home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Mazda je u Japanu lansirala novu specijalnu ediciju svog uspešnog roadstera MX-5 (negde poznat kao Miata), nazvanu Prestige Edition. MX-5 Prestige Edition, koji se bazira na modelu MX-5 RHT (sa el. sklopivim tvrdim krovom), biće na raspolaganju samo na domaćem, japanskom tržištu, a nudiće se sa manuelnim 6-stepenim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Poenta ove edicije, kao i bezbroj ostalih pre nje, ogleda se pre svega u bogatijoj opremi, koja u ovom slučaju podrazumeva grejana crna kožna sedišta (prošivenih sivim koncem), podešavanje visine vozačevog sedišta za 30 mm, 17-inčne aluminijumske točkove firme BBS, Mazdin DSC sistem (elektronska kontrola stabilnosti) i nova svetla za maglu, dok se kao opcija nude i bočni vazdušni jastuci. Kupci Mazde MX-5 Prestige Edition (pokreće je benzinac zapremine 2,0 litra) imaju na raspolaganju sedam boja za karoseriju, a cene se kreću ovako : za verziju sa manuelnim menjačem treba izdvojiti 2.950.000 jena (18.050 evra), a varijanta sa automatskom transmisijom košta 3.050.000 jena ili 18.650 evra.

 

S druge strane, Mazda u Velikoj Britaniji za sportski model RX-8 nudi novi paket prosto nazvan Sport Pack, koji sadrži Eibach spušteno sportsko ogibljenje, srebrne desetokrake aluminijumske točkove od 18 inča, nove aerodinamičke bočne suknjice u boji karoserije, srebrni poklopac rezervoara za gorivo i RX-8 dekorativne trake na bokovima automobila. Sport Pack je vredan preko 1700 funti ali ga Mazda kupcima u Velikoj Britaniji naplaćuje samo 350 funti (502 evra).





Konačno, posle meseci i meseci čekanja, novi Mitsubishi Lancer Evolution X je od danas moguće naručiti kod Mitsubishijevih dilera u Japanu, dok će Evropljani, Amerikanci i ostatak sveta ovaj model moći kupiti tek sredinom naredne godine (prvo zvanično pojavljivanje u javnosti će inače biti na salonu automobila u Sidneju 11. oktobra). Novi Lancer Evolution X (ili kraće EVO X) se u Japanu za sada nudi u dve verzije : kao GSR i RS, pri čemu RS predstavlja olakšanu varijantu ovog modela. RS varijanta isključivo dolazi uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok će GSR od kraja novembra ove godine Japanci moći dobiti i sa novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (u ovom trenutku se i GSR verzija oprema samo pomenutim manuelnim menjačem sa 5 brzina). Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U standardnoj opremi se nalaze Recaro sedišta, kožni volan, multifunkcionalni displej, frontalni vazdušni jastuci (bočni i vazdušne zavese su opcija), vazdušni jastuk za kolena vozača, AFS prednja svetla, koja se okreću u smeru vožnje, dok se uz doplatu nudi i tzv. Premuim Package, koji podrazumeva 18-inčne BBS aluminijumske točkove i kožnu unutrašnjost. Novi EVO X raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. I GSR i RS verzije pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 206kW/280KS (evropska i američka verzija imaće 295KS) pri 6500 o/min. i 422Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom (za 12 kg), boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova, duže međuosovinsko rastojanje (sada 2649 mm), niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine. Dužina novog EVO X iznosi 4496 mm, širina 1811 mm, a visina 1481 mm. Cene u Japanu izgledaju ovako : GSR sa menuelnim 5-stepenim menjačem košta 3.495.450 jena (21.425 evra ili 30.473 američkih dolara), budući GSR sa Twin Clutch SST 6-stepenom transmisijom ima cenu od 3.750.600 jena (22.990 evra ili 32.697 dolara), a RS (na trećoj slici) košta 2.997.750 jena (18.375 evra ili 26.134 dolara).



