
Nakon prezentacije nove "šestice", iz Mazde će uskoro stići i nova generacija "trojke" (na nekim tržištima kao Mazda Axela).
Mazda inače navodi da je za deset godina postojanja njihova "trojka" (u dve generacije) prodata u 3,6 miliona primeraka. Prva generacija od 2003. do 2009. je našla 2,2 miliona kupaca, dok je druga generacija od 2009. do danas prodata u oko 1,4 miliona komada. Japanci takođe sa ponosom ističu da je Mazda3 osvojila ukupno 136 različitih nagrada.

Da se vratimo novoj, i to trećoj generaciji. Već ranije smo videli više špijunskih slika i rendera nove "trojke", a najavljeno je i da će 26. juna biti objavljene prve zvanične fotografije i detalji, što se sada i desilo.

Kao što se vidi po ovim prvim slikama, izgled Mazde3 je inspirisan novom Mazdom6, ali sem novog izgleda pažnju privlače i prostraniji enterijer, bogatija oprema i osvežena paleta motora.

Što se dimenzija tiče, nova Mazda3 je dugačka 4465 mm (+ 5mm), široka 1795 mm (+ 40 mm), visoka 1450 mm (- 20 mm), dok je međuosovinsko rastojanje sa 2700 mm duže za 60 mm od prethodnog modela. Najavljuje se više mesta za putnike pozadi, zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 350 litara (za 10 litara više nego ranije), rezervorar za gorivo može da primi 51 litar, točkovi su od 16 do 18 inča (gume 205/60 R16 i 215/45 R18), a ovde i podatak da koeficijent otpora vazduhu iznosi 0.275.

Što se palete motora tiče, u početku će kupcima biti dostupna tri benzinca i jedan dizelaš.
Benzinci su SKYACTIV-G 1.5 (1496 kubika) sa 74 kW/100KS pri 6000 o/min. i 150 Nm pri 4000 o/min, zatim SKYACTIV-G 2.0 (1998 kubika) sa 88 kW/120KS pri 6000 o/min. i 210 Nm pri 4000 o/min., kao i SKYACTIV-G 2.0 u verziji sa 121 kW/165KS pri 6000 o/min. i 210 Nm pri 4000 o/min.
Jedini dizelaš (bar na početku) je SKYACTIV-D 2.2 (2184 kubika) koji raspolaže sa 110 kW/150KS pri 4500 o/min. i 380 Nm obrtnog momenta pri 1800 o/min.

Mazda3 sa benzincem od 100KS ima težinu od 1190 kg, verzija sa 120KS ima 1205 kg, najjači benzinac sa 165KS ima 1220 kg, a 1320 kg je težina dizelaša sa 150KS.
Standardno će se ugrađivati šestostepeni manuelni menjač, a kod benzinca sa 120KS i dizelaša će biti dostupan i šestostepeni automatik.

Mazda3 SKYACTIV-G 1.5 od 0 do 100 km/h ubrzava za 10,8 sekundi i može do maksimalnih 182 km/h, Mazda3 SKYACTIV-G 2.0 sa 120KS do stotke stiže za 8,9 sekundi i postiže 195 km/h (10,7 sec i 194 km/h za automatik), Mazda3 SKYACTIV-G 2.0 sa 165KS do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde i može do 210 km/h, dok Mazda3 SKYACTIV-D 2.2 dizel do stotke stiže za 8,7 sekundi i postiže najveću brzinu od 210 km/h (9,7 sec i 201 km/h za automatik).

U opremi će se između ostalog naći prednji i bočni vazdušni jastuci i vazdušne zavese, Head-up displej Active Driving Display, 7-inčni ekran osetljiv na dodir, sistem koji vozača upozorava na vozilo u mrtvom uglu, adaptivni cruise control, sistem koji vozača upozorava da je izašao iz svoje trake, sistem preventivnog kočenja Smart Brake Support...

Više podataka (cene, paketi opreme...) će biti saopšteno naknadno, kako se bude približavao početak prodaje (jesen ove godine).

