
Porsche je kupcima, koji uvek traže nešto više, ponudio tzv. Powerkit, odnosno fabrički tjuning paket za povećanje snage motora modela 911 Carerra S. Redni šestocilindraš u ovom modelu umesto standardnih 257kW/350KS, sada raspolaže sa 276kW/376KS, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,6 sekunde, a sprint do 200 km/h traje 14,9 sekundi. Naravno, veća je i maksimalna brzina, koja sada iznosi tačno 300 km/h. Porscheov Powerkit podrazumeva i novi sportski izduvni sistem, koji je osim za povećanje snage motora, zaslužan i za još "življi" zvuk ove "Jedanaestice".
Francuski proizvođač je proteklog vikenda na trkačkoj stazi Magny-Cours (prilikom održavanja "World Series" takmičenja) lansirao novu "World Series by Renault" verziju svog sportskog Clia RS, koji se odlikuje poboljšanim performansama i voznim osobinama. To je postignuto pre svega promenjenim prenosnim odnosima u petom i šestom stepenu manuelnog TL4 menjača, kao i smanjenom težinom (iz standardne opreme su izbačeni klima uređaj, el. retrovizori i keycard sistem). Clio Renault Sport "World Series by Renault" pokreće 2,0 litarski motor sa 145kW/200KS pri 7250 o/min. i 215Nm obrtnog momenta pri 5550 o/min., što znači da specifična snaga iznosi 100KS i 108Nm po litri zapremine motora. Od 0 do 100 km/h ovaj Clio stiže za 6,9 sekundi, četvrt milje (402 metra) prelazi za 15 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 223 km/h (standardni Clio RS može 215 km/h). Prosečna potrošnja je po fabričkim podacima 8,4 litra na 100 km. Clio Renault Sport "World Series by Renault" se isporučuje sa pet različitih boja (Glacier White, Dynamo Blue, Toro Red, Profond Black i Monaco Blue), već poznatim aerodinamičkim paketom (spojleri, pragovi, zadnji difuzor, prednji blatobrani sa otvorima za vazduh), 17-inčnim mat crnim točkovima sa Continental Sport Contact 3 gumama (dimenzija 215/45 R 17), kao i "World Series by Renault" dekorativnim elementima. Ostale opcije obuhvataju vazdušne zavese, klima uređaj, svetla za maglu napred, Recaro sedišta i tzv. Cup šasiju (kraće i tvrđe opruge). Za ovaj Clio u Francuskoj treba platiti 21.900 evra.

Zastupnik Porschea za Veliku Britaniju nudi novu, Sport Edition verziju Porsche Boxstera i Boxstera S, koji se odlikuju Porscheovim PASM elektronski kontrolisanim aktivnim vešanjem i SportDesign stajling paketom. Takođe, Boxster je umesto 5-stepenog manuelnog menjača dobio manuelnu transmisiju sa 6 stepeni prenosa, koja je inače standard za model Boxster S (taj Boxster S se nudi i sa opcionom Tiptronic S transmisijom). Poenta cele Sport Edition serije jeste pružiti još veće uživanje u vožnji, a u kombinaciji sa atraktivnijim vizuelnim nastupom, odnosno poboljšanom aerodinamikom i dinamičnijim look-om. Za privlačniji stajling eksterijera brine se modifikovani prednji branik sa krilcima, revidirani zadnji kraj sa difuzorom i podešavajuće zadnje krilo. Boxster Sport Edition pokreće 6-cilindrični, 2,7 litarski bokser motor sa 180kW/245KS i 273Nm obrtnog momenta (u rasponu od 4600 do 6000 o/min.), a Boxster S Sport Edition 3,4 litarski agregat sa 217kW/295KS i 340Nm. Cena za Boxster Sport Edition iznosi 36.450 funti, a za Boxster S Sport Edition 43.110 funti.

