home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Maserati na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) publici predstavlja i snažniju "S" varijantu kupea GrandTurismo, koga pokreće veći i snažniji 4,7 litarski V8 agregat sa 323kW/440KS pri 7000 o/min. i 490 Nm obrtnog momenta pri 4750 o/min. Sadašnji, standardni GranTurismo ima takođe V8 motor, ali zapremine 4,2 litra i sa 298kW/405KS, dovoljnih za 285 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,2 sekunde. Novi GranTurismo S će ubrzanje do stotke postizati za samo 4,9 sekunde, dok mu najveća brzina iznosi 295 km/h. Novost je i šestostepeni MC-Shift menjač koji zamenjuje aktuelnu šestostepenu ZF automatsku transmisiju, kao i poboljšani raspored težine automobila, standardne Brembo kočnice sa 6-klipnim aluminijumskim kočionim kleštima (odgovorne za zaustavni put od 35 metara) i manja doterivanja na spoljašnjosti i unutrašnjosti (suptilan aero body kit, novi aluminijumski točkovi, koža i alkantara u interijeru, nova sedišta).





Hyundai na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, sem koncept vozila i10 blue, i30 blue i HED-5, predstavlja i dva restilizovana serijska modela : Sonatu i manji MPV Matrix. Što se tiče obnovljene Sonate (kojoj je nastup u Ženevi evropska promocija), estetske promene na ovoj 4,8 metara dugačkoj limuzini nisu velike ni epohalne; tek toliko da se sačuva svežina ovog modela srednje klase i održi korak sa konkurencijom. Najznačajnije promene su zadesile prednji kraj, koji sada karakteriše masivnija maska hladnjaka i veća svetla, dok se ostatak spoljašnjih vizuelnih intervencija svodi na modifikovane branike sa hromiranim lajsnama i drugačiji dizajn točkova. Više u stvari i nije bilo potrebno, mada mnogi zameraju korejskom proizvođaču na ovakvom grilu hladnjaka, navodeći da je sada već staro rešenje bilo dopadljivije. Mnogo više pozitivnih reakcija doživela je redizajnirana unutrašnjost, koja je sem novog, savremenijeg izgleda, dobila i kvalitetnije materijale. Promena ima i ispod haube, budući da su svi motori sada raspolažu sa više snage. Najmanji benzinac od 2,0 litra zapremine sada razvija 164KS, veći 2,4 L ima 174KS, najjači je 3,3 litarski V6 razvija 250KS, dok je 2,0 CRDi dizelaš ojačan na 150KS. I MPV model Matrix je osvežen za novu prodajnu sezonu, a to se pre svega odnosi na restilizovan izgled spoljašnjosti (nova prednja svetla, maska, hauba, prednji blatobrani, branici) i blago doterivanje unutrašnjosti, dok je ponuda pogonskih agregata ostala neizmenjena. Tačnije, čine je 1,6 i 1,8 litarski benzinci sa 103 i 123KS (standardno sa 5-stepenim manuelnim menjačem, a kao opcija nudi se i 4-stepeni automatik), kao i 1,5 litarski CRDi dizelaš sa 110KS.

 



Stiže Lightning GT

7 Mar 2008 - 00:53 Noviteti Link

Tesla Roadster dobija novog i opasnog rivala. Naime, britanski Lightning GT je novi predstavnik u kategoriji sportskih automobila na elektro pogon i predstavlja realizaciju ambicioznih planova ove britanske kompanije. Doduše, Lightning Car Company će sportski GT zvanično lansirati početkom naredne godine, ali je zainteresovanim kupcima već sada omogućeno da ga naruče u pretprodaji (uz depozit od 15.000 funti). Lightning GT pokreću četiri elektromotora (po jedan u svakom točku) sa ukupnom snagom od čak 700KS. Zahvaljujući ovolikoj snazi ne iznenađuje ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od tačno četiri sekunde, dok najveća brzina prelazi 200 km/h (tačnije 210 km/h). Ovde i podatak da autonomija ovog automobila, po navodima same kompanije, iznosi 400 km. Kako bi se smanjila težina, za izradu karoserije je upotrebljen karbon fiber, a raspored mase automobila je 48:52 napred/nazad. Lightning GT je inače dugačak 4445 mm, širok 1940 mm, visok 1200 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2590 mm, a aluminijumski točkovi su veličine 20 inča (sa gumama 245/40R 20). Lightning GT u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) ima ABS, Traction control, alarm, sportska sedišta presvučena kožom/alkantarom, pomenute alu felne, klima uređaj, satelitski navigacioni sistem, sistem za nadgledanje pritiska u gumama...




