home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon restilizacije modela SLK, SL, CLS, ML i B klase, red je došao i na najmanji Mercedes A klase, koji je dobio blago revidiran spoljašnji izgled, doterani interijer, ECO stop-start tehnologiju za smanjenje potrošnje goriva u modelima A150 i A170, a tu je i nova ekonomična verzija A150 BlueEfficiency. Ovaj potonji (ima 95KS) zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici, gumama sa manjim otporom kotrljanja i uštedama na težini, troši samo 5,8 litara benzina na 100 km, a emituje 139 grama CO2 po kilometru (standardni A150 troši 6,3 litra goriva i emituje 148 grama CO2). Ipak, najekonomičniji je i dalje model A160 CDI sa 82KS koji se zadovoljava sa samo 4,5 litre dizela na svakih 100 km (emisija CO2 mu iznosi 119 grama po kilometru). Ostatak palete obuhvata modele A170 (ima 116KS), A200 (136KS), A200 Turbo (193KS), A180 CDI (109KS) i A200 CDI (140KS). Što se vizuelnih promena tiče, njih nema mnogo i odnose se, pre svega, na prednja i zadnja svetla, gril hladnjaka, modifikovane branike, nove aluminijumske felne, a u kabini na nove materijale za sedišta i oplate vrata, kao i opcione detalje od aluminijuma i drva. Inače, obnovljena A klasa će premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Lajpcigu (5. - 13. april), a na tržištu će se naći u drugoj polovini ove godine.





Seat Leon FR550

27 Mar 2008 - 00:57 Noviteti Link

Obeležavajući početak ovogodišnje sezone BTCC šampionata (British Touring Car Championship), koja počinje trkom u Brends Hatchu 30. marta, Seat je u Velikoj Britaniji kupcima ponudio novu limitiranu FR550 ediciju svog modela Leon (kao što mu i ime kaže, biće ponuđeno samo 550 primeraka ovog automobila). Poenta svega je u bogatijoj opremi (sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, aluminijumski Draco točkovi od 18 inča, USB konekcija za iPod, MP3, posebne FR550 oznake), dok je motor standardni 2,0 litarski TDI dizelaš sa 170KS, kakav se već nalazi pod haubom Leona FR TDI. Leon FR550 od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, postiže maksimalnih 217 km/h, emituje 161 gram CO2 po kilometru, a troši 6 litara goriva na 100 km (fabrički podatak). U ponudi su četiri boje, i to Candy White, Black Magic, Emocion Red i Citrus, a cena za Leon FR550 u Velikoj Britaniji iznosi 18.405 funti (400 funti više u odnosu na standradni Leon FR 2,0 TDI).





Cirbin V13R

25 Mar 2008 - 22:23 Noviteti Link

 

U Cirbinu su rešili da spoje prednosti automobila i motocikla i tako je nastao Cirbin V13R sa tri točka, koji će svoje buduće vlasnike olakšati za 39.995 američkih dolara (oko 25.700 evra). Ovaj zanimljivi dvosed pokreće Harley-Davidson motor sa 90kW/125KS (u paru sa sekvencijalnim menjačem), i mada fabrika ne navodi njegove performanse, jasno je da je V13R dovoljno brz (težina mu iznosi samo 475 kg) da svog vlasnika uvali u neprilike sa zakonom. V13R je inače dugačak 3,53 metra, širok 1,99 m, visok 1,07 m, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,45 m, a klirens (rastojanje od tla) samo 11 cm. Napred su točkovi od 17 inča (gume 205/45 ZR17), a pozadi je smešten točak od 18 inča (295/35 ZR18).



O Suzukiju Swift u obliku klasične limuzine sa četiri vrata govorilo se i ranije, ali sem nekoliko crteža nije bilo nekih konkretnijih informacija o ovom modelu. Sada je automobil konačno gotov i ovo su prve zvanične slike Maruti Suzukija Swift DZire u konačnoj, serijskoj verziji, čije lansiranje je najavljeno za 29. mart (bar za indijsko tržište, dok ćemo na dolazak u Evropu ipak sačekati još neko vreme i to naravno pod uslovom da se Suzuki uopšte odluči da ga komercijalizije i na Starom kontinentu). U Indiji će inače Swift DZire zameniti stari Maruti Suzuki Esteem, a glavne konkuretne će imati u modelima kao što su Mahindra-Renault Logan i Tata Indigo. Swift DZire je od Swifta hatchback duži za 465 mm (4160 umesto 3695 mm), dok su ostale dimenzije ostale iste, uključujući klirens i međuosovinsko rastojanje od 2390 mm. Naravno, veći je i prtljažnik, čija zapremina sada iznosi 440 litara. Težina je inače samo za 30 kg veća u odnosu na Swift hatchback, tako da nema promena u pogledu performansi, a i odnos snaga/težina je ostao praktično identičan. Za pogon su izabrana dva agregata : 1,3 litarski benzinac sa 16 ventila i 87KS pri 6000 o/min. i 113Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min., kao i DDiS dizelaš sa 75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 2000 o/min.