Lotus je objavio detalje o svojoj najnovijoj specijalnoj verziji modela Exige S, nazvanoj Club Racer, koja će biti proizvedena u limitiranom broju od samo 25 komada po ceni od 39.950 funti. Exige S Club Racer, sem Sky-blu plave boje i crnih trkačkih traka (podsećanje na Lotusovu trkačku eru šezdesetih godina prošlog veka), karakterišu i točkovi crne boje i veliko zadnje krilo, kao i crna koža u unutrašnjosti sa efektom karbon fibera. Kao i ranije, poenta modela Exige je uživanje u "fenomenalnim performansama i upravljivosti", za šta su zaslužni kako aerodinamički paket, tako i 1,8 litarski motor sa kompresorom i interkulerom, koji razvija 218KS prti 7800 o/min. i 215Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min (ali je 80 % momenta dostupno već pri 2000 o/min.).

Kako je većina prodatih SUV automobila u Evropi opremljena savremenim dizel agregatima, tako će i Mazda od sredine sledeće godine u Evropi proširiti paletu motora u svom atraktivnom SUV modelu CX-7 novim turbo-dizelašem, nastalim u kooperaciji Forda (vlasnika Mazde) i francuske PSA grupacije (Peugeot i Citroen). Radi se o 2,2 litarskom agregatu, koji se, između ostalog, već ugrađuje u SUV modele Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser. Motor razvija 115kW/156KS i 380Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min., a ima turbinu promenljive geometrije i filter čestica čađi. Dosad se inače ovaj Mazdin SUV (kod nas košta od 33.599 evra sa PDV-om pa na više) prodavao samo u verziji sa 4-cilindričnim 2,3 litarskim turbo benzincem od 190kW/258KS i 350Nm, uparen sa menuelnim 6-stepenim manuelnim menjačem.

Honda je pre nekoliko dana promovisala osveženu verziju svog velikog MPV modela Odyssey (ima tri reda sedišta i mesta za 7 ili 8 putnika zavisno od verzije), koji se odlikuje doteranim spoljašnjim izgledom i nešto ekonomičnijim benzinskim V6 motorom. Najuočljive vizuelne promene u odnosu na dosadašnji Odyssey predstavljaju novi dizajn maske hladnjaka, modifikovani prednji branik, kao i doterana zadnja svetla, dok je ostatak automobila ostao nepromenjen. Unutrašnjost je osvežena novim bojama, kvalitetnijim štofom za sedišta, novim odlagalištima za sitnice, kao i Bluetooth konekcijom, el. pomerivim sedištima i kamerom za vožnju unazad. Odyssey za 2008. pokreće 3,5 litarski SOHC i-VTEC V6 benzinski motor, koji razvija 177kW/241KS, a opremljen je VCM sistemom deaktivacije dva ili tri cilindra, čime se postiže veća ekonomičnost ovog agregata. U ponudi je i SOHC VTEC verzija ovog motora, koja raspolaže sa 179kW/244KS. Što se bezbednosti tiče, sve verzije novog Odysseya se opremaju Hondinim VSA sistemom elektronske kontrole stabilnosti, ABS-om, BAS-om, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, vazdušnim zavesama (za sva tri reda sedišta), a dodati su i aktivni nasloni za glavu. Od standardne opreme treba izdvojiti dvozonski automatski klima uređaj, cruise control, keyless entry sistem, el. stakla i daljinsku centralnu bravu, a od opcija satelitsku navigaciju i Hondin DVD sistem za zabavu sa 9-inčnim ekranom.

