
Seat je danas objavio prve zvanične fotografije i video nove generacije svog modela Ibiza, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju Bocanegra SportCoupe, predstavljenu na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi. Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge. Kupci će na početku moći da biraju između benzinskih motora, zapremine 1,2 (sa 51kW/70KS), 1,4 (63kW/85KS) i 1,6 litra sa 75kW/102KS (svi standardno upareni sa manuelnim petostepenim menjačem). Paletu pogonskih agregata će naravno dopuniti i dizelaši, tačnije 1,4 TDI (80KS), 1,9 TDI (90KS) i 1,9 TDI (105KS). Kasnije se očekuje i sportska Cupra varijanta sa 1,4 TSI agregatom od 170 konja. Seat će kupcima u novoj Ibizi ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom i sistem Hill Hold Assist. Inače, zvanična svetska premijera nove generacije Ibize biće održana 23. maja na domaćem terenu salonu automobila u Madridu (Salón del Automóvil de Madrid).
VIDEO : nova Seat Ibiza

Posle nedavne promocije Chevroletovog retro modela HHR E85, koji sem benzina može da koristi i etanol E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina), General Motors je najavio da će u ponudu svojih modela na E85 gorivo tokom 2009. godine uvrstiti i Hummer H2 SUT (pokreće ga 3,6 litarski V6 motor sa direktnim ubrizgavanjem, dok ostali podaci još nisu saopšteni). GM će inače tokom ove godine predstaviti 11 novih tzv. FlexFuel modela (koji mogu da koriste i benzin i etanol E85), za 2009.- tu ih planira još 15, dok se do 2012. nada da će polovina svih proizvedenih automobila imati FlexFuel motore. Međutim, prepreka ovim planovima je činjenica da se za sada na manje od 1% pumpi u SAD-u može dobiti E85 gorivo.

Posetioci predstojećeg međunarodnog Top Marques salona superautomobila u Monaku (od 24. do 27. aprila) biće u prilici da, između ostalog, vide i sportski auto britanske kompanije Virago Cars, prosto nazvan Virago Coupe. Ovaj sportski dvosed pokreće 3,0 litarski V6 Duratec motor u verzijama sa 230 (bazna varijanta) i 280KS (model Virago Coupe Sports), u paru sa manuelnom šestostepenom transmisijom. Po navodima fabrike, Virago Coupe od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 5,5 sekundi, dok mu maksimalna brzina prelazi 150 milja na sat, odnosno 240 km/h (drugi podaci, uključujući i one vezane za dimenzije i težinu još nisu saopšteni). Virago Coupe po navodima ljudi iz ove fabrike nije namenjen kupcima koji žele ultimativni supersportski automobil, već onima koji traže pouzdan i praktičan ali istovremeno i brz i zabavan sportski kupe za svaki dan. Proizvodnja treba da počne u prvom kvartalu 2009. godine, a cena će se kretati oko 70.000 funti.
Audi je nedavni salon automobila u Ženevi iskoristio za svetsku prezentaciju novog Audija A4 u Avant, odnosno karavan verziji (A4 u limuzinskoj varijanti je inače predstavljen još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), a sada je dostupan i novi zvaničan fabrički video ovog modela. Kao i A4 sedan, i A4 Avant od napred poprilično liči na Audijev kupe A5, dok sa strane i pozadi deluje kao umanjeni A6 Avant. Drugim rečima, Audi ponovo ne rizikuje, pa i novi A4 Avant zadržava već poznati korporativni look nemačke marke. Ipak, u odnosu na svog prethodnika, novi A4 Avant deluje sportskije, čemu doprinose i kratki prednji prepusti karoserije, dugačka hauba motora i veće međuosovinsko rastojanje. Takođe, prednja osovina je pomerena unapred, što je omogućilo inžinjerima da motor pomere više unazad u odnosu na prednju osovinu. Rezultat svega ovoga je bolja distribucija težine automobila i poboljšanje njegovih voznih osobina. Dužina novog Avanta inače iznosi 4,70 metara (skoro 12 cm više od starog modela), a karoserija je znatno kruća nego ranije, ali je i za 10% lakša nego kod starog modela. Zapremina prtljažnika od samo 490 litara (A4 limuzina ima 480 litara) u osnovnoj konfiguraciji govori da je A4 Avant pre svega lifestyle automobil, a ne karavan u klasičnom smislu, mada se situacija popravlja obaranjem zadnjih sedišta, kada volumen raste na svih 1430 litara. U unutrašnjosti, zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju, putnici imaju više mesta u odnosu na prethodnu generaciju ovog automobila (to posebno važi za glavu i ramena putnika pozadi), a već na prvi pogled je jasno da su u kabini upotrebljeni materijali viskog kvaliteta i da su nivo završne obrade, komfor i ergonomija na nivou, koji se od Audija i očekuje. Naravno, fabrika navodi da je novi A4 u svakom pogledu bolji od istoimenog prethodnika, pa su tako poboljšane i vozne osobine, bolja je zvučna izolacija, standardna oprema je bogatija, bezbednost putnika je na višem nivou (šest vazdušnih jastuka, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi su standard), a tu je i novi Audi Lane Assist, odnosno sistem, koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključenih žmigavaca. Preko novog Audi Drive Select sistema, vozač ima mogućnost da podesi odziv motora, menjača, upravljanja i ogibljenja po svom nahođenju. Osim toga, upravljački sistem se prilagođava brzini kretanja, a kompletan sistem amortizacije je podesiv. Visoki kvalitet, prostranija i komfornija kabina, kao i bolja ergonomija su već pomenuti. Što se motora tiče, novi A4 Avant će u početku u svojoj paleti imati dva benzinca i dva dizelaša. Najslabiji benzinac je zapremine 1,8 litra i raspolaže sa 118kW/160KS i 250Nm (od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,9 sekundi), a najjači je 3,2 litarski V6 sa 195kW/265KS i 330Nm (do stotke ubrzava za 6,4 sekunde, postiže 250 km/h, a ima Quattro integralni pogon). Od dizelaša su za sada na raspolaganju četvorocilindrični 2,0 TDI od 105kW/143KS i 320Nm (do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi, može do 208 km/h), kao i šestocilindrični 3,0 TDI sa 176kW/240KS i 500Nm, koji do stotke ubrzava za 6,3 sekundi. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski TDI sa 125kW/170KS (od 0 do 100 km/h stiže za 8,6 sekundi, a najveća brzina mu iznosi 222 km/h), kao i bazni model sa 1,8 litarskim benzincem sa 88kW/120KS. Ovaj poslednji će se pojaviti na jesen ove godine, a koštaće 27.550 evra.

Citroen je upravo lansirao specijalnu prolećnu Cachet kolekciju svojih
modela C2, C3 i C4, koji se odlikuju
bogatom standardnom opremom i posebnom paletom boja. Cachet edicija ova tri
modela podrazumeva i aluminijumske točkove, prednja svetla za maglu, klima
uređaj i CD/MP3 plejer, kao i centralno daljinsko zaključavanje, el. prednja
stakla i četiri vazdušna jastuka. Maleni Citroen C2 Cachet se nudi sa dva benzinska
motora i u četiri boje: black, arctic
steel, poseidon blue i sport red. Citroen C3 Cachet se oprema sa dva benzinska
i jednim dizel agregatom (1,4 HDi sa 70KS), dok su na raspolaganju sledeće
boje: arctic steel, tuscan blue, passion red i iron grey. I na kraju C4 Cachet
(na slici), koji pored sve navedene opreme ima i fiksni panoramski krov, a potencijalni
kupci mogu da biraju između četiri boje: arctic steel, wicked red, iron grey i
oriental blue. Cene za C4 Cachet u Velikoj Britaniji se kreću od 14.395 funti
(verzija 1,6i) do 16.595 funti za model 1,6 HDi.

Audi je proširio paletu pogonskih agregata u svom modelu TT, i to baznim 1,8 litarskim četvorocilindričnim TFSI motorom, koji razvija 118kW/160KS. Po fabričkim podacima, Audi TT sa ovim motorom do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, dok mu potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 km. Novi TT 1,8 TFSI će imati svetsku premijeru već za neki dan na predstojećem AMI (Auto Mobil International) salonu automobila u nemačkom Lajpcigu, a cena u Nemačkoj iznosi 29.400 evra (TT 1,8 TFSI Coupe), odnosno 30.500 evra (TT 1,8 TFSI Roadster).

Fiat je upravo proširio ponudu svog lakog komercijalnog vozila Fiorino novom varijantom, nazvanom Adventure (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu, a putnički model je ugledao svetlost dana na nedavnom ženevskom salonu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Fiorino Adventure se od ostalih modela u gami razlikuje po povećanom klirensu za 20 mm, zaštiti motora u prednjem braniku, standardnim krovnim nosačima i nešto robusnijem izgledu spoljašnjosti (najveća zasluga za to pripada širokim bočnim zaštitnim lajsnama). Sve verzije Fiorina se inače odlikuju kompaktnim dimenzijama, visokim krovom i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Fiorinu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino objedinjuje parktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, Fiorino Adventure raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji (650 litara mereno do krova), dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2800 litara. Dužina Fiorina iznosi 3,96 metra, širina 1,71 m, a visina 1,72 m, dok paleta obuhvata 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 1750 o/min., kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS pri 5200 o/min. i 118Nm pri 2600 o/min. Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i istom takvom ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča...

Kako je od novembra 2006. godine, kada je na tržište lansirana nova generacija Land Rovera Freelander, bilo mnogo zahteva za njegovom komercijalnom verzijom, u britanskoj fabrici (sada u vlasništvu indijskog Tata Motorsa) su odlučili da udovolje tim zahtevima. Tako će na predstojećem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (Birmingham Commercial Vehicle Show, od 15. do 17. aprila) biti promovisan Freelander 2 Commercial, odnosno dostavna varijanta ovog kompaktnog 4x4 vozila, koja je u odnosu na standarni model "izgubila" zadnja sedišta i bočne vazdušne jastuke. Freelander 2 Commercial će se nuditi u dva paketa opreme, tačnije kao S i XS, pri čemu ovaj potonji ima aluminijumske točkove od 17 inča, el. retrovizore, parking senzore, automatsku klimu, delimično kožnu unutrašnjost, rezervni točak pune veličine i Land Roverov Terrain Response sistem za off-road vožnju. Prodaja ovog Freelandera u Velikoj Britaniji počinje još ovog meseca, i to po ceni od 20.775 funti pa naviše.
Audi Allroad Quattro
Audi A3 Cabriolet "Elements" promo

Još jedan automobil (posle modela BS6, BS4 i BC3 Coupe) kojim će kineski proizvođač Brilliance Motors pokušati da se nametne evropskim kupcima, biće i ovaj BS2 (poznat i pod imenom Zhonghua FRV). Priliku da vide BS2 (praktično u formi koncepta) imali su u septembru prošle godine i posetioci salona u Frankfurtu, dok će u svojoj definitivnoj, serijskoj verziji zvanično biti izložen na aprilskom salonu automobila u Pekingu (ovaj serijski primerak se od automobila izloženog u Frankfurtu praktično razlikuje samo po nekoliko manjih detalja). Pod haubom ovog hatchback automobila sa petora vrata se nalazi četvorocilindrični 1,6 litarski 16V motor sa 79kW/107KS i predstavlja ovu kinesku fabriku u popularnom, ali i prenatrpanom C segmentu (tzv. Golf Klasa). BS2 je inače postavljen na novu platformu međuosovinskog rastojanja 2570 mm (8 mm manje od pomenutog Golfa), dugačak je 4180 mm (Golf 4204 mm), širok 1755 mm, a visok 1460 mm.

Aston Martin Racing je pustio u opticaj prve zvanične slike svog novog trkačkog automobila u GT2 kategoriji, nazvanog prosto Vantage GT2, koji se bazira na postojećem modelu Aston Martin V8 Vantage. Pojavljivanje novog Vantagea GT2 (i to na prvoj trci Le Mans serije u Barseloni 5. aprila) znači da ova britanska fabrika sada ima trkački automobil u svakoj GT kategoriji. U kategoriji GT1 fabriku predstavlja Aston Martin DBR9, u GT2 kategoriji to je ovaj Vantage GT2, u GT3 kategoriji se nalazi model DBRS9, a u GT4 kategoriji model Vantage N24. Inače, novi Vantage GT2 kao gorivo može da koristi ili standardno gorivo ili E85 bioetanol, što će mu omogućiti da se takmiči i u sve većem broju takmičenja na kojima se koristi E85 gorivo.

Italijanski Iveco je proširio svoju ponudu terencem Massif, koji u stvari predstavlja samo modifikovanu verziju španskog modela Santana PS10 (a koji je opet derivat Land Rovera Defender). Kako bilo, pod haubom Iveco Massifa (u formi koncepta predstavljen je još prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu) nalazi se 3,0 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor u dve verzije : slabijoj sa 107kW/146KS i 350Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1400 do 2800 o/mni.) i jačoj od 129kW/176KS i 400Nm u rasponu od 1250 do 3000 o/min. (u paru sa ZF manuelnim šestostepenim menjačem). Massif nema ništa zajedničko sa pomodnim SUV automobilima, on je terenac u pravom smislu te reči, a budući da je osnova Land Rover Defender, za off-road sposobnosti ne treba brinuti (klirens mu iznosi 200 mm, može da zagazi u vodu do pola metra dubine, pogon na sva četiri točka može da se uključi u pokretu). Kupci će u početku moći da biraju između kraće verzije sa troja vrata (SW 3D), duže sa petora vrata (SW 5D), a kasnije će ponudu dopuniti i Pick-up varijanta sa dvoja vrata, kao i Chassis cab varijanta sa otvorenom šasijom sa kabinom (za raznorazne nadogradnje). Verzije sa petora vrata, Pick-up i Chassis cab imaju međuosovinsko rastojanje od 2768 mm, a kraća SW 3D varijanta sa troja vrata 2452 mm. Ostale dimenzije izgledaju ovako : dužina verzije SW 5D iznosi 4720 mm, visina 2050 mm, varijanta SW 3D je dugačka 4248 mm, visoka takođe 2050 mm, Pick-up je dužine 4548 mm, visine 2000 mm, dok je Chassis cab dugačak 4445 mm i visok 2000 mm (širina je ista za sve verzije i iznosi 1750 mm). U zavisnosti od modela, težina praznog vozila se kreće od 1860 do 2140 kg.

Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) i Venturi Automobiles su pre neki dan na EVER 2008 (Electric Vehicles and Renewable Energies show) salonu u Monaku publici prikazali prototip Citroena Berlingo First sa elektropogonom, za koga je interesovanje već pokazala francuska pošta (planiraju da kupe 500 primeraka ovog Berlinga). Berlingo First sa Venturi elektromotorom inače ima autonomiju od oko 100 kilometara, što je (iako skromno) ipak dovoljno za svakodnevne poštanske rute u Francuskoj.