
Iako nosi ime hibrid u svom imenu, novi Smart ForTwo Micro Hybrid Drive (MHD) nije klasičan hibrid u stilu Toyote Prius ili sličnih vozila. Ovaj Smart je opremljen Start-Stop sistem, koji automatski gasi motor kada vozač pritisne kočnicu, a brzina vozila padne ispod 8 km/h (čim vozač pustu pedalu kočnice, motor se ponovo automatski pali). Zahvaljujući ovom sistemu i blago promenjenim prenosnim odnosima u automatizovanoj manuelnoj transmisiji, Smart ForTwo MHD troši osam odsto manje goriva u kombinovanom ciklusu i 19 odsto manje u gradskom saobraćaju u poređenju sa standardnim modelom (umesto 4,7 litara potrošnja iznosi 4,3 litra na 100 km). Naravno, smanjena je i emisija CO2, i to sa 112 na 103 grama po kilometru. Da bi skrenuo pažnju na ovaj novitet, Smart će već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu publici predstaviti i specijalnu verziju Smarta MHD (na slici). Taj "specijalac" je nastao na osnovi Smarta ForTwo Coupe sa Pure paketom opreme, pokreće ga benzinski motor sa 52kW/71KS, a karakteriše ga bela boja karoserije u kombinaciji sa srebrnom tridion sigurnosnom ćelijom (i kućišta retrovizora i prednja maska su takođe u srebrnoj boji). Naravno, u poređenju sa serijskim Smartom ForTwo Pure, Special Edition je bogatije opremljen (15-inčni devetokraki alu točkovi, ESP, ABS, BAS, centralno zaključavanje, prednji vazdušni jastuci) i pruža komforniju vožnju, a košta 10.490 evra (inače, cene ostalih modela Smarta MHD hibrida u Nemačkoj startuju od 10.350 evra). Smart ForTwo MHD je već u prodaji, ali prve isporuke počinju krajem oktobra ove godine.

