home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nova Opel Agila za 2008.

14 Maj 2007 - 13:33 Noviteti Link

Nekoliko meseci pre zvanične prezentacije zakazane za salon automobila u Frankfurtu (13.– 23. septembar), Opel je danas objavio prve, tzv. teaser slike nove generacije svog najmanjeg modela Agila za 2008. godinu. Kao što vidite ni malo se ne razlikuju od one, koju smo objavili još pre nekoliko meseci. Zahvaljujući novoj platformi, dimenzije nove Agile su uglavnom narasle pa sada dužina iznosi 3740, širina 1680 a visina 1590 mm (aktuelna Agila 3535/1620/1695 mm). Dakle, nova je duža, šira ali i niža. Za razliku od sadašnje Agile, koja nije ništa drugo do Suzuki Wagon R+ samo sa amblemom Opela, spoljašnji dizajn nove Agile sadrži mnoštvo dizajnerskih elemenata aktuelnih Opelovih modela Corsa i Meriva pa deluje znatno svežije i privlačnije u odnosu na istoimeni kockasti model, koji zamenjuje. Ipak, i ovaj dizajn je samo varijacija na temu Suzukijevog koncepta Splash, predstavljenog prošle godine, koji će biti osnova i za novi model Suzukijevog Wagona R+. Iako malih dimenzija, Opel tvrdi da je Agila dovoljno prostrana da se u nju smesti pet odraslih osoba, koje će zahvaljujući većoj dužini i širini, imati dovoljno mesta na komfornim sedištima. Držimo ih za reč ! U kabini se ističe ručica menjača smeštena na centralnoj konzoli (slično Fiat Pandi) dok se visoka pozicija za sedenje brine za bolju preglednost. S druge strane, pomenute male dimenzije su idealne za gradske gužve i parkiranje na malom prostoru pa će nova Agila (uostalom kao i stara) najveći deo životnog veka provoditi u urbanim sredinama. Što se prostranosti tiče, da pomenemo i volumen prtljažnika od 1100 litara, koji je na raspolaganju kada se obore zadnja sedišta. Naravno pri tome se dobija i potpuno ravan pod. Buduću Agilu pokretaće tri motora, dva benzinca i jedan dizelaš. Benzinci su zapremine 1,0 i 1,2 litra a razvijaju 48kW/65 odnosno 63kW/86KS dok ekonomičan turbodizel agregat (sa filterom čađi) iz 1,3 litra razvija 55kW/75KS i 190Nm obrtnog momenta. Standardno uz sve Agile ide ručni menjač sa 5 stepeni samo je kod jačeg benzinca ostavljena mogućnost doplate za automatsku transmisiju. Agila će se serijski opremati ABS-om i sa 4 vazdušna jastuka dok će elektronska kontrola stabilnosti i vazdušne zavese moći da se dobiju kao opcija. Prema prvim najavama prodaja nove Agile počinje odmah posle frankfurtskog salona ove godine kada će biti poznata i cena.






Volvo je pre nekoliko dana objavio da njihova najluksuznija limuzina, model S80, dobija dva nova motora i AWD integralni pogon. Najveći novitet je ugradnja benzinskog 6-cilindričnog turbo agregata (gotovo u celosti izrađenom od aluminijuma) i fabričke oznake T6, koji iz zapremine 3,0 litra izvlači 210kW/285KS i 400Nm obrtnog momenta. Pomenuti maksimalni moment dostupan je već pri veoma niskih 1500 obrt./min. Performanse su u skladu sa snagom pa Volvo S80 T6 postiže maksimalnih 240 km/h dok ubrzanje do stotke iznosi 7,2 sekunde. Uz novi motor ide i AWD (All Wheel Drive) pogon na sva četiri točka, koji će se moći dobiti i u kombinaciji sa novim 5-cilindričnim, D5 turbo-dizel motorom snage 136kW/185KS i takođe 400Nm. Nova, dopunjena paleta motora kao i integralni pogon, trebali bi da učine S80 daleko konkurentnijim nemačkim modelima ove klase i da naravno poboljšaju prodaju ovog automobila. 



