
Skorašnji salon automobila u Frankfurtu italijanski Alfa Romeo će iskoristiti za predstavljanje još jedne limitirane serije (samo 1000 komada) modela 147, čija karijera se polako bliži kraju. Verzija je nazvana Alfa 147 C´N´C CoSTUME NATIONAL, a plod je saradnje između Alfa Romea i stiliste Ennia Capase. Inače, inspiracija za ovaj model je pronađena u svetu muzike i multimedija, a karakterišu je ekskluzivna Eldorado bela boja i rafinirani detalji poput crnih retrovizora visokog sjaja, zatamnjenih zadnjih svetala i 17-inčni točkovi sa aeronautičkim dizajnom. Naravno, ne treba zaboraviti ni logo 147 C´N´C, koji se nalazi na B stubovima i zadnjem delu automobila, čisto da vas podseti na ne vozite običnu alfu 147. Sportsko-elegantna unutrašnjost je namerno u crnoj boji kao idelan kontrast beloj boji eksterijera, a izdvajaju se sedišta presvučena kožom i alkantarom, i detalji u vidu crvene pozadine instrumenata sa belim osvetljenjem, kao i posebne patosnice. Alfu 147 C´N´C CoSTUME NATIONAL pokreće 1,9 litarski JTDM dizel agregat sa 110kW/150KS, a u standardnoj opremi se, između ostalog, nalaze i elektronski bezbednosni sistemi kao što su ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova), VDC (Alfin sistem kontrole stabilnosti automobila), zatim šest vazdušnih jastuka, dok se kao opcija nude i Bose Hi-Fi sistem, Xenon prednja svetla, satelitska navigacija i niže vešanje.
Fiat je u Velikoj Britaniji upravo počeo sa prodajom Grande Punta Van, dakle Punta u verziji malog gradskog komercijalnog vozila, koji u sebi ujedinjuje komfor, stil i kvalitet običnog Grande Punta sa praktičnošću i robušnošću manjeg transportera (korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi 1000 litara). Kao i kod ostalih vozila ovog tipa (Peugeot 207 Van, Opel Corsa Van), Grande Punto Van u odnosu na običnu, putničku varijantu nema zadnja sedišta i zadnje bočne prozore od stakla, a dobio je zaštitnu rešetku iza prednjih sedišta, koja odvaja putnički prostor od prtljažnika. U ovaj Punto je naravno ugrađen pouzdan i ekonomičan 1,3 litarski Multijet dizel motor sa 16 ventila i snagom 55kW/75KS (agregat ima i turbo punjač i interkuler, a zadovoljava Euro4 standarde). Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača, a maksimalna brzina iznosi 166 km/h. U standardnoj opremi Grande Punta Van se nalaze ABS+EBD, volan podesiv po visini i dubini, Dualdrive servo upravljač, el. podizači stakala, branici u boji karoserije, daljinsko centralno zaključavanje i radio/CD plejer, dok se kao opcija (između ostalog) nude i klima uređaj, alu felne od 15 inča, parking senzori i prednja svetla za maglu.

Četvrti model (posle modela BS6, BS4 i BC3 Coupe) koji će kineski proizvođač Brilliance Motors ponuditi nemačkim kupcima, jeste ovaj BS2 (poznat i pod imenima A1 i FRV). Auto će zvanično biti izložen i na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, dok će prodaja startovati u drugoj polovini naredne godine, kada će biti poznata i cena. Pod haubom se nalazi 1,6 litarski benzinac sa 79kW/108KS, koji ovom automobilu omogućava maksimalnu brzinu od 180 km/h. BS2 je predstavnik ove fabrike u popularnom i prenatrpanom C segmentu (tzv. Golf Klasa), postavljen je na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2600 mm (22 mm više od Golfa), dugačak je 4180 mm (Golf 4204 mm), širok 1755 mm, a visok 1460 mm. Cena bi prema prvim najavama za bazni model trebalo da iznosi 12.900 evra, a u osnovnoj opremi imaće automatski klima uređaj, četiri vazdušna jastuka, ABS, servo upravljač, el. podizače stakala, centralno zaključavanje, radio/CD, alu felne i metalik boju.

