home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota Hilux za 2009.

12 Avg 2008 - 07:14 Noviteti Link

Toyota je u Maleziji promovisala restilizovanu verziju svog pick up modela Hilux, modela za 2009. godinu.

Sudeći po ovoj prvoj zvaničnoj slici, doterani Hilux se u odnosu na dosadašnju verziju vizuelno razlikuje, pre svega, po nešto izmenjenom prednjem kraju (novi gril, branik), kao i novim aluminijumskim točkovima.

 (Dalje)



Audiju RS6 Avant će već početkom oktobra na Salonu automobila u Parizu pridružiti i njegova limuzinska verzija, koja u osnovi predstavlja Audijev odgovor na BMW M5 (ima 507KS) i Mercedes E63 AMG sa 514KS.

 (Dalje)

Aktuelni Audijev model A6 se na tržištu nalazi još od 2004. godine, a kako je potpuno nova generacija najavljena tek za 2010. godinu (kao model za 2011.-u), sasvim je očekivana odluka nemačke fabrike da ovaj automobil podvrgne kuri podmlađivanja.

 (Dalje)

Kia je posle objavljivanja prvih zvaničnih slika i specifikacija svog novog kompaktnog sedana Forte (zamenjuje dosadašnju Spectru/Cerato), za ovaj novitet napravila i jedan prilično provokativan reklamni spot, koji se baš neće svideti ljudima iz Bentley-a. Na kraju ovog videa videćete i zašto...

 (Dalje)

Honda je u Nemačkoj ponudila poseban Taxi paket, namenjen njihovom kompaktnom SUV modelu CR-V sa 2.2 i-CDTi dizel motorom.

Paket, između ostalog, sadrži žutu boju karoserije, modifikovanu centralnu konzolu sa taksimetrom, dodatno unutrašnje osvetljenje i alarm.

 (Dalje)

UPDATE : nova Acura TL

9 Avg 2008 - 12:28 Noviteti Link

Nakon što je ove godine već predstavila restilizovanu limuzinu RL i potpuno novi TSX, japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game.

Sledeći na redu je kompletno redizajnirani luksuzni sedan Acura TL, čija prodaja inače u SAD-u počinje ove jeseni (cena još nije saopštena).

 (Dalje)

Posle 32 godine proizvodnje i 12 miliona primeraka u dosadašnjim izdanjima, Ford je ove godine predstavio potpuno novu generaciju svog predstavnika u B segmentu  – novu Fiestu.

 (Dalje)

Ponuda motora Audijevog A3 modela u kabriolet izdanju je upravo proširena dobro poznatim 1,6 litarskim benzincem sa 75kW/102KS (u paru sa manuelnim petostepenim menjačem).

 (Dalje)

Aston Martin One-77

8 Avg 2008 - 00:34 Noviteti Link

Iznenađenje iz Aston Martina! Britanska kompanija je naime ovom slikom najavila svoj novi sportski model One-77, koji će biti izrađen u veoma limitiranoj seriji.

 (Dalje)

Honda će ove jeseni američkim kupcima ponuditi blago redizajnirani pick up model Ridgeline, verziju za 2009.

Velikih razlika u odnosu na originalnu varijantu iz 2005. baš i nema, što u praksi znači modifikovani prednji i zadnji kraj (novi branici, svetla, prednji gril u stilu nove Honde Pilot). I u unutrašnjosti ima par izmena, a najviše se ističu novi volan i doterana instrument tabla, kao i bogatiji spisak standardne i opcione opreme. 

Za pogon je i dalje zadužen isti 3,5 litarski V6 VTEC V6 benzinac, ali simbolično pojačan za 3KS i 3Nm obrtnog momenta (sada raspolaže sa 250KS pri 5700 o/min. i 335Nm pri 4000 o/min.) i u paru sa modifikovanom petostepenom automatskom transmisijom. 

U ponudi će biti RT, RTS i RTL verzije, a cene startuju od oko 28.000 dolara (18.250 evra) za osnovni RT model i kreću se do 36.000 dolara (23.470 evra) za model RTL.