Fiat je tokom jučerašnjeg dana i zvanično ponovo lansirao već odavno legendarni brend Abarth, i to kroz serijsku varijantu modela Grande Punto Abarth, koji smo kao koncept mogli da vidimo još u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi. Sada je ovaj automobil spreman za tržište i već tokom septembra će se naći u prodaji u Italiji, dok će ostale zemlje automobile sa znakom škorpiona ponovo videti tokom 2008. godine. Kako napominju u Fiatu, modeli sa Abarthovim znakom su namenjeni sportskim entuzijastima, a Grande Punto Abarth je samo prvi u nizu (već na salonu u Tokiju u oktobru ove godine sledi i Fiat 500 Abarth). Fiat je takođe najavio da će do kraja 2008. godine lansirati još četiri nova modela sa Abarthovom značkom. Što se tiče Grande Punta Abarth, pokreće ga 4-cilindrični 1,4 litarski turbo motor, koji razvija 114kW/155KS i 206Nm obrtnog momenta (sa overboost funkcijom raste privremeno na 230Nm). Gledajući samo snagu na papiru, ovih 155 konja se na prvi pogled ne čini dovoljnim za ugrožavanje pozicije Renault Clia RS197 (ima 197KS), Minija Cooper S (175KS), Opel Corse OPC (192KS) ili Peugeota 207 RC sa 175KS. Dakle, u startu manjak od najmanje 20KS u odnosu na prvog rivala po snazi. Naravno, nije sve u snazi, pa su Fiatu za Grande Punto Abarth pripremili i doterano i spušteno ogibljenje (za 10 mm), aerodinamički kit, direktnije upravljanje i sl. Ovaj Punto do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde i postiže maksimalnih 208 km/h, a snaga se na prednje točkove prenosi preko 6-stepene manuelne transmisije. Grande Punto Abarth se vizuelno od sabraće razlikuje po novoj saćastoj masci hladnjaka, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima (dodatno oivičenim crnom bojom) i širem tragu točkova (za 6 mm), moćnijim pragovima, duplom završetku izduvnog sistema, kao i pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni 17-inčni alu točkovi, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj masci, samo je tačka na i. Ni kabina mnogo ne zaostaje, pa je tako Grande Punto Abarth, između ostalog, dobio sportska sedišta (uz doplatu kožna), kožni volan i ručicu menjača (prošiveni crvenim koncem), kao i par dekorativnih detalja. Tu nije kraj jer je Fiat na salonu u Frankfurtu upravo promovisao i snažniju verziju Grande Punta Abarth, nazvanu Grande Punto Abarth SS (Super Sport). I njega pokreće 1,4 litarski turbo benzinac, ali pojačan na 132kW/180KS i 272Nm obrtnog momenta (u paru sa manuelnim 6-stepenim manuelnim menjačem), što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 7,7 sekundi. Karakteriše ga još agresivniji aero body paket (novi branici sa većim otvorima za vazduh, drugačiji pragovi, prošireni blatobrani, veći točkovi i zadnji spojler, veći završeci izduvnog sistema, niže ogibljenje za dodatnih 20 mm u odnosu na standardni Grande Punto Abarth i pojačane kočnice). Grande Punto Abarth SS (ili na italijanskom esse-esse) u serijskoj verziji biće na raspolaganju kupcima već početkom naredne godine.

Evo konačno i prvih zvaničnih slika Hondinog novog modela Fit, koji se u Evropi prodaje pod imenom Jazz. Što se izgleda tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg Jazza, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (od juna 2001. godine prodato je preko 2 miliona Jazza u 115 zemalja sveta, a u Evropi 417.000). Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Jazz dobio drugačije oblikovana svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo drugačiji D stub. Naravno, budući Fit/Jazz je nešto veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim komforniji i prostraniji (ima više mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina umesto sadašnjih 3,84 iznosi 3,90 metra, širina 1695 mm (+ 20 mm), visina 1525 mm, dok je međuosovinsko rastojanje poraslo za 50 mm, tačnije na ukupno 2500 mm. I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument tabla je osavremenjena, a bolji je i kvalitet upotrebljenih materijala. I novi Fit/Jazz je naravno zadržao Hondin sistem veoma jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. Novi Fit/Jazz pokreću revidirani i-VTEC benzinski motori od 1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300 obrt./min. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 5-stepeni automatski menjač, kao i CVT transmisija. Zvanična svetska promocija će se održati na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11. 2007.), dok prodaja u Japanu počinje krajem oktobra ove godine, a u ostatku sveta u prvoj polovini 2008.

