home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

BMW X3 za 2009.

13 Jul 2008 - 00:59 Noviteti Link

Nakon promocija potpuno nove serije 7 i redizajnirane serije 3, BMW nastavlja sa osvežavanjem svoje game. Ovoga puta na red je došao SUV model X3, koji je blago osvežen za novu prodajnu sezonu; tačnije, dobio je doterani enterijer (promene se svode na nove materijale i nove komande za radio i opcioni navigacioni sistem i par hromiranih detalja), a dodate su i dve nove specijalne edicije Lifestyle i Exclusive, kao i širi spisak opcionih elemenata kao što su nove boje za karoseriju i unutrašnjost, aluminijumski točkovi i sl.

Novost je i drugačiji način obeležavanja modela u gami X3, koji je bavarska kompanija nedavno uvela sa modelom X6. Tako se npr. sada osnovni model X3 sa 2.0 litarskim benzincem zvanično naziva X3 xDrive20i, a najsnažniji dizelaš nosi ime X3 xDrive35d (u ponudi je inače šest motora sa rasponom snage od 110kW/150KS do 210kW/286KS).

Što se tiče pomenutih specijalnih edicija, X3 Edition Lifestyle, između ostalog, karakterišu aluminijumski točkovi od 18 inča (u modelu xDrive35d, dok ostale verzije imaju felne od 17 inča), devet različitih boja karoserije (jedna od njih je i nova Space Grey metalik), kožni upravljač i sedišta u kombinaciji štof/koža.

BMW X3 Edition Exclusive je takođe opremljen aluminijumskim točkovima od 18 inča, sportskim sedištima u Nevada koži, kožnim volanom, prednjim naslonima za ruke, xenon svetlima, senzorom za kišu, novom Mineral Green metalik bojom, hromiranom izduvnom cevi... Kome ipak sve ovo nije dovoljno, na raspolaganju mu stoje mnogobrojni opcioni elementi iz BMW Individual ponude, a tu je i novi Comfort Plus paket.

Cene za nove X3 Edition modele u Nemačkoj se kreću od 36.700 evra za X3 xDrive20i Edition Lifestyle do 53.950 evra za X3 xDrive 35d Edition Lifestyle i od 39.650 evra za X3 xDrive20i Edition Exclusive do 56.050 evra za X3 xDrive35d Edition Exclusive.

 





Jeep J8 i zvanično

12 Jul 2008 - 13:24 Noviteti Link

Jeep je na "Euro Jeep Campu 2008" u Nemačkoj i zvanično promovisao konačnu, serijsku verziju novog Jeepa J8, koji u stvari predstavlja vojnu verziju aktuelnog Jeepa Wrangler Unlimited (predprodukcijska varijanta je inače predstavljena još u septembru prošle godine). Time se američki brend vraća na tržište vozila namenjenih vojsci (na kraju krajeva, Jeep je 1941. i počeo kao vojno vozilo).

Novi Jeep J8 pokreće 4-cilindrični 2,8 litarski turbo-dizel motor sa 110kW/150KS i 400Nm obrtnog momenta, uparen sa 5-stepenom automatskom transmisijom (za prenos snage na podlogu brine se Command-Trac integralni pogon). Naravno, inžinjeri su Jeep J8 ojačali i modifikovali da bi mogao da odgovori novim zadacima (između ostalog, povećana je i nosivost na 1250 kg, a može da zagazi u vodu do dubine od 762 mm). Novi J8 će se nuditi u dve karoserijske verzije : kao produženi pick-up sa 2 vrata i kao višenamensko vojno vozilo sa 4 vrata. Iako nije namenjen za upotrebu na prvim borbenim linijama kao borbeno vozilo, J8 je sposoban za obavljanje različitih poslova : kao komandno vozilo, za prevoz trupa i tereta, ambulantno vozilo i sl.

Ono što je zanimljivo jeste da će se Jeep J8 proizvoditi u Egiptu (tačnije u Kairu), a na tržištu će se naći već ovog meseca.



Potpuno nova Ford Fiesta na Starom kontinentu zvanično startuje u oktobru ove godine, a iz bogate palete posebno se izdvajaju dve varijante : sportska Fiesta S (na nekim tržištima Sport) i ekonomična Fiesta ECOnetic.