Škoda je iskoristila salon automobila u Ženevi da publici premijerno predstavi novu generaciju Škode Superb, inače najvećeg modela u ponudi ove češke marke. Za razliku od dosadašnje generacije Superba, koji se od Volkswagenovog Passata razlikovao samo po znaku Škode na drugačijoj maski hladnjaka i po svetlima, novi Superb donosi originalniji dizajn koji se ugleda na studiju Joyster iz 2006. godine. To je vidljivo pre svega napred, gde su svetla, maska, branici i hauba veoma slični pomenutoj studiji. U kabini su upotrebljeni materijali većeg kvalitet (viši je i nivo završne obrade), a kako je već ranije najavljeno, novi Superb će nuditi veoma prostran interijer sa brojnim pametnim rešenjima i tehnologijama. Prostran je i prtljažnik, jer njegova zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 565 litara, a sa oborenim zadnjim sedištim raste na svih 1670 litara. Novi Superb je inače dugačak 4838 mm, širok 1817 mm, visok 1462 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2761 mm. Drugim rečima, novi Superb je 35 mm duži, 52 mm širi i niži za 7 mm od istoimenog prethodnika (i međuosovinsko rastojanje je kraće za 42 mm). Novi Superb će pokretati paleta od tri benzinska i tri dizel motora sa rasponom snage od 77kW/105 do 191kW/260KS. Kod benzinskih motora najmanji je 1,4 TSI, koji ima snagu od 92kW/125KS i 200Nm (postiže 201 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi i troši 6,6 litara na 100 km), Superb 1,8 TSI ima 118kW/160KS i 250Nm (222 km/h, ubrzanje 8,6 sekundi, potrošnja 7,6 litara), dok najjači model 3,6 V6 FSI 4Motion raspolaže sa 191kW/260KS i 350Nm (može do 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi i troši 10 litara na 100 km). Kod dizelaša najslabiji je Superb 1,9 TDI, koji razvija 77kW/105KS i 250Nm (postiže 190 km/h, ubrzanje do stotke traje 12,5 sekundi, troši 5,7 litara dizela na 100 km), a u ponudi će biti i Superb 2,0 TDI u verzijama sa 140 i 170KS. Slabija varijanta ima 103kW/140KS i 320Nm (može do 207 km/h, ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,2 sekunde, potrošnja 5,9 litara), a snažnija raspolaže sa 125kW/170KS i 350Nm, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 222 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 8,8 sekundi, dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6 litara na 100 km. Škoda u Ženevi izlaže i ekološki prihvatljiviju GreenLine verziju Superba sa 1,9 litarskim TDI dizelašem i 105KS, koji se odlikuje potrošnjom od 5,1 litra na 100 km i emisijom CO2 od 136 g/km.

 

 

VIDEO : Škoda Superb

 




Bugatti je na ženevskom salonu automobila izložio još jednu ekskluzivnu i jedinstvenu ediciju svog već ionako prestižnog supermodela Veyron, koja će se u prodaji pojaviti krajem ove godine. Novi Veyron Fbg par Hermes je nastao u saradnji sa francuskom dizajnerskom kućom Hermes (sa kojom je Bugatti sarađivao još dvadesetih godina prošlog veka) i košta svih 1,55 miliona evra (i to bez poreza). Poenta cele serije je drugačiji vizuelni nastup (jedinstvena kombinacija boja za karoseriju, osmokraki aluminijumski točkovi sa slovom H u sredini, novi gril, poklopac rezervora) i modifikovana unutrašnjost (Hermes koža, dvobojna sedišta, nove ručke na vratima), dok motor nije diran. Tako je za pogon i dalje zadužen 8,0 litarski W16 agregat sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde...



