home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle onih procurelih slika obnovljenog Mercedesa CLS (u AMG verziji) iz decembra prošle godine, nemački proizvođač je danas konačno objavio i prve zvanične fotografije i detalje o ovom redizajniranom modelu. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i sa nedavnom promocijom osveženog roadstera SLK), pa je to slučaj i sa ovim modelom. Prema prvim zvaničnim fotografijama, obnovljeni CLS se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga modifikovane maske hladnjaka (sada sa dve umesto četiri lamele) i saćastog grila u donjem delu branika. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju novim retrovizorima (sa žmigavcima u LED tehnologiji), atraktivnijim aluminijumskim točkovima (modeli CLS 280, CLS 320 CDI, CLS 350 CGI imaju felne veličine 17 inča, model CLS 500 od 18 inča, a CLS 63 AMG od 19 inča), doteranim zadnjim branikom, zadnjim LED svetlima i modifikovanim završecima izduvnog sistema (unutrašnjost je osvežena novim trokrakim multifunkcionalnim volanom, modifikovanom instrument tablom i novim bojama). Što se palete motora tiče, ona izgleda ovako: novi osnovni model CLS 280 ima 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (do 100 km/h stiže za 7,7 sekundi, postiže 245 km/h, troši 9,8 litara na 100 km), model CLS 350 CGI raspolaže sa V6 benzincem od 215kW/292KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi i može do 250 km/h), CLS 500 ima 5,5 litarski V8 agregat sa 285kW/388KS, V6 dizelaš u modelu CLS 320 CDI razvija 165kW/224KS i 540Nm, dok najjači CLS 63 AMG pokreće 6,3 litarski V8 sa 378kW/514KS i 630Nm obrtnog momenta. Sve verzije novog CLS-a se standardno opremaju 7G-TRONIC sedmostepenom automatskom transmisijom, koja u manuelnom "M" modu omogućava vozaču ručno menjanje brzina komandama na volanu (CLS 63 AMG ima AMG-ovu SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC transmisiju). Sportski CLS 63 AMG (na trećoj i četvrtoj slici) odlikuju još AMG sportsko ogibljenje, AMG izduvni sistem sa hromiranim duplim završecima, nova maska hladnjaka (sa dve umesto tri lamele), atraktivni AMG petokraki točkovi od 19 inča (gume dimenzija 255/35 R 19 napred, 285/30 R 19 nazad), zadnja LED svetla, blago modifikovani branici (pozadi sa difuzorom i četiri završetka izduvnog sistema), mali spojler na poklopcu prtljažnika (od karbona), ekskluzivna AMG sporstka sedišta u kombinaciji  Nappa kože i alkantare i ergonomski oblikovan sportski volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina). Ubrzanje CLS-a 63 AMG od 0 do 100 km/h traje samo 4,5 sekunde, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja ovog modela iznosi 14,5 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 345 grama po km. Ukratko, impresivne performanse, dinamičan dizajn i ekskluzivna oprema. Inače, sve verzije obnovljenog CLS-a mogu se opciono opremiti AMG paketom, koji uključuje (između ostalog) drugačije branike, nove pragove i alu točkove od 19 inča. Zvanično tržišno lansiranje revidiranog CLS-a je planirano za mart ove godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:

CLS 280: €55,692.00
CLS 320 CDI: €59,321.50
CLS 350 CGI: €61,404.00
CLS 500: €75,053.30
CLS 63 AMG: €106,624.00





Gillet Vertigo 5

17 Jan 2008 - 13:46 Noviteti Link

Belgijski maloserijski proizvođač automobila Gillet je na domaćem terenu salona automobila u Briselu (počeo 15. januara) publici predstavio novu, već petu evoluciju svog sportskog kupe modela Vertigo, koji se po prvi put pojavio još pre 16 godina (u osnovi ovo je trkački automobil legalizovan za svakodnevni saobraćaj). Ovu najnoviju evoluciju Vertiga pokreće verzija Alfinog V6 motora zapremine 4,0 litra, koji je uz malu masu vozila (recimo, šasija od karbon fibera je teška samo 58 kg!) zaslužan za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od samo 3,26 sekundi. Cena ? Prava sitnica...135.000 evra.




