Seriji nedavno restilizovanih Mercedesovih modela (SLK, CLS, SL, ML, B i A klase) pridružila se i već odavno legendarna G klasa, koja se inače pojavila još pre tri decenije. Kao i kod pomenutih obnovljenih Mercedesovih automobila (sa izuzetkom SL-a), estetske promene na G klasi i nisu velike, pa je tako najočiglednija vizuelna promena na spoljašnjosti nova maska hladnjaka sa tri horizontalne lajsne, mada su tu i drugačiji aluminijumski točkovi od 18 inča za model G500. Promena ima i u paleti motora, pa je pomenuti Mercedes G500 dobio novi 5,5 litarski V8 agregat sa 285kW/388KS i 530Nm obrtnog momenta (umesto starog 5,0 litarskog V8 sa 296KS). Ovde treba napomenuti ga G500 sa novim motorom do stotke sada ubrzava za samo 5,9 sekundi. U paleti pogonskih agregata se nalazi i V6 CDI dizelaš sa 165kW/224KS i 540Nm, dok se u najnovijem fabričkom saopštenju za medije ne pominje G55 AMG (informacije o ovom potonjem tek slede, a prema ranijim najavama njegov motor će biti pojačan na 507 konja). G500 će se opremati sa Mercedesovim najnovijim sistemom Command APS infotainment sistemom (navigacija, DVD, Linguatronic sistem za glasovno upravljenje), dok će se na listi opcija naći Harman/Kardon Logic 7 surround System od 450 W sa 12 zvučnika i grejanje/hlađenje sedišta za vozača i suvozača. Inače, i dalje su u ponudi tri karoserijske verzije : kratki Station Wagon, dugački Station Wagon i Cabrio, a prodaja ove doterane G klase u Zapadnoj Evropi počinje u septembru (po cenama koje startuju od 68.425 evra za G320 CDI sa kraćom karoserijom pa sve do 92.344 evra za G500 Cabrio).
Novi Pagani Zonda Cinque u osnovi predstavlja drumsku verziju trkačke Zonde R, a pokreće je 7,3 litarski V12 motor sa 750KS i 710Nm obrtnog momenta. To je i više nego dovoljno da Zonda Cinque od 0 do 200 km/h ubrza za samo 9,8 sekundi (drugi podaci za sada nisu saopšteni). Zonda Cinque će inače biti još ekskluziviniji model od Zonde R, budući da će biti napravljena u limitiranoj seriji od samo pet primeraka (odatle i naziv Cinque u imenu), dok će Zonda R biti proizvedena u 10 komada. Ipak, cena Zonde R je viša i iznosi 1.200.000 evra, dok će onih pet srećnika za svoj primerak Zonde Cinque morati da izdvoje "samo" 800.000 evra.
Iako tako ne izgleda na prvi pogled, novi Hondin kompaktni MPV model Freed se u stvari bazira na Hondi Fit/Jazz, predstavljenoj na prošlogodišnjem salonu automobila u Tokiju.
Još zanimljivije zvuči podatak da je novi Freed dostupan u verzijama za 5, 7 pa čak i za 8 putnika (u tri reda sedišta, pri čemu se ona u trećem redu preklapaju u odnosu 50:50). Za to je zaslužno produženo međuosovinsko rastojanje u odnosu na Hondu Fit (2740 mm umesto 2500 mm), dok je širina ista i za Freed i za Fit, i iznosi 1695 mm. Freed je inače dugačak 4215 mm (315 mm više od Fita), a visok 1715 mm (Fit 1525 mm). Za lakši ulazak u vozilo se brinu i zadnja bočna klizna vrata (sa obe strane), koja su dostupna i sa komandama sa el. otvaranjem/zatvaranjem.
Freed se oprema samo sa jednim i to četvorocilindričnim 1,5 litarskim i- VTEC benzinskim motorom sa 88kW/120KS, uparenim sa CVT transmisijom. Japancima je Freed inače dostupan u varijanti sa prednjim i pogonom na sva četiri točka, kako bi vozilo moglo da odgovori na individualne zahteve svog vlasnika, bilo da se radi o običnoj svakodnevnoj gradskoj vožnji, bilo o kratkotrajnoj vožnji van grada radi izleta.
Prodaja Honde Freed u Japanu startuje 30. maja a za sada nije poznato kada će početi njegov izvoz i na druga tržišta.

Nedavno promovisana nova generacija Seat Ibize uskoro će biti dostupna i sa atraktivnim sportskim paketom. Sport Pack u ovom slučaju podrazumeva redizajnirani prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, nove pragove, modifikovani zadnji branik sa centralno smeštenim duplim završetkom izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, petokrake aluminijumske točkove od 17 inča i doterani interijer (sportski volan, aluminijumske sportske pedale, sportska ručica menjača i aluminijumski detalji na oplatama vrata).
Sve u svemu, vlasnik Ibize će za ovaj sportski paket morati da izdvoji oko 3500 evra.
Tradicionalna Porscheova oznaka Carrera se neočekivano našla i na specijalnom izdanju lakog komercijalnog vozila Volkswagen Caddy, namenjenog švedskom tržištu. Ovde ipak ne treba smetnuti s uma da će Porsche uskoro i zvanično povećati svoj udeo u Volkswagenu i to sa sadašnjih 31 na preko 50%, pa dozvola za upotrebu naziva Carrera na modelu VW-a možda i ne treba previše da iznenađuje. Kao što se vidi već i iz njegovog imena, Caddy Carrera Cup Edition 2.0TDI R pokreće 2,0 litarski turbo dizel agregat sa snagom od 103kW/140KS, što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 10,6 sekundi i za najveću brzinu od 186 km/h.
Sem Carrera Cup natpisa na bokovima, ovaj Caddy je dobio i novi aero body kit, aluminijumske točkove od 17 inča u crnoj boji (sa gumama dimenzija 225/45 R17) i modifikovanu unutrašnjost (dvobojna kožna sportska sedišta, sportski kožni volan i ista takva ručica menjača plus aparat za gašenje požara, smešten ispod sedišta suvozača). U Švedskoj će Caddy Carrera Cup Edition 2.0TDI R koštati oko 22.000 evra, a biće napravljena limitirana serija od samo 250 primeraka.
Ferrari je pre desetak dana objavio prve zvanične slike i detalje o njihovom najnovijem i dugo očekivanom modelu California, čija će zvanična svetska premijera inače biti upriličena na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Danas je italijanska fabrika objavila novi set fotografija ovog automobila, uključujući i one koje (konačno) prikazuju izgled Californije sa krovom (spušta/podiže se za samo 14 sekundi). Naime, novi Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom i kao takav treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje). Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarskli V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude ispod četiri sekunde, dok podatak o maksimalnoj brzini nije saopšten ni u današnjem zvaničnom press saopštenju. Ako nekoga to uopšte interesuje kada je u pitanju Ferrari, emisija CO2 iznosi 310 grama po kilometru, a prosečna potrošnja je po fabričkim podacima 13,2 litra na 100 km. Ferrari California je dugačak 4560 mm, širok 1900 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2700 mm, dok je zapremina prtljažnika 360 litara (kada je krov podignut) odnosno 260 litara (kada je krov spušten). Za poređenje, aktuelni Ferrari F430 je dugačak 4512 mm, širok 1923 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm. Ferrari California je opremljen i ekskluzivnim F1-Trac traction controlom (sistemom koji je debitovao u Ferrariju 599 GTB Fiorano), Brembo kočionim sistemom sa karbon-keramičkim diskovima, najkvalitetnijim materijalima u kabini i infotainment sistemom.


Posle Velike Britanije, specijalna Mazda MX-5 Niseko (ime je dobila po japanskom skijaškom centru) je od sada dostupna i kupcima u Nemačkoj.
