
Posle jedne zvanične teaser slike, konačno su se pojavile i prve fotografije novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, koji će svoju svetsku premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show, od 20. do 28. aprila). Peking naravno nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida dizajnirana i razvijena u Kini, a i proizvodiće je kompanija Shanghai Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). Po prvim informacijama, Lavida je dugačka 4608 mm, široka 1743 mm, visoka 1465 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2610 mm. Pokretaće je dva motora, jedan od 1600, drugi od 2000 kubika, dok će se težina, u zavisnosti od modela, kretati od 1245 do 1323 kg.

Posle Audija A4 sedan, sada je i njegova Avant (karavan) verzija na raspolaganju sa S-Line estetskim paketom, čime je automobil prilično dobio na dinamici i privlačnosti. S-Line paket Audijevoj "četvorci" naime praktično daje kompletan look budućeg Audija S4, samo po daleko nižoj ceni. S-Line paket podrazumeva vizuelno doterivanje standardnog modela bez promena koje se tiču motora i performansi. To konkretno znači nove sedmokrake aluminijumske felne veličine 18 inča (gume 245/40/18), aerodinamički kit (drugačiji branici, pozadi sa donjim delom u obliku difuzora, pragovi, zadnji krovni spojler), za 30 mm spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, bolje vozne osobine, zatamnjena stakla, kao i interijer u sportskom stilu (koža, aluminijumski detalji, tzv. piano lak).

Salon automobila u Pekingu je sve bliže (2008 Auto China motor show, traje od 20. do 28. aprila), pa je i domaća kompanija Chery Automobile najavila neke od svojih noviteta, koje će premijerno promovisati na svom izložbenom prostoru od 2500 kvadrata.
Možda i najzanimljivija je serija od pet malih modela pod zajedničkim imenom Faira, koje pokreće ekonomični 1,3 litarski motor. Ukratko, Faira porodica se sastoji od hatchback modela sa troja vrata Faira BB (prva slika), slede sportski crossover Faira JJ (slika 2), sedan Faira HH (slika 3), hatchback sa petora vrata Faira NN (slika 4) i na kraju sportski model Faira YY (slika 5).
Tačno četvrt veka posle originalnog Golfa I u GTI Pirelli
verziji, predstavljenog maja 1983. godine (inače prodat u 10.500 primeraka za
samo šest meseci), VW od sada kupcima i u Velikoj Britaniji nudi njegovog
duhovnog naslednika, aktuelni Golf V u GTI Pirelli Edition varijanti. Novi Golf
GTI Pirelli se bazira na Golfu GTI Edition 30, pa poput njega iz 2,0 litarskog
TFSI motora izvlači 169kW/230KS. Postiže 245 km/h, dok ubrzanje do stotke u
verziji sa šestostepenim manuelnim menjačem traje 6,8 sekundi (sa DSG menjačem
6,6 sekundi). Iako u
osnovi Golf GTI Pirelli zadržava isti body kit kao GTI Edition 30 (dakle sa
prednjim spojlerom, pragovima i zadnjim branikom u boji karoserije), Pirelli
verzija se spolja ipak ističe sa nekoliko jedinstvenih elemenata. To se, pre
svega, odnosi na gume Pirelli P-Zero (dimenzija 225/40) navučene na 18-inčne petokrake
točkove i Pirelli logo na zadnjim vratima. Unutrašnjost je oplemenjena sportskim
sedištima sa grejanjem i električnim podešavanjem lumbalnog dela, kožnim i
ergonomski oblikovanim upravljačem (sa Pirelli aplikacijom), kožnim naslonom za
ruke i par Pirelli znački na nekoliko mesta po kabini. Sedišta, volan i ručna
kočnica su još i prošarani žutim koncem kao savršen kontrast crnoj boji
interijera. U standardnoj opremi ovog Golfa se nalaze ESP sistem elektronske
kontrole stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, CD stereo sistem, dvozonska
automatska klima, a kupci će moći da biraju između tri boje karoserije : reflex
silver, diamond black i blue graphite. Cene startuju od 22.555 funti (za model
sa troja vrata i 6-stepenim manuelnim menjačem), a završavaju se cenom od
24.385 funti, koliko treba platiti verziju sa pet vrata i DSG menjačem.

Leon Copa je nova specijalna i naravno limitirana edicija ovog Seatovog modela, napravljena povodom starta nove sezone Seat Leon Supercopa. Za pogon je izabran provereni četvorocilindrični 2,0 litarski turbo FSI agregat VW grupacije, koji ovde razvija svih 210kW/285KS i 360Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za najveću brzinu od 254 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi. Potrošnja inače iznosi 8,3 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 199 grama po kilometru. Leon Copa Edition, sem snažnijeg motora (najsnažniji koji je ikada ugrađen u Leon), ima i Eibach opruge, pojačane kočnice, Seat Sport aero body kit, crne aluminijumske točkove od 18 inča, kožna sportska sedišta, aluminijumske pedale i sportski volan. Seat će napraviti samo 55 primeraka Leona Copa Edition, a prodavaće ga po ceni od 38.500 evra.

