
Nedavno promovisana nova generacija Seat Ibize uskoro će biti dostupna i sa atraktivnim sportskim paketom. Sport Pack u ovom slučaju podrazumeva redizajnirani prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, nove pragove, modifikovani zadnji branik sa centralno smeštenim duplim završetkom izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, petokrake aluminijumske točkove od 17 inča i doterani interijer (sportski volan, aluminijumske sportske pedale, sportska ručica menjača i aluminijumski detalji na oplatama vrata).
Sve u svemu, vlasnik Ibize će za ovaj sportski paket morati da izdvoji oko 3500 evra.

Tradicionalna Porscheova oznaka Carrera se neočekivano našla i na specijalnom izdanju lakog komercijalnog vozila Volkswagen Caddy, namenjenog švedskom tržištu. Ovde ipak ne treba smetnuti s uma da će Porsche uskoro i zvanično povećati svoj udeo u Volkswagenu i to sa sadašnjih 31 na preko 50%, pa dozvola za upotrebu naziva Carrera na modelu VW-a možda i ne treba previše da iznenađuje. Kao što se vidi već i iz njegovog imena, Caddy Carrera Cup Edition 2.0TDI R pokreće 2,0 litarski turbo dizel agregat sa snagom od 103kW/140KS, što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 10,6 sekundi i za najveću brzinu od 186 km/h.
Sem Carrera Cup natpisa na bokovima, ovaj Caddy je dobio i novi aero body kit, aluminijumske točkove od 17 inča u crnoj boji (sa gumama dimenzija 225/45 R17) i modifikovanu unutrašnjost (dvobojna kožna sportska sedišta, sportski kožni volan i ista takva ručica menjača plus aparat za gašenje požara, smešten ispod sedišta suvozača). U Švedskoj će Caddy Carrera Cup Edition 2.0TDI R koštati oko 22.000 evra, a biće napravljena limitirana serija od samo 250 primeraka.

Ferrari je pre desetak dana objavio prve zvanične slike i detalje o njihovom najnovijem i dugo očekivanom modelu California, čija će zvanična svetska premijera inače biti upriličena na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Danas je italijanska fabrika objavila novi set fotografija ovog automobila, uključujući i one koje (konačno) prikazuju izgled Californije sa krovom (spušta/podiže se za samo 14 sekundi). Naime, novi Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom i kao takav treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje). Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarskli V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude ispod četiri sekunde, dok podatak o maksimalnoj brzini nije saopšten ni u današnjem zvaničnom press saopštenju. Ako nekoga to uopšte interesuje kada je u pitanju Ferrari, emisija CO2 iznosi 310 grama po kilometru, a prosečna potrošnja je po fabričkim podacima 13,2 litra na 100 km. Ferrari California je dugačak 4560 mm, širok 1900 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2700 mm, dok je zapremina prtljažnika 360 litara (kada je krov podignut) odnosno 260 litara (kada je krov spušten). Za poređenje, aktuelni Ferrari F430 je dugačak 4512 mm, širok 1923 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm. Ferrari California je opremljen i ekskluzivnim F1-Trac traction controlom (sistemom koji je debitovao u Ferrariju 599 GTB Fiorano), Brembo kočionim sistemom sa karbon-keramičkim diskovima, najkvalitetnijim materijalima u kabini i infotainment sistemom.

Posle Velike Britanije, specijalna Mazda MX-5 Niseko (ime je dobila po japanskom skijaškom centru) je od sada dostupna i kupcima u Nemačkoj.
U ponudi su verzije Soft-Top sa platnenim krovom (ima 1,8 litarski motor sa 126 konja) i Coupe-Cabriolet sa tvrdim sklopivim krovom (ovu potonju pokreće 2,0L agregat od 160KS). Obe verzije mogu da se dobiju u Icy Blue metalik ili Sunlight Silver metalik bojama, a deo standardne opreme sada čine i novi aluminijumski točkovi od 17 inča, prednja svetla za maglu, hromirani paket (kvake, prednji gril, prstenovi oko svetala za maglu), tamno braon krov kod verzije sa platnenim krovom, grejana sedišta (u braon koži prošivena plavim koncem), kožni volan, ručica menjača i ručna kočnica, Bose sound system sa sedam zvučnika, posebne patosnice i naravno Niseko oznake na eksterijeru i interijeru.
Mazda MX-5 Niseko u Nemačkoj ima cenu od 21.700 evra (1.8i Soft-Top model), odnosno 25.400 evra (2.0i Coupe-Cabriolet).