Perodua Viva

12 Maj 2007 - 00:33 Noviteti Link

Za marku Perodua verovatno nikad niste ni čuli a radi se o malezijskom proizvođaču i partneru japanskog Daihatsua. Svi modeli u paleti Perodua se baziraju na automobilima japanske marke pa se recimo Daihatsu Sirion u Maleziji proizvodi kao Perodua Myvi. I novi model Perodua Viva, koji je upravo predstavljen, nije ništa drugo do aktuelni Daihatsu Cuore sa malo promenjenim izgledom (nova maska, branici, svetla, hauba) i značkom malezijske kompanije. Perodua naglašava da ja Viva kompaktan, pristupačan i kvalitetno izrađen auto sa prostranom kabinom. Koliko je prostran vidi se već iz podataka o veličini prtljažnika čija zapremina iznosi jedva 149 litara (sa oborenom klupom 449 litara). Zanimljiv je takođe podatak da se vrata otvaraju pod uglom od 90 stepeni (!) što znatno olakšava ulazak putnika u automobil. U Vivu se ugrađuju 3 motora (svi sa 3 cilindra i 12 ventila) zapremine 660, 850 i 1000 kubika. Motor od 660 kubika razvija 47KS pri visokih 7200 obrt./min. i 58Nm obrtnog momenta pri 4400 obrt./min. Nešto veći agregat od 850 ccm ima 52KS i 76Nm dok motor od 1,0 litra raspolaže sa 60KS i 90Nm. Sve verzije se serijski opremaju sa ručnim 5-stepenim menjačem, jedino se kod najvećeg motora od 1000 ccm može doplatiti i za 4-stepeni automatik. Ovaj poslednji ima i ABS kočnice i 2 vazdušna jastuka. Zanimljiva je i veličina točkova. Naime modeli sa 660 i 850 ccm imaju točkove od 12 (!) inča dok se verzija sa najjačim agregatom hvali 13-inčnim felnama. Garancija iznosi 3 godine a Perodua planira prodaju od 6500 komada Vive mesečno



Fordovi dileri u Nemačkoj će od 12. maja konačno početi sa prodajom dugo najavljivanog i od strane kupaca željno očekivanog Focusa u CC (Coupe-Cabriolet) varijanti odnosno u verziji sa sklopivim metalnim krovom. Focus CC je naime kao koncept sa imenom Vignale predstavljen još na salonu automobila u Parizu 2004. godine dok je njegova serijska verzija promovisana na prošlogodišnjem sajmu u Ženevi. Zašto je moralo da prođe toliko vremena da se Focus CC konačno pojavi u salonima prodavaca, kada su konkurenti sa svojim CC modelima već odavno prisutni, pitanje je za neku drugu priliku ali je važno da Focus CC dolazi tačno na vreme pred početak letnje sezone. Da bi nadoknadio zaostatak za rivalima poput Opel Astre TT, Renault Megane-a CC, VW Eos-a ili Peugeota 307 CC, Focus CC, osim elegantnog i dimaničnog dizajna (daleko privlačnijeg nego u običnoj hatchback formi) nastalog u saradnji sa italijanskim studiom Pininfarina, raspolaže i bogatom serijskom opremom, komfornom kabinom, velikim prtljažnikom (534 litara kada je krov podignut), odličnim voznim osobinama (po čemu je Focus ionakao poznat) i prihvatljivom cenom. Krov je dvodelni i uz pomoć električnog mehanizma automatski se spušta ili podiže za 29 sekundi. Za unutrašnjost se kratko može reći da je komforna i dovoljno prostrana za 4 odrasla putnika. Zamerka se može uputiti samo izgledu interijera jer je isti kao i u hatchback verziji mada su u Fordu pokušali da novim bojama presvlaka i nekih detalja malo ožive unutrašnjost. Kvalitet završne obrade i upotrebljenih materijala kao i ergonomija, na nivou su standardnih verzija. Za bezbednost se brine do 8 vazdušnih jastuka i Fordov IPS sistem (Intelligent Protection System), koji u slučaju prevrtanja vozila podiže zaštitne profile iznad zadnjih naslona. Inače, dimenzije ovog Focusa izgledaju ovako : dužina 4509, širina 1834, visina 1448 dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2640 mm. Focus CC nudi se sa paletom od dva benzinska i jednim dizel motorom a svi su sa 4 cilindra. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara i ima tačno 100KS (postiže 182 km/h i ubrzava do 100 km/h za 13,6 sekundi) dok snažniji dvolitarski razvija 145KS (postiže 209 km/h i ubrzanje do stotke za 10,3 sekunde). Paletu motora zaokružuje 2,0 TDCi dizelaš sa 136KS (maksimalna brzina 204 km/h, ubrzanje 10,3 sekunde i prosečna potrošnja od 5,9 litara na 100 km). Dizelaš ima manuelni menjač sa 6 brzina dok se benzinci standardno opremaju 5-stepenim ručnim menjačem samo je kod jačeg 2,0 litarskog agregata moguće doplatiti za automatsku transmisiju. Auto će se proizvoditi u pogonima Pininfarine u Torinu i to u tiražu od oko 20.000 automobila godišnje. Cene u Nemačkoj počinju od 23.575 evra, koliko košta verzija sa najmanjim benzincem od 1,6 litra i osnovnim Trend paketom opreme. Kod nas će se verovatno pojaviti tek kada ovo leto već bude prošlo...




