home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Volkswagen je u Velikoj Britaniji krenuo sa prodajom Touarega sa revidiranim 3.0 V6 TDI common rail dizel motorom (naravno sa DPF filterom čestica čađi), koji sada ima 15 konja i 50Nm više nego ranije, uglađeniji rad, manju potrošnju goriva i manju emisiju CO2 (iznosi 262 umesto 278 g/km). Tačnije, ovaj V6 agregat (u paru sa šestostepenim tiptronic menjačem) raspolaže sa 176kW/240KS i 550Nm obrtnog momenta, što mu omogućuje da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude smanjeno sa 9,2 na 8,3 sekunde. Touareg 3.0V6 TDI će se britanskim kupcima nuditi u tri paketa opreme: Touareg, SE i Altitude, a svaki ima bogatu standardnu opremu (klima, šest vazdušnih jastuka, pomoć pri startu uzbrdo i pomoć pri vožnji nizbrdo) i 4MOTION pogon na sva četiri točka. Osnovni Touareg 3.0 V6 TDI u Velikoj Britaniji košta 33.465 funti, verzija SE staje 36.865 funti, a najskuplji Altitude 39.665 funti.





Toyota TRD HiLux

9 Apr 2008 - 01:12 Noviteti Link

Toyota je objavila detaljne informacije o novoj Toyoti TRD HiLux (namenjenoj prodaji u Australiji), koja je inače u fazi predserijskog vozila izložena još u oktobru prošle godine na salonu automobila u Sidneju. Drugim rečima, TRD HiLux je novi član TRD (Toyota Racing Development) porodice, odnosno sportskih varijanti Toyotinih automobila (Japanci žele da TRD postane nešto kao njihov AMG). Što se nove Toyote TRD HiLux tiče, pokreće je 4,0 litarski V6 motor sa Eaton kompresorom, koji raspolaže sa 225kW/306KS pri 5400 o/min. (28,5% više snage u poređenju sa standardnim modelom), dok je maksimalni obrtni moment porastao sa 376 na 453Nm pri 3400 o/min. (rast od 20,4%). Motor je inače uparen sa petostepenom automatskom transmisijom. Toyota TRD HiLux do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekundi i ima potrošnju od 12,9 litar na 100 km (naravno, ovo je fabrički podatak). Sem na motoru, izmena ima i na ogibljenju, kočionom sistemu i izgledu (naročito oko prednjeg grila, sportskog prednjeg branika, nove su šestokrake aluminijumske felne od 17 inča, pragovi, zatamnjeni B stub, posebne TRD oznake, a u kabini kožni volan i ručica menjača, posebne TRD pločice i TRD patosnice). Ukratko, Toyota TRD HiLux bi trebao da ponudi jedinstvenu kombinaciju sportskih performansi i svakodnevne upotrebljivosti.



Nissan je za predstojeći salon automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show) najavio promociju novog modela Livina C-Gear, namenjenog pre svega kineskom tržištu, koje je, posle SAD-a i Japana, postalo treće po važnosti za japansku kompaniju. C-Gear je u stvari treća varijanta u seriji modela Livina, koji se sem u Kini, prodaje i u Indoneziji, Maleziji, Tajvanu i u Južnoj Africi (druge dve varijante su Livina hatchback i Livina Geniss). Livina C-Gear se bazira na standardnoj Livini hatchback (sa mestom za 5 putnika i prtljažnikom od 383 litra zapremine), ali je dobila robusniju spoljašnjost (masivniji branici, široke bočne zaštitne lajsne, proširenja blatobrana, krovni nosači) i sportskiji izgled interijera (u kombinaciji crne i srebrne boje). Za pogon je izabran 1,6 litarski benzinac, koji može da se kombinuje sa petostepenim manuelnim, kao i automatskim menjačem sa 4 brzine. Inače, Livina C-Gear je dizajnirana u Nissan Technical Center u Japanu ali će se proizvoditi u DFL Huadu fabrici u kineskoj provinciji Guangdong. Nissan će salon u Pekingu iskoristiti i za promociju svog novog luksuznog modela Teana, u osnovi serijske verzije studije Nissan Intima Concept, koju su mogli da vide posetioci prošlogodišnjeg oktobarskog salona automobila u Tokiju (o tome više OVDE). Prema prvim slikama koje su se pre vremana pojavile na internetu, Intima Concept je prilikom transformacije u Nissan Teanu izgubila tzv. samoubilačka vrata, dok je dizajn naravno prilično smireniji. Pored Livine C-Gear i Teane (za sada o ovom potonjem nema nikakvih drugih detalja), Nissan će na salonu u Pekingu kineskoj publici premijerno prikazati i svoje studije Pivo 2 i NV200 Concept.

