VIDEO I
VIDEO II
Najnoviji Opelov model Insignia juče je spektakularno predstavljen u Londonu, a kako je to izgledalo, pokazuju ova dva videa.
Insignia će u početku, sem kao limuzina, biti dostupna i kao hatchback. U odnosu na već poznatu limuzinu, Insignia hatchback (zamenjuje dosadašnju Vectru GTS) ima veće zadnje staklo i manji poklopac prtljažnika, dok je ostatak karoserije isti kao i kod pomenute limuzine (dužina kod obe varijante iznosi 483 cm, a međuosovinsko rastojanje 274 cm).
U osnovi, sve što važi za Insigniu sedan važi i za hatchback, odnosno Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia inače koristi novu Epsilon2 platformu, a uz bolje vozne osobine (u ponudi će i biti 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn i kvalitetniji interijer, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski CDTI dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS.
Insignia će se pored limuzine i hatchbacka nuditi i kao karavan a možda i kao coupe, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. Osnovna Insignia (1.6 litarski ECOTEC benzinac sa 115KS) će u Nemačkoj koštati 22.700 evra, a bazni dizelaš (2.0 CDTI ECOTEC sa 110 konja) ima cenu od 24.300 evra.

Kao što je bilo i najavljeno, General Motors je juče i zvanično predstavio javnosti jedan od najočekivanijih američkih noviteta ove sezone – novi Chevrolet Camaro, modelske godine 2010.
Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (Coupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept.
U ponudi će biti verzije LS, LT i SS; prve dve će pokretati 3.6 litarski V6 motor sa 224kW/300KS i 370Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenim automatskim i manuelnim menjačima), dok će sportski SS model imati 6.2 litarski LS3 V8 agregat koji raspolaže sa 314kW/422KS i 553Nm (sa manuelnim 6-stepenim menjačem), odnosno sa 299kW/400KS i 535Nm u varijanti sa 6.2 litarskim LS99 V8 agregatom i automatskom transmisijom sa 6 stepeni. Ovde i napomena da će kod modela LT i SS kupci moći da dobiju i estetski RS paket.
Model sa V6 motorom od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 6,1 sekundu (bez obzira na menjač), Camaru SS LS3 sa manuelnim menjačem treba 4,9 sekundi, a Camaru SS LS99 sa automatikom 4,6 sekundi. Ovde i podatak da je Camaro SS prešao stazu Nirburgring za 8 minuta i 20 sekundi, što je na nivou starog BMW-a M3 E46.
Retro izgled ovog modernog muscle car modela se nastavlja i u kabini, gde se posebno ističu instrumenti inspirisani Camarom iz 1969. godine, kao i kožna sedišta i plavo LED osvetljenje.
Novi Camaro je, u zavisnosti od verzije, težak od 1700 do 1779 kg (raspored 52/48% napred/nazad), dugačak je 4836 mm, širok 1918 mm, visok 1377 mm, međuosovinsko rastojanje je 2852 mm, prtljažnik ima zapreminu od 320 litara, a u rezervoar staju 72 litra goriva. Za zaustavljanje SS verzije se brinu Brembo kočnice, a tu su i StabiliTrak traction control sistem, sportsko FE3 ogibljenje i launch control za Camaro SS sa manuelnim menjačem.
Proizvodnja Camara počinje februara 2009. godine (Oshawa fabrika u Ontariju), dok će kabriolet startovati 7. decembra iste godine.
U GM-u se nadaju da će godišnje prodavati oko 100.000 Camara, a što se cene tiče, očekuje se da će osnovni model sa V6 benzincem stajati oko 25.000 dolara (15.760 evra). U svakom slučaju Ford Mustang i novi Dodge Challenger su dobili izuzetno opasnog konkurenta.
VIDEO : novi Chevrolet Camaro

