
Posle Xsare Picasso i C4 Picassa, iz Citroena će početkom 2009. godine na
tržište stići još jedan MPV model sa nazivom Picasso.
Novi C3 Picasso je odgovor francuske fabrike na konkurentske modele kao što su Opel Meriva, Renault Grand Modus i Nissan Note, a kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je naravno na prostranosti, udobnosti (za pet odraslih putnika) i praktičnosti putničke kabine (uz veći kvalitet upotrebljenih materijala), kao i veličini prtljažnika. U vezi s tim, zadnja klupa može da se pomera i po dužini (pa se osnovna zapremina kreće od 385 do 500 litara), čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti, dok će se za odlaganje sitnijih predmeta brinuti brojne ostave.
C3 Picasso inače koristi platformu bratskog Peugeota 207, što znači da ima međuosovinsko rastojanje od 254 cm, dok mu dužina iznosi 408 cm, širina 173 cm, a visina 162 cm (za poređenje, standardni citroen C3 je dugačak 386 cm, širok 167 cm i visok 151 cm).
Interesantnog, pa i simpatičnog dizajna, C3 MPV privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana, kao i velikim staklenim panoramskim krovom.
C3 Picasso će pokretati prilično bogata paleta benzinskih i dizel motora, koja će na početku podrazumevati 1.6 litarski HDi dizelaš u verzijama sa 90 i 109KS, kao i 1.4L i 1.6L benzince sa 95, odnosno 120 konja. U ponudi će biti klasični manuelni i SensoDrive poluatomatici, kao i stop-start sistem za manju potrošnju goriva i redukovanje emisije CO2.
Zvanična premijera novog C3 Picassa će se održati ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a kao što je napomenuto na početku, njegova prodaja startuje početkom 2009. (po ceni koja će za bazni model iznositi oko 13.000 evra).


Posle standardnog Fiata 500 Abarth, koji je javnosti predstavljen na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, italijanska fabrika je sada za 100 najbržih kupaca pripremila i njegovu jaču Opening Edition verziju.
Dok obični 500 Abarth iz 1.4 litarskog turbo motora izvlači 135KS, Opening Edition iz njegove modifikovane varijante dobija 160 konja pri 5750 o/min. i 240Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. (u paru sa manuelnim petostepenim menjačem). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 7,4 sekunde i najveću brzinu od 211 km/h (standardni 500 Abarth inače do stotke stiže za 7,9 sekundi a može do 205 km/h).
Razlike Opening Editiona u odnosu na običan 500 Abarth se ogledaju i u pojačnim kočnicama, posebnom BMC filteru za vazduh, novim oprugama, aluminijumskim točkovima od 17 inča (sa Pirelli Pzero gumama dimenzija 205/40), zatamnjenim staklima, kožnim sedištima, pločicom sa serijskim brojem u unutrašnjosti i kožnom ručicom menjača sa crvenim koncem (onih 100 srećnika sa početka teksta biće u prilici da biraju između sive ili bele boje karoserije).
Ostalo je isto kao i na standardnom Fiatu 500 Abarth, odnosno karakterišu ga veliki otvori za vazduh u prednjem braniku i maski, novi spojleri, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klešta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na bokovima i naravno na točkovima).

VIDEO : Fiat 500 Abarth
Iako mnogi smatraju da Maseratijevom modelu Quattroporte i posle skoro pet godina provedenih na tržištu (za to vreme je prodat u više od 15.000 primeraka) teško da treba neko ozbiljnije doterivanje, Italijani su se ipak odlučili da ovoj elegantnoj i ekskluzivnoj limuzini (dugačkoj preko 5 metara) za prodajnu sezonu 2009. modifikuju izgled i prošire paletu rapoloživih pogonskih agregata.
Što se dizajna tiče, najznačajnije promene se odnose na novi prednji gril sa vertikalnim hromiranim lajsnama, doterana prednja svetla, redizajnirane branike i pragove, zadnja LED svetla, kao i nove retrovizore, dok je interijer osvežen novom centralnom konzolom, unapređenim Maserati Multimedia sistemom i Marrone Corniola (Quattroporte S) i Sabbia (Quattroporte) kožom.
Sem poznatog 4,2 litarskog V8 motora sa 298kW/400KS, u ponudu je uvršten i 4,7 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo S, koji raspolaže sa 320kW/430KS (pokretaće novi Quattroporte S). Oba modela se inače opremaju šestostepenim automatskim menjačem, razvijenim u saradnji sa kompanijom ZF.
