Najznačajniji novitet, koji je Volkswagen prikazao na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi je, bez ikakve sumnje, potpuno nova generacija legendarnog kupea Scirocco, čija će prodaja u Nemačkoj i Velikoj Britaniji startovati 29. avgusta (u ostatku Evrope od novembra, a od maja 2009. i u Japanu). Ovde i podsećanje da je i prvi Scirocco svoju premijeru imao takođe na salonu u Ženevi, i to 1974. godine, a da je ova nemačka fabrika do 1992. godine proizvela ukupno 800.000 primeraka Sciroccoa I i II. Sada, posle dugih 16 godina pauze, na scenu stupa njegova treća generacija.
Najavu izgleda novog Sciroccoa mogli smo inače da vidimo kroz studiju Iroc, predstavljenu 2006. godine na salonu u Parizu, kada su Volkswagenovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na Iroc, koji je izazvao pozitivne reakcije i novinara i potencijalnih kupaca. Ipak, uprkos privlačnom izgledu, serijski Scirocco nije toliko stilski atraktivan kao VW Iroc, budući da su dizajneri morali da "spuste loptu" i ublaže agresivnost kojom se odlikovao Iroc. To se pre svega odnosi na izostanak karakterističnog okvira maske hladnjaka i drugačije rešenog izgleda otvora za vazduh u prednjem braniku, kao i konvencionalnog duplog završetka izduvnog sistema, umesto daleko privlačnijeg rešenja na Irocu (po jedan trapezoidni završetak sa obe strane automobila). Još veći "rezovi" su napravljeni u interijeru, gde od izuzetnog izgleda Iroca nije ostalo ništa, pa bez obzira na sav kvalitet materijala, sportska sedišta i visok nivo završne obrade, unutrašnjost Sciroccoa u poređenju sa Irocom izgleda previše konvencionalno. Što se motorizacije tiče, Scirocco će pokretati sledeći motori: 1.4 TSI sa 90kW/122KS i 200 Nm (ubrzanje do 100 km/h je 9,7 sekundi, maksimalna brzina 200 km/h, potrošnja 6,1 litar), sledi 1,4 TSI sa 118kW/160KS i 240 Nm (ubrzanje 8 sekundi, 217 km/h, potrošnja 6,5 litara), 2,0 TFSI od 147kW/200KS i 280 Nm (postiže 235 km/h, do 100 km/h mu treba 7,2 sekunde i troši 7,7 litara), kao i 2,0 TDI dizelaš sa 103kW/140KS i 320 Nm (do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekunde, može do 207 km/h i troši 5,4 litre na 100 km). Kasnije će paletu dopuniti i TDI sa 125kW/170KS.
Novi Scirocco je inače dugačak 4256 mm, širok 1810, visok 1404 mm (međuosovinsko rastojanje je 2578 mm), dok zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 292 litre (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 755 litara). U standardnoj opremi će se (između ostalog) nalaziti i ESP elektronska kontrola stabilnosti, ABS, 6 vazdušnih jastuka, aluminijumski točkovi od 17 inča, Climatronic, kožni volan, a u ponudi će biti i šestostepeni i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom (standardno se inače oprema manuelnim menjačmm sa 6 stepeni) i panoramski krov.
Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici "Volkswagen Autoeuropa – Automóveis Ltda." u Palmeli (Portugal), a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:
Scirocco 1.4 TSI sa 122KS - 21.750 evra
Scirocco 1.4 TSI sa 160KS – 23.300 evra
Scirocco 2.0 TFSI sa 200KS – 25.500 evra
Scirocco 2.0 TDI sa 140KS – 25.300 evra



VIDEO I : Volkswagen Scirocco
VIDEO II : Volkswagen Scirocco
Chevrolet Tornado je manje pick-up vozilo, koje General Motors nudi meksičkim kupcima za oko 15.000 američkih dolara (ili oko 9740 evra), s tim što treba napomenuti da se automobil proizvodi u Brazilu (tamo se inače komercijalizuje pod nazivom Chevrolet Montana, dok je u Južnoj Africi poznat kao Opel Corsa Utility).
Za pogon je izabran 1,8 litarski četvorocilindrični benzinac sa snagom od 104 konja i 160Nm obrtnog momenta (baš i ne opravdava ime Tornado), čija se snaga preko petostepenog manuelnog menjača prenosi na prednje točkove. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 10 sekundi.
