home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Dacia je zapadnoevropskim kupcima svog najnovijeg modela Sandero ponudila i zanimljiv SUV look bodykit, koji ovom automobilu daje nešto robusniji, pseudo SUV izgled (nešto u stilu starog Rovera 25 Streetwise). Naravno, sve se svodi samo na privlačniju estetiku, što u praksi znači da paket podrazumeva novi prednji i zadnji branik, pragove i zadnji krovni spojler. Cena za ovaj SUV look bodykit recimo u Holandiji iznosi 495 evra (sa troškovima montaže).  

Podsećanja radi, Dacia u Sandero ugrađuje dva benzinska i dva dizel motora. Radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašima sa 68 i 86KS. Prodaja standardnog Sandera upravo startuje u Nemačkoj po osnovnoj ceni od 7500 evra (za verziju sa 1.4 litarskim benzincem), dok kod nas stiže krajem septembra ili početkom oktobra ove godine.

Inače, Dacia već priprema i svoj pravi SUV model, a o njemu više OVDE.





Aktuelni Suzuki Grand Vitara (u nekim zemljama Escudo) se na tržištu nalazi od 2005. godine pa je, imajući u vidu sve jaču i brojniju konkurenciju, ovo blago osvežavanje na polovini njegovog života došlo u pravo vreme.

Što se vizuelnih promena tiče, one nisu velike ni epohalne i obuhvataju pre svega doterane branike i prednji gril, žmigavce u retrovizorima, novi dizajn točkova, dopunjenu paletu boja i par sitnica u interijeru. Kao i ranije, kupcima će biti na raspolaganju kraća verzija sa troja i duža varijanta sa pet vrata.

Veće promene se tiču palete pogonskih agregata. Tako su i kraća i duža varijanta dobile novi četvorocilindrični 2.4 litarski benzinski motor sa 124kW/169KS i 227Nm obrtnog momenta, dok je paleta modela sa pet vrata bogatija i za 3.2 litarski V6 agregat sa 171kW/233KS i 291Nm. Nova Grand Vitara 2.4 od 0 100 km/h ubrzava za 11,2 sekunde, postiže najveću brzinu od 180 km/h, a po fabričkim podacima troši 11,4 litra goriva na 100 km. Verzija sa 3.2 V6 agregatom do stotke stiže za 9,3 sekunde, a može do 200 km/h.

Sem ovih novih motora, u ponudi su i dalje 1.6 i 2.0 litarski benzinci, kao i 1.9L turbo-dizelaš. 



Audi A5 2.0 TFSI

26 Jun 2008 - 00:46 Noviteti Link

Paleta motora Audijevog kupea A5 će od avgusta biti proširena i novim 2.0 litarskim Turbo FSI benzincem, koji razvija 211KS pri 4300 o/min. i 350Nm obrtnog momenta pri samo 1500 o/min. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, A5 2.0 TFSI od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,9 sekundi, postiže maksimalnih 250 km/h, dok mu kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi samo 5,8 litara na 100 km. U opremi ovog Audija se, između ostalog, nalaze xenon prednja svetla, LED dnevna svetla, sedmokraki aluminijumski točkovi od 17 inča, automatski klima uređaj i Concert CD audio sistem sa 10 zvučnika. Cena za Audi A5 2.0 TFSI u Velikoj Britaniji iznosi 28.760 funti ili 36.370 evra (model sa prednjim pogonom), odnosno 30.285 funti ili 38.300 evra za model sa Quattro pogonom.  



Ford Fiesta Zetec S Red

26 Jun 2008 - 00:29 Noviteti Link

Iako je izgledalo da je nedavno promovisana Fiesta ST500 (o tome više OVDE) bila poslednje specijalno Fiestino izdanje u dosadašnjem obliku, iz Forda ipak stiže još jedna limitirana edicija ovog modela. Radi se o Fiesti Zetec S Red koja je namenjena samo britanskim kupcima, i to onim dovoljno brzim, budući da će biti napravljena serija od samo 400 komada. Tih 400 kupaca će za sumu od 13.000 funti (oko 16.440 evra) u ovoj Fiesti dobiti 1.6 litarski benzinac sa okruglo 100 konja, Colorado crvenu boju karoserije (sa kontrastom u crnim retrovizorima, kvakama, zadnjem krovnom spojleru i bočnim zaštitnim lajsnama), crno beli "šahovski" krov, aluminijumske felne od 16 inča, kožna sedišta, zatamnjena stakla, grejanje prednjeg vetrobrana, klima uređaj i grejanje el. retrovizora.  