Nakon nedavne restilizacije modela C2 i C3 Pluriel, na red za doterivanje je došao i Citroenov predstavnik u kompakt klasi C4, koji se inače na tržištu nalazi već skoro četiri godine (od tada do danas kupce je našlo preko 900.000 primeraka ovog automobila). Tačnije, C4 je doživeo prilično diskretno estetsko doterivanje kako bi se dizajnerski približio novijim automobilima u gami francuskog proizvođača, a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.
Što se izgleda tiče, kao i kod obnovljenih C2 i C3 Pluriela, velikih promena i nema; tek, tu su novi prednji branik, blago modifikovani prednji gril i hauba motora, drugačija grafika zadnjih svetala kod Coupe verzije, novi dizajn aluminijumskih točkova (od 16 i 17 inča), tri nove boje za karoseriju i par manjih izmena u interijeru (doterana instrument tabla, novi i kvalitetniji materijali za prednji panel, oplate vrata i sedišta, kao i bogatiji spisak standardne i opcione opreme, gde se posebno ističe novi navigacioni sistem MyWay). Dužina je nešto veća nego ranije, odnosno standardni C4 sa četvoro vrata ima 4275 mm, a C4 Coupe 4288 mm.
Novosti ima i pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,3 litra, a emisija CO2 140 grama po kilometru. Veća novost su dva benzinca od 1.6 litra zapremine, razvijena u saradnji sa BMW-om. Slabiji 1.6 VTi raspolaže sa 88kW/120KS i 160Nm obrtnog momenta (zamenjuje sadašnji 1.6i 16V agregat sa 110 konja), a snažniji 1.6 THP ima na raspolaganju 110kW/150KS i 240Nm.
Inače, pomenuti 1.6 VTi benzinac sa 120 konja je od sada dostupan i u modelu C4 Picasso, koji u toj verziji po fabričkim podacima u proseku troši 7,5 litara goriva na 100 km (7 odsto manje nego aktuelni 1.8i 16V sa 125KS).
I na kraju podatak da će zvanična svetska premiejera obnovljenog C4 biti održana 26. avgusta na predstojećem salonu automobila u Moskvi.


Fiat je u Velikoj Britaniji lansirao novu specijalnu verziju modela Panda (na bazi Pande 1.2 Dynamic), namenjenu pre svega mladim majkama. Panda Mamy se tako pored svojih već dobro poznatih karakteristika ovog gradskog mališana, odlikuje i bogatijom standardnom opremom, koja između ostalog, uključuje i klima uređaj, Bluetooth, kliznu zadnju klupu, ISOFIX držače za dečija sedišta, dodatni unutrašnji retrovizor za nadgledanje dece na zadnjoj klupi, prednja sedišta sa džepovima, vozačevo sedište podesivo po visini, kukice za kese u prtljažniku, nove patosnice, radio/CD/MP3 player, ABS, prednje vazdušne jastuke, daljinsko centralno zaključavanje, aluminijumske točkove, svetla za maglu, dve nove boje za karoseriju, kao i posebne Mamy oznake ispod žmigavaca na prednjim blatobranima. Cena za Pandu Mamy u Velikoj Britaniji iznosi 8200 funti ili oko 10.350 evra.
Australijski Holden (deo General Motorsa) je pre nekoliko dana promovisao svoje novo pick-up vozilo Colorado, koji zamenjuje dosadašnji Holden Rodeo i koji će se kupcima nuditi u preko 30 različitih kombinacija (imajući u vidu ponudu različitih modela, motora, kabina, klirensa).
Paletu pogonskih agregata sačinjavaju tri motora: 3.0 litarski četvorocilindrični common rail turbo dizel sa 120kW pri 3600 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 1800 o/min, zatim 3.6 Alloytec V6 benzinac i četvorocilindrični 2.4L benzinac.
Sportska verzija je nazvana Colorado LT-R (osim sa 4x2 nudi se naravno i sa 4x4 pogonom) i u standardnoj opremi, između ostalog, ima i aluminijumske točkove od 16 inča, velike pragove za olakšani ulazak u vozilo, prednja svetla za maglu, Bluetooth, parking senzore, sportski uređen interijer, ABS i EBD sisteme...