Ne radi o nekim velikim i drastičnim promenama da bi moglo da se kaže da se radi o novoj R klasi ali u Mercedesu veruju da će malo doterana spoljašnjost, dva nova benzinska motora, ponuda varijanti sa pogonom samo na zadnjoj osovini (do sada se R klasa nudila samo sa integralnim 4Matic pogonom) kao i uvođenje u program verzija sa 5 i 7 sedišta, konačno pomoći R klasi da zauzme poziciju na tržištu, koju su ljudi iz Mercedesa i planirali. Dosad je naime prodaja R klase bila daleko ispod svih očekivanja. Možda su najveća novost ustvari dva nova benzinska motora. U ponudu su ubačeni V6 agregat sa 170kW/231KS, koji će pokretati model R280 i V8 mašina zapremine 5,5 litara sa 285kW/388KS i 530Nm, namenjen modelu R500 4Matic. Pomenuli smo na početku da se uvode i verzije sa pogonom pozadi a sve da bi se smanjila cena najjeftinijih modela u paleti R klase i time poboljšala prodaja. Mogućnost pogona na zadnjoj osovini imaće benzinci R280 i R350 kao i dizelaš  R280CDI. Na spoljašnjosti nema velikih promena ali se ipak ističu doterani branici napred i pozadi (u AMG stilu) i nova kružna svetla za maglu. Dok će svi V6 modeli imati 18-inčne točkove, najjači R500 4Matic opremaće se felnama od 19-inča. Kao šlag na tortu dolazi i proširena paleta boja. Naime, dodate su tri nove boje i to Calcite White, Sanidine Beige i Periclase Green. 




Da bi obeležio prvu godišnjicu od lansiranja sportskog Colta u varijanti Ralliart Version-R, Mitsubishi je promovisao novu specijalnu Recaro ediciju tog Colta, koji se nudi samo u Japanu. Kao što mu i ime kaže, Colt Ralliart Version-R Recaro Edition ima Recaro sportska sedišta kao standardni deo opreme i još nekoliko sportskih detalja. Naravno tu su i Version-R značke na nekoliko mesta po karoseriji ovog modela. Ostali detalji spoljašnjosti (proširenja blatobrana i pragova, novi otvori za vazduh na poklopcu motora, novi branici, zadnji krovni spojler, alu točkovi) ostali su isti kao i kod običnog Colta Ralliart Version-R. Zanimljiv detalj ove posebne edicije je vrh ručice menjača, koji je isti kao i u Mitsubishi-ju Lancer Evolution IX a u ponudi su 4 boje karoserije, uključujući tu i novu Aqua Blue plavu (interijer je uvek u crnoj boji). Motor je 1,5 litarski turbo benzinac sa 154KS. Cena za Colt Ralliart Version-R Recaro Edition u Japanu iznosi 17.000 dolara.