Gotovo neprimetno, Chryslerov 300C je ovih dana doživeo blagu restilizaciju, mada, ruku na srce, ovaj model je i dalje dovoljno atraktivan i privlačan da neke radikalne promene na eksterijeru i nisu bile preko potrebne. Kako bilo, 300C za 2008. godinu ćete najlakše prepoznati po promenjenoj grafici zadnjih svetala, malom spojleru integrisanom u poklopac prtljažnika i... i ni po čemu više ! Mada Chyrsler u press saopštenju navodi da je i prednji kraj prerpeo izmene, one su toliko male da su praktično zanemarljive. Uostalom, prosudite sami. Kao i eksterijer, i interijer je doživeo promene samo "u naznakama", odnosno najvidljivije modifikacije se odnose na blago korigovani izgled centralne konzole i novi navigacioni sistem. U osnovi, to je to, mada treba pomenuti i nove mekše materijale na mnogobrojnim unutrašnjim panelima, opcioni adaptivni cruise control, Chryslerov MyGIG sistem za zabavu i još par sitnica. Ponuda motora ostaje kao i do sada, tačnije tu su 3,5 litarski V6 benzinac sa 249KS, 5,7 L HEMI V8 sa 340KS, 6,1 litarski benzinac sa 431KS za sportski SRT-8 model, kao i 3,0 L CRD dizel sa 218KS.

Britanski maloserijski proizvođač Farbio Sports Cars je juče najavio dolazak na tržište njihovog potpuno novog sportskog modela Farbio GTS (sa centralno smeštenim motorom), koji je upravo krenuo u proizvodnju po ceni od 59.925 (bazna verzija sa 262KS) do 71.675 funti (varijanta sa Rotrex kompresorom i 384KS). Elegantno stilizovana karoserija ovog sportiste je izrađena od karbon fibera, a zahvaljujući težini od 1048, odnosno 1066 kg, odnos snaga/težina je zaista impresivan, pa tako bazni GTS ima odnos 250KS po toni, a snažniji GTS sa kompresorskim motorom 360KS po toni. Slabiji model inače do 100 km/h stiže za 4,8 sekundi, a snažniji za 3,9 sekundi. Uz odličnu aerodinamiku, Farbio GTS raspolaže i AP Racing kočnicama (diskovi od 350 mm napred, 328 mm pozadi), podešavajućim ogibljenjem, Eibach oprugama; što je sve zajedno zaslužno za uzbudljive i sigurne vozne karakteristike. Interijer automobila Farbio kratko opisuje kao prostran i ergonomski oblikovan, a deo standardne opreme, između ostalog, čine i satelitska navigacija, klima uređaj, Recaro sportska sedišta i moćan audio sistem. Očekivano, prtljažnik nije baš izdašan, ali i sa 220 litara korisne zapremine je dovoljno veliki za set golf palica. Farbio Sports Cars je objavio i podatak da lista čekanja na njihov novi model trenutno u Velikoj Britaniji iznosi 8 meseci.