Novi Volkswagen Gol

25 Jun 2008 - 13:58 Noviteti Link

Nama praktično nepoznat ali u Brazilu je Volkswagen Gol bestseler već više od 20 godina, a izvozi i proizvodi se i na ostalim tržištima, kao što su Rusija, Kina i Meksiko (ovde i napomena da je u nekim zemljama poznat i kao VW Pointer). Gol je inače od 1980., kada se pojavila njegova prva generacija, do danas u Brazilu prodat u više od 5 miliona primeraka, a još skoro milion ih je našlo kupce širom sveta. Zato ne treba da čudi da se pojavljivanje treće generacije ovog modela u Južnoj Americi smatra za jedno od najznačajnijih ovogodišnjih premijera (zvanična promocija če inače biti održana već za nekoliko dana, tačnije 29. juna).

Mada je Volkswagen danas zvanično objavio samo jednu fotografiju (prva slika) ovog malog automobila, na internetu se ipak mogu pronaći i druge slike, koji u potpunosti otkrivaju njegov izgled (uključujući i unutrašnjost).

Sem novog izgleda i unapređenog kvaliteta, možda i najvažnija promena se uz stvari odnosi na to da su motori sada postavljeni poprečno, a ne više uzdužno kao kod dosadašnjih verzija (što je bilo veoma neobično rešenje za jedan mali automobil). Novi Gol inače ima Volkswagenovu PQ24 platformu, koju koriste i VW Fox i aktuelni VW Polo, a pokretaće ga 1.0 i 1.6 litarski motori, koji sem benzina mogu da koriste i etanol. Najveći 1.8 litarski agregat je izbačen iz palete, a postoji mogućnost da Gol dobije i 1.4L motor iz evropske verzije VW Foxa, ali to za sada nije zvanično potvrđeno.

Paletu karoserijskih varijanti će kasnije dopuniti i sedan verzija, koja će na brazilskom tržištu napasti nedavno predstavljeni Peugeot 207 Brasil Passion (o njemu više OVDE). VW Gol je inače ranije već prodavan u limuzinskoj verziji (pod imenom VW Voyage), a zanimljivo je da je taj sedan izvožen i u SAD (od 1987. do 1993. godine), gde je komercijalizovan kao VW Fox.

Očekuje se da će se novi Gol prodavati ne samo u Brazilu i ostalim zemljama Južne Amerike, već i u Indiji, Kini, Rusiji, Meksiku, Iranu, Africi, a pominje se da bi se u Istočnoj Evropi mogao prodavati pod značkom češke Škode.

VIDEO : Volkswagen Gol



Pošto su pre dvadesetak dana objavili prve zvanične slike i detalje o obnovljenom Porscheu 911 u verziji sa zadnjim pogonom, iz Porschea su danas stigle i prve informacije o njegovim varijantama sa novim, elektronski kontrolisanim 4x4 pogonom – modelima Carrera 4 i Carrera 4S (takođe dostupni u Coupe i Cabriolet izdanju).

Što se izgleda tiče, i za ove 911-ice važi ono što je već rečeno za standardne varijante sa zadnjim pogonom. To znači da dizajnerske promene u odnosu na stare modele i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su tako zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla. Ovde treba napomenuti i da je zadnji kraj Carrere 4 i Carrere 4S za 44 mm širi od varijanti sa zadnjim pogonom.

Daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako su 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični agregati u revidiranom Porscheu 911 dobili sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne. Manji 3,6 litarski agregat u Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 254kW/345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 283kW/385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm).

