home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dacia je nedavno proširila paletu svojih modela Pick up verzijom popularnog Logana, a sada je taj isti automobil predstavljen i u Južnoj Africi, ali kao Nissan NP200. Na prvi pogled možda pomalo iznenađujuće ali treba podsetiti da je prošle godine i meksička filijala japanskog Nissana (Nissan Mexicana) promovisala novi model, nazvan Nissan Aprio, koji nije ništa drugo nego

Dacia Logan sa drugim imenom (dizajnerske promene u odnosu na Daciu/Renault Logan svode se na novu masku sa značkom Nissana i malo promenjenu unutrašnjost sa drugačijim volanom). Kako bilo, i novi Nissan NP200 predstavlja samo još jedan dobar primer kako se u praksi sprovodi uspešna saradnja Renault-Nissan alijanse

Fabrika novi NP200 opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i drugih korisnika. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm.

Paleta motora za sada obuhvata samo 1.6 litarski MPI benzinac od 64kW/87KS i 128Nm. Nissan NP200 ima korisnu nosivost od 850 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara. Prodaja u Južnoj Africi počinje u oktobru ove godine, a planira se godišnja proizvodnja od oko 20.000 primeraka.





BMW serija 1 za 2009.

20 Jul 2008 - 13:00 Noviteti Link

U BMW-u nastavljaju sa osvežavanjem svoje game za novu prodajnu sezonu. Tako je posle potpuno nove serije 7, obnovljene serije 3 i doterane game modela X3, na red došla i najmanja serija 1.

Najvažnija novost se u stvari tiče proširene palete pogonskih agregata, tačnije kabriolet verzija je dobila dva nova četvorocilindrična dizel motora.

Slabiji 2.0 litarski dizelaš pokreće BMW 118d Cabrio, koji raspolaže sa 105kW/143KS, što mu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj Cabrio na svakih 100 km u proseku potroši samo 4,9 litra goriva, dok mu emisija CO2 iznosi 129 grama po kilometru.

Drugi novi dizelaš pokreće model 123d Cabrio i raspolaže sa 150kW/204KS i 400Nm obrtnog momenta. Sa njim otvorena "jedinica" do stotke stiže za samo 7,5 sekundi, a na 100 km troši 5,4 litra dizela (emisija CO2 je 144 g/km). Naravno, i ovi podaci su fabrički, pa ih treba uzeti sa određenom rezervom.

Što se ostalih motora tiče, promena nema, pa seriju 1 i dalje pogone mašine sa snagom od 90kW/122KS (model 116i) do 225kW/306KS u modelu 135i.

U ponudi su i dalje četiri karoserijske verzije (hatchback modeli sa 3 i 5 vrata, Coupe i Cabrio), a svi su opremljeni i Brake Energy Regeneration sistemom, odnosno sistemom regeneracije kočione sile. Novost za sezonu 2009. je i unapređeni iDrive sistem, bogatiji spisak serijske i opcione opreme, a tu su i BMW ConnectedDrive sistem, nova Space Grey metalik boja, kao i nove opcije za vizuelnu individualizaciju vozila.



Renault je pripremio novo izdanje uspešnog Clia Rip Curl (prošle godine je prodat u preko 30.000 primeraka u više od 20 zemalja), koji je, kao i ranije, plod saradnje sa kompanijom Rip Curl.

Poenta Clia Rip Curl 2008 je i dalje u dinamičnom i trendi izgledu i bogatijoj standardnoj opremi, koja, između ostalog, podrazumeva kožni volan i ručicu menjača, kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, hromiranu centralnu konzolu, pragove sa Rip Curl oznakom, gumene patosnice sa Rip Curl logom, Audio Connection Box, posebne Rip Curl oznake na vratima prtljažnika i bokovima, crna kućišta prednjih svetala i, u nekim zemljama, zatamnjena zadnja bočna stakla.  

U paleti se nalazi osam boja (Dyna Red, Iceberg Blue, Nacre Black, Blue Grey, Platine Grey, Eclipse Grey, Vif Red i Roy Blue), dok su od motora na raspolaganju 1.2 16V, TCE 100hp, 1.5 dCi 70hp, 85hp i 105hp, kao i 1.2 16V sa pogonom na E85 bioetanol (samo u pojedinim zemljama).  

Renault Clio Rip Curl 2008 je kupcima u Zapadnoj Evropi dostupan u verzijama sa troja i petora vrata, a cene se tamo kreću od 13.950 do 18.050 evra.



Pošto su predstavili potpuno novu, petu generaciju svoje luksuzne limuzine serije 7 (o tome više OVDE), ljudi iz BMW-a se pripremaju da početkom oktobra na salonu automobila u oktobru promovišu i redizajniranu verziju svog najvažnijeg modela u ponudi – seriju 3.