Nakon modela Splash, iz Suzukija stiže još jedan gradski mališan – novi Alto, odnosno serijska verzija koncept vozila A Star, koga su prvi mogli da vide posetioci ovogodišnjeg Salona automobila u Nju Delhiju (kasnije je bio izložen i na salonu u Ženevi).

Evropska publika će novi Alto moći da vidi na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu, od 4. do 19. oktobra (za novinare se otvara već 2.10.), dok će prodaja startovati tokom sledeće godine.

Naravno, izgled pomenute koncept verzije je delimično izmenjen prilikom konverzije u serijski model, pa auto sada deluje nešto klasičnije, mada i dalje dovoljno privlačno da ravnopravno konkuriše u A segmentu tržišta (Renault Twingo, Fiat 500, Kia Picanto, Hyundai i10, Chevrolet Spark, novi Ford Ka...).

Iako za sada nema zvaničnih detalja (biće poznati do salona u Parizu), za pogon će prema ranijim informacijama biti zadužen potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor, koji će zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km.



Pre nego što početkom naredne godine na tržište stignu njihove restilizovane verzije (o tome više OVDE), paleta aktuelnih Porschea Cayman S i Boxstera S će ovog septembra biti proširena novim specijalnim serijama, nazvanih Cayman S Sport i Boxster S Design Edition 2.

Ovo nije prvi put da nemačka fabrika kupcima nudi posebne i limitirane edicije ova dva svoja modela. Tako je prošle godine u rekordnom roku rasprodata serija od 777 komada Caymana S Design Edition 1, a isto se desilo i krajem te godine sa posebnim Boxsterom 60 RS Spyder.

Novi Porsche Boxster S Design Edition 2 karakterišu "Carrera White" bela boja karoserije sa dekorativnim trakama, aluminijumski točkovi od 19 inča bele boje, kožna unutrašnjost i nešto snažniji 3,4 litarski redni šestocilindrični motor (umesto 217kW/295KS u standardnom Boxsteru S, ova specijalna serija raspolaže sa 223kW/303KS).

U Porscheu planiraju da kupcima ponude samo 500 primeraka Boxstera S Design Edition 2 i to po ceni koja u Nemačkoj iznosi 65.539 evra.

S druge strane, u novom Caymanu S Sport će moći da uživa 700 budućih vlasnika, koji će za njega u Nemačkoj morati da izdvoje po 69.942 evra (9639 evra više od običnog Caymana S).

Za te pare se, pored pojačanog 3,4 litarskog motora (na 223kW/303KS), dobija i Porscheov Active Stability Management system, Bi-Xenon prednja svetla, sportska sedišta, Sports Chrono paket, zatim volan, ručica menjača i ručne kočnice presvučeni alkantarom, za 10 mm niže ogibljenje, širi trag točkova, kao i karoserija u narandžastoj ili zelenoj boji (inspiracija za to je Porsche 911 GT3 RS) i to u kombinaciji sa aluminijumskim 19-inčnim točkovima, retrovizorima i otvorima za vazduh u crnoj boji. Ipak, ako nekome ne odgovaraju narandžasta ili zelena boja, Porsche će ponuditi i ove boje: Black, Indian Red, Speed Yellow, Carrara White i Arctic Silver.



Smena na vrhu C segmenta: posle pet godina vladavine Golfa V, stiže njegov naslednik – Golf šeste generacije (prvi Golf je inače predstavljen 1974. godine, drugi 1983., treće izdanje je usledilo 1991., "četvorka" je stigla 1997., a Golf "petica" pre pet godina).

Volkswagen će Golf VI, kao jedan od najočekivanijih noviteta ove sezone (posebno na našem delu brdovitog Balkana gde se Golf II star 20 i više godina i dalje solidno kotira na pijaci polovnjaka), zvanično promovisati početkom oktobra na salonu automobila u Parizu, dok će se prvi primerci naći kod dilera već istog meseca (bar u Nemačkoj, a kod nas verovatno tek na proleće naredne godine). Osnovni model sa troja vrata i benzincem od 1,4 litra sa 80KS će u Nemačkoj koštati 16.500 evra, što je za samo 200 evra više nego do sada.

Poslednjih meseci su se na internetu pojavljivali zaista mnogobrojni špijunski snimci i razni crteži Golfa "šestice" (u tome je posebno prednjačio nemački AutoBild), a sudeći po ovim prvim zvaničnim fotografijama, pomenuti snimci i crteži i nisu bili daleko od konačnog proizvoda.   

Naravno, Golf VI baš i ne donosi neku dizajnersku revoluciju, što se doduše i očekivalo. Jednostavno, Golf je najvažniji model nemačke fabrike (do sada je plasirano preko 26 miliona primeraka svih generacija) i rukovodstvo VW-a nema nameru da nepotrebnim i rizičnim dizajnerskim eksperimentima ugrozi poziciju besteselera koju Golf ima. Podsećanja radi, Golf V je sa 208.800 plasiranih primeraka bio najprodavaniji automobil u Evropi za prvih pet meseci. Volkswagen je naime prodaju Golfa u tih 5 meseci povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5 % više nego u prvih pet meseci 2007.

Imajući sve to u vidu, zaista ne iznenađuje činjenica da je "šestica" spoljašnjim izgledom samo evolucija postojećeg Golfa (što se naročito odnosi na bokove automobila, koji se ne razlikuju mnogo u odnosu na aktuelnu "peticu"). Drugim rečima Golf ostaje Golf; pomalo konzervativan, ali zato prepoznatljiv već na prvi pogled i bez većih šansi da ga zamenite sa automobilom nekog drugog proizvođača. Međuosovinsko rastojanje je ostalo isto i iznosi 258 cm (za poređenje, aktuelna Opel Astra ima 262 cm, Renault Megane 263 cm, Ford Focus, Mazda3 i Volvo C30 po 264 cm, a Kia Ceed i Hyundai i30 265 cm).


Prostranija unutrašnjost kvalitetnom upotrebljenih materijala, izgledom i ergonomijom može da se poredi čak i sa većim VW Passatom, a pažnju privlači i spisak dodatne opreme koji može da obuhvata i DVD plejer, hard drive za MP3 fajlove, Keyless Entry, Intelligent Light System, Lane Assist (upozorava vozača na prelazak iz trake u traku, tempomat sa automatskim držanjem razdaljine, Park Assist druge generacije sa kamerom...

Kao i ranije, i novi Golf VI će pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata. U početku to će biti benzinci od 1.4 litra (snaga 59kW/80KS, 132Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h traje 13,9 sekundi, najveća brzina je 172 km/h, potrošnja 6,4 litra na 100 km), sledi 1.6 litarski (75kW/102KS, 148Nm, 188 km/h, ubrzanje 11,3 s, potrošnja 7,1 litar) i 1.4 TSI u dve verzije (slabiji ima 90kW/122KS i 200Nm, 200 km/h, do 100 km/h mu treba 9,5 sekundi, troši 6 litara, dok jača verzija ima 118kW/160KS, 240Nm, 220 km/h, ubrzanje do stotke traje 8 sekundi, potrošnja takođe 6 litara), a dizelaši su 2.0 TDI sa 81kW/110KS i 250Nm (194 km/h, ubrzanje  10,7 sekundi, troši 4,5 litra dizela na 100 km) i 103kW/140KS i 320Nm (209 km/h, 9,3 sekunde do 100 km/h, potrošnja mu iznosi 4,9 litra). Ovde i fabrički podatak da, u zavisnosti od motora, novi Golfovi imaju smanjenu potrošnju i do 28%. Naravno, ovo je paleta samo na početku života "šestice", ali će se već sledeće godine pojaviti i novi 1,2 litarski četvorocilindrični TSI benzinci sa 85 i 105KS, 1,6 litarski TDI dizelaši od 90 i 105KS, 2.0 TDI sa 170KS, kao i Golf GTI sa 2,0 litarskim TFSI agregatom. Kasnije se očekuje i 1,2 litarski common-rail TDI dizel sa 75KS i 180Nm (ovaj Golf će trošiti samo 3,9 litra goriva na 100 km), 2.0 TDI bi-turbo dizel sa 204KS, kao i najjači 2.0 TFSI benzinac sa oko 280KS (zameniće sadašnji Golf R32).