Novi Lotusov sportski model sa centralno smeštenim motorom, koji je do sada bio poznat samo kao Project Eagle, nazvan je Evora (po gradu na jugu Portugala), a njegova svetska premijera će se održati na domaćem terenu salona automobila u Londonu (2008 British Motor Show).
Za pogon novog 2+2 sportskog kupea je izabran 3.5 litarski VVT-i motor poreklom iz Toyote Camry, koji je za Evoru pojačan i raspolaže sa 206kW/280KS i 340Nm obrtnog momenta.
Što se performansi tiče, u Lotusu navode da je Evori (teškoj 1353 kg) za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) potrebno manje od 5 sekundi, a da maksimalna brzina iznosi 257 km/h.
Na spisku standardne opreme se, između ostalog, nalaze i ABS, traction control, elektronska kontrola stabilnosti, kožna sedišta, navigacioni sistem sa 7-inčnim ekranom (osetljivim na dodir), LED osvetljenje, dok će se u zavisnosti od tržišta na spisku serijske ili opcione opreme naći i klima uređaj, Bluetooth, sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima, iPod konekcija...
Britanski proizvođač namerava da svake godine (ručno) napravi po 2000 primeraka Evore, s tim što je početak prodaje najavljen za proleće 2009 (po ceni od oko 45.000 funti ili 56.700 evra). U Lotusu inače planiraju da Evoru u budućnosti ponude i u kabriolet izdanju i u verziji visokih performansi sa samo dva sedišta.

Istovremeno sa promocijom novog Lotusa Eagle, na tržište stiže i nova verzija Lotusa Europa.
Radi se o potentnijoj SE varijanti koja se, sem snažnijim motorom, odlikuje i većim nivoom komfora, kao i bogatijom opremom (vazdušni jastuk za vozača i suvozača, dugme za start motora, kožna sportska sedišta i stereo sistem, novi aluminijumski točkovi 17 inača napred, a pozadi od 18 inča i AP Racing kočnice sa diskovima od 308 mm).
Za pogon se brine centralno smešteni 2.0 litarski četvorocilindrični turbo motor, koji u Europi SE sada raspolaže sa 225KS i 300 Nm obrtnog momenta; dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 5,4 sekundi (do 160 km/h mu treba samo 12,4 sekunde) i najveću brzinu od 235 km/h.

Odgovor na novu Fiat Pandu Eco (o tome više OVDE) već stiže iz Renaulta i to u vidu ekonomičnije i ekološke Eco2 verzije novog Twinga.
Najkraće rečeno, u odnosu na stanadardni Twingo 1.2 16V, Eco2 varijanta ima za 11% manju prosečnu potrošnju i 15 odsto manju emisiju CO2 (zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora i modifikovanoj transmisiji). To u praksi znači potrošnju 5,1 litar goriva na 100 km i emisiju od 120 grama CO2 po kilometru (obični Twingo 1.2 16V troši 5,7 litra, a emisija CO2 mu iznosi 135 g/km).
Pod haubom se nalazi 1.2 litarski 4-cilindrični benzinac sa 75KS i 107Nm obrtnog momenta, pa Twingo 1.2 16V Eco2 postiže maksimalnu brzinu od 170 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 12,3 sekunde (0,3 sekunde slabije u odnosu na standarni model Twinga 1.2 16V).
Inače, Twingo 1.2 16V Eco2 neće biti dostupan na svim tržištima. Pored Francuske, prodavaće se i u Holandiji, Belgiji, Španiji i Nemačkoj. U Francuskoj se cene kreću od 9950 evra (verzija Authentique 1.2 16V Eco2) do 11.050 evra za Twingo Helios 1.2 16V Eco2.

Na internet je dospela i ova prva fotografija redizajniranog BMW-a M3 sedan, odnosno najjačeg modela u gami upravo obnovljene serije 3.
Kao i standardni primerci doterane serije 3, i ovaj M3 sedan donosi nešto svežiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim zadnjim svetlima i manjim modifikacijama u unutrašnjosti.
Rezultat je zaista moćan i markantan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča).
Pod haubom nema promema, pa M3 sedan i dalje pokreće isti 4.0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort.