Tokom sledeće godine pojaviće se još jedan superautomobil i to iz Škotske.
Naime, ovaj Falen V10 je kreacija škotskog dizajn studija Dowdeswell & Hardie i poput nekih italijanskih sportskih automobila (kakav je recimo Lamborghini Gallardo) pokretaće ga V10 motor. Tačnije, Falen V10 ima centralno smešten Judd GV5 S2 motor, zapremine 5,5 litra i sa snagom od preko 600kW/800KS (u kombinaciji sa petostepenom transaxle transmisijom).
Motor je inače težak samo 130 kg, a imajući u vidu najavljenu težinu automobila od samo 1000 kg (obilato korišćenje karbon fibera), lako je zamisliti njegove performanse. Biće napravljena serija od samo 4 (četiri) primerka ovog automobila manjeg od Porschea 911, a predstavljanje prvog prototipa je najavljeno za mart naredne godine na salonu automobila u Ženevi.

Peugeotov model srednje klase 407 (na tržištu se nalazi od 2004. godine) upravo je prošao kroz manji kozmetički tretman a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.
Što se izgleda tiče, velikih promena i nema; tačnije, tu su doterani prednji i zadnji branik, revidirani prednji gril sa više hroma, drugačija grafika zadnjih svetala, novi dizajn aluminijumskih točkova i par manjih izmena u interijeru (komande za klima uređaj, unapređeni putni kompjuter, kvalitetniji materijali). Za i danas elegantan automobil više i nije bilo potrebno (i dalje će naravno u ponudi biti limuzinska i karavanska SW verzija). Nešto veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok je njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima smanjena sa 5,9 na 5,6 litra, a emisija CO2 sa 155 na 150 grama po kilometru. I manji dizelaš 1.6 HDiF od 81kW/110KS (takođe sa filterom čestica čađi) ima manju potrošnju goriva (5,2 umesto 5,5 litara) i redukovanu emisiju CO2, koja sada iznosi 140 umesto 145 g/km. U pojedinim zemljama Peugeot će restilizovani 407 nuditi i u novoj verziji 2.0 Bioflex sa pogonom na E85 gorivo (mešavina 85% bioetanola i 15% benzina) ili benzin.
Osveženi 407 će se na tržištu Zapadne Evrope naći tokom ovog leta, dok cene za sada nisu saopštene.

Brazilska filijala Fiata je objavila prve fotografije novog modela Grande Punto Turbo, koji će se na tamošnjem tržištu naći od kraja ove godine (istovremeno će biti lansiran i u Argentini, mada za sada nisu saopštene cene ni za jednu ni za drugu zemlju).
Punto Turbo će se nuditi samo u verziji sa petora vrata, dok će za pogon biti zadužen T-Jet motor sa 114kW/155KS, poznat iz evropskog Grande Punta Abarth. U paketu su još i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, "scorpion" aluminijumski točkovi od 17 inča (sa brazilskog Fiata Stilo Abarth), atraktivan aerodinamički paket (prednji i zadnji spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler), doterana unutrašnjost u sportskom stilu i bogatija standardna oprema (zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo, kožni volan i ručica menjača, el. podizači prednjih i zadnjih stakala, centralno zaključavanje, klima uređaj, cruise control, ABS, Fiatov FPS sistem za prevenciju požara, alarm, CD plejer plus MP3, follow-me-home uređaj i Fiat Code uređaj protiv krađe).

