
Posle bezbrojnih špijunskih slika, Subaru je danas konačno objavio prve zvanične fotografije i detalje o novoj, trećoj generaciji svog modela Forester (eng. šumar, gorštak, brđanin), koji će debitovati na januarskom NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu. Budući da su još ranije u javnost procurele slike ovog CUV modela (Crossover Utility Vehicle), koje su u potpunosti razotkrile njegov definitivan izgled, od nekog iznenađenja ovom prilikom nije bilo ništa. U svakom slučaju, novi Forester je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Inače, klirens (rastojanje od tla) iznosi 225 mm, a točkovi su veličine 16 ili 17 inča (sa gumama 215/65 R16, odnosno 225/55R17). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, i to u atmosferskoj verziji sa 148KS, dok će se kasnije pojaviti i turbo verzija sa 230KS, a u Americi i 2,5 litarski benzinac (ne pominje se njegova snaga ali će se i taj motor nuditi u verziji sa ili bez turbo punjača). U Evropi možemo očekivati i dizel agregat, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta. U saopštenju se pominje da će modeli sa ručnim menjačem imati ugrađen Subaruov Incline Start Assist, odnosno sistem za pomoć pri startu na uzbrdici. Što se automatske transmisije tiče, u početku će novi Forester koristiti poznati 4-stepeni automatik (ali sa SportShift opcijom ručnog menjanja brzina na volanu), a očekuje se da će kasnije biti zamenjen ili 5-stepenim automatikom ili CVT transmisijom.

Nemački BMW je proširio paletu agregata u svojoj seriji 3 sedan, i to sa najmanjim benzinskim motorom zapremine 1,6 litra (1597 kubika), koji nam je već poznat iz modela BMW 116i. Novi BMW 316i sedan tako raspolaže sa snagom od 90kW/122KS i 160Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 10,3 sekunde i za najveću brzinu od 204 km/h. Zahvaljujući BMW-ovoj EfficientDynamics tehnologiji, prosečna potrošnja nove "trojke" iznosi 5,9 litra goriva na 100 km (fabrička tvrdnja), a emisija CO2 iznosi 142 grama po kilometru. Cena za novi BMW 316i, recimo u Holandiji, iznosi 32.450 evra, što je za 2500 evra manje od modela BMW 318i.

Nova specijalna serija Range Rovera nosi naziv Westminster Edition i namenjena je isključivo kupcima u Severnoj Americi, a biće napravljeno samo 500 primeraka ovog luksuznog i ekskluzivnog modela. Za pogon je izabran V8 benzinac sa kompresorom i 400KS, a sem novih 20-inčnih desetokrakih točkova, karakteriše ga i unutrašnjost u kojoj preovlađuju (pravo) drvo i koža, a tu su i "java black" kožna sedišta. Cena ? 105.600 američkih dolara.

Novi top model Toyote Auris zove se Auris SR180 i na tržište stiže na samom početku sledeće godine (tačnije već u januaru). Poenta svega je nešto sportskiji nastup za šta se brinu spušteno ogibljenje (by Toyota Motorsport), zadnji krovni spojler, zatamnjena zadnja stakla, atraktivnije petokrake aluminijumske felne od 17 inča i nova boja u ponudi - Pure White bela. Za pogon je zadužen najjači motor u ponudi Aurisa, što znači 2,2 litarski D-4D turbo-dizel. Pomenuti motor nije diran, pa i dalje raspolaže sa 130kW/177KS i 400Nm obrtnog momenta (raspoloživ pri 2000 o/min.), a uparen je sa šestostepenim manuelnim menjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 8,1 sekundu, a maksimalna brzina 210 km/h. Auris SR180 u serijskoj opremi, između ostalog, ima i Toyotin VSC sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti, TRC (traction control), automatski dvozonski klima uređaj, cruise control i automatsko paljenje svetala i brisača. Toyota će Auris SR180 ponuditi u verzijama sa troja i petora vrata, a njihove cene u Velikoj Britaniji iznose 17.995, odnosno 18.495 funti.