BMW će na salonu automobila u Frankfurtu (11. - 23. septembar) i zvanično promovisati svoj model X5 u verziji za 2008. godinu, a to znači sa proširenom paletom agregata (nov je 3,0 litarski bi-turbo dizelaš), novim M Sports Package paketom i smanjenjom potrošnjom i emisijom CO2 u ostalim varijantama X5-ice (ovo poslednje je postignuto zahvaljujući BMW-ovoj EfficientDynamics tehnologiji). Takođe, svi modeli su opremljeni modifikovanim DSC sistemom za dinamičku kontrolu stabilnosti vozila (uz BMW-ov xDrive integralni pogon zaslužan za dobre vozne osobine), kao i novim aktivnim naslonima za glavu. Najvažniji novitet je naravno pomenuti redni 6-cilindrični 3,0 litarski bi-turbo dizelaš sa 210kW/286KS pri 4400 obrt./min. i 580Nm obrtnog momenta pri 1750 obrt./min. Sa ovim agregatom BMW X5 3,0sd (prva slika) postiže maksimalnih 235 km/h, ubrzava do 100 km/h za sedam sekundi, a prema fabričkim podacima prosečno troši 8,2 litara dizela na 100 km (što u praksi znači da njegova autonomija sa jednim punjenjem rezervoara iznosi 1035 kilometara). Zbog veće snage, X5 3,0sd je dobio i pojačane kočnice, odnosno veće diskove u odnosu na standardni X5. Osim ovog novog motora, svi modeli X5 za 2008. godinu su pretrpeli i veliki broj promena (poboljšana aerodinamika vozila, regeneracija kočione energije, gume sa manjim otporom kotrljanja...), koji su zaslužne za manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2. To konkretno znači da najsnažniji X5 4,8i (koga pokreće 8-cilindrični benzinski motor sa 261kW/355KS), sada u proseku troši 4 % manje goriva (odnosno 12 litara), a emisija CO2 je smanjena za 7%, sledi model X5 3,0si (sa 3,0 litarski rednim 6-cilindrašem i 200kW/272KS), kome je potrošnja snižena na samo 10,2 litra/100 km (ili za 6 %), i konačno model X5 3,0d (pod haubom ima 3,0 litarski dizel agregat sa 173kW/235KS), čija prosečna potrošnja sada iznosi 8,1 litara dizela na 100km (to je 7 % manje nego ranije). Što se tiče emisije CO2, ona se kreće od 214 grama po kilometru za model X5 3,0d, pa do 286 g/km, koliko ispušta verzija X5 4,8i. BMW u Frankfurtu predstavlja i sportski M paket namenjen modelu X5 za 2008. godinu i to je prvi put da je bavarski proizvođač ovakav sportski kit ponudio na jednom svom SAV (Sports Activity Vehicle) automobilu (na drugoj slici). M Sports Package praktično znači estetsko doterivanje spolja i iznutra, kao i sportski podešeno ogibljenje. Spolja, paket podrazumeva doterane branike i to potpuno u boji karoserije (uključujući i delove oko svetala za maglu), drugačije pragove, proširenja blatobrana i točkove od 19 ili 20 inča, jedinstvenog dizajna. Kabina je oplemenjena sportskim kožnim sedištima (koja sada imaju veću mogućnost podešavanja), M volanom (takođe kožnim), aluminijumskim aplikacijama i M značkama. Cene se za M Sport Pack u Nemačkoj kreće u rasponu od 4840 do 6350 evra, zavisno od verzije.