Obnovljeni 911 je dobio i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (opcija), nazvan Porsche Doppelkupplungsgetriebe ili kraće PDK (standard je inače manuelni šestostepeni menjač).

U zavisnosti od verzije, 911-ica sa 4x4 pogonom sada ima do 12,9 odsto manju potrošnju goriva, kao i 15,4% manju emisiju CO2. Npr. 911 Carrera 4 Coupe sa PDK menjačem po fabričkim podacima troši 10,1 litar goriva na 100 km, dok se Carrera 4S Cabriolet PDK zadovoljava sa 10,7 litara.

Inače, 911-ice sa 4x4 pogonom će kupcima u Zapadnoj Evropi biti dostupne od 25. oktobra ove godine.




Nakon što su 2006. godine (bogatim) kupcima ponudili specijalni Murcielago LP640 Versace u Coupe verziji (napravljeno je samo 10 primeraka), a nešto kasnije i jedan crni Murcielago Roadster (prodat u dobrotvorne svrhe), Lamborghini i modna kuća Versace su sada ponovo udružili snage i nastala je još jedna limitirana edicija ionako ekskluzivnog Murcielaga LP640. Radi se o Murcielagu LP640 Roadster Versace Edition, koji je javnosti predstavljen 23. juna u Milanu na događaju Versace's Via Gesu palazzo for Men's Fashion Week.

Ovakav Murcielago se nudi u beloj boji karoserije, u kombinaciji sa sportskim sedištima u beloj Nappa koži, u kojoj se nalaze i prednji panel, vrata i centralna konzola. Zanimljiv detalj je i providni poklopac motora, kroz koji se vidi V12 mašina sa 471kW/640KS.

Specijalni Murcielago LP640 je takođe inspirisao italijansku modnu kuću da stvori čitav asortiman novih dodataka, koji će biti dostupni od novembra ove godine u Versace buticima i probranim Lamborghinijevim dilerima. Radi se o kožnim sportskim torbama, koferima, rukavicama, kaiševima, novčanicima, privescima za ključeve, šeširima...

    



Pošto je u Kini ponovo počela proizvodnja nekadašnjeg Rovera 75 (ali pod imenima MG7 i Roewe 750), Kinezi su startovali i sa proizvodnjom nekadašnjeg Rovera 25 Streetwise. Poput svog većeg brata, i Rover 25 Streetwise je u Kini dobio novo ime – MG3 SW, a kupcima se nudi sa dva benzinska četvorocilindrična motora, zapremine 1.4 i 1.8 litra (manji ima 75kW/102, a veći 87kW/118KS). Ovde treba napomenuti da Kinezi već pripremaju naslednika za MG3 SW, koji na tržištu treba da se pojavi 2011. godine.



Peugeot nastavlja sa promocijama specijalnih serija svojih automobila. Najnoviji u nizu je Peugeot 107 Street Racing, pod čijom haubom se nalazi 1.0 litarski trocilindrični benzinac sa 50kW/68KS (tako da se reč Racing u imenu u stvari odnosi samo na atraktivniju šminku automobila).

Spoljašnjost 107 – ice u Street Racing dresu karakterišu novi prednji spojler, crvene trake na haubi, krovu i zadnjem braniku, kao i centralno smešten dupli završetak izduvnog sistema i set atraktivnijih petokrakih aluminijumskih točkova.

Interijer je bogatiji za kožni volan prošiven crvenim koncem, klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom, kao i za detalje crvene boje (vrh ručice menjača, prstenovi otvora za vazduh).

Prodaja Peugeota 107 Street Racing u Zapadnoj Evropi startuje od 1. jula, i to po početnoj ceni od 11.700 evra.

 



Nemački magazin AutoBild je objavio nekoliko novih fotografija (uključujući prvu pravu sliku unutrašnjosti) najnovijeg Ferrarijevog modela California, čija će zvanična svetska premijera inače biti upriličena na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu.

Kao što je poznato, Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom (spušta/podiže se za samo 14 sekundi) i kao takav treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje).

Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarski V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude ispod četiri sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 310 km/h. Ako nekoga to uopšte interesuje kada je u pitanju Ferrari, emisija CO2 iznosi 310 grama po kilometru, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima je 13,2 litra na 100 km.

Ferrari California je inače dugačak 4560 mm, širok 1900 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2700 mm, dok je zapremina prtljažnika 360 litara (kada je krov podignut) odnosno 260 litara (kada je krov spušten). Za poređenje, aktuelni Ferrari F430 je dugačak 4512 mm, širok 1923 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm.

Ferrari California je opremljen i ekskluzivnim F1-Trac traction controlom (sistemom koji je debitovao u Ferrariju 599 GTB Fiorano), Brembo kočionim sistemom sa karbon-keramičkim diskovima, najkvalitetnijim materijalima u kabini i infotainment sistemom.

VIDEO : Ferrari California



Alfa Romeo GT Cloverleaf

24 Jun 2008 - 00:18 Noviteti Link

Alfa Romeo će od 1. jula britanskim kupcima ponovo ponuditi jedan svoj model sa oznakom deteline sa četiri lista (it. Quadrifoglio), koju su u prošlosti koristili Alfini fabrički trkački timovi, kao i najsportskiji i najsnažniji Alfini modeli tokom osamdesetih i devedestih godina prošlog veka (počev od Alfasuda TI, pa preko Alfe Spint, Alfe 33 do Alfe 75, 145, 146 i 164). Radi se o specijalnoj Alfi GT Cloverleaf, koja će biti dostupna sa dva benzinska i dva dizel motora (1.8 TS, 2.0 JTS, 1.9 JTDM sa 150KS i 1.9 JTDM 16v Q2 sa 170KS).

Sve Alfe GT Cloverleaf se standardno opremaju aluminijumskim točkovima od 18 inča, kočionim kleštima crvene boje, retrovizorima i prednjim grilom u hrom look-u, kožnim sportskim sedištima, aluminijumskim sportskim pedalama, dvozonskim klima uređajem, parking senzorima, Bose RDS radiom sa CD-om i MP3, sistemima ABS, EBD, VDC, kao i posebnim oznakama u obliku deteline sa četiri lista.

Britanski kupci će moći da biraju između tri boje karoserije, tačnije to su Carbonio Black, Alfa Red i Atlantico Blue.

Cene za Alfu GT Cloverleaf u Velikoj Britaniji počinju od 18.890 funti (23.875 evra) za model 1.8 TS i idu sve do 21.980 funti (27.667 evra) za verziju 1.9 JTDM 16v Q2.



Iako mnogi i dalje smatraju da Maseratijevom modelu Quattroporte i posle skoro pet godina provedenih na tržištu (za to vreme je prodat u više od 15.000 primeraka) teško da treba neko ozbiljnije doterivanje, Italijani su se ipak odlučili da ovoj elegantnoj i ekskluzivnoj limuzini (dugačkoj preko 5 metara) za prodajnu sezonu 2009. modifikuju izgled i prošire paletu rapoloživih pogonskih agregata.

Što se dizajna tiče, najznačajnije promene se odnose na novi prednji gril sa vertikalnim hromiranim lajsnama, doterana prednja i zadnja LED svetla, redizajnirane branike i pragove, kao i nove retrovizore, dok je interijer osvežen novom centralnom konzolom, unapređenim Maserati Multimedia sistemom i Marrone Corniola (Quattroporte S) i Sabbia (Quattroporte) kožom. 

Sem poznatog 4,2 litarskog V8 motora sa 298kW/400KS (za standardni Quattroporte), u ponudu je uvršten i 4,7 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo S, koji raspolaže sa 320kW/430KS (pokretaće novi Quattroporte S). Oba modela se inače opremaju šestostepenim automatskim menjačem, razvijenim u saradnji sa kompanijom ZF.