Renault će porodicu modela Laguna (nakon standardnih verzija Berline i GrandTour) proširiti i dugo očekivanom Lagunom Coupe, čija prezentacija će biti upriličena večeras na Kanskom filmskom festivalu.
Kao što se i očekivalo, serijska Laguna Coupe se dizajnerski ne razlikuje previše od istoimenog koncept vozila sa prošlogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu spoljašnjost (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali je dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept ipak "prizemljena" i veoma nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Još neki dizajnerski elementi sa Lagune Coupe Concept, poput atraktivnijeg rešenja prednjeg kraja i skrivenih kvaka, nisu preneti na serijsku verziju, a to naravno važi i za atraktivna vrata, koja su se na konceptu otvarala u vis. Laguna Coupe je dobila i dva nova motora i to 3.5 V6 benzinac sa 175kW/240KS i 330Nm obrtnog momenta (ubrzanje do stotke ovako motorizovane Lagune Coupe u verziji sa automatskim 6-stepenim menjačem je ispod 7 sekundi), kao i 3.0 V6 dCi dizelaš sa 173kW/235KS i 450Nm. Ostatak palete će činiti 2,0 litarski benzinci i dizelaši poznati iz standardnih Laguna. Laguna Coupe je inače dugačka 464 cm, široka 183 cm, visoka 140 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 269 cm, a postavljena je na točkove od 17 ili 18 inča (zavisno od verzije). Više detalja će Renault saopštiti naknadno, kako se bude približavao jesenji salon automobila u Parizu, gde će Laguna Coupe u stvari doživeti svoju pravu svetsku premijeru. Naravno, kao i ostale Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Kao i nedavno predstavljena Laguna GT, i nova Laguna Coupe je opremljena novim Renaultovim Active Drive upravljačkim sistemom na sva četiri točka (4WS – four wheel steer system), koji omogućava da se zadnji točkovi okreću paralelno ili u suprotnom smeru od prednjih. Renault tvrdi da je ovaj sistem ekstremno efikasan, da pruža poboljšano manevrisanje i izuzetnu preciznost upravljanja, kao i da unapređuje aktivnu bezbednost, posebno kod kočenja i prilikom manevra izbegavanja pri velikim brzinama.
VIDEO I
VIDEO II

Posle Ibize 1,4 TDI Ecomotive i Leona 1,9 TDI Ecomotive, nova Alhambra Ecomotive (upravo predstavljena na salonu automobila u Madridu) je još jedan u nizu Seatovih automobila koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. To je postignuto poboljšanjem aerodinamike vozila, modifikovanom elektronskom kontrolnom jedinicom 2,0 litarskog TDI dizel motora (140KS i 310Nm) sa DPF filterom za čestice čađi, dužim prenosnim odnosima u šestostepenom menjaču i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja (točkovi su inače od 16 inča). Rezultat je potrošnja koja po fabričkim podacima iznosi 6 litara goriva na 100 km (manja za 0,6 litra u odnosu na standardni model) i emisija CO2 redukovana za 16 grama po kilometru (umesto 175 iznosi 159 g/km). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi (standardni model 12,2 sec), dok je maksimalna brzina porasla sa 192 na 195 km/h. U standardnoj opremi Alhambre Ecomotive se, između ostalog, nalaze ABS, EBA i ESP sistemi, klima uređaj, cruise control, putni kompjuter, MP3 CD radio sa 10 zvučnika, svetla za maglu i sportski podešeno ogibljenje.
Još jedan novitet Seata na salonu u Madridu jeste i Leon Linea R, odnosno Leon sa novim sportskim paketom, koji dopunjuje već ionako bogatu paletu ovog modela. Linea R aero body kit sadrži agresivnije branike, modifikovanu prednju masku, pragove, zadnji krovni spojler, dva završetka izduvnog sistema, aluminijumske točkove od 18 inča, kožni volan, aluminijumske detalje u interijeru i naravno posebne Linea R oznake.

