
Nakon modela Splash, iz Suzukija stiže još jedan gradski mališan – novi Alto, odnosno serijska verzija koncept vozila A Star, koga su prvi mogli da vide posetioci ovogodišnjeg Salona automobila u Nju Delhiju (kasnije je bio izložen i na salonu u Ženevi).
Evropska publika će novi Alto moći da vidi na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu, od 4. do 19. oktobra (za novinare se otvara već 2.10.), dok će prodaja startovati tokom sledeće godine.
Naravno, izgled pomenute koncept verzije je delimično izmenjen prilikom konverzije u serijski model, pa auto sada deluje nešto klasičnije, mada i dalje dovoljno privlačno da ravnopravno konkuriše u A segmentu tržišta (Renault Twingo, Fiat 500, Kia Picanto, Hyundai i10, Chevrolet Spark, novi Ford Ka...).
Iako za sada nema zvaničnih detalja (biće poznati do salona u Parizu), za pogon će prema ranijim informacijama biti zadužen potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor, koji će zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km.

Pre nego što početkom naredne godine na tržište stignu njihove restilizovane verzije (o tome više OVDE), paleta aktuelnih Porschea Cayman S i Boxstera S će ovog septembra biti proširena novim specijalnim serijama, nazvanih Cayman S Sport i Boxster S Design Edition 2.
Ovo nije prvi put da nemačka fabrika kupcima nudi posebne i limitirane edicije ova dva svoja modela. Tako je prošle godine u rekordnom roku rasprodata serija od 777 komada Caymana S Design Edition 1, a isto se desilo i krajem te godine sa posebnim Boxsterom 60 RS Spyder.
Novi Porsche Boxster S Design Edition 2 karakterišu "Carrera White" bela boja karoserije sa dekorativnim trakama, aluminijumski točkovi od 19 inča bele boje, kožna unutrašnjost i nešto snažniji 3,4 litarski redni šestocilindrični motor (umesto 217kW/295KS u standardnom Boxsteru S, ova specijalna serija raspolaže sa 223kW/303KS).
U Porscheu planiraju da kupcima ponude samo 500 primeraka Boxstera S Design Edition 2 i to po ceni koja u Nemačkoj iznosi 65.539 evra.
S druge strane, u novom Caymanu S Sport će moći da uživa 700 budućih vlasnika, koji će za njega u Nemačkoj morati da izdvoje po 69.942 evra (9639 evra više od običnog Caymana S).
Za te pare se, pored pojačanog 3,4 litarskog motora (na 223kW/303KS), dobija i Porscheov Active Stability Management system, Bi-Xenon prednja svetla, sportska sedišta, Sports Chrono paket, zatim volan, ručica menjača i ručne kočnice presvučeni alkantarom, za 10 mm niže ogibljenje, širi trag točkova, kao i karoserija u narandžastoj ili zelenoj boji (inspiracija za to je Porsche 911 GT3 RS) i to u kombinaciji sa aluminijumskim 19-inčnim točkovima, retrovizorima i otvorima za vazduh u crnoj boji. Ipak, ako nekome ne odgovaraju narandžasta ili zelena boja, Porsche će ponuditi i ove boje: Black, Indian Red, Speed Yellow, Carrara White i Arctic Silver.