Aktuelna verzija "trojke" je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da uskoro javnosti prikaže obnovljenu seriju 3, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako ti modeli izgledaju pokazuju ove prve zvanične fotografije.    

Ukratko, doterana serija 3 donosi nešto svežiji i sportskiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novom dizajnu točkova. I unutrašnjost je doživela manje modifikacije (uz par estetskih doterivanja, poput revidiranog oslonca za ruku na vozačevim vratima, tu su i novi materijali za sedišta, kao i unapređeni iDrive sistem povezan sa novim 8.8 inčnim monitorom u boji).

U paleti pogonski agregata najveća novost je 3.0 litarski šestocilindrični dizelaš u modelu 330d, koji razvija 180kW/245KS pri 4000 o/min. i 520Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 3000 o/min. (ranije 170kW/231KS i 500Nm). BMW 330d od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundu, postiže 250 km/h, troši 5,7 litara dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 152 grama CO2 po kilometru. Ostatak palete je isti kao i do sada, što znači ukupno 5 benzinaca i 5 dizelaša sa rasponom snage od 105kW/143KS do 225kW/306KS u modelu 335i (ne računajući sportski M3 sedan sa 420KS, čije doterivanje tek predstoji). 

Novost je i proširena paleta modela sa elektronski kontrolisanim xDrive pogonom na sva četiri točka (pored 335i xDrive, 330i xDrive, 325i xDrive i 330d xDrive, od sada je dostupan i 320d xDrive), zatim šestostepeni automatski menjač za model 318d i DCT (Dual Clutch Transmission) sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom za modele 335i Coupe i 335i Cabriolet. Primera radi, 335i Coupe (3.0 litarski benzinac sa 306 konja) sa DCT menjačem do stotke sada ubrzava za 5,4 sekunde, što je za 0,1 sekundu brže nego isti model sa šestostepenim manuelnim menjačem ili 0,3 sekunde bolje od prethodne verzije sa 6-stepenim automatikom.



Posle bezbrojnih špijunskih slika, koje su se poslednjih meseci pojavljivale na internetu, konačno su pred nama i prve zvanične fotografije i detalji o jednom od najočekivanijih američkih noviteta ove sezone – novom Chevrolet Camaru, modelske godine 2010.

Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (Coupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. General Motors će novi Camaro oficijelno predstaviti u ponedeljak 21. jula, a dotle evo i prvih detalja.

Prema do sada dostupnim podacima, u ponudi će biti verzije LS, LT i SS (mada se na prednjoj maski modela sa slika nalazi oznaka RS što nagoveštava da će paleta biti šira). Prve dve će pokretati 3.6 litarski V6 motor sa 220kW/296KS, dok će sportski SS model imati 6.2 litarski V8 agregat koji raspolaže sa 310kW/416KS (upareni sa manuelnim i automatskim menjačma sa po šest stepeni).

Retro izgled ovog modernog muscle car modela se nastavlja i u kabini, gde se posebno ističu instrumenti inspirisani Camarom iz 1969. godine, kao i kožna sedišta i plavo LED osvetljenje.

Novi Camaro je težak 1700 kg (raspored 52/48% napred/nazad), dugačak 4816 mm, širok 1928 mm, visok 1367 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2852 mm, za zaustavljanje SS verzije se brinu Brembo kočnice, a tu je i StabiliTrak traction control sistem.

Kako stvari sada stoje, proizvodnja Camara počinje u februaru 2009. godine (u Oshawa fabrici u Ontariju), dok će kabriolet startovati najverovatnije tek u novembru iste godine.

U GM-u se nadaju da će godišnje prodavati oko 100.000 Camara, a što se cene tiče, procenjuje se da će osnovni model sa V6 benzincem stajati oko 25.000 dolara (15.770 evra). U svakom slučaju Ford Mustang i novi Dodge Challenger su dobili izuzetno opasnog konkurenta.

VIDEO : novi Chevrolet Camaro



Japanska Honda je za one koji vole i automobile i motocikle pripremila novo specijalno izdanje Civica Type S. Tačnije, novi Civic Type S Fireblade Replica Edition (inspirisan Hondinim motociklom CBR1000RR Fireblade) je namenjen samo kupcima u Italiji, a pokreće ga 2.2 litarski turbo-dizel motor sa 103kW/140KS pri 4000 o/min. i 340Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom). Po fabričkim podacima, ovaj specijalni Civic Type S od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, postiže maksimalnih 205 km/h, a u proseku potroši 5,2 litra goriva na svakih 100 km. Italijanskim kupcima se nudi izbor od tri boje karoserije (crna, crvena i srebrna), a u odnosu na standardne modele razlikuje se po redizajniranom prednjem braniku, novim pragovima, zadnjem braniku sa integrisanim izduvnim cevima, kućištima retrovizora, kvakama i poklopcu rezervoara za gorivo u grafitnoj boji, kao i atraktivnim aluminijumskim točkovima od 18 inča. Cena za Civic Type S Fireblade Replica Edition u Italiji iznosi 25.000 evra.



