
Kao što je već dobro poznato, korejski Hyundai je promenio način obeležavanja svojih modela, pa je tako već predstavljen kompaktni i30, slediće i10 (naslednik Atosa), i20 (novi Getz), pa i40 (nova Sonata) itd, a sada stiže i najava početka prodaje velikog SUV-a Veracruz i u Evropi, koji će u skladu sa novim načinom imenovanja na Starom kontinentu poneti novo ime, i to - Hyundai iX55. U vezi s tim, nova generacija SUV modela Tucson bi trebalo da se zove iX35, a novi Santa Fe - iX45. Evropski Hyundai iX55 će pokretati 2,2 litarski turbo dizel V6 motor, dok se Amerikancima Veracruz nudi sa 3,6 litarskim V6 benzincem sa 250KS i automatskim šestostepenim menjačem. Novi iX55 će u Evropi startovati sa cenom od oko 45.000 evra, a Korejci se nadaju da će godišnje Evropljanima prodati oko 5000 primeraka ovog SUV-a. Lansiranje modela iX55 je deo stratgeije Hyundaija po kojoj će u Evropi povećati prodaju svojih automobila sa sadašnjih 350.000 na 450.000 godišnje. Inače, Veracruz je u Americi lansiran početkom ove godine (premijera je bila u januaru na salonu u Detroitu). Naravno, Hyundai nije slučajno izabrao baš salon u Detroitu za mesto premijere Veracruza. Budući da SAD predstavljaju glavno tržište ovakvih full-size "terenaca", Hyundai nije smeo sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju Veracruzu u Hyudaiju vide već etablirane modele poput Lexusa RX350, Mazde CX-7, Nissana Murano, Hondu Pilot, BMW X5, VW Touareg i Volvo XC90. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima sitnice poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.

Pojavljivanje novih lakih komercijalnih vozila PSA grupacije (Peugeot Bipper, Citroen Nemo) i Fiata (model Fiorino) izazvalo je momentalnu reakciju francuskog Renaulta, koji je juče lansirao i komercijalnu verziju nedavno predstavljene druge generacije svog polivalentnog modela Kangoo (od 1997. do danas prva generacija Kangooa Exspress je prodata u 1,3 miliona primeraka). Kao i ranije, i novi Kangoo Express predstavlja praktično, prostrano i pouzdano vozilo namenjeno profesionalcima, s tim što novi model za 2008. godinu ide i korak dalje kako bi udovoljio pooštrenim potrebama svojih korisnika u pogledu komfora, ekološke podobnosti, bezbednosti i ekonomičnosti. Dizajnerski posmatrano, može se reći da je novi Kangoo Express uspešna evolucija svog istoimenog prethodnika, što u praksi znači kratak prednji deo, kratki prepusti karoserije, veliko vetrobransko staklo, visok krov, asimetrično podeljena zadnja vrata i praktična bočna klizna vrata. Dužina ovog komercijalnog vozila je 4,21 metra, širina 1,83 metra, visina od 1,81 do 1,84 metra, međuosovinsko rastojanje 2,70 metra (za 10 cm više od starog modela), širi je i trag točkova (napred 1,52, pozadi 1,54 metra), nosivost je od 650 do 800 kg (zavisno od verzije), dok korisna zapremina prtljažnog prostora iznosi između 3 i 3,6 kubna metra (ova potonja brojka važi u slučaju da je oboreno i suvozačevo sedište kada je moguće prevoziti i terete dugačke do 2,92 metra). Ponudu motora čine 1,5 litarski dCi dizelaš u tri verzije (50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS), kao i dva benzinca : 1,6 8V sa 66kW/90KS i 1,6 16V sa 77kW/105KS. Pokretan npr. dizelašem od 85 konja i 200Nm obrtnog momenta, Kangoo Express ima prosečnu potrošnju od 5,2 litre dizela na 100 km(fabrički podatak), dok emisija CO2 iznosi 137 g/km. Sa slabijim benzincem od 90KS i 128Nm Kangoo Express troši 7,8 litara benzina, a sa jačim od 105KS i 148Nm potrošnja iznosi 7,7 litara na 100 km. Narednih meseci pojaviće se i Kangoo Express 1,6 16V sa pogonom na bioetanol E85. U standardnoj opremi ovog komercijalca nalaze se ABS, BAS, servo volan, podešavanje sigurnosnih pojaseva po visini, disk kočnice na sva četiri točka i točkovi od 15 inča, dok se kao opcija nude i cruise control sa limiterom brzine, parking senzori pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, Bluetooth konekcija, ESP sistem, ASR kontrola trakcije, bočni vazdušni jastuci i sl.