Smena na vrhu C segmenta: posle pet godina vladavine Golfa V, stiže njegov naslednik – Golf šeste generacije (prvi Golf je inače predstavljen 1974. godine, drugi 1983., treće izdanje je usledilo 1991., "četvorka" je stigla 1997., a Golf "petica" pre pet godina).
Volkswagen će Golf VI, kao jedan od najočekivanijih noviteta ove sezone (posebno na našem delu brdovitog Balkana gde se Golf II star 20 i više godina i dalje solidno kotira na pijaci polovnjaka), zvanično promovisati početkom oktobra na salonu automobila u Parizu, dok će se prvi primerci naći kod dilera već istog meseca (bar u Nemačkoj, a kod nas verovatno tek na proleće naredne godine). Osnovni model sa troja vrata i benzincem od 1,4 litra sa 80KS će u Nemačkoj koštati 16.500 evra, što je za samo 200 evra više nego do sada.
Poslednjih meseci su se na internetu pojavljivali zaista mnogobrojni špijunski snimci i razni crteži Golfa "šestice" (u tome je posebno prednjačio nemački AutoBild), a sudeći po ovim prvim zvaničnim fotografijama, pomenuti snimci i crteži i nisu bili daleko od konačnog proizvoda.
Naravno, Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i očekivalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model nemačke fabrike (do sada je plasirano preko 26 miliona primeraka svih generacija) i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju besteselera koju Golf ima. Podsećanja radi, Golf V je sa 208.800 plasiranih primeraka bio najprodavaniji automobil u Evropi za prvih pet meseci. Volkswagen je naime prodaju Golfa u tih 5 meseci povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5 % više nego u prvih pet meseci 2007.
Imajući sve to u vidu, zaista ne iznenađuje činjenica da je "šestica" spoljašnjim izgledom samo evolucija postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji se ne razlikuju mnogo u odnosu na aktuelnu "peticu"). Drugim rečima Golf ostaje Golf; pomalo konzervativan, ali zato prepoznatljiv već na prvi pogled i bez većih šansi da ga zamenite sa automobilom nekog drugog proizvođača. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto i iznosi 258 cm (za poređenje, aktuelna Opel Astra ima 262 cm, Renault Megane 263 cm, Ford Focus, Mazda3 i Volvo C30 po 264 cm, a Kia Ceed i Hyundai i30 265 cm).
Prostranija unutrašnjost kvalitetnom upotrebljenih materijala, izgledom i ergonomijom može da se poredi čak i sa većim VW Passatom, a pažnju privlači i spisak dodatne opreme koji može da obuhvata i DVD plejer, hard drive za MP3 fajlove, Keyless Entry, Intelligent Light System, Lane Assist (upozorava vozača na prelazak iz trake u traku, tempomat sa automatskim držanjem razdaljine, Park Assist druge generacije sa kamerom...
Kao i ranije, i novi Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata. U početku to će biti benzinci od 1.4 litra (snaga 59kW/80KS, 132Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h traje 13,9 sekundi, najveća brzina je 172 km/h, potrošnja 6,4 litra na 100 km), sledi 1.6 litarski (75kW/102KS, 148Nm, 188 km/h, ubrzanje 11,3 s, potrošnja 7,1 litar) i 1.4 TSI u dve verzije (slabiji ima 90kW/122KS i 200Nm, 200 km/h, do 100 km/h mu treba 9,5 sekundi, troši 6 litara, dok jača verzija ima 118kW/160KS, 240Nm, 220 km/h, ubrzanje do stotke traje 8 sekundi, potrošnja takođe 6 litara), a dizelaši su 2.0 TDI sa 81kW/110KS i 250Nm (194 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi, troši 4,5 litra dizela na 100 km) i 103kW/140KS i 320Nm (209 km/h, 9,3 sekunde do 100 km/h, potrošnja mu iznosi 4,9 litra). Ovde i fabrički podatak da, u zavisnosti od motora, novi Golfovi imaju smanjenu potrošnju i do 28%. Naravno, ovo je paleta samo na početku života "šestice", ali će se već sledeće godine pojaviti i novi 1,2 litarski četvorocilindrični TSI benzinci sa 85 i 105KS, 1,6 litarski TDI dizelaši od 90 i 105KS, 2.0 TDI sa 170KS, kao i Golf GTI sa 2,0 litarskim TFSI agregatom. Kasnije se očekuje i 1,2 litarski common-rail TDI dizel sa 75KS i 180Nm (ovaj Golf će trošiti samo 3,9 litra goriva na 100 km), 2.0 TDI bi-turbo dizel sa 204KS, kao i najjači 2.0 TFSI benzinac sa oko 280KS (zameniće sadašnji Golf R32).
U ponudi će i dalje biti Volkswagenov 4Motion pogon na sva četiri točka, ekonomičnije BlueMotion verzije, a kupcima će na raspolaganju biti i šestostepeni i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom.
Na startu komercijalizacije Golf će biti dostupan u verziji kombi-limuzine sa troja i petora vrata, početkom naredne godine sledi novi Golf Plus, sredinom te iste godine stiže i Golf Variant, sledeća Jetta će biti spremna početkom 2010., novi Touran i Golf Cabrio sredinom 2010., a nova Buba krajem 2010. godine.
Volkswagen inače planira da u 180 zemalja godišnje proda 750.000 Golfova VI i njegovih pomenutih podvarijanti, ali će VW prepreku u tom planu imati u zaista brojnoj konkurenciji : Opel Astra, Peugeot 308, Fiat Bravo, Ford Focus, Citroen C4, Toyota Auris, budući Renault Megane III, Alfa 149 i nova Mazda3 koja bi trebalo da ugleda svetlost dana krajem ove godine.
Francuski Peugeot je najavio da će na salonu automobila u Parizu ove jeseni promovisati model 308 u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 20 sekundi), koja će dopuniti paletu ovog automobila kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i 308 SW karavan, a potvrđena je i serijska proizvodnja prošlogodišnje Coupe studije 308 RC Z).
Poput svog prethodnika 307 CC, i 308 CC će imati četiri sedišta (bolje reći 2+2 koncepcija), ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtljažnikom. U odnosu na već poznate karoserijske varijante 308-ice, CC verzija je najviše promena (pored novog krova naravno) doživela na zadnjem kraju, gde se najviše ističu masivan branik, nova LED svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika (čija zapremina se u zavisnosti od toga da li je krov spušten ili podignut, kreće od 226 do 405 litra).
Što se tiče palete pogonskih agreagata, 308 CC će (bar u početku) pokretati samo 1.6 litarski THP benzinac sa 150KS i 2.0HDiF dizelaš od 140 konja (kasnije se očekuju u 1.6 litarski atmosferski VTi benzinac sa 120KS, zatim jači 1.6L turbo benzinac od 175 konja, a možda i manji 1.6 HDi od 110KS).
U standardnoj opremi se nalazi šest vazdušnih jastuka i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a tu je i novi Airwave sistem grejanja ugrađen u naslone za glavu u prednjim sedištima (slično Mercedesovom Airscarf sistemu).
Konačno, posle meseci i meseci špekulacija i raznih manje ili više uspešnih crteža, evo i prvih zvaničnih fotografija dugo očekivanog Bugattija Veyron u otvorenoj roadster varijanti (sa Webasto pokretnim krovom).
Auto je zvanično nazvan Veyron 16.4 Grand Sport a njegovo prvo pojavljivanje u javnosti je zakazano za 16. avgust na događaju Concours d'Elegance u Pebble Beachu (dan kasnije će prvi serijski primerak biti prodat na the Gooding & Company’s Pebble Beach aukciji).
Naravno, zbog skidanja krova Veyron je dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća, a vlasniku omogućilo da uživa u ovom monstrumu, koji kombinuje ultimativne performanse i zadovoljstvo vožnje automobila bez krova.
Veyron 16.4 Grand Sport pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta.
Cena? Skoro dva miliona evra...