Pošto je do sada prodao oko milion svojih automobila opremljenih šestostepenim DSG menjačem (sa duplim kvačilom), Volkswagen je objavio da je u ponudu uvrstio i DSG (Direct Shift Gearbox) menjač sa sedam stepeni prenosa. Novi menjač će prvo dobiti modeli Golf i Golf Plus, i to u verzijama sa 1,4 TSI benzincem (90kW/122KS) i 1,9 TDI dizelašem (77kW/105KS). Novi DSG menjač se može nositi sa većim obrtnim momentom (sada do 250Nm), a za njegovu ugradnju nemački proizvođač će kupcima Golfa i Golfa Plus naplaćivati 1750 evra. U ovu cenu je uključen i hill-start assist sistem, koji olakšava polazak vozila na uzbrdici (drži "vagu"), a takođe štedi i gorivo. Naime kod modela Golf/Golf Plus sa 1,9 litarskim TDI agregatom, potrošnja sa novim sedmostepenim DSG menjačem je za 0,7 litra manja u odnosu na isti model sa šestostepenim DSG-om.

Posle tri i po godine provedene na tržištu, Mercedes je svoj uspešan model SLK podvragao blagoj kuri podmlađivanja, koja ovom dvosedu treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su Audi TT Roadster, BMW Z4 i Porsche Boxster. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i prošle godine sa promocijom osvežene E klase), pa je to slučaj i sa ovim modelom (mada u Mercedesu napominju da SLK za 2008. godinu ima 650 novih delova). Prema prvim zvaničnim fotografijama, obnovljeni SLK se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga novog prednjeg branika, vizuelno podeljenog u dva dela, koji imitira izgled bolida Formule 1 tima McLaren-Mercedes. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju blago doteranim zadnjim svetlima (zatamnjena u stilu AMG modela), većim retrovizorima sa LED indikatorima, zadnjim branikom sa donjim delom u obliku difuzora, trapezoidnim završecima izduvnog sistema, a završavaju se novim dizajnom aluminijumskih točkova. Što se tiče metalnog sklopivog krova, tu promena nema (otvara/zatvara se za 22 sekunde). Većih promena nema ni u interijeru; ipak, SLK je dobio doteranu centralnu konzolu, novi sportski trokraki volan i nekoliko novih boja interijera (recimo opcionu crvenu "gullwing red" kožu), dok su skuplje verzije dobile unapređeni satelitski navigacioni sistem kao standard (kao opcija nudi se i harman kardon Logic7 sound system). Bez obzira na sve pomenute estetske korekcije na eksterijeru i interijeru, najzanimljivije promene se kriju pod poklopcem motora. To se pre svega odnosi na novi 3,5 litarski V6 motor (u modelu SLK 350) i pojačani četvorocilindrični agregat u modelu SLK 200 Kompressor. Pomenuti 3,5 litarski V6 raspolaže sa 224kW/305KS pri 6500 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 4900 o/min., što je za 24kW/33KS i 10Nm više u odnosu na prethodnika. Model SLK 200 Kompressor je dobio dodatnu snagu od 21KS, pa sada razvija 135kW/184KS i 250Nm (+10Nm). Bez obzira na povećanje snage, oba motora sada imaju redukovanu potrošnju goriva i manju emisiju CO2. Ovom prilikom je "preskočeno" povećanje snage motora u sportskom modelu Mercedes SLK 55 AMG (na trećoj slici), koji i dalje iz 5,5 litarskog V8 motora izvlači 265kW/360KS i 510Nm. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do do 100 km/h u trajanju od 4,9 sekunde i elektronski limitiranu maksimalnu brzinu od 250 km/h (i ovaj model je naravno diskretno estetski doteran). Što se menjača tiče, modeli SLK 200, 280 i 350 se standardno opremaju šestostepenim manuelnim menjačem, dok je SLK 55 AMG uparen sa 7G-Tronic sedmostepenom automatskom transmisijom. Prodaja obnovljenog SLK počinje u aprilu naredne godine, a cene će startovati od 36.500 evra za model SLK 200 Kompressor, a završavaju se sa cifrom od 69.000 evra, koliko će biti potrebno izdvojiti za SLK 55 AMG.