Honda
je juče u Japanu i zvanično promovisala novu, drugu generaciju svog modela Fit,
koji je u Evropi poznat kao Jazz. Prve slike i nezvanične detalje o ovoj novoj
Hondi smo objavili pre tačno mesec dana, a sada su dostupni i oficijelni podaci,
koji samo potvrđuju ono što smo tada napisali. Dosadašnji model se pokazao kao
veoma uspešan gradski automobil, ekonomičan, prostran (za svoju veličinu), sa
odličnim manevarskim sposobnostima i naprednim stajlingom. Što se stajlinga
novog Fita tiče, ovde se u osnovi radi o dizajnerskoj evoluciji sadašnjeg modela
Fit/Jazz, jer se očigledno Honda drži izreke da se pobednički tim ne menja (za
poslednjih 6 godina je prodato preko 2 miliona Fita/Jazza u 115 zemalja sveta).
Najuočljivije izmene se zapažaju na prednjem delu (veoma podseća na prethodni
evropski Civic sa petora vrata), gde je novi Fit dobio drugačije oblikovana
svetla, novu haubu, modifikovani branik i atraktivniju masku. Sa strane nema
epohalnih promena, dok su pozadi zapažaju izmenjena svetla, novi branik i malo
drugačiji D stub. Honda je takođe dodala i pet novih boja za karoseriju tako da
se sada u paleta nalazi ukupno 12 boja eksterijera. Naravno, novi Fit je nešto
veći u odnosu na dosadašnji istoimeni model, samim tim i prostraniji (ima više
mesta za kolena i glave putnika na zadnjoj klupi). Naime, dužina je porasla za
55 mm, pa umesto dosadašnjih 3845 iznosi 3900 mm, širina je 1695 mm (+ 20 mm),
visina 1525 mm (kao i kod starog modela), dok je međuosovinsko rastojanje veće
za 50 mm i iznosi 2500 mm. I unutrašnjost je modernizovana, tačnije instrument
tabla je osavremenjena, više je mesta za sitnice, a bolji je i kvalitet
upotrebljenih materijala. I novi Fit će naravno zadržati Hondin sistem veoma
jednostavnog i praktičnog preklapanja zadnjih sedišta. Zahvaljujući kitu za
reparaciju pneumatika i odsustvu klasičnog rezervnog točka, korisna zapremina
prtljažnika iznosi svih 427 litara (po VDA normama). Novi Fit pokreću revidirani i-VTEC benzinski motori od
1,3 litra (74kW/100KS pri 6000 obrt./min.) i 1,5 litra sa 88kW/120KS pri 6300
obrt./min. U ponudi su 5-stepeni manuelni i 5-stepeni automatski menjač, CVT
transmisija, kao i 4WD verzija sa pogonom na sva četiri točka. Snažniji motor
se ugrađuje i u RS (Road Sailing) verziju, koja se odlikuje nešto tvrđim
vešanjem i sportskijim izgledom eksterijera i interijera. Zvanična svetska
promocija će se održati na salonu automobila u Tokiju (27.10. – 11.11. 2007.), prodaja
u Japanu počinje već za neki dan, tačnije 26. oktobra, dok se prodaja u Evropi
očekuje u prvoj polovini naredne godine. Cene u Japanu počinju od 1,14 milona
jena (9800 američkih dolara) i završavaju se cifrom od 1,7 milioina jena,
odnosno 14.600 dolara.
Nemačka kompanija Bitter prezentovala je svoje novo viđenje luksuzne
limuzine, nazvane Vero, koja treba da predstavlja alternativu već
etabliranim
modelima ove klase : BMW-u serije 7, Audiju A8 i Mercedesu S klase.