 



Holdenov fabrički tjuner HSV (Holden Special Vehicles) je publici na ovogodišnjem salonu u Melburnu prikazao studiju HSV W427 Concept (ovim modelom HSV nastavlja da obeležava 20 godina postojanja), koji sada kreću u serijsku proizvodnju. Doduše, ta proizvodnja će biti limitirana na samo 427 komada (broj 427 u imenu automobila označava zapreminu motora od 427 kubna inča), a prvi primerak će biti spreman za isporuku kupcima u avgustu ove godine.

Najvažnija karakteristika HSV W427 je da ga pokreće 7,0 litarski LS7 V8 agregat iz Corvette Z06, koji ovde raspolaže sa 375kW/505KS pri 6500 o/min. i 640 Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,7 sekundi. U paketu su još pojačne kočnice, zadnji spojler od karbon fibera, veliki aluminijumski točkovi od 20 inča i Tremec TR6060 šestostepeni manuelni menjač. Inače, ovaj australijski konkurent BMW-u M5, Mercedesu E63 AMG i Audiju RS6 ima početnu cenu od 150.000 australijskih dolara (oko 142.000 američkih).



Toyota će britanskim kupcima od 1. jula ponuditi jaču i limitiranu verziju (samo 500 primeraka) svog pick up modela Hilux. Radi se o novoj Hilux Invincible 200 Double Cab varijanti sa 3,0 litarskim D-4D dizelašem, ali koji umesto standardnih 171KS i 343Nm, sada razvija 197KS i 430Nm obrtnog momenta u rasponu od 1600 do 3200 o/min. U standardnoj opremi se nalaze aluminijumski točkovi, dvobojni kožni interijer, grejana prednja sedišta, crna metalik boja, satelitska navigacija, zatamnjena zadnja stakla, kao i poseban znak raspoznavanja – saćasti prednji gril od nerđajućeg čelika.



UPDATE : Alfa Romeo MiTo

20 Jun 2008 - 01:10 Noviteti Link

Alfa Romeo je objavio zvanične podatke o motorima, performansama i cenama svog novog manjeg hatchback modela MiTo (ime predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino).

Kada u julu krene u prodaju na najvećim evropskim tržištima, MiTo će (u početku) pokretati paleta od dva benzinska i jednog dizel agregata, u rasponu snage od 78 do 155KS. Osnovni agregat je 1.4 16v benzinac sa 58kW/78KS pri 6000 o/min. i 125Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., sa kojim MiTo postiže maksimalnih 165 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde, a prosečno troši 5,9 litara na 100 km. Jači benzinac 1.4 16v Turbo ima 114kW/155KS pri 5500 o/min. i 230Nm, može do 215 km/h, do stotke mu treba 8 sekundi, a troši 6,5 litara benzina. Dizelaš je 1.6 JTDM sa 88kW/120KS i 320Nm, sa njim MiTo od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, postiže najveću brzinu od 198 km/h, a po fabričkim podacima troši 4,8 litara dizela na 100 km.

Svi modeli se za sada opremaju samo manuelnim šestostepenim menjačem, dok se za kasnije najavljuje i nova DDCT automatska transmisija sa duplim kvačilom.

Nova mala Alfa inače koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno MiTo je dugačak 406 cm, širok 172 cm, visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela i zadnjih LED svetala). Ovde i podatak da zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 270 litara, količnik otpora vazduhu Cd je 0,29, a veličina aluminijumskih tročkova se, u zavisnosti od verzije, kreće od 16 do 18 inča.

Vozaču će na raspolaganju biti i Alfin DNA sistem sa tri moda podešavanja motora, vešanja, upravljivosti i menjača: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da MiTo nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinose standardnih 7 vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, traction control, kao i sistemi ASR, MSR, CBC (Cornering Brake control), ABS, EBD, HBA, Hill Holder, DST (Dynamic Steering Torque) i Q2 Electronic. Zaustavni put od 100 km/h do 0 km/h inače iznosi 34 metara.

Cene? Osnovni MiTo 1.4 16v u Italiji startuje od 15.350 evra, MiTo 1.4 16v Turbo ima početnu cenu od 17.950 evra, a MiTo 1.6 JTDM od 18.950 evra.

VIDEO I : Alfa MiTo

VIDEO II : Alfa MiTo