Kako bi obeležio 20-godišnjicu postojanja, američki Mosler priprema novu verziju modela MT900 GTR, koji će zbog jubileja dobiti i oznaku XX (broj 20 u rimskim brojevima) ali i 7,0 litarski Corvettin LS7 V8 motor od 620 konja (standardni Mosler MT900 GTR ima 600KS).

Međutim, ljudi iz ove firme su angažovali Nelson Racing Engines i napravili još monstruozniju verziju modela MT900. Pomenuti LS7 motor sada naime u modelu MT900S Red Devil (uz pomoć dva nova turbo punjača) raspolaže sa svih 1635KS i 2005Nm obrtnog momenta pri 5600 o/min. MT900S Red Devil će za nekoliko nedelja biti testiran na trkačkoj stazi što znači da podaci o njegovim mogućnostima tek slede.



Fiat Panda Eco

18 Jul 2008 - 11:00 Noviteti Link

U skladu sa svojim imenom, nova, ekološki prihvatljivija Panda Eco se, u odnosu na standardnu Pandu 1.1 sa 54KS, odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. To konkretno znači da Panda Eco (po fabričkim podacima) prosečno troši tačno 5 litara benzina na 100 km, dok joj emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru (obična Panda 1.1 se zadovoljava sa 5,6 litra na svakih 100 km, a emituje 132 grama CO2 po km). Da bi postigli ove rezultate, u Fiatu su primenili već oprobani recept, što znači da su, između ostalog, poboljšali aerodinamiku automobila, reprogramirali elektroniku motora i ugradili set novih guma sa manjim otporom kotrljanja. Inače, u Italiji za Pandu Eco treba izdvojiti 8830 evra.  



Još jedna premijera salona automobila u Londonu (22. jul – 3. avgust) biće i komercijalna verzija Citroenovog SUV modela C-Crosser, koji je dobio i prikladno ime – Commercial.

I C-Crosser Commercial ima pogon na sva četiri točka, dok je za pogon zadužen 2.2 litarski HDi turbo-dizelaš sa 156KS pri 4000 o/min. i 380Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h.

U poređenju sa standardnim C-Crosserom, ova dostavna verzija se odlikuje zatamnjenim bočnim staklima, zaštitnom pregradom iza prednjih sedišta (zadnja sedišta su naravno izbačena), 1720 mm dugačkim tovarnim prostorom (zapremine 2,3 kubna metra) i nosivošću od 743 kg.

U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD, ESP, Traction Contol, prednji i bočni vazdušni jastuci, prednje vazdušne zavese, klima uređaj, el. podizači stakala, daljinsko centralno zaključavanje, radio/MP3, alarm...

U zavisnosti od verzije, Citroen C-Crosser Commercial u Velikoj Britaniji (bez poreza i troškova transporta) košta od 16.995 funti ili 21.450 evra (C-Crosser VTR) do 18.425 funti ili 23.255 evra (C-Crosser VTR+).



Više o Ferrariju California možete pročitati OVDE



Mitsubishi Motors Corporation je izabrao predstojeći salon automobila u Moskvi (od 26. avgusta do 7. septembra) da premijerno publici prikaže novi Pajero Sport SUV, koji će kupcima biti na raspolaganju od jeseni ove godine.

Ovde treba napomenuti da će se, u zavisnosti od tržišta, novi Pajero Sport prodavati i kao Montero Sport, Nativa, a u Australiji kao Challenger. U japanskoj kompaniji su takođe odlučili da Pajero Sport neće prodavati u Zapadnoj i Centralnoj Evropi, kao ni u Severnoj Americi.

U svakom slučaju, novi Pajero Sport po rečima proizvođača karakterišu dinamične i sportske linije eksterijera u kombinaciji sa prostranom i komfornom unutrašnjošću za 5 (sa dva reda sedišta) ili 7 putnika (sa tri reda sedišta). Pogon je naravno na sva četiri točka (Super Select 4WD system kakav koristi i Pajero), odgovoran za izuzetne off-road mogućnosti.

Najnoviji Mitsubishijev SUV model pokretaće tri motora, tačnije radi se o 2.5 i 3.2 litarskim common-rail dizelašima sa direktnim ubrizgavanjem i 3.5 litarskom V6 benzincu (Rusima će inače biti dostupan samo model sa 3.2L dizelašem i sa pet sedišta).