U ponudi će i dalje biti Volkswagenov 4Motion pogon na sva četiri točka, ekonomičnije BlueMotion verzije, a kupcima će na raspolaganju biti i šestostepeni i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom.

 

 

Na startu komercijalizacije Golf će biti dostupan u verziji kombi-limuzine sa troja i petora vrata, početkom naredne godine sledi novi Golf Plus, sredinom te iste godine stiže i Golf Variant, sledeća Jetta će biti spremna početkom 2010., novi Touran i Golf Cabrio sredinom 2010., a nova Buba krajem 2010. godine.

Volkswagen inače planira da u 180 zemalja godišnje proda 750.000 Golfova VI i njegovih pomenutih podvarijanti, ali će VW prepreku u tom planu imati u zaista brojnoj konkurenciji : Opel Astra, Peugeot 308, Fiat Bravo, Ford Focus, Citroen C4, Toyota Auris, budući Renault Megane III, Alfa 149 i nova Mazda3 koja bi trebalo da ugleda svetlost dana krajem ove godine.

 



VIDEO : Peugeot 308 CC

3 Avg 2008 - 01:15 Noviteti Link

Francuski Peugeot je najavio da će na salonu automobila u Parizu ove jeseni promovisati model 308 u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 20 sekundi), koja će dopuniti paletu ovog automobila kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i 308 SW karavan, a potvrđena je i serijska proizvodnja prošlogodišnje Coupe studije 308 RC Z).

Poput svog prethodnika 307 CC, i 308 CC će imati četiri sedišta (bolje reći 2+2 koncepcija), ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtljažnikom. U odnosu na već poznate karoserijske varijante 308-ice, CC verzija je najviše promena (pored novog krova naravno) doživela na zadnjem kraju, gde se najviše ističu masivan branik, nova LED svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika (čija zapremina se u zavisnosti od toga da li je krov spušten ili podignut, kreće od 226 do 405 litra).

Što se tiče palete pogonskih agreagata, 308 CC će (bar u početku) pokretati samo 1.6 litarski THP benzinac sa 150KS i 2.0HDiF dizelaš od 140 konja (kasnije se očekuju u 1.6 litarski atmosferski VTi benzinac sa 120KS, zatim jači 1.6L turbo benzinac od 175 konja, a možda i manji 1.6 HDi od 110KS).

U standardnoj opremi se nalazi šest vazdušnih jastuka i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a tu je i novi Airwave sistem grejanja ugrađen u naslone za glavu u prednjim sedištima (slično Mercedesovom Airscarf sistemu).



Konačno, posle meseci i meseci špekulacija i raznih manje ili više uspešnih crteža, evo i prvih zvaničnih fotografija dugo očekivanog Bugattija Veyron u otvorenoj roadster varijanti (sa Webasto pokretnim krovom).

Auto je zvanično nazvan Veyron 16.4 Grand Sport a njegovo prvo pojavljivanje u javnosti je zakazano za 16. avgust na događaju Concours d'Elegance u Pebble Beachu (dan kasnije će prvi serijski primerak biti prodat na the Gooding & Company’s Pebble Beach aukciji).  

Naravno, zbog skidanja krova Veyron je dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća, a vlasniku omogućilo da uživa u ovom monstrumu, koji kombinuje ultimativne performanse i zadovoljstvo vožnje automobila bez krova.

Veyron 16.4 Grand Sport pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta.  

Cena? Skoro dva miliona evra...