Universal Electric Vehicle ili U.E.V. je kalifornijska kompanija specijalizovana za dizajniranje, razvoj i proizvodnju vozila na alternativni pogon kakav je i elektro roadster Electrum Spyder. Ovaj dvosed (sa sklopivim tvrdim krovom) je prvi put predstavljen u decembru prošle godine a košta 70.000 dolara ili oko 51.000 evra. Autonomija sa jednim punjenjen nikl-cink baterija iznosi 150 milja (242 km) dok se sa litijum-jonskim baterijama može preći skoro dupla veća razdaljina. Maksimalna brzina, koju može da postigne je oko 100 milja na sat ili oko 161 km/h.



Ford I-MAX

9 Maj 2007 - 13:28 Noviteti Link

Ovo na slici jeste novi Ford I-MAX, koji će se proizvoditi na Tajvanu, iako se ovde u stvari radi o aktuelnoj Mazdi5 kojoj je samo nalepljena Fordova značka. Ovo je još jedan lep primer kloniranja automobila i primer kako se radi u velikim kompanijama (Mazda se nalazi pod Fordovom kontrolom). Ford I-MAX će se proizvoditi u Fordovoj fabrici na Tajvanu, koje je počela sa radom 1972. godine a u kojoj se proizvode i Mazdini modeli. Ford je vlasnik 70 odsto kapitala dok ostatak pripada lokalnim investitorima. U šturim vestima, koje se mogu naći na internetu, nema podataka o pogonskim agregatima ovog modela. Kako se ovde radi samo o kozmetičkim promenama (nova je maska, doterani branici, izmenjene prednje i zadnje svetlosne grupe), dimenzije su ostale nepromenjene u odnosu na Mazdu5 pa dužina ovog praktičnog porodičnog vozila iznosi 4505, širina 1755, visina 1615 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2750 mm. Ovo nije prvi put da Ford neki Mazdin MPV model na Tajvanu proizvodi pod svojim znakom. Prethodnik Mazde5, model Premacy, se na Tajvanu takođe proizvodio kao Ford i to pod nazivom MAV. 




Renault je od 2000. do 2003. godine već nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest koji je svoju svetsku premijeru imao početkom marta na salonu u Ženevi. Sada su poznate i cene ovog Scenica, čija prodaja u Francuskoj zvanično počinje u junu. Cene se kreću od 24.550 do 27.200 evra, zavisno od motora i paketa opreme. Kao i ranije, ni novi proterenski Scenic nije pravi SUV automobil. Reč je, pre svega, o praktičnom minivenu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta i to povišenim klirensom za 20 mm i povećanim alu točkovima. I izgled je doteran (tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl.) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Motori koje se nude u Francuskoj su 2,0 litarski benzinac sa 16 ventila od 135KS i 1,9 litarski dCi dizelaš sa 130KS. Na nekim tržištima u ponudi će biti i benzinac 1,6 16v sa 110KS i manji dizel agregat 1,5 dCi (105KS). U serijskoj opremi, sem pomenutih 17 inčnih alu točkova, su i ESP sistem, krovni nosači i parking senzori. Kao opcija se nude i ksenon svetla. Sa ovim modelom, Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela - CrossGolf i CrossTouran.