U ponudi su verzije Soft-Top sa platnenim krovom (ima 1,8 litarski motor sa 126 konja) i Coupe-Cabriolet sa tvrdim sklopivim krovom (ovu potonju pokreće 2,0L agregat od 160KS). Obe verzije mogu da se dobiju u Icy Blue metalik ili Sunlight Silver metalik bojama, a deo standardne opreme sada čine i novi aluminijumski točkovi od 17 inča, prednja svetla za maglu, hromirani paket (kvake, prednji gril, prstenovi oko svetala za maglu), tamno braon krov kod verzije sa platnenim krovom, grejana sedišta (u braon koži prošivena plavim koncem), kožni volan, ručica menjača i ručna kočnica, Bose sound system sa sedam zvučnika, posebne patosnice i naravno Niseko oznake na eksterijeru i interijeru.
Mazda MX-5 Niseko u Nemačkoj ima cenu od 21.700 evra (1.8i Soft-Top model), odnosno 25.400 evra (2.0i Coupe-Cabriolet).
Tokom sledeće godine pojaviće se još jedan superautomobil i to iz Škotske.
Naime, ovaj Falen V10 je kreacija škotskog dizajn studija Dowdeswell & Hardie i poput nekih italijanskih sportskih automobila (kakav je recimo Lamborghini Gallardo) pokretaće ga V10 motor. Tačnije, Falen V10 ima centralno smešten Judd GV5 S2 motor, zapremine 5,5 litra i sa snagom od preko 600kW/800KS (u kombinaciji sa petostepenom transaxle transmisijom).
Motor je inače težak samo 130 kg, a imajući u vidu najavljenu težinu automobila od samo 1000 kg (obilato korišćenje karbon fibera), lako je zamisliti njegove performanse. Biće napravljena serija od samo 4 (četiri) primerka ovog automobila manjeg od Porschea 911, a predstavljanje prvog prototipa je najavljeno za mart naredne godine na salonu automobila u Ženevi.
Peugeotov model srednje klase 407 (na tržištu se nalazi od 2004. godine) upravo je prošao kroz manji kozmetički tretman a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.
Što se izgleda tiče, velikih promena i nema; tačnije, tu su doterani prednji i zadnji branik, revidirani prednji gril sa više hroma, drugačija grafika zadnjih svetala, novi dizajn aluminijumskih točkova i par manjih izmena u interijeru (komande za klima uređaj, unapređeni putni kompjuter, kvalitetniji materijali). Za i danas elegantan automobil više i nije bilo potrebno (i dalje će naravno u ponudi biti limuzinska i karavanska SW verzija). Nešto veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok je njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima smanjena sa 5,9 na 5,6 litra, a emisija CO2 sa 155 na 150 grama po kilometru. I manji dizelaš 1.6 HDiF od 81kW/110KS (takođe sa filterom čestica čađi) ima manju potrošnju goriva (5,2 umesto 5,5 litara) i redukovanu emisiju CO2, koja sada iznosi 140 umesto 145 g/km. U pojedinim zemljama Peugeot će restilizovani 407 nuditi i u novoj verziji 2.0 Bioflex sa pogonom na E85 gorivo (mešavina 85% bioetanola i 15% benzina) ili benzin.
Osveženi 407 će se na tržištu Zapadne Evrope naći tokom ovog leta, dok cene za sada nisu saopštene.

Brazilska filijala Fiata je objavila prve fotografije novog modela Grande Punto Turbo, koji će se na tamošnjem tržištu naći od kraja ove godine (istovremeno će biti lansiran i u Argentini, mada za sada nisu saopštene cene ni za jednu ni za drugu zemlju).
Punto Turbo će se nuditi samo u verziji sa petora vrata, dok će za pogon biti zadužen T-Jet motor sa 114kW/155KS, poznat iz evropskog Grande Punta Abarth. U paketu su još i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, "scorpion" aluminijumski točkovi od 17 inča (sa brazilskog Fiata Stilo Abarth), atraktivan aerodinamički paket (prednji i zadnji spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler), doterana unutrašnjost u sportskom stilu i bogatija standardna oprema (zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo, kožni volan i ručica menjača, el. podizači prednjih i zadnjih stakala, centralno zaključavanje, klima uređaj, cruise control, ABS, Fiatov FPS sistem za prevenciju požara, alarm, CD plejer plus MP3, follow-me-home uređaj i Fiat Code uređaj protiv krađe).