Potpuno novi Cadillac CTS stiže na evropsko tržište u poslednjem kvartalu ove godine (cene će biti poznate uskoro), dok će se zvanična evropska premijera održati već za nekoliko dana na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu. Kao što je njegov prethodnik pomogao da se promeni mišljenje o ovom brendu kada se pojavio 2002. godine, tako i novi CTS za 2008. treba da ispiše novo poglavlje u istoriji kompanije, i to zahvaljujući poboljšanim motorima i menjačima, kao i uzbudljivim novim stajlingom eksterijera i interijera, koji odražava karakter i eleganciju. Inače, novi CTS je imao svetsku premijeru još početkom januara ove godine na salonu automobila u Detroitu. U principu, nova generacija Cadillaca CTS ne donosi ništa epohalno novo na dizajnerskom planu, odnosno ovaj Cadillac srednje klase samo sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke (čije su karakteristike oštre i agresivne linije karoserije i velika upadljiva maska hladnjaka). Da to i nije loše, pokazuje i povećano interesovanje kupaca, koji su prihvatili ovakav dizajn...bar u Americi. Naime, podaci pokazuju povećanje prodaje ovog modela od 2002. godine, kada je prodato 38.000 komada, pa do 2005. kada je udomljeno 61.000 primeraka i to samo u SAD-u. (ukupno je Cadillac prodao 275.000 komada prve generacije CTS-a). Zato u Cadillacu očekuju porast tražnje i za novim modelom. Evropski kupci će dobiti dva benzinska motora, i to 3,6 litarski V6 VVT agregat sa direktnim ubrizgavanjem od 229kW/311KS i 374Nm obrtnog momenta, kao i 2,8 L V6 motor sa 155kW/211KS. Direktno ubrizgavanje kod 3,6 litarskog motora je odgovorno za 15 % više snage, 8 % veći obrtni moment i za 3 % manju potrošnju. Kasnije će Evropljanima biti na raspolaganju i najmoderniji turbo-dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem o kome za sada nema konkretnijih informacija. Po prvi put, CTS će se nuditi i u verziji sa pogonom na zadnjoj osovini, kao i sa AWD integralnim pogonom na sva četiri točka. Što se menjača tiče, u ponudi su manuelni sa 6 stepeni i novi Hydra-Matic 6L50 automatik sa takođe 6 brzina. U Cadillacu naglašavaju da su i ogibljenje, kočioni i upravljački sistem pretrpeli velike promene u cilju poboljšanja voznih osobina, bezbednosti i performansi, a unapređena je i zvučna izolacija. Mada je novi CTS porastao u svim pravcima, međuosovinsko rastojanje je ostalo identično prethodniku i iznosi 2880 mm. Inače, novi CTS je dugačak 4860 mm, širok 1842 mm, a visok 1464 mm (trag točkova je povećan za 50 mm u odnosu na prethodnika). Devetokraki aluminijumski točkovi su veličine 18 inča, a gume su dimenzija 235/50R18. Unutrašnjost novog CTS-a reprezentuje nov i drugačiji dizajnerski pristup Cadillaca u oblikovanju interijera, a odlikuju ga elegancija, luksuzni karakter i prema tvrdnjama ljudi iz Cadillaca, veći kvalitet upotrebljenih materijala i uopšte viši kvalitet završne obrade. Koliko će novi dizajn, unapređeni motori i menjači, bolje vozne osobine i kvalitetnija unutrašnjost pomoći u prodaji novog CTS-a, vreme će pokazati, ali Cadillacu ne ide na ruku podatak da je prošle godine u Evropi prodato samo 464 primeraka starog CTS-a !
Ovo su prve slike novog Saaba 9-3 Turbo X, koji će naravno zvaničnu
svetsku
premijeru doživeti za neki dan na 62. salonu automobila u Frankfurtu. I
kao što je
to već običaj u poslednje vreme, i ove slike su opet procurele na
internet pre
vremena i bez volje same švedske fabrike, pa od nekog iznenađenja na
salonu u Frankfurtu nema ništa. Saab 9-3 Turbo X u stvari
predstavlja specijalnu i naravno ograničenu ediciju modela 9-3 (biće
plasirano
samo 2000 komada), kojom se obeležava premijera Saabovog novog XWD
sistema
integralnog pogona sa novim elektronskim eLSD diferencijalom
(raspodeljuje
snagu između prednje i zadnje osovine, ali i između levog i desnog
zadnjeg točka). 9-3 Turbo X pokreće pojačana verzija 2,8 litarskog V6
turbo benzinca,
koji umesto
standardnih 255KS, sada razvija 206kW/280KS i 400Nm obrtnog momenta,
što je
dovoljno
za ubrzanje do stotke za 5,7 sekunde (podatak za limuzinu, dok karavanu
treba 5,9 sekundi), a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Motor može
biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 6-stepenim automatskim
menjačem. Budući da se ovde radi o specijanoj seriji modela
9-3, u Saabu
su se potrudili da i vizuelno odvoje Turbo X od standardnih modela. Za
to se
brinu jedinstvena crna boja karoserije, 18-inčni točkovi (opcija
19-inlni), nešto
agresivniji
aero body kit ("dublji" prednji branik, novi spojler na poklopcu
prtljažnika, novi dupli završetak izduvnog sistema), kao i modifikovana
unutrašnjost. Saab će novi 9-3 Turbo X plasirati na tržište u početku
2008.
godine, a biće dostupan u obe karoserijske verzije : kao klasična
limuzina
(Sport Sedan) i kao karavan (Sport Combi).

Mazda je u Japanu pre neki dan promovisala restilizovani kompaktni MPV model Premacy, odnosno doteranu verziju Mazde5 kako se zove u većem delu sveta, pa i kod nas. Što se osveženog dizajna tiče, odmah se mogu primetiti redizajnirani prednji branik, modifikovana svetla napred i nazad (skuplje verzije sada imaju LED zadnja svetla i LED žmigavce u retrovizorima), manje promene u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola, nove nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju (sada ih je 11), a tu je i doterano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Takođe, svi modeli sa prednjim pogonom su dobili elektronski kontrolisanu 5-stepenu automatsku transmisiju (nudi se i varijanta sa integralnim pogonom), dok je motorima (2,0 i 2,3 litarski MZR agregati) redukovana potrošnja i emisija CO2. Bogatija je i standardna i opciona oprema (tu su HDD navigacioni sistem, unapređeni Parking Assist sistem sa CCD kamerom, Bluetooth handsfree sistem), a DSC sistem dinamičke kontrole stabilnosti je kao opcija postao dostupan u većem broju verzija osvežene Mazde Premacy. U Mazdi se nadaju da će zahvaljujući ovim promenama, restilizovana Mazda Premacy samo u Japanu naći oko 1800 kupaca svakog meseca.