Aktuelna, druga generacija Kijinog SUV modela Sportage je inače predstavljena 2004., pa ovaj redizajn uopšte ne dolazi kao veliko iznenađenje, tim pre što Kia obično "čeka" tri do četiri godine pre nego što obavi detaljno doterivanje nekog svog modela. Primer za to je i prošlogodišnji redizajn malog Picanta, koji je usledio tri godine posle prezentacije tog malog gradskog automobila.
I kao što je obnovljeni Picanto dobio novi izgled a la Kia Ceed (bar u nekim karakterističnim detaljima prednjeg kraja), tako je i doterani Sportage preuzeo neke elemente novog korporativnog dizajna, ustanovljenog upravo pojavom Ceeda. To se, pre svega, odnosi na novu prednju masku sa karakterističnim horizonatalnim lajsnama. Zajedno sa drugačijim branicima (u boji karoserije), novim prednjim svetlima (pozadi imaju samo promenjenu grafiku), kao i novim 16-inčnim točkovima, Sportage sada izgleda ozbiljnije i markantnije (spisak vizuelnih promena zaključuju veći izbor boja za karoseriju i unapređeni enterijer).
Paleta motora obuhvata 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac sa 141KS, veći 2,7 litarski V6 sa 175KS, kao i novi 2.0L CRDi turbo-dizelaš koji raspolaže sa 150 konja. I dalje će u ponudi biti verzije sa pogonom samo na prednje točkove (2WD) ili na sva četiri točka (4WD).

