![](https://autoblog.rs/gallery/108/Volvo%20LCP%201.jpg)
Poslednjih godina svedoci smo trke za unapređenjem bezbednosti vozila, a posebno efikasnosti, koja postaje dominantan faktor na tržištu.
Međutim, dok je većina proizvođača svoju "zelenu stranu" otkrila u prvoj deceniji XXI veka (nekad više zbog imidža nego zbog stvarne želje za promenama), Volvo je još pre 30 godina razmišljao o smanjenju potrošnje.
![](https://autoblog.rs/gallery/108/Volvo%20LCP%2011.jpg)
Njihovo viđenje efikasnog prevoznog sredstva bio je koncept po imenu LCP 2000, za kog slobodno možemo reći da je godinama bio isped svog vremena.
Rad na projektu je počeo 1979. godine, kada su inžinjeri švedske kompanije sebi postavili izuzetno zahtevne ciljeve, posebno imajući u vidu okolnosti i tržišne trendove: vozilo sa potrošnjom manjom od 4 lit/100 kilometara i sa težinom koja ne sme da bude veća od 700 kilograma!
U izradi su korišćene različite vrste plastike, kao i magnezijum i aluminijum. Osim što se radilo o materijalima male težine, bili su pogodni i za recikliranje.
Do 1983. godine napravljena su četiri primerka, sa određenim tehničkim razlikama i trocilindarskim dizel motorima, snage od 50 do 90 "konja", koji su se na točkove prednje osovine raspoređivali ili preko petostepenog manuelnog ili elektronski kontrolisanog CVT prenosa.
Nažalost, automobil je bio isuviše napredan za svoje vreme i nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Ipak, poslužio je kao inspiracija za model 480, prethodnika savremenog C30.
Izvor: Autoportal.rs