Brilliance je upravo počeo sa prodajom svog modela BC3 coupe na domaćem, kineskom tržištu, i to po ceni od 15.000 do 21.400 američkih dolara (10.600 do 15.100 evra). Ovaj sportski 2+2 kupe, dužine 4,48 metara, pokreće četvoroclindrični 1,8 litarski turbo benzinac, koji razvija 125kW/170KS i 235Nm obrtnog momenta, a uparen je sa 5-stepenim manuelnim ili 4-stepenim automatskim menjačem. Maksimalna brzina koju postiže je 210 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h po tvrdnji fabrike traje 9,7 sekundi. Brillaince BC3 coupe smo u Evropi po prvi put mogli da vidimo još na ovogdišnjem salonu automobila u Ženevi. Naravno, Kinezi nisu došli u Evropu samo da izlažu ovaj model, već i da ga prodaju, pa je njegovo lansiranje na Starom kontinentu planirano za sledeću godinu (još se nažalost ne zna cena), a moguća je i komercijalizacija u Americi. Sem BC3 coupea, evropska ponuda ove kineske kompanije će naredne godine biti bogatija i za kompaktni model BS2, za koga je u Nemačkoj najavljena osnovna cena od 12.900 evra.

 



Video : Tesla Roadster

30 Sep 2007 - 01:30 Noviteti Link

 



Danas su se konačno pojavile prve zvanične fotografije i detalji BMW-ovog modela serije 1 u Cabrio verziji koja, bar prema ovim prvim slikama, predstavlja dizajnerski možda i najuspešniju varijantu ovog najmanjeg modela u ponudi bavarske marke. Da li će tako misliti i kupci, videćemo već početkom 2008. godine kada krene u prodaju. Kao što se i pretpostavljalo, kabriolet varijanta serije 1 ipak ima konvencionalni platneni umesto metalnog sklopivog krova, kakav je ugrađen na BMW seriju 3 CC (Coupe-Cabrio). Razlog je finansijske prirode (jeftiniji za proizvodnju), kao i to da platneni krov zauzima manje mesta od metalnog (prtljažnik je zapremine 240 litara). Pomenuti platneni krov se inače podiže/spušta za 22 sekunde, a tu operaciju je moguće izvoditi do brzine 40 km/h. Auto ima mesta za četiri osobe, dužina iznosi kao i kod serije 1 Coupe, dakle 4,36 metra, širina je 1,75 metra, dok je visina 1,41 metar. BMW serija 1 Cabrio će se nuditi u četiri benzinske verzije, odnosno kao 118i (ima 143KS), 120i (170KS), 125i (218KS) i 135i sa 306KS, dok je za ljubitelje dizelaša rezervisan  model 120d Cabrio sa 177KS. Naravno, i ovaj BMW ima pogon na zadnjoj osovini. BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, zatim drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja kod 135i, kao i Start&Go funkciju) brinuće se za smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Za bezbednost su, između ostalog, zaduženi i elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). A kako novi Cabrio izgleda u vožnji, pogledajte na videu.

 

 



Fiat je prošle nedelje sa modelom Abarth Grande Punto i zvanično najavio veliki povratak već odavno legendarnog brenda Abarth. Međutim za one sportske entuzijaste kojima taj Abarth Grande Punto sa 114kW/155KS i 206Nm nije dovoljno snažan, Fiat je pripremio i njegovu SS (Super Sport) verziju, koja iz 1,4 litarskog turbo motora izvlači 132kW/180KS i 272Nm obrtnog momenta. Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 6-stepenom menjača, dok mu maksimalna brzina iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi (običan Abarth Grande Punto može do 208 km/h, uz ubrzanje do stotke od 8,2 sekunde). Tako se Abarth Grande Punto SS ravnopravno pridružio probranom društvu malih sportista, u kome se već nalaze Opel Corsa OPC (192KS), Renault Clio RS197 (197KS), Mini Cooper S (175KS) i Peugeot 207RC (takođe sa 175KS). Najavu Abarth Grande Punta SS smo inače mogli da vidimo još na nedavnom salonu automobila u Frankfurtu kroz studiju Grande Punto Abarth SS Concept, a sada su pred nama konačno i prve slike serijskog modela. Sem pojačanog motora, Abarth Grande Punto SS (ili na italijanskom esse-esse) karakteriše i spušteno ogibljenje (za 30 mm u odnosu na standardni Grande Punto), direktnije upravljanje, snažnije kočnice, novi izduvni sistem i bolje vozne osobine. Naravno, Abarth Grande Punto SS se i vizuelno razlikuje od sabraće, i to po novoj saćastoj maski hladnjaka, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima (dodatno oivičenim crnom bojom), širem tragu točkova, moćnijim pragovima, duplom završetku izduvnog sistema, kao i već pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni 18-inčni alu točkovi, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj maski, samo je tačka na i. Ni kabina mnogo ne zaostaje, pa je tako Abarth Grande Punto SS, između ostalog, dobio sportska sedišta, kožni volan i ručicu menjača (prošiveni crvenim koncem), kao i par dekorativnih detalja. Abarth Grande Punto SS biće na raspolaganju kupcima u prvoj polovini naredne godine.