  



Hyundai Coupe TSIII

8 Apr 2008 - 00:51 Noviteti Link

Hyundai je kupcima u Velikoj Britaniji ponudio novu limitiranu ediciju svog Coupea sa dodatnom oznakom TSIII u imenu. Ovaj "specijalac" se nudi u četiri boje karoserije (Stone Black, Rose Red, Crystal White i Carbon Grey), sa aluminijumskim točkovima od 17 inča, novim izduvnim cevima, većim spojlerom na poklopcu prtljažnika (sa integrisanim trećim kočionim svetlom), dok je interijer bogatiji za kožna sportska sedišta (sa grejanjem), alu pedale, hromirane detalje, cruise control, automatsku klimu i TSIII oznake. Hyundai nije poradio samo na atraktivnjem izgledu i bogatijoj opremi, pa je Coupe TSIII dobio i spušteno ogibljenje sa Eibach sportskim oprugama. Za pogon se brine standardni 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC benzinac sa 16 ventila i 141KS, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,3 sekunde i najveću brzinu od 207 km/h. U Velikoj Britaniji Hyundai Coupe TSIII inače treba platiti 19.595 funti (oko 24.900 evra).




Dongfeng Citroen, kineski partner francuske PSA grupacije (Peugeot i Citroen) najavio je da će na salonu automobila u Pekingu (20. - 28. april) lansirati novi Dongfeng Citroen C-Elysee, u osnovi obnovljeni dosadašnji Dongfeng Elysee, koji se na tržištu nalazi od 2002. godine (bazira se na starom modelu Fukang ZX, odnosno Citroenu ZX). Najvažnije modifikacije (ima ih preko 300) se odnose na restilizovani izgled, usaglašen sa aktuelnim Citroenovim automobilima (to pre svega važi za prednji deo koji podseća na novi Citroen C5), kao i na doterani interijer (nova prednja sedišta, svetlije boje). Ova mala limuzina se inače oprema četvorocilindričnim 1,6 litarskim benzincem sa 16 ventila, a kineskim kupcima će se nuditi sa tri paketa opreme.



Prošle godine je Porsche zauzeo prva tri mesta na Transsibirskom reliju (Transsyberia Rally), a kako bi ponovio taj uspeh, u nemačkoj fabrici su za ovogodišnje izdanje ovog relija pripremili unapređenu verziju svog modela Cayenne S Transsyberia. Reli počinje 11. jula u Moskvi, zatim prelazi u Sibir i posle 6200 kilometara 25. jula završava se u Ulan Batoru, glavnom gradu Mongolije. Cayenne S Transsyberia je opremljen svom aktuelnom Porscheovom tehnologijom kao što su Porsche Traction Management (PTM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDDC) i Porsche Active Suspension Management (PASM). Motor je 4,8 litarski V8 sa 283kW/385KS pri 6200 o/min. i 500Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., uparen sa 6-stepenim automatskim menjačem. Cayenne za ovaj reli, između ostalog, ima i ojačane A i B stubove, zaštitni kavez, novi električni sistem, pojačanu zaštitu poda, sportski izduvni sistem od laganih materijala, specijalne BFGoodrich gume za sve terene (dimenzija 265/65 R18), dodatna svetla na krovu i kabinu opremljenu samo neophodnim stvarima. Tako se recimo na mestu izbačene zadnje klupe nalazi dodatni set rezervnih točkova. Ovakav Cayenne inače može da zagazi bez posledica u vodu duboku 78 cm, ima rezervoar za gorivo zapremine 100 litara, do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi, dok potrošnja iznosi 13,7 litara na 100 km (emisija CO2 je 329 g/km).  