Redizajnirani Ford Focus smo mogli da vidimo u septembru (hatchback verzija sa 3 i 5 vrata) i decembru (karavan verzija) prošle godine, a na salonu automobila u Briselu Ford ovih dana premijerno predstavlja i obnovljeni Focus u sedan, odnosno klasičnoj limuzinskoj varijanti sa 4 vrata. Prvo što kod obnovljenog Focusa sedan upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Prosto je neverovatno koliko je u stvari bilo malo potrebno da se od neupadljivog Focusa dobije daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus sedan za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema. I dalje je u ponudi široka paleta benzinskih i dizel agregata iz prethodnog modela, tačnije benzinci imaju snagu u rasponu od 80 do 145KS, dok dizelaši razvijaju između 90 i 136KS. Prodaja obnovljenog Focusa sedan u Nemačkoj zvanično startuje 23. februara.

    



Na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu svoje modele izlaže pet kineskih auto kompanija, a jedna od njih je i BYD Auto, koji je najveću pažnju privukao svojim hibridnim automobilom F6DM (Dual Mode). Radi se o limuzini čiji radijus kretanja na elektropogon iznosi oko 60 milja (96 km), a dodatnih 190 milja (305 km) autonomije se dobija kada se uključi i benzinski motor koji puni baterije. Same baterije se inače pune 9 sati, ali postoji i opcija brzog punjenja, odnosno za punjenje 50% kapaciteta baterija potrebno je samo 10 minuta. Prodaja ovog modela inače u Kini počinje tokom ove godine, dok komercijalizacija u SAD-u neće početi pre 2010. godine.



Citroen Nemo Combi

16 Jan 2008 - 00:49 Noviteti Link

Citroen je na juče otvorenom salonu automobila u Briselu promovisao i putničku varijantu svog novog lakog komercijalnog vozila Nemo (premijera dostavne verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu). Novi, putnički model Nema je dobio dodatak Combi u imenu, sedišta za putnike pozadi, blago modifikovan prednji branik, kao i prozore na zadnjim bočnim vratima (ali ne i na zadnjem bočnom delu vozila, što kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i Nemo Combi se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Nemu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Citroena, Nemo objedinjuje inteligentni koncept sa kompaktnom spoljašnošću i prostranim interijerom. Pored mesta za pet putnika, Nemo Combi raspolaže sa prtljažnikom od 356 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta korisna zapremina raste na 884 litra. Dužina novog Nema iznosi 3,96 metra, širina 1,72 m, visina 1,72 m (sa krovnim nosačima 10 cm više), dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,4 litarski HDI dizelaš sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,6 litra dizela i emituje 123 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 7,1 litar na 100 km i emituje 165 grama CO2 po km). Nemo Combi se standardno oprema petostepenim manuelnim menjačem, a kao opcija će se nuditi i robotizovani menjač koji nema klasičnu papučicu kvačila (samo uz HDi motor). Inače, Nemo je nastao kao plod dugogodišnje saradnje francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) i italijanskog Fiata u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje su modeli Peugeot Bipper, Citroen Nemo i Fiat Fiorino. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.




I italijanski Maserati ima premijeru na salonu automobila u Detroitu. Istina, ne radi se o premijeri nekog potpuno novog modela, već o novoj, i to ograničenoj "Collezione Cento" verziji njihove elegantne limuzine Quattroporte (biće proizvedeno samo 100 primeraka ovog modela). Quattroporte Collezione Cento je bogatiji za posebnu boju slonovače, 20-inčne aluminijumske točkove, hromiranu saćastu masku hladnjaka (i iste takve "škrge" na prednjim blatobranima), a u kabini za Poltrona Frau "Cuoio" kožna sedišta, drvo na upravljaču, centralnoj konzoli i poklopcu kasete za sitnice, kao i za Maserati Multimedia Entertainment sistem. Motor nije diran, pa ovaj Quattroporte pokreće poznati V8 agregat zapremine 4244 kubika (razvija okruglo 400KS pri 7000 o/min. i 451Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min.), uparen sa šestostepenom hidrauličnom automatskom transmisijom. Ukratko, komfor, tehnologija i luksuz spojeni u jedno, a sve zapakovano u sofisticirano italijansko odelo.