Nekadašnji britanski MG ZT je i zvanično startovao u Kini, ali sada pod novim imenom MG 7 Series (ili prosto MG 7), što je posledica promene vlasništva nad ovom markom, koja je sada u kineskim rukama. Naime, Nanjing MG (koji ima prava na proizvodnju ovog modela) je kineskim kupcima upravo ponudio tri različite verzije modela MG 7 (prva slika) sa 1,8 litarskim turbo motorom od 118kW/160KS i 215Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2100 i 4000 o/min.), kao i prestižniji MG 7 L sa 2,5 litarskim V6 agregatom od 130kW/177KS i 240Nm (na drugoj slici). Ono L u imenu ove jače verzije ne označava samo snažniji motor, već pre svega za 200 mm veću dužinu ovog automobila u odnosu na standardni MG 7. Inače, cene za MG 7 će se na kineskom tržištu kretati od 25.500 do 45.700 američkih dolara (18.000 do 32.400 evra), dok cene za ostala tržišta kao i datum početka izvoza tek treba da budu objavljeni.




Chevrolet Tahoe Hybrid

28 Sep 2007 - 00:25 Noviteti Link

Konačno su poznati podaci o potrošnji dva nova hibridna SUV modela iz General Motorsa, o čijoj ekonomičnosti se poslednjih meseci više puta samo nagađalo. Chevrolet Tahoe Hybrid (kao i njegov brat blizanac GMC Yukon Hybrid) sa 2WD pogonom u gradu troši 11,2 litara goriva na 100 km, a na otvorenom putu 10,7 litara. Verzija sa 4WD pogonom i u gradu i na otvorenom putu troši isto, tačnije 11,8 litara. Za poređenje, standardni Chevrolet Tahoe 2WD sa 5,3 litarskim V8 motorom u gradu "guta" 16,8 litara. Inače, Tahoe Hybrid pokreće 6,0 litarski V8 agregat u kombinaciji sa elektromotorom, čija kombinovana snaga iznosi 244kW/332KS i 498Nm obrtnog momenta. Cena za Tahoe Hybrid startuje od 40.000 dolara.



MG TF LE500

28 Sep 2007 - 00:23 Noviteti Link

Obnovljeni MG TF, koji se od nedavno ponovo proizvodi u dobro poznatoj fabrici Longbridge u Birmingemu (ali sada sa novim kineskim vlasnikom), krajem godine će se pojaviti u limitiranoj seriji LE500 (LE - Launch Edition) sa brojnim kozmentičkim promenama (modifikovani stajling eksterijera i interijera). Kao što mu i ime kaže, MG TF LE500 će kupcima u Velikoj Britaniji biti ponuđen u samo 500 primeraka, a svaki će naravno imati pločicu sa serijskim brojem i bogatu standardnu opremu koja, između ostalog, uključuje kožna sedišta, klima uređaj, ABS i EBD elektronske sisteme, hardtop krov u boji karoserije, 16-inčne aluminijumske točkove, kočiona klješta u crvenoj boji, radio CD plejer, klavirski lak u unutrašnjosti, posebne LE500 oznake, a tu je i garancija u trajanju od tri godine. Motor je 1,8 litarski i razvija snagu od 98kW/133KS. 