Najavili smo ga protekle nedelje sa onim špijunskim slikama a danas je Porsche i zvanično objavio prve fotografije nove 911-ice Turbo u kabriolet verziji. Otvorena verzija i dalje nudi sportske performanse Coupe-a ali sada u kombinaciji sa užitkom vožnje automobila bez limenog krova. Za izuzetne vozne osobine i sigurnost u vožnji brinu se Porsche-ovi sistemi poput PASM (Porsche Active Suspension Management), PSM (Porsche Stability Management) i integralni pogon. Kao i Coupe, i ovaj Cabrio je opremljen istim biturbo 3,6 litarskim, 6-cilindričnim boxer motorom sa 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta (sa overboostom raste na 680Nm a zahvaljujući varijabilnoj geometriji lopatica turbine, ispručuje se u širokom pojasu od 1950 do 5000 obrt./min.). Možda najvažnije jeste da je uprkos pojačanoj šasiji i zaštiti od prevrtanja iza sedišta putnika, 911 Turbo Cabrio samo za 70 kg teži od Coupe-a pa su performanse praktično iste. Za bezbednost se brinu i ojačani ram vetrobrana i standardnih 6 vazdušnih jastuka kao i keramički kočioni sistem (ovo poslednje doduše kao opcija). Prema fabričkim podacima, 911 Turbo Cabrio do 100 km/h ubrzava za 4 sekunde (verzija sa manuelnim menjačem) a sa Tiptronic S transmisijom za 3,8 sekundi. Obe verzije postižu maksimalnu brzinu od 310 km/h koliko može i Coupe. Automatski (meki) krov se kompletno spušta ili podiže za 20 sekundi. Zanimljiva je samohvala Porsche-a o maloj potrošnji goriva, koja prema zvaničnim, fabričkim podacima iznosi samo 12,9 litara na 100 km. Prodaja počinje 8. septembra po osnovnoj ceni od 126.600 evra a sa porezom u Nemačkoj košta 150.862 evra. Za te pare se u standardnoj opremi dobijaju (između ostalog) Bi-Xenon prednji farovi, 19-inčni točkovi, automatska klima, navigacija (sa 5,8 inčnim kolor monitorom), Bose muzički sistem i još mnogo toga. 




Mercedes je upravo objavio zvanične slike novog modela SLR McLaren Roadster, koji će, na žalost boljestojećih kupaca (bar onih u Evropi), biti u prodaji tek u septembru ove godine, dakle posle završetka sezone otvorenih automobila na Starom kontinentu. Na otvoreni SLR McLaren se željno čekalo godinama, još od predstavljanja koncepta 1999. godine. U međuvremenu je 2003. Mercedes počeo sa proizvodnjom Coupe varijante SLR-a a sada evo konačno stiže i otvorena verzija, koja će takođe biti beskompromisna sportska mašina sa izuzetnim voznim karakteristikama. Serijska verzija SLR Roadstera je zadržala otvaranje vrata uvis, u Lamborghini stilu iako se poslednjih meseci nezvanično govorilo da će zbog jednostavnije i jeftinije proizvodnje imati klasično otvaranje vrata. Ipak, za razliku od Mercedesa SL i SLK, novi SLR Roadster imaće meki sklopivi krov a ne metalni, koji je sada u modi. Krov se otvara i zatvara poluautomatski za manje od 10 sekundi i nudiće se u tri boje. Mercedes tvrdi da će razgovor u kabini biti moguć i pri brzini 200 km/h zbog dobre zvučne izolacije. Manje razočaranje se krije ispod poklopca motora. Iako se govorilo da će novi SLR Roadster dobiti V8 motor sa 650KS kao u verziji SLR McLaren 722 Special Edition, taj V8 agregat u SLR Roadsteru ipak ima samo 460kW/626KS i 780Nm kao i "običan" SLR. Menjač je automatski AMG Speedshift R sa 5 stepeni prenosa. Najlepše je da Roadster ipak ubrzanje do 100 km/h ostvaruje za 3,8 sekundi, dakle u istom vremenskom periodu kao i Coupe varijanta što baš i nije običaj. Maksimalna brzina Roadstera iznosi 332 km/h dok Coupe postiže 334 km/h. Naravno Mercedes je ojačao šasiju sa novim elementima od karbon fibera a tu su i ojačani A stubovi i zaštitni rol barovi iza glava putnika za zaštitu u slučaju sudara. Tu je i sva sila vazdušnih jastuka, uključujući i onaj za kolena vozača kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Unutrašnjost je opremljena sportskim sedištima, dvozonskim automatskim klima uređajem, BOSE muzičkim sistemom, multifunkcionalnim sportskim volanom, navigacionim sistemom itd itd. Kao i Coupe, i novi SLR Roadster će se proizvoditi u McLaren-ovoj engleskoj fabrici u gradu Woking.  