Zanimljivo pri
svemu ovome jeste da je Bitter za osnovu iskoristio australijski Holden
Statesman (produžena verzije Holdena Commodore), koji je naravno
pretrpeo opsežne
izmene kako bi mogao da opravda cenu od čak 121.975 evra, koliko Bitter
ceni svoj
novi model (cena u Nemačkoj). Ipak, ovo nije i prvi put da je Bitter
prepravio
neki Holdenov automobil. Pre dve godine je ova nemačka kompanija na
bazi Holdena Monaro napravila svoj model, koji je poneo ime Bitter CD02
Coupe. Kako
bilo, novi Bitter Vero je dugačak 5,2 metra, a zahvaljujući
međuosovinskom
rastojanju od preko 3 metra, putnici na zadnjim sedištima zaista nemaju
nikakvih problema za mestom za noge. Unutrašnjost je sva u
najkvalitetnijoj koži
i drvu, sa luksuznim dodacima poput DVD sistema sa monitorima
inkorporiranim u prednje
naslone za glavu, Bose stereo sistema i satelitske navigacije. To
naravno nije
sve što je Bitter napravio na ovom automobilu. U odnosu na original iz
Holdena,
Vero ima redizajniran prednji i zadnji kraj (bi-xenon prednja svetla,
novi
branici, maska hladnjaka, hauba od karbon fibera i novi završeci
izduvnog
sistema), dorađeno ogibljenje i nove 20-inčne aluminijumske točkove.
Motor je
naravno GM-ov, a radi se o 6,0 litarskom V8 agregatu sa 270kW/367KS i
590Nm
obrtnog momenta, uparenim sa automatskim menjačem sa pet stepeni. U
Bitteru se
nadaju da će pronaći 100 kupaca godišnje, prvo u Nemačkoj, a kasnije i
u
Francuskoj, Španiji, Švajcarskoj i Belgiji.
Ovo su prve oficijelne fotografije nove generacije Citroenovog modela C5, koji će se na tržištu naći u martu (berlina), odnosno aprilu (karavan) naredne godine. Kao što se i pretpostavljalo, novi Citroen C5 je dizajnerski veoma sličan konceptu C-Airscape (naročito napred i pozadi), koji je francuski proizvođač predstavio prošlog meseca na salonu automobila u Frankfurtu. Ipak, ili bolje reći nažalost, novi C5 se neće proizvoditi kao kabriolet, već kao i dosad - samo u varijantama berlina (limuzina) i Break (karavan). Dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Break dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Od motora će na raspolaganju biti dizelaši 1.6HDiF (81kW/110KS i 240Nm), 2.0HDiF (101kW/138KS i 320Nm), 2.2HDiF (127kW/173KS i 370Nm), kao i 2.7HDiF sa 153kW/208KS i 440Nm., a benzinski motori su 1.8i 16V (93kW/127KS i 170Nm), 2.0i 16V (105kW/143KS i 200Nm) i 3.0 V6 sa 158kW/215KS. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko atraktivniji izgled u odnosu na istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost (više mesta za noge putnika pozadi zahvaljujući i izostanku centralnog tunela), već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, bolje vozne osobine (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA i ESP sistemi kao standard, do 9 vazdušnih jastuka u opremi) i već pomenute moderne motore. Od opreme treba izdvojiti još i Cruse control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". Nezvanično, cena osnovne verzije novog C5 bi u Francuskoj trebalo da iznosi oko 22.000 evra. Da podsetimo, prvi Citroen C5 je predstavljen još krajem 2000. godine na salonu automobila u Parizu, karavan tokom sledeće 2001., dok su oba doživela redizajn 2004.
Alfa Romeo će uskoro promovisati novu specijalnu i limitiranu verziju svog
modela 147, koji će biti napravljen u saradnji sa Ducatijem, kako bi se
obeležila ovogodišnja titula Ducatijevog vozača Kejsija Stonera u Moto GP
šampionatu. Radi se o Alfi 147 Ducati koju pokreće pojačani 1,9
litarski MJet dizel agregat i koji umesto standardnih 110kW/150 raspolaže sa 125kW/170KS.
