Renault je objavio prve dve slike novog Clia Grandtour, odnosno Clia u karavan verziji, koji će zvaničnu svetsku premijeru imati za mesec dana na salonu u Frankfurtu. Ovo je brz i pravovremen odgovor novom Peugeotu 207 SW kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koja će takođe svetlost dana ugledati u Frankfurtu. Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 420 cm (širina, visina i međuosovinsko rastojanje su ostali isti). Naravno i zapremina prtljažnika je skočila, i to sa 290 na 439 litara (tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara). Clio Grandtour pokretaće već poznati Renaultovi motori, tačnije četiri benzinca (dva 1,2 litarska sa 75 i 80KS, novi TCE turbo sa 100KS i 1,6 16V sa 110KS), kao i tri dizel agregata (1,5 dCi sa 70, 85 i 105KS). Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Da li će se taj motor naći i u serijskoj verziji Clia Grandtour zasad nije poznato. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu. Tako Clio Grandtour prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio Grandtour će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, a na tržište stiže početkom 2008. godine.
Porsche je Limited Edition verziju Boxstera pokazao još u aprilu ove godine u Njujorku, a sada je konačno objavljena i njegova cena i termin početka prodaje. Prodaja počinje 28. septembra po ceni od 49.990 dolara za Boxster (2,7 litarski motor sa 245KS), odnosno 59.990 dolara za verziju Boxster S (3,4 litarski motor sa 295KS). Kao što mu i ime kaže, Limited Edition Boxster će biti ponuđen u ograničenom broju primeraka, tačnije radi se o količini od svega 500 komada. Prvo što pada u oči na ovom Boxsteru jeste njegova narandžasta boja, koja se inače upotrebljava i na ekskluzivom modelu 911 GT3 RS. Pored zanimljive boje, Limited Edition Boxster je dobio i SportDesign paket, koji sadrži doterani prednji branik, zadnji difuzor, novi zadnji spojler, koji se izvlači i 18-inče točkove za Boxster, odnosno točkove od 19 inča za jači Boxster S. Kao odličan kontrast narandžastoj karoseriji, Porsche je točkove, retrovizore i bočne usisnike za vazduh ofarbao u crno. I unutrašnjost je uglavnom crna ali ima i par detalja u narandžastoj boji, koji se slažu sa spoljašnošću (i sigurnosni lukovi iznad glava putnika su takođe narandžasti). Motori istina nisu dirani ali je ovaj Boxster ipak dobio koju konjsku snagu više zahvaljujući novom sportskom izduvnom sistemu. Limited Edition Boxster će inače biti na raspolaganju samo kupcima u SAD-u i Kanadi.
Za predstojeći 62. salon automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar), japanski Subaru priprema nekoliko zaista zanimljivih noviteta. Pre svega, evropska publika će po prvi put videti potpuno novu, već treću generaciju modela Impreza (prva se pojavila 1992. godine), a osim te "civilne" verzije, Subaru je kao šlag na torti na njenoj osnovi pripremio i prototip WRC Concept (na prve dve slike), koji predstavlja najavu "budućih trendova u stilizovanju automobila za svetski rally šampionat" (WRC). Kao što se odmah primetili, Impreza za WRC šampionat neće više biti limuzina kao do sada, već hatchback ali su naravno karakteristična plava boja, zlatni točkovi, široki blatobrani i ogromno zadnje krilo i dalje tu. Takođe, WRC Concept se može posmatrati i kao najava budućih sportskih Impreza WRX i WRX STi, koje će imati 230 odnosno 280 konja, čime bi se Impreza direktno suprostavila novom Mitsubishiju EVO X sa oko 300 konja. Što se tiče obične Impreze (treća slika), evropskim kupcima će se (bar u početku) nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), mada nije isključeno da se kasnije i Evropljanima ponudi klasična limuzinska varijanta (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. Paleta agregata obuhvata benzince od 1,5 i 2,0 litra sa 