Ovo na slikama nažalost nije novi sportski Audi S4, ali je i običan novi A4 sa ovim S-Line estetskim paketom prilično dobio na dinamici i privlačnosti. S-Line paket Audijevoj "četvorci" naime praktično daje kompletan look budućeg Audija S4, samo po daleko nižoj ceni. S-Line inače kod Audija podrazumeva samo vizuelno doterivanje standardnih modela bez ikakvih promena koje se tiču motora. To konkretno na novom Audiju A4 znači nove 18 ili 19-inčne sedmokrake alu felne, prilično diskretan aerodinamički kit, tvrđe ogibljenje, bolje vozne osobine, zatamnjena stakla, a u ponudi su i dve ekskluzivene boje : Misano Red i Monza Silver. S-Line paket će se ugrađivati (bar u početku) na Audi A4 sa benzinskim 3,2 litarskim V6 FSI motorom sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta (ovaj A4 postiže elektronski ograničenih 250 km/h, a sprint do 100 km/h mu traje samo 6,2 sekunde).
Juče je Mercedes objavio prve fotografije i karakteristike novog
karavana na
bazi C klase, koji će svetsku premijeru imati za desetak dana na salonu
automobila u Frankfurtu, ali to neće biti sve od Mercedesa što se tiče
C klase Estate. Naime, danas su se pojavile i prve slike ovog karavana
i u
sportskoj AMG verziji, koja će takođe biti izložena na pomenutom
frankfurtskom salonu automobila kao jedno od iznenađenja nemačke
fabrike. I Mercedes C 63 AMG Estate pokreće već poznati 6,2 litarski V8
agregat sa 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta; isti kakav se nalazi i
pod
haubom limuzinske verzije modela C 63 AMG, i koji će takođe biti na
štandu
Mercedesa u Frankfurtu (menjač je AMG-ov Speedshift Plus 7-G TRONIC
automatik
sa 7 stepeni i opcijom manuelnog menjanja brzina). Mercedes C 63 AMG
Estate do 100 km/h ubrzava za 4,6 sekundi
(C 63 AMG limuzina 4,5 sekunde), a maksimalna brzina je ista kao i kod
limuzine,
odnosno elektronski je ograničena na 250 km/h. Mada kod ovakvih
automobila to i
nije najvažnija stvar na svetu, ipak da kažemo da će i C 63 AMG Estate
imati
zapreminu prtljažnika od 485 litara (u osnovnoj konfiguraciji), a sa
oborenim
zadnjim sedištima volumen iznosi tačno 1500 litara. Vizuelne promene na
C 63
AMG Estate, koji se brinu za distanciranje ove verzije u odnosu na
standardni
model, svode se na nove branike sa dodatnim otvorima za vazduh, moćnije
pragove, dve "grbe" na haubi motora, izražajniju masku hladnjaka sa
dve horizontalne lajsne i trokrakom zvezdom u sredini, nižu siluetu,
širu
karoseriju za 35 mm, četiri izduvne cevi pozadi, a iznutra na kožna
sportska
sedišta i ergonomski oblikovan sportski volan (takođe kožni).
Standardno će se
C 63 AMG Estate opremati točkovima od 18 inča, a 19-inčni će biti
opcija.