Dacia je nedavno proširila paletu svojih modela Pick up verzijom popularnog Logana, a sada je taj isti automobil predstavljen i u Južnoj Africi, ali kao Nissan NP200. Na prvi pogled možda pomalo iznenađujuće ali treba podsetiti da je prošle godine i meksička filijala japanskog Nissana (Nissan Mexicana) promovisala novi model, nazvan Nissan Aprio, koji nije ništa drugo nego
Dacia Logan sa drugim imenom (dizajnerske promene u odnosu na Daciu/Renault Logan svode se na novu masku sa značkom Nissana i malo promenjenu unutrašnjost sa drugačijim volanom). Kako bilo, i novi Nissan NP200 predstavlja samo još jedan dobar primer kako se u praksi sprovodi uspešna saradnja Renault-Nissan alijanse
Fabrika novi NP200 opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i drugih korisnika. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm.
Paleta motora za sada obuhvata samo 1.6 litarski MPI benzinac od 64kW/87KS i 128Nm. Nissan NP200 ima korisnu nosivost od 850 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara. Prodaja u Južnoj Africi počinje u oktobru ove godine, a planira se godišnja proizvodnja od oko 20.000 primeraka.

U BMW-u nastavljaju sa osvežavanjem svoje game za novu prodajnu sezonu. Tako je posle potpuno nove serije 7, obnovljene serije 3 i doterane game modela X3, na red došla i najmanja serija 1.
Najvažnija novost se u stvari tiče proširene palete pogonskih agregata, tačnije kabriolet verzija je dobila dva nova četvorocilindrična dizel motora.
Slabiji 2.0 litarski dizelaš pokreće BMW 118d Cabrio, koji raspolaže sa 105kW/143KS, što mu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,5 sekundi. Po fabričkim podacima ovaj Cabrio na svakih 100 km u proseku potroši samo 4,9 litra goriva, dok mu emisija CO2 iznosi 129 grama po kilometru.
Drugi novi dizelaš pokreće model 123d Cabrio i raspolaže sa 150kW/204KS i 400Nm obrtnog momenta. Sa njim otvorena "jedinica" do stotke stiže za samo 7,5 sekundi, a na 100 km troši 5,4 litra dizela (emisija CO2 je 144 g/km). Naravno, i ovi podaci su fabrički, pa ih treba uzeti sa određenom rezervom.
Što se ostalih motora tiče, promena nema, pa seriju 1 i dalje pogone mašine sa snagom od 90kW/122KS (model 116i) do 225kW/306KS u modelu 135i.
U ponudi su i dalje četiri karoserijske verzije (hatchback modeli sa 3 i 5 vrata, Coupe i Cabrio), a svi su opremljeni i Brake Energy Regeneration sistemom, odnosno sistemom regeneracije kočione sile. Novost za sezonu 2009. je i unapređeni iDrive sistem, bogatiji spisak serijske i opcione opreme, a tu su i BMW ConnectedDrive sistem, nova Space Grey metalik boja, kao i nove opcije za vizuelnu individualizaciju vozila.