I aktuelna Pagani Zonda je dovoljno ekskluzivan i poželjan automobil agresivnog izgleda, međutim vlasnik kompanije, Horacio Pagani, ima na umu još ambiciozniji projekat novog super-sportskog automobila, nazvanog prosto Pagani Zonda R. Ono što se za sada zna, jeste da će novu Zondu R pokretati AMG-ov 6,0 litarski motor sa 551kW/750KS pri 7500 o/min. i 710Nm obrtnog momenta (derivat agregata korišćenog u trkačkom modelu Mercedes CLK GTR), da će uprkos sličnom izgledu sa postojećom Zondom F, sa njom deliti samo 10 odsto delova, a da će sve ostalo biti potpuno novo, počev od dužeg međuosovinskog rastojanja (za 47 mm), šireg traga točkova pa sve do nešto nižeg težišta automobila i izduvnog sistema u stilu F1. Inače, sa dužinom od 4,77 metra, nova Zonda R je skoro 40 cm duža od Zonde F, a uz to je i 5 cm šira. Pomenuti motor, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim sekvencijalnim menjačem, pobrinuće se da zadovolji i najzahtevnije vozače (u šta realno nema ni razloga da se sumnja). Pagani bi novu Zondu R trebao zvanično da promoviše na sledećem salonu automobila u Ženevi, mada postoje i oprečne informacije da će se to desiti već sledeće nedelje na toliko pominjanom salonu u Frankfurtu. U svakom slučaju, Zonda R neće biti nimalo jeftina, jer prema prvim najavama koštaće oko 1,2 miliona evra (bez poreza), a biće napravljena u veoma ograničenoj seriji od samo 10 komada.

Osim novog modela DBS, britanski Aston Martin je za salon automobila u Frankfurtu pripremio i dve specijalne verzije već poznatih modela V8 Vantage i DB9, a obe su nastale kao omaž poznatim 24-časovnim trkama, koje se održavaju na trkačkim stazama u Nirburgringu (model V8 Vantage N400), odnosno Le Manu (model DB9 LM). Aston Martin V8 Vantage N400 (prva slika) je doživeo brojna tehnička unapređenja (pojačan motor, doterano ogibljenje), standardna paleta boja mu je bogatija za tri nove boje (Bergwerk Black, Lightning Silver i Karussell Orange), a unutrašnjost je obogaćena za grejana kožna sedišta sa memorijom, detalje od aluminijuma, satelitsku navigaciju, Bluetooth koncekciju, cruise control, 700W Aston Martin Premium Audio System i naravno pločicu sa serijskim brojem. V8 motor zapremine 4,3 litra je pojačan na 294kW/400KS i 420Nm obrtnog momenta, a vredi napomenuti da je V8 Vantage N400 takođe opremljen i novim Sports Pack paketom, koji vozaču nudi nešto drugačije vozne karakteristike, odnosno još preciznije upravljanje. Uz Sports Pack idu i novi amortizeri i opruge, jedinstveni alu točkovi, novi anti-roll bar pozadi, a sem toga V8 Vantage N400 je dobio još par dizajnerskih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela, poput modifikovanih pragova i haube, prozirnih zadnjih svetala, prednjeg grila visokog sjaja itd. Novi V8 Vantage N400 nudiće se sa Sportshift automatizovanim manuelnim menjačem ili sa klasičnom manuelnom transmisijom, a u ponudi su obe karoserijske varijante : Coupe i Roadster. Drugi novitet Aston Martina za salon u Frankfurtu, model DB9 LM, napravljen je da bi se proslavila pobeda ove fabrike u GT1 klasi na trci u LeManu, koju je postigao Aston Martin DBR9. Za razliku od modela V8 Vantage N400, koji će se nuditi i kao Coupe i Roadster, DB9 LM će kupci moći dobiti samo u formi sportskog kupea i sa Touchtronic transmisijom i samo jednom, ali jedinstvenom srebrnom bojom (Sarthe Silver), kočionim klještima u crvenoj boji, pomenutim Sports Pack paketom, kožnom unutrašnjošću i naravno pločicom sa serijskim brojem. Cene za oba nova Aston Martina biće saopštene za neki dan na salonu u Frankfurtu.