 



Kia je na NAIAS salonu automobilu u Detroitu i zvanično promovisala svoj novi veliki SUV model Borrego (dužina 4879 mm, širina 1915 mm, međuosovinsko rastojanje 2896 mm), koji je nedavno već lansiran na domaćem, korejskom tržištu, ali pod imenom Mohave. Kao što smo već ranije pisali, Borrego prilično liči na Kijin koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu ali 2005. godine (mada bode oči i velika sličnost prednjeg dela sa nedavno obnovljenom Subaru Tribecom). Kia se nada da će novi SUV kupce privlačiti pre svega prostranim interijerom (nudi mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), kvalitetnim materijalima i višim nivoom završne obrade kabine, povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno (opšta garancija u SAD-u traje 5 godina ili 60.000 milja) i izborom pogona na samo dva točka ili na sva četiri točka. Usput, Kia konkurente za svoj novi SUV vidi u modelima kao što su Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee, a koliko će biti uspešna u borbi sa njima, pokazaće vreme. Kia inače planira da ove godine u J. Koreji plasira 18.000 primeraka ovog modela, a još oko 30.000 na drugim tržištima. Amerikanci će Borrego dobiti sa dva benzinska agregata, i to 3,8 litarskim V6 (sa 260KS i 5-stepenim automatskim menjačem) i po prvi put u jednoj Kiji, 4,6 litarskim V8 motorom (sa 333KS i 6-stepenim automatikom), dok je za ostatak sveta u planu i ugradnja 3,0 litarskog V6 dizelaša sa 250KS. Od opreme (bilo standardne, bilo opcione ) treba izdvojiti podešavajuće pedale, DVD navigacioni sistem, kameru za vožnju unazad, vazdušne zavese za sva tri reda sedišta, disk kočnice na sva četiri točka, ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), ESC (elektronska kontrola stabilnosti), TPMS (kontrola pritiska u gumama), HAC (Hill Assist Control, pomoć pri polasku na uzbrdicama), DAC (Downhill Assist Control, pomoć pri vožnji nizbrdo) i TCS, odnosno traction control.




Toyota Venza

14 Jan 2008 - 22:53 Noviteti Link

Ni Toyota naravno nije došla bez svetske premijere na salon automobila u Detroitu, a njen novitet je crossover model Venza (ima mesta za 5 osoba), koji po rečima ljudi iz ove japanske kompanije kombinuje uglađenost limuzine i funkcionalnost jednog SUV-a (a namenjen je kako ljudima sa aktivnim životnim stilom, tako i mlađim porodicama). Venza se inače bazira na Toyotinom modelu Avalon, a osnovne dizajnerske smernice preuzima od koncepta FT-SX iz 2005. godine. Svojom dužinom od 4800 mm, širinom 1905 mm, visinom 1610 mm i međuosovinskim rastojanjem od 2776 mm (klirens iznosi 206 mm), Venza se u Toyotinoj paleti nalazi iznad modela RAV4, a ispod Toyote Highlander. Za pogon su zaduženi novi 2,7 litarski četvorocilindraš i 3,5 litarski V6 sa 268KS i 333Nm (oba uparena sa šestostepenom sekvencijalnom automatskom transmisijom), a kupcima će biti na raspolaganju verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili na sva četiri točka. Venza sa slabijim motorom je inače serijski postavljena na točkove od 19 inča (gume 245/55R19), a jači V6 model na one od 20 inča (sa gumama 245/50R20). Što se opreme tiče, sve verzije ove nove Toyote imaju automatski dvozonski klima uređaj, cruise control, ABS, traction control, elektronsku kontrolu stabilnosti i sedam vazdušnih jastuka. Od opcija, između ostalog, vredi izdvojiti navigacioni sistem, JBL audio sistem, kameru za vožnju unazad i panoramski krov. Venza je namenjena pre svega kupcima u Severnoj Americi, pa je i dizajnirana u SAD-u (gde će se i proizvoditi), a njena prodaja tamo počinje krajem ove godine. Cena još nije saopštena, ali bi trebalo da se kreće u rangu konkurentskih modela, kao što su Ford Edge ili Chevrolet Equinox.



Mitsubishi je na salonu automobila u Detroitu proširio paletu svog Lancera novom, sportskom Ralliart verzijom, čija prodaja u SAD-u počinje ovog leta. U osnovi, Lancer Ralliart je je nešto ublažena verzija nedavno predstavljenog novog Lancera EVO X, što znači da ga pokreće isti 2,0 litarski turbo DOHC MIVEC motor, samo što je njegova snaga u Lanceru Ralliart smanjena na 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta. I Lancer Ralliart je dobio Twin Clutch SST automatizovani manuelni menjač sa duplim kvačilom (kakav ima i pomenuti EVO X), zatim Mitsubishijev ACD (aktivni centralni diferencijal) i stalni pogon na sva četiri točka. U odnosu na standardne Lancere, Ralliart varijanta se odlikuje i agresivnije stilizovanim prednjim branikom, modifikivanim zadnjim branikom, sa dva završetka izduvnog sistema, aluminijumskim točkovima od 18 inča (gume su dimenzija 215/45 R18) i laganom, aluminijumskom haubom motora sa otvorima za vazduh. Oprema novog Lancera Ralliart može da obuhvata i Recaro sedišta, Rockford Fosgate audio sistem od 650 vati i sa 9 zvučnika, Sirius satelitski radio, el. sunčani krov i navigacioni sistem. Lancer Ralliart je inače dugačak 4570 mm, širok 1760 mm, visok 1490 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2635 mm.