General Motors je posle godina raznih špekulacija, glasina i
špijunskih slika konačno i zvanično objavio prve fotografije i detalje o toliko
nestrpljivo očekivanoj Chevrolet Corvetti ZR1, koja će zvaničnu svetsku
premijeru imati na predstojećem januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu.
Kratko rečeno, ovo je najsnažniji i najskuplji model Corvette ikada napravljen.
Naime, njen potpuno novi LS9 V8 motor, zapremine 6,2 litra, uz pomoć kompresora
razvija 462kW/620KS pri 6500 o/min. (100KS po litri zapremine) i 823Nm obrtnog
momenta pri 4000 o/min. Za zaustavljanje ovolike sile (i težine od 1519 kg)
brinu se karbon keramičke kočnice (diskovi od 394 mm napred, 380 mm nazad) sa klještima
u plavoj boji, dok je motor uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Iako
još nisu saopštene konkretne brojke vezane za performanse, ljudi iz GM-a
priznaju da je maksimalna brzina od 200 milja na sat (322 km/h) veoma
verovatna. Što se ubrzanja tiče, budući da aktuelni model Corvette Z06 sa 115KS manje
do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 3,6 sekinde, realno je očekivati da ova
nova Corvetta ZR1 istu brzinu dostiže mnogo bliže vremenu od 3 sekunde.
Zvanične brojke će inače biti saopštene tek u martu naredne godine. Sudeći po
ovim ciframa, očigledno je da su Porsche 911 GT2, Ferrari 599 GTB i Lamborghini
Murcielago LP640 dobili dostojnog konkurenta iz Amerike. Corvette ZR1 ima delove od karbon fibera (odbojnici,
hauba, krov, prednji spojler), kao i od polikarbonata, koji je iskorišćen za
"prozor" na haubi motora, kroz koji se vidi vrh interkulera motora na
kome je izgravirano "LS9 Supercharged." Corvette ZR1 ima i najveće
točkove ikada ugrađene na neku serijsku verziju Corvete : napred od 19, a
pozadi od 20 inča. Gume su Michelin Sport 2 dimenzija P285/30ZR19 napred i
P335/25ZR20 pozadi. Što se ogibljenja tiče, ZR1 je dobio GM-ov Magnetic
Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači
automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje. Od dodatne opreme za
Corvettu ZR1 su predviđeni hromirani točkovi, sportska kožna sedišta sa
električnim podešavanjem, kožni interijer (uključujući i prednji panel),
navigacioni sistem i Bluetooth konekcija. Očekuje se cena od oko 100.000 američkih dolara.

Ford je u Brazilu promovisao detaljno modernizovanu verziju svog najmanjeg modela Ka, koji se u odnosu na svog aktuelnog evropskog rođaka (kome takođe tokom sledeće godine predstoji zamena) razlikuje po restilizovanom izgledu spoljašnjosti i unutrašnjosti, kao i povećanim dimenzijama. Što se dizajna tiče, novi Ka ("Novo Ka") karakteriše potpuno redizajnirani prednji i zadnji kraj (koliko je to uspešno ili neuspešno obavljeno ostavljamo vama da presudite), dok su bočna vrata ostala ista kao i na dosadašnjem modelu. Vizuelne promene zaokružuje novi izgled zadnjih bočnih stakala, a u unutrašnjosti novi dizajn prednjeg panela, centralne konzole i volana. Novi izgled prate i veće dimenzije, pa je tako novi Ka dugačak 383 cm, širok 164 cm, visok 142 cm (dosadašnji brazilski Ka ima dimenzije DxŠxV – 362/163/138 cm), dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 1 cm i iznosi 245 cm. Možda je zanimljiviji podatak o veličini prtljažnika, koji umesto ranijih 186, sada ima korisnu zapreminu od 263 litra, dok je ubacivanje tereta olakšano niskim utovarnim pragom. Novi Ka pokreću dva motora : slabiji 1,0 litarski agregat sa 51,5 kW/70KS i jači 1,6 litarski sa 75kW/102KS, s tim što su brazilskim kupcima na raspolaganju i tzv. Flex verzije ovih motora sa pogonom na alkohol. U tom slučaju snaga manjeg motora iznosi 54kW/73KS, a jačeg 81kW/110KS. Težina Forda Ka sa 1,0 litarskim motorom iznosi 905 kg, a model sa 1,6 litarskim agregatom je težak 942 kg. Što se tiče nove generacije evropskog Forda Ka, on će deliti platformu sa nedavno predstavljenim novim Fiatom 500, a pojaviće se na tržištu negde u drugoj polovini 2008. Kao i Fiat 500, i taj novi Ford Ka će se proizvoditi u Fijatovoj fabrici u Poljskoj.