Posle nedavnog doterivanja modela DB9 (o tome OVDE), Aston Martin je odlučio da osveži i model V8 Vantage, koji se inače na tržištu nalazi od 2005. godine (od tada je širom sveta prodato preko 10.000 primeraka). Estetski se doterani V8 Vantage 4.7 ne razlikuje mnogo od dosadašnje verzije (realno za to nije ni bilo potrebe), ali se zato prava novost krije pod poklopcem motora. To je 4,7 litarski V8 agregat (ranije 4,3L), koji sada raspolaže sa 420KS (+ 11%) pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta (+ 15%) pri 5750 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 4,7 sekunde i najveća brzina od 180 milja na sat (288 km/h). Ipak, bez obzira na povećanu zapreminu i snagu, ovaj V8 motor ima manju potrošnju goriva i emisiju CO2 (za 13%) u odnosu na prethodnika, delom zahvaljujući i modernizovanoj Sportshift transmisiji. Treba napomenuti da su zahvaljujući revidiranom ogibljenju unapređene i vozne karakteristike automobila. Kao što je napomenuto na početku, V8 Vantage 4.7 se vizuelno ne razlikuje mnogo od dosadašnje varijante. Spolja se primećuju tek novi aluminijumski točkovi od 19 inča, dok je najveće promene ipak doživeo interijer gde se, pre svega, zapažaju revidirana centralna konzola i unapređeni HDD (Hard Disk Drive) navigacioni sistem. V8 Vantage se i dalje nudi kao Coupe i kao Roadster, kao i u verzijama sa manuelnim menjačem i opcionom Sportshift transmisijom. Cene za Aston Martin V8 Vantage 4.7 će biti objavljene naknadno, a isporuke kupcima startuju u trećem kvartalu ove godine.

Ovo je Veritas III, novi sportski jednosed, koji je u formi koncept vozila svetlost dana ugledao još 2001. godine.
Za razliku od koncepta koji je imao ugrađen BMW-ov V12 agregat, serijski primerak ovog roadstera će pokretati V10 motor (takođe iz BMW-a). Radi se o 5,0 litarskoj mašini iz BMW-a M5 i M6, ali u Veritasu RS III razvija okruglo 600 konja (standardnio raspolaže sa 507KS).
Zahvaljujući laganim materijalima (karoserija je od karbon-kevlara), Veritas RS III je težak samo 1070 kg, pa ne iznenađuje najava da ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 3,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 347 km/h.
Proizvodnja će biti limitirana na samo 50 primeraka godišnje, s tim što se prve isporuke kupcima očekuju krajem ove godine (tokom 2009. pojaviće se i hardtop coupe verzija).

Trkačka verzija novog Volkswagena Scirocco je danas zvanično predstavljena na skupu tjunera Wörther Tour u Austriji, dok će svoj trkački debi imati na predstojećoj trci 24 časa Nirburgringa. Volkswagen će na toj trci učestvovati sa tri trkačka Sciroccoa GT24, za čiji pogon je zadužen 2.0 TFSI motor sa 239kW/325KS i 340Nm obrtnog momenta pri samo 2100 o/min. Motor je uparen sa DSG menjačem sa duplim kvačilom, dok je pogon na prednjim točkovima. Scirocco GT24 je duži (+227 mm), širi i niži od serijskog automobila, ima za 61 mm širi trag točkova, a postavljen je na točkove od 18 inča. Težina automobila je smanjena za 178 kg u odnosu na serijski model, pa Scirooco GT24 ima 1120 kg. U paketu su još i modifikovano sportsko ogibljenje (sa podešavanjem visine vozila do 75 mm), kočioni sistem sa diskovima od 362 mm napred i 255 mm pozadi, zaštitni kavez, Recaro sedišta, novi sportski volan, prednji panel od karbona, nova instrument tabla i naravno aparat za gašenje požara. Scirocco GT24 će u Nirburgringu, između ostalih, voziti i dvostruki pobednik trke 24 časa Le Mana Hans-Joachim Stuck i dvostruki šampion WRC-a Carlos Sainz.