo juče i najavili Audi je i zvanično predstavio novi koncept automobil Cross Coupe quattro concept, koji će biti glavna zvezda nemačke marke na predstojećem salonu automobila u Šangaju (22.-28. april). Osim toga Cross Coupe quattro concept najavljuje i novi Audi Q5, manji SUV model, koji će se u prodaji pojaviti tokom 2008. godine iako to Audi nigde u svom saopštenju izričito ne pominje. Mada ne treba zaboraviti da je novi koncept napravljen na platformi Audi-ja A3 i VW Golfa, koju koristi i novi VW Tiguan. Kako kažu u Audi-ju, Cross Coupe quattro kombinuje dizajn i dinamičke osobine kompaktnih sportskih automobila iz premijum segmenta sa prostranošću i funkcionalnošću SUV vozila. Osim toga inovativna tehnička rešenja pokazuju nove pravce u postizanju veće efikasnosti, uživanja u vožnji i komfora tipičnog za Audi. Ukratko, novi koncept sa 4 vrata i 4 sedišta privlači pažnju svojim ogromnim točkovima od 20 inča, visokim klirensom, pokretnim krovom, svetlima LED tehnologije i uopšte sportsko-elegantnim izgledom, koji ipak ne odudara od već poznatog Audi-jevog stila mada ga fabrika opisuje kao sledeći korak u razvoju njihovog dizajna. Posebno je zanimljiv prilično položen C stub, oblikovan skoro kao na nekom coupe-u. Valjda zato i Coupe u nazivu ove studije. Kako bilo rezultat je izuzetan. Motor je 4-cilindrični turbo-dizel TDI, zapremine 2,0 litra sa piezo tehnologijom a razvija 204KS i 400Nm obrtnog momenta. Po fabričkim podacima, prosečna potrošnja je malih 5,9 litara na 100 km puta a već sada zadovoljava buduće Euro6 propise. Cross Coupe quattro concept je opremljen i Audijevim MMI kontrolnim panelom, S-tronic menjačem sa duplim kvačilom i keramičkim disk kočnicama a pogon je naravno na sva četiri točka. Kao što smo napomenuli Cross Coupe quattro concept najavljuje novi Audi Q5 a to više nego očigledno dokazuje već i svojim dimenzijama. Dugačak je 4,38 metra, širok 1,82, visok 1,60 a međuosovinsko rastojanje iznosi 2,60 metra. Dovoljno da pomrsi račune BMW-u X3 mada je X3 nešto duži ( 4569 mm).
Chery A6 CC i Tiggo6 na salonu u Šangaju
Chery na salonu u Šangaju (od 22. aprila), osim Shooting Sport Concepta izlaže još nekoliko novih automobila a za evropske oči su možda najznimljiviji A6 CC (na prvoj slici) i Tiggo6 (druga slika). A6 CC predstavlja coupe-cabrio model modernog dizajna u koji bi trebalo da se ugrađuju benzinski motori od 2,0 litara (sa 4 cilindra) i 3,0 litarski V6 agregat. Iste motore koristiće i novi SUV model Tiggo6, koji će pored njih dobiti i 1,9 litarsku turbo-dizel mašinu.
Chery Shooting Sport Concept i zvanično
Kineski Chery je pustio u opticaj prve zvanične slike njihovog novog koncept automobila spremnog za toliko pominjani salon u Šangaju. Skice ovog prototipa već smo objavili početkom meseca a ova definitivna verzija izgleda potpuno spremna za proizvodnju. Kako bilo radi se o prilično atraktivno dizajniranom automobilu (potpisuje ga italijanski Torino Design) sa 3 vrata i mesta za 4 putnika mada treba reći da prednji kraj neodoljivo podseća na Toyotu Prius. Ovakva zanimljiva kabina (bela/zelena koža i žuto osvetljenje na oplatama vrata) verovatno neće videti proizvodnju ali elementi poput sedišta podesivih u osam pravaca, DVD navigacionog sistema ili zadnje klupe deljive u odnosu 60/40 imaju sve šanse da se nađu i u serijskom modelu. Ako ga bude naravno. Chery zasad nije saopštio podatke o motoru i ostaloj mehanici.
Changan CV8 Concept
Changan (poznat kao kineski Suzukijev partner) na salonu u Šangaju izlaže studiju automobila srednje klase CV8 Concept. U ovom trenutku sem skica nema detaljnih informacija o ovom automobilu sem najava iz same fabrike, koja najavljuje da se radi o komfornom, prostornom, kvalitetno napravljenom automobilu sa luksuznom kabinom kao i to da ga pokreće 2,0 litarski turbo motor iz sopstvenog razvoja.
Geely Mybo Concept za Šangaj
Kineski Geely (valjda će konačno početi da se prodaje kod nas !) za domaći teren salona u Šangaju priprema novi koncept sportskog modela sa imenom Mybo. Detalji nisu poznati, dostupno je samo nekoliko procurelih špijunskih slika njegovog izgleda. I odmah je dizajn privukao pažnju jer se na njemu prepoznaju obrisi izgleda Nissan Skyline-a GTR (sa strane) i Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) kao i nekoliko drugih automobila. Nema fotografija koje pokazuju kako izgleda zadnji kraj ali će detalji biti poznati na salonu u Šangaju, koji počinje za neki dan, tačnije 22. aprila.
Maserati GS by Zagato
Tačno godinu dana posle unikatnog Ferrari-ja 575GTZ (naručio ga je japanski kolekcionar Hayashi), italijanski dizajn studio Zagato predstavlja još jedan prototip na manifestaciji Concours Villa dEste u italijanskom gradu Cernobbio (od 20.-22. aprila). Ovoga puta Zagato je napravio poseban model Maserati-ja sa imenom GS, koji za osnovu koristi sada već stari Maserati Coupe odnosno njegovu Spyder varijantu. Ovaj Maserati GS by Zagato nastao je po zahtevu izvesnog Paola Boffija a koristi za 180 mm skraćenu platformu pomenutog Maserati-ja Spyder. Motor je isti kao i u serijskoj varijanti, dakle V8 zapremine 4,2 litra sa 400 konja. Iako u Zagatu tvrde da novi Maserati GS kao uzor koristi izgled Maserati-ja A6 G Zagato iz 1954. godine, više liči na prošlogodišnji Ferrari 575GTZ i ovogodišnji koncept Diatto Ottovu. Zanimljivo da je Zagato objavio samo nekoliko fotografija koje pokazaju samo izgled zadnjeg dela automobila.