Samo nekoliko sati pošto smo objavili prvi
zvaničan video,
stižu i prve oficijelne fotografije serijske verzije novog BMW-a X6 (na
bazi BMW-a X5), koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo u
septembru ove
godine na salonu automobila u Frankfurtu. Kao što se i pretpostavljalo,
ova
serijska verzija se praktično i ne razlikuje od pomenutog koncepta. BMW
novi
X6 zvanično naziva SAC (Sports Activity Coupe), a svojim niskim krovom,
položenim C stubom, velikim 19-inčnim aluminijumskim točkovima i
kratkim
prepustima, predstavlja zaista zanimljivu mešavinu coupe automobila sa
četiri
vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil
u
prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i
bolju
upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa
standardnim
xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance
Control). Što
se motorizacije tiče, BMW X6 je prvi model bavarske fabrike koji će
dobiti novi
4,4 litarski V8 bi-turbo benzinac, koji razvija 300kW/407KS pri 5500
o/min. i
600Nm obrtnog momenta, dostupnih u rasponu od 1750 do 4500 o/min.
(ugrađen je
u BMW X6 xDrive50i). Sa njim ova verzija BMW-a X6 (teška 2190 kg)
ubrzava od 0
do 100 km/h za samo 5,4 sekunde, uz prosečnu potrošnju od 12,5 litara
na 100
km. Maksimalna brzina je naravno ograničena na 250 km/h. Ovaj motor će
u
narednih 12 meseci biti ugrađen u još nekoliko sportskih modela BMW-a,
a
zamenjuje postojeći atmosferski 4,8 litarski V8 agregat. BMW je za novi
X6
predvideo još tri šestocillindarska motora, i to 3,0 litarski benzinac
sa 225kW/306KS
i 400Nm (model X6 xDrive35i) koji postiže maksimalnih 240 km/h, do
stotke
ubrzava za 6,7 sekundi, troši 10,9 litara na 100 km, kao i dva
dizelaša, oba
zapremine 3,0 litra, pri čemu slabiji u modelu X6 xDrive30d razvija
173kW/235KS
i 520Nm (postiže 210 km/h, do 100 km/h stiže za 8 sekundi, troši 8,2
litra
goriva), a jači u modelu X6 xDrive35d ima 210kW/286KS i 580Nm, što je
dovoljno da
postigne 236 km/h i da do stotke stigne za 6,9 sekundi (potrošnja mu
iznosi 8,3
litre dizela na 100 km, a emisija CO2 220 grama po kilometru). Pomenuti
motori
se standardno kombinuju sa šestostepenim automatskim menjačem sa
opcijom ručnog
menjanja brzina. Inače, X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, visok
1690 mm
(duži, širi i niži od X5), a međuosovinsko rastojanje mu je isto kao
kod X5 i iznosi
2,93 metra. Zbog bolje stabilnosti, X6 u odnosu na X5 ima i za 56 mm
širi trag
točkova. I dizajn unutrašnjosti se velikim delom oslanja na toliko puta
pominjani X5, a ovde treba reći i da X6 pozadi ima dva individualna
sedišta. Zapremina
prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 570 litara (70 litara manje
od X5),
a sa oborenoim zadnjim sedištima ta vrednost raste na 1450 litara. Od
opreme
treba izdvojiti BMW-ov iDrive sistem, navigacioni sistem, parking
senzore (sa
kamerom za vožnju unazad), sistem za zabavu, automatski klima uređaj u
četiri
zone, HUD (Head Up Display) koji projektuje najvažnije informacije na
vetrobran
(kao kod borbenih aviona)... Zvanična svetska promocija će biti održana
za manje od mesec dana na januarskom salonu automobila u Detroitu, a
prodaja počinje 19. aprila naredne godine.
VIDEO : BMW X6
Ovo je zvaničan promotivni video serijske verzije novog BMW-a X6, koga smo u formi koncept vozila mogli da vidimo u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, a kao što se i pretpostavljalo, ova serijska verzija se skoro i ne razlikuje od pomenutog koncepta. BMW novi X6 zvanično naziva SAC (Sports Activity Coupe), koji svojim niskim krovom, položenim C stubom i kratkim prepustima, predstavlja zaista zanimljivu mešavinu coupe automobila sa četiri vrata i SUV modela, što u praksi znači dinamičan i atraktivan automobil u prepoznatljivom BMW looku. Pomenuti nizak krov znači i niže težište i bolju upravljivost (više sportskih voznih osobina), naravno u kombinaciji sa xDrive integralnim pogonom i novim DPC sistemom (Dynamic Performance Control). Osim ovog videa, za sada nema zvaničnih podataka koji motori će pokretati novi X6, ali se oficijelano press saopštenje očekuje veoma brzo, kada će biti poznati i svi ostali detalji. Podsećanja radi, koncept X6 je dugačak 4877 mm, širok 1983 mm, a visok 1696 mm, dok aktuelni BMW X5 (na kome se bazira X6) ima dužinu od 4854 mm, širinu 1933 mm, a visinu 1766 mm (međusovinsko rastojanje je međutim jednako za oba modela i iznosi 2933 mm). Ovde ponavljamo i ranije nezvanične najave koje kažu da će paleta agregata biti veoma slična kao i kod X5, a to znači da će X6 pokretati 3,0 litarski bi-turbo benzinac sa 225kW/306KS i 3,0 litarski dizelaši sa 170kW/231KS, odnosno 210kW/286KS. Najjači će (bar u početku) biti benzinski 4,8 litarski V8 agregat sa 355KS, a kasnije je moguća ugradnja i bi-turbo V8 benzinca sa oko 400 konja. Novi X6 će se proizvoditi u BMW-ovim američkim pogonima u gradu Spartanburg (gde se već prave X5 i Z4) i to u tiražu od 40.000 komada godišnje. Očekuje se da će cena X6 biti viša za oko 4500 evra u odnosu na aktuelni X5.