Porsche će na salonu automobila u Frankfurtu sledeće nedelje promovisati novu varijantu svog SUV modela Cayenne, koji nosi dodatak GTS u svom imenu. Iako je Cayenne GTS dobio pojačani 4,8 litarski V8 motor, novi aero body kit, 21-inčne točkove sa gumama 295/35 R 21 i nova sportska sedišta presvučena kožom i alkantarom, poenta ovog Cayenna jeste da je to prvi Porscheov SUV model opremljen elektronski kontrolisanim vešanjem i PASM (Porsche Active Suspension Management) sistemom, koji zajedno spuštaju Cayenne GTS za dodatnih 24 mm. Cayenne GTS je takođe opremljen PTM (Porsche Traction Management) permanentnim pogonom na sva četiri točka, a kao opcija se nudi i vazdušno vešanje. Pomenuti V8 motor zapremine 4,8 litara sada razvija 302kW/405KS (+20KS u odnosu na Cayenne S) pri 6500 o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., a standardno je uparen sa manuelnim 6-stepenom menjačem, koji ima kraće prenosne odnose u poređenju sa Cayennom S (u ponudi je i 6-stepena Tiptronic S transmisija). Sprint do 100 km/h sa mauelnim menjačem inače traje 6,1 sekundu, što je pola sekunde manje od Cayenna S. Samo za ovaj Cayenne GTS, Porsche je ponudio i dve nove boje, nazvane GTS Red i Nordic Gold Metallic. Isporuka prvih primeraka počinje u februaru naredne godine, a cena u Nemačkoj će iznositi 76.725 evra (sa tamošnjim porezom).

Na internet su procurele zvanične fotografije potpuno nove generacije Mazde6, koju japanska fabrika inače najavljuje kao svoju najveću premijeru predstojećeg salona automobila u Frankfurtu. Kao što je bilo i za očekivati, Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i u unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom. Nova Mazda6 je duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu, što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (produženo je i međuosovinsko rastojanje za 50 mm), a prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički će se nova Mazdina limuzina srednje klase oslanjati na nedavno predstavljeni Ford Mondeo (koristi njegovu CD3 platformu, koju će dobiti i novi Volvo S60), što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Ipak, Mazda6 će biti manja i lakša od pomenutog Mondea, a biće i nešto lakša od svoje prethodnice. To će u praksi značiti i nešto nižu potrošnju, redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina i preciznijeg upravljanja, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike, unapređene bezbednosti (ABS, DSC, TCS, BA sistemi i šest vazdušnih jastuka kao standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, aktivni cruise control, parking senzori, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinac sa 125kW/170KS (nastao iz starog 2,3L), dok ostatak palete čine već poznati 1,8 i 2,0 litarski benzinci i 2,0 litarski dizelaš. Prodaja će početi početkom sledeće godine (kada će biti poznate i cene), a kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina, liftback sa petora vrata i Wagon, odnosno karavan. Tokom 2009. godine će se pojaviti i sportska MPS varijanta, a u planu je i hibridna verzija (kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i elektromotora).

Chrysler je saopštio da će na salonu automobila u Frankfurtu (počinje sledeće
nedelje) i zvanično evropskoj publici prikazati novu generaciju modela Cherokee
(u Americi je promovisan još pre nekoliko meseci, a tamo se prodaje kao
Liberty). Prvo što upada u oči je sličnost novog
Cherokeeja sa Jeep Commanderom (prednji kraj, svetla, maska) i Dodge Nitrom (sa
strane i pozadi). Gledano u celini, cela karoserija je sada mnogo više
kockastija i robusnija; više u stilu Cherokeeja iz osamdesetih godina prošlog
veka, što je valjda i bila namera. S druge strane, unutrašnjost je između
ostalog, dobila komfornija sedišta i povećan prtljažni prostor. Osim novog
dizajna, novi Cherokee donosi bolje vozne karakteristike (novo prednje i zadnje
vešanje, napred nezavisno), bogatiju serijsku opremu, Selec-Trac II stalni pogon na sva četiri točka
i unapređenu bezbednost
(ABS, elektronska kontrola stabilnosti, Traction Control, pomoć pri
kočenju, brisači
sa senzorima za kišu, prednji i bočni vazdušni jastuci, bočne vazdušne
zavese).
Posebno je zanimljiv Sky Slider pokretni krov, koji se proteže celom
dužinom
istog (treba da privuče kupce, koji na svom vozilu žele kombinaciju
prednosti
jednog kabrioleta sa prostranošću i bezbednošću porodičnog SUV-a). Novi
Cherokee pokreću 3,7 litarski V6 benzinac sa 151kW/205KS i 314Nm
obrtnog momenta, kao i modifikovani 2,8 litarski Common-rail dizel
agregat sa DPF
filterom čestica čađi i snagom od 130kW/177KS pri 3800 obrt./min. i
460Nm pri 2000 obrt./min. Prosečna potrošnja ovog dizelaša po fabričkim
podacima iznosi 8,6 litara dizela na 100 km. U ponudi su 6-stepeni
manuelni menjač (uz oba motora), 5-stepeni automatik (samo uz dizel
motor) i 4-stepeni automatik, koji se ugrađuje samo uz benzinski motor.
Novi Cherokee dolazi u dva paketa opreme : Sport i Limited.

