Brazilska auto kompanija TAC je svoj manji off-road model Stark promovisala
2006. godine (kao prototip), dok je njegova prodaja trebalo da započne godinu
dana kasnije. Međutim, zbog problema sa dobavljačima delova, prodaja je u
međuvremenu odložena, pa će se ovaj zanimljivi terenac (sa pogonom i na etanol
i na benzin) naći na tržištu 2009. godine (planira se proizvodnja 1200
primeraka godišnje). Za pogon je izabran četvorocilindrični 1,8 litarski
Volkswagenov motor (u paru sa petostepenim menjačem), koji sa pogonom na etanol
raspolaže sa 106KS, a sa pogonom na benzin ima 103 konja (pri 5250 o/min.). TAC
Stark je inače težak tek 1300 kg (karoserija je od kompozitnih materijala),
dugačak je 408 cm, širok 191 cm, visok 183 cm, dok mu međuosovinsko rastojanje
iznosi 254 cm. TAC će tokom 2009. godine u Brazilu promovisati svojih prvih pet
dilera, dok će izvoz startovati tek 2012. godine. Cena? U Brazilu će iznositi
oko 41.300 američkih dolara ili oko 26.400 evra (sa uključenim tamošnjim
porezom od 30%).
VIDEO : TAC Stark

Ovo su prve zvanične fotografije dugoočekivanog Hyundaijevog Genesisa Coupe, koji je u obliku koncept automobil predstavljen još u novembru prošle godine na salonu automobila u Los Anđelesu, dok će ovu serijsku verziju za nekoliko dana prvi biti u prilici da vide posetioci predstojećeg salona u Njujorku. Novi Hyundaijev sportski 2+2 kupe (dužine 4,63 metra) ima pogon na zadnjim točkovima, a u korejskoj kompaniji napominju da je Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada. Tome doprinose niska linija krova, široka "ramena", petokraki aluminijumski točkovi, dva velika završetka izduvnog sistema i spuštena donja linija zadnjih bočnih stakala. Ukratko, dovoljno agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja (naročito u poređenju sa sadašnjim Hyundai Coupeom/Tiburonom). Pod haubom se krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom od 310KS, koja se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača (opcija je automatik sa takođe 6 stepeni). Maksimalna brzina ovog V6 modela (teškog 1590 kg) je 240 km/h, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Ponudu će upotpuniti i 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 223KS, a kasnije možda i V8 agregat sa svih 380KS. Verzija sa 223 konja može do 220 km/h, a standardno se oprema manuelnim menjačem sa 6 stepeni, dok je petostepena automatska transmisija opcija. Prodaja Genesisa Coupe u SAD-u treba da počne početkom 2009. godine, i to po (nezvaničnoj) ceni od samo 19.900 dolara, koliko će koštati osnovni model sa 223 konja.

Za predstojeći salon automobila u Njujorku (2008 New York Auto Show) Pontiac je pripremio dve nove verzije svog modela G8: sportski G8 GXP i G8 Sport Truck. Novi Pontiac G8 GXP (na prvoj slici) pokreće 6,2 litarski LS3 small-block V8 agregat, koji raspolaže sa 402KS i 546Nm obrtnog momenta (za 41KS i 23Nm više od standardnog G8 sa 6,0 litarskim motorom), a to je dovoljno da mu ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 4,7 sekunde (četvrt milje, odnosno 402 metra, prelazi za 13 sekundi). Standardno će se ugrađivati šestostepeni autiomatski menjač, ali će kupci opciono moći da dobiju i Tremec manuelnu transmisiju sa šest stepeni prenosa. Ostali detalji ovog G8 GXP izgledaju ovako : međuosovinsko rastojanje iznosi 2915 mm, trag prednjih točkova je 1592 mm, zadnjih 1608 mm, ogibljenje je naravno podešeno tvrđe u odnosu na standardni G8, poboljšano je upravljanje, ugrađene su jače Brembo kočnice (sa 4-klipnim kočionom kleštima, diskovima od 355 mm napred, a 324 mm pozadi), izgled je nešto agresivniji (zahvaljujući, pre svega, moćnom prednjem delu), točkovi su od 19 inča (sa gumama P245/40 R19), a interijer je bogatiji za nova sportska sedišta, aluminijumske pedale, kožni volan i Blaupunkt audio sistem (u serijskoj opremi biće i ABS, Traction Control i ESP elektronska kontrola stabilnosti). Cene za sada nisu saopštene, dok se prodaja očekuje još tokom ove godine (kao modela za 2009. godinu), kada će ovaj G8 obogatiti Pontiacovu GXP porodicu modela. Pored sportiste G8 GXP, Pontiac će na salonu u Njujorku naredne nedelje publci prikazati i model G8 Sport Truck (slike dva i tri), koji predstavlja pick up model na bazi G8 sedana (od koga ima 100 mm duže međuosovinsko rastojanje, a dužinu za oko 150 mm) i koji vlasniku može da posluži i kao vozilo za rad i za rekreaciju (ipak, na tržištu se ne očekuje pre 2009. godine). I ovde je za pogon zadužen snažni V8 motor, ali zapremine 6,0 litra i sa 270kW/361KS i 522Nm, zaslužan za ubrzanje do 60 milja na sat u trajanju od 5,4 sekunde (menjač je šestostepeni automatik, a pogon je na zadnje točkove). Inače, dužina prtljažnika u G8 Sport Truck-u je 1878 mm, zapremina 1208 litara, nosivost 488 kg, a bez obzira na namenu ovog modela, u Pontiacu su se potrudili da zadrži isti onakav sportski dizajn eksterijera kao što ga ima i sedan verzija (atraktivan prednji kraj, naglašeni lukovi blatobrana, točkovi od 18 ili 19 inča, četiri završetka izduvnog sistema).