VIDEO : Maruti Suzuki Swift DZire




Italijanski Lamborghini je objavio novi zvaničan video o novoj verziji svog najmanjeg modela Gallardo, koji je svetsku premijeru imao na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi. Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 30% napred i 70% pozadi). Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja (412kW) pri 8000 o/min. i 540 Nm obrtnog momenta pri 6500 o/min. (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Zahvaljujući smanjenju težine od 20 kg (sada 1420 kg) i snažnijem motoru, Gallardo LP560-4 ima bolji odnos težina/snaga, tačnije on iznosi 2,5 kg po KS, maksimalna brzina je 325 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,7 sekundi, a do 200 km/h mu treba samo 11,8 sekundi. Gallardo LP560-4 ima takođe poboljšanu trakciju, upravljivost i stabilnost pri velikim brzinama, kao i novo ogibljenje i optimizovanu aerodinamiku. Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točka. Ovaj novi Gallardo se i vizuelno razlikuje od dosadašnje verzije, što je zasluga doteranog prednjeg (nova svetla i branik sa tri otvora za vazduh) i zadnjeg dela automobila (drugačija svetla, crni gril koji se prostire celim zadnjim delom, četiri izduvne cevi i veliki difuzor), kao i novih 19-inčnih točkova sa Pirelli P-Zero gumama (napred 235/35 ZR 19, pozadi 295/30 ZR 19). Ovaj dvosed je inače dugačak 4345 mm, širok 1900 mm, visok 1165 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, a raspored težine je 43% napred i 57% nazad. Što se kočnica tiče, standardno se ugrađuju diskovi od 365 m napred i 356 mm pozadi, dok se kao opcija nude karbon-keramičke kočnice sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 356 mm nazad. Serijska oprema (između ostalog) podrazumeva prednje i bočne vazdušne jastuke, dvozonski klima uređaj, Lamborghini Multimedia System (uključujući i USB konektor), sportska sedišta sa el. podešavanjem, Bi-Xenon prednja svetla i LED dnevna svetla.



Hyundai je na salonu u Njujorku konačno i zvanično promovisao novi Genesis Coupe, koji je u obliku koncept automobila predstavljen još u novembru prošle godine na salonu automobila u Los Anđelesu. Novi Hyundaijev sportski 2+2 kupe (dužine 4,63 metra) ima pogon na zadnjim točkovima, a u korejskoj kompaniji napominju da je Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada. Tome doprinose niska linija krova, široka "ramena", petokraki aluminijumski točkovi, dva velika završetka izduvnog sistema i spuštena donja linija zadnjih bočnih stakala. Ukratko, dovoljno agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja (naročito u poređenju sa sadašnjim Hyundai Coupeom/Tiburonom). Pod haubom se krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom od 310KS, koja se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača (opcija je automatik sa takođe 6 stepeni). Maksimalna brzina ovog V6 modela (teškog 1590 kg) je 240 km/h, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Ponudu će upotpuniti i 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 223KS, a kasnije možda i V8 agregat. Verzija sa 223 konja može do 220 km/h, a standardno se oprema manuelnim menjačem sa 6 stepeni, dok je petostepena automatska transmisija opcija. Prodaja Genesisa Coupe u SAD-u treba da počne početkom 2009. godine, i to po (nezvaničnoj) ceni od samo 19.900 dolara, koliko će koštati osnovni model sa 223 konja.



Volvo XC70 T6

20 Mar 2008 - 00:56 Noviteti Link

Šveđani na salonu u Njujorku predstavljaju novu verziju svog (pro)terenskog modela XC70; tačnije radi se o modelu sa 3,0 litarskim T6 turbo benzincem, koji će se u prodaji naći ove jeseni (cena će biti saopštena naknadno). Pomenuti šestocilindrični motor raspolaže sa 281KS i 400Nm obrtnog momenta, a uparen je sa šestostepenom "Geartronic" automatskom transmisijom. Kao i svi modeli XC70, tako i T6 verzija predstavlja u stvari (polu)terensku verziju karavana V70 sa pogonom na sva četiri točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (210 mm ili 74 mm više od Volvoa V70), većim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji (ne treba zaboraviti ni praktični prtljažnik zapremine 575 litara, odnosno 1600 litara sa oborenim zadnjim sedištima).       