Inače, tovarni prostor ovog malog transportera je dimenzija 1670 mm x 1340 mm, dok nosivost automobila iznosi 730 kg.
Fiat će tokom ovog meseca startovati sa prodajom nove Qubo verzije svog lakog komercijalnog vozila Fiorino (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.
Novi Fiorino Qubo je dobio modifikovan prednji i zadnji kraj, kao i tri bočna prozora (za razliku od blizanaca iz Citroena i Peugeota čije putničke verzije nemaju staklo na zadnjem bočnom delu vozila, što kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i putnički Fiorino se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Nemu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino Qubo objedinjuje parktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, putnički Fiorino raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2500 litara.
Dužina novog Fiorina Qubo iznosi 3959 mm, širina 1716 mm, visina 1735 mm, dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS i 190Nm, kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS i 118Nm Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino Panorama može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalinim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča, Fiatovim Blue&Me sistemom, parking senzorima...
U ponudi će biti verzije Active i Dynamic, a osnovni Fiorino Qubo će u Italiji stajati oko 13.000 evra.
Trebale su da prođu skoro tri pune godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik (predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), prerastao u serijski model. Naime, Honda je u Japanu upravo startovala sa proizvodnjom ovog automobila, koji se, pod punim imenom Honda FCX Clarity, od ovog leta nudi ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje), a od kraja godine biće dostupan i kupcima u Japanu. Honda inače planira da u naredne tri godine proizvede seriju od 200 ovih automobila. U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus kretanja iznosi 280 milja ili oko 450 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil (kao nusprodukt se stvara vodena para). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, serijski FCX Clarity je lakši od studije od pre skoro tri godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej koji pokazuje potrošnju vodonika.
Iako je njegov naslednik na tržištu prisutan već nekoliko godina, Peugeot 206 (predstavljen još 1998. godine) očigledno još nije ni blizu kraja svoje uspešne karijere. Naime, jedan od najpopularnijih modela ove francuske fabrike, tačnije njegova varijanta namenjena prodaji u Južnoj Americi, nedavno je prošla kroz popriličan kozmetički tretman.
Tako je 206-ica iskorišćena kao baza za nastanak novog modela, koji će u Brazilu prodavati kao Peugeot 207 Brasil. Drugim rečima, nastao je nekakav dizajnerski hibrid sa prednjim delom evropskog Peugeota 207 i bokova i zadnjeg kraja sa 206-ice (mada sa novom grafikom svetala i drugačije oblikovanim branikom). Zato nije ni čudo da su ga specijalizovani automobilski novinari u Brazilu već prozvali : "206 i po". Pritom je zanimljivo i to da se novi 207 Brasil još označava i kao prvi Peugeot u potpunosti razvijen u toj zemlji Južne Amerike.
Prilikom nedavne prezentacije, Peugeot 207 Brasil je prikazan samo u hatchback i karavan verzijima (njihove slike možete pogledati OVDE), dok su zvanične fotografije modela 207 Passion (klasična limuzina sa četiri vrata) naknadno objavljene pre nekoliko dana. Ovde još i podatak da ovu malu limuzinu (dugačku 4,18 metara) pokreću dva motora : 1.4i Flex sa 82KS 1.6i 16v Flex sa 113KS.
Nemačkim kupcima je na raspolaganju nova specijalna serija Hyundaija Coupe sa dodatnom oznakom Cool Edition. To u praksi znači da je ovaj korejski 2+2 kupe dostupan u "Crystal White" i Carbon Grey" bojama karoserije ali uvek u kombinaciji sa kožnim sedištima u crvenoj koži i 2,0 litarskim benzinskim motorom od 105kW/143KS. Cool Emotion paket podrazumeva i Borbet aluminijumske točkove od 18 inča, aluminijumske detalje u unutrašnjosti i automatski klima uređaj. Nemački kupci sve to dobijaju za 25.590 evra, a treba napomenuti da će biti napravljena limitirana serija od samo 100 primeraka ovog Coupea.
Nissan će od početka jula u Zapadnoj Evropi krenuti sa prodajom nove i istovremeno najjače dizel verzije svog kompaktnog MPV modela Note. Tačnije, u poređenju sa dosadašnjim najsnažnijim 1.5 dCi motorom sa 86KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min., nova, snažnija varijanta ovog agregata razvija 103KS pri 4000 o/min. i 240Nm pri 2000 o/min. To je dovoljno da najveća brzina poraste sa 168 na 180 km/h, a da ubrzanje padne sa 13 sekundi na 11,1 sekundu. Kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 5,1 litara dizela na 100 km, a emisija CO2 je 136 g/km (DPF filter čestica čađi je inače standard).