Samo 11 dana pre zvanične promocije na salonu automobila u Frankfurtu, Mercedes je objavio prve zvanične slike i karakteristike svog novog karavana na bazi nove C klase. Bez obzira na ranije dobre špijunske slike ovog automobila, ipak su tek sada vidljivi svi oni detalji, koji odvajaju ovu C klasu od limuzinskog brata. Ipak, nekih velikih iznenađenja na polju dizajna i nema, pa karavan prati dizajnerski stil već nekoliko meseci poznate C klase u formi klasične limuzine. C klasa Estate će se nuditi u tri paketa opreme, tačnije kao Classic, Elegance i Avantgarde, a kao i kod limuzine, i kod karavana će pomenuta najsportskija Avantgarde verzija imati drugačiju masku hladnjaka sa trokrakom zvezdom u njenom centru. Novi C Estate (kao i C limuzinu uostalom) karakterišu agilnost, komfor, bezbednost, a sada sve to u kombinaciji sa većom prostranošću i praktičnošću. Zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji je 485 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima (deljiva u odnosu 1/3 : 2/3) iznosi svih 1500 litara, što je više nego u bilo kom drugom karavanau ove klase i za 146 litara više u odnosu na stari C karavan. Novi karavan nudi i nekoliko praktičnih detalja, koji olakšavaju utovar prtljaga, kao što je npr. automatsko otvaranje/zatvaranje vrata prtljažnika prostim pritiskom na dugme, a tu je i opcija automatskog održavanja visine vozila bez obzira na težinu tereta u automobilu. Što se bezbednosti tiče, tu nema kompromisa, pa svi modeli C Estate u standardnoj opremi imaju sedam vazdušnih jastuka, zatezače sigurnosnih pojaseva, elektronske sisteme ABS, EBD, BAS, ESP, kao i NECK-PRO naslone za glavu, dok su skuplje verzije opremljene i sa već dobro poznatim Mercedesovim PRE-SAFE sigurnosnim sistemom. U odnosu na stari Mercedes C klase karavan, novi model ima pojačane motore (od 10kW/13KS do 15kW/20KS više), manju potrošnju (do 10,3 % manje) i manju emisiju CO2. U vezi smanjenja potrošnje, možda je dovoljan primer modela C 200 CDI, koji uz prosečnu potrošnju od tačno 6 litara (naravno ovo je fabrička tvrdnja) i rezervoar od 66 litara, ima autonomiju od preko 1000 kilometara. I C klasa Estate je takođe dostupna sa paketom Agility control, koji omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje. U ponudi je naravno i AMG paket, koji podrazumeva tvrđe i niže ogibljenje (za 15 mm), direktniji upravljač, 17-inčne alu felne i aerodinamički paket za karoseriju. Paleta motora obuhvata obuhvata pet benzinaca i tri dizelaša. Benzinci su C 180 K (115kW/156KS i 230Nm obrtnog momenta), C 200 K (135kW/184KS i 250Nm), C 230 (150kW/204KS i 245Nm), C 280 (170kW/231KS i 300Nm) i trenutno najsnašniji C 350, koji razvija 200kW/272KS i 350Nm. Ljubiteljima dizelaša na raspolaganju su modeli C 200 CDI (100kW/136KS i 400Nm), C 220 CDI sa 125kW/170KS i C 320 CDI sa 165kW/224KS.

Lexus je proširio paletu agregata modela GS sa 4,6 litarskim V8 motorom, koji nam je poznat iz najvećeg kućnog automobila LS460. Ipak, verzija motora namenjena GS-u nema novi sistem za direktno ubrizgavanje kao LS460, pa GS460 ima nešto manje konja pod haubom, tačnije snaga mu iznosi 255kW/342KS pri 6400 obrt./min. i 459Nm obrtnog momenta pri 4100 obrt./min. To je dovoljno da ova limuzina do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za 5,4 sekunde, uz maksimalnu brzinu od 240 km/h. Inače, na salonu u Frankfurtu sledećeg meseca, Lexus će predstaviti i blago restilizovanu celu seriju modela GS, koji je za novu prodajnu sezonu dobio blago redizajnirana prednja svetla, modifikovane branike, nove retrovizore sa integrisanim žmigavcima i par izmenjenih detalja u unutrašnjosti.