Cene u Australiji se kreću u rasponu od 19.990 dolara za model 4x2 Single Cab DX 2.4L pa do 45.990 dolara za model 4x4 Crew Cab Pick Up LT-R 3.0L.
Dugo je trajalo ali se čekanje i strpljenje isplatilo. Posle meseci i meseci raznih špijunskih slika, konačno su pred nama prve zvanične fotografije potpuno nove generacije BMW-ove limuzine serije 7, koja će svoju svetsku premijeru doživeti ove jeseni na salonu automobila u Parizu. Dok novu seriju 7 ne vidimo uživo, i ove slike su sasvim dovoljne za prvi zaključak, odnosno da se primeti određena sličnost sa prošlogodišnjim BMW-ovim CS Conceptom. Karakteristični BMW elementi su naravno i dalje prisutni: prednji "bubrezi" (ali sada još veći i moćniji) i tzv. Hofmeisterov luk na zadnjim vratima. Ipak, bez obzira na novi izgled, nova "sedmica" se ne razlikuje tako radikalno od ostalih aktuelnih modela BMW-a, kako se to desilo prethodnoj E65 generaciji (to je naročito važilo za njen zadnji deo, na koji mnogi i dalje ne mogu da naviknu). To znači da će oni koji su opet očekivali nešto revolucionarno i posebno, kao što je svojevremeno bio E65, možda biti i malo razočarani, a da će oni koji su očekivali "ružno pače" možda biti pozitivno iznenađeni.
Auto je dugačak 507 cm, visok 148 cm (stari model 504/149 cm), a kao i
ranije, biće dostupan u verziji sa kraćim i dužim međuosovinskim rastojanjem (kod
kraće varijante je 307 cm, a kod duže 321 cm). Model sa dužim međuosovinskim
rastojanjem je inače dugačak 521 cm, dok je zapremina prtljažnika okruglo 500 litara.
Nova "sedmica" će u početku biti dostupna kao 730d, 740i i 750i, dok će model sa dužim međuosovinskim rastojanjem prvo moći da se dobije kao 740iL i 750iL a kasnije i kao 730Ld. 730d pokreće 3.0 litarski (2993 kubika) šestocilindraš sa 180kW/245KS i 540Nm obrtnog momenta, od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, može do 245 km/h, troši 7,2 litra goriva na 100 km, model 740 ima takođe 3.0 litarski (2979 kubika) 6-cilindrični benzinac ali sa 240kW/326KS i 450Nm, do stotke mu treba 5,9 sekundi, može do 250 km/h, troši 9,9 litara na 100 km, dok se pod haubom verzije 750i nalazi 4.4 litarski (4395 kubika) V8 agregat sa 300kW/407KS i 600Nm, zaslužan za ubrzanje do 100 km/h za samo 5,2 sekunde, najveću brzinu od 250 km/h i potrošnju od 11,4 litre na 100 km (fabrički podatak).
Sve verzije se standardno opremaju automatskim menjačem sa 6 stepeni, dok će krajem 2009. u ponudi biti i nova ZF automatska 8-stepena transmisija (u budućem modelu 760i), a tada se očekuje i xDrive pogon na sva četiri točka. Nova "sedmica" takođe ima i doterani iDrive sistem (jednostavniji za upotrebu), BMW-ov novi ConnectDrive System, Driving Dynamics Control, Integral Active Steering, Adaptive Drive (aktivno vešanje druge generacije), Lane Keep Assist, Active cruise control, HUD odnosno Head-Up Display (projektuje podatke na vetrobransko staklo), kao i četiri nove boje za karoseriju: Cashmere Silver, Imperial Blue, Mineral White and Sophisto Grey.
Posebnu pažnju privlači i napredni Night Vision sistem koji sada ispravlja ranije mane. Sistem upozorava vozača na prisustvo pešaka koji se nalaze kako na putu tako i na trotoaru. Night Vision sistem prepoznaje i znakove pored puta i na displej projektuje ograničenja brzine. Ukoliko vozač prekorači ograničenje, sistem ga na to upozorava.
Prodaja u Nemačkoj počinje 15. novembra, a tamošnje cene izgledaju ovako:
730d - 69.500 €, 740i - 75.500 €, 750i - 90.000 €, 740Li - 82.500 € i 750Li - 94.000 €.