Dok su sve oči trenutno uprte u Detroit i tamošnji salon automobila, na internet su pre vremena procurele prve zvanične slike i detalji novog BMW-a M3 u Cabrio izdanju (u stvari Coupe-Cabrio izdanje, budući da novi M3 Cabrio ima metalni sklopivi krov, kao uostalom i ostale nove BMW-ove "trojke" u kabriolet verziji). Pomenuti metalni krov se inače otvara/zatvara za samo 22 sekunde. U M3 Cabrio će bavarska fabrika, sem manuelnog 6-stepenog, ugraditi i novi 7-sedmostepeni "M DKG" menjač (na nemačkom DoppelKupplungsGetriebe, na engleskom "M DCT" Dual-Clutch Transmission), odnosno BMW-ov menjač sa duplim kvačilom (veoma sličan Volkswagenovoj DSG transmisiji). Zbog veće težine M3 Cabrio sa manuelnim menjačem će do 100 km/h ubrzavati za 5,3 sekunde (0,4 sekunde sporije od M3 Coupea), a sa "M DCT" menjačem za 5,1 sekundu (M3 Coupe "M DCT" do stotke potroši 4,6 sekundi). Veliki deo odgovornosti za povećanje težine M3 Cabria u odnosu na Coupe, leži na kompleksnom metalnom sklopivom krovu i dodatnim ojačanjima karoserije, koja su potrebna zbog povećanja krutosti karoserije (M3 Cabrio će biti teži od M3 Coupea za 205 kg). Povećana potrošnja je takođe očekivana, a ona po fabričkim podacima iznosi 12,9 litara na 100 km (M3 Coupe troši zvanično 12,4 litra, mada su novinari na testovima bez problema trošili oko 18 l/100 km). M3 Cabrio će naravno pokretati isti 4,0 litarski V8 motor sa 309kW/420KS pri 8400 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Da li treba uopšte i pominjati da je maksimalna brzina opet limitirana na 250 km/h? Poput M3 Coupea i M3 Cabrio karakterišu širi blatobrani, agresivniji branici sa većim otvorima za vazduh, poklopac motora sa "grbom" i dodatnim otvorima za vazduh, četiri izduvne cevi i detalj u vidu M retrovizora. Kako stvari sada stoje, zvanična premijera ovog novog M3 Cabria se očekuje početkom marta na salonu u Ženevi.



Mazda je pustila u opticaj zvanične slike redizajnirane verzije svog modela RX-8, čija će premijera biti održana na NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu. Ipak, gledajući ove prve oficijelne fotografije, može se lako zaključiti da vizuelne promene u odnosu na dosadašnji model i nisu velike, tačnije restilizovana verzija je dobila novi, nešto oštriji izgled prednjeg kraja (novi gril, drugačiji otvori za vazduh, nova svetla za maglu, šira prednja svetla), kao i doterana zadnja svetla (sa dvostrukim LED prstenovima). Model RS je pored toga dobio i Recaro sportska sedišta, izraženije pragove, aluminijumske točkove od 19 inča i zadnji spojler. Promena ima i u kabini (revidirana instrument tabla), dorađeno je i ogibljenje, poboljšano upravljanje, a rotacioni motor je pojačan (sada u slabijoj verziji razvija 212, a u jačoj 232KS). Verzija sa 232 konja se oprema manuelnim šestostepenim menjačem, a ona sa 212KS sa šestostepenom Sport A/T automatskom transmisijom, koji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina.