Nissanov MPV model Note je prošao blagi kozmetički tretman kako bi spremno dočekao novu prodajnu sezonu, ali su promene ograničene na samo na par novih detalja, koji se vide tek na treći ili četvrti pogled. U stvari, najočiglednija promena na spoljašnjosti se odnosi na promenjeno mesto za antenu, koja se više ne nalazi na prednjem, već na zadnjem delu krova. Takođe, bogatija je i paleta boja za karoseriju ovog automobila, pa tako kupci imaju na raspolaganju tri boje više (dve nove nijanse sive, poznate sa modela Qashqai i tzv. Emotion Red crvenu boju, koja je već upotrebljena na Micri). Uz novi dizajn aluminjumskih točkova, to je to. Par promena ima i u unutrašnjosti. Naime, sedišta su dobila nove presvlake (nov dizajn i tkanina), upotrebljeni su kvalitetniji materijali, a veći je i izbor boja za kabinu. Od opreme vredi izdvojiti novi audio sistem sa MP3 plejerom, kao i Bluetooth konekciju sa komandama na volanu. Paleta motora ostaje neizmenjena, odnosno čine ju benzinci 1,4 16v (65kW/88KS), 1,6 16v sa 81kW/110KS i 1,5 litarski dCi dizelaš u verzijama sa 50kW/68KS i 63kW/86KS. Istovremeno je predstavljena i peronalizovana Life verzija, koja se odlikuje crvenom bojom karoserije, alu točkovima od 16 inča, zatamnjenim zadnjim bočnim staklima i staklom na vratima prtljažnika, branicima u potpunosti u boji karoserije, svetlima za maglu i kabinom u crveno/crnoj kombinaciji boja.

Toliko dugo očekivani novi Audi RS6 Avant je konačno pred nama, tačnije njegova zvanična svetska premijera je zakazana za salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar). Kao što smo ranije pisali, ovo je Audijev odgovor BMW-u M5 (ima 507KS) i Mercedesu E63 AMG (514KS), a ne treba zaboraviti ni najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja. Međutim Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, novi RS6 Avant ima V10 bi-turbo TFSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 5,2 litara, koji raspolaže sa 426kW/580KS !! Ranije se špekulisalo da će se snaga kretati od 520 do 550 konja ali su se izgleda u Audiju odlučili da povećaju ulog u ovoj igri mačke i miša sa BMW-om i Mercedesom. Maksimalni obrtni moment novog RS6 iznosi 650Nm i na raspolganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. A sada najlepše – ubrzanja. Do 100 km/h RS6 Avant se katapultira za samo 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 14,9 sekunde, dok je maksimalna brzina nažalost ograničena na 250 km/h. Uz ovoliku snagu, ni prosečna potrošnja od 13,9 litara na 100 km (naravno po fabričkim tvrdnjama) ne izgleda preterano. Snaga se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenosi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 Avant se naravno i vizuelno razlikuje od drugog sportiste u gami Audija A6, modela S6 (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi, novi završeci izduvnog sistema) da bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u karoseriji jednog praktičnog i porodičnog karavana (zapremina prtljažnog prostora sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1660 litara). RS6 Avant se standardno oprema petokrakim točkovima od 19 inča (gume 255/40), a kao opcija na raspolganju će biti i veći od 20 inča sa gumama 275/35 i keramičkim kočionim diskovima. Od ostale opreme treba izdovojiti (između ostalog) Bi-Xenon farove, dnevna svetla u LED tehnologiji, ESP (sistem elektronske kontrole stabilnosti), DRC (Dynamic Ride Control), sportska sedišta (presvučena kožom i alkantarom), trokraki multifunkcionalni kožni volan, Audijev MMI sistem, alu pedale, Bose Sound system itd, itd.