Audi je u Velikoj Britaniji proširio ponudu svog modela A4 Cabrio novom, sportskom verzijom, nazvanom S-Line Special Edition. Nova varijanta se bazira na postojećem A4 Cabrioletu 2,0TFSI (147kW/200KS i 280Nm obrtnog momenta) sa S-Line stajling paketom eksterijera, koji uključuje blago doteranu masku hladnjaka, jedinstvene branike napred i pozadi, zadnji difuzor, kao i ekskluzivne sedmokrake 18-inčne aluminijumske točkove sa gumama 235/40 R 18 i spuštenim sportskim ogibljenjem. Unutrašnjost ovog A4 se odlikuje sportskim sedištima presvučenim Pearl Nappa kožom, S-Line sportskim upravljačem, aluminijumskim pedalama, Symphony audio sistemom, el. prednjim i zadnjim staklima, automatskom klimom, a u paketu su i parking senzori pozadi i xenon prednja svetla. U ponudi su manuelni menjač sa 6 stepeni prenosa, kao i opciona CVT Mulitronic transmisija. Sa manuelnim menjačem, ubrzanje do 100 km7h traje 8,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 235 km/h. Cena za A4 Cabriolet S-Line Special Edition u Velikoj Britaniji iznosi 29.990 funti, a isporuka prvih primeraka je zakazana za decembar ove godine.
Renault Clio GrandTour
Novi Clio karavan, odnosno GrandTour (negde kao Clio Sport Tourer ili prosto Estate) je Renaultov odgovor Peugeotu 207 SW kao i novoj Škodi Fabiji Combi, koja je poput Clia GrandTour svetlost dana takođe ugledala na salonu automobila u Frankfurtu (traje do 23. septembra). Clio karavan je za 216 mm duži od aktuelnih hatchback varijanti sa troja i petora vrata, tačnije dužina mu iznosi 420 cm (širina, visina i međuosovinsko rastojanje su ostali isti). Naravno, i zapremina prtljažnika je skočila, i to sa 290 na 439 litara (tolika je zapremina u osnovnoj konfiguraciji, dok sa oborenim zadnjim sedištima iznosi 1277 litara). Clio GrandTour pokretaće već poznati Renaultovi motori, tačnije četiri benzinca (dva 1,2 litarska sa 75 i 80KS, novi TCE turbo sa 100KS i 1,6 16V sa 110KS), kao i tri dizel agregata (1,5 dCi sa 70, 85 i 105KS). Inače, Clio u karavan verziji je Renault najavio još u martu ove godine studijom Clio Grand Tour Concept, koja je doduše imala samo troja vrata, a pod haubom se skrivao 2,0 litarski agregat sa 197KS iz Clia RS. Estetski posmatrano, Clio karavan ne donosi ništa revolucionarno; jednostavno, u Renaultu igraju na sigurno i ne žele da rizikuju sa avangardnim rešenjima, koja bi im se obila o glavu. Tako Clio GrandTour prati trend lifestyle malih karavana, koji više daju na izgled nego na praktičnost (dovoljno je primetiti položen C stub, koji više pristaje nekom hatchbacku nego pravom karavanu). Clio GrandTour će se proizvoditi u Renaultovoj fabrici u Turskoj, a na tržište stiže početkom 2008. godine.
Renault Kangoo II
Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao preko 2,2 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju, i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. Dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu, i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litara i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača.
Renault Sandero
Ovo je novi
niskobudžetni Renault Sandero, za sada namenjen kupcima u Južnoj Americi, ali
će se tokom 2008. godine naći i na određenim tržištima Starog kontinenta sa
amblemom rumunske Dacije, koja će ga i proizvoditi. Drugim rečima, Sandero je
Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim
dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i
koncept Koleos SUV). Za potrebe Južne Amerike (gde prodaja počinje već u
decembru ove godine), Sandero će proizvoditi Renaultova fabrika u Brazilu, koja
već sklapa standardni Logan sa značkom Renaulta i Nissana. Naravno, Sandero je
kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj
konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U
Brazilu će se Sandero opremati 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima
pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u
dve verzije : sa 70 i 86KS. Renault će inače za Sandero u Brazilu odobravati
garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara. Prema prvim
najavama, Evropljani će dobiti 1,6 16V benzinac sa 105KS i 1,5 dCi dizelaš sa
86KS.