Citroenov Nemo je novo lako komercijalno vozilo (najmanji komercijalac u ponudi ovog francuskog proizvođača), nastao kao plod zajedničkog rada PSA grupacije (kojoj pripada Citroen) i italijanskog Fiata, sa kojim inače saradnja na razvoju i proizvodnji komercijalnih vozila traje već decenijama. Najnoviji rezultat te saradnje su modeli Citroen Nemo, Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, a radi se o dizajnerski veoma uspešnim vozilima (kada je reč o dostavnjacima), ali koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača. Kao i Fiat Fiorino i Peugeot Bipper, i Citroen Nemo će se nuditi i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Da bi pokazao sve prednosti svog novog dostavnog modela, Citroen je nedavno po putevima zapadne Francuske za predstavnike specijalizovanih medija organizovao prve test vožnje ovim vozilom. U osnovi, sve ono što smo nedavni napisali za Fiat Fiorino, važi i za Citroen Nemo. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, visokim krovom, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja pre svega na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama (to pokazuje i minimalnim prečnikom zaokreta, koji je manji od 10 metara). Ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra (dužina jednog Citroena C3), nosivost mu iznosi 610 kg, prostor za teret je dužine 1,52 metara (širine 108 cm, visine 118 cm), a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedišto, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Kabinu fabrika opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS i vazdušni jastuk, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Paleta motora će (bar u početku) obuhvatati jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,5 litra dizela i emituje 119 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 6,9 litara na 100 km). Pomenuti HDi može koristiti i B30 biodizel gorivo. Upravo je najviše pohvala novinara i dobio Nemo sa HDi agregatom, odnosno po njihovoj oceni Nemo HDi je dovoljno brz i štedljiv, mada nije baš tih. Za sada je u ponudi samo manuelni petostepeni menjač, a od sledeće godine Nemo sa HDi agregatom će moći da se kombinuje i sa robotizovanim menjačem koji nema klasičnu papučicu kvačila. Prodaja Citroen Nema počinje u martu naredne godine, cene će se kretati od 10.000 do 12.000 evra, a proizvodnja će se odvijati u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.