Renault je pripremio novo izdanje uspešnog Clia Rip Curl (prošle godine je prodat u preko 30.000 primeraka u više od 20 zemalja), koji je, kao i ranije, plod saradnje sa kompanijom Rip Curl.
Poenta Clia Rip Curl 2008 je i dalje u dinamičnom i trendi izgledu i bogatijoj standardnoj opremi, koja, između ostalog, podrazumeva kožni volan i ručicu menjača, kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, hromiranu centralnu konzolu, pragove sa Rip Curl oznakom, gumene patosnice sa Rip Curl logom, Audio Connection Box, posebne Rip Curl oznake na vratima prtljažnika i bokovima, crna kućišta prednjih svetala i, u nekim zemljama, zatamnjena zadnja bočna stakla.
U paleti se nalazi osam boja (Dyna Red, Iceberg Blue, Nacre Black, Blue Grey, Platine Grey, Eclipse Grey, Vif Red i Roy Blue), dok su od motora na raspolaganju 1.2 16V, TCE 100hp, 1.5 dCi 70hp, 85hp i 105hp, kao i 1.2 16V sa pogonom na E85 bioetanol (samo u pojedinim zemljama).
Renault Clio Rip Curl 2008 je kupcima u Zapadnoj Evropi dostupan u verzijama sa troja i petora vrata, a cene se tamo kreću od 13.950 do 18.050 evra.
Pošto su predstavili potpuno novu, petu generaciju svoje luksuzne limuzine serije 7 (o tome više OVDE), ljudi iz BMW-a se pripremaju da početkom oktobra na salonu automobila u oktobru promovišu i redizajniranu verziju svog najvažnijeg modela u ponudi – seriju 3.
Aktuelna verzija "trojke" je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da uskoro javnosti prikaže obnovljenu seriju 3, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako ti modeli izgledaju pokazuju ove prve zvanične fotografije.
Ukratko, doterana serija 3 donosi nešto svežiji i sportskiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novom dizajnu točkova. I unutrašnjost je doživela manje modifikacije (uz par estetskih doterivanja, poput revidiranog oslonca za ruku na vozačevim vratima, tu su i novi materijali za sedišta, kao i unapređeni iDrive sistem povezan sa novim 8.8 inčnim monitorom u boji).
U paleti pogonski agregata najveća novost je 3.0 litarski šestocilindrični dizelaš u modelu 330d, koji razvija 180kW/245KS pri 4000 o/min. i 520Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 3000 o/min. (ranije 170kW/231KS i 500Nm). BMW 330d od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundu, postiže 250 km/h, troši 5,7 litara dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 152 grama CO2 po kilometru. Ostatak palete je isti kao i do sada, što znači ukupno 5 benzinaca i 5 dizelaša sa rasponom snage od 105kW/143KS do 225kW/306KS u modelu 335i (ne računajući sportski M3 sedan sa 420KS, čije doterivanje tek predstoji).
Novost je i proširena paleta modela sa elektronski kontrolisanim xDrive pogonom na sva četiri točka (pored 335i xDrive, 330i xDrive, 325i xDrive i 330d xDrive, od sada je dostupan i 320d xDrive), zatim šestostepeni automatski menjač za model 318d i DCT (Dual Clutch Transmission) sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom za modele 335i Coupe i 335i Cabriolet. Primera radi, 335i Coupe (3.0 litarski benzinac sa 306 konja) sa DCT menjačem do stotke sada ubrzava za 5,4 sekunde, što je za 0,1 sekundu brže nego isti model sa šestostepenim manuelnim menjačem ili 0,3 sekunde bolje od prethodne verzije sa 6-stepenim automatikom.

Posle bezbrojnih špijunskih slika, koje su se poslednjih meseci pojavljivale na internetu, konačno su pred nama i prve zvanične fotografije i detalji o jednom od najočekivanijih američkih noviteta ove sezone – novom Chevrolet Camaru, modelske godine 2010.
Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (Coupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. General Motors će novi Camaro oficijelno predstaviti u ponedeljak 21. jula, a dotle evo i prvih detalja.
Prema do sada dostupnim podacima, u ponudi će biti verzije LS, LT i SS (mada se na prednjoj maski modela sa slika nalazi oznaka RS što nagoveštava da će paleta biti šira). Prve dve će pokretati 3.6 litarski V6 motor sa 220kW/296KS, dok će sportski SS model imati 6.2 litarski V8 agregat koji raspolaže sa 310kW/416KS (upareni sa manuelnim i automatskim menjačma sa po šest stepeni).
Retro izgled ovog modernog muscle car modela se nastavlja i u kabini, gde se posebno ističu instrumenti inspirisani Camarom iz 1969. godine, kao i kožna sedišta i plavo LED osvetljenje.
Novi Camaro je težak 1700 kg (raspored 52/48% napred/nazad), dugačak 4816 mm, širok 1928 mm, visok 1367 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2852 mm, za zaustavljanje SS verzije se brinu Brembo kočnice, a tu je i StabiliTrak traction control sistem.
Kako stvari sada stoje, proizvodnja Camara počinje u februaru 2009. godine (u Oshawa fabrici u Ontariju), dok će kabriolet startovati najverovatnije tek u novembru iste godine.
U GM-u se nadaju da će godišnje prodavati oko 100.000 Camara, a što se cene tiče, procenjuje se da će osnovni model sa V6 benzincem stajati oko 25.000 dolara (15.770 evra). U svakom slučaju Ford Mustang i novi Dodge Challenger su dobili izuzetno opasnog konkurenta.
VIDEO : novi Chevrolet Camaro