Volkswagen Fox Fresh

27 Sep 2007 - 00:44 Noviteti Link

Volkswagen je u prodaju pustio novu Fresh verziju svog najmanjeg modela Fox (dugačak 3,82 metra), koja u Nemačkoj ima cenu od 10.575 evra. Fox Fresh se kupcima nudi sa dva benzinska (1,2L sa 40kW/55KS i 1,4 sa 55kW/75KS) i jednim dizel motorom (1,4 litarski TDI os 51kW/70KS). Spoljašnjost karakterišu branici u boji karoserije i gume dimenzija 185 /60R14 (samo kod benzinaca), dok je unutrašnjost dobila nove "Fresh" presvlake u kombinaciji sive i plave boje, Easy Entry System (sistem za olakšano obaranje prednjeg sedišta sa memory funkcijom), servo volan podesiv po visini i dubini, RCD200 radio sa MP3 plejerom, a tu je i praktična zadnja klupa, koja može da se pomera napred/nazad i koja je simetrično podeljena.  



Toyota Mark X ZiO

26 Sep 2007 - 22:30 Noviteti Link

Toyota je danas u Japanu predstavila novi crossover model nazvan Mark X ZiO (na bazi već postojeće limuzine Mark X), koji u zanimljivo dizajniranom pakovanju (oslanja se na dve godine stari Toyotin koncept FSC) putnicima nudi prostran i funkcionalan interijer sa tri reda sedišta i smeštaj za šest ili sedam osoba, dok se za komfornu vožnju brine potpuno novo vešanje. Mark X ZiO je dugačak 4695 mm, širok 1785 mm, visok od 1550 do 1565 mm (zavisno od verzije), dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2780 mm. Pokreću ga dva benzinska motora; slabiji 2,4 litarski VVT-i sa 4 cilindra i 16 ventila, snage 120kW/163KS pri 6000 o/min. i 222Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., i snažniji 3,5 litarski V6 Dual VVT-i sa 24 ventila, snage 206kW/280KS pri 6200 o/min. i 344Nm pri 4700 o/min. Kupcima su na raspolaganju verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili 4WD integralni pogon, s tim što je model sa pogonom napred moguće dobiti u paru ili sa CVT transmisijom ili 6-stepenim automatskim menjačem, dok je 4WD varijanta u ponudi samo sa CVT transmisijom. Od pogona zavisi i težina automobila, koja varira od 1570 do 1660 kg. Za bezbednost se pored neizbežnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, ABS-a, EBD-a, BAS-a, brine i Toyotin VSC elektronski sistem kontrole stabilnosti, kao i Pre-crash Safety System sa radarom. Od ostale opreme treba izdvojiti inteligentni Parking Assist system, HDD navigacioni sistem i Smart Entry & Start System (u stvari ključ, koji nije potrebno vaditi iz džepa da bi se otključala/zaključala vrata, a tu je i dugme za startovanje motora). Kako stvari sada stoje, ovaj model nećemo videti u Evropi, dok u Japanu Toyota planira da proda 4000 primeraka mesečno.

 



Na salonu automobila u Frankfurtu Ferrari je izložio dugoočekivanu olakšanu verziju modela F430 nazvanu 430 Scuderia, koja predstavlja drumsku varijantu trkačkog modela F430 Challenge. Poenta cele priče oko 430 Scuderie jeste veća snaga (510 naspram 490 konja) i težina manja za 100 kg (sada na "suvo" 1250 kg) u odnosu na standardni F430. Zbog veće snage 4,3 litarskog V8 motora i manje mase (odnos 2,45 kg po 1 KS), performanse su poboljšanje, pa 430 Scuderia postiže 319 km/h i ubrzanje do stotke za 3,6 sekundi (običan F430 postiže 315 km/h i ubrzava do 100 km/h za 4 sekunde). A to što 430 Scuderia emituje 360 grama CO2 po kilometru, kupce ovakvih automobila ni malo ne tangira... Spolja su standardni otvori za vazduh u prednjem braniku zamenjeni većim i agresivnijim, koji se daleko bolje uklapaju sa linijama automobila. Novi su i zadnji branik, difuzor, novi izduvni sistem sa samo dve izduvne cevi (umesto standardnih četiri) kao i retrovizori od karbon fibera. I u unutrašnjosti se primećuje velika upotreba karbon fibera (sedišta, volan). Dve uzdužne dekorativne trake, koje se protežu celim automobilom su samo tačka na i. Snaga se na zadnje točkove (od 19 inča i u zlatnoj boji) prenosi preko unapređenog 6-stepenog F1 menjača (nazvanog Superfast), koji brzine menja za samo 60 milisekundi. Osim toga, F430 Scuderia je dobio i novi traction control, koji po prvi put kombinuje E-Diff elektronski diferencijal i F1-Trac traction i stability control u jedinstveni integrisani sistem.