Jeep je odlučio da za model Compass ponudi novi Rally paket. Ipak, bez obzira na ime ove edicije, nema nekog iznenađenja jer se radi samo o paketu namenjenom za poboljšanje izgleda i ništa više. Compass Rally Edition se nudi u verzijama sa 4x2 i 4x4 pogonom, u dva paketa opreme (Limited i Sport) i 5 boja karoserije (crvena, srebrna, crna, zelena i plava). Kit već može da se naruči a košta 1850 dolara (sa Limited opremom) i 1985 dolara za model sa Sport opremom. I šta sve sadrži ovaj paket ? Između ostalog : 18-inčne alu felne u crnoj boji, krovni spojler, dodatna svetla napred, body kit (moćniji branici i pragovi), novi završetak izduvne cevi i hromirane Rally značke.



Corolla Verso, jedan od značajnijih modela u Toyotinoj evropskoj paleti automobila (među najpopularnijim kompaktnim MPV-ovima u Evropi), upravo je dobio svežiji izgled, nekoliko novih elemenata opreme (dvozonski klima uređaj i novi audio sistem) i filter čestica (DPF) za 2,2 D-4D dizel motor sa 100kW/136KS i 310Nm, koji smanjuje emisiju štetnih sastojaka u životnu sredinu. Bez obzira na doterani izgled (novi branici, maska), glavne karakteristike Corolle Verso i dalje su fleksibilnost (Easy Flat-7 sistem za jednostavno sklapanje sedišta) i prostranost unutrašnjosti (ima mesta za 7 osoba), visok kvalitet i zadovoljstvo u vožnji (bar se tako tvrdi u fabričkom press saopštenju). Zbog pomenutih novih branika Corolla Verso je duža za tačno 1 cm pa sada dužina iznosi 437 cm. Ova Toyota je i jedan od lidera u segmentu kada se radi o bezbednosti. Svih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika i 4 za sigurnost dece na EuroNCAP testu kao i poseban vazdušni jastuk za zaštitu kolena vozača, dovoljno govore o tome. Obnovljena Corolla Verso (proizvodi je Toyotina fabrika u turskom gradu Adapazari) imaće premijeru 7. juna na auto show-u u Barseloni a prodaja startuje tokom juna i jula meseca, zavisno od tržišta, po cenama koje su u proseku veće za 500 evra u odnosu na aktuelnu verziju. Tako će bar biti na zapadu Evrope a kod nas o tome kad se "nova" Corolla Verso pojavi na našem tržištu.



Greeny AC1

1 Maj 2007 - 00:37 Noviteti Link

Indijski elektroauto Greeny AC1 naći će se u prodaji u Nemačkoj već ovog leta po ceni od 13.000 evra. Ovaj četvorosed je dugačak 2,64 metra a njegove zadnje točkove pokreće elektromotor sa 18KS. Naravno sa ovakvom snagom ne treba ni očekivati čuda pa 680 kg težak auto do 50 km/h ubrzava ta 11 sekundi dok je najveća brzina 80 km/h. Autonomija sa jednim punjenjem iznosi skromnih 80 kilometara.