Japanska Honda je za one koji vole i automobile i motocikle pripremila novo specijalno izdanje Civica Type S. Tačnije, novi Civic Type S Fireblade Replica Edition (inspirisan Hondinim motociklom CBR1000RR Fireblade) je namenjen samo kupcima u Italiji, a pokreće ga 2.2 litarski turbo-dizel motor sa 103kW/140KS pri 4000 o/min. i 340Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom). Po fabričkim podacima, ovaj specijalni Civic Type S od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, postiže maksimalnih 205 km/h, a u proseku potroši 5,2 litra goriva na svakih 100 km. Italijanskim kupcima se nudi izbor od tri boje karoserije (crna, crvena i srebrna), a u odnosu na standardne modele razlikuje se po redizajniranom prednjem braniku, novim pragovima, zadnjem braniku sa integrisanim izduvnim cevima, kućištima retrovizora, kvakama i poklopcu rezervoara za gorivo u grafitnoj boji, kao i atraktivnim aluminijumskim točkovima od 18 inča. Cena za Civic Type S Fireblade Replica Edition u Italiji iznosi 25.000 evra.
Kako bi obeležio 20-godišnjicu postojanja, američki Mosler priprema novu
verziju modela MT900 GTR, koji će zbog jubileja dobiti i oznaku XX (broj 20 u
rimskim brojevima) ali i 7,0 litarski Corvettin LS7 V8 motor od 620 konja
(standardni Mosler MT900 GTR ima 600KS).
Međutim, ljudi iz ove firme su angažovali
Nelson Racing Engines i napravili još monstruozniju verziju modela MT900. Pomenuti
LS7 motor sada naime u modelu MT900S Red Devil (uz pomoć dva nova turbo
punjača) raspolaže sa svih 1635KS i 2005Nm obrtnog momenta pri 5600 o/min. MT900S
Red Devil će za nekoliko nedelja biti testiran na trkačkoj stazi što znači da
podaci o njegovim mogućnostima tek slede.

U skladu sa svojim imenom, nova, ekološki prihvatljivija Panda Eco se, u odnosu na standardnu Pandu 1.1 sa 54KS, odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. To konkretno znači da Panda Eco (po fabričkim podacima) prosečno troši tačno 5 litara benzina na 100 km, dok joj emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru (obična Panda 1.1 se zadovoljava sa 5,6 litra na svakih 100 km, a emituje 132 grama CO2 po km). Da bi postigli ove rezultate, u Fiatu su primenili već oprobani recept, što znači da su, između ostalog, poboljšali aerodinamiku automobila, reprogramirali elektroniku motora i ugradili set novih guma sa manjim otporom kotrljanja. Inače, u Italiji za Pandu Eco treba izdvojiti 8830 evra.

Još jedna premijera salona automobila u Londonu (22. jul – 3. avgust) biće i komercijalna verzija Citroenovog SUV modela C-Crosser, koji je dobio i prikladno ime – Commercial.
I C-Crosser Commercial ima pogon na sva četiri točka, dok je za pogon zadužen 2.2 litarski HDi turbo-dizelaš sa 156KS pri 4000 o/min. i 380Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h.
U poređenju sa standardnim C-Crosserom, ova dostavna verzija se odlikuje zatamnjenim bočnim staklima, zaštitnom pregradom iza prednjih sedišta (zadnja sedišta su naravno izbačena), 1720 mm dugačkim tovarnim prostorom (zapremine 2,3 kubna metra) i nosivošću od 743 kg.
U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD, ESP, Traction Contol, prednji i bočni vazdušni jastuci, prednje vazdušne zavese, klima uređaj, el. podizači stakala, daljinsko centralno zaključavanje, radio/MP3, alarm...
U zavisnosti od verzije, Citroen C-Crosser Commercial u Velikoj Britaniji (bez poreza i troškova transporta) košta od 16.995 funti ili 21.450 evra (C-Crosser VTR) do 18.425 funti ili 23.255 evra (C-Crosser VTR+).