Volkswagen Passat CC

13 Jan 2008 - 15:32 Noviteti Link

Posle mnogobrojnih špijunskih slika, evo konačno i prvih zvaničnih slika dugoočekivanog kupea sa četvoro vrata na bazi VW Passata, koji će se zvanično zvati Passat CC (njegova premijera će se održati na salonu automobila u Detroitu). Sem različitog dizajna (pre svega nova maska, prednja i zadnja svetla, položen C stub), Passat CC se od standardnog Passata razlikuje i po dimenzijama, tačnije Passat CC je dugačak 4796 mm, širok 1856 mm, a visok 1420 mm (drugim rečima, Passat CC je od standardnog Passata duži za 31 mm, širi za 36 mm, a niži za 50 mm). Proširen je i trag točkova, i to 11 mm napred, a 16 mm nazad. Što se prtljažnika tiče, njegova zapremina u Passatu CC iznosi 535 litara, odnosno za 30 litara manje od aktuelnog Passata u limuzinskoj verziji. Prema prvim informacijama, Passat CC će pokretati benzinski motori 1,8 TSI (160KS, 250Nm, 222 km/h, ubrzanje od 0-100 km/h za 8,6 sec, potrošnja 7,6 litara), 2,0 TFSI (200KS, 280Nm, 237 km/h, 0-100 za 7,6 sec, troši 7,9 litara) i 3,6 V6 FSI (300KS, 350Nm, 250 km/h, 0-100 za 5,6 sec, troši 10,1 litara goriva) i dva TDI dizelaša od 2,0 litra zapremine (slabiji ima 140KS i 320Nm, postiže 213 km/h, do 100 km/h ubrzava za 9,8 sekundi i troši 5,8 litara dizela na 100 km, dok snažniji raspolaže sa 170KS i 350Nm, do stotke stiže za 8,6 sekundi, postiže 227 km/h i troši 6 litara na 100 km). Passat CC 3,6 V6 FSI se serijski oprema i stalnim 4MOTION pogonom na sva četiri točka. Ovde i napomena da će američka verzija Passata CC sa 3,6 litarskim V6 FSI motorom imati 280KS i 360Nm, pa će ubrzanje do 100 km/h iznositi 6,6 sekundi, dok mu je najveća brzina ograničena na 210 km/h. Zavisno od verzije, Passat CC će se serijski opremati manuelnim menjačem sa 6 stepeni ili sa Volkswagenovim sedmostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom. I Passat CC će dobiti Dynamic Drive Control sistem (poznat iz novog Audija A4), Lane Assist, cruise control, kao i veliki stakleni panoramski krov (dimenzija 1,12 x 0,75 metra).

VIDEO I : Volkswagen Passat CC

VIDEO II : Volkswagen Passat CC




Fisker Karma

12 Jan 2008 - 17:01 Noviteti Link

Američki Fisker Automotive je još krajem oktobra prošle godine za predstojeći NAIAS salon automobila u Detroitu najavio promociju svoje nove sportske limuzine (ili je možda bolje reći kupea sa četiri vrata?), koji tada još nije imao pravo ime (meta su očigledno Mercedes CLS, Aston Martin Rapide, Porsche Panamera i Maserati Quattroporte). Konačno, od danas je poznato da se automobil zvanično zove Fisker Karma, a pojavile su se i nove fotografije ovog zanimljivog automobila sa mestom za četiri putnika. Sem intrigantnog dizajna, čiji detalji mnoge podsećaju na Maserati GranTourismo (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog benzinca i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kalifornijskom kompanijom Quantum Fuel Systems Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi, dok mu maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h). Fisker Automotive namerava da počne prodaju ovog automobila tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a cena osnovnog modela će iznositi oko 80.000 dolara.



Volvo je nedavno počeo sa prodajom fabričkog R-Design paketa, namenjenog  kupcima koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila. Do sada je ovaj paket bio dostupan na modelima C30, S40 i V50, a za nekoliko dana na salonu automobila u Detroitu švedska firma će prikazati i Volvo XC90 R-Design (na bazi postojećeg modela XC90 Sport). Volvo se odlučio da ponudi ovakav paket jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. Takvi kupci mogu da biraju između nekoliko boja karoserije (Volvo XC90 R-Design na slici je u Passion Red crvenoj boji), a osim značke R-Design na maski hladnjaka, čitav ovaj fabrički kit za individualizaciju prati i niz specijalno dizajniranih detalja na eksterijeru i interijeru. Spoljašnjost je tako bogatija za petokrake aluminijumske felne od 19 inča (kao opcija u ponudi su i 20-inčni), srebrna kućišta retrovizora, četiri završetka izduvnog sistema, dok su krovni nosači uklonjeni (mada se i dalje mogu dobiti kao opcija). Unutrašnjost je oplemenjena sportskim kožnim sedištima u kombinaciji crne i bež boje (sedišta naravno imaju utisnut R-Design logo), kožnim volanom (takođe sa R-Design logom), ekskluzivnim patosnicama, aluminijumskim pedalama kao i sa još nekoliko aluminijumskih detalja raspoređenih po kabini. Što se Volvoa C30, S40 i V50 sa R-Design paketom tiče, njihova spoljašnjost je bogatija za doterane branike (napred sa integrisanim spojlerom i u potpunosti u boji karoserije), izraženijim pragovima, krovnim ili spojlerom na poklopcu prtljažnika, srebrnim kućištem retrovizora i petokrakim aluminijumskim felnama od 17 inča (kao opcija u ponudi su i 18-inčni). Unutrašnjost je bogatija za sedištima u kombinaciji crne i bež boje, kožni volan (i sedišta i volan imaju utisnut R-Design logo), nove patosnice i aluminijumske pedale. R-Design paket će moći da se dobije u kombinaciji sa svim motorima, koji se ugrađuju u modele C30, S40 i V50, sem sa 2,4 litarskim benzincem.