Pored novog Mustanga Bullitt i Shelby Mustanga GT500KR, Ford će kupcima ponuditi i novu verziju ovog kupea sa fabrički ugrađenim staklenim panoramskim krovom. To znači da je Mustang dostupan sa tri različita rešenja krova : kupe, kabriolet (sa platnenim krovom) i ovim novim fiksiranim staklenim krovom. Stakleni krov će od leta sledeće godine biti dostupan kao opcija na modelima V6 Mustang i Mustang GT, a njegova cena iznosi 1995 američkih dolara. Inače, prodaja staklenih krovova u automobilima je u Severnoj Americi od 2003. godine porasla za skoro 200%, a razlog, između ostalog, leži i u činjenici da ljudi sve više vremena provode u automobilu.
VIDEO : Ford Glass Roof Mustang

Mercedes je kupcima ponudio svoju C klasu sa novom generacijom 4MATIC pogonom na sva četiri točka (efikasniji i lakši), koji snagu prenosi u odnosu 45/55 % na prednju/zadnju osovinu. Unapređenje ovog pogona u odnosu na dosadašnju generaciju se u praksi pokazuje kroz bolju trakciju i do 0,5 litra manju potrošnju goriva. 4MATIC pogon se može dobiti u modelima sa motorima od 6 cilindara, tačnije na raspolaganju su benzinske verzije C 280 4MATIC (sa 170kW/231KS), C 350 4MATIC (200kW/272KS) i dizelaš C 320 CDI 4MATIC sa 165kW/224KS (ovaj poslednji se može dobiti i u karavan verziji). U serijskoj opremi Mercedesa C sa 4MATIC pogonom se, između ostalog, nalaze elektronski sistemi ESP (elektronska kontrola stabilnosti), 4ETS (traction control), sedam vazdušnih jastuka, aluminijumski točkovi, automatski klima uređaj, kao i sedmostepeni automatski 7-G TRONIC menjač. Da pomenemo i fabričke podatke o potrošnji ovih modela. C 280 4MATIC troši prosečno 9,6 litara na 100 km (0,5 litra manje nego ranije), C 350 4MATIC 10,1 litra (0,3 litra manje od prethodnika), a C 320 CDI 4MATIC troši 7,7 litara. Drugim rečima, ovo je za samo 0,2 do do 0,4 litra goriva na 100 km više u poređenju sa modelima bez 4MATIC pogona (ponovo, ovo su sve fabrički podaci).

Proteklih meseci viđali smo razne špijunske, nezvanične i "procurele" fotografije nove Škode Superb, a danas je konačno i sam češki proizvođač objavio prvu zvaničnu sliku nove generacije svog najvećeg modela u ponudi, koji će oficijelnu svetsku premijeru imati u martu naredne godine na salonu automobila u Ženevi. Kao i sadašnji Superb, i novi je napravljen na platformi VW Passata, ali će za razliku od Passata i aktuelnog Superba, biti u formi kombilimuzine sa petora vrata. Takođe, za razliku od sadašnjeg Superba, koji se od Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj masci hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na prošlogodišnju studiju Joyster. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini se očekuje veći kvalitet upotrebljenih materijala i kvaliteta izrade, a kako se kaže u veoma kratkom saopštenju, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. U ovom trenutku još se ne zna koji će se motori ugrađivati u novi Superb, ali se pretpostavlja da se radi o benzincima 1,4 TSI (sa140KS), 1,8 TSI (160KS) i 2,0 TSI sa 200KS, kao i dizelašima 1,9 TDI i 2,0 TDI. Kasnije se može očekivati i benzinski V6 agregat.