Nakon što je pre nekoliko dana pre vremena na internet procurela prva zvanična fotografija, iz Forda su sada konačno stigle i ostale slike potpuno nove, druge generacije njihovog gradskog modela Ka, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati početkom oktobra ove godine na salonu automobila u Parizu.
Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i mnogobrojne druge komponente sa novim Fiatom 500 (a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj), ali će izgled ova dva automobila naravno biti potpuno drugačiji (razlika će biti i na ogibljenju, koje je Ford za novi Ka detaljno preradio).
I drugu generaciju Forda Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje poznati Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona je dobila bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.
Ford ni ovom prilikom nije zvanično objavio koji će motori pokretati novi Ka (nešto ipak treba sačuvati za salon u Parizu), ali prema ranijim informacijama, radi se o Fiatovim agregatima, koji se već ugrađuju u pomenuti Fiat 500. To znači da će paletu sačinjavati benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm. Kasnije će ponuda možda biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom iz Fiata 500 Abarth i sa 135 konja (ST bi trebalo da zameni Ford Sportka). Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.
Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9530 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.250 evra.

Japanski Daihatsu je promovisao novu, "Kiri" limitiranu ediciju svog malog SUV modela Terios, koji će biti ponuđen britanskim kupcima u samo 250 primeraka. Terios Kiri se bazira na Teriosu 1.5 S i donosi posebnu metalik zelenu boju, krovne nosače, nove petokrake aluminijumskle točkove od 16 inča (gume su 215/65 R16), kožni volan, prednja svetla za maglu i specijalne Kiri oznake u standardnoj opremi. Cena za Terios Kiri u Velikoj Britaniji inače iznosi 13.895 funti (17.665 evra).

Kao odgovor na Mitsubishi Lancer Ralliart, iz Subarua na tržište SAD-a uskoro stiže ojačana Impreza WRX, model za 2009.
Najvažnije novosti se tiču 2,5 litarskog četvorocilindričnog boxer motora, koji je za novu prodajnu sezonu pojačan na 265KS pri 6000 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (što je za 41KS i 25Nm više od dosadašanje verzije). Snaga se preko petostepenog manuelnog menjača naravno prenosi na sva četiri točka (veličine 17 inča, sa gumama 225/45R17, koje zamenjuju ranije 205/50R17), a promene uključuju i tvrđe podešeno ogibljenje i par vizuelnih detalja (Aero paket je sada standard i podrazumeva novi prednji gril, a kod hatchback modela i novi STI zadnji spojler i difuzor).
Sem ojačane Impreze WRX, Subaru je za Amerikance pripremio i model Impreza 2.5GT za 2009. (na drugoj slici), koga pokreće 2,5 litarski turbo benzinac sa 224KS, standardno uparen sa elektronski kontrolisanom 4-stepenom automatskom trnasmisijom sa SPORTSHIFT-om. I ovde je pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive), a u ponudi su verzije sa 4 i 5 vrata.
U standardnoj opremi ovih Impreza se, između ostalog, nalaze VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, traction control, ABS, EBD, Brake Assist, kao i bočne vazdušne zavese.

Sem za Audi A5, koji je dobio novi 2.0 TFSI benzinac sa 180KS (o tome više OVDE), Audi je upravo proširio paletu motora i za model A4. Tačnije, A4 (i limuzina i Avant) je dobio novu verziju 2.0 TDI common-rail dizelaša koji raspolaže sa 170KS pri 4200 o/min. i 350Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 2500 o/min. Sa novim motorom i manuelnim šestostepenim menjačem, A4 2.0 TDI u verziji sa prednjim pogonom (u ponudi je i quattro verzija) postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h, do 100 km/h mu treba 8,3 sekunde, a emituje 140 grama CO2 po kilometru.
Novi A4 2.0 TDI sa 170KS će u Velikoj Britaniji, u zavisnosti od verzije, imati cenu u rasponu od 24.600 do 27.175 funti (od 31.270 do 34.545 evra).