Osim obnovljenog Audija A8 za 2008. godinu, nemačka fabrika je za salon automobila u Frankfurtu (počinje sledeće nedelje) pripremila i blago osveženi sportski model S8. Kao i u slučaju modela A8, ristajling Audija S8 je toliko diskretan da se može primetiti samo veoma, veoma pažljivim posmatranjem. Ovaj najnoviji redizajn donosi blago doterivanje maske hladnjaka, kao i nove detalje u vidu svetala za maglu (više nisu ovalnog oblika) i retrovizora u aluminijum looku, koji su dobili novi izgled i inkorporirane pokazivače pravca. Zadnji kraj može da se pohvali novim LED svetlima, odnosno njihovom novom grafikom, kao i već standardnim elementima poput četiri završetka izduvnog sistema i inkorporiranog malog spojlera na poklopcu prtljažnika. Uz nove aluminijumske 20-inčne točkove (9J x 20, gume 265/35 R20), to je to što se tiče estetskih promena, mada se poenta modela S8 ionako skriva ispod elegantnog odela. Tu pre svega mislimo na 5,2 litarski V10 FSI motor, koji razvija 331kW/450KS i 540Nm obrtnog momenta (čijih 90 % je dostupno već od 2300 obrt./min.). V10 agregat (u paru sa 6-stepenom Tiptronic transmisijom) "tera" ovu sportsku "osmicu" do elektronski ograničenih 250 km/h, dok sprint do stotke traje samo 5,1 sekundu. Uz ovakve karakteristike, Quattro integralni pogon (40 % momenta se prebacuje na prednje, a 60 % na zadnje točkove) i težinu od 1940 kg, prosečna potrošnja od 13,4 litra i ne predstavlja neko iznenađenje. Motor se osim velikom snagom i obrtnim momentom, odlikuje i spontanim odzivom, kao i dubokim zvukom prilikom ubrzavanja. U osnovi Audi S8 pruža vozaču (i ostalim putnicima naravno) perfektnu sintezu uživanja u sportskoj, dinamičnoj vožnji i komfor na dugim putovanjima. Inžinjeri Audija su takođe doterali upravljački mehanizam i ogibljenje; sve u cilju preciznijeg i direktnijeg upravljanja (za stabilnost, agilnost i pre svega bezbednu vožnju, brine se adaptivno vazdušno ogibljenje). Audi za S8 kao opciju nudi i keramičke kočione diskove, napred prečnika 380 mm, a pozadi od 356 mm (ovi diskovi traju do 300.000 kilometara i lakši su od konvencionalnih, napravljenih od čelika). Uz ionako luksuznu i komfornu unutrašnjost (sportska kožna sedišta, multifunkcionalni trokraki volan, DVD navigacioni sistem, Bose Surround audio sistem, detalji od aluminijuma ili karbon fibrera, poboljšana zvučna izolacija), ove estetske promene trebali bi sportskoj "osmici" osigurati mirniji period do lansiranja potpuno nove generacije.

Volkswagen je za salon automobila u Frankfurtu pripremio produženu, tzv. Maxi Life verziju svog modela Caddy, koja se od standardnog modela razlikuje po 470 mm dužoj karoseriji (sada 4,88 metra) i po tome što ima tri reda sedišta i mesta za ukupno sedam putnika. Pri tome je ostalo i dovoljno mesta i za prtljažnik veličine 380 litara, koji obaranjem trećeg reda sedišta raste na svih 1350 litara, dok se za olakšan ulazak u vozilo brinu klizna vrata sa obe strane automobila. Za pogon su odabrani jedan benzinac (snage 75kW/105KS) i dva dizelaša sa 77kW/105KS, odnosno 103/140KS. Cene još nisu poznate, a nemačka fabrika planira i komercijalnu verziju ovog modela, koja će imati samo dva sedišta i prtljažnik zapremine čak 4200 litara.