Nissan na salonu u Njujorku predstavlja već sedmu generaciju svoje limuzine Maxima, naslednika aktuelnog modela iz 2004. godine (prva Maxima se inače pojavila još daleke 1976. godine). Sem potpuno novog izgleda eksterijera i interijera, veće bezbednosti (ABS, EBD, BAS, VDC i traction control su standardni deo opreme), nova Maxima je dobila i pojačani 3,5 litarski V6 agregat sa 290KS i 354Nm obrtnog monenta (u paru sa Xtronic CVT transmisijom). Bez obzira na jači motor, Nissan napominje da će potrošnja ostati na nivou sada već starog modela. Inače, prodaja nove Maxime u Americi počinje u junu ove godine.



Dodge je iskoristio salon automobila u Njujorku da publici prikaže dve nove verzije nedavno promovisanog modela Challenger. Naime, posle Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim agregatom od 425KS i 569Nm), Dodge na salonu u Njujorku predstavlja i osnovnu SE i nešto jaču R/T varijantu ovog automobila, koje se razlikuju po motorima i opremi. R/T varijantu pokreće 5,7 litarski HEMI V8 agregat koji raspolaže sa 370KS i 540Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa automatskim petostepenim menjačem (šestostepena manuelna transmisija je opcija). Challenger R/T inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/) ubrzava za manje od šest sekundi. Osnovni Challenger SE nema HEMI motor, već 3,5 litarski V6 sa 250KS i 339Nm u paru sa 4-stepenim automatskim menjačem. Od bezbednosne opreme novih Challengera treba izdvojiti ABS, ESP, BAS, traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, bočne vazdušne jastuke...Oba nova Challengera biće na raspolaganju američkim kupcima na jesen ove godine, a proizvodiće se u Chryslerovoj fabrici Brampton u Kanadi.



Spada TS Codatronca

19 Mar 2008 - 18:02 Noviteti Link

Novi italijanski superautomobil Spada TS Codatronca je rezultat rada dizajnera Ercole i Paola Spade iz kompanije SpadaConcept i italijanske firme UK Garage. Zvaničnu premijeru imaće 24. aprila u Montekarlu, dok će prodaja starovati sredinom ove godine (za proizvodnju će biti zadužena firma SpadaVettureSport iz Torina). Inače, Ercole Spada je bivši šef dizajnera u Zagatu i radio je na razvoju automobila kao što su Aston Martin DB4, Alfa Romeo TZ i Lancia Fulvia Zagato Sport. I upravo je Alfa Romeo TZ iz 1965. godine poslužio kao inspiracija za ovaj najnoviji superauto. Glavne karakteristike Spade TS Codatronce su lagana konstrukcija, aerodinamičnost i agilnost u vožnji, a cilj je bio napraviti superautomobil u najboljoj italijanskoj tradiciji. Spada TS Codatronca koristi veliki broj komponenti sa Chevrolet Corvette, a pokreće je atmosferski V8 motor koji razvija preko 600 konja, što je dovoljno za najveću brzinu od preko 340 km/h. Kome to nije dovoljno, Spada za kraj ove godine planira i jaču TSS (Turismo Super Sportivo) verziju.




Posle restilizovanog modela RL, japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game. Tako je na salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) svetlost dana ugledala nova, druga generacija Acure TSX, koja u ne osnovi ipak ne predstavlja ništa drugo do američkog brata blizanca nove Honde Accord, promovisane na nedavnom salonu u Ženevi. Novi TSX, kao i novi evropski Accord uostalom, na polju dizajna ne donosi neku revoluciju, već prostu evoluciju linija dosadašnjeg modela (razlika između novog evropskog Accorda i Acure TSX se spolja svodi praktično na drugačiju masku). Nova Acura TSX sem doterane spoljašnjosti, donosi i unapređenja na polju performansi, ekonomičnosti i bezbednosti (serijski ABS, EBD, BAS i VSA sistemi, 6 vazdušnih jastuka i sistem za nadgledanje pritiska u gumama), a kao i kod novog evropskog Accorda, i TSX je dobio potpuno novi interijer. Što se motora tiče, novi TSX će u početku pokretati 2,4 litarski četvorocilindrični i-VTEC benzinac sa 201KS pri 7000 o/min. i 234Nm pri 4400 o/min. (u paru sa menuelnim 6-stepenim ili 5-stepenim automatskim menjačem), a kasnije stiže i 2,2 litarski i-DTEC dizelaš.