Lotus je kraćim saopštenjem i ovom slikom najavio svoj novi trkački model, koji će biti spreman za sezonu 2009. Radi se o modelu Lotus Sport Exige GT4, koji se odlikuje novim aerodinamičkim paketom i za čiji pogon je zadužen 1,8 litarski VVTL-i motor (raspolaže sa snagom od 179kW/243KS). Kako se kaže u Lotusovom saopštenju, potpuniji detalji o ovom modelu biće saopšteni u narednom periodu.
U Peugeotu ne miruju sa lansiranjem specijalnih serija svojih automobila, pa su tako posle modela 207 Cielo i 107 KISS, spremili još jednu posebnu ediciju popularne 207-ice.
Peugeot 207 Le Mans Series je napravljen kao počast uspešnom trkačkom modelu Peugeot 908 HDi FAP Le Mans, a zadovoljstvo da ga vozi imaće samo 2000 evropskih kupaca, budući da se i ovde radi o limitiranij seriji. Pomenutih 2000 kupaca će moći da bira između 1,6 litarskog THP turbo benzinca sa 110kW/150KS i 1.6 HDi FAP turbo dizelaša od 80kW/109KS, kao i između Banquise bele i Obsidien crne boje. Benzinac postiže maksimalnih 210 km/h, dok dizelaš može do 193 km/h. Od ostale sabraće, 207-ica Le Mans se razlikuje po dekorativnoj crvenoj traci na haubi i krovu, glavi lava na bokovima, aluminijumskim točkovima od 17 inča, posebnim "Le Mans Series" logom na poklopcu prtljažnika, sportski uređenim interijerom (ističu se sportska sedišta sa kožom i alkantarom), kao i numerisanom pločicom od aluminijuma na upravljaču.
Cena za 207 Le Mans 1.6 THP iznosi 19.400 evra, a za 207 Le Mans 1.6 HDi košta 19.950 evra.
Subaru je za kupce u Australiji pripremio novu specijalnu ediciju modela Liberty (u Evropi Legacy), nazvanog Liberty GT tuned by STI (Subaru Tecnica International), koji će biti napravljen u seriji od samo 250 komada. Najkraće rečeno, ovaj Liberty se odlikuje 2,5 litarskim boxer motorom od 194kW/260KS pri 6000 o/min. i 350Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min., modifikovanim i za 5 mm spuštenim ogibljenjem (nove STI opruge plus Bilstein amortizeri), unapređenim voznim osobinama, Brembo kočnicama, 12-krakim ENKEI točkovima od 18 inča u novoj "luminosity silver" boji i sa STI oznakom (inače su za 2,5 kg lakši od onih na standardnom modelu Liberty GT), kao i nešto agresivnijim izgledom spoljašnjosti (prednji spojler, saćasti gril, spojler na poklopcu prtljažnika, STI oznake) i bogatijim interijerom (izdvajaju se sportska sedišta sa kožom i alkantarom i crvenim STI logom). Kupci će moći da biraju između manuelnog šestostepenog ili Sportshift petostepenog automatskog menjača, limuzinske i karavan verzije karoserije, kao i crne, srebrne, sive ili bele boje.
Peugeotov SUV model 4007 (razvijen u saradnji sa Mitsubishijem), osim sa 2.2 HDi dizelašem od 156KS, od sada je dostupan i sa 2,4 litarskim benzincem sa 125kW/170KS pri 6000 o/min. i 232Nm obrtnog momenta pri 4100 o/min. Sa ovim agregatom, Peugeot 4007 do 100 km/h ubrzava za 9,2 sekunde, postiže najveću brzinu od 190 km/h i po fabričkim podacima u proseku troši 9,4 litara goriva na 100 km. U Nemačkoj za 4007-icu sa ovim motorom treba izdvojiti od 29.950 evra (oprema Tendance i manuelni petostepeni menjač), pa naviše.