Toyota je danas u Japanu promovisala još jedan SUV model nazvan Vanguard, koji je za sada namenjen japanskom tržištu. Ono što odmah privlači pažnju jeste njegov izgled (sa strane i pozadi je praktično isti kao Toyota RAV4), pa bi Vanguard jednostavno mogao da se opiše kao produžena verzija modela RAV4. Zbog toga se prosto nameće poređenje sa RAV4, koji je u odnosu na pomenuti Vanguard nešto kraći (4315 mm naspram 4570 mm) i niži (1685 mm prema 1690 mm), dok je širina identična i iznosi 1855 mm. Posledica veće dužine jeste da je Vanguard, za razliku od manjeg RAV4, dostupan u dve verzije : ili sa dva reda sedišta i pet mesta za putnike, ili u varijanti sa tri reda sedišta i mesta za sedam putnika (u oba slučaja drugi red je podeljen u odnosu 60/40). U ponudi su dva benzinska motora, i to 2,4 litarski sa 125kW/170KS (u paru sa Super CVT-i menjačem ili sedmostepenom sekvencijalnom Shiftmatic transmisijom) i veći 3,5 litarski V6 agregat sa 206kW/280KS (uparen sa 5 Super ECT elektronski kontrolisanim 5-stepenim automatskim menjačem). Naravno, po navodima Toyote, novi Vanguard ima izuzetne vozne osobine (4WD integralni pogon je standard), bogatu serijsku opremu i visok nivo bezbednosti, za šta se između ostalog brinu elektronski sistemi kao što su ABS, EBD, BAS i VSC (Toyotin sistem elektronske kontrole stabilnosti). To bi trebalo da bude dovoljno da Toyota u Japanu mesečno proda oko 2500 komada Vanguarda (odnosno 30.000 godišnje), po ceni, koja se kreće od 2,65 do 3,35 miliona jena (ili od 17.000 do 21.300 evra). Za sada nema najava da bi Vanguard mogao stići i na Stari kontinet, ali bi ovakav "Grande" RAV4 svakako ojačao ionako jaku poziciju aktuelnog modela RAV4.
Toyota će od septembra kupcima ponuditi novu Cross Sport verziju svog
uspešnog SUV modela RAV4. Ovaj RAV4 se bazira na standardnoj varijanti ovog
terenca sa Sol paketom opreme, ali je od njega daleko bogatije opremljen. Tu su
pre svega navigacioni sistem sa 6,5 inčnim touchscreen ekranom u boji i sa
glasovnim komandama, DVD plejer, Bluetooth konekcija, 8 vazdušnih jastuka,
dvozonski klima uređaj, Easy Flat sistem preklapanja sedišta, kožni volan,
17-inčne šestokrake alu felne, svetla za maglu, zadnja LED svetla, ESP sistem za
elektronsku kontrolu stabilnosti, cruise control, zatamnjena stakla, hromirana
prednja maska, dodatna zaštita donjeg dela prednjeg branika, parking senzori, itd,
itd. U ponudi su dva motora; jedan 2,0 litarski VVTi benzinac sa 152KS i 2,2
litarski D-4D dizelaš sa 136KS. Cene za ovaj poseban RAV4 u Nemačkoj startuju
od 31.500 evra. Novi RAV4 Cross Sport će naravno videti i posetioci
predstojećeg salona automobila u Frankfurtu.

Osim prototipa Mixim concept, Nissan je za salon u Frankfurtu spremio i
zanimljivu studiju na bazi Micre C+C, nazvanu Colour + Concept (prva slika),
kao i blago modifikovanu standardnu Micru za 2008. (druga slika). Micra C+C Colour
+ Concept je osmišljena i dizajnirana u Nissanovom evropskom dizajnerskom
centru u Londonu (Nissan Design Europe), a poenta svega je da se skrene pažnja
kako na obnovljenu Micru za 2008. godinu, tako i na najnoviju tehnologiju u
proizvodnji boja za automobile. Micra C+C Colour + Concept se pre svega ističe
dvobojnom karoserijom, čiji gornji deo je ofarban u tzv. Liquid Metal zlatnu
boju, dok je kao kontrast ostatak karoserije nalazi u beloj boji. Kontrast boja
se nastavlja i u interijeru, pa su tako gornji delovi unutrašnjosti u beloj, a
donji u crnoj boji. Što se tiče pomenute redizajnirane, i kako u Nissanu
napominju, zrelije i sofisticiranije Micre za 2008. godinu, razlike u odnosu na
aktuelni model su zaista minimalne, pa su uočljive tek na drugi ili treći
pogled. Aktuelna Micra inače uskoro slavi svoj peti rođendan, pa su u Nissanu ovaj
trenutak iskoristili za još jedno suptilno zatezanje bora ovog modela, kako bi
ostao u trci sa japanskim konkurentima, kao što su nova Mazda2, obnovljeni Suzuki
Swift, upravo doterana Toyota Yaris, a ne treba zaboraviti i novu Hondu Jazz,
koja će se pojaviti za manje od dva meseca. Ukratko, Micru za 2008. karakterišu
diskretno doterani eksterijer (više diskretnih hromiranih detalja, zatamnjena
kućišta prednjih svetala, B stubovi u crnoj boji i sl.) i interijer (novi
dizajn presvlaka za sedišta, nove boje i materijali u kabini), kao i bogatija
standardna i opciona oprema (između ostalog, tu je i Speed Limit Warning sistem,
koji vozača zvučnim signalom opominje da je "probio" ranije podešenu
maksimalnu brzinu). Ponuda modela je sada pojednostavljena, pa je Micra za
2008. dostupna u četiri osnovna paketa opreme : Visia, Acenta, Tekna i Active
Luxury. Motori ostaju benzinci od 1,2 litra (sa 65 i 80KS), 1,4 L (sa 88KS), 1,6L sa 110 konja i 1,5 litarski dizelaš sa 86KS.