Alfa 147 Ducati takođe dobija i Alfin Q2 diferencijal sa zatvaračem i kožna
sportska sedišta, dok će se za agresivniji izgled brinuti jedinstvena
"rosso Ducati" crvena boja i ekskluzivni aluminijumski točkovi od 18
inča.
Čekanju je konačno došao kraj ! Od večeras su dostupne prve slike i
detalji potpuno
novog Nissana GT-R (više se ne zove Skyline GT-R), koji će biti prava
zvezda
predstojećeg 40. salona automobila u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.). Kao
što smo
ranije pisali, Nissan GT-R je japanski odgovor na sportske automobile
poput
Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov
atraktivan
izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6
agregat sa
473KS pri 6400 o/min. i 587Nm
obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri
točka prenosi preko "GR6"
automatskog
šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina
na
volanu (manuelne transmisije neće biti ni kao opcije). Performanse
izgledaju
ovako : od mirovanja do 60 milja na sat (96 km/h) novi GT-R ubrzava za
3,5
sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je
maksimalna
brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Govori se i o EVO verziji sa svih
530
konja ali to još uvek nije potvrđeno. Inače, novi GT-R je dugačak 4,65
metra, širok 1,92 metra, težak 1740 kg, količnik otpora vazduhu cW
iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija
255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Prema ranijim najavama
GT-R će se nuditi
u tri verzije : Base, Premium i Black Edition, a osnovni Base model
koštaće u
Japanu 7,8 miliona jena ili oko 67.700 američkih dolara (što je skoro
dva puta
manje od cene Porshea 911 Turbo). Kupci Base i Premium verzija moći će
da
biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok Black Edition (kao što
mu i
ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju,
bočni
vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi
će biti
6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray,
Ultimate
Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Prodaja u Japanu počinje u
decembru
ove godine, dok se dolazak u Severnu Ameriku i Evropu očekuje sredinom
2008.
godine. Amerikanci špekulišu da bi osnovna verzija novog Nissanovog
supersportiste kod njih mogla da košta ispod 80.000 dolara (56.500
evra).
Nažalost, cena u Evropi će najverovatnije biti daleko viša...
Holden Special Vehicles (HSV) odnosno
sportsko odeljenje australijskog Holdena (pripada američkom General Motorsu), ove
godine slavi tačno 20 godina postojanja. Tim povodom su na salonu automobila u
Sidneju pre nekoliko dana predstavljena dva njihova nova automobila, i to : HSV
Maloo R8 Ute, do sada najpapreniji Maloo (inače, na jeziku Aboridžina reč Maloo
označava oluju, grmljavinu) i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary.
Zanimljivo je pri tome da ljudi iz HSV-a novi Maloo R8 Ute ne definišu kao
uobičajeno pick up ili komercijalno vozilo, već kao kupe (!) sa "prokleto velikim
prtljažnikom" (coupe with a damn big boot) i elektrohidrauličkim poklopcem
tog prtljažnika. Pod haubom se nalazi LS2 V8 motor, zapremine 6,0 litara sa
307kW/411KS, čija se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni (automatik je
opcija) prenosi na zadnje točkove. Od standardne opreme treba izdvojiti sportska
sedišta, AP Racing kočioni paket, aerodinamički paket za karoseriju i parking
senzore, dok se kao opcija nudi "performance pack" (uključuje kožna
sedišta i set 20-inčnih aluminijumskih točkova sa odgovarajućim pneumaticima).
Cena za Maloo R8 Ute u osnovnoj verziji iznosi 59.990 australijskih dolara
(skoro 36.000 evra), doplata za automatski menjač je 2000 dolara (1200 evra), a
za pomenuti "performance pack" treba platiti 3750 dolara (2250 evra).