Spyker C8 Aileron

6 Mar 2008 - 00:34 Noviteti Link

Holandski Spyker Cars je na ovogodišnjem salonu u Ženevi premijerno publici predstavio drugu generaciju svoje C serije sportskih modela – novi Spyker C8 Aileron. I ovaj model koristi Audijev 4,2 litarski V8 motor, koji razvija 298kW/400KS i 480 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od tačno 300 km/h. C8 Aileron se standardno oprema šestostepenim Getrag manuelnim menjačem, dok je ZF automatik sa šest stepeni opcija. U odnosu na prethodni model, C8 Aileron ima za 10 cm produženo međuosovinsko rastojanje (i vrata su toliko duža i olakšavaju ulazak/izlazak iz vozila), za 40% veću torzionu čvrstoću (mada težina nije povećana), proširen prednji trag točkova, poboljšano upravljanje i više mesta u unutrašnjosti. Promene su doživeli i zadnji difuzor, gril hladnjaka, retrovizori, kao i prednja Xenon i zadnja LED svetla (kao opcija nude se i karbon-keramičke kočnice). Inače, svaki C8 Aileron će se opremati Kharma sound sistemom, GPS-om, Bluetooth-om i CD plejerom. Spyker za novi C8 Aileron traži 199.990 evra (verzija sa manuelnim menjačem), odnosno 207.990 evra za varijantu sa automatskom transmisijom. 




Aston Martin je za salon automobila u Ženevi pripremio blago revidirani model DB9, i to u Coupe i otvorenoj Volante verziji. Sem manjih estetskih korecija na eksterijeru i interijeru (novi aluminijumski točkovi od 19 inča, retrovizori, aluminijumski gril, centralna konzola i dugme za startovanje motora), najvažnija novost se u stvari odnosi na modifikovani 6,0 litarski V12 motor, koji sada raspolaže sa 350kW/470KS pri 6000 o/min., dok maksimalni obrtni moment iznosi 600 Nm pri 5000 o/min. (za 20KS i 30 Nm više nego ranije). Inače, odnos snaga/težina sada iznosi 267KS po toni, što je za 11KS po toni bolje nego ranije. Poboljšano je i ubrzanje, pa tako DB9 sa manuelnim menjačem od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) stiže za 0,1 sekundu brže, a sa automatikom za 0,3 sekunde pre. Tačnije, kod obe verzije ubrzanje do 60 milja sada traje 4,6 sekunde, dok je maksimalna brzina 306 km/h. Ostatak promena se odnosi na poboljšano upravljanje i veću torzionu čvrstoću kod kabriolet verzije (za 10%). Prodaja revidiranog DB9 počinje u drugom kvartalu ove godine, a cene su već objavljene : DB9 Coupe košta 113.950 funti, a DB9 Volante 122.950 funti.

 



Audi je proširio porodicu TT modela novom, 2,0 TFSI quattro verzijom, koja će se u prodaji naći u aprilu ove godine. Za pogon je zadužen četvorocilindrični 2,0 litarski agregat sa 147kW/200KS i 280 Nm obrtnog momenta, čija se snaga preko S tronic transmisije prenosi na sva četiri točka. TT 2,0 TFSI quattro u Coupe verziji postiže maksimalnu brzinu od 238 km/h, do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde, dok otvorenoj Roadster varijanti ubrzanje do stotke traje 6,4 sekunde, a može da postigne 235 km/h 