VIDEO : Acura TSX

 



Pontiac Solstice Coupe

19 Mar 2008 - 13:40 Noviteti Link

Pontiac je za salon automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) pripremio promociju nove, Coupe verziju svog popularnog modela Solstice (ali sa targa krovom iznad glava vozača i suvozača koji može da se ukloni). Novi model se bazira na originalnom Solsticeu Coupe conceptu, predstavljenom još 2002. godine na salonu u Detroitu, a kupcima će biti na raspolaganju početkom naredne godine, i to u standardnoj i sportskoj GXP verziji. Standardnu verziju pokreće 2,4 litarski Ecotec četvorocilindrični motor sa 129kW/173KS pri 5800 o/min. i 226Nm pri 4500 o/min., dok GXP varijanta ima 2,0 litarski turbo agregat sa 194kW/260KS pri 5300 o/min. i 353Nm obrtnog momenta u rasponu od 2500 do 5250 o/min. Prema prvim najavama, Solstice Coupe će imati veoma slične osnovne karakteristike (upravljivost, ubrzanje, kočenje, potrošnja) kao i već postojeći Solstice kabriolet, što je zasluga činjenice da je Solstice Coupe tek nešto teži od svog otvorenog brata. Proizvodnja će početi u januaru naredne godine u GM-ovoj fabrici Wilmington, a prema za sada nepotvrđenim informacijama, biće ograničena na 10.000 primeraka godišnje.

VIDEO : Pontiac Solstice Coupe




Nissan NP300

19 Mar 2008 - 00:29 Noviteti Link

Nissan ja najavio da će na predstojećem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (Birmingham Comercial Vehicle Show, 15. – 17. april 2008.) premijerno prikazati svoj novi pick up model, prosto nazvan NP300 (pojaviće se u prodaji pred kraj ovog leta). Za pogon će biti zadužen 2,5 litarski dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem od 133KS i 304Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa petostepenim menjačem), a nudiće se u tri verzije karoserije : Single Cab (prostor za prtljag mu je dugačak 2,2 m, a širok 1,4 metra), King Cab i Double Cab (ovaj poslednji može da primi do pet osoba, pa čak i osam, zavisno kom tržištu je namenjen). Sve verzije su dostupne sa 4x4 pogonom na sva četiri točka, kao i klima uređajem, radio/CD-om, el. staklima, el. retrovizorima, ABS-om i keyless ulaskom bez ključa. NP300 inače ima nosivost od 1115 kg, može da vuče prikolicu do 3000 kg težine, klirens (rastojanje od tla) mu iznosi 230 mm, a može da gazi u vodu do dubine od 450 mm. Nissan je za NP300 predvideo servisne intervale na svakih 18.000 milja (skoro 29.000 km), dok garancija iznosi tri godine ili 60.000 milja (96.000 km), pa šta pre istekne.




TAC Stark iz Brazila

18 Mar 2008 - 13:19 Noviteti Link


Brazilska auto kompanija TAC je svoj manji off-road model Stark promovisala 2006. godine (kao prototip), dok je njegova prodaja trebalo da započne godinu dana kasnije. Međutim, zbog problema sa dobavljačima delova, prodaja je u međuvremenu odložena, pa će se ovaj zanimljivi terenac (sa pogonom i na etanol i na benzin) naći na tržištu 2009. godine (planira se proizvodnja 1200 primeraka godišnje). Za pogon je izabran četvorocilindrični 1,8 litarski Volkswagenov motor (u paru sa petostepenim menjačem), koji sa pogonom na etanol raspolaže sa 106KS, a sa pogonom na benzin ima 103 konja (pri 5250 o/min.). TAC Stark je inače težak tek 1300 kg (karoserija je od kompozitnih materijala), dugačak je 408 cm, širok 191 cm, visok 183 cm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 254 cm. TAC će tokom 2009. godine u Brazilu promovisati svojih prvih pet dilera, dok će izvoz startovati tek 2012. godine. Cena? U Brazilu će iznositi oko 41.300 američkih dolara ili oko 26.400 evra (sa uključenim tamošnjim porezom od 30%).

VIDEO : TAC Stark