Ono što je najavljivano proteklih nekoliko meseci, sada se i ostvarilo. Naime, Nissanov uspešni crossover Qashqai (negde poznat kao Nissan Dualis) dobio je produženu varijantu sa trećim redom sedišta i mestom za sedam putnika, čija zvanična svetska premijera će biti održana u julu ove godine na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Qashqai+2, kako se zvanično zove ovaj model, ima za 135 mm duže međuosovinsko rastojanje u odnosu na standardni Qashqai sa pet sedišta (pa sada iznosi 2765 mm), dužina je porasla za 211mm (sada 4526 mm), visina za 38 mm (sada 1643 mm), više je mesta za glave putnika u prvom i drugom redu (za 16, odnosno 10 mm), kao i za kolena u drugom redu (za 23 mm). Takođe, i prtljažnik je sa skoro 500 litara zapremine veći za 90 litara nego kod kraćeg brata, dok je težina porasla za oko 100 kg. Dodatna dva sedišta u trećem redu su ipak više namenjana deci, budući da mogu da prime putnike visoke do 1,6 metra. Ova sedišta su deljiva u odnosu 50/50 i mogu da se sklope tako da se pozadi formira ravna površina. Qashqai+2 se i dizajnerski razlikuje u odnosu na već poznati model, tačnije zadnja vrata su povećana, kao i treće bočno staklo, a tu su i drugačiji prednji gril, modifikovani zadnji kraj (staklo i branik), dok su krovni nosači deo standardne opreme. Što se motorizacije tiče, u ponudi će biti dva benzinca (1.6 sa 84kW/115KS i 2.0 sa 103kW/140KS) i dva dizelaša (1.5 dCi sa 78kW/106KS i 2.0 dCi sa 110kW/150KS). Kao i standardni model, i Qashqai+2 će moći da se dobije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili sa 4x4 pogonom. U ponudi su petostepeni manuelni menjač (za 1.6 L benzinac), šestostepeni menjač (za 2.0 L benzinac i oba dizelaša), kao i 6-stepeni automatik za model 2.0 dCi 4WD i CVT transmisija za 2.0 litarski benzinac sa 4WD pogonom. Zavisno od verzije, u opremi se nalaze automatsko uključivanje svetala i brisača, cruise control, zatamnjena stakla, parking senzori, el. stakla, Nissanov Intelligent Key, manuelna ili automatska klima, alu točkovi od 16 ili 17 inča, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i šest vazdušnih jastuka (frontalni, bočni i vazdušne zavese). Od opcija su na raspolaganju satelitska navigacija, kožna unutrašnjost i kamera za vožnju unazad. Qashqai+2 će se proizvoditi u engleskom Sunderlandu, dok je prodaja najavljena za oktobar ove godine.




Najnovije specijalno izdanje popularnog Opelovog automobila, prosto nazvan Corsa Limited Edition, ima premijeru na AMI salonu automobila (2008 Auto Mobil International), koji se ovih dana održava u nemačkom Lajpcigu. Ovu Corsu karakteriše posebna Casablanca bela boja (sa kontrastom u crnom krovu, retrovizorima, maski hladnjaka i aluminijumskim točkovima od 17 inča), sportski podešeno vešanje, aero body kit (prednji i zadnji spojler, pragovi, zadnji krovni spojler, hromirani završetak izduvne cevi), svetla za maglu, klima uređaj i Radio CD MP3 sa komandama na upravljaču. Za pogon su zaduženi sledeći motori : 1,2 litarski sa 59kW/80KS, 1,4 TWINPORT ECOTEC sa 66kW/90KS i 1,3 CDTI dizelaš koji takođe razvija 66kW/90KS. Corsa Limited Edition će biti napravljena u ograničenoj seriji od samo 1000 primeraka, a u prodaji će se naći u junu ove godine (cene počinju od 15.850 evra, pa naviše).



General Motors je objavio jednu fotografiju Chevroleta Cobalt SS sedan (modelske godine 2009), koji će se na tržištu SAD-a pojaviti nekoliko meseci posle početka prodaje njegove Coupe varijante (ovaj potonji startuje u drugom kvartalu ove godine). Cobalt SS sedan će pokretati isti motor kao i Cobalt SS Coupe, što znači četvorocilindrični 2,0 litarski Ecotec agregat sa 260KS i 352Nm obrtnog momenta, poreklom iz Opela. Ovaj turbo motor se već nalazi u Pontiacu Solstice GXP, Chevroletu HHR SS i Saturnu Sky, a po najnovijim glasinama, navodno će ga koristiti i novi Chevrolet Camaro. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bi trebalo da bude slično Cobaltu SS Coupe, što znači oko 5,7 sekundi. To isto važi i za cenu, koja za Cobalt SS Coupe iznosi 22.995 dolara.