Dok ne stigne verzija ST (a jednog dana možda i RS), Fiesta Zetec S predstavlja najsnažniji model u gami nove Fieste i raspolaže sa novim 1.6 litarskim Duratec Ti-VCT motorom od 120KS. Ovde je zanimljivo primetiti da je Ford prilikom promocije Fieste na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi naveo da ovaj motor razvija 115 konja. Kako bilo, trovratna Fiesta Zetec S od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, dok joj potrošnja iznosi 5,9 litara na 100 km (dosadašnjoj Fiesti Zetec S sa 100KS do 100 km/h treba 10,7 sekundi a troši 6,5 litara).

Fiesta Zetec S se i vizuelno razlikuje od ostalih verzija, a to u praksi znači novi aero body kit, koji podrazumeva modifikovane branike, izraženije pragove, veći zadnji krovni spojler, kao i aluminijumske točkove i doteranu unutrašnjost (dvobojna sportska sedišta, aluminijumske dekoracije, koža na upravljaču, ručici menjača i ručnoj kočnici).


Fiesta ECOnetic

Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da će emisija CO2 biti manja od 100 grama po kilometru, dok će potrošnja iznositi 3,7 litara dizela na 100 km. Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila (uključujući i spušteno ogibljenje), gumama sa manjim otporom kotrljanja, reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora i revidiranim manuelnim menjačem. Premijera nove Fieste ECOnetic će se inače održati krajem ovog meseca na salonu automobila u Londonu.



Više o Ibizi SportCoupe možete pročitati OVDE



Nova Acura TL

11 Jul 2008 - 12:20 Noviteti Link

Nakon što je ove godine već predstavila restilizovanu limuzinu RL i potpuno novi TSX, japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game.

Tako je danas kratkim press saopštenjem i ovom slikom najavljena kompletno redizajnirana Acura TL modelske godine 2009, čija prodaja inače u SAD-u počinje ove jeseni (cena još nije saopštena). Dok pomenuti modeli RL i TSX u osnovi ipak ne predstavlju ništa drugo do Acurine blizance Hondinih modela Legend i Accord, TL karakteriše dramatičniji novi stajling (obratite pažnju na izažene lukove prednjih blatobrana i opadajuću liniju krova kao kod nekog kupea) u kombinaciji sa luksuznim interijerom. 

Acura TL modelske godine 2009 će kupcima biti na raspolaganju u verziji sa FWD pogonom samo na prednjim točkovima, kao i u varijanti sa SH-AWD SuperHandling All-Wheel Drive pogonom na sva četiri točka (ova potonja će imati drugačije oblikovane završetke izduvnog sistema i aluminijumske točkove od 18 inča kako bi se i vizuelno razlikovala od standardne FWD verzije).

Iako za sada nema zvaničnih podataka o paleti pogonskih agregata, prema ranijim informaciujama, osnovni model sa prednjim pogonom imaće 3.5 litarski V6 motor sa 280 konja, dok će TL SH-AWD raspolagati sa većim 3.7L V6 sa 310KS.



Posle nedavnog objavljivanja jedne teaser slike, u AMG-u su i zvanično predstavili svoju novu poslasticu – model SL 65 AMG Black Series, koji iz 6.0 litarskog V12 bi-turbo motora izvlači svih 493kW/670KS pri 5400 o/min. (standardni SL 65 AMG ima 612KS), dok obrtni moment iznosi 1000Nm (menjač je inače petostepeni Speedshift automatik). Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,9 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 300 km/h (iako auto može da postigne preko 320 km/h). Drugim rečima, ovo je najsnažniji i najsportskiji SL ikada. 

Sem pojačanog motora, Black Series varijanta se od standardnog SL 65 modela razlikuje i po doteranom aero body paketu (novi branici, spojleri, pragovi, prošireni blatobrani, veliko zadnje krilo), za 250 kg manjoj težini (hauba, krov, prednji blatobrani i poklopac prtljažnika su izrađeni od karbon fibera), fiksnim umesto pokretnim krovom, širim tragom točkova, podešavajućim ogibljenjem, jačim kočnicama, novim točkovima od 19 inča napred i 20 inča pozadi (gume napred 265/35 R 19 i 325/30 R 20 pozadi) i modifikovanim interijerom (trkačka sedišta od karbon fibera, novi volan sa zaravnjenim donjim delom, alkantara, dok su zadnja sedišta izbačena kako bi se smanjila težina).

