home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Breckland Beira V8

3 Jun 2008 - 00:43 Noviteti Link

Beira V8 je novi britanski sportski automobil, baziran na General Motorsovoj Kappa platformi koju inače već koriste Pontiac Solstice i Saturn Sky (ovaj potonji se u Evropi prodaje kao Opel GT). I izgled je najvećim delom preuzet od Saturna Sky/Opela GT, ali je zato firma Breckland Technology, čije je Beira V8 u stvari delo, umesto standardnog Ecotec četvorocilindraša pod haubu ovog roadstera smestila 6,0 litarski LS2 V8 agregat sa snagom od 400 konja (uparen je sa Tremec šestostepenom manuelnom transmisijom). Sasvim dovoljno da 1400 kg težak automobil ubrza do 100 km/h za manje od pet sekundi i da postigne maksimalnih 250 km/h. Ovde treba napomenuti da Beira V8, sem benzina, za pogon može da koristi i tečni naftni gas (TNG), pa zahvaljujući dodatnom rezervoaru od 70 litara za TNG, autonomija iznosi oko 1125 km. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 325 mm, dok su točkovi od 18 inča sa Bridgestone pneumaticima (kao opcija nude se i veći točkovi od 19 inča). U odnosu na Pontiac Solstice i Saturn Sky, Breckland Technology je kompletno preradio ogibljenje ovog dvoseda (uz pomoć kompanije KW), kao i njegovu unutrašnjost (TFT kolor ekran od 7 inča, DVD, iPod, Bluetooth, navigacioni sistem, a kao opcija nudi se i kamera za vožnju unazad). Beira V8 će se u prodaji naći u novembru ove godine i to po ceni koja u Velikoj Britaniji iznosi 55.000 funti ili nepunih 70.000 evra.





Lancia je u Italiji lansirala novu Poltrona Frau verziju svog nedavno restilizovanog modela Musa.

Poenta ovog automobila je u njegovoj bogatoj opremi, gde se posebno ističe 11 posebnih boja za karoseriju (od toga 4 dvobojne kombinacije) i kožni interijer u tri boje. Musa Poltrona Frau u standardnoj opremi ima i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, dvozonski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, aluminijumske točkove od 16 inča i svetla za maglu.

Za pogon se brine 1,6 litarski redni četvorocilindrični Multijet motor. koji razvija 88kW/120KS pri 3500 o/min. i 300Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. Sa ovim agregatom Musa Poltrona Frau postiže maksimalnih 190 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, dok emisija CO2 iznosi 129 grama po kilometru.

Inače, cene za Musu Poltrona Frau 1.6 Multijet u Italiji startuju od 21.500 evra.



Mitsubishi je pripremio novu specijalnu seriju svog SUV modela Outlander, koji je dostupan samo japanskim kupcima. Novi Outlander Roadest se od ostale braće razlikuje po novom aero body paketu (spojleri, pragovi, plus novi prednji gril, hromirana kućišta retrovizora, kvake i prstenovi oko prednjih svetala za maglu), kao i po atraktivnim sedmokrakim aluminijumskim točkovima od 18 inča i doteranom interijeru (sportska sedišta, detalji od aluminijuma). Outlander Roadest je kupcima inače dostupan u tri boje karoserije (bela, crna i siva), a njegova cena u Japanu startuje od 2.877.000 jena (oko 17.570 evra).



Seriji nedavno restilizovanih Mercedesovih modela (SLK, CLS, SL, ML, B i A klase) pridružila se i već odavno legendarna G klasa, koja se inače pojavila još pre tri decenije. Kao i kod pomenutih obnovljenih Mercedesovih automobila (sa izuzetkom SL-a), estetske promene na G klasi i nisu velike, pa je tako najočiglednija vizuelna promena na spoljašnjosti nova maska hladnjaka sa tri horizontalne lajsne, mada su tu i drugačiji aluminijumski točkovi od 18 inča za model G500. Promena ima i u paleti motora, pa je pomenuti Mercedes G500 dobio novi 5,5 litarski V8 agregat sa 285kW/388KS i 530Nm obrtnog momenta (umesto starog 5,0 litarskog V8 sa 296KS). Ovde treba napomenuti ga G500 sa novim motorom do stotke sada ubrzava za samo 5,9 sekundi. U paleti pogonskih agregata se nalazi i V6 CDI dizelaš sa 165kW/224KS i 540Nm, dok se u najnovijem fabričkom saopštenju za medije ne pominje G55 AMG (informacije o ovom potonjem tek slede, a prema ranijim najavama njegov motor će biti pojačan na 507 konja). G500 će se opremati sa Mercedesovim najnovijim sistemom Command APS infotainment sistemom (navigacija, DVD, Linguatronic sistem za glasovno upravljenje), dok će se na listi opcija naći Harman/Kardon Logic 7 surround System od 450 W sa 12 zvučnika i grejanje/hlađenje sedišta za vozača i suvozača. Inače, i dalje su u ponudi tri karoserijske verzije : kratki Station Wagon, dugački Station Wagon i Cabrio, a prodaja ove doterane G klase u Zapadnoj Evropi počinje u septembru (po cenama koje startuju od 68.425 evra za G320 CDI sa kraćom karoserijom pa sve do 92.344 evra za G500 Cabrio).