Peugeot u Velikoj Britaniji nastavlja sa lansiranjem specijalnih serija svojih automobila. Tako je posle modela 207 Cielo (o tome više OVDE) startovao i Peugeot 107 KISS, lansiran u saradnji sa popularnom radio stanicom KISS. Namenjena pre svega mladima koji vole muziku, 107-ica KISS dolazi u Laser Red crvenoj ili Raven Black crnoj metalik boji, a u standardnoj opremi ima Clarion stereo radio i CD plejer, USB priključak, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, servo upravljač, električne podizače stakala, daljinsko centralno zaključavanje, posebne KISS patosnice, kao i sisteme ABS, EBD (Electronic Brake Force Distribution) i CSC (Cornering Stability Control). Cene počinju od 7755 funti (oko 9800 evra), a biće napravljena ograničena serija od 1000 primeraka.
Britanski Caterham je izbacio na tržište Caterham Seven CDX (Caterham Driving Experience), odnosno novu limitiranu ediciju modela Seven, za čiji pogon je zadužen 1,6 litarski K-Series motor sa 135 konja (u kombinaciji sa petostepenim manuelnim menjačem). Na prvi pogled snaga nije velika, ali imajući u vidu malu težinu automobila i zadnji pogon, uživanje u vožnji sa ovim dvosedom je zagarantovano. Seven CDX Limited Edition od opreme, između ostalog, ima i dugme za start motora, Momo kožni volan, zaštitni roll-bar i aluminijumske točkove od 13 inča sa Avon gumama. Cena u Velikoj Britaniji iznosi 20.495 funti ili nepunih 25.900 evra.
Kako bi obeležio 20-godišnjicu postojanja, američki Mosler priprema novu verziju modela MT900 GTR, koji će zbog jubileja dobiti i oznaku XX (broj 20 u rimskim brojevima). MT900 GTR XX se trenutno testira na Floridi, a prema predviđanjima njegova težina bi trebalo da iznosi između 1050 i 1060 kg (zasluga obilate upotrebe karbon fibera i kevlara). Tolika težina u kombinaciji sa 7,0 litarskim Corvettinim LS7 V8 motorom od 620 konja (standardni Mosler MT900 GTR ima 600KS) i Getragovim šestostepenim menjačem, obećava izuzetne performanse. Dok pomenuti MT900 GTR od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,1 sekundu, MT900 GTR XX bi do stotke trebalo da stiže za okruglo 3 sekunde, do 200 km/h mu treba 8,7 sekundi, a postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h. U paketu će se naći i karbon-keramičke kočnice, KW ogibljenje, Recaro sedišta, klima, audio sistem i električni podizači prozora.
Mitsubishi Motors Corporation je danas saopštio da će na salonu automobila u Parizu Le Mondial de l'Automobile 2008 (održaće se od 2. do 19. oktobra ove godine) održati svetsku premijeru nove hatchback varijante modela Lancer, koji će dobiti dodatak Sportback u svom imenu (ovde je zanimljivo primetiti da nemački Audi već godinama koristi isti naziv za model A3 u verziji sa petora vrata). Izgled novog Lancera Sportback ne predstavlja nikakvo iznenađenje, budući da je Mitsubishi na ovogodišnjem salonu u Ženevi promovisao studijski model Lancer Prototype-S, koji je i poslužio kao najava dolaska njegove serijske verzije. Kako bilo, serijski Lancer Sportback se od koncepta Prototye-S najviše razlikuje po nešto modifikovanim prednjim i zadnjim svetlima, branicima i točkovima. Dok bi se o uspešnosti dizajnerskog rešenja novog zadnjeg kraja moglo diskutovati, prednji deo Lancera Sportback je ostao isti kao i kod limuzine, što znači da se velika prednja trapezoidna maska i "opaki" farovi brinu za atraktivan i privlačan izgled.
Zanimljivo da je Lancer Sportback za 15 mm duži od Lancera limuzine (4585 mm naspam 4570 mm), širok je 176 cm, visok 152 cm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 264 cm, dok je zapremina prtljažnika 394 litra (su osnovnoj konfiguraciji).
Ponuda motora će obuhvatati već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o 1,5 i 1,8 litarskim benzincima sa 109 i 143KS, kao i 2,0 litarskom turbo dizelašu sa 140 konja i 310Nm obrtnog momenta (ovaj potonji troši u proseku 6,2 litra goriva na 100 km). Kasnije će se pojaviti i sportski Lancer Sportback Ralliart (na trećoj slici), koga će pokretati 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac, koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon će naravno biti na sva četiri točka). Inače, prodaja Lancera Sportback na evropskom tržištu startuje na jesen ove godine, dok cene za sada nisu objavljene.