Posle restilizovanog SUV-a ML (o njemu više OVDE), još jedan Mercedesov model je ovih dana prošao kroz kuru podmlađivanja. Ovog puta radi se o B klasi, koja je posle tri godine provedene na tržištu (i 325.000 prodatih primeraka) osvežena modifikacijama na spoljašnjosti, unutrašnjosti, kao i ekonomičnijim motorima (zahvaljujući seriji unapređenja, motori sada troše do 7% manje goriva nego ranije). Novost je i Mercedesova "ECO" stop-start tehnologija i flex-fuel model B170 NGT (sa 116KS), koji može da koristi i benzin i prirodni gas. Estetske promene na eksterijeru nisu velike i obuhvataju, pre svega, nešto drugačiji prednji kraj sa novom maskom hladnjaka i agresivnijim branikom, kao i redizajniranu haubu, dok se ostatak spoljašnjih kozmetičkih intervencija svodi na doterana zadnja svetla i zadnji branik, nove retrovizore, kvake na vratima i pragove u boji karoserije (unutrašnjost je osvežena novim materijalima i opcionom Artico kožom za sedišta). B klasa se i dalje nudi sa paletom od šest pogonskih agregata, i to sa dva CDI dizelaša (modeli B180 CDI i B200 CDI sa 80kW/109KS, odnosno 103kW/140KS) i četiri benzinca. Benzinski modeli su B150 (ima 95KS), B170 (116KS), B200 (136KS) i najjači B200 Turbo sa 142kW/193KS i 280 Nm obrtnog momenta.

Posle meseci nagađanja, konačno je poznato zvanično ime i definitivan izgled novog Alfinog sportskog hatchbacka sa troja vrata. Neće se zvati ni Junior, ni Furiosa, već Alfa Romeo Mi.To, što predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino. Novi Mi.To inače koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno Mi.To je dugačak 406 cm, širok 172 cm, visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela, zadnjih LED svetala i stakala na vratima bez okvira). Ovde i napomena da za sada još uvek nema oficijelnih fotografija unutrašnjosti, čiji izgled, po navodima same fabrike, predstavlja ultimativni izraz italijanskog stila sa vrhunskim materijalima i velikom pažnjom posvećenom detaljima. Što se motorizacije tiče, Alfa Romeo navodi da će Mi.To pokretati paleta od četiri benzinska i dizel agregata (svi sa turbo punjačem), sa rasponom snage od 90 do 155KS (kasnije će uslediti i jače motorizovane varijante). Vozaču će na raspolaganju biti Alfin DNA sistem za podešavanje režima rada motora, vešanja, upravljivosti i menjača, i to u tri moda: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da Mi.To nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinosi i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti kao deo standardne opreme. Zvanična promocija za novinare je planirana za jun ove godine, a jedan od glavnih konkurenata novoj Alfi biće izuzetno uspešni BMW-ov Mini.
VIDEO : Alfa Romeo Mi.To