Takođe, na Salonu automobila u Ženevi 2014. godine možemo očekivati i sportsku MPS verziju.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Odlicna je, odradili su je lepo. Interesantno da i pored ovolike duzine ima jedva prosecan gepek od 350 litara, ali je zato medjuosovinsko na nivou D-segmenta i obecava dosta prostora na zadnjoj klupi. Nadam se da su istiniti napisi da ce biti u ponudi i manji 1.6 dizelas, ali odlicno bi joj legao i onaj iz proslog modela od 185KS. Bezbednosni sistemi ne manjkaju, kao ni touch-screen mada cemu onda onaj "tockic" iza menjaca... ali dobro, sve u svemu lep auto.
Odusevljen sam novim mazda dizajnom, sada i enterijer prati fantastican eksterijer. Odlicna alternativa nemcima.
Niska i duga.
Kako li je na zadnjoj klupi, ova sadašnja je očajna, nema mesta ni za kolena, ni za glavu.
Malo je kao razvučeni LEON.
Ali sveukupno, izgleda kao Alfa. :)))
Šalim se, želim je u svom dvorištu u teget boji
sa wb 270 cm je napokon otklonjen najveći problem prethodne trojke u kojoj je pozadi bilo mesta kao da je dvojka
@ 100jko
Pogledaj koliko je dugačka hauba, ko da je direktno uzeta od šestice.
Jel' da?
Da li i dalje korodiraju Mazde?
Ono što sam ja korozije viđao na Mazdama, može se nazvati "automobilski karcinom".
Mora se ovo prvo videti uzivo, skoro 4.5 metara, ni govora o kompaktnosti. Stici ce sigurno I manji dizel. Performanse za pohvalu, iako 2.0 benzinac sa 120 hp uopste nije obecavao.
Jedan od najdužih modela u klasi, a prosečan prtljažnik. Mogli su malo da uštinu od prostora putnika ili duge haube.
Za sada motori ne obećavaju, nedostaje im jedan manji dizel da bi se nosili sa konkurencijom (oko 1.6 litara).
Videćemo i cenu.
Lepsa od Alfa Romeo Djulijete. Mislim da je dosta od mene.
P.S.
E ovakav volan je Djulijeta trebalo da ima a ne iz Punta....
Kontrolna tabla još samo da ima okrugle ventilacione otvore i eto vam Audi A3
Mislim da je najduzi u klasi definitvno. Astra je kratka za ovo. Jedino Delta, mada je ona tu neka medjuklasa..
Mali prtljaznik za ovoliku duzinu,vidite samo koliki je kod novog Civica.Jedino je Lancia Delta duza (4520 mm).
Zadala domaci celoj Golf klasi, ukljucujuci i njemu, po pitanju dizajna spoljasnjosti, i unutrasnjosti, a i po voznim karakteristikama sigurno.. jedina zamerka ide na omanji prtljaznik, al' ja bih ga sigurno preboleo kad bih je video.. :)
Def je trenutno najljepsa u klasi. Mazda 6 dominira, cx-5 takodje, Mazda 3 bit ce najj, e jos cekamo samo Mazdu 2 i da zaokruzimo sve i kazemo svaka cast MAzdi.
A zasto vise ne ugradjuju Peugeot 1.6hdi? Ranije su to radili. Nisu zadovoljni sa pouzdanoscu tog motora?
Trebalo bi da je još uvek PSA motor ( ako je tačan važeći katalog na sajtu mazde, str. 16 ):
http://www.mazda-rs.com/Portals/2/PropertyAgent/4494/Files/96/MAZ3_V2_11R2_SCG_CS_EBRO_dp.pdf
Jer sve to tehnički odgovara podacima sa Carfolio, gde je kao proizvodjač motora za verziju iz 2011. označen PSA
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=259809&l=fr
Mada, ko zna koliko su ti podaci ažurni
PSA HDI je pouzdan. 2.0 90KS se pokazao kao najbolji. Njega je zamenio po snazi (KS) 1.6 HDI kome se dešavalo da ode plivajući zamajac na 150.000km, ali dosta majstora savetuje da se prilikom servisa ugradi neplivajući zamajac.
Pa imam stručno pitanje, kako se onda ponaša motor bez plivajućeg zamajca, koje su posledice i kako se to odražava na rad motora.
Napomena, plivajući zamajac je stradao kod svih proizvođača između 100.000-150.000 km, ne samo kod PSA. I zašto ga ugrađuju, kad je toliko loše rešenje