Evo konačno i prvih zvaničnih slika novog Fordovog kompaktnog SUV modela Kuga (izgleda da marketinški stručnjaci ove kompanije nisu obratili šta reč kuga znači na našem i na srodnim jezicima), koji će svetsku premijeru naravno imati sledeće nedelje na salonu automobila u Frankfurtu. U stvari, izloženi primerak na pomenutom salonu je tek predserijska verzija, koja najavljuje konačnu varijantu ovog automobila, čija prodaja u Evropi počinje u prvoj polovini naredne godine. Kao dizajnerska osnova za ovaj model Fordovim dizajnerima je poslužio prošlogodišnji koncept Iosis-X, i kako to već biva, konačni serijski proizvod izgleda "prizemnije" u odnosu na atraktivni prototip. Ipak, Kuga je sasvim privlačan i atraktivan crossover automobil (nekakav miks SUV i MPV automobila) na kome se posebno ističe moćan prednji kraj sa ogromnim otvorom za vazduh u prednjem braniku, a tu su i veliki lukovi blatobrana (i veliki točkovi od 19 inča), kao i relativno mali klirens (razdaljina najniže tačke vozila od tla) čime automobil dobija i snažnu sportsku notu. Uglavnom, i Kuga prati već poznati Fordov kinetički stil u dizajniranju automobila, pa ne iznenađuje sličnost ovog modela sa Fordovim modelima kao što su S-MAX, Galaxy i novi Mondeo (što takođe važi za unutrašnjost, koja veoma liči na rešenje Forda C-MAX). Kuga će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost, kao i bogatu standardnu opremu. Kuga se inače bazira na Fordovoj C1 platformi, koju već koriste Ford Focus i C-MAX, Mazda3, Land Rover Freelander, Volvo S40 i Volvo V50. Mada Ford nije objavio neke detaljnije tehničke karakteristike, očekuje se da će se serijski model nuditi i u varijanti sa integralnim pogonom, kao i u verziji sa pogonom samo na prednjoj osovini, dok će paleta motora obuhvatati veliki broj benzinaca i dizelaša (za sada nije precizirano, koji su to agragati). Sajamski primerak Kuge na salonu u Frankfurtu imaće ugrađen 2,0 litarski TDCi dizel motor sa 100kW/136KS, uparen sa manuelnim menjačem sa 6 brzina. Proizvodnja ovog Fordovog konkurenta VW Tiguanu, Toyoti RAV4, Hondi CRV, Nissanu Qashqaiju i ostalima, odvijaće se u nemačkom gradu Saarlouis.

Hyundai je konačno i zvanično objavio prve slike i karakteristike svog novog modela i30 CrossWagon, odnosno karavan varijante već nekoliko meseci poznatog Hyundaija i30 hatchback. Premijera novog i30 CrossWagona će se naravno održati na salonu automobila u Frankfurtu sledeće nedelje (korejska verzija je inače promovisana još u aprilu ove godine na salonu u Seulu). U odnosu na već poznati i30 hatchback, i30 CrossWagon ima za 50 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2700 mm), dok je dužina porasla za svih 230 mm, pa sada iznosi 4475 mm (CrossWagon je širok 1775, a visok 1530 mm). Naravno, i zapremina prtljažnika prelazi vrednosti i30 hatchbacka, konkretnije u osnovnoj konfiguraciji i30 CrossWagon raspolaže sa 415 litara korisne zapremine (i30 hatchback 340 litara), a sa oborenim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1395 litara. Prednji kraj novog i30 CrossWagona je identičan hatchback modelu, dok produženje karoserije (gledano u celini) nije naškodilo izgledu, odnosno može se reći da je pretvaranje i30 u karavan uspešno rešeno (za razvoj je inače bio zadužen Hyundaijev razvojni centar u nemačkom Riselshajmu). Prodaja u Evropi počinje krajem ove godine, a paleta motora obuhvata sledeće agregate : benzince od 1,6 i 2,0 litra sa 122, odnosno 143KS, dok dizelaše predstavljaju 1,6 litarski CRDi (u dve verzije; sa 90KS i 115KS) i veći 2,0 litarski CRDi VGT, koji razvija 140KS.