Volkswagen je za kupce, koji žele nešto više od standardnog Golfa karavan, pripremio njegovu posebnu Individual varijantu.
Poenta svega je naravno u bogatijoj opremi, koja u ovom slučaju podrazumeva prednja sportska sedišta presvučena nappa kožom (sedišta imaju i grejanje), kožni upravljač, detalje od brušenog aluminijuma u kabini, ogibljenje spušteno za 15 mm, zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo, kao i aluminijuske Siena točkove od 17 inča (kao opcija u ponudi su i Charleston točkovi od 18 inča).
Inače, Volkswagen Golf Variant Individual u Nemačkoj treba platiti 26.830 evra.
Motor : četvorocilindrični, Euro 4, sa 158 kW (220KS) pri 2300 o/min.
Menjač : automatski sa pet stepeni
Maksimalna brzina : 110 km/h
Autonomija : 800 km (pri brzini od 70 km/h)
Gume : 365/80 R20

Audi je posle manje od godinu dana odlučio da u modelu A5 zameni bazni 1.8 TFSI benzinski motor (sa 170KS i 250Nm), novim 2.0 TFSI agregatom, koji raspolaže sa 180KS i 320Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1500 do 3900 o/min.). Ovaj novi četvorocilindraš je inače nastao od 2,0 litarskog turbo FSI motora od 211 konja, a sa njim A5 od 0 do 100 km/h stiže za 7,8 sekundi i postiže 238 km/h (prethodni A5 1.8 TFSI je mogao do 230 km/h, a za ubrzanje do stotke je potrošio 8,4 sekunde). Ipak, bez obzira na veću snagu i bolje performanse, A5 2.0 TFSI sa 180KS ima manju potrošnju goriva i emisiju CO2 od modela koga zamenjuje. To konkretno znači da je kombinovana potrošnja smanjena za 0,8 litra na 100 km (na 6,6 litra), a emisija CO2 sa 169 na 154 grama po kilometru.

Posle potpuno nove, pete generacije serije 7, obnovljene serije 3 (u limuzinskoj i Touring verziji), doteranog SAV modela X3 i proširene palete motora za seriju 1 Cabriolet, bavarski BMW je za novu prodajnu sezonu osvežio i svoje sportske M modele: M3 sedan, M5 i M6.
Kao i standardni primerci restilizovane serije 3, i obnovljeni M3 sedan donosi nešto svežiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim zadnjim svetlima, blago doteranom poklopcu prtljažnika, kao i manjim modifikacijama u unutrašnjsti, koja se nalazi na prvoj slici (novi naslon za ruke, nova generacija iDrive sistema sa redizajniranim kontrolerom i 8.8 inčnim displejem, novo start/stop dugme, kao i unapređeni navigacioni sistem i klima uređaj).
Drugih vizuelnih promena nema (doduše, proširena je i paleta boja za karoseriju), ali M3 je ionako i do sada imao zaista moćan i markantan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča).
Pod haubom nema promema, pa M3 sedan i dalje pokreće isti 4,0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort.
Što se M5 (limuzina i Touring) i M6 (Coupe i Cabriolet) modela tiče, i oni su dobili novu generaciju iDrive sistema sa redizajniranim kontrolerom i 8.8 inčnim displejem, novi navigacioni sistem (uključuje i BMW–ov ConnectedDrive internet sistem i 80Gb hard-disk), kao i drugačije oblikovane spoljne retrovizore i novu opcionu Carbon Black metalik boju.
Samo za M6 Coupe BMW je ponudio novi Competition Package, koji podrazumeva, između ostalog, spušteno ogibljenje (12 mm napred, a 10 mm pozadi), nove aluminijumske točkove od 19 inča, zatamnjene hromirane izduvne cevi i drugačiju haubu u odnosu na standarni M6.
Na kraju još i informacija da su iz BMW-a konačno potvrdili da ipak rade na M verzijama modela X5 i X6 (iako su to ranije više puta demantovali), čiji prototipovi se ispituju na stazi Nirburgring. U BMW-u planiraju da razvoj M verzija X5 i X6 završe do kraja 2009. godine, a nedugo posle toga uslediće i prodaja.

Na internet je pre vremena procurela ova prva zvnična fotografija potpuno nove, druge generacije Fordovog gradskog modela Ka, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine. Zvaničnih detalja iz Forda još nema pa preostaje da ponovim ono što je do sada poznato.
Novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (što znači benzince od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.
I drugu generaciju Forda Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje poznati Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.
Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9500 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.195 evra.