Posle tri godine provedene na tržištu (i oko 300.000 isporučenih primeraka), Mercedes je odlučio da svoj uspešni model ML podvrgne kuri podmlađivanja, koja ovom SUV-u treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su BMW X5 i Audi Q7. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme (sa izuzetkom nedavno redizajniranog roadstera SL), doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene, pa je to slučaj i sa ovim modelom. U svakom slučaju, obnovljeni ML karakteriše modernizovani eksterijer (redizajnirani branici, prednja svetla, veća maska, novi retrovizori, drugačiji aluminijumski točkovi od 17, 18, 19 i 20 inča), doterana unutrašnjost (novi četvorokraki multifunkcionalni volan, nove kombinacije boja, sedišta sa atraktivnijim, sportskijim dizajnom, novi zabavni sistem sa dva 8-inčna ekrana za putnike pozadi), povećana bezbednost (PRE-SAFE i NECK-PRO sistemi kao standard) i motori sa manjom potrošnjom goriva (manjim promenama na izduvnom sistemu i elektronskoj kontrolnoj jedinici motora smanjena je potrošnja u proseku za 0,4 litra na 100 km). Paleta motora inače obuhvata V6 i V8 benzinske i dizel agregate sa rasponom snage od 140kW/190KS do 285kW/388KS, kao i 6,3 litarski V8 sa 375kW/510KS pri 6800 o/min. i 630Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. u modelu ML 63 AMG (na četvrtoj slici). Ovaj potonji od 0 do 100 km/h ubrzava za 5 sekundi, dok mu je maksimalna brzina već tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h. Snaga se kod ML 63 AMG na sva četiri točka prenosi preko AMG SpeedShift 7G-TRONIC automatske transmisije (snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60 napred/nazad). ML 63 AMG se odlikuje i AMG aero body paketom, AMG sportskim ogibljenjem, petokrakim točkovima od 20 inča (sa gumama 295/40 R 20), AMG sportskim izduvnim sistemom sa 4 hromirana završetka, LED zadnjim svetlima, AMG sportskim sedištima i AMG volanom.

Oni koji nemaju strpljenja da čekaju 2010. godinu, kada Fiat treba da startuje sa proizvodnjom Giardiniera (karavan) verzije novog retro Fiata 500, rešenje već sada nudi italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna, koji je na salonu u Ženevi predstavio originalni Fiat 500 WoodyWagon. Najkraće rečeno, novi 500 WoodyWagon predstavlja produženu varijantu Fiata 500, čime je milanska firma postala i prva koja je promenila osnovne dimenzije i oblik ovog gradskog mališana. Sem produženog zadnjeg prepusta (čime je povećana i zapremina prtljažnog prostora na 440 litara), WoodyWagon ima i veće zadnje bočno staklo, nova zadnja svetla, stakleni panoramski krov, vrata prtljažnika koja se otvaraju u dva dela, veće aluminijumske točkove i detalje od drveta na karoseriji (time opravdava i ono Woody u svom imenu). Novi Fiat 500 WoodyWagon pokreće modifikovani 1,4 litarski agregat sa mehaničkim kompresorom, koji umesto standardnih 100KS i 131 Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 156KS i 170 Nm (kakav se već nalazi u Fiatu 500 Castagna Qinquino), što je dovoljno za najveću brzinu od 200 km/h. Naravno, ovako nešto košta, pa Carrozzeria Castagna za svoj rad zahteva 63.000 evra... Međutim, tu nije i kraj planova ove milanske kompanije sa Fiatom 500 WoodyWagonom. Naime, već je u toku razvoj ovog modela sa hibridnim pogonom, kao i verzije sa pogonom na sva četiri točka (sa komponentama Fiatove Pande 4x4).