Odluka da se za mesto promocije izabere salon u Moskvi uopšte ne iznenađuje, imajući u vidu porast prodaje automobila u Rusiji (posebno SUV segmenta koji tamo zauzima 20% tržišnog kolača) i činjenicu da je Mitsubishi u fiskalnoj 2007. godini Rusima prodao oko 100.000 vozila. Japanci očekuju da će novi Pajero Sport pomoći da se u fiskalnoj 2008. na tržištu najveće zemlje sveta plasira 140.000 Mitsubishija.



 

Do sada je Fiat za svoj novi retro model 500 primio preko 222.000 narudžbina, a najnovija je stigla iz Maranela. Tačnije, Fiat je ekskluzivno za Ferrari izradio 200 primeraka posebne serije Fiata 500, koji će služiti kao zamenska vozila u Ferrarijevoj evropskoj prodajno-servisnoj mreži. 

Fiat 500 Ferrari Special Edition se bazira na Fiatu 500 Sport, što znači da ga pokreće 1.4 litarski benzinski motor sa 74kW/100KS. U odnosu na standardni 500 Sport, ova specijalna serija je dobila i tradicionalnu Ferrari crvenu boju, aluminijumske točkove od 16 inča (sa gumama dimenzija 195/45), kočiona klešta crvene boje, a u unutrašnjosti novi set aluminijumskih sportskih pedala, Frau kožu i poseban crni upravljač prošiven crvenim koncem.

U paketu se još nalaze i novi izduvni sistem, automatski klima uređaj, hi-fi sistem, svetla za maglu, električni sunčani krov i posebna pločica sa serijskim brojem primerka.



Sem potpuno novog modela Insignia, Vauxhall, britanska filijala General Motorsa, za predstojeći salon automobila u Londonu priprema i premijeru limitirane edicije sportske Corse VXR (u ostatku Evrope poznat kao Opel Corsa OPC). Radi se o Corsi VXR Arctic Edition, koja će britanskim kupcima biti ponuđena u tiražu od samo 500 primeraka. Sem doteranog izgleda (Glacier White boja, zatamnjena zadnja stakla, krov i retrovizori u crnoj boji, novi aluminijumski točkovi od 18 inča sa gumama dimenzija 225/35, Remus sportski izduvni sistem), Corsa VXR Arctic Edition se od standardnog modela razlikuje i po nešto jačem 1.6 litarskom turbo motoru (Arctic Edition raspolaže sa 207KS, odnosno ima 15 konja više od obične Corse VXR). Vauxhall nije saopštio performanse ove nove limitirane Corse, ali podsećanja radi, standardna Corsa VXR od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 6,8 sekundi, a postiže najveću brzinu od 225 km/h. Cena? Corsu VXR Arctic Edition će onih 500 najbržih Britanaca morati da plate 16.995 funti ili 21.405 evra.



Salon automobila u Londonu, koji se za novinare otvara 22. jula, biće i mesto evropske promocije meksičkog sportskog kupea Mastretta MXT.

Ovaj dvosed je razvijen u firmi Mastretta Design, specijalizovanoj za industrijski dizajn (osnovanoj inače 1987. godine u Meksiko Sitiju), a pokreće ga centralno smešten Ford Duratec četvorocilindrični motor, zapremine 2.0 litra i sa 240KS i 250Nm obrtnog momenta (snaga se preko petostepenog manuelnog menjača prenosi na zadnje točkove).

Performanse ovog, samo 900 kg teškog sportiste, izgledaju ovako: ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje manje od pet sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 241 km/h.

MXT je inače dugačak 3900 mm, širok 1790 mm, a visok 1150 mm. Što se cene tiče, kada tokom naredne godine počne prodaja u Velikoj Britaniji, MXT će koštati 32.999 funti ili 41.560 evra.



Mitsubishi je danas otkrio kako će izgledati njegovo novo oružje za sledeći Dakar rally, koji se inače od 2009. godine iz Afrike seli u Južnu Ameriku. Kratko rečeno, osnovna misija novog Racing Lancera je da pobedi na tom reliju...

Racing Lancer je Super Production Cross-Country Rally automobil, koji je razvijen u skladu sa FIA-inim Group T1 propisima (modifikovani cross-country rally automobili), a takođe zadovoljava i pravila koja će stupiti na snagu 2010. godine.

Japanci su za pogon odabrali V6 turbo-dizel motor sa više od 260KS i 650Nm obrtnog momenta, dok je kao inspiracija za izgled karoserije od karbon fibera poslužio Mitsubishi Lancer Sportback, novi hatchback koji će evropskim kupcima biti dostupan od ovog leta (o njemu više OVDE).