Renault će porodicu modela Laguna (nakon standardnih verzija Berline i GrandTour) proširiti i dugo očekivanom Lagunom Coupe, čija prezentacija će biti upriličena večeras na Kanskom filmskom festivalu.
Kao što se i očekivalo, serijska Laguna Coupe se dizajnerski ne razlikuje previše od istoimenog koncept vozila sa prošlogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu spoljašnjost (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali je dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept ipak "prizemljena" i veoma nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Još neki dizajnerski elementi sa Lagune Coupe Concept, poput atraktivnijeg rešenja prednjeg kraja i skrivenih kvaka, nisu preneti na serijsku verziju, a to naravno važi i za atraktivna vrata, koja su se na konceptu otvarala u vis. Laguna Coupe je dobila i dva nova motora i to 3.5 V6 benzinac sa 175kW/240KS i 330Nm obrtnog momenta (ubrzanje do stotke ovako motorizovane Lagune Coupe u verziji sa automatskim 6-stepenim menjačem je ispod 7 sekundi), kao i 3.0 V6 dCi dizelaš sa 173kW/235KS i 450Nm. Ostatak palete će činiti 2,0 litarski benzinci i dizelaši poznati iz standardnih Laguna. Laguna Coupe je inače dugačka 464 cm, široka 183 cm, visoka 140 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 269 cm, a postavljena je na točkove od 17 ili 18 inča (zavisno od verzije). Više detalja će Renault saopštiti naknadno, kako se bude približavao jesenji salon automobila u Parizu, gde će Laguna Coupe u stvari doživeti svoju pravu svetsku premijeru. Naravno, kao i ostale Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Kao i nedavno predstavljena Laguna GT, i nova Laguna Coupe je opremljena novim Renaultovim Active Drive upravljačkim sistemom na sva četiri točka (4WS – four wheel steer system), koji omogućava da se zadnji točkovi okreću paralelno ili u suprotnom smeru od prednjih. Renault tvrdi da je ovaj sistem ekstremno efikasan, da pruža poboljšano manevrisanje i izuzetnu preciznost upravljanja, kao i da unapređuje aktivnu bezbednost, posebno kod kočenja i prilikom manevra izbegavanja pri velikim brzinama.




VIDEO I
VIDEO II
Posle Ibize 1,4 TDI Ecomotive i Leona 1,9 TDI Ecomotive, nova Alhambra Ecomotive (upravo predstavljena na salonu automobila u Madridu) je još jedan u nizu Seatovih automobila koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. To je postignuto poboljšanjem aerodinamike vozila, modifikovanom elektronskom kontrolnom jedinicom 2,0 litarskog TDI dizel motora (140KS i 310Nm) sa DPF filterom za čestice čađi, dužim prenosnim odnosima u šestostepenom menjaču i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja (točkovi su inače od 16 inča). Rezultat je potrošnja koja po fabričkim podacima iznosi 6 litara goriva na 100 km (manja za 0,6 litra u odnosu na standardni model) i emisija CO2 redukovana za 16 grama po kilometru (umesto 175 iznosi 159 g/km). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi (standardni model 12,2 sec), dok je maksimalna brzina porasla sa 192 na 195 km/h. U standardnoj opremi Alhambre Ecomotive se, između ostalog, nalaze ABS, EBA i ESP sistemi, klima uređaj, cruise control, putni kompjuter, MP3 CD radio sa 10 zvučnika, svetla za maglu i sportski podešeno ogibljenje.
Još jedan novitet Seata na salonu u Madridu jeste i Leon Linea R, odnosno Leon sa novim sportskim paketom, koji dopunjuje već ionako bogatu paletu ovog modela. Linea R aero body kit sadrži agresivnije branike, modifikovanu prednju masku, pragove, zadnji krovni spojler, dva završetka izduvnog sistema, aluminijumske točkove od 18 inča, kožni volan, aluminijumske detalje u interijeru i naravno posebne Linea R oznake.