Holden HSV Clubsport R8 20th Anniversary je drugi novitet HSV-a za salon u Sidneju, a predstavlja specijalni model povodom obeležavanja 20-godišnjice ove firme. Naravno, kao i uvek kada su specijalne edicije u pitanju, i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary će biti izrađen u limitiranom broju primeraka, tačnije kupcima će biti ponuđeno samo 100 komada ovog automobila. Od standardnih modela se razlikuje po jedinstvenoj boji karoseriji i posebnim 20th Anniversary oznakama, kožnim sportskim sedištima, novim točkovima i kočionim klještima u crnoj i zlatnoj boji. Kao i regularni ClubSport R8, i ovu jubilarnu ediciju pokreće isti LS2 V8 agregat sa 307kW/411KS, a isti su i kočioni sistem i agresivni stajling eksterijera. U Australiji Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary (sa manuelnim menjačem) košta 65.990 tamošnjih dolara (39.600 evra).
Paleta motora Audijevog kupea
A5 je upravo proširena i prvim četvorocilindričnim agregatom. Radi se o 1,8
litarskom benzincu sa turbo punjačem i FSI direktnim ubrizgavanjem goriva, koji
razvija 125kW/170KS pri 4800 o/min. i 250Nm obrtnog momenta, raspoloživog u
rasponu od 1500 do 4800 o/min. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim
menjačem, A5 1,8 TFSI do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde, dok maksimalna brzina
iznosi 225 km/h. Cena ove nove verzije npr. u Velikoj Britaniji iznosi 26.190
funti ili 37.750 evra, a prve isporuke tamo počinju krajem novembra.
Toyota je na
salonu automobila u Sidneju (počeo 11. oktobra) izložila i sportsku TRD verziju
modela HiLux, doduše još u fazi predserijskog vozila. Ovo je već drugi član TRD
(Toyota Racing Development) porodice, odnosno sportskih varijanti Toyotinih
automobila, koji je predstavljen za poslednja dva meseca (prvi je bio TRD
Aurion sa motorom od 323KS promovisan tokom avgusta meseca). Da podsetimo, Australija
je istovremeno i prva zemlja, u kojoj se TRD (Toyota Racing Development)
pojavljuje kao nezavisan brend u odnosu na matičnu Toyotu, odnosno Japanci žele
da TRD postane nešto kao njihov AMG. Što se nove Toyote TRD HiLux tiče,
pokretaće je 4,0 litarski V6 motor sa kompresorom, koji raspolaže sa 25 % više
snage u poređenju sa standardnih 175kW/235KS, dok je maksimalni obrtni moment porastao
sa 376 na preko 400Nm, ali tačne brojke i za snagu i obrtni moment Toyota još
nije saopštila (ipak je ovaj TRD HiLux na salonu u Sidneju još uvek samo
predserijski primerak). Sem na motoru, izmena ima i na ogibljenju, kočionom
sistemu i izgledu (naročito oko prednjeg grila, nove su i šestokrake
aluminijumske felne od 17 inča, zatamnjeni B stub i posebne TRD oznake).
Ukratko, Toyota TRD HiLux bi trebao da ponudi jedinstvenu kombinaciju sportskih
performansi i svakodnevne upotrebljivosti.