Pagani Zonda Cinque

30 Maj 2008 - 16:50 Noviteti Link

Novi Pagani Zonda Cinque u osnovi predstavlja drumsku verziju trkačke Zonde R, a pokreće je 7,3 litarski V12 motor sa 750KS i 710Nm obrtnog momenta. To je i više nego dovoljno da Zonda Cinque od 0 do 200 km/h ubrza za samo 9,8 sekundi (drugi podaci za sada nisu saopšteni). Zonda Cinque će inače biti još ekskluziviniji model od Zonde R, budući da će biti napravljena u limitiranoj seriji od samo pet primeraka (odatle i naziv Cinque u imenu), dok će Zonda R biti proizvedena u 10 komada. Ipak, cena Zonde R je viša i iznosi 1.200.000 evra, dok će onih pet srećnika za svoj primerak Zonde Cinque morati da izdvoje "samo" 800.000 evra.



Honda Freed

30 Maj 2008 - 01:01 Noviteti Link

Iako tako ne izgleda na prvi pogled, novi Hondin kompaktni MPV model Freed se u stvari bazira na Hondi Fit/Jazz, predstavljenoj na prošlogodišnjem salonu automobila u Tokiju.

Još zanimljivije zvuči podatak da je novi Freed dostupan u verzijama za 5, 7 pa čak i za 8 putnika (u tri reda sedišta, pri čemu se ona u trećem redu preklapaju u odnosu 50:50). Za to je zaslužno produženo međuosovinsko rastojanje u odnosu na Hondu Fit (2740 mm umesto 2500 mm), dok je širina ista i za Freed i za Fit, i iznosi 1695 mm. Freed je inače dugačak 4215 mm (315 mm više od Fita), a visok 1715 mm (Fit 1525 mm). Za lakši ulazak u vozilo se brinu i zadnja bočna klizna vrata (sa obe strane), koja su dostupna i sa komandama sa el. otvaranjem/zatvaranjem.

Freed se oprema samo sa jednim i to četvorocilindričnim 1,5 litarskim i- VTEC benzinskim motorom sa 88kW/120KS, uparenim sa CVT transmisijom. Japancima je Freed inače dostupan u varijanti sa prednjim i pogonom na sva četiri točka, kako bi vozilo moglo da odgovori na individualne zahteve svog vlasnika, bilo da se radi o običnoj svakodnevnoj gradskoj vožnji, bilo o kratkotrajnoj vožnji van grada radi izleta.  

Prodaja Honde Freed u Japanu startuje 30. maja a za sada nije poznato kada će početi njegov izvoz i na druga tržišta.



Seat Ibiza Sport Pack

30 Maj 2008 - 00:56 Noviteti Link

Nedavno promovisana nova generacija Seat Ibize uskoro će biti dostupna i sa atraktivnim sportskim paketom. Sport Pack u ovom slučaju podrazumeva redizajnirani prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, nove pragove, modifikovani zadnji branik sa centralno smeštenim duplim završetkom izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, petokrake aluminijumske točkove od 17 inča i doterani interijer (sportski volan, aluminijumske sportske pedale, sportska ručica menjača i aluminijumski detalji na oplatama vrata).

Sve u svemu, vlasnik Ibize će za ovaj sportski paket morati da izdvoji oko 3500 evra.



Tradicionalna Porscheova oznaka Carrera se neočekivano našla i na specijalnom izdanju lakog komercijalnog vozila Volkswagen Caddy, namenjenog švedskom tržištu. Ovde ipak ne treba smetnuti s uma da će Porsche uskoro i zvanično povećati svoj udeo u Volkswagenu i to sa sadašnjih 31 na preko 50%, pa dozvola za upotrebu naziva Carrera na modelu VW-a možda i ne treba previše da iznenađuje. Kao što se vidi već i iz njegovog imena, Caddy Carrera Cup Edition 2.0TDI R pokreće 2,0 litarski turbo dizel agregat sa snagom od 103kW/140KS, što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 10,6 sekundi i za najveću brzinu od 186 km/h.

Sem Carrera Cup natpisa na bokovima, ovaj Caddy je dobio i novi aero body kit, aluminijumske točkove od 17 inča u crnoj boji (sa gumama dimenzija 225/45 R17) i modifikovanu unutrašnjost (dvobojna kožna sportska sedišta, sportski kožni volan i ista takva ručica menjača plus aparat za gašenje požara, smešten ispod sedišta suvozača). U Švedskoj će Caddy Carrera Cup Edition 2.0TDI R koštati oko 22.000 evra, a biće napravljena limitirana serija od samo 250 primeraka.