Ovo su prve zvanične fotografije nove, hatchback verzije najnovijeg Opelovog modela Insignia. U odnosu na već poznatu limuzinu, Insignia hatchback (zamenjuje dosadašnju Vectru GTS) ima veće zadnje staklo i manji poklopac prtljažnika, dok je ostatak karoserije isti kao i kod pomenute limuzine (dužina kod obe varijante iznosi 483 cm, a međuosovinsko rastojanje 274 cm) .
U osnovi, sve što važi za Insigniu sedan (premijeru će imati 22. jula na salonu automobila u Londonu), važi i za hatchback, odnosno Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia inače koristi novu Epsilon2 platformu, a uz bolje vozne osobine (u ponudi će i biti 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn i kvalitetniji interijer, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS.
Insignia će se pored pomenutog sedana i ovog hatchbacka nuditi i kao karavan a možda i kao Coupe, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru.

Japanski kupci će od 4. jula moći da nabave novu specijalnu Corvettu S-Limited koja će biti napravljena u ograničenoj seriji od samo 30 primeraka (pola u beloj i pola u crnoj boji). Corvette S-Limited je napravljena u čast 100-godišnjice General Motorsa, a pokreće je 6.2 litarski V8 motor sa 321kW/430KS i 575Nm obtnog momenta pri 4600 o/min. Svi primerci se odlikuju dvobojnim kožnim interijerom, zadnjim spojlerom, saćastim grilom u prednjem braniku i petokrakim aluminijumskim točkovima (napred od 18, pozadi od 19 inča) sa gumama dimenzija 245/40 napred i 285/35 pozadi. Cena za ovu Corvettu u Japanu iznosi 7.980.000 jena (oko 47.700 evra).
Hummer je kupcima u Evropi ponudio novu i naravno limitiranu seriju modela H3 sa dodatnom opremom vrednom 4000 evra, koju pomenuti kupci dobijaju bez doplate. H3 Sensation se bazira na standardnom Hummeru H3 3.7 automatic, dostupan je samo u beloj ili crnoj boji, a u njegovoj opremi se, između ostalog, nalaze i audio sistem sa sedam zvučnika, stakleni panoramski krov, cruise control, crni pragovi i krovni nosači, zaštita donjeg postroja, svetla za maglu, prednji gril u boji karoserije i StabiliTrak sistem.
Kao što je bilo i najavljeno 25. juna sa jednom zvaničnom slikom, Volkswagen je sada i zvanično promovisao potpuno novu generaciju svog malog modela Gol.
Nama je možda nepoznat ali u Brazilu je Volkswagen Gol bestseler već više od 20 godina, a izvozi i proizvodi se i na ostalim tržištima, kao što su Rusija, Kina i Meksiko (ovde i napomena da je u nekim zemljama poznat i kao VW Pointer). Gol je inače od 1980., kada se pojavila njegova prva generacija, do danas u Brazilu prodat u više od 5 miliona primeraka, a još skoro milion ih je našlo kupce širom sveta. Zato ne treba da čudi da se pojavljivanje treće generacije ovog modela u Južnoj Americi smatra za jednu od najznačajnijih ovogodišnjih premijera.
Sem novog izgleda i unapređenog kvaliteta, možda i najvažnija promena se u stvari odnosi na to da su motori sada postavljeni poprečno, a ne više uzdužno kao kod dosadašnjih modela (što je bilo veoma neobično rešenje za jedan mali automobil). Novi Gol inače ima Volkswagenovu PQ24 platformu, koju koriste i VW Fox i aktuelni VW Polo, a pokretaće ga 1.0 i 1.6 litarski motori, koji sem benzina mogu da koriste i etanol. Najveći 1.8 litarski agregat je izbačen iz palete, a postoji mogućnost da Gol dobije i 1.4L motor iz evropske verzije VW Foxa, ali to za sada nije zvanično potvrđeno.
Osnovni 1.0L motor razvija 72KS pri 5250 o/min. i 95Nm obrtnog momenta pri 3850 o/min.(benzinska verzija), odnosno 76KS i 104Nm (kada koristi etanol), dok veći 1.6L agregat raspolaže sa 101KS pri 5250 o/min. i 154Nm pri 2500 o/min. (na benzin) i 104KS i 156Nm sa pogonom na etanol. Sa prvim motorom Gol postiže maksimalnih 167 km/h, sa jačim 192 km/h, dok su oba standardno uparena sa petostepenim MQ200 manuelnim menjačem, koji se proizvodi u Argentini.