Posle promocije potpuno novog modela XF, Jaguar je za novu prodajnu sezonu
izvršio i manje doterivanje najmanjeg kućnog automobila – modela X-Type
(fabrika u press saopštenju navodi brojku od 500 novih komponenti, koji su
ugrađeni u X-Type za 2008.). Najočiglednije spoljašnje promene tiču se novog saćastog
prednjeg grila u stilu većih modela britanskog brenda, modifikovanih branika i
pragova, novih aluminijumskih točkova (petokrake 17-inčne Barbados i 18-inčne
Abaco felne), novih retrovizora sa inkorporiranim žmigavcima, suptilinog
spojlera na poklopcu prtljažnika za Sport Pack verziju, a tu su i proširena
paleta boja za karoseriju, kao i bogatiji paketi opreme i nove boje i
materijali u unutrašnjosti. Možda i najveći novitet predstavlja
novi šestostepeni automatski menjač za verziju sa 2,2 litarskim
dizel motorom. Za poređenje, X-Type sa ovim dizel motorom i manuelnim menjačem
do 100 km/h stiže za 9,1 sekundu, postiže 216 km/h, emituje 159 grama CO2 po
kilometru i ima kombinovanu potrošnju od samo 6 litara dizela na 100 km, dok
verzija sa novim automatskim menjačem do 100 km/h ubrzava za 9,5 sekundi, postiže
208 km/h, emituje 184 grama CO2 po kilometru i troši 6,9 litara dizela. I dalje
su u ponudi dve karoserijske verzije : sedan i karavan (Estate). Osveženi
X-Type zadržava postojeću paletu motora, a to znači 2,0 i 2,2 litarske dizelaše
sa 96 kW/131KS odnosno 107kW/145KS, kao i V6 benzince od 2,5 (144kW/196KS) i
3,0 litra sa 169kW/231KS (na nekim tržištima u ponudi je i manji 2,0 litarski
benzinac). Menjači su manulni sa 5 ili 6 stepeni i već pomenuti automatik sa 6
brzina. Pogon može biti samo na prednje točkove ili integralni AWD. Bogatiji
paketi opreme znače da se sada, kao standardni elementi opreme u svim verzijama
Jaguara X-Type, nalaze : 17-inčni alu točkovi, Bluetooth konekcija, DSC
(dinamička kontrola stabilnosti), kožna ili sedišta u kombinaciji koža/tkanina,
multifunkcionalni volan, Cruise Control, pomoć pri
parkiranju, tri naslona za glavu na zadnjim sedištima, sedišta deljiva u odnosu
70/30, automatsko uključivanje svetala i brisača itd. U Jaguaru naglašavaju da
X-Type i dalje kombinuje sportski duh, agilno upravljanje i inovativnu
tehnologiju sa luksuzom i rafiniranošću, po kojoj su modeli Jaguara ionako
poznati. Prodaja doteranog X-Type-a u Velikoj Britaniji zvanično počinje u
martu naredne godine, a na ostalim tržištima mesec dana kasnije.
Još jedan novitet predstavljen na salonu automobila u Sidneju, koji je
privukao pažnju nas u Evropi, jeste i ovaj Ford Mondeo XR5 Turbo. Naime, sem
australijske premijere novog Mondea (evropska je bila u martu na salonu u
Ženevi), Ford je promovisao i njegovu dosad najjaču varijantu nazvanu XR5
Turbo. Ovakav Mondeo još nije dostupan u Evropi, a pokreće ga petocilindrični
2,5 litarski Duratec turbo motor sa 20 ventila, kakav je već ugrađen u Ford
Focus XR5, odnosno evropski Ford Focus ST (što znači da će Mondeo XR5 Turbo u
Evropi poneti logično ime Mondeo ST). Kako bilo, pomenuti motor razvija snagu
162kW/220KS pri 5000 o/min. i 320Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od
1500 do 4800 o/min. Mondeo XR5 Turbo je dostupan samo sa manuelnim menjačem sa
6 stepeni prenosa, a u odnosu na standardne varijante Mondea, novi XR5 Turbo
odlikuje i nešto dinamičniji body paket (modifikovani prednji i zadnji branik,
jedinstveni gornji i donji gril na prednjem delu automobila, novi pragovi i
svetla za maglu), spušteno sportsko ogibljenje i 18-inčni aluminijumski
točkovi. Od opreme treba izdvojiti automatski klima uređaj u dve zone, cruise
control, CD plejer, senzore za parkiranje napred i pozadi, automatsko
uključivanje brisača, "Ford Power" dugme za startovanje motora, ABS,
EBD (elektronska raspodela kočione sile), EBA (pomoć pri naglom kočenju), DSC
(elektronska kontrola stabilnosti) i sedam vazdušnih jastuka, uključujući tu i
vazdušni jastuk za kolena vozača i bočne vazdušne jastuke. Novi Mondeo XR5
Turbo u Australiji ima cenu od 41.990 tamošnjih dolara.
Mazda je danas zaista pozitivno iznenadila kako publiku tako i
specijalizovane novinare na upravo otvorenom salonu automobila u Sidneju.