79kW/107KS odnosno 110kW/150KS, ali u oba slučaja u kombinaciji sa poznatim Subaruovim simetričnim integralnim pogonom (Symmetrical AWD). Slabiji model postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (Cw količnik je umesto 0,36 sada 0,34), boljim voznim osobinama kao i VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi. Prodaja nove Impreze u Evropi startuje u septembru (modeli sa 1,5 i 2,0 litra), verzija WRX sa 2,5 litarskim turbo motorom i 230KS biće u prodaji od novembra, a najjača WRX STi varijanta sa 280KS tek od jeseni 2008. godine. Još jedan novitet za Frankfurt jeste estetski i mehanički obnovljeni SUV model Tribeca (četvrta slika), koji se u prvoj generaciji izdvajao od konkurencije po karakterističnom dizajnu prednjeg dela, koji baš i nije bio po volji mnogih zainteresovanih kupaca ovakvih vozila. Zato Subaru na salonu u Frankfurtu izlaže i novu, detaljno obnovljenu verziju ovog velikog SUV-a sa promenjenim dizajnom spoljašnjosti, naročito prednjeg dela (na koga je i letelo najviše kritika). Nova maska, svetla, hauba i branici su od Tribece napravili privlačan SUV model sa moćnim izgledom, koji i dalje zadržava sportski i dinamičan karakter odlazeće varijante. Promene pozadi nisu toliko drastične kao napred, odnosno iako su vrata prtljažnika, svetla i branici potpuno novi, zadržavaju stil prethodnika pa se promene možda neće videti na prvi pogled. Da pomenemo i da je u sklopu svih ovih dizajnerskih doterivanja i treće bočno staklo dobilo novi oblik. Osim novog dizajna, Tribeca je dobila i novi motor, zapremine 3,6 litra; i kao i ranije, radi se o 6-cilindričnom bokser agregatu. Iako veće zapremine i nešto veće snage od prethodnika, novi motor emituje manju emisiju štetnih sastojaka i čak troši nešto manje goriva. Pored novog motora, Tribeca se može pohvaliti i doteranim zadnjim vešanjem pa Subaru obećava udobniju vožnju nego ranije. Dimenzije nove Tribece sada izgledaju ovako-dužina/širina/visina : 4865 mm/1870 mm/1686 mm, a međuosovinsko rastojanje 2749 mm. Subaru će u Frankfurtu promovisati i "potpuno novu" generaciju njihovog najmanjeg modela Justy. Navodnici su neophodni jer novi Justy nije ništa drugo do klon Daihatsu Siriona sa značkom Subarua (ovde i napomena da Subaru još nije objavio sliku novog Justy-a). Da podsetimo, još aktuelni Justy je napravljen zajedno sa Suzukijem, koji svoju verziju ovog automobila prodaje pod imenom Ignis. Novi Subaru Justy će tako biti kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su dimenzije Daihatsu Siriona ovakve : dužina 3600 mm, širina 1655 mm i visina 1550 mm. Za poređenje, sadašnji Justy je dugačak 3770 mm, širok 1605 mm a visok 1565 mm. U novi Justy će se ugrađivati benzinci od 1,0 i 1,3 litra (prvi ima 3, a drugi 4 cilindra). U Subaruu napominju da Justy nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti, ekonomične motore i malu emisiju CO2. Subaru će u Frankfurtu izložiti i svoj prvi turbo-dizel agregat ("Subaru Boxer Turbo diesel"), koji će evropskim kupcima biti na raspolaganju 2008. godine. Ovim će biti uklonjen i poslednji pravi nedostatak u ponudi ove marke bar što se tiče prodaje u Evropi gde kupci jednostavno traže dizelaše koje Subaru dosad nije imao, pa nije ni postizao neke rekorde u prodaji. U Americi je drugačije pa se nedostatak dizel motora nije odražavao na prodaju dok Evropljani putničke 4WD modele, terence i SUV vozila, kakve Subaru ima u ponudi, kupuju uglavnom sa dizelašima zbog manje potrošnje i većeg obrtnog momenta. Sa dolaskom ovog dizelaša, situacija u Evropi će se promeniti na bolje (bar se tako nadaju u japanskoj firmi). Na štandu Subarua će takođe biti izložen i već poznati mali elektroauto, model R1e, koji je već u upotrebi u Japanu i koji pokazuje privrženost ove kompanije u razvijanju ekološki podobnih tehnologija.