Španski Seat je upravo proširio paletu pogonskih agregata u svom (pro)terenskom modelu Altea Freetrack, i to 2,0 litarskim TDI dizel motorom od 140KS. Do sada je ponuda obuhvatala 2,0 litarski TFSI benzinac sa 200KS i turbo-dizel, takođe zapremine 2,0 litra, koji raspolaže sa 170KS. Novi 2,0 litarski TDI (naravno sa DPF filterom čestica čađi) dakle raspolaže sa 103kW/140KS i 320 Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., postiže 193 km/h, do 100 km/h ubrzava za 10,1 sekundu (ubrzanje od 80 do 120 km/h u petom i šestom stepenu prenosa inače iznosi 10,3 sec, odnosno 13,1 sekundu). Što se potrošnje tiče, ona po fabričkim podacima i u kombinovanom ciklusu iznosi 6,5 litara na 100 km, a emisija CO2 je 171 g/km. Od estetsko-vizuelnih dodataka, Altea Freetrack 2,0 TDI (kao i ostale Altee Freetrack) ima masivnije i robusnije branike (napred sa velikim otvorima za vazduh), zaštitu pragova i blatobrana, kao i dupli završetak izduvne cevi, svetla za maglu i krovne nosače. Branici, pragovi i blatobrani nisu ofarbani u boju karoserije, a sve sa ciljem da se dobije agresivniji i dinamičniji izgled (klirens je za 40 mm viši od standardne Altee XL). Freetrack verzija Altee ima integralni pogon za razliku od rođaka iz VW koncerna poput modela CrossGolf i CrossTouran, koji raspolažu samo sa pogonom na prednjoj osovini. Altea Freetrack je opremljena VW-ovim integralnim pogonskim sistemom, koji u normalnim okolnostima pokreće prednje točkove, a u slučaju potrebe Haldex spojnica prebacuje do 50 % snage i na zadnju osovinu. S druge strane, Altea Freetrack je zadržala sve pozitivne strane obične Altee XL, tačnije prostranu i fleksibilnu unutrašnjost kao i prtljažnik zapremine 593 litra, dovoljan za sve porodične potrebe. Putnici pozadi imaju dovoljno mesta kako za noge tako i za glavu, a zadnja sedišta mogu i da se pomeraju za 160 mm po dužini, omogućavajući na taj način različite kombinacije sa veličinom prtljažnika i mestom za noge u drugom redu sedišta. Standardna oprema Altee Freetrack obuhvata automatski klimu, parking senzore i senzore za kišu i mrak, cruise control, putni kompjuter, komande za CD MP3 radio na upravljaču, 6 vazdušnih jastuka, ABS, ESP + DSR sistem, EBA, TCS, kontrolu pritiska u pneumaticima i još mnogo toga.
Jedan od najzanimljivijih (svakako jedan od najlepših) noviteta na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi (6. – 16. mart) jeste i ovaj Alfa Romeo 8C Spider, odnosno otvorena verzija već poznatog Alfinog sportskogkupea 8C Competizione. Kao i pomenuti 8C Competizione, i novi 8C Spider će biti ponuđen u limitiranoj seriji od svega 500 primeraka, a pokretaće ga i isti motor. Tačnije, radi se o 4,7 litarskom V8 agregatu sa 331kW/450KS pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta, čija se snaga preko šestostepene robotizovane transmisije (sa komandama za menjanje brzina na volanu) prenosi na zadnje točkove (veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 245/35 napred, a 285/35 pozadi). Inače, karoserija ovog dvoseda je napravljena od karbon fibera, kočnice su karbon-keramičke (diskovi napred od 380 mm, a nazad 360 mm), a tu je i poznat Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti.

Citroen je odlučio da posle pola decenije provedenih na tržištu blago dotera svoj neobični model C3 Pluriel (neobičan pre svega po mnogobrojnim mogućnostima manipulacije krovom). Promene na ovom skoro četiri metra dugačkom kabrioletu baš i nisu velike i obuhvataju modifikovana prednja i zadnja svetla, žmigavce, doterane branike, veći znak Citroena napred i pozadi, dok je unutrašnjost u crnoj boji doživela modifikacije uz pomoć hroma na otvorima za ventilaciju, kvakama na vratima i menjaču. Što se pogonskih agregata tiče, tu promena nema, odnosno i dalje će se ugrađivati 1,4 i 1,6 litarski benzinski motori sa 75 i 110KS, kao i 1,4 litarski HDi dizelaš od 70KS.
BMW je na salonu u Ženevi promovisao i novi BMW Performance Kit za modele svoje serije 1, koji je namenjen poboljšanju izgleda (serija 1 Coupe veoma liči na prošlogodišnji BMW tii Concept), aerodinamike i voznih osobina, dok motori nisu dirani. Tako je serija 1 dobila mnogobrojne delove od karbona (recimo spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor pozadi i kućišta retrovizora), novi aero body paket (prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, pragovi), aluminijumske točkove od 18 ili 19 inča u trkačkom stilu, BMW Performance sportske kočnice, spušteno BMW Performance vešanje, sportski izduvni sistem, modifikovani interijer (BMW Performance sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, hromirani vrh ručice menjača, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, detalji od karbona) i detalja poput prednjih "bubrega" u crnoj boji. Posebno je zanimljiv multifunkcionalni sportski volan presvučen kožom i alkantarom i sa LED displejom, koji pokazuje razne informacije, poput temperature ulja i idealno vreme za promenu stepena prenosa.

Peugeot je za salon automobila u Ženevi, sem premijera modela 308 GT THP i 308 SW (karavan), pripremio i promociju dve nove edicije svoje 207-ice u CC (Coupe-Cabrio) varijanti. Na bazi ovog modela napravljene su naime posebne verzije RC Line (prva slika) i Roland Garros, koje se u odnosu na standardne modele odlikuju brojnim estetskim promenama i bogatijom serijskom opremom. Tako je 207 CC RC Line (košta 22.450 evra) dobio novi saćasti gril, petokrake aluminijumske točkove od 17 inča, prednji i zadnji spojler, hromirani završetak izduvnog sistema, MP3 stereo i grejana sedišta, dok je 207 CC Roland Garros (sa 1,6 litarskim THP motorom od 150KS) bogatiji za jedinstvenu boju karoserije, devetokrake aluminijumske točkove od 17 inča, parking senzore, dvobojnu kožnu unutrašnjost i posebne Roland Garros oznake.