Dodge će već za neki dan na salonu automobila u Detroitu i zvanično predstaviti novu generaciju svog pick-up modela Ram za 2009. godinu, čija je jedna oficijelna slika nedavno već procurela u javnost (tako da od nekog iznenađenja u pogledu njegovog dizajna neće biti ništa). Kako bilo, izgled novog Rama je nešto agresivniji u odnosu na istoimenog prethodnika, što je zasluga kako novih prednjih svetala, tako i velikog grila, karakterističnog za modele ove marke. Drastično je modernizovana i unutrašnjost, koja je dosad trpela i najviše kritika. Sem novog izgleda prednjeg panela, unutrašnjost sada može da se pohvali i novim sedištima, kao i kvalitetnijim materijalima. Paleta motora novog Rama za sada obuhvata tri benzinska agregata, i to 3,7 litarski V6 sa 160kW/215KS i 319Nm, zatim 4,7 litarski V8 sa 231kW/310KS i 447Nm i na kraju unapređeni 5,7 litarski HEMI V8 sa 283kW/380KS i 548Nm obrtnog momenta (ovaj potonji sada odlikuju veća rafiniranost i manja potrošnja goriva). Od menjača su na raspolaganju manuelni sa šest i automatici sa 4 i 5 stepeni prenosa. Ram za 2009. će inače biti dostupan u tri verzije kabine (regular cab, Quad Cab i crew cab) i u pet paketa opreme: ST, SLT, TRX, Sport i Laramie. U standardnoj opremi svih modela se nalaze prednje i zadnje bočne vazdušne zavese, ABS, ESP sietem elektronske kontrole stabilnosti i Hill Start Assist, dok se kao opcija nude i podešavajuće pedale, pomoć pri parkiranju i kamera za vožnju unazad. Prodaja novog Rama u Americi inače počinje ove jeseni.

 

VIDEO : Dodge Ram za 2009.


Novi Ford F-150

Drugi novi pick-up model koji će Amerikanci moći da vide na salonu u Detroitu, jeste ovaj novi Ford F-150, kojim američka kompanija želi da zadrži korak sa sličnim modelima GM, Chryslera i Toyote (mada prema ovim prvim zvaničnim slikama izmene i nisu toliko dramatične; bar što se tiče veličine i proporcija). Osim novog izgleda eksterijera i interijera, F-150 sada ima veću torzinu čvrstoću, veću nosivost, fleksibilniju, rafiniraniju i prostraniju kabinu (plus 30 različitih ostava za sitnice) i viši kvalitet ugrađenih materijala. Novi F-150 će se inače nuditi sa tri različite kabine, četiri veličine tovarnog prostora, i sedam paketa opreme (XL, STX, FX4, XLT, Lariat, King Ranch i Platinum), što u praksi znači da će kupcima biti na raspolaganju ukupno 35 različitih konfiguracija ovog modela. Što se opreme tiče, kupac može naručiti i Ford SYNC komunikacioni i zabavni sistem, satelitsku navigaciju i Sonny surround sound sistem od 700 vati. Paleta pogonskih agregata obuhvata tri unapređena benzinska V8 motora, koji se po fabričkim podacima sada zadovoljavaju sa manje goriva. To su 5,4 litarski Triton motor i dva 4,6 litarska agregata (upareni sa automatskim menjačima sa 4 ili 6 stepeni), dok je dizelaš u planu za 2010. godinu.

VIDEO : Ford F-150