Bar tako planiraju u kompaniji Hulme Supercars Ltd, čija centrala se nalazi na Novom Zelandu. Poenta cele priče jeste njihov ekstremni trkački superautomobil Hulme F1, koji će vlasniku pružiti najpribližniji mogući osećaj vožnje Formule 1; što znači da će nedavno predstavljeni Caparo T1 dobiti ozbiljnu konkurenciju. Hulmeov superautomobil (kompletna konstrukcija je od karbon fibera) pokreće centralno smešten 5,0 litarski V8 motor sa 404kW/550KS (poreklom iz BMW-a), dok se snaga na zadnje točkove prenosi preko 6-stepene manuelne transmisije. Ipak, u poređenju sa Caparom T1, Hulme F1 ima lošiji odnos težina/snaga, jer Caparo T1 je težak samo 550 kg i ima 575KS, dok je Hulme F1 duplo teži, tačnije masa mu iznosi 1175 kg. Hulme Supercars Ltd se nada da će sledeće godine početi sa proizvodnjom ovog automobila, i to u tiražu od samo 25 komada godišnje, a cena će biti 620.000 američkih dolara ili oko 450.000 evra. Inače, komapnija i auto nose ime po Dannyu Hulmu, koji je osvojio Can-Am šampionat pre skoro 40 godina.
Posle svih onih procurelih slika novog Toyotinog Land Cruisera, Toyota je danas i zvanično najavila globalnu promociju nove generacije ovog već odavno legendarnog terenca (biće poznat kao serija 200), koja će se održati 11. oktobra ove godine na salonu automobila u Sidneju (Australian International Motor Show). Novi Land Cruiser (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna (veoma liči na Lexus LX570 što naravno ne iznenađuje), donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina od 1865 do 1910 mm; zavisno od verzije), više mesta u kabini (tri reda sedišta i mesta za osam osoba), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala), poboljšanje upravljivosti i stabilnosti. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km) i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. (dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km). Amerikanci će inače dobiti 5,7 litarski V8 benzinac sa 381KS, koji je već poznat iz pomenutog Lexusa LX570. Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti Satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Prodaja novog Land Cruisera inače u Evropi počinje u decembru ove godine.

Na 62. salonu automobila u Frankfurtu (13.-23. septembar), japanski Subaru je sem obnovljene Tribece i novog modela Justy, evropskoj publici po prvi put prikazao i potpuno novu, već treću generaciju Impreze (prva se pojavila 1992. godine). Osim te "civilne" verzije, Subaru je kao šlag na torti na njenoj osnovi pripremio i prototip WRC Concept (prva slika), koji predstavlja najavu "budućih trendova u stilizovanju automobila za svetski rally šampionat". Impreza za WRC šampionat neće više biti limuzina kao do sada, već hatchback, ali su naravno karakteristična plava boja, zlatni točkovi, široki blatobrani i ogromno zadnje krilo i dalje tu. Takođe, WRC Concept se može posmatrati i kao najava budućih sportskih Impreza WRX i WRX STi, koje će imati 230 odnosno 280 konja, čime bi se Impreza direktno suprostavila novom Mitsubishiju EVO X sa 280 - 300 konja. Što se tiče obične Impreze, evropskim kupcima će se (bar u početku) nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), a kasnije će Subaru najverovatnije i Evropljanima ponuditi klasičnu limuzinsku varijantu (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. U japanskoj fabrici su očigledno odlučili da nova Impreza bude više "mainstream" automobil poput drugih modela u C segmentu (tzv. Golf klasa), a to obavezno znači naglasak na hatchback karoseriju sa petora vrata (stara Impreza se doduše takođe nudila i u verziji sa petora vrata, ali je to bila nekakva mešavima polu-karavana i hatchback modela). Kako će Evropljani prihvati ovakvu Imprezu, pokazaće vreme. Paleta agregata obuhvata benzince od 1,5 i 2,0 litra sa 79kW/107KS, odnosno 110kW/150KS, ali u oba slučaja u kombinaciji sa poznatim Subaruovim simetričnim integralnim pogonom (Symmetrical AWD). Slabiji model postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada i daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (Cw količnik je umesto 0,36 sada 0,34), boljim voznim osobinama kao i VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi. Prodaja nove Impreze u Evropi startuje u septembru (modeli sa 1,5 i 2,0 litra), verzija WRX sa 2,5 litarskim turbo motorom i 230KS biće u prodaji od novembra, a najjača WRX STi varijanta sa 280KS tek od jeseni 2008. godine. Tokom 2008. pojaviće se i verzija sa dizel motorom. Kod nas nova Impreza stiže odmah posle frankfurtskog salona automobila, kada će biti poznata i konkretna cena. Nezvanično se međutim pominje cifra od samo 15.000 evra za osnovni model ! Sadašnja Impreza se inače u Srbiji prodaje po ceni od 16.950 evra sa PDV-om, pa naviše.