Video 1 : Ferrarijev promotivni spot

Video 2 : test britanskog CarMagazina 




Citroen C2 1,6HDi VTS

26 Sep 2007 - 00:22 Noviteti Link


Citroen je najavio novu verziju svog modela C2 VTS, i to sa 1,6 litarskim HDi dizel agregatom, što je prvi put da pod haubom sportskog C2 VTS modela kuca dizelsko srce. Motor razvija 81kW/110KS i 260Nm obrtnog momenta (pri samo 2000 o/min.), a sa njim C2 1,6HDi VTS postiže maksimalnih 193 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h traje 9,4 sekunde. Snaga se preko 5-stepenog manuelnog menjača prenosi na prednje točkove. Uz sportski imidž i skromnu potrošnju, ovaj C2 se odlikuje i malom emisijom CO2, koja iznosi 119 g/km. Od standardne opreme treba pomenuti klima uređaj, alarm, četiri vazdušna jastuka, ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i 16-inčne "Cheetah" aluminijumske felne. Novi C2 1,6HDi VTS u Velikoj Britaniji tokom septembra sa promotivnim popustom treba platiti 10.995 funti, dok redovna cena iznosi 13.400 funti. 



Renault V6 dCi concept

26 Sep 2007 - 00:20 Noviteti Link

Renault je na upravo završenom salonu automobila u Frankfurtu publici prikazao i koncept novog 3,0 litarskog V6 dCi turbo-dizel motora, razvijenog u saradnji sa Nissanom. Motor je namenjen većim i ekskluzivnijim modelima Renault-Nissan alijanse, štu u Renaultovom slučaju znači modelima Vel Satis i Espace, a dobiće ga i nova Laguna. Novi dCi agregat će biti ponuđen u dve verzije, slabijoj sa 170kW/231KS i jačoj sa 195kW/265KS. Slabija varijanta raspolaže sa maksimalnim obrtnim momentom od 450Nm, a snažiji sa 550Nm (u rasponu od 1750 do 3500 o/min.), a zanimljivo je da crveno polje počinje tek na 5200 o/min. Ovaj agregat se inače bazira na već proverenom 2,0 dCi agregatu, sa kojim čak deli i 25 % svih delova, a odlikuju ga kompaktne dimenzije i DPF filter čestica čađi.



Odgovor Subaru Imprezi WRX STi stiže u vidu novog i nestrpljivo očekivanog Mitsubishija EVO X, koji će svetsku premijeru (kao i pomenuta Impreza WRX STi uostalom) imati na predstojećem salonu automobila u Tokiju (traje od 27.10. do 11.11.) U Japanu će se EVO X prodavati u dve varijante; kao GSR (bazna verzija) i MR, a obe će raspolagati sa 2,0 litarskim 4-cilindričnim MIVEC4 turbo motorom od 220kW/295KS i 407Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi tačno 5 sekundi. Osnovni GSR bi trebao da košta oko 30.000 američkih dolara, dok će MR (ima novi SST sekvencijalni menjač sa duplim kvačilom) imati cenu od blizu 40.000 dolara. Kao što vidi na ovim zvaničnim slikama (konačno je dostupna i oficijelna slika unutrašnjosti), serijska verzija desete evolucije ovog modela se ne razlikuje od prototipova Concept X i Prototype X, predstavljenih na salonima u Tokiju 2005. i u Detroitu 2007. godine. Dakle, ovde nema iznenađenja, dizajn je agresivan i nagoveštava šta se krije ispod limenog oklopa (naročito se ističe namrgođen prednji kraj, otvori za vazduh na haubi motora i prednjim blatobranima, kao i veliko zadnje krilo). U Japanu će se ovaj sportski sedan i dalje zvati Lancer Evolution X, za razliku od  običnog porodičnog Lancera, koji se u toj zemlji plasira kao Galant Fortis. Novi EVO X raspolaže Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. Nov je i već pomenuti automatizovani manuelni menjač sa 6-stepeni (Sport Shift Transmission) i duplim kvačilom, koji po fabričkim tvrdnjama nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač.