
Peugeot nastavlja sa promocijama specijalnih serija svojih automobila. Najnoviji u nizu je Peugeot 107 Street Racing, pod čijom haubom se nalazi 1.0 litarski trocilindrični benzinac sa 50kW/68KS (tako da se reč Racing u imenu u stvari odnosi samo na atraktivniju šminku automobila).
Spoljašnjost 107 – ice u Street Racing dresu karakterišu novi prednji spojler, crvene trake na haubi, krovu i zadnjem braniku, kao i centralno smešten dupli završetak izduvnog sistema i set atraktivnijih petokrakih aluminijumskih točkova.
Interijer je bogatiji za kožni volan prošiven crvenim koncem, klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom, kao i za detalje crvene boje (vrh ručice menjača, prstenovi otvora za vazduh).
Prodaja Peugeota 107 Street Racing u Zapadnoj Evropi startuje od 1. jula, i to po početnoj ceni od 11.700 evra.

Nemački magazin AutoBild je objavio nekoliko novih fotografija (uključujući prvu pravu sliku unutrašnjosti) najnovijeg Ferrarijevog modela California, čija će zvanična svetska premijera inače biti upriličena na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu.
Kao što je poznato, Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom (spušta/podiže se za samo 14 sekundi) i kao takav treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje).
Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarski V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude ispod četiri sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 310 km/h. Ako nekoga to uopšte interesuje kada je u pitanju Ferrari, emisija CO2 iznosi 310 grama po kilometru, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima je 13,2 litra na 100 km.
Ferrari California je inače dugačak 4560 mm, širok 1900 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2700 mm, dok je zapremina prtljažnika 360 litara (kada je krov podignut) odnosno 260 litara (kada je krov spušten). Za poređenje, aktuelni Ferrari F430 je dugačak 4512 mm, širok 1923 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm.
Ferrari California je opremljen i ekskluzivnim F1-Trac traction controlom (sistemom koji je debitovao u Ferrariju 599 GTB Fiorano), Brembo kočionim sistemom sa karbon-keramičkim diskovima, najkvalitetnijim materijalima u kabini i infotainment sistemom.
VIDEO : Ferrari California

Alfa Romeo će od 1. jula britanskim kupcima ponovo ponuditi jedan svoj model sa oznakom deteline sa četiri lista (it. Quadrifoglio), koju su u prošlosti koristili Alfini fabrički trkački timovi, kao i najsportskiji i najsnažniji Alfini modeli tokom osamdesetih i devedestih godina prošlog veka (počev od Alfasuda TI, pa preko Alfe Spint, Alfe 33 do Alfe 75, 145, 146 i 164). Radi se o specijalnoj Alfi GT Cloverleaf, koja će biti dostupna sa dva benzinska i dva dizel motora (1.8 TS, 2.0 JTS, 1.9 JTDM sa 150KS i 1.9 JTDM 16v Q2 sa 170KS).
Sve Alfe GT Cloverleaf se standardno opremaju aluminijumskim točkovima od 18 inča, kočionim kleštima crvene boje, retrovizorima i prednjim grilom u hrom look-u, kožnim sportskim sedištima, aluminijumskim sportskim pedalama, dvozonskim klima uređajem, parking senzorima, Bose RDS radiom sa CD-om i MP3, sistemima ABS, EBD, VDC, kao i posebnim oznakama u obliku deteline sa četiri lista.
Britanski kupci će moći da biraju između tri boje karoserije, tačnije to su Carbonio Black, Alfa Red i Atlantico Blue.
Cene za Alfu GT Cloverleaf u Velikoj Britaniji počinju od 18.890 funti (23.875 evra) za model 1.8 TS i idu sve do 21.980 funti (27.667 evra) za verziju 1.9 JTDM 16v Q2.

Iako mnogi i dalje smatraju da Maseratijevom modelu Quattroporte i posle skoro pet godina provedenih na tržištu (za to vreme je prodat u više od 15.000 primeraka) teško da treba neko ozbiljnije doterivanje, Italijani su se ipak odlučili da ovoj elegantnoj i ekskluzivnoj limuzini (dugačkoj preko 5 metara) za prodajnu sezonu 2009. modifikuju izgled i prošire paletu rapoloživih pogonskih agregata.
Što se dizajna tiče, najznačajnije promene se odnose na novi prednji gril sa vertikalnim hromiranim lajsnama, doterana prednja i zadnja LED svetla, redizajnirane branike i pragove, kao i nove retrovizore, dok je interijer osvežen novom centralnom konzolom, unapređenim Maserati Multimedia sistemom i Marrone Corniola (Quattroporte S) i Sabbia (Quattroporte) kožom.
Sem poznatog 4,2 litarskog V8 motora sa 298kW/400KS (za standardni Quattroporte), u ponudu je uvršten i 4,7 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo S, koji raspolaže sa 320kW/430KS (pokretaće novi Quattroporte S). Oba modela se inače opremaju šestostepenim automatskim menjačem, razvijenim u saradnji sa kompanijom ZF.

Holdenov fabrički tjuner HSV (Holden Special Vehicles) je publici na ovogodišnjem salonu u Melburnu prikazao studiju HSV W427 Concept (ovim modelom HSV nastavlja da obeležava 20 godina postojanja), koji sada kreću u serijsku proizvodnju. Doduše, ta proizvodnja će biti limitirana na samo 427 komada (broj 427 u imenu automobila označava zapreminu motora od 427 kubna inča), a prvi primerak će biti spreman za isporuku kupcima u avgustu ove godine.
Najvažnija karakteristika HSV W427 je da ga pokreće 7,0 litarski LS7 V8 agregat iz Corvette Z06, koji ovde raspolaže sa 375kW/505KS pri 6500 o/min. i 640 Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,7 sekundi. U paketu su još pojačne kočnice, zadnji spojler od karbon fibera, veliki aluminijumski točkovi od 20 inča i Tremec TR6060 šestostepeni manuelni menjač. Inače, ovaj australijski konkurent BMW-u M5, Mercedesu E63 AMG i Audiju RS6 ima početnu cenu od 150.000 australijskih dolara (oko 142.000 američkih).

Toyota će britanskim kupcima od 1. jula ponuditi jaču i limitiranu verziju (samo 500 primeraka) svog pick up modela Hilux. Radi se o novoj Hilux Invincible 200 Double Cab varijanti sa 3,0 litarskim D-4D dizelašem, ali koji umesto standardnih 171KS i 343Nm, sada razvija 197KS i 430Nm obrtnog momenta u rasponu od 1600 do 3200 o/min. U standardnoj opremi se nalaze aluminijumski točkovi, dvobojni kožni interijer, grejana prednja sedišta, crna metalik boja, satelitska navigacija, zatamnjena zadnja stakla, kao i poseban znak raspoznavanja – saćasti prednji gril od nerđajućeg čelika.

Alfa Romeo je objavio zvanične podatke o motorima, performansama i cenama svog novog manjeg hatchback modela MiTo (ime predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino).
Kada u julu krene u prodaju na najvećim evropskim tržištima, MiTo će (u početku) pokretati paleta od dva benzinska i jednog dizel agregata, u rasponu snage od 78 do 155KS. Osnovni agregat je 1.4 16v benzinac sa 58kW/78KS pri 6000 o/min. i 125Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., sa kojim MiTo postiže maksimalnih 165 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde, a prosečno troši 5,9 litara na 100 km. Jači benzinac 1.4 16v Turbo ima 114kW/155KS pri 5500 o/min. i 230Nm, može do 215 km/h, do stotke mu treba 8 sekundi, a troši 6,5 litara benzina. Dizelaš je 1.6 JTDM sa 88kW/120KS i 320Nm, sa njim MiTo od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, postiže najveću brzinu od 198 km/h, a po fabričkim podacima troši 4,8 litara dizela na 100 km.
Svi modeli se za sada opremaju samo manuelnim šestostepenim menjačem, dok se za kasnije najavljuje i nova DDCT automatska transmisija sa duplim kvačilom.
Nova mala Alfa inače koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno MiTo je dugačak 406 cm, širok 172 cm, visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela i zadnjih LED svetala). Ovde i podatak da zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 270 litara, količnik otpora vazduhu Cd je 0,29, a veličina aluminijumskih tročkova se, u zavisnosti od verzije, kreće od 16 do 18 inča.
Vozaču će na raspolaganju biti i Alfin DNA sistem sa tri moda podešavanja motora, vešanja, upravljivosti i menjača: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da MiTo nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinose standardnih 7 vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, traction control, kao i sistemi ASR, MSR, CBC (Cornering Brake control), ABS, EBD, HBA, Hill Holder, DST (Dynamic Steering Torque) i Q2 Electronic. Zaustavni put od 100 km/h do 0 km/h inače iznosi 34 metara.
Cene? Osnovni MiTo 1.4 16v u Italiji startuje od 15.350 evra, MiTo 1.4 16v Turbo ima početnu cenu od 17.950 evra, a MiTo 1.6 JTDM od 18.950 evra.
VIDEO I : Alfa MiTo
VIDEO II : Alfa MiTo

Do sada je i10 bio dostupan sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom (četvorocilindrični benzinac zapremine 1,1 litra raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min., dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), a uskoro će paletu dopuniti i novi 1,2 litarski benzinac sa 77KS i 118Nm. Novi Hyundai i10 1.2 od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 164 km/h, a uprkos većoj snazi, Hyundai navodi da su kombinovana potrošnja i emisija CO2 isti kao i kod manjeg 1.1L benzinca (5 litara na 100 km, 119 g/km). Prodaja Hyundija 1.2 u Velikoj Britaniji počinje u septembru ove godine i to po ceni od 7545 funti ili oko 9550 evra.

Kao što je bilo i najavljeno krajem maja sa nekoliko teaser fotografija, Subaru je danas i zvanično u Japanu predstavio svoj najnoviji model Exiga, koji u stvari predstavlja serijsku verziju njihovog prošlogodišnjeg istoimenog koncept vozila (promovisanog na salonu automobila u Tokiju).
Kao i prototip, i serijski Subaru Exiga može da primi do sedam putnika u tri reda sedišta (koja su postavljena kao u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom redu), a i dizajn je najvećim delom zadržao oblik koncepta (uključujući i veliki panoramski krov, koji se kao opcija nudi u bogatijim paketima opreme L, S i GT). Subaru ističe da je nova Exiga dizajnirana sa ciljem da obezbedi komforno i sigurno putovanje svim putnicima, i to u prostranom i praktičnom interijeru (recimo, sedišta u drugom redu se pomeraju napred-nazad za 180 mm, a sam ulazak u vozilo je olakšan zadnjim vratima koje se otvaraju pod uglom od skoro 90 stepeni).
Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako: dužina 4740 mm, širina 1775 mm, visina 1660 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2750 mm.
Subaru je u Exigu ugradio četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC 16v agregat u atmosferskoj i turbo verziji. Atmosferska varijanta raspolaže sa 109kW/148KS pri 6000 o/min. i 191Nm obrtnog momenta pri 3200 o/min. (u paru sa Subaruovim Sportshift E-4AT menjačem), dok snažnija turbo verzija razvija 165kW/225KS pri 5600 o/min. i 326Nm pri 4400 o/min. (menjač je Sportshift E-5AT). Pogon je naravno na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive), koji su, u zavisnosti od verzije, veličine od 16 ili 17 inča.

Najznačajniji novitet, koji je Volkswagen prikazao na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi je, bez ikakve sumnje, potpuno nova generacija legendarnog kupea Scirocco, čija će prodaja u Nemačkoj i Velikoj Britaniji startovati 29. avgusta (u ostatku Evrope od novembra, a od maja 2009. i u Japanu). Ovde i podsećanje da je i prvi Scirocco svoju premijeru imao takođe na salonu u Ženevi, i to 1974. godine, a da je ova nemačka fabrika do 1992. godine proizvela ukupno 800.000 primeraka Sciroccoa I i II. Sada, posle dugih 16 godina pauze, na scenu stupa njegova treća generacija.
Najavu izgleda novog Sciroccoa mogli smo inače da vidimo kroz studiju Iroc, predstavljenu 2006. godine na salonu u Parizu, kada su Volkswagenovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na Iroc, koji je izazvao pozitivne reakcije i novinara i potencijalnih kupaca. Ipak, uprkos privlačnom izgledu, serijski Scirocco nije toliko stilski atraktivan kao VW Iroc, budući da su dizajneri morali da "spuste loptu" i ublaže agresivnost kojom se odlikovao Iroc. To se pre svega odnosi na izostanak karakterističnog okvira maske hladnjaka i drugačije rešenog izgleda otvora za vazduh u prednjem braniku, kao i konvencionalnog duplog završetka izduvnog sistema, umesto daleko privlačnijeg rešenja na Irocu (po jedan trapezoidni završetak sa obe strane automobila). Još veći "rezovi" su napravljeni u interijeru, gde od izuzetnog izgleda Iroca nije ostalo ništa, pa bez obzira na sav kvalitet materijala, sportska sedišta i visok nivo završne obrade, unutrašnjost Sciroccoa u poređenju sa Irocom izgleda previše konvencionalno. Što se motorizacije tiče, Scirocco će pokretati sledeći motori: 1.4 TSI sa 90kW/122KS i 200 Nm (ubrzanje do 100 km/h je 9,7 sekundi, maksimalna brzina 200 km/h, potrošnja 6,1 litar), sledi 1,4 TSI sa 118kW/160KS i 240 Nm (ubrzanje 8 sekundi, 217 km/h, potrošnja 6,5 litara), 2,0 TFSI od 147kW/200KS i 280 Nm (postiže 235 km/h, do 100 km/h mu treba 7,2 sekunde i troši 7,7 litara), kao i 2,0 TDI dizelaš sa 103kW/140KS i 320 Nm (do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekunde, može do 207 km/h i troši 5,4 litre na 100 km). Kasnije će paletu dopuniti i TDI sa 125kW/170KS.
Novi Scirocco je inače dugačak 4256 mm, širok 1810, visok 1404 mm (međuosovinsko rastojanje je 2578 mm), dok zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 292 litre (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 755 litara). U standardnoj opremi će se (između ostalog) nalaziti i ESP elektronska kontrola stabilnosti, ABS, 6 vazdušnih jastuka, aluminijumski točkovi od 17 inča, Climatronic, kožni volan, a u ponudi će biti i šestostepeni i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom (standardno se inače oprema manuelnim menjačmm sa 6 stepeni) i panoramski krov.
Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici "Volkswagen Autoeuropa – Automóveis Ltda." u Palmeli (Portugal), a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:
Scirocco 1.4 TSI sa 122KS - 21.750 evra
Scirocco 1.4 TSI sa 160KS – 23.300 evra
Scirocco 2.0 TFSI sa 200KS – 25.500 evra
Scirocco 2.0 TDI sa 140KS – 25.300 evra
VIDEO I : Volkswagen Scirocco
VIDEO II : Volkswagen Scirocco

Chevrolet Tornado je manje pick-up vozilo, koje General Motors nudi meksičkim kupcima za oko 15.000 američkih dolara (ili oko 9740 evra), s tim što treba napomenuti da se automobil proizvodi u Brazilu (tamo se inače komercijalizuje pod nazivom Chevrolet Montana, dok je u Južnoj Africi poznat kao Opel Corsa Utility).
Za pogon je izabran 1,8 litarski četvorocilindrični benzinac sa snagom od 104 konja i 160Nm obrtnog momenta (baš i ne opravdava ime Tornado), čija se snaga preko petostepenog manuelnog menjača prenosi na prednje točkove. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 10 sekundi.
Inače, tovarni prostor ovog malog transportera je dimenzija 1670 mm x 1340 mm, dok nosivost automobila iznosi 730 kg.

Fiat će tokom ovog meseca startovati sa prodajom nove Qubo verzije svog lakog komercijalnog vozila Fiorino (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.
Novi Fiorino Qubo je dobio modifikovan prednji i zadnji kraj, kao i tri bočna prozora (za razliku od blizanaca iz Citroena i Peugeota čije putničke verzije nemaju staklo na zadnjem bočnom delu vozila, što kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i putnički Fiorino se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Nemu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino Qubo objedinjuje parktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, putnički Fiorino raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2500 litara.
Dužina novog Fiorina Qubo iznosi 3959 mm, širina 1716 mm, visina 1735 mm, dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS i 190Nm, kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS i 118Nm Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino Panorama može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalinim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča, Fiatovim Blue&Me sistemom, parking senzorima...
U ponudi će biti verzije Active i Dynamic, a osnovni Fiorino Qubo će u Italiji stajati oko 13.000 evra.

Trebale su da prođu skoro tri pune godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik (predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), prerastao u serijski model. Naime, Honda je u Japanu upravo startovala sa proizvodnjom ovog automobila, koji se, pod punim imenom Honda FCX Clarity, od ovog leta nudi ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje), a od kraja godine biće dostupan i kupcima u Japanu. Honda inače planira da u naredne tri godine proizvede seriju od 200 ovih automobila. U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus kretanja iznosi 280 milja ili oko 450 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil (kao nusprodukt se stvara vodena para). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, serijski FCX Clarity je lakši od studije od pre skoro tri godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej koji pokazuje potrošnju vodonika.

Iako je njegov naslednik na tržištu prisutan već nekoliko godina, Peugeot 206 (predstavljen još 1998. godine) očigledno još nije ni blizu kraja svoje uspešne karijere. Naime, jedan od najpopularnijih modela ove francuske fabrike, tačnije njegova varijanta namenjena prodaji u Južnoj Americi, nedavno je prošla kroz popriličan kozmetički tretman.
Tako je 206-ica iskorišćena kao baza za nastanak novog modela, koji će u Brazilu prodavati kao Peugeot 207 Brasil. Drugim rečima, nastao je nekakav dizajnerski hibrid sa prednjim delom evropskog Peugeota 207 i bokova i zadnjeg kraja sa 206-ice (mada sa novom grafikom svetala i drugačije oblikovanim branikom). Zato nije ni čudo da su ga specijalizovani automobilski novinari u Brazilu već prozvali : "206 i po". Pritom je zanimljivo i to da se novi 207 Brasil još označava i kao prvi Peugeot u potpunosti razvijen u toj zemlji Južne Amerike.
Prilikom nedavne prezentacije, Peugeot 207 Brasil je prikazan samo u hatchback i karavan verzijima (njihove slike možete pogledati OVDE), dok su zvanične fotografije modela 207 Passion (klasična limuzina sa četiri vrata) naknadno objavljene pre nekoliko dana. Ovde još i podatak da ovu malu limuzinu (dugačku 4,18 metara) pokreću dva motora : 1.4i Flex sa 82KS 1.6i 16v Flex sa 113KS.