Ford je krenuo sa prodajom limitirane "Black Magic" serije modela Focus CC (Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom), koji će biti napravljen u samo 600 primeraka. U skladu sa svojim imenom, Focus CC "Black Magic" je dostupan samo u crnoj boji, kao i sportski podešenim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 17 inča (gume 205/50 R17), sportskim kožnim sedištima (naravno u crnoj boji), sportskim volanom, MP3/radiom i posebnim patosnicama. Za pogon su odabrani 2,0 litarski benzinac sa 107kW/145KS i 2,0 litarski dizel od 100kW/136KS. U Nemačkoj Focus CC "Black Magic" u benzinskoj verziji košta 28.100, a sa dizel agregatom 30.100 evra.

Mercedes je predstavio novu paletu četvorocilindričnih dizel motora, koji se u odnosu na prethodnu generaciju odlikuju većom snagom i manjom potrošnjom goriva (npr. najsnažnija varijanta sa 150kW/204KS i 500Nm ima za 20% više snage i 25% više obrtnog momenta u odnosu na odlazeći agregat, a troši 0,5 litara manje goriva i emituje 13% manje CO2 po kilometru nego prethodnik). Novi dizelaši (svi zapremine 2143 kubika i sa 16 ventila) će se ove jeseni prvo naći u modelima Mercedesove C klase, i to u varijantama C 250 CDI (150kW/204KS, 500Nm), C 220 CDI (125kW/170KS, 400Nm) i C 200 CDI sa 100kW/136KSi 330Nm. U planu je da se ovi motori ugrađuju i u neka Mercedesova SUV vozila, kao i u hibridne modele ovog proizvođača. C 250 CDI po fabričkim podacima troši samo 5,4 litre dizela na 100 km (emituje 143 grama CO2 po km), dok se C 220 CDI zadovoljava sa 5,1 litrom, a emisija CO2 mu iznosi 136 g/km.

Iako se karijera aktuelne Ibize polako bliži svom kraju (o novoj generaciji više OVDE), Seat je rešio da kupcima u Velikoj Britaniji za rastanak pokloni dve posebne i limitirane varijante ovog modela pod nazivom Freerider i Sportrider. Obe verzije se nude isključivo u varijanti sa troja vrata i sa bogatijom opremom u odnosu na standardne modele. Ibiza Freerider pod haubom ima trocilindrični 1,2 litarski benzinski motor od 70 konja, u kombinaciji sa manuelnim petostepenim menjačem. Od opreme se izdvajaju cruise control, automatska klima, "Galea" aluminijumski točkovi od 15 inča, retrovizori sa grejanjem, el. podešavanje sedišta i za suvozača, DAB stereo radio zabavni sistem, prednja svetla za maglu i naravno posebne Freerider oznake na repu automobila. Ibiza Freerider postiže najveću brzinu od 170 km/h, do stotke ubrzava za 14,2 sekunde, a emituje 139 grama CO2 po kilometru. Cena za Ibizu Freerider u Velikoj Britaniji iznosi 8995 funti. Što se tiče Ibize Sportrider (na slici), kupci će moći da biraju između 1,4 litarskog benzinca sa 100 konja (190 km/h, 11,2 sec do 100 km/h) i 1,9 litarskog TDI dizelaša sa istom snagom (190 km/h, 10,8 sec). U standardnoj opremi se nalaze cruise control, automatska klima, el. podešavanje i suvozačevog sedišta, retrovizori sa grejanjem, svetla za maglu, "Spica" alu felne od 16 inča, sportska sedišta, prednji i zadnji branik sa Ibize FR, kvake i retrovizori u boji karoserije i saćasti prednji gril. Od boja su na raspolaganju Black Magic, Luna Grey, Track Grey, Ada Blue, Emocion Red i Candy White. Ibizu Sportrider sa 1.4 16V benzincem treba platiti 9495, a sa 1.9 TDI dizelašem 10.395 funti.

Hyundai će iskoristiti ovogodišnji salon automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show, 20. – 28. april) da javnosti prikaže i restilizovanu verziju svog modela Elantra.
U odnosu na američku varijantu ovog automobila, kineska Elantra ima, pre svega, kompletno prerađen prednji deo (po uzoru na evropski Hyundai i30, odnosno američku Elantru Touring), mada su promene zadesile i zadnji kraj (novi branik, svetla i poklopac prtljažnika). Za pogon su zaduženi benzinci od 1600 i 1800 kubika, a za sada nema najava da li će ove dizajnerske promene zadesiti i pomenutu američku verziju, a ni to kada će i da li će se ovakva Elantra eventualno pojaviti i na Starom kontinentu.

Volkswagenov Passat je ovog proleća dobio 2.0 TDI common rail dizel agregat sa 103kW/140KS pri 4200 o/min. i 320Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2500 o/min.). Zahvaljujući common rail tehnologiji, Passat 2.0 TDI sedan troši do 0,7 litara goriva manje nego ranije (sada 5,8 litara), postiže 209 km/h, a do 100 km/ mu treba 9,8 sekundi (u Variant verziji može do 206 km/h i troši 5,9 litara).