Težina automobila inače iznosi 1870 kg, dužina 4589 mm, širina 1960, visina 1286 mm, međuosovinsko rastojanje je 2560 mm, dok kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima naravno) iznosi 14,4 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 345 grama po kilometru. 

Prodaja počinje u novembru ove godine (u beloj, crnoj, crvenoj i srebrnoj boji) i to po ceni koja će u Nemačkoj iznositi 309.000 evra.

 

VIDEO : Mercedes SL 65 AMG Black Series



Pošto su predstavili potpuno novu, petu generaciju svoje luksuzne limuzine serije 7 (o tome više OVDE), ljudi iz BMW-a se pripremaju da početkom oktobra na salonu automobila u oktobru promovišu i redizajniranu verziju svog najvažnijeg modela u ponudi – seriju 3.

Aktuelna verzija "trojke" je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da uskoro javnosti prikaže obnovljenu seriju 3, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako ti modeli izgledaju pokazuju ove prve zvanične fotografije.    

Ukratko, doterana serija 3 donosi nešto svežiji i sportskiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novom dizajnu točkova. I unutrašnjost je doživela manje modifikacije (uz par estetskih doterivanja, poput revidiranog oslonca za ruku na vozačevim vratima, tu su i novi materijali za sedišta, kao i unapređeni iDrive sistem povezan sa novim 8.8 inčnim monitorom u boji).

U paleti pogonski agregata najveća novost je 3.0 litarski šestocilindrični dizelaš u modelu 330d, koji razvija 180kW/245KS pri 4000 o/min. i 520Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 3000 o/min. (ranije 170kW/231KS i 500Nm). BMW 330d od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundu, postiže 250 km/h, troši 5,7 litara dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 152 grama CO2 po kilometru. Ostatak palete je isti kao i do sada, što znači ukupno 5 benzinaca i 5 dizelaša sa rasponom snage od 105kW/143KS do 225kW/306KS u modelu 335i (ne računajući sportski M3 sedan sa 420KS, čije doterivanje tek predstoji). 

Novost je i proširena paleta modela sa elektronski kontrolisanim xDrive pogonom na sva četiri točka (pored 335i xDrive, 330i xDrive, 325i xDrive i 330d xDrive, od sada je dostupan i 320d xDrive), zatim šestostepeni automatski menjač za model 318d i DCT (Dual Clutch Transmission) sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom za modele 335i Coupe i 335i Cabriolet. Primera radi, 335i Coupe (3.0 litarski benzinac sa 306 konja) sa DCT menjačem do stotke sada ubrzava za 5,4 sekunde, što je za 0,1 sekundu brže nego isti model sa šestostepenim manuelnim menjačem ili 0,3 sekunde bolje od prethodne verzije sa 6-stepenim automatikom.



Mitsubishi Colt Attivo

11 Jul 2008 - 01:32 Noviteti Link

Mitsubishi je za britanske kupce pripremio novu specijalnu ediciju svog najmanjeg modela u evropskoj ponudi.

To je Colt Attivo (na italijanskom energičan, živahan) koji se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata, a pokreće ga 1.1 litarski benzinac sa 74KS pri 6000 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.

Kako je to već red kod specijanih edicija, Colt Attivo karakteriše bogatija standardna oprema, koja u ovom slučaju podrazumeva aluminijumske točkove od 14 inča, Radio / CD plejer, ABS i EBD sisteme, centralno daljinsko zaključavanje i vazdušne jastuke za vozača i suvozača.

Colt Attivo je britanskim kupcima dostupan u pet boja (Lunar Silver, Illusion Blue, Atlantis Blue, Sparkling Black i Spicy Red), a cene se kreću od 7999 funti (10.040 evra) za trovratnu verziju i idu do 8499 funti (10.670 evra) za modela sa pet vrata.



Francuski Peugeot je danas objavio prve zvanične fotografije modela 308 u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 20 sekundi), koja će dopuniti paletu ovog automobila kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i 308 SW karavan, a potvrđena je i serijska proizvodnja prošlogodišnje Coupe studije 308 RC Z).

Poput svog prethodnika 307 CC, i 308 CC će imati četiri sedišta (bolje reći 2+2 koncepcija), ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtljažnikom. U odnosu na već poznate karoserijske varijante 308-ice, CC verzija je najviše promena (pored novog krova naravno) doživela na zadnjem kraju, gde se najviše ističu masivan branik, nova LED svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika (čija zapremina se u zavisnosti od toga da li je krov podignut ili spušten, kreće od 226 do 405 litra).

Što se tiče palete pogonskih agreagata, 308 CC će (bar u početku) pokretati samo 1.6 litarski THP benzinac sa 150KS i 2.0HDiF dizelaš od 140 konja (kasnije se očekuju u 1.6 litarski atmosferski VTi benzinac sa 120KS, zatim jači 1.6L turbo benzinac od 175 konja, a možda i manji 1.6 HDi od 110KS).

U standardnoj opremi se nalazi šest vazdušnih jastuka i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a tu je i novi Airwave sistem grejanja ugrađen u naslone za glavu u prednjim sedištima (slično Mercedesovom Airscarf sistemu).

Zvanična svetska premijera 308–ice CC je naravno zakazana za domaći teren salona automobila u Parizu, koji se u tom gradu održava u prvoj polovini oktobra, dok prodaja startuje ili krajem ove ili početkom naredne godine.

 



Više o novoj BMW seriji 7 možete pročitati OVDE



Kao što je već dobro poznato, korejski Hyundai je promenio način obeležavanja svojih automobila, pa su tako već predstavljeni modeli i30 i i10 (naslednik Atosa), slediće i20 (novi Getz), pa i40 (nova Sonata) itd, a sada stiže i najava početka prodaje velikog SUV-a Veracruz i u Evropi, koji će u skladu sa novim načinom imenovanja na Starom kontinentu poneti i novo ime  - Hyundai iX55. U vezi s tim, nova generacija SUV modela Tucson bi trebalo da se zove iX35, a novi Santa Fe - iX45. Premijera evropske verzije Veracruza, odnosno modela iX55, biće održana u oktobru ove godine na salonu automobila u Parizu. 

Hyundai iX55 će pokretati novi 3.0 litarski turbo dizel V6 motor sa oko 240KS (u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom), dok se Amerikancima Veracruz nudi sa 3.6 litarskim V6 benzincem sa 250KS.

Inače, Veracruz je u Americi lansiran početkom prošle godine (premijera je bila u januaru na salonu u Detroitu). Naravno, Hyundai nije slučajno izabrao baš salon u Detroitu za mesto premijere Veracruza. Budući da SAD predstavljaju glavno tržište ovakvih full-size "terenaca", Hyundai nije smeo sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju Veracruzu u Hyudaiju vide već etablirane modele kao što su Lexus RX350, Mazda CX-7, Nissan Murano, Honda Pilot, BMW X5, VW  Touareg i Volvo XC90. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima i "sitnice" poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.

  



Mazda je objavila konkretnije detalje i cene za svoj novi MPV model Biante, čija prodaja je na domaćem, japanskom tržištu (kome je prvenstveno i namenjen) startovala juče.

Fabrika navodi da Biante karakteriše najveći unutrašnji prostor u klasi (auto je inače dugačak 4715 mm), osoben, atletski stajling, visoka bezbednost putnika i odlične vozne osobine. Ime Biante je inače izvedeno iz engleske reči ambient i treba da naglasi prostranost i funkcionalnost interijera, komfor i uživanje u vožnji, koji Biante pruža vozaču i putnicima (ukupno može da primi osam putnika kojima je ulazak u vozilo olakšan kliznim bočnim vratima).  

Paletu motora čine 2.0 i 2.3 litarski benzinci upareni sa automatskim menjačima sa 4 ili 5 stepeni. Manji agregat se nudi u verzijama sa 144 i 151KS (slabiji sa četvorostepenim a jači sa petostepenim automatikom), dok 2.3L raspolaže sa 165KS pri 6500 o/min.

Mazda planira da proda 3000 komada ovog modela mesečno, a cene se kreću u rasponu od 2.199.000 do 2.650.000 jena (od 13.080 do 15.765 evra).

VIDEO : Mazda Biante



VIDEO : Veritas RS III

9 Jul 2008 - 00:40 Noviteti Link

Ovo je Veritas III, novi sportski automobil, koji je u formi koncept vozila svetlost dana ugledao još 2001. godine.

Za razliku od koncepta koji je imao ugrađen BMW-ov V12 agregat, serijski primerak ovog roadstera će pokretati V8 i V10 motori (takođe iz BMW-a). U oba slučaja radi se o 5,0 litarskim mašinama, s tim što V8 verzija razvija 480KS (sa njim Veritas III do stotke ubrzava za 3,6 sekundi i postiže maksimalnih 329 km/h), dok V10 varijanta ima 600KS.

Zahvaljujući laganim materijalima (karoserija je od karbon-kevlara), Veritas RS III V10 je težak samo 1080 kg, pa ne iznenađuje najava da ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 3,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 347 km/h.

Proizvodnja će biti limitirana na samo 50 primeraka godišnje, s tim što se prve isporuke kupcima očekuju krajem ove godine.




Posle Xsare Picasso i C4 Picassa, iz Citroena će početkom 2009. godine na tržište stići još jedan MPV model sa nazivom Picasso.

Novi C3 Picasso je odgovor francuske fabrike na konkurentske modele kao što su Opel Meriva, Renault Grand Modus i Nissan Note, a kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je naravno na prostranosti, udobnosti (za pet odraslih putnika) i praktičnosti putničke kabine (uz veći kvalitet upotrebljenih materijala), kao i veličini prtljažnika. U vezi s tim, zadnja klupa može da se pomera i po dužini (pa se osnovna zapremina kreće od 385 do 500 litara), čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti, dok će se za odlaganje sitnijih predmeta brinuti brojne ostave.

C3 Picasso inače koristi platformu bratskog Peugeota 207, što znači da ima međuosovinsko rastojanje od 254 cm, dok mu dužina iznosi 408 cm, širina 173 cm, a visina 162 cm (za poređenje, standardni citroen C3 je dugačak 386 cm, širok 167 cm i visok 151 cm).

Interesantnog, pa i simpatičnog dizajna, C3 MPV privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana, kao i velikim staklenim panoramskim krovom.

C3 Picasso će pokretati prilično bogata paleta benzinskih i dizel motora, koja će na početku podrazumevati 1.6 litarski HDi dizelaš u verzijama sa 90 i 109KS, kao i 1.4L i 1.6L benzince sa 95, odnosno 120 konja. U ponudi će biti klasični manuelni i SensoDrive poluatomatici, kao i stop-start sistem za manju potrošnju goriva i redukovanje emisije CO2.

Zvanična premijera novog C3 Picassa će se održati ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a kao što je napomenuto na početku, njegova prodaja startuje početkom 2009. (po ceni koja će za bazni model iznositi oko 13.000 evra).



Posle standardnog Fiata 500 Abarth, koji je javnosti predstavljen na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, italijanska fabrika je sada za 100 najbržih kupaca pripremila i njegovu jaču Opening Edition verziju.

Dok obični 500 Abarth iz 1.4 litarskog turbo motora izvlači 135KS, Opening Edition iz njegove modifikovane varijante dobija 160 konja pri 5750 o/min. i 240Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. (u paru sa manuelnim petostepenim menjačem). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 7,4 sekunde i najveću brzinu od 211 km/h (standardni 500 Abarth inače do stotke stiže za 7,9 sekundi a može do 205 km/h).

Razlike Opening Editiona u odnosu na običan 500 Abarth se ogledaju i u pojačnim kočnicama, posebnom BMC filteru za vazduh, novim oprugama, aluminijumskim točkovima od 17 inča (sa Pirelli Pzero gumama dimenzija 205/40), zatamnjenim staklima, kožnim sedištima, pločicom sa serijskim brojem u unutrašnjosti i kožnom ručicom menjača sa crvenim koncem (onih 100 srećnika sa početka teksta biće u prilici da biraju između sive ili bele boje karoserije).

Ostalo je isto kao i na standardnom Fiatu 500 Abarth, odnosno karakterišu ga veliki otvori za vazduh u prednjem braniku i maski, novi spojleri, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klešta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na bokovima i naravno na točkovima).

VIDEO : Fiat 500 Abarth