Naime, na njihovom izložbenom prostoru šepuri se modifikovana
verzija sportske Mazde3 MPS sa dodatkom Extreme u imenu. Ime je u potpunosti
zasluženo jer MPS Extreme raspolaže sa pojačanim 2,3 litarskim turbo motorom
(uparenim sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni), dorađenim ogibljenjem (spuštenim
za 25 mm), poboljšanim kočenjem i upravljanjem, kao i novim sportskim izduvnim
sistemom. Standardna Mazda3 MPS iz pomenutog motora izvlači 190kW/258KS pri
5500 o/min. i 380Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., a MPS Extreme svih
210kW/286KS pri 5300 o/min. i 425Nm pri 4400 o/min. Izloženi primerak na salonu
je u tzv. True Red crvenoj boji sa kontrastom u vidu crnog krova i crnih traka
na haubi i zadnjim bokovima. Spoljašnjost je dobila još nekoliko novih detalja,
i to u vidu proširenja blatobrana (u crnoj boji), zadnjeg krovnog spojlera
(takođe u crnoj boji), zatamnjenih stakla i BBS Motorsport točkova od 19 inča
sa Dunlop Sports gumama dimenzija 225/35ZR19 (standardna Mazda3 MPS inače ima
točkove od 18 inča). Za zaustavljanje se brinu kočnice sa diskovima od 320 mm
napred, a 280 mm nazad. Tu su naravno i elektronski sistemi ABS, EBD
(elektronska distribucija kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), Traction
control, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), kao i šest vazdušnih jastuka (dva
frontalna, dva bočna i dve vazdušne zavese).
Auto
na slikama nam je poznat od ranije kao Scion xB, a sada je Toyota u Japanu
lansirala i njegovog brata blizanca, model Toyota Corolla Rumion (s tim što je
ime Corolla na samom automobilu napisano upadljivo manjim slovima !). Ovaj
kockasti auto je od juče dopunio Corollinu gamu u Japanu, gde se prodaje po
ceni od 14.300 američkih dolara (nešto preko 10.000 evra) pa do 21.000 dolara
(što je skoro 14.000 evra), a Japanci očekuju prodaju od oko 3500 komada na
mesečnom nivou. Upravo je pomenuti prost, kockast dizajn odgovoran za prostran
i funkcionalan interijer, pa Toyota navodi da Corolla Rumion svim putnicima
pruža "relaksirajuću, ugodnu i komfornu vožnju", dok visoki bokovi
tim istim putnicima pružaju osećaj bezbednosti. Corolla Rumion se oprema sa dva
ekonomična benzinska motora : 1,5 litarskim VVT-i (sa 81kW/110KS pri 6000
o/min.), kao i 1,8 litarskim Dual VVT-I od 100kW/136KS pri takođe 6000 o/min.
Slabiji emituje 143 grama CO2 po kilometru,
a snažniji 151 g/km (što je za 10 % manje od propisa u Japanu). Od
bezbednosnih elemenata treba izdvojiti SRS vazdušne jastuke, WIL (Whiplash
Injury Lessening) prednja sedišta, ABS+EBD, BAS, ojačanu strukturu karoserije,
a tu su i Super CVT-i kontinualna transmisija i Smart Entry & Start System
za ulazak i startovanje automobila bez ključa. Corolla Rumio ima međuosovinsko
rastojanje od 2600 mm, dugačka je 4210 mm, široka 1760 mm, dok visina zavisi od
pogona (model sa pogonom na prednjim točkovima je visok 1630 mm, a varijanta sa
integralnim 4WD pogonom 1640 mm).
General Motors je pustio u
opticaj prvu zvaničnu fotografiju potpuno novog Pontiaca Vibe GT modelske
godine 2009., ali nažalost sliku prati i veoma malo propratnih informacija.
Ipak, poznato je da će novi Pontiac Vibe prvi put biti predstavljen na salonu
automobila u Los Anđelesu krajem ove godine, a da će prodaja startovati
početkom 2008. Osim toga, ponovo će u ponudi biti i GT verzija ovog
modela, kao i AWD varijanta sa pogonom na svim točkovima. I to je to. Ah, da.
Brat blizanac ovog Pontiaca, buduća Toyota Matrix, biće predstavljena već
krajem ovog meseca na SEMA salonu tjunera u Las Vegasu (počinje 30. oktobra).