Novi Gol je inače dugačak 390 cm, širok 166 cm, visok 145 cm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 247 cm, dok je zapremina prtljažnika 285 litara.
Paletu karoserijskih varijanti će kasnije dopuniti i sedan verzija, koja će na brazilskom tržištu napasti nedavno predstavljeni Peugeot 207 Brasil Passion (o njemu više OVDE). VW Gol je inače ranije već prodavan u limuzinskoj verziji (pod imenom VW Voyage), a zanimljivo je da je taj sedan izvožen i u SAD (od 1987. do 1993. godine), gde je komercijalizovan kao VW Fox.
Očekuje se da će se novi Gol prodavati ne samo u Brazilu i ostalim zemljama Južne Amerike, već i u Indiji, Kini, Rusiji, Meksiku, Iranu, Africi, a u Istočnoj Evropi možda i pod značkom češke Škode.

VIDEO : Volkswagen Gol
Nakon nekoliko zatamnjenih teaser slika, Kia je danas (nešto ranije nego što se očekivalo) objavila i prve zvanične fotografije svog novog modela Forte, koji zamenjuje dosadašnju, već prilično ostarelu Spectru (u Evropi Cerato).
Forte je jedan od prvih modela korejske kompanije koji se odlikuje novim oštrijim korporativnim izgledom, viđenom na studiji KOUP Concept (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Dizajn inače potpisuje Peter Schreyer, odgovoran za izgled prve generacije Audija TT i Volkswagena New Beetle.
Prema prvim informacijama, Forte će pokretati potpuno novi 1.6 litarski četvorocilindrični motor, kasnije će mu se pridružiti i jači 2.0L agregat, dok će za prodaju na Starom kontinentu pod haubom naći i dizelaš.
Forte će se u salonima dilera na domaćem, korejskom tržištu naći već od 22. avgusta, dok prodaja u SAD-u startuje sredinom 2009. (nekoliko meseci kasnije Kia će na tržište izbaciti i njegovu kupe verziju).
Citroenov SUV model C-Crosser (brat blizanac Peugeota 4007), osim sa 2.2 HDi dizelašem od 156KS, od sada je kupcima u Velikoj Britaniji dostupan i sa 2.4 litarskim benzincem sa 125kW/170KS pri 6000 o/min. i 232Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. Sa ovim agregatom, C-Crosser 2.4i sa petostepenim menjačem od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,2 sekunde (sa novom CVT transmisijom mu trebaju 10,4 sekunde), a postiže najveću brzinu od 200 km/h. U Velikoj Britaniji cene za C-Crosser sa ovim motorom počinju od samo 19.995 funti (25.240 evra) za verziju 2.4i VTR i idu do 25.195 funti (31.805 evra) za model 2.4i Exclucive CVT.
Iz Land Rovera su najavili da će na salonu automobila u Londonu 22. jula svoj globalni debi doživeti novi Range Rover Autobiography.
Prema fabričkom saopštenju, radi se o najluksuznijem serijskom Range Roveru ikada, odnosno sve se u osnovi svodi na bogatu opremu sa posebnim naglaskom na koži. Tačnije, Autobiography ima više kože u interijeru (sedišta, volan, centralna konzola, prednji panel, vrata, pa čak i patosnice su oivičene kožom) nego bilo koji Range Rover pre njega.
Sem kožnim interijerom, Range Rover Autobiography se ističe i novim aluminijumskim točkovima od 20 inča, posebnim bojama za karoseriju i opcionim drvenim volanom i istim takvim vrhom ručice menjača.
Za kupce koji žele još više, Range Rover će ponuditi i novi dizajn paket sa Supercharged grilom, bočnim otvorima za vazduh, svetlima, kao i pedalama od nerđajućeg čelika za Range Rover Autobiography TDV8.
Cena za ovakav luksuzni 4x4 model naravno nije mala i u Velikoj Britaniji se kreće od 72.995 funti (oko 92.150 evra).
I standardni modeli Range Rovera su malo doterani za prodajnu sezonu 2009. Tačnije, dobili su novi izgled točkova, par novih boja karoserije, bogatiju serijsku opremu (satelitska navigacija i TV su deo opreme od HSE modela naviše) i opcioni drveni i kožni volan sa grejanjem.