Kao što je i najavio, Renault je na salonu u Ženevi i zvanično promovisao dugoočekivani sportski Twingo RS, koji će proširiti postojeću porodicu RenaultSport modela (Clio RS i Megane RS). Odmah se primećue da Twingo RS izgleda veoma slično studiji Twingo Concept, predstavljenoj 2006. godine na salonu automobila u Parizu (2006 Paris Motor Show). To u praksi znači agresivniji aerodinamički paket (sadrži novi prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, "moćnije" pragove, proširenja blatobrana, drugačiji zadnji branik sa difuzorom, zadnji krovni spojler), hromirani završetak izduvnog sistema, veće aluminijumske točkove od 16 ili 17 inča (sa gumama dimenzija 195/45 R16 ili 195/40 R17), doterano ogibljenje (spušteno za 10 mm u poređenju sa Twingom GT), prošireni trag točkova (napred za 60, a pozadi za 59 mm u odnosu na Twingo GT) i pojačani kočioni sistem (ovde i napomena da je ESP sistem elektronske stabilnosti deo standardne opreme). To se uostalom i očekuje od ovakvih gradskih jurilica, ali više privlači pažnju ono što se krije pod poklopcem motora. Twingo RS će pokretati 1,6 litarski atmosferski agregat sa 98kW/133KS pri 6750 o/min. i 160 Nm pri 4400 o/min. (u paru sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Da ne zaboravimo na doteranu unutrašnjost, u kojoj se, pre svega, izdvajaju sportska sedišta, kožni volan i aluminijumske pedale. Proizvodnja Twinga RS će se odvijati u fabrici u Novom Mestu u Sloveniji, dok je početak prodaje planiran za oktobar ove godine.

VIDEO : Renault Twingo RS




Infiniti FX50

5 Mar 2008 - 01:41 Noviteti Link

Nisanov luksuzni brend Infiniti je na salonu u Ženevi konačno prikazao novu, drugu generaciju svog luksuznog crossovera FX, čija najsnažnija verzija zbog novog 5,0 litarskog motora sada nosi zvaničnu oznaku FX50. Ovaj V8 agregat raspolaže sa 287kW/390KS i 500 Nm obrtnog momenta, što je za 70 konja više u odnosu na prethodni FX45 sa 4,5 litarskim motorom. I bazni V6 motor je pretrpeo doterivanja, pa u modelu FX35 (zapremine 3,5 litra, namenjen Amerikancima) raspolaže sa 303KS i 355Nm, a u modelu Infiniti FX37 (3,7 litra zapremine, namenjen Evropljanima) ima 320KS i 360Nm. Novost je i sedmostepeni automatski menjač sa opcijom manuelnog menjanja brzina, koji zamenjuje dosadašnju petostepenu transmisiju (naravno, pogon je na sva četiri točka, koji snagu raspodeljuje u odnosu 50:50 do 0:100 napred/nazad). Što se izgleda eksterijera tiče, FX na tom planu ne donosi radikalne promene, već evoluciju dosadašnjih rešenja sa dodatkom u vidu veće agresivnosti. Izdvajaju se dugačka hauba, kratki prepusti, produženo međuosovinsko rastojanje, opadajuća linija krova, hromirani završeci izduvnih cevi, veliki točkovi od 21 inča (sa gumama dimenzija 265/45 R21) i zanimljiv detalj u vidu bočnih otvora za vazduh odmah iza prednjih točkova. Mnoge veće promene je doživela unutrašnjost, koja je praktično potpuno nova i koja se odlikuje i novim sportskim sedištima i naprednim audio, navigacionim i zabavnim sistemima. U odnosu na dosadašnji FX, novi FX50 ima prednje točkove pomerene za 35 mm unapred i za 50 mm širi trag prednjih točkova. Infiniti obećava i poboljšanu upravljivost (zasluga modifikovanog ogibljenja), veći komfor i unapređenu bezbednost. Za ovo potonje se brinu sistemi kao što su Lane Departure Warning (upozorava vozača kada je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca), inteligentni Cruise Control, EBD (elektronska distribucija kočione sile), Brake Assist (pomoć pri naglom kočenju), napredni Around View Monitor (AVM) sistem za pomoć pri parkiranju, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, TPMS sistem nadgledanja pritiska u gumama, kočnice sa diskovima od 355x22 mm napred, 350x20 mm nazad i Distance Control Assist System, koji sam koči kako bi održao bezbednu razdaljinu od automobila napred  Prodaja novog Infinitija FX će u SAD-u početi u junu, a u Evropi u oktobru ove godine.