Dok svi proizvođači hrle na salon automobila u Frankfurtu (11. – 23. septembar), u italijanskom Fiatu su se odlučili za drugačiju taktiku, pa će zvaničnu svetsku premijeru restilizovane Lancije Muse održati u Veneciji, na tamošnjem filmskom festivalu, koji se održava od 29. avgusta do 8. septembra. Nova Musa u osnovi ne donosi nikakvu revolucija na polju dizajna, ali će ovim kozmetičkim tretmanom i nešto dinamičnijim izgledom, pokušati, ako ne da pridobije nekog novog kupca, ono bar da zadrži stare (a ti stari kupci su zaslužni za činjenicu da je Musa tokom 2006. i 2007. najprodavaniji kompaktni MPV model u Italiji). Italijani ističu da nova Musa nudi miks elegancije i neformalnosti, kao i unutrašnjost sa tipičnom italijanskom atmosferom. Najveće izmene na prednjem delu Muse se tiču modifikovane maske hladnjaka (sa Lancijinim novim logom), kao i novog branika sa drugačijim otvorima za vazduh, koji je dobio i veliku hromiranu lajsnu. Redizajnirana Musa je inače nešto duža u odnosu na sada već staru verziju, što je posledica modifikovanog zadnjeg dela automobila, koji ima i povećanu zapreminu prtljažnika (sada 390 litara, što je za 70 litara više u odnosu na prethodnika). Uz nova zadnja LED svetla, Musa je pozadi dobila i drugačije oblikovan branik (takođe sa hromiranom lajsnom), a pozitivna posledica promena pozadi je i za 4 cm niži utovarni prag, čime je olakšano ubacivanje prtljaga. Uz nove aluminijumske točkove, nove boje za karoseriju (uključujući i dvobojne kombinacije), bolju zvučnu izolaciju, bogatiju standardnu i opcionu opremu (panoramski stakleni krov, dvozonski klima uređaj, Bose muzički sistem), kao i kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, to je to. Što se palete motora tiče, tu nema novina, pa Musu i dalje pokreću već poznati 1,4 litarski benzinci sa 77 i 95 konja, kao i Multijet dizelaši zapremine 1,3 litra (sa 70 i 90 konja) i 1,9 litarski sa 100KS. U ponudi su klasični manuelni menjači i DFN robotizovani sekvencijalni menjač. Kako se navodi u saopštenju, uprkos kompaktnim dimenzijama (dužina nešto preko 4, širina 1,70, visina 1,66 metra), Musa i dalje putnicima nudi visoku bezbednost i maksimalni komfor.