Nemački maloserijski proizvođač sportskih automobila Wiesmann je svoj najnoviji model GT MF 5 Coupe promovisao još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu, a tokom ovog meseca će konačno početi i njegova proizvodnja u novoj Wiesmannovoj fabrici, otvorenoj prošle nedelje (tokom godine pojaviće se i kabriolet varijanta ovog modela). U GT MF5 je ugrađen BMW-ov 5,0 litarski V10 motor sa 373kW507KS pri 7750 o/min. i 520Nm obrtog momenta pri 6100 o/min. iz modela BMW M5 i M6. Osim novog motora, GT MF 5 se od standardnog modela razlikuje i po blago izmenjenim dimenzijama (dužina 430 cm, širina 195 cm, visina 117 cm) i aerodinamičkom paketu. Neka vas ne zavara njegov retro izgled, jer sa pomenutim V10 agregatom, ova ala teška 1380 kg (odnos težina/KS je 2,7 kg po KS), može do 310 km/h, dok joj za sprint do stotke treba 3,9 sekunde. Snaga se inače na zadnje točkove (od 19 inča sa BBS RS-GT točkovima) prenosi preko 7-stepene sekvencijalne manuelne transmisije. Sa ovolikom snagom i pomenutim performansama, potrošnja u gradu od 22,7 litara je sasvim očekivana (u kombinovanom ciklusu iznosi 14,8 litara).

Britanski Caterham je objavio jednu teaser fotografiju svog novog modela Superlight R500, koji će se u prodaji pojaviti u drugoj polovini ove godine, i to po ceni od oko 40.000 funti. Drugi detalji za sada nisu poznati, mada se očekuje da Superlight R500 pokreće modifikovani Fordov četvorocilindrični motor sa 250 konja. Imajući u vidu težinu automobila od samo 500 kg, ne iznenađuje procena da će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosti samo 3,5 sekunde, dok će maksimalna brzina biti oko 150 milja na sat (240 km/h).
UPDATE : 11. 4. 2008.
U međuvremenu su se pojavile i prve zvanične slike novog Caterhama Superlight R500, kao i podaci o njegovom motoru. Radi se o Fordovom četvorocilindričnom 2,0 litarskom Duratec agregatu sa 263KS pri 8500 o/min. i 240Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenim manuelnim ili sekvencijalnim menjačem sa takođe 6 brzina). U kombinacijii sa malom težinom od samo 506 kg, to je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude samo 2,88 sekunde!! Cena ovog roadstera će iznositi 37.000 funti.

Volkswagen je u Velikoj Britaniji krenuo sa prodajom Touarega sa revidiranim 3.0 V6 TDI common rail dizel motorom (naravno sa DPF filterom čestica čađi), koji sada ima 15 konja i 50Nm više nego ranije, uglađeniji rad, manju potrošnju goriva i manju emisiju CO2 (iznosi 262 umesto 278 g/km). Tačnije, ovaj V6 agregat (u paru sa šestostepenim tiptronic menjačem) raspolaže sa 176kW/240KS i 550Nm obrtnog momenta, što mu omogućuje da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude smanjeno sa 9,2 na 8,3 sekunde. Touareg 3.0V6 TDI će se britanskim kupcima nuditi u tri paketa opreme: Touareg, SE i Altitude, a svaki ima bogatu standardnu opremu (klima, šest vazdušnih jastuka, pomoć pri startu uzbrdo i pomoć pri vožnji nizbrdo) i 4MOTION pogon na sva četiri točka. Osnovni Touareg 3.0 V6 TDI u Velikoj Britaniji košta 33.465 funti, verzija SE staje 36.865 funti, a najskuplji Altitude 39.665 funti.

Toyota je objavila detaljne informacije o novoj Toyoti TRD HiLux (namenjenoj prodaji u Australiji), koja je inače u fazi predserijskog vozila izložena još u oktobru prošle godine na salonu automobila u Sidneju. Drugim rečima, TRD HiLux je novi član TRD (Toyota Racing Development) porodice, odnosno sportskih varijanti Toyotinih automobila (Japanci žele da TRD postane nešto kao njihov AMG). Što se nove Toyote TRD HiLux tiče, pokreće je 4,0 litarski V6 motor sa Eaton kompresorom, koji raspolaže sa 225kW/306KS pri 5400 o/min. (28,5% više snage u poređenju sa standardnim modelom), dok je maksimalni obrtni moment porastao sa 376 na 453Nm pri 3400 o/min. (rast od 20,4%). Motor je inače uparen sa petostepenom automatskom transmisijom. Toyota TRD HiLux do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekundi i ima potrošnju od 12,9 litar na 100 km (naravno, ovo je fabrički podatak). Sem na motoru, izmena ima i na ogibljenju, kočionom sistemu i izgledu (naročito oko prednjeg grila, sportskog prednjeg branika, nove su šestokrake aluminijumske felne od 17 inča, pragovi, zatamnjeni B stub, posebne TRD oznake, a u kabini kožni volan i ručica menjača, posebne TRD pločice i TRD patosnice). Ukratko, Toyota TRD HiLux bi trebao da ponudi jedinstvenu kombinaciju sportskih performansi i svakodnevne upotrebljivosti.