Ferrari je pre desetak dana objavio prve zvanične slike i detalje o njihovom najnovijem i dugo očekivanom modelu California, čija će zvanična svetska premijera inače biti upriličena na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Danas je italijanska fabrika objavila novi set fotografija ovog automobila, uključujući i one koje (konačno) prikazuju izgled Californije sa krovom (spušta/podiže se za samo 14 sekundi). Naime, novi Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom i kao takav treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje). Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarskli V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude ispod četiri sekunde, dok podatak o maksimalnoj brzini nije saopšten ni u današnjem zvaničnom press saopštenju. Ako nekoga to uopšte interesuje kada je u pitanju Ferrari, emisija CO2 iznosi 310 grama po kilometru, a prosečna potrošnja je po fabričkim podacima 13,2 litra na 100 km. Ferrari California je dugačak 4560 mm, širok 1900 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2700 mm, dok je zapremina prtljažnika 360 litara (kada je krov podignut) odnosno 260 litara (kada je krov spušten). Za poređenje, aktuelni Ferrari F430 je dugačak 4512 mm, širok 1923 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm. Ferrari California je opremljen i ekskluzivnim F1-Trac traction controlom (sistemom koji je debitovao u Ferrariju 599 GTB Fiorano), Brembo kočionim sistemom sa karbon-keramičkim diskovima, najkvalitetnijim materijalima u kabini i infotainment sistemom.



Mazda MX-5 Niseko

29 Maj 2008 - 01:04 Noviteti Link

Posle Velike Britanije, specijalna Mazda MX-5 Niseko (ime je dobila po japanskom skijaškom centru) je od sada dostupna i kupcima u Nemačkoj.

U ponudi su verzije Soft-Top sa platnenim krovom (ima 1,8 litarski motor sa 126 konja) i Coupe-Cabriolet sa tvrdim sklopivim krovom (ovu potonju pokreće 2,0L agregat od 160KS). Obe verzije mogu da se dobiju u Icy Blue metalik ili Sunlight Silver metalik bojama, a deo standardne opreme sada čine i novi aluminijumski točkovi od 17 inča, prednja svetla za maglu, hromirani paket (kvake, prednji gril, prstenovi oko svetala za maglu), tamno braon krov kod verzije sa platnenim krovom, grejana sedišta (u braon koži prošivena plavim koncem), kožni volan, ručica menjača i ručna kočnica, Bose sound system sa sedam zvučnika, posebne patosnice i naravno Niseko oznake na eksterijeru i interijeru.

Mazda MX-5 Niseko u Nemačkoj ima cenu od 21.700 evra (1.8i Soft-Top model), odnosno 25.400 evra (2.0i Coupe-Cabriolet).



Više o Nissanu GT-R možete pročitati OVDE



Tokom sledeće godine pojaviće se još jedan superautomobil i to iz Škotske.

Naime, ovaj Falen V10 je kreacija škotskog dizajn studija Dowdeswell & Hardie i poput nekih italijanskih sportskih automobila (kakav je recimo Lamborghini Gallardo) pokretaće ga V10 motor. Tačnije, Falen V10 ima centralno smešten Judd GV5 S2 motor, zapremine 5,5 litra i sa snagom od preko 600kW/800KS (u kombinaciji sa petostepenom transaxle transmisijom).

Motor je inače težak samo 130 kg, a imajući u vidu najavljenu težinu automobila od samo 1000 kg (obilato korišćenje karbon fibera), lako je zamisliti njegove performanse. Biće napravljena serija od samo 4 (četiri) primerka ovog automobila manjeg od Porschea 911, a predstavljanje prvog prototipa je najavljeno za mart naredne godine na salonu automobila u Ženevi.



Peugeotov model srednje klase 407 (na tržištu se nalazi od 2004. godine) upravo je prošao kroz manji kozmetički tretman a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.

Što se izgleda tiče, velikih promena i nema; tačnije, tu su doterani prednji i zadnji branik, revidirani prednji gril sa više hroma, drugačija grafika zadnjih svetala, novi dizajn aluminijumskih točkova i par manjih izmena u interijeru (komande za klima uređaj, unapređeni putni kompjuter, kvalitetniji materijali). Za i danas elegantan automobil više i nije bilo potrebno (i dalje će naravno u ponudi biti limuzinska i karavanska SW verzija). Nešto veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok je njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima smanjena sa 5,9 na 5,6 litra, a emisija CO2 sa 155 na 150 grama po kilometru. I manji dizelaš 1.6 HDiF od 81kW/110KS (takođe sa filterom čestica čađi) ima manju potrošnju goriva (5,2 umesto 5,5 litara) i redukovanu emisiju CO2, koja sada iznosi 140 umesto 145 g/km. U pojedinim zemljama Peugeot će restilizovani 407 nuditi i u novoj verziji 2.0 Bioflex sa pogonom na E85 gorivo (mešavina 85% bioetanola i 15% benzina) ili benzin.

Osveženi 407 će se na tržištu Zapadne Evrope naći tokom ovog leta, dok cene za sada nisu saopštene.



Više o Laguni Coupe možete pročitati OVDE