Korejski Chevrolet je kupcima u zemljama zapadne Evrope ponudio novu verziju svog SUV modela Captiva. Naime, pored već poznatog 2,0 litarskog VCDi dizelaša sa 110kW/150KS i 320Nm, Captiva je sada dobila i oslabljenu verziju tog motora sa 93kW/127KS pri 4000 obrt./min.i 295Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom, Captiva postiže maksimalnih 179 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 11,7 sekunde, dok je prosečna potrošnja po fabričkim podacima 7,2 litra dizela na 100 km. Cena za ovu Caprivu 2,0 VCDi u Francuskoj iznosi 25.700 evra. Chevrolet u Captivu inače ugrađuje i 2,4 i 3,2 litarske benzince sa 136, odnosno 230 konja.

Kao što smo već pisali pre nekoliko dana, Peugeot će na salonu u
Frankfurtu
(11. – 23. septembar), osim 207-ice SW u Outdoor verziji, prikazati i
model 207
SW RC, odnosno sportsku varijantu ovog malog karavana dužine 4,16
metara. Tada
međutim (osim jedne slike) nisu bile
dostupne i preciznije informacije o ovom automobilu. Ipak, juče je
francuski
proizvođač konačno objavio i tehničke podatke za 207-icu SW RC i par
novih
slika. Pod haubom se skriva već poznati 1,6 litarski THP (Turbo High
Pressure) motor,
razvijen u saradnji sa bavarskim BMW-om (koriste ga i Mini Cooper S i
Peugeot
207 RC u varijanti sa troja vrata), a uparen je sa 5-stepenim manuelnim
menjačem. Ovaj četvorocilindraš sa turbo punjačem i 16 ventila razvija
128kW/175KS
i 240Nm obrtnog momenta (dostupan u rasponu od 1600 pa do 4500
obrt./min., a sa
overboost funkcijom privremeno raste na 260Nm). To je dovoljno za
maksimalnu
brzinu od 220 km/h, ubrzanje do stotke za 7,6 sekundi, prosečnu
potrošnju od
7,4 litara benzina (fabrički podatak) i emisiju CO2 od 175 grama po
kilometru. Da
se radi o sportskijoj verziji 207-ice SW, govore detalji poput
17-inčnih alu
felni sa gumama Bridestone Potenza (dimenzija 205/45 R17), hromiranih
retrovizora, duplog završetka izduvne cevi, panoramskog staklenog
krova, zadnjeg krovnog
spojlera, kožnog volana, aluminijumskih pedala, a tu je i niže i tvrđe
podešeno ogibljenje, kao i diskovi kočnica od 302 mm na prednjim
točkovima, a pozadi od 249 mm. U standardnoj opremi se nalazi i šest
vazdušnih jastuka, kao i elektronski bezbednosni sistemi kao što su
ABS, EBD, EBA i ESP.

Mercedesov najnoviji SLK 55 AMG Black Series je i zvanično upravo krenuo u prodaju, i to po ceni od 92.500 evra. Pokreće ga nova verzija 5,4 litarskog V8 motora, koji sada razvija 298kW/400KS, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 278 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Pored snažnijeg motora, novi SLK 55 AMG Black Series je dobio i fiksni tvrdi krov (izrađen od karbona), modifikovana prednja krila (takođe od karbon fibera), restilizovani prednji spojler, kao i novi AMG-ov sportski filter za vazduh i novi izduvni sistem sa četiri završetka (po dva na levoj i desnoj strani). Da bi se snaga ovog automobila adekvatno prenela na podlogu, inžinjeri AMG-a su između ostalog za ovaj SLK predvideli vešanje, koje se podešava po visini i nove 19-inčne alu točkove, dok se za zaustavljanje brinu kočioni diskovi prečnika 360 mm napred, odnosno 330 mm nazad. U unutrašnjosti je SLK 55 AMG Black Series bogatiji za nova AMG sedišta ("kadice"), upravljač presvučen kožom i alkantarom, kao i detaljima od karbon fibera. Kome to nije dosta, na raspolaganju je i široka paleta dodatne opreme, koja uključuje i kompletnu kožnu unutrašnjost (sedišta, armaturna ploča, centralna konzola, nasloni za ruke i oplate vrata), a tu je i poseban AMG karbon paket i za kabinu i za eksterijer.