Kao što je bilo i najavljeno, Toyota je na salonu automobila u Ženevi (traje do 16. marta) predstavila dva svoja nova modela : serijsku verziju prošlogodišnjeg koncepta iQ i novi mali SUV model iz B segmenta, nazvan Urban Cruiser. Nova Toyota iQ može da se shvati i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Tačnije iQ ima zadatak da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. iQ je dugačak 2985 mm (420 mm kraći od Toyote Aygo i 765 mm manje od Yarisa), ali zahvaljujući fleksibilnom interijeru pruža dovoljno mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ je inače visok 1500 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2000 mm. U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji i zadnji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branici), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Bez obzira na svoju veličinu, iQ će imati aluminijumske točkove od 16 inča, retrovizore sa integrisanim žmigavcima, klima uređaj, a kao ocpiju i satelitsku navigaciju sa 5,8 inčnim ekranom u boji i osetljivim na dodir. Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca i jedan dizel motor,  koji će zajedno sa malom težinom i aerodinamičnim oblikom biti zaslužni za malu potrošnju i emisiju CO2 manju od hibridne Toyote Prius (kretaće se oko 100 g/km). Toyota namerava da počne sa proizvodnjom ovog mališana pred sam kraj ove godine, dok će prodaja u Evropi startovati početkom naredne godine. Ipak, bez obzira na veličinu, u Toyoti naglašavaju da je iQ veoma bezbedan automobil, pa očekuju svih 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP crash testu. Drugi Toyotin novitet za salon u Ženevi je model Urban Cruiser, mali SUV sa petora vrata koji će se pojaviti na tržištu u prvoj polovini naredne godine. S obzirom na njegovo ime i dimenzije (dužina/širina/visina – 3930/1725/1540 mm), jasno je da će Urban Cruiser najveći deo svog života provesti u gradskim uslovima vožnje. U Toyoti naglašavaju da bez obzira na svoju kompaktnost, Urban Cruiser ima dovoljno mesta za 5 putnika i pristojan prtljažnik, dok je izgled dovoljno mišićav (visoka bočna linija, veliki alu točkovi od 17 inča, naglašeni lukovi blatobrana), upravo onako kako se od jednog SUV-a i očekuje.



Jaguar XKR-S

4 Mar 2008 - 22:40 Noviteti Link

Jaguar je za salon u Ženevi pripremio novu limitiranu ediciju svog kupea XKR, koji će se na evropskom tržištu naći na leto ove godine (biće napravljena serija od samo 200 komada). Novi XKR-S predstavlja najbrži i najagilniji serijski Jaguar XK, a to je postignuto smanjenjem težine, poboljšanom aerodinamikom, unapređenim upravljenjem i ukidanjem elektronskog ograničenja maksimalne brzine. 4,2 litarski kompresorski motor (u paru sa 6-stepenom sekvencijalnom automatskom transmisijom) razvija 420KS i 560 Nm obrtnog momenta, što je u slučaju Jaguara XKR-S dovoljno za maksimalnu brzinu od 280 km/h (standardni XKR ima blokadu na 250 km/h) i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,2 sekunde. Po fabričkim podacima, kombinovana potrošnja ovog 1665 kg teškog automobila iznosi 12,3 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 294 g/km. U paketu su još i revidirano ogibljenje (spušteno za 10 mm u odnosu na običan XKR), Alcon R Performance kočnice (6-klipna kočiona klešta napred, 4-klipna pozadi, diskovi od 400 mm napred i 350 mm nazad), Vortex aluminijumski točkovi od 20 inča (sa Pirelli P Zero gumama), posebna Ultimate Black metalik boja, doterani eksterijer (novi prednji spojler, pragovi, zadnji branik sa integrisanim difuzorom, drugačiji zadnji spojler) i interijer (kožna sedišta, revidirana instrument tabla, trokraki kožni volan, alu pedale, 525W Premium Audio sistem, poseban XKR-S logo na naslonima za glavu i patosnicama...).




Nama verovatno najzanimljiviji novitet ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi (danas otvoren za novinare, a za publiku počinje 6. marta) jeste ova nova Dacia Sandero, koja u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju već nekoliko godina poznatog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti). Sandero je inače promovisan još pre nekoliko meseci u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo potpuno isto. Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta, i to na 1200 litara (naslon zadnjih sedišta je deljiv u odnosu 60:40). Sandero je inače širok 175 cm, međuosovinsko rastojanje je 259 cm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm. Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 90KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS. Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja je već startovala u Brazilu, dok će Evropljanima biti dostupan od juna ove godine. Ovde i napomena da će Dacia (kao i za ostale svoje modele) i za Sandero odobravati garanciju u trajanju od tri godine.

VIDEO : Dacia Sandero




Posle verzije sa troja vrata, Ford je danas promovisao i potpuno novu generaciju svoje Fieste u praktičnijoj varijanti sa petora vrata. Za nju važi praktično sve ono što je rečeno za trovratnu verziju (i dimenzije su im iste). Dakle, nova Fiesta je u stvari serijska verzija koncept automobila Verve iz septembra prošle godine, što znači da Fiesta napušta konzervativni dizajn prethodnika i dobija daleko oštriji i dinamičniji izgled, u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima B segmenta, poput Fiata Grande Punto, Renault Clia, Peugeota 207, VW Pola, Opel Corse, Škode Fabije itd. U Fordu najavljuju i da nova Fiesta putnicima nudi prostraniju i komforniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i višim nivoom kvaliteta obrade. Fiestu će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 115KS. Najmanji benzinac ima zapreminu od 1,25 litra i dolazi u verzijama sa 60 i 80KS, sledi 1,4 litarski agregat sa 91KS, a na vrhu je 1,6 litarski Ti-VCT motor sa 115KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 i 1,6 litarski TDCi motori sa 68, odnosno 90KS (kasnije stiže i ECOnetic verzija Fieste sa emisijom CO2 ispod 100 g/km i potrošnjom od 3,8 litara dizela na 100 km). Što se menjača tiče, za sada se najavljuju Durashift 5-stepena manuelna i Durashift 4-stepena automatska transmisija (ovaj potonji u kombinaciji sa 1,4L benzincem od 91KS). Proizvodnja nove Fieste počinje ove jeseni u nemačkom Kelnu, a od sledeće godine proizvodiće se i u Valensiji. Slike nove Fieste sa troja vrata možete pogledati OVDE.



Kao što je bilo i najavljeno, Italijanski Lamborghini je objavio detalje o novoj verziji svog najmanjeg modela Gallardo, koja svetsku premijeru ima na salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart). Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 30% napred i 70% pozadi). Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja (412kW) pri 8000 o/min. i 540 Nm obrtnog momenta pri 6500 o/min. (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Zahvaljujući smanjenju težine od 20 kg (sada 1420 kg) i snažnijem motoru, Gallardo LP560-4 ima bolji odnos težina/snaga, tačnije on iznosi 2,5 kg po KS, maksimalna brzina je 325 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,7 sekundi, a do 200 km/h mu treba samo 11,8 sekundi. Uprkos povećanju snage, fabrika tvrdi da novi Gallardo ima za 18% manju potrošnju goriva i emisiju CO2. Gallardo LP560-4 ima takođe poboljšanu trakciju, upravljivost i stabilnost pri velikim brzinama, kao i novo ogibljenje i optimizovanu aerodinamiku. Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točka. Ovaj novi Gallardo se i vizuelno razlikuje od dosadašnje verzije, što je zasluga doteranog prednjeg (nova svetla i branik sa tri otvora za vazduh) i zadnjeg dela automobila (drugačija svetla, crni gril koji se prostire celim zadnjim delom, četiri izduvne cevi i veliki difuzor), kao i novih 19-inčnih točkova sa Pirelli P-Zero gumama (napred 235/35 ZR 19, pozadi 295/30 ZR 19). Ovaj dvosed je inače dugačak 4345 mm, širok 1900 mm, visok 1165 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, a raspored težine je 43% napred i 57% nazad. Što se kočnica tiče, standardno se ugrađuju diskovi od 365 m napred i 356 mm pozadi, dok se kao opcija nude karbon-keramičke kočnice sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 356 mm nazad. Serijska oprema (između ostalog) podrazumeva prednje i bočne vazdušne jastuke, dvozonski klima uređaj, Lamborghini Multimedia System (uključujući i USB konektor), sportska sedišta sa el. podešavanjem, Bi-Xenon prednja svetla i LED dnevna svetla.