Buick Excelle (prodaje se samo u Kini) upravo je osvežen za novu prodajnu sezonu i imaće premijeru na predstojećem salonu automobila u Pekingu. Najvažnije promene se odnose na doteranu spoljašnjost (inspirisanu većim Buickom Park Avenue), mada je ova limuzina dobila i redizajnirani interijer. Novi Excelle će pokretati 1,6 litarski agregat, poznat iz prethodne generacije ovog modela, kao i nešto veći motor zapremine 1,8 L. Ono što je nama najzanimljivije, jeste prosta činjenica da je Buick Excelle u stvari dobro poznati Chevrolet Lacetti sedan, samo sa modifikovanim eksterijerom i bogatijom opremom. U principu ništa neobično za General Motors, koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela - klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije. U vezi s tim, i pomenuti Buick Park Avenue nije nešta drugo nego australijski Holden Statesman sa znakom Buicka.




Obnovljeni Citroen C2

4 Apr 2008 - 13:41 Noviteti Link

Posle nedavnog blagog osvežavanja modela C3 Pluriel (o tome više OVDE), na red za doterivanje bora došao je i Citroen C2, koji je publici prvi put predstavljen još u septembru 2003. godine na salonu automobila u Frankfurtu (od tada je prodato skoro pola miliona primeraka ovog automobila, tačnije nešto preko 480.000). Za razliku od pomenutog C3 Pluriela, estetske modifikacije na C2 su ipak nešto veće i najviše vidljive na restlizovanom prednjem kraju, koji je dobio novi izgled maske hladnjaka (oivičena hromom i sa većim znakom Citroena) i drugačije oblikovani branik. Promene zaokružuju doterana zadnja svetla, kao i bogatija paleta boja, novi dizajn aluminijumskih točkova i kvalitetniji materijali u unutrašnjosti. U paleti motora obnovljenog C2 se posebno ističu 1,6 litarski HDi dizelaš (sa 80kW/110KS pri 4000 o/min. i 240Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min.), koji po fabričkim tvrdnjama troši 4,4 litara goriva na 100 km (emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru), kao i 1,4 litarski 16V benzinac od 66kW/90KS sa Citroenovim Start & Stop sistemom za smanjenje potrošnje goriva. Paletu još čine : benzinci 1.1i (61KS), 1.4i (75KS), 1.6 16V (110KS) i 1.6 16V sa 125 konja, kao i dizelaš HDi 70.




Toyota Auris SR

3 Apr 2008 - 01:10 Noviteti Link

Posle Aurisa SR180, Toyota je u Velikoj Britaniji kupcima ponudila još jednu posebnu varijantu svog modela C segmenta – novi Auris SR. U ponudi su dva motora, tačnije 1,6 Dual VVT-i benzinac i 2,0 D-4D 130 dizelaš, a u oba slučaja standardna oprema podrazumeva aluminijumske točkove od 17 inča, spušteno sportsko ogibljenje (by Toyota Motorsport), zadnji krovni spojler, zatamnjena stakla, kvake na vratima i retrovizore u boji karoserije, svetla za maglu, automatski klima uređaj, kožni volan sa audio komandama, devet vazdušnih jastuka i audio sistem sa šest zvučnika. Auris SR se nudi u verzijama sa troja i petora vrata, a cene u Velikoj Britaniji startuju od 14.495 funti, pa naviše.



Fiat Idea BlackStar

3 Apr 2008 - 01:07 Noviteti Link

Fiat je lansirao doterani MPV model Idea za 2008. godinu (modifikovani gril sa novim Fiat logom, bogatija paleta boja, drugačiji alu točkovi, kvalitetniji materijali u interijeru), a istovremeno je svetlost dana ugledala i posebna edicija ovog automobila, nazvana Idea BlackStar. Ovu specijalnu Ideu BlackStar karakterišu, između ostalog, crna sedišta presvučena alkantarom, aluminijumski točkovi, Fiatov inovativni Blue & Me sistem (između ostalog omogućava upotrebu telefona tokom vožnje na jednostavan i bezbedan način), kao i poseban BlackStar logo na zadnjem stubu. U paleti pogonskih agregata Idee BlackStar se nalaze tri benzinca (1.2 16v sa 80KS, 1.4 8v od 77KS i 1.4 16v sa 95KS) i dva Multijet dizelaša (1.3 sa 70 konja i 1.3 Multijet 16v sa 90KS). Cene se kreću od 14.400 evra za model 1.4 sa 77KS BlackStar do 19.800 evra za Ideu BlackStar 1.3 Multijet 16v od 90 konja.  



VIDEO I :

VIDEO II :