Mazda je povodom 40 godina proizvodnje automobila sa rotacionim motorom predstavila specijalnu (i naravno limitiranu) seriju modela RX8, čiji puni naziv glasi RX8 Rotary Engine 40th Anniversary. Bazira se na modelima RX8 Type S (sa manuelnim 6-stepenim menjačem) i i RX8 Type E (sa automatskom 6-stepenom transmisijom). RX8 Rotary Engine 40th Anniversary se nudi samo u Marble White beloj boji karoserije dok je unutrašnjost u kombinaciji crna koža/svetlo srebrna alkantara. Uz zaštitni logo cele serije na boku automobila, ova Mazda raspolaže i srebrnim 18-inčnim alu točkovima (sa gumama 225/45R18), Bilstein amortizerima, svetlima za maglu sa plavim reflektorima, volanom i ručicom ručne kočnice u ekskluzivnoj crnoj koži (sa sivim šavovima), ručicom menjača takođe u crnoj koži (samo verzija sa ručnim menjačem), dok je verzija sa automatskim menjačem dobila i aluminijumske pedale i aluminijumsko odmorište za nogu kao i veće kočione diskove (to je specijalna oprema za RX8 sa automatikom, a standard za model sa manuelnim menjačem već od bazne verzije). Mazda će proizvesti samo 200 primerka ovog RX8, koje će se Japancima nuditi po ceni od 3.150.000 jena ili samo 19.340 evra !! (kod nas najjeftiniji RX8 košta 28.799 evra).
Japanski Subaru je ponudu svojih modela Legacy Touring Wagon i Legacy B4 sedan za 2008. godinu obogatio sportskim STi paketom. Subaru Legacy "Tuned by STi" bazira se na modelu Legacy GT Spec B, a pokreće ga 4-cilindrični 2,0 litarski turbo benzinac sa 260 konja (u verziji sa 5-stepenim automatskim menjačem), odnosno 280KS u kombinaciji sa manuelnom 6-stepenom transmisijom (podrazumeva se da je pogon na sva četiri točka). Estetski se Legacy "Tuned by STi" od ostale sabraće razlikuje po 18-inčnim alu točkovima i doteranom aero body paketu, a promene su doživeli i ogibljenje (STi opruge i amortizeri), kočioni sistem (Brembo kočnice) i sportski izduvni sistem. U standardnoj opremi se (između ostalog) nalaze HDD navigacioni sistem i McIntosh audio sistem. Subaru će proizvesti samo limitiranu seriju od svega 600 primeraka ovog Legacy-a, i to po ceni od 4.137.000 jena ili 25.360 evra za sedan i 4.273.500 jena ili 26.200 evra za Touring Wagon. Nažalost, ovakav Legacy je namenjen samo domaćem, japanskom tržištu pa ga nećemo videti u Evropi. Šteta.
Mazda je objavila prvu tzv. teaser sliku nove generacije Mazde 6, koja će svetsku premijeru imati za mesec dana na salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar). Iako se na ovoj slici praktično vidi samo prednji deo automobila (zato se i zove teaser slika), očigledno je da će japanska fabrika sa novom Mazdom 6 nastaviti sa svojom praksom da po (relativno) povoljnim cenama nudi stilski atraktivan i dinamičan automobil; sve u skladu sa svojom "zoom-zoom" filozofijom. Prema prvim informacijama, nova Mazda 6 je duža i šira u odnosu na prethodnicu (iako nema zvaničnih podataka dužina bi trebalo da bude veća za 30 mm), što će omogućiti više mesta za putnike na zadnjim sedištima, a prema tvrdnjama iz Mazde načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički će se nova Mazdina limuzina srednje klase oslanjati na nedavno predstavljeni novi Ford Mondeo (koristi njegovu CD3 platformu, koju će dobiti i novi Volvo S60), što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Osim novog dizajna, Mazda 6 će na nekim tržištima dobiti i novi motor, i to benzinski 3,5 litarski V6 sa 250KS. Prodaja će početi početkom sledeće godine (kada će biti poznate i cene), a kao i dosad nudiće se tri karoserijske varijante : klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i karavan. Tokom 2009. godine će se pojaviti i sportska MPS varijanta, a u planu je i hibridna verzija (kombinacija benzinskog motora od 2,5 litra i elektromotora).
Audijeva perjanica, model A8, upravo je doživeo blagi kozmetički tretman, koji bi trebalo da mu pomogne u borbi sa konkurentima poput BMW-a serije 7 ili Mercedesove S klase. Međutim, ristajling je toliko blag i nemački diskretan da se može primetiti samo veoma, veoma pažljivim posmatranjem. Inače, aktuelna D3 generacija Audija A8 lansirana je još 2002. godine i već iza sebe ima jedan redizajn iz 2005. kada je dobila ogromnu i sada već tipičnu Audijevu "single frame" masku. Ovaj najnoviji redizajn (dakle već drugi za poslednje dve godine) opet donosi doterivanje te maske hladnjaka, koja sada u svom gornjem delu umesto pet ima četiri horizontalne prečke, a u svom donjem delu (ispod registarske tablice) umesto tri, ima samo dve horizontalne prečke. Promena ima i na svetlima za maglu (više nisu ovalnog oblika) i retrovizorima, koji su dobili novi izgled kao i inkorporirane pokazivače pravca. Zadnji kraj može da se pohvali novim zadnjim LED svetlima, odnosno njihovom novom grafikom, a neke od verzija dobile su i blago istaknut zadnji spojler integrisan u poklopac prtljažnika (kakav je dosad imao samo sportski S8). Uz nove alu točkove, to je to što se tiče estetskih promena (naravno nema promena ni što se tiče dimenzija). Međutim, najveći novitet se možda krije pod poklopcem motora. Naime, Audi je istovremeno sa vizuelnim korekcijama na ovom modelu, promovisao i novi bazni agregat za A8. To je 2,8 litarski V6 FSI benzinac, koji raspolaže sa 154kW/210KS i 280Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnih 238 km/h i ubrzanje do 100 km/h za okruglo 8 sekundi. Prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 8,3 litara goriva na 100 km, a emisija CO2 199 grama po kilometru. Inžinjeri Audija su takođe doterali upravljački mehanizam i ogibljenje; sve u cilju preciznijeg i direktnijeg upravljanja. Uz ionako luksuznu i komfornu unutrašnjost (dodatno je poboljšana zvučna izolacija), ove estetske promene (uz novi motor), trebali bi "osmici" osigurati mirniji period do lansiranja potpuno nove generacije. Premijera osveženog A8 biće na skorašnjem salonu automobila u Frankfurtu (11.-23. septembar).
Kao što smo već pisali pre nešto manje od mesec dana, Portugalac Ernesto Freitas iz firme Luso Motors, odlučio je da ne čeka Ferrari (koji je juče opet demantovao da uopšte radi na novom Dinu), pa je napravio svoju viziju kako bi novi Ferrari Dino mogao i morao da izgleda. Njegova maketa moderne interpretacije Ferrarija Dino je očigledno pogodila u metu jer će ovaj retro automobil biti proizveden u limitiranoj seriji od 100 primeraka. Naravno, auto neće moći da se zove Ferrari već će nositi ime CEIIA Vinci Sport budući da će kompanija CEIIA (Centro para a Excelencia e Inovacio na Industria Automovel) biti zadužena za realizaciju serijskih primeraka. Inače, u celom poslu oko proizvodnje ovog automobila učestovaće ukupno 36 portugalskih dobavljača delova. Karoserija ovog kompaktnog i veoma laganog dvoseda biće napravljena od karbon fibera, dok će za pogon najverovatnije biti zadužen centralno smešten 6-cilindrični motor sa preko 200 konja.
Kia je konačno objavila i drugu sliku novog modela Pro-ceed, koji u stvari predstavlja trovratnu verziju aktuelnog Ceeda. Posle one slike od pre dve nedelje, koja je pokazivala samo prednji deo, nova fotografija konačno prikazuje i definitivni izgled zadnjeg kraja ovog modela, koji će zvanično biti predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu (od 11. do 23. septembra). Proizvodnja počinje u novembru, u novoj Kijinoj fabrici u Slovačkoj, dok će se na tržištu naći početkom 2008. godine. Pro-ceed je posle hatchbacka sa petora vrata i karavana, već treća karoserijska verzija ovog Kijinog modela C segmenta (u njemu se nalaze VW Golf, Renault Megane, Citroen C4, Audi A3, Opel Astra, Peugeot 308, Seat Leon, Fiat Bravo, Toyota Auris i drugi). Iako zadnji deo prilično podseća na Audi A3 (ipak je Kijin glavni dizajner Peter Schreyer nekada radio za Audi), dovoljno je dinamičan i dopadljiv da privuće nove kupce koji do sada nisu razmišljali o modelima ovog korejskog proizvođača. Pro-ceed će najverovatnije pokretati benzinski motori od 1,4 i 1,6 litra kao i 1,6 litarski dizelaš. Inače, Pro-ceed se bazira na konceptu pro_ceed sa prošlogodišnjeg salona u Parizu (od koga se skoro i ne razlikuje), a u odnosu na brata sa petora vrata, Pro-ceed se, osim po paru vrata manje i dimenzijama (duži, niži i lakši od Ceeda sa 5 vrata), razlikuje i po izmenjenom prednjem braniku sa većim otvorom za vazduh i atraktivnom "rezu" na donjem delu boka automobila. Za izgled se inače pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa već pomenutim Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu).
Novi Audijev coupe A5, koji je uspešno lansiran na tržište sredinom juna meseca, od sada je dostupan sa dva nova motora. To su 2,7 litarski TDI dizelaš i 3,2 litarski FSI benzinac; oba sa 6 cilindara, direktnim ubrizgavanjem i multitronic transmisijom. Agregat 2,7 TDI razvija maksimalnih 140kW/190KS i 400Nm obrtnog momenta, koji je na raspolaganju između 1400 i 3250 obrt./min. Ovaj common-rail dizelaš omogućava Audiju A5 ubrzanje do 100 km/h za samo 7,6 sekundi i maksimalnih 232 km/h, uz prosečnu potrošnju od samo 6,7 litara goriva na 100 km (fabrički podatak). S druge strane, 3,2 litarski V6 FSI benzinac raspolaže sa 195kW/265KS i 330Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 6,6 sekundi uz prosečnu potrošnju od 8,7 litara. Cene za ove nove verzije Audija A5 se kreću od 40.850 evra (za A5 2,7 TDI) do 44.000 evra za A5 3,2 FSI. Cene naravno važe na zapadu Evrope.
Evo i prvih slika novog Fiatovog lakog komercijalnog vozila za koje se još ne zna kako će se zvanično zvati (navodno su u opticaju imena Minicargo i Panorama pa i Fiorino), a proizvodiće ga Tofas, Fiatov turski partner. Auto je razvijen u saradnji sa Peugeotom i Citroenom (logičan nastavak višedecenijske saradnje grupacije PSA i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila), koji će svojim verzijama ovog vozila zameniti postojeće modele Partner i Berlingo. Peugeot Partner i njegov klon Citroen Berlingo su se inače pojavili još 1996. godine tako da je već odavno vreme za njihovu zamenu, mada su oba Francuza obnovljena 2002. Novi Fiat Minicargo/Panorama je dugačak oko četiri metra a nudiće se i u komercijalnoj i putničkoj varijanti. Svojom visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima (neke verzije imaće ih sa obe a neke samo sa suvozačeve strane) i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Fiatov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama tako i na mlađe kupce, kojima treba vozilo za sportske aktivnosti. Paleta motora obuhvataće pogonske agregate već poznate iz Pande i Grande Punta, dakle od malih benzinaca do Multijet dizelaša (konkretniji podaci u trenutku pisanja ovog teksta nisu poznati jer su se na internetu pojavile samo ove slike dok se Fiatovo zvanično press saopštenje tek očekuje). Kako sada stvari stoje, Minicargo/Panorama će svetsku premijeru imati već na salonu u Frankfurtu (11.–23. septembar), proizvodnja počinje u novembru ove, a prodaja početkom naredne godine.
Ponuda Alfe 147 je za modelsku godinu 2008. obogaćena sa nekoliko specijalnih izdanja. To su Sportiva, Blackline i Collezione. Sportiva kao standardnu opremu ima 17-inčne alu felne, sportsko vešanje, kožni volan i sportskiji body kit sa integrisanim svetlima za maglu u prednjem braniku. Druga nova verzija je Blackline (prva slika), koja raspolaže sa većim, 18-inčnim alu točkovima, aluminijumskim retrovizorima, krovom u crnoj boji i zadnjim spojlerom. I na kraju Alfa 147 Collezione (druga slika), koja je opremljena sa kožnom unutrašnjošću (u ponudi su tri boje kože) i 17-inčnim felnama. Sve pomenute Alfe 147 imaju i ABS+EBD, automatsku klimu, multifunkcionalni volan... U ponudi su dva benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105KS do 110kW/150KS. Cene ovih limitiranih 147-ica se kreću od 18.970 evra (Collezione) pa do 19.450 evra za verziju Blackline.
Iako novi Peugeot 308 tek što nije krenuo u tržišni pohod, njegov prethodnik, model 307, je i dalje živ. Čak štaviše, Peugeot će od septembra ove godine (prvo u Francuskoj, Švedskoj i Holandiji) ponuditi i njegovu BioFlex verziju, koja kao pogonsko gorivo koristi E85 etanol (mešavina 85 % etanola i 15 % benzina). 307-icu BioFlex u SW (karavan) varijanti pokreće 1,6 litarski motor (1587 ccm), koji ima 2KS (112 umesto 110) i 6Nm (153 umesto 147Nm) više u odnosu na isti motor pokretan benzinom. Osim toga, i maksimalna brzina je veća (184 umesto 182 km/h) dok je emisija CO2 smanjena sa 178 na 169 g/km.
Švedski Saab će od ove jeseni kupcima u Americi ponuditi snažniju, tzv. Aero varijantu svog jedinog SUV modela 9-7X (nastao inače na platformi Chevrolet Trailblazera), koju će pokretati GM-ov 6,0 litarski LS2 V8 motor sa 295kW/390KS pri 6000 obrt./min. i 542Nm obrtnog momenta pri 4000 obrt./min. Zahvaljujući ovom agragatu, Saab 9-7X Aero do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za manje od šest sekundi. Osim većeg i jačeg motora, 9-7X Aero se od braće razlikuje i po nižoj karoseriji, većim prednjim kočionim diskovima, 20-inčnim alu točkovima sa gumama P255/50R20, poboljšanim upravljanjem, jedinstvenom Carbon Flash metalik bojom i luksuznijom unutrašnjošću. U standardnoj opremi se još nalaze ABS, AWD pogon na sva četiri točka (sa Torsen centralnim diferencijalom) kao i StabiliTrak, odnosno elektronska kontrola stabilnosti. Saab 9-7X Aero će biti proizveden u limitiranom broju primeraka a koštaće 45.690 dolara ili 33.350 evra. E sad, druga je priča zašto kod nas osnovni Saab 9-7X 4,2 L6 sa 291KS i opremom Linear košta 58.900 evra ili čak 80.693 dolara !! S druge strane, i Amerikanci mogu da uštede oko 10.000 dolara ako umesto ovog Saaba 9-7X Aero kupe njegovog brata Chevrolet Trailblazera SS sa istim motorom. Inače, Saab 9-7X se u SAD-u i Kanadi prodaje od 2005. godine i za to vreme je prodato oko 12.000 primeraka.
Evo još jednog primera globalizacije u auto industriji. Američki GM (vlasnik i Chevroleta i Opela) u Brazilu aktuelnu Opel Astru H prodaje kao Chevrolet Vectru jer se prethodna Opel Astra G (model koji će sklapati i naša Zastava) u toj zemlji i dalje proizvodi i prodaje kao Chevrolet Astra. Do sada se Chevrolet Vectra u Brazilu nudila samo kao klasična limuzina sa četiri vrata, a prošle nedelje je zvanično predstavljena i hatchback verzija sa petora vrata i oznakom GT. Dizajnerske razlike u odnosu na Opel Astru H se svode samo na drugačiju masku hladnjaka i oznake proizvođača. Veće se razlike kriju pod poklopcem motora. Naime, Chevrolet Vectra GT ima GM-ov 2,0 litarski FlexFuel motor, koji kao pogonsko gorivo koristi ili E100 etanol ili benzin ili bilo koju kombinaciju ovih goriva. Da bi bar malo opravdao oznaku GT, GM je ovu Vectru opremio atraktivnijim točkovima i skromnim aerodinamičkim paketom